پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۹ - Feb 23, 2006
سردار زارعي خبر داد:
باند سارقان متجاوز متلاشي شد
005109.jpg
گروه حوادث: اعضاي يك شبكه سرقت كه پس از ورود به خانه ها اقدام به آزار و اذيت دختران و زنان مي كردند، با تلاش هماهنگ مأموران آگاهي پاكدشت شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش همشهري، سردار زارعي -فرمانده نيروي انتظامي استان تهران- با اعلام اين خبر گفت: طي چند ماه گذشته وقوع چند مورد سرقت شبانه مشابه از خانه ها به اداره آگاهي منطقه پاكدشت گزارش شده بود. در بررسي هاي پليس آگاهي پاكدشت مشخص شد كه سارقان با داشتن چاقو و قمه پس از ورود به خانه ها مقدار بسيار كمي سرقت كرده اما در مواردي دختران و زنان ساكن در خانه را مورد آزار و اذيت قرار مي دادند.
به خاطر حساسيت موضوع و اعلام گزارش به فرماندهي استان تهران، تيمي ويژه از كارآگاهان به سرپرستي فرمانده انتظامي پاكدشت تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز كردند. آنها در بررسي هاي مقدماتي، متوجه شدند كه سرقت ها هر چند ماه يك بار در مدت زمان يكساني صورت گرفته است. همچنين سارقان از در اصلي وارد خانه نمي شدند. سردار زارعي افزود: در نهايت با سرنخ هاي به دست آمده در يكي از سرقت ها، كه از خانه زني ميانسال صورت گرفته بود، صاحبخانه با چوبدستي با آنها به مقابله پرداخته و توانسته بود، در نيمه شب، دو تن از آنها را شناسايي كند. اين زن زيرك يكي ديگر ازسارقان را از بوي ادكلنش شناسايي كرد. به اين ترتيب با چهره نگاري صورت گرفته توسط اين زن مشخص شد كه سارقان افراد سابقه دار هستند. اولين پيگيري ها كه در تاريخ ۲۶ بهمن ماه اتفاق افتاد با رديابي هاي ويژه از طريق گوشي تلفن همراه سرقت شده، علي متهم اصلي پرونده در خانه ويلايي به دام افتاد. با دستگيري علي بقيه همدستانش به نام هاي مهدي معروف به مهدي  گربه و محمد حسين نيز دستگير شدند. اعضاي اين شبكه تاكنون به بيش از ۳۰ فقره سرقت و آزار و اذيت اعتراف كرده و پرونده قضايي آنها در حال تكميل شدن است.
وي در ادامه از عمليات موفقيت آميز درخصوص يك مورد آدم ربايي اشاره كرد و بيان داشت: در تاريخ ۲۳ بهمن ماه امسال زن جواني با مراجعه به اداره آگاهي ورامين مدعي شد كه همسرش به نام محمد علي در تاريخ ۱۱ بهمن ماه براي دريافت طلب ۲۰ ميليون توماني اش به مشهد رفته و ديگر از وي اطلاعي ندارد. بنابراين رديابي ها در اين زمينه با همكاري پليس مشهد آغاز شد و مشخص شد كه محمد علي توسط بدهكارانش به نام هاي محمد (۴۲ ساله) اعظم (۳۸ ساله) و ليلا (۲۴ ساله) ربوده شده و با تهديد از وي قصد اخاذي داشته اند. بنابراين با هماهنگي هاي صورت گرفته، ربايندگان شناسايي و در يك عمليات ضربتي دستگير شدند. به دليل اينكه آدم ربايي در مشهد اتفاق افتاده بود، پرونده با اخذ نيابت قضايي براي رسيدگي به آنجا ارسال شد. فرمانده پليس استان تهران در ادامه از دستگيري يك فرد جوان كه خود را وكيل و قاضي دادگستري معرفي كرده بود خبر داد و افزود: اين مرد با جعل عنوان به يك كارخانه در ساوجبلاغ رفته و با داشتن كارت شناسايي جعلي، قصد اخاذي از صاحبكار خانه را داشته است. اين مرد ۲۸ ساله از آن جايي كه اطلاع داشته در كارخانه تبعه غير ايراني مشغول به كار هستند، از اين موضوع استفاده كرده و از آنها طلب ۵ ميليون تومان وجه نقد مي كند. اما مسئولان كارخانه كه متوجه جعلي بودن هويت قضايي وي شده بودند، او را به بهانه هاي مختلف در كارخانه نگه داشتند تا اينكه پس از اطلاع و حضور پليس در كارخانه وي به دام افتاد.
سردار زارعي در پايان ضمن اشاره به عملكرد بهمن ماه امسال تصريح كرد: خوشبختانه در اين ماه روند كاهش جرم را با ۲۱ درصد پيش رو داشته ايم در اين مدت بالغ بر يك هزار جرم در استان تهران اتفاق افتاده كه ۸۱ درصد آن كشف شده و ۹۱۵ نفر مجرم دستگير شده اند.

آن سوي حادثه
تاثير متحدالشكل بودن علايم و
لباس ضابطان و آموزش همگاني
ماموران قلابي همچنان در حال سرقت از مردم و سوءاستفاده از احترام آنها نسبت به پليس هستند. حقوقدانان معتقدند متحدالشكل بودن لباس ماموران باعث مي  شود تا مردم تفاوت و هويت پليس ، ضابطان دادگستري،  نيروهاي بسيج و سپاه را تشخيص داده و مورد سوءاستفاده قرار نگيرند.
بهمن عباسي راد، وكيل دادگستري اظهار داشت: قانونگذار، جرايم مجرمان يا متهمان را بر اساس عملي كه آنها مرتكب شده اند به دو دسته مشهود و غير مشهود تقسيم و بر اساس آن مجازات تعيين كرده است.
طبق ماده ۲۱ قانون آيين دادرسي كيفري دادگاه هاي عمومي  و انقلاب؛ جرمي  كه مرئي بوده و در منظر ضابطين دادگستري واقع شود يا بلافاصله ماموران ياد شده در محل وقوع جرم حضور يافته يا آثار و دلايل وقوع جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده نمايند و در صورتي كه دو نفر يا بيشتر ناظر وقوع جرم بوده يا خود مجني عليه (يعني كسي كه جنايت بر او وارد شده) بلافاصله پس از وقوع جرم شخص معيني را به عنوان مرتكب معرفي كند، جرم مشهود تلقي مي شود.
همچنين اگر بلافاصله پس از وقوع جرم، علايم، آثار و اسباب وقوع جرم در تصرف متهم يافت شود يا تعلق اسباب ياد شده به متهم محرز گردد يا در صورتي كه متهم بلافاصله پس از وقوع جرم قصد فرار داشته يا در حال فرار، فوراً دستگير شود از ديگر عوامل جرائم مشهود تلقي مي  شود.
وي بزهكاران ولگرد را مجرم خواند و گفت: ماموران در صورت مشاهده اين جرايم، مي  توانند متهمان را بدون حكم قضايي بازداشت كنند. در ساير موارد، هر مامور نيروي انتظامي و  نيز ضابطان دادگستري طبق ماده ۱۸ آئين دادرسي كيفري بايد با كسب تكليف و اخذ دستور از مقام ذيصلاح قضايي با افراد برخورد كنند.
علل اخاذي ماموران قلابي از مردم
اين وكيل دادگستري با بيان اينكه ماموران واقعي يا داراي صلاحيت بايد هنگام برخورد با مردم ضمن معرفي خود، كارت شناسايي يا حكم قضايي خود را به  آنها  نشان داده و پاسخگوي سوالات آنها باشند، گفت: اگر ماموران و ضابطان دادگستري اين عمل را به طور مرتب انجام دهند و نيز از حضور در جامعه به هنگام انجام وظيفه با لباس شخصي جدا خودداري كنند بخشي از اين سوءاستفاده ها حذف خواهد شد.همچنين مأموران نبايد با شهروندان روابط سرد و خشني داشته باشند، بلكه برخورد خوب با شهروندان و رعايت احترام به حقوق آنها را سرلوحه كار خود قرار دهند. به گونه اي كه اين فعاليت به صورت يك كار فرهنگي در آيد.
اين وكيل دادگستري با اشاره به تعدد مراجع انتظامي  اعلام كرد: تعدد مراجع انتظامي  باعث مي  شود مردم در تشخيص ماموران قلابي از واقعي دچار اشتباه شوند كه اين مسأله را مي توان يكي ديگر از علل اخاذي در پوشش ماموران قلابي ذكر كرد.وي به متحدالشكل بودن لباس ماموران تاكيد كرد و گفت: اين امر باعث مي  شود تا مردم ، ماموران نيروي انتظامي ، ضابطان دادگستري،  نيروهاي بسيج و سپاه را شناخته و از يكديگر تمييز دهند.
عباسي راد آموزش مردم از طريق رسانه هاي ملي به منظور شناساندن رده و فرم هاي نهادهاي امنيتي - انتظامي  را در كاهش اين گونه جرايم و تمييز مامور قلابي و واقعي از يكديگر موثر دانست.وي به آموزش ماموران انتظامي  و ضابطان دادگستري در خصوص چگونگي نحوه برخورد با شهروندان همراه با معرفي خود و ارائه كارت شناسايي به آنها تاكيد كرد و گفت: اين نوع روابط باعث مي  شود تا مردم، پليس و ضابطان دادگستري را از خود ديده و مشكلات خود را با آنها مطرح كنند.
مجازات ماموران قلابي
اين وكيل دادگستري گفت: در قانون مجازات اسلامي ، فصل هشتم مجازات كساني كه از عناوين و مشاغل دولتي سوء استفاده مي كنند مطرح شده است.
طبق ماده ۵۵۵ قانون مجازات اسلامي، هر كس بدون سمت رسمي  يا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتي اعم از كشوري يا لشگري و انتظامي  كه از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد يا معرفي كند، به حبس از شش ماه تا دو سال محكوم خواهد شد و چنانچه براي دخالت يا معرفي خود در مشاغل مزبور سندي جعل كرده باشد، مجازات جعل را نيز خواهد داشت.
همچنين بر طبق ماده ۵۵۶ هر كس بدون مجوز و به صورت علني لباس هاي ماموران نظامي  يا انتظامي  جمهوري اسلامي  ايران، يا نشان ها، مدال ها يا ساير امتيازات دولتي را بدون تغيير يا با تغيير جزئي كه موجب اشتباه شود مورد استفاده قرار دهد، در صورتي كه عمل او به موجب قانون ديگري مستلزم مجازات شديدتري نباشد، به حبس از سه ماه تا يك سال و يا جزاي نقدي از يك ميليون و پانصد هزار ريال تا شش ميليون ريال محكوم خواهد شد. در صورت سوءاستفاده از عمل خود به هر دو مجازات محكوم مي شود.
جاي خالي اطلاع رساني فرهنگي
محمدرضا بني صدر وكيل دادگستري نيز درباره رشد بزهكاري و جرم اخاذي از سوي ماموران قلابي اظهار داشت: اخاذي از مردم تحت عنوان مامور دولت، پليس يا ضابط دادگستري جرم محسوب شده و طبق قانون ، مجازات سنگيني دارد.
اين وكيل دادگستري درباره حدود اختيارات ماموران نيروي انتظامي  هنگام مواجهه با متهمان گفت: طبق قانون ، ماموران نيروي انتظامي  و ضابطان دادگستري نمي  توانند بدون حكم قضايي كسي را بازداشت يا خانه و ماشين او را بازرسي كنند.
پليس صرفا هنگام مشاهده جرايم مشهود كه در ماده ۲۱ قانون آيين دادرسي كيفري دادگاه هاي عمومي  و انقلاب مطرح شده ، مي تواند بدون حكم قضايي با مجرمان برخورد كند. البته فرماندهان پليس و مقامات قضايي هم در رسانه ها بارها ضرورت مشاهده مجوز قضايي، كارت شناسايي و مدارك بازرسي را هنگام دستگيري و ورود به منازل مردم اعلام كرده اند.
بني صدر به اطلاع رساني و آگاه كردن مردم از سوي پليس جهت تشخيص ماموران قلابي از واقعي تاكيد كرد و افزود: از طريق اين اطلاع رساني نحوه برخورد پليس با مردم ، مشخصات پليس به هنگام حضور در جامعه كه بايد با لباس فرم، اتيكت، كارت شناسايي و حكم قضايي باشد به شهروندان آموزش داده شود و محقق شدن اين امر نيازمند زمان است و ظرف مدت كوتاه به نتيجه نمي رسد .
عرضه تجهيزات نظامي  ضابطه مند شود
قاضي اميراسماعيل رضوانفر با اشاره به سوءاستفاده بعضي بزهكاران كه در قالب و پوشش ماموران پليس اقدام به اخاذي از مردم مي  كنند گفت: اهميت بزه غصب عنوان ماموران دولت مخصوصا ماموران انتظامي  كه وظيفه حفظ نظم و استقرار امنيت در جامعه را به عهده دارند از منظر قانونگذار دور نمانده و بر همين اساس مواد ۵۵۵ تا ۵۵۷ قانون مجازات اسلامي  براي مرتكبان آن كيفر تعيين كرده است.
وي افزود: در ماه هاي اخير با توجه به ازدياد جرايم سوءاستفاده و اخاذي با جعل عنوان، از سوي رياست قوه قضاييه بخشنامه اي در خصوص اهميت اين موضوع و برخورد جدي با عاملان غصب عنوان براي صيانت از حقوق اجتماع و ماموران انتظامي  صادر شده است.اين حقوقدان معتقد است غصب عنوان در قانون مجازات اسلامي  به دو شيوه قولي و فعلي مطرح است كه ماده ۵۵۵ ناظر به غصب عنوان قولي و ماده ۵۵۶ ناظر به غصب عنوان فعلي است.قاضي رضوانفر با اشاره به ضرورت وجود و فعاليت پليس مخفي در جامعه خاطرنشان كرد: متاسفانه مجرمين از اين وضعيت استفاده كرده و با لباس شخصي و كارت جعلي مبادرت به غصب عنوان مامور و ارتكاب بزه مي  نمايند. از نظر اجتماع وجود نيروي انتظامي  بدون لباس خاص نظامي  پذيرفته است و لذا بزه ديده شك نمي  كند و با اين وصف بزهكاران با استفاده از اين وضعيت به نيات پليد خود مي  رسند. از طرف ديگر عرضه تجهيزات نظامي  خصوصاً لباس فرم در ميان فروشگاه هاي سطح شهر ضابطه مند نيست. به اين صورت كه هر فردي مي  تواند لباس نظامي  خريداري نمايد و يا ضوابط موجود مانع تحصيل به دست آوردن ابزار و علائم نظامي  براي بزهكاران نمي  شود.
وي تصريح كرد: بايد دارندگان مشاغل حساس جامعه كه با امنيت و آسايش و حقوق مردم ارتباط مستقيم دارند از كارت شناسايي غيرقابل جعل و منحصر به فرد استفاده نمايند. مثلا بهتر است ارائه البسه فرم نظامي  به متقاضي با ارائه مجوز لازم از مراكز نظامي  از پيش تعيين شده صورت بگيرد كه اين دستورات مكتوب و غيرقابل جعل بوده و قبل از انجام مفاد آن موضوع توسط فروشگاه هاي مربوطه با مرجع صدور مجوز هماهنگ شود.
معاون دادسراي امور جنايي تاكيد كرد: مردم بايد از ورود هر فردي حتي با پوشش نظامي  به محل سكونتشان خودداري كنند. بديهي است اگر مراجعه كننده اي واقعاً مامور باشد، دستور قضايي براي بازرسي و تفتيش منزل را ارائه خواهد نمود، لذا از ورود ماموران بدون كارت شناسايي و دستور قضايي به منازلشان خودداري كنند.

راز يك كلاهبرداري با حضور ۲۰۰ شاكي كشف شد
گروه حوادث: دو كلاهبردار حرفه اي شهر تهران با تلاش پليس آگاهي بازداشت شدند.
به گزارش همشهري، روز چهاردهم آذرماه سال ۸۴ ، ۲۰۰ نفر از شهروندان تهراني همزمان به اداره آگاهي تهران مراجعه كردند و همگي از اعضاي يك شركت به نام س- ه در فلكه دوم صادقيه شكايت داشتند.
۲۰۰ شاكي در جريان تحقيقات به افسر پرونده گفتند: «اعضاي اين شركت چندي پيش با تأسيس اين مركز تجاري مبالغ هنگفتي در عوض تحويل تلفن همراه اقساطي از ما اخذ كردند. اما پس از چند ماه ناگهان تمامي سيم كارت هاي تلفن هاي همراهي كه به ما تحويل داده شده بود قطع شد. به دفتر مذكور مراجعه كرديم و متوجه فرار موسسان اين شركت كلاهبردار شديم.» كارآگاهان بعد از بررسي اسناد و مداركي كه در تحويل تلفن هاي همراه به مشتريان داده شده بود متوجه شدند كلاهبرداران كه رضا و اكبر نام داشتند اسناد جعلي را در اختيار شاكيان قرار داده اند.
تحقيقات پليس تا به آنجا ادامه يافت كه محل زندگي پدر رضا در منطقه تهرانسر شناسايي شد. منزل مذكور تحت مراقبت كامل قرار گرفت تا اين كه ساعت يك بامداد روز تاسوعا رضا در حالي كه از شهرستان رشت به تهران مراجعه كرده بود بازداشت شد.
داخل خودرو وي مقداري اسناد و مدارك جعلي و دو قبضه قمه كشف شد. با دستور مومني، بازپرس هفتم دادسراي ناحيه ۲ تهران، تحقيقات از رضا آغاز شد و وي به بزه انتسابي خود اعتراف كرد.
پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه همدست رضا را نيز بازداشت كرد.اين دو متهم داراي چندين فقره سابقه كلاهبرداري با روش هاي مشابه هستند تحقيقات از اين دو متهم ادامه خواهد يافت.

سردار طلايي:
با توليدكنندگان و توزيع كنندگان
مواد محترقه غيرمجاز برخورد مي شود
گروه حوادث: فرمانده انتظامي تهران بزرگ درباره اقدامات نيروي انتظامي براي شب چهارشنبه آخر سال گفت: با توليدكنندگان و واردكنندگان مواد محترقه غيرمجاز و خطرناك يا دست ساز برخورد مي شود.
سرتيپ مرتضي طلايي با توصيه به شهروندان به ويژه جوانان و نوجوانان در خصوص استفاده نكردن از مواد محترقه دست ساز تصريح كرد: افراد از مواد محترقه مجاز و بي خطر فقط در شب چهارشنبه آخر سال استفاده كنند در غير اين صورت با آنان برخورد مي شود.
وي گفت: واحدهاي صنفي نيز در صورت توزيع مواد محترقه غيرمجاز سريعاً با همكاري مقامات قضايي پلمپ مي شوند و متصديان آن تا ۱۳ فروردين در بازداشت خواهند بود.
سرتيپ طلايي از رسانه ها به ويژه صدا و سيما خواست پيامدهاي سوء مواد محترقه دست ساز و خطرناك را بيشتر منعكس كنند.
طلايي اقدامات پليس در اين خصوص را براي جلوگيري از آسيب هاي احتمالي تشريح كرد و افزود: امسال با همكاري شوراي شهر، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري، صدا و سيما و دستگاه هاي مختلف درصدد فراهم كردن شرايط هستيم تا مراسم شب چهارشنبه آخر سال بدون ايجاد مزاحمت براي ديگران برگزار شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ خاطر نشان كرد: ضمن هماهنگي با شهرداري مكان هايي براي اجراي اين مراسم در نظر گرفته شده است كه متعاقباً اعلام مي شود.

اعدام براي زن همسركش
005070.jpg
گروه حوادث : قضات شعبه ۷۱ دادگاه كيفري استان زن و مردي را كه با طرح نقشه اي قبلي، صاحب يك شركت خصوصي را با خوراندن سيانور به قتل رسانده بودند، به اعدام و ۱۵ سال حبس محكوم كردند.
به گزارش همشهري، جلسه محاكمه اين دو نفر صبح سه شنبه با حضور پنج قاضي عالي رتبه قضايي به رياست قاضي عزيز محمدي در سالن اجتماعات دادگاه كيفري استان برگزار شد. پس از ختم دادرسي قضات وارد شور شده و به اتفاق، «زهرا» معروف به «شيرين» متهم رديف اول را به اعدام (قصاص نفس) و «عليرضا» متهم رديف دوم را به اتهام معاونت در قتل به ۱۵ سال حبس محكوم كردند.
بنابراين گزارش در تاريخ ۱۷ ارديبهشت ماه سال ۸۴ وقوع يك مورد فوت مشكوك شخصي به هويت حسين به دادسراي جنايي تهران گزارش شد.
به دستور بازپرس هنرمند تحقيقات پيرامون موضوع آغاز شد بازپرس از پزشكي قانوني تعيين علت تامه مرگ را خواست.۵۵ روز پس از جنايت، پزشكي قانوني با توجه به معاينه و كالبد شكافي و وصول نتيجه سم شناسي اعلام كرد علت فوت مسموميت با سم سيانور است. در اين مرحله دستور دستگيري زهرا همسر مقتول صادر شد. او منكر دخالت در قتل شد. اما گفت: من قصد كشتن او را نداشتم و چون مي  دانستم در ناصرخسرو دارو مي  فروشند به آنجا مراجعه كردم. دارويي را كه خريده بودم در آب حل كرده و به او دادم كه او حالش خراب شد و او را به بيمارستان بردم.
اما زهرا نتوانست فرد فروشنده و حتي محل خريد سيانور را شناسايي كند. در اين ميان ليلا، فرزند مقتول اظهار داشت: در روز چهلم پدرم، زن جواني به من مراجعه و اظهار داشت مادرت زندگي مرا به هم ريخته و الان نيز او و شوهرم با هم هستند.
با اعلام صدور حكم جلب عليرضا همسر زن، عليرضا خود را به آگاهي معرفي كرد. عليرضا گفت: شب جنايت پس از تماس زهرا به محل رفتم. سركوچه ايستادم. وقتي به واحد آپارتماني رفتم، مرحوم را بلند كردم و به پايين آوردم. در بين راه زهرا گفت: حسين را داخل رودخانه بيندازيم يا او را خاك كنيم. بالاخره پيكر نيمه جان وي را به بيمارستان رسانديم.
در تحقيق مجدد از زهرا وي گفت: عليرضا سيانور را از ناصرخسرو تهيه كرده است و به اين ترتيب هر دو متهم به عمل ارتكابي خود اعتراف كردند.
با اعلام حكم اعدام براي زهرا و ۱۵ سال حبس براي عليرضا، رسيدگي به اتهام رابطه نامشروع در دادگاه عمومي  آغاز خواهد شد. حكم صادره در مدت ۲۰ روز قابل تجديدنظرخواهي است.

قتل به خاطر دستمال كاغذي
سايت جنايي: مردي كه نامزد خود را تنها به اين دليل كه در دستشويي منزل دستمال كاغذي نگذاشته بود به شدت با چكش مضروب كرده بود، توسط پليس فلوريدا بازداشت و به زندان منتقل شد.
فرانكلين پول ۵۶ ساله تاكنون با يك مورد قتل عمد و يك مورد ضرب و شتم شديد روبه رو شده است. وي متهم به قتل كنت متو ۵۸ ساله است.
به گزارش بازپرس تحقيق پرونده؛ متهم ابتدا تمامي اتهامات وارده را رد كرده اما در طول جلسات به گناه خود اعتراف كرد. به گفته بازپرس تحقيق پرونده، متهم در روز حادثه زماني كه متوجه نبود دستمال كاغذي در دستشويي مي شود به شدت بر آشفته و اسلحه خود را برداشته و با آن چندين بار به سر نامزد خود مي كوبد. فرانكلين به همين جا قناعت نكرده و بلافاصله با چكش به جان نامزدش مي افتد. وي تنها زماني متوجه مرگ نامزدش مي شود كه زير دستان وي هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهد. به گزارش پزشكي قانوني متهم به نحوي وي را كتك زده بود كه تعيين هويتش مقدور نبوده و كارآگاهان تنها از روي اثر انگشتش هويت او را تشخيص دادند. قرار است دادگاه رسيدگي به اتهامات متهم ظرف چند روز آينده تشكيل شود.

كشف اجساد زوج كانادايي از هتلي در مكزيك
شين هوا: اجساد يك زوج كانادايي در يكي از هتل هاي شهر كانسان مكزيك كشف شد.
پليس در بررسي از محل حادثه، در ۲۰ كيلومتري جنوب پلايادل كارمن اجساد اين زوج را در يكي از اين اتاقهاي هتل كشف و در بررسي هاي دقيق اعلام كرد اين دو نفر با ضربات چاقو به قتل رسيدند.گفتني است، اين زوج براي شركت در مراسم ازدواج دخترشان به مكزيك سفر كرده بودند.
تحقيقات پليس درباره عامل و انگيزه قتل ها ادامه دارد.

عروس انگليسي در كليسا تهديد به مرگ شد
گاردين: تهديد عروس در كليسا جشن شادي زوج انگليسي را به حزن و اندوه تبديل كرد.
ماجرا از اين قرار بود در حالي كه اين زوج در حال اجراي مراسم بودند ناگهان يكي از خويشاوندان آنها عروس را با اسلحه هدف مي گيرد و او را به مرگ تهديد مي كند.در اين بين مهمانان هوشيار با پليس تماس گرفته و آنها را در جريان مي گذارند، به اين ترتيب با رسيدن پليس و انجام عمليات ويژه مرد مهاجم دستگير شد.براساس اين گزارش، غير از درگيري هاي سطحي، اين حادثه كشته يا مجروحي نداشت اما روز خوش اين زوج انگليسي طعم تلخي به خود گرفت.گفتني است، هنوز انگيزه مهاجم از انجام اين كار مشخص نيست و او تحت بازجويي است.

تصادف خودروي پليس چهار قرباني گرفت
آسوشيتدپرس: در پي برخورد خودروي پليس با يكدستگاه خودروي شخصي حين انجام عمليات در لاس وگاس آمريكا دست كم چهار غيرنظامي كشته شدند.
براساس اين گزارش، خودروي پليس كه با سرعت زياد در حال حركت بود كنترل خود را از دست داده و با اين اتومبيل برخورد مي كند.
در بين قربانيان اين حادثه دختر ۱۶ ساله اي نيز حضور داشت كه جوان ترين قرباني سانحه بود.پليس لاس وگاس اعلام كرد دقيقاً مشخص نيست ماموران پليس درحال تعقيب خودروي ديگري بودند يا براي انجام ماموريت عازم منطقه اي خاص بودند.گفتني است، تحقيقات پليس در اين رابطه ادامه دارد.

معاون دادستان تهران:
طرح موفقيت آميز افزايش امنيت اجتماعي
گروه حوادث: دادسراي عمومي و انقلاب تهران از دستگيري ۲۶۰ مظنون به فروش داروهاي غير مجاز و كشف دو كاميون داروي قاچاق در ناصر خسرو تهران خبر داد.
معاون دادستان تهران گفت: در اجراي طرح افزايش امنيت اجتماعي و مبارزه با فروشندگان داروهاي غيرمجاز و روان گردان و قاچاق، ۲۶۰ مظنون به فروش اين داروها در خيابان ناصرخسرو تهران دستگير و دو كاميون داروي قاچاق از آنها كشف شد. محمود سالاركيا اظهار داشت: به دستور مقامات قضايي ۷۰ نفر از اين افراد تحت نظر قرار گرفته اند تا تحقيقات اوليه در مورد آنان صورت گيرد. وي افزود: اين طرح از سوي دادسراي عمومي و انقلاب تهران و با همكاري نيروي انتظامي انجام مي شود و مدت اجراي آن تا حصول نتيجه مطلوب ادامه خواهد داشت. سالاركيا در مورد مكان هاي تحت نظر نيروي انتظامي براي دستگيري قاچاقچيان و فروشندگان اين داروها گفت: اين اقدام از روز اول اسفند و در خيابان ناصرخسرو به عنوان مركز فروش داروهاي قاچاق و غيرمجاز آغاز و در تمام مناطقي كه احتمال حضور اين افراد سودجو وجود داشته باشد، ادامه مي يابد. معاون دادستان تهران افزود: از روز گذشته طرح جمع آوري معتادان ولگرد و كارتن خواب آغاز شد و قرار است روزانه ۱۰۰ نفر از آنان از سطح شهر جمع آوري و با همكاري سازمان بهزيستي و وزارت بهداشت روانه اردوگاه هاي بازپروري شوند. وي هم چنين مرحله دوم طرح افزايش امنيت اجتماعي را در برخورد با برهم زنندگان نظم و اراذل و اوباش موفقيت آميز توصيف كرد.

برادر كشي در زنجان
005112.jpg
گروه حوادث: فردي هنگام شوخي با برادر ۱۳ ساله اش در زنجان وي را خفه كرد.
ماموران آگاهي زنجان در پي كسب خبري مبني بر اينكه فردي به نام «احسان _ ر» ۱۳ ساله در روستاي «كوشكن» خود را حلق آويز كرده بلافاصله به محل مورد نظر مراجعه كردند.
در بررسي به عمل آمده با توجه به نحوه خفگي مشخص شد قتلي صورت گرفته و نظر به اينكه در زمان حادثه فقط برادر مقتول در منزل حضور داشته وي به اتهام قتل دستگير شد.
نامبرده در بازجويي هاي به عمل آمده اعتراف كرد هنگامي كه با برادرم شوخي مي كردم با دو دست گلوي او را فشردم و بعد از چند ثانيه متوجه شدم كه وي فوت كرده است، بنابر اين از ترسم طنابي را به لولاي در آويزان كرده و برادرم را حلق آويز كردم.
گفتني است، با توجه به اقرار صريح متهم، نامبرده ضمن تشكيل پرونده قضايي تحويل مراجع ذي صلاح شد.

آدم ربايي با مرگ قرباني پايان يافت
گروه حوادث: دختر ۱۸ ساله اي كه براي فرار از چنگال مردان متجاوز از طبقه سوم يك خانه ويلايي در محله سلسبيل خود را به پايين پرت كرده بود، پس از گذشت سه روز در بيمارستان درگذشت.
به گزارش همشهري، با مرگ اين دختر جوان پرونده وي از دايره ۱۱ اداره آگاهي به اداره دهم انتقال يافت. اين در حالي است كه هنوز اتهام قتل عمد به سه پسري كه سقوط دختر جوان از منزل آنان صورت گرفته تفهيم نشده است.
بنابراين گزارش ساعت ۳۰/۱۰ شامگاه جمعه گذشته، اهالي محله سلسبيل با شنيدن صداي فريادي به داخل خيابان آمدند. آنها با پيكر نيمه جان يك دختر جوان مقابل يك خانه ويلايي روبه رو شدند.
با حضور مأموران مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ دختر جوان به بيمارستان باهر انتقال يافت. مأموران كلانتري ۱۰۸ نواب نيز در محل حضور يافتند و سه مرد جوان به نام هاي ميلاد، علي و رامك را بازداشت كردند. آنها مدعي شدند همان شب دختر جوان را به زور سوار خودرو كرده و به خانه ميلاد انتقال دادند.پبيش از آن كه آنها بتوانند نوشين را مورد تعرض قرار دهند، وي خود را از پنجره به پايين پرت كرد.با انتقال سه مرد متعرض كه تا ديروز در دايره ۱۱ اداره آگاهي در بازداشت به سر مي بردند، به دايره ويژه قتل،بررسي اين پرونده ادامه خواهد يافت.

زن فالگير، سرنخ شناسايي باند سارق مسلح
گروه حوادث: صداقت يك زن جوان در برخورد با زن فالگيري سبب شد تمام اموال با ارزش منزلش به سرقت رود.
به گزارش همشهري، زن از مدت ها قبل دچار آشفتگي ذهني شده بود. رفت و آمدهاي غيرمتعارف همسرش به منزل سوءظن او را برانگيخته بود. به دليل علاقه اي كه به همسرش داشت براي حل مشكل خود به زن فالگيري كه دوستانش به او معرفي كرده بودند مراجعه كرد. زن فالگير كه فرح نام داشت مدير يكي از آپارتمان هاي منطقه صادقيه ساكن بود. زن با دلهره وارد منزل فرح شد. او نمي دانست ورود به اين خانه غريبه چه عواقب ناراحت كننده اي براي او خواهد داشت.
زن جوان مقابل فرح نشست و با بازگو كردن تمام ابعاد زندگي اش از زن فالگير خواست تا راه نجاتي به او نشان دهد. فرح با دقت به حرف هاي زن گوش مي داد. از لابه لاي سخنان زن متوجه شد همسر او متمول است و در يك خانه ويلايي در شهرك غرب زندگي مي كند. فرح با ترفند خاص خود آدرس منزل زن جوان را پيدا كرد. پس از خروج زن، فرح به سرعت با برادرش تماس گرفت. بعد از پايان مكالمه خواهر و برادر، اولين مراحل طراحي نقشه يك سرقت مسلحانه كشيده شد. يك ماه بعد از ملاقات زن و فرح، در نيمه شب كه زوج جوان در خانه تنها بودند ناگهان دو مرد مسلح آن دو را غافلگير كردند و وارد منزل شدند. بعد از تهديد اموالي به ارزش ۲۰ميليون تومان را ربودند.
پس از فرار سارقان مسلح همسر زن جوان ماجرا را به مراجع انتظامي اطلاع داد. پرونده اين سرقت مسلحانه به اداره يكم آ گاهي تهران بزرگ ارجاع داده شد. كارآگاهان اين دايره در اولين تحقيقات خود از زن جوان متوجه شدند وي ماه قبل به منزل يك زن فالگير مراجعه كرده است. فرح به عنوان اولين مظنون بازداشت شد. وي در مراحل اوليه تحقيق منكر هرگونه اطلاعي از چگونگي سرقت مسلحانه از منزل مالباختگان شد. ولي كارآگاهان به دليل اظهارات ضد و نقيض فرح بازجويي فني _پليسي از وي را تا به آنجا ادامه دادند كه فرح چاره اي جز بيان حقيقت نداشت.
بدين ترتيب مخفيگاه برادر فرح به نام علي شناسايي شد. وي به بزه  انتسابي خود اعتراف كرد و مدعي شد: ما مسلح به سلاح گرم نبوديم و تنها با چاقو آنها را تهديد كرديم. اين در حالي است كه شاكيان پرونده به طور واضح سلاح كمري كه همراه سارقان بود را مشاهده كرده و با همان سلاح گرم تهديد شده بودند.
تحقيقات بيشتر در اين پرونده ادامه دارد.

پرونده دانش آموز تنبيه شده در پزشكي قانوني
ايسنا: پرونده دانش آموزي ۱۳ساله  كه به علت ضرب و شتم از سوي معلمش از ناحيه دو پا بي حس شده است، به پزشكي قانوني ارجاع شد.
مجتبي رئيسي، وكيل مدافع والدين دانش آموز آسيب ديده گفت: «بهروز- ف» در ۲۰ مهرماه سال ۸۴ از سوي يكي از معلمانش با تسمه كولر مورد تنبيه قرار گرفته و بلافاصله در كلاس پاهايش بي حس شده و به زمين افتاده است. وي افزود: هنگامي  كه «بهروز» به بيمارستان منتقل شد پزشك اعلام كرده كه اين دانش آموز از ناحيه دو پا بي حس شده است.
پدر و مادر اين دانش آموز از معلم شكايت كرده و پرونده در شعبه ۱۰۲ كيفري داراب در حال بررسي است.
رئيسي خاطرنشان كرد: معلم مدعي شده اين دانش آموز از گذشته مشكل داشته و تنبيه من فقط محركي براي بي حس شدن پاهاي او بوده است.
وكيل مدافع والدين «بهروز» گفت: اين پرونده هم اكنون براي بررسي هاي بيشتر به پزشكي قانوني ارجاع شده است.
به گفته وي، عنوان اتهامي  معلم در اين پرونده، ايراد صدمه عمدي منجر به آسيب عصبي است.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |