پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۹ - Feb 23, 2006
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا
ايران به آساني تايوان را شكست داد
عكس از: مجتبي جانبخش
005172.jpg
ايران ۴ _ تايوان صفر
گل ها: آندرانيك تيموريان (۳۵)، مهرزاد معدنچي (۶۱-۴۷) و علي دايي (۸۲)، داور: عبدالقدير نعم الله از عراق
تيم ايران: وحيد طالب لو، حسين كعبي، ستار زارع، يحيي گل محمدي، محمد نصرتي، محمد علوي (مهرزاد معدنچي)، مجتبي جباري، جواد نكونام، آندرانيك تيموريان (جواد كاظميان)، رسول خطيبي (سياوش اكبرپور) و علي دايي
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: تيم ملي فوتبال ايران در اولين بازي مقدماتي جام ملت هاي آسيا كه در سال ۲۰۰۷ در چهار كشور اندونزي، ويتنام، تايلند و مالزي برگزار مي شود موفق شد طي يك بازي آسان تيم  تايوان را با چهار گل شكست دهد.
برانكو ايوانكوويچ در غياب پنج بازيكن لژيونر خود اين امكان را پيدا كرد تا از نفرات مستعد كه در ليگ برتر شرايط بهتري داشتند در اين بازي بهره گيرد. ابراهيم ميرزاپور نيز جاي خود را به وحيد طالب لو داده بود و خط دفاعي آشناتر از دو خط ديگر با زارع، نصرتي، گل محمدي و كعبي بسته شده بود. برانكو نكونام و علوي را نيز در ميانه ميدان قرار داده بود. رسول خطيبي همانگونه كه پيش بيني مي شد در خط حمله در كنار دايي بازي كرد. تيم تايوان كه از قبل مطمئن بود در مقابل مهاجمان ما و پشتوانه خط مياني دوام نخواهد آورد با فشردگي در خط دفاع و بازي نزديك بازيكنان به يكديگر تلاش نمود تا دروازه اش را بسته نگه دارد. حركت هاي نامنظم تيموريان و جباري از دو طرف و نفوذهاي كعبي از راست نيز تا دقيقه ۳۵ بازي نتيجه نداد تا سرانجام روي ارسال يك توپ بلند از چپ علي دايي با زيركي توپ را در اختيار تيموريان قرار داد و او نيز با ضربه اي محكم گل اول بازي را به ثمر رساند. يك نيمه و يك گل براي ايران كافي نبود. در نيمه دوم مهرزاد معدنچي جايگزين محمد علوي شد كه در شكل بازي تهاجمي نيمه دوم نيازي به او نبود. اتفاقا معدنچي در همان آغاز نيمه دوم گل خود را زد و در دقيقه ۶۱ آن را به دو گل رساند تا ايران سه بر صفر جلو بيفتد. علي دايي نيز در دقيقه ۸۳ با خونسردي تمام گل چهارم را به ثمر رساند. درمجموع تيم ايران با تسلط كامل بر حريف نشان داد كه فاصله بين تيم هاي درجه اول آسيا و تيم هايي چون  تايوان تا چه اندازه عميق شده است. جدا از چهار گلي كه ايران به ثمر رساند، در كل بازي تايوان يك حركت مثبت يا خطرناك روي دروازه  ما نداشت و از نظر فردي و تيمي در سطحي بسيار پايين تر از ما قرار داشت. برانكو نيز اين فرصت را پيدا كرد تا نفرات مورد نظر خود را در ميدان آزمايش كند. طالب لو، تيموريان، جباري، معدنچي، كاظميان و اكبرپور نيز تا حدودي جوابگوي خواسته هاي برانكو بودند حالا در تيم ملي ما پشتوانه هاي قابل اعتماد و قابل استفاده اي داريم كه در شرايط سخت و حاد مي توانند به كمك تيم ملي بيايند.
عبور از سد تايوان قابل پيش بيني بود. كره جنوبي و سوريه ديگر حريفان ما در اين گروه هستند. باتوجه به صعود دو تيم از هر گروه شانس ايران و كره جنوبي به مراتب بيشتر است. هرچند فعلا دغدغه تيم ملي حضور مثبت در جام جهاني است.
برانكو ايوانكوويچ: بازيكنان جديد
به تيم ملي اضافه مي شوند
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از پيروزي در بازي ديروز تاكيد كرد: بي ترديد در ماه هاي باقي مانده تا جام جهاني آلمان بازيكنان جديدي مي توانند به تركيب تيم ملي ايران اضافه شوند.
با توجه به عملكرد قابل قبول بازيكنان ليگ داخلي ايران در بازي برابر چين تايپه بيشتر سوالات خبرنگاران حاضر در كنفرانس مطبوعاتي پس از بازي به اين موضوع اختصاص داشت كه برانكو ايوانكوويچ در جمع خبرنگاران اظهار كرد: آنچه كه مشخص است بازيكنان ليگ برتر كه هم اكنون در تيم ملي حضور دارند و همچنين نفراتي كه خارج از كشور هستند بسيار خوب كار مي كنند. اين بازيكنان بسيار باانگيزه هستند تا بتوانند در تيمي كه به جام جهاني مي رود، حضور داشته باشند.
برانكو ايوانكوويچ در ادامه در مورد بازي ديروز نيز تاكيد كرد: از تيم ملي راضي هستم، بازيكنان ما در بيشتر زمان مسابقه نمايش قابل قبولي داشتند، ما مي دانستيم كه تيم برتر و قدرتمند تر هستيم و از ابتدا براي پيروزي به ميدان رفتيم البته هدف ما در درجه ي نخست پيروزي و سپس افزايش تعداد گلهاي زده بود.
سرمربي تيم ملي كشورمان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درمورد حضور مربي تيم ملي مكزيك در ورزشگاه و همچنين درمورد ميزان اطلاعات در مورد تيم هاي هم گروه ايران در جام جهاني پرسيد، خاطرنشان كرد: ما حتي تيمي مانند تايپه را نيز دست كم نمي گيريم چه برسد به آن كه حريف ما تيمي از جام جهاني باشد، ما به محض آنكه حضورمان در جام جهاني قطعي شد جمع آوري اطلاعات در مورد تيم هاي مكزيك ،  پرتغال و آنگولا را آغاز كرديم و من به غير از ديدار مكزيك و كره جنوبي در آمريكا، فيلم بازي تمامي حريفان را در اختيار دارم همچنين به دليل برخي مسائلي كه پيش آمده بود نتوانستم ديدارهاي آنگولا در جام ملتهاي آفريقا و بازي مكزيك با كره  جنوبي را از نزديك تماشا كنم.
نتايج ديدارها
* ايران ۴ _ تايوان صفر
* سنگاپور ۲ _ عراق صفر
* چين ۲ _ فلسطين صفر
* ازبكستان ۵ _ بنگلادش صفر
* ژاپن ۶ _ هند صفر
* سوريه يك - كره جنوبي ۲
* عربستان ۴ _ يمن صفر
* هنگ كنگ صفر _ قطر ۳

تأكيد بر نقش و تأثير اخلاق و معنويت در ورزش
گروه ورزشي: همايش امر به معروف و احياي اخلاق و معنويت در ورزش عصر ديروز در باشگاه نصر اداره كل تربيت بدني استان تهران با استقبال خوب مديران باشگاه هاي ورزشي برگزار شد.در جريان اين همايش كه بيش از هزار مدير باشگاه هاي ورزشي استان تهران حضور داشتند، مسئولان نيروي انتظامي و امنيتي، ستاد احياء امر به معروف و نهي از منكر و سازمان تربيت بدني در ارتباط با نقش و تأثير اخلاق و معنويت در ورزش و ضرورت توجه بيشتر به امر به معروف به سخنراني پرداختند. در اين همايش كه با حضور تقي زاده معاون سازمان تربيت بدني برگزار شد، ابتدا دكتر رضاعلي مديركل فرهنگي سازمان تربيت بدني طي سخناني بر تأثير معنويت در ورزش و روح و جسم جوانان و ورزشكاران تأكيد كرد.
حجت الله خطيب مديركل تربيت بدني استان تهران نيز از افزايش تعداد باشگاه هاي ورزشي گفت و افزود: در فرهنگ اسلامي ما، منش پهلواني و اخلاق و رفتار اسلامي واژه هاي نام آشنايي هستند كه اگر ورزش را با آن درآميزيم، سمت و سويي خداپسندانه پيدا خواهد كرد و به همين خاطر هر حركتي در ورزش و در راستاي اخلاق و معنويت صورت گيرد، مي تواند موجب رونق بخشي فرهنگي ورزش شود.
در ادامه همايش، حجت الاسلام والمسلمين احدي از مدرسان حوزه و دانشگاه بر توجه بيشتر به امر به معروف و نهي از منكر و اخلاقيات در باشگاه هاي ورزشي تأكيد كرد.

آغاز رقابت هاي قهرماني كاراته و كونگ فو بانوان
گروه ورزشي _ مريم رضايي: نخستين دوره مسابقات قهرماني كونگ فو بانوان كشور از ۲۵ تا ۲۷ اسفند ماه در سالن بانوان مجموعه ورزشي آزادي برگزار مي شود. حليمه پامير نايب رئيس در امور بانوان كونگ فو افزود: در اين دوره از مسابقات، نفراتي كه در رقابت هاي استاني به مقام برتر دست يافته اند، حضور مي يابند. وي گفت: برنامه ريزي براي بانوان كونگ فو كار از ۶ ماه پيش آغاز شده و در اين راستا براي تكميل كادر داوري بانوان كونگ فو كار دو دوره كلاس داوري برگزار شده است.
درهاي باشگاه استقلال تهران به روي بانوان باز مي شود
مشاور امور جوانان وزير رفاه و تأمين اجتماعي از باز شدن درهاي باشگاه استقلال به روي زنان خبر داد.با پذيرش مديريت اين باشگاه از سوي وزارت رفاه و تأمين اجتماعي و انتخاب يك عضو زن براي هيأت مديره اين باشگاه، قرار است شرايط ايجاد ورزش هاي مختلفي مانند هندبال، شنا و تيراندازي براي زنان ايجاد شود.

با حضور كشتي گيران ۹ كشور
پيكارهاي بين المللي جام تختي امروز آغاز مي شود
005169.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان:بيست و ششمين دوره پيكارهاي بين  المللي كشتي آزاد جام جهان پهلوان تختي از صبح امروز با شركت كشتي گيران ۹ كشور ژاپن، كره شمالي، ارمنستان، آذربايجان، پاكستان، داغستان روسيه، كوبا، اوكراين، عراق و ايران در سالن سيدرسول حسيني ساري آغاز مي شود.همچون دوره هاي گذشته امسال نيز گروه زيادي از كشتي گيران كشورمان مجوز حضور در اين ميدان را پيدا كرده اند و به نظر مي رسد به جز تعداد معدودي از كشتي ها، رقابت مدعيان داخلي با هم از جمله بارزترين صحنه هاي مسابقه هاي دو روزه جام تختي باشد. جالب اينكه همزمان با رقابت هاي جام تختي روز گذشته مبارزه هاي بين المللي جام كيف در اوكراين به خاطر حضور قهرمانان صاحب  نام كشتي دنيا و مدال آوران جهان و المپيك از جمله آرتورتايمازوف، ديويد پوقوسيان و... در سطح بسيار بالايي برگزار شد. طبق برنامه شامگاه ديروز كشتي گيران وزن هاي ۵۵ ، ۶۶ و ۹۶ كيلوگرم روي باسكول وزن كشي رفتند تا از صبح امروز رقابت هاي خود را بر روي ۲ تشك آغاز كنند. قهرمانان اوزان ياد شده امشب شناخته مي شوند.كشتي گيران شركت كننده در اوزان ۶۰ ۷۴، ، ۸۴ و ۱۲۰ كيلوگرم نيز امروز وزن قانوني خود را تحويل داده و صبح و بعدازظهر فردا به روي تشك مي روند.آخرين خبرها حاكي از آن است كه مراد محمدي چهره برتر كشتي ايران در پيكارهاي جام جهاني به علت بيماري آنفلوآنزا روز گذشته در مراسم وزن كشي شركت نكرد و غايب بزرگ تيم ايران در اين مسابقه هاست.

پيكان قهرمان ليگ برتر واليبال شد
گروه ورزشي: شكست  تيم  سايپا مقابل  تيم  پيام  مخابرات  گلستان  و پيروزي  تيم  پيكان تهران  مقابل  تيم  صنام  ديگر تيم  تهراني  حكم  به  قهرماني  زودهنگام  تيم  پيكان داد.
تيم  پيكان  تهران  در هفته  دوازدهم  از دور برگشت  مسابقات  واليبال قهرماني  باشگاه هاي  برتر ايران  عصر ديروز در سالن  شهداي  هفتم تير مقابل  تيم  صنام  تهران  در سه  گيم  پياپي  و با امتيازهاي  ۲۵ بر ۲۳ ، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ به  برتري  دست  يافت  و يك  هفته  به  پايان  رقابت ها عنوان  قهرماني  را از آن خود كرد.
تيم  سايپا تهران  نزديكترين  تعقيب كننده  تيم  پيكان  در گرگان  مقابل تيم  پيام  مخابرات  گلستان  و در ميان  ناباوري  همگان  با نتيجه  ۳ بر يك بازي  را واگذار كرد.
تيم  سايپا در اين  ديدار گيم  دوم  را با امتياز ۲۵ بر ۱۵ از آن خود كرد و گيم هاي  اول ، سوم  و چهارم  را با امتيازهاي  ۲۵ بر ۲۱ ، ۲۷ بر۲۵ و ۲۵ بر ۲۳ به  حريف  واگذار نمود.

شكست تيم صنام مقابل آرامكس اردن
ديدار تيم هاي  صنام  ايران  و آرامكس  اردن  در چارچوب  مسابقات  بسكتبال  باشگاه هاي  غرب  آسيا از گروه  الف  به  سود تيم  آرامكس  به  پايان  رسيد.
در اين  ديدار كه  ديشب در سالن  بسكتبال  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزار شد، تيم  آرامكس  اردن  با نتيجه  ۸۳ بر ۸۲ بر تيم  صنام ايران  چيره  شد.
اين  مسابقات  با شركت  تيم هاي  صنام  ايران ، الجيش  سوريه ، آرامكس  اردن  و ساجس  لبنان  در سالن  بسكتبال  مجموعه  ورزشي  آزادي  تهران  برگزار مي شود.

دور برگشت جام يوفا
شكست خورده هاي آلمان چه مي كنند؟
گروه ورزشي: در ديدارهاي مهم فوتبال جام اتحاديه باشگاه هاي اروپا، يوفا، امروز تيم هاي آاس رم ايتاليا، المپيك مارسي و هامبورگ به مصاف حريفان خود مي روند. تيم مارسي بدون در اختيار داشتن فرناندز، با بولتون ديدار مي كند.
آ اس رم درحالي ميزبان تيم اف ث بروژ بلژيك است كه فرانچسكو توتي كاپيتان خود را در اختيار ندارد، او احتمالا به مدت دو ماه از ميادين به دور خواهد ماند. تيم هامبورگ نيز با رسيدن به روزهاي اوج خود، در فكر شكست تيم تون و جبران باخت يك بر صفر بازي رفت است. برنامه بازي هاي جام يوفا (دور برگشت):
- پالرمو (ايتاليا)، اسلاويا پراگ (چك)
- راپيد بخارست (روماني)، هرتابرلين آلمان
- لفسكي (بلغارستان)، براتيسلاوا (اسلواكي)
- استوا بخارست (روماني)، هيرنفين (هلند)
- زنيت (روسيه)، روزنبورگ (نروژ)
- شاختار دونتسك (اوكراين)، ليل (فرانسه)
- هامبورگ (آلمان)، تون (سوئيس)
- استراسبورگ (فرانسه)، لووچ (بلغارستان)
- ميدلزبورو (انگليس)، اشتوتگارت (آلمان)
- مارسي (فرانسه)، بولتون (انگلستان)
- موناكو (فرانسه)، بازل (سوئيس)
- لانس (فرانسه)، اودينزه (ايتاليا)
- آلكمار (هلند)، رئال بتيس (اسپانيا)
- آ اس رم (ايتاليا)، اف سي بروژ (بلژيك)
- سوي يا (اسپانيا)، لوكوموتيو (روسيه)
- اسپانيول (اسپانيا)، شالكه آلمان

بالاك: بازي در ميلان آسان تر است
005166.jpg
گروه ورزشي: تيم بايرن مونيخ آلمان در زمين خانگي برابر ميلان ايتاليا متوقف شد و نتوانست اين تيم را شكست دهد. اين ديدار از مرحله رفت يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان برگزار شد.
ميشائيل بالاك كاپيتان تيم بايرن در اين بازي پس از اين ديدار اظهار كرد كه از نتيجه ناراضي است و آنها بايد پس از به ثمررسيدن گل اول، دومين گل را نيز وارد دروازه حريف مي كردند اما به اندازه كافي براي آن تلاش نكردند. وي افزود كه در بازي برگشت با توجه به روحيه بالاي تيم كار  آسان تري پيش رو خواهند داشت.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |