پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۹ - Feb 23, 2006
استاندار تهران :
خدمات رفاهي در ايام عيد با ۶۰ درصد
تخفيف به مسافران ارائه مي شود
فارس: استاندار تهران از اعطاي تخفيف ۴۰ تا ۶۰ درصدي خدمات رفاهي در ايام تعطيلات عيد به مسافران به منظور جذب گردشگر به استان تهران خبر داد.
بنابراين گزارش كامران دانشجو صبح ديروز در اولين نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران با اشاره به جلسه كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري تصريح كرد: با توجه به خروج بخش اعظم جمعيت تهران درايام نوروز درصدد جذب مسافر با ارائه تخفيف ۴۰تا ۶۰ درصدي در خدمات رفاهي هستيم.وي افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته تعداد واحدهاي ترافيكي در جاده ها ۳۰ تا ۵۰ درصد در ايام نوروز افزايش خواهد يافت و همه دستگاه هاي كشيك ۲۴ساعته خواهد شد.
ايمن سازي خطوط پالايشگاهي از سال ۸۵
استاندار تهران درخصوص انجام اقدامات لازم براي ايمن سازي پالايشگاه نفت و خطوط لوله نفت، تصريح كرد: با توجه به عمر بالاي تأسيسات پالايشگاه نفت و فرسودگي تجهيزات آن، شوراي امنيت در حال بررسي طرحي جهت ايمن سازي آنها است.وي افزود: برنامه هاي اجرايي اين طرح با مشاركت سازمان محيط زيست از سال ۸۵ آغاز خواهد شد اما درخصوص مدت زمان اجرايي آن وزارت نفت بايد پاسخگو باشد.
استاندار تهران درخصوص قطع درختان لويزان و اختلاف نظر ميان اعضاي شوراي شهر و شهرداري تهران، گفت: استانداري نظر خاصي در اين زمينه ندارد، بحث قانوني يا غيرقانوني بودن اين اقدام شهرداري با حكم دادگاه مشخص خواهد شد.وي افزود: ديدگاه شخصي من اين است كه بايد با دستگاه هاي متخلف برخورد قانوني شود اما اعتبار و آبروي آنها نيز بايد حفظ شود و به هيچ عنوان نبايد زحمات دستگاهي در ساير بخش ها ناديده گرفته شود.
كاهش جمعيت تهران
در اثر اجراي طرح مهاجرت معكوس
دانشجو در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به نرخ بالاي رشد جمعيت در اثر مهاجرت بي رويه به استان تهران گفت: رئيس جمهور درصدد ايجاد شغل با ثبات در استان هاي مختلف كشور است و بودجه خوبي هم براي اين بخش در نظر گرفته شده است.دانشجو تصريح كرد كه براي كاهش سفرها و مشكلات شهر بايد شهرك هاي صنعتي در شعاع ۱۲۰كيلومتري تهران ايجاد شوند.
تفكيك كرج از تهران
استاندار تهران در بخش ديگر سخنان خود درخصوص خبر تبديل استان تهران به ۲ استان تهران و كرج، گفت: ما كه در اين زمينه چيزي نشنيده ايم اما اگر چنين اتفاقي هم بخواهد بيفتد بايد حتماً كار كارشناسي انجام شود.وي تأكيد كرد: تبديل يك نقطه جمعيتي به استان، نياز به ويژگي هايي دارد كه در صورت مهيا بودن شرايط تبديل استان تهران به ۲ استان، استانداري تهران از آن استقبال مي كند.
بي اطلاعي استاندار تهران از اختلافات ميان اعضاي شوراي شهر و شهردار تهران
دانشجو در پاسخ به سؤال خبرنگاري در اين رابطه، گفت: اطلاع خاصي در اين زمينه ندارم اگر شما اطلاعي داريد، بگوييد تا بدانيم.وي خاطرنشان كرد: البته اختلاف نظر در هر كار اجرايي مي تواند وجود داشته باشد و چنين موضوعي غيرعادي نيست.اين مسئله حتي ممكن است بين من و معاونينم نيز به وجود آيد كه اين موضوع غيرعادي نيست.به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس عبدالله روشن معاون سياسي انتظامي استانداري تهران درخصوص طرح ساماندهي اراذل و اوباش شهر تهران گفت: در حال حاضر ساماندهي معتادان تزريقي كه اغلب از گروه كارتن خوابها هستند به عنوان گروه هاي خطر در اولويت قرار دارند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* «محتاط باش، محتاج نباش» .
* راضي نشو، رازي از ديگران برملا كني.
* وقتي «گوشي را مي كشي» پيام تربيتي را قطع كرده اي.
* به «زيانت» خواهد شد، اگر «زبانت» پيش از فكرت راه بيفتد.

با ابلاغ وزير بهداشت به دانشگاههاي علوم پزشكي كشور
طرح بسيج سلامت نوروزي آغاز شد
فارس : با ابلاغ وزير بهداشت به دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور اجراي طرح بسيج سلامت نوروزي با هدف ارتقاء ايمني مواد غذايي در سطح عرضه و حفظ سلامت مسافران نوروزي و گردشگران از اول اسفند تا ۱۵ فروردين به مدت ۴۵ روز صورت مي پذيرد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، كنترل مستمر مراكز تهيه، توزيع، عرضه و فروش مواد غذايي و اماكن عمومي به ويژه بين راهي از اهميت بالايي برخوردار است و در جلوگيري از بروز يا شيوع بيماريهاي روده اي مرتبط با آب و غذا نقش مهمي دارد. بنا به اين گزارش برخي از مهمترين وظايف بسيج سلامت نوروزي به شرح زير است: - نظارت بر رعايت موازين و معيارهاي بهداشتي مرتبط با وسايل حمل و نقل مواد غذايي - كنترل بهداشتي دستفروشان مواد غذايي و جلوگيري از فروش مواد غذايي خطرناك كه به صورت دوره  گردي و در شرايط غير بهداشتي انجام مي شود - برقراري يك خط تلفن گويا در كليه استانها به صورت شبانه روزي براي جوابگويي به مردم - بازرسي بهداشتي از كليه اماكن در مسير راهها با توجه ويژه به كيفيت عرضه مواد غذايي، آب مصرفي، بهداشت فردي، ابزار كار دفع بهداشتي زباله، فاضلاب و نظارت و ضدعفوني به ويژه سرويسهاي بهداشتي اماكن مذكور، نظارت بر رعايت موازين و معيارهاي بهداشتي و ترمينالهاي مسافربري، ايستگاههاي راه آهن، فرودگاهها، اتوبوسها و قطارهاي مسافربري از نظر عرضه مواد غذايي سالم، نظافت عمومي، سرويس هاي بهداشتي، بهداشت فردي افراد مرتبط با توزيع غذا، توزيع آب شرب سالم،  استفاده از قالب هاي يخ سالم و...
در اماكن و وسائط نقليه فوق - نظارت بر رعايت موازين بهداشتي در جايگاههاي اسكان موقت مسافران نوروزي و پارك ها و ميادين به ويژه دفع زباله، فاضلاب، سرويس هاي بهداشتي و آب مصرفي اماكن مورد نظر و هماهنگي با سازمانهاي ذيربط - چاپ، تكثير و توزيع اطلاعيه هاي بهداشتي و نصب پلاكاردهاي پارچه اي به تعداد مناسب در نقاط اصلي شهرها و اماكن بين راهي - بازرسي بهداشتي از كليه مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي به ويژه مهمانسراها، هتلها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مساجد و مراكز مشابه با تأكيد بر رعايت بهداشت فردي ابزار كار، نظافت عمومي به ويژه سرويسهاي بهداشتي اماكن مذكور - برقراري كشيك در ستاد استان ها و شهرستانهاي تابعه از ۸ صبح لغايت ۸ شب در تمام ايام خصوصاً در روزهاي تعطيل.

معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران:
شعبه ويژه رسيدگي به جرايم قاچاقچيان دارو
در دادسراي تهران تشكيل شد
ايلنا: معاون دادستان عمومي و انقلاب تهران در امور زندان  ها اعلام كرد: به منظور مقابله سريع و رسيدگي به جرايم قاچاقچيان دارو، شعبه  اي ويژه در دادسراي تهران تشكيل شد.
بنابراين گزارش، محمود سالاركيا ديروز در اين باره گفت: قوه قضاييه با قاچاقچيان و توزيع  كنندگان داروها به ويژه داروهاي غيرمجاز كه به سلامت جامعه آسيب مي  رسانند، با جديت و شدت تمام برخورد خواهد كرد. وي درباره دستگيري روز سه  شنبه قاچاقچيان دارو در خيابان ناصر خسرو تهران افزود: بلافاصله رسيدگي به پرونده اين گروه در شعبه ويژه آغاز شده است.
سالاركيا تصريح كرد: هم  اكنون طرح مقابله با قاچاقچيان و توزيع  كنندگان غيرمجاز دارو در تهران و طرح  هاي مبارزه با اشرار و عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر و معتادان در سراسر كشور در دست انجام است.

رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران خبر داد:
كتابخانه هاي مدارس تهران رايگان تجهيز مي شود
005175.jpg
گروه اجتماعي: رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: كتابخانه هاي مدارس شهر تهران در صورت نياز از لوازم و تجهيزات كتابخانه اي رايگان برخوردار مي شوند.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دكتر علي عسگري در بازديد روزانه از سومين نمايشگاه ياد يار مهربان، ويژه اهداي كتاب به مدارس شهر تهران اظهار داشت: خدمات مديريت شهري در حوزه كتاب و كتابخانه تنها به اهداي كتاب به مدارس يا تاسيس كتابخانه محدود نمي شود، بلكه امور كتابخانه هاي سازمان ضمن عضويت رايگان كتابداران و مديران مدارس در ۷۰ كتابخانه تحت پوشش، به بهبود وضعيت كتابخانه هاي مدارس در قالب ارايه خدمات و تجهيزات كمك مي كند.
وي افزود: هدف ما جذب هر چه بيشتر اقشار مختلف مردم به كتاب و كتابخواني است و براي تحقق اين امر از هيچ كمكي به كتابخانه هاي مساجد و مدارس دريغ نمي كنيم.
عسگري گفت: در نمايشگاه يار مهربان علاوه بر اهداي كتاب آموزش هاي لازم و فرم عضويت رايگان به كتابداران و مديران مدارس ارايه مي شود. وي افزود: مدارس مي توانند طي سال از خدمات سازمان در زمينه تجهيزات كتابخانه اي از قبيل قفسه، برگه دان، ميز مطالعه، نرم افزارهاي كتابداري و لوح هاي نمايه اي مجلات بهره مند شوند.
رئيس سازمان فرهنگي هنري با اشاره به جداشدن اهداي اقلام و تجهيزات كمك آموزشي از اهداي كتاب در نمايشگاه امسال گفت: اين اقدام براي برگزاري بهتر نمايشگاه ياد يار مهربان صورت گرفت و نمايشگاه اهداي تجهيزات كمك اموزشي به مدارس را در قالب يك نمايشگاه مستقل در بهار سال آينده برگزار خواهيم كرد.
عسگري همچنين اعلام كرد: براي كمك به برگزاري نمايشگاه هاي مشابه در ساير شهرهاي كشور آماده ايم و اميدواريم اين حركت با كمك دولت بويژه همكاران خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش به برنامه اي سراسري و ملي تبديل شود.
سومين نمايشگاه ياد يار مهربان تا هشتم اسفند ماه ميزبان نمايندگان مدارس شهر تهران در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان است و طي آن ۱۵ ميليارد ريال كتاب به ۶۲۰۰ مدرسه اهداء مي شود. در اين نمايشگاه ۵۰۰ ناشر، ۸۵۰۰ عنوان كتاب عرضه كرده  اند.

گفته مي شود...
* عربستان سعودي حضور چهار ناشر ايراني در نمايشگاه بين المللي كتاب رياض را نپذيرفت. شركت هاي انتشاراتي «اميركبير» ، «الهدي» ، «اهل بيت(ع)»، «دارالتقريب» و شركت انتشاراتي «احسان» از ايران براي حضور در اين نمايشگاه اعلام آمادگي كرده بودند اما تنها با حضور انتشارات احسان موافقت شده است.
* «چيتز داتو» سناتور عضو حزب «مارگريتا» ايتاليا طي اظهاراتي مداخله جويانه خواستار لغو مجازات اعدام به خصوص در ايران شد.

رئيس شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت:
آئين نامه اخلاق پزشكي و رعايت حقوق
بيماران تدوين مي شود
فارس: رئيس شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت اعلام كرد: مباحث مختلفي در شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت در حال بررسي است كه مهمترين آنها تدوين اصول اخلاق پزشكي و رعايت حقوق بيماران در بيمارستانها و مراكز بهداشتي- درماني است.
بنا بر اين گزارش محمد باقر لاريجاني ديروز در اجلاس روساي دانشگاههاي علوم پزشكي و خدمات درماني سراسر كشور در تالار امام علي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، افزود: روال كار شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت بررسي مسائل مرتبط با حوزه سلامت، روز آمد كردن آئين نامه ها و تصميم گيري بر اساس شواهد است كه به عنوان بازويي در كنار وزير بهداشت فعاليت مي كند.
وي ادامه داد: اكنون طرحهاي مختلفي در اين شورا در حال بررسي است كه از جمله آنها مي توان به موضوع رعايت اخلاق در پژوهشهاي پزشكي، مسئله پيوند عضو و بافتهاي بدن در ايران، القاي گامت براي تشكيل جنين، ايجاد نظام پرونده الكترونيك سلامت براي همه مردم، اصلاح اقتصاد درمان در كشور، طرح جامع سلامت روان، ارتباط دانشگاههاي علوم پزشكي با صنعت، اصلاح اورژانس كشور، رفع مشكلات پيراپزشكان، مسائل مرتبط با بيمارستانهاي آموزشي، بيمه روستايي و عملياتي كردن تكاليف برنامه چهارم توسعه اشاره كرد. وي گفت: بازبيني طرح كارانه در بيمارستانها، توريسم درماني، طرح پزشك خانواده، اجراي قانون هيئت امنايي شدن دانشگاههاي علوم پزشكي و بيمارستانها، بررسي مشكلات دارويي در بيمارستانها، زباله هاي بيمارستاني، ايجاد شبكه اينترانت دانشگاهي، مسئله تصادفات و تلفات جاده اي در كشور نيز از جمله ديگر مسائلي است كه در شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت بررسي مي شود.
رئيس شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت افزود: فرمهايي براي ارائه پيشنهاد و نظر جامعه پزشكي و پرسنل وزارت بهداشت براي اصلاح نظام سلامت و ارتقاي كيفيت بهداشت و درمان در كشور طراحي شده و همه افرادي كه پيشنهادي در اين زمينه دارند مي توانند پيشنهادهاي خود را با توجه به در نظر گرفتن ابعاد اقتصادي، سازمان حرفه اي، روانشناختي اجتماع، بي خطر بودن برنامه و اثربخشي و كارايي آن به شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت ارسال كنند و طرحهاي برگزيده حتما در تصميم گيريها مورد توجه قرار مي گيرد.
وي گفت: متاسفانه فعلا با توجه به محدوديت زماني اولويتهاي تعيين شده، مباحث در شوراي سياستگزاري وزارت بهداشت بر اساس يك چارچوب مشخص انجام نشده و تلاش كرديم كه از حداقل زمان حداكثر استفاده را بكنيم.

نمايندگان زن بي خبر از تعطيلي تنها
مركز نگهداري زنان آسيب ديده تهران
ايلنا: اعضاي فراكسيون زنان مجلس هفتم از تعطيلي تنها مركز زنان آسيب ديده تهران بي  خبرند.
به گزارش «ايلنا» ، در پي تخليه و تعطيل شدن محل نگهداري زنان و دختران آسيب ديده مركز «اميدوار» ، طي پنجشنبه هفته گذشته كه با حكم قضايي دادگاه انقلاب و با شكايت بنياد مستضعفان مبني بر مالكيت اين مركز صورت گرفته است ، خبرنگار اين سايت خبري اين موضوع را از نمايندگان عضو فراكسيون زنان مجلس هفتم پيگيري كرد اما همه آنها از وقوع اين حادثه ابراز بي اطلاعي كردند.

داودي وارد دمشق شد
ايرنا: پرويز داودي  معاون  اول  رئيس  جمهوري  اسلامي  ايران  صبح  ديروز دررأس  يك  هيات  بلندپايه  وارد فرودگاه  بين المللي  دمشق  شد و مورد استقبال  رسمي محمد ناجي  عطري  نخست  وزير سوريه  قرار گرفت .
معاون  اول  رئيس  جمهوري  ايران  را در اين  سفر سه  روزه ، وزيران  نيرو، كشاورزي  و مسكن  و شهرسازي  همراهي  مي كنند.داودي در بدو ورود به اين شهر، در جمع خبرنگاران در تشريح اهداف سفر خود به نقاط مشترك بين دو كشور برادر ايران و سوريه اشاره كرد و گفت:  ما استحقاق اين را داريم كه سطح روابط و پروژه هاي اقتصادي را بيش از پيش افزايش دهيم و از اين جهت فعال خواهيم بود.

سازمان كنفرانس اسلامي براي حمايت از حماس بپا خيزد
فارس: آيت الله مكارم شيرازي گفت:سازمان كنفرانس اسلامي بايد براي حمايت از حماس در مقابل تهديد غرب مبني بر قطع حمايت از دولت فلسطين، بپاخيزد.آيت الله ناصر مكارم شيرازي كه ديروز در مسجد اعظم قم به ايراد سخنراني پرداخت با اشاره به سفر عضو ارشد حماس به ايران گفت: اقدام عضو ارشد حماس در سفر به ايران و مواضع او در شرايط حساس كنوني مثبت و به جا بود. وي با اشاره به سخنان اخير خالد مشعل مبني بر عدم سازش با اسرائيل، اين سخنان را نشان از شجاعت خالد مشعل دانست.
اين مرجع تقليد با بيان اين مطلب كه «غربي ها در جريان پيروزي حماس در انتخابات فلسطين امتحان خود را پس دادند» افزود:حماس در يك انتخابات آزاد به پيروزي رسيد و اين در حالي است  كه اروپاي مدعي دموكراسي، حاضر به پذيرفتن اين واقعيت نيست،اين مسئله نشان داد كه دموكراسي مورد نظر غرب، هنگامي پديد مي آيد كه منافع آنها را در خطر نيندازد. آيت الله مكارم شيرازي در ادامه خطاب به سازمان كنفرانس اسلامي،گفت:غرب تهديد كرده است كه حمايت خود را از حماس قطع مي كنيم. در شرايطي كه غرب تهديد به قطع كمك كرده است، بايد سازمان كنفرانس اسلامي به پا خيزد و از طريق تأسيس صندوق و از كشورهاي اسلامي، بودجه دولت فلسطين را تأمين كند.

قائم مقام وزير كشور تركيه:
خريد موشك از اسرائيل براي مهار شهاب ۳ يك شوخي است
شهاب الدين هارپوت گفت: آنچه برخي رسانه هاي تركيه مبني بر خريد موشك  براي اين كشور از اسرائيل براي مهار موشك شهاب ۳ ايران عنوان مي كنند يك شوخي رسانه اي است.شهاب الدين هارپوت قائم مقام و معاون امنيتي وزير كشور تركيه در حاشيه امضاي يادداشت تفاهم امنيتي با ايران در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص برخي اخبار رسانه هاي تركيه مبني بر خريد موشك از اسرائيل براي مهار قدرت موشك شهاب ۳ ايران گفت:چنين اخباري دروغ و شايعاتي بيش نيست،چرا كه ما به دنبال توسعه همكاري هاي امنيتي با ايران هستيم. هارپوت خاطرنشان كرد:در رسانه هاي تركيه هم گاهي شايعاتي درج مي شود كه هيچ واقعيتي ندارد،بايد به اين اخبار تنها خنديد.

بررسي لايحه بودجه سال ۸۵ از چهارشنبه آينده در مجلس
بررسي لايحه بودجه سال ۱۳۸۵ كل كشور از چهارشنبه آينده ۱۰ اسفند در صحن علني مجلس شوراي اسلامي آغاز مي گردد.
علاوه بر اين دستور، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح ها و لوايح ديگري نيز در دستور كار دارند.گزارش كميسيون مشترك در مورد لايحه مبارزه با جرم پولشويي اعاده شده از شوراي نگهبان، گزارش كميسيون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تفريغ بودجه سال ۱۳۸۲ كل كشور، گزارش كميسيون كشاورزي در مورد: سئوال عباسعلي اختري نماينده تهران و سئوال آقايان حميد زنگنه و محمد سعيد انصاري نمايندگان اهواز و آبادان از وزير جهاد كشاورزي از ديگر دستور كارهاي هفته آينده مجلس است.

فلاحت پيشه: هنوز در دولت كساني هستند
كه به روسيه اميدوارند
ايران نيوز : عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس حضورش در نشست بروكسل را حاصل يك تعارف دانست و گفت: نتايج سفر به روسيه و بروكسل از قبل قابل پيش بيني بود.
حشمت الله فلاحت پيشه با بيان اين كه هنوز در هيأت دولت كساني هستند كه روسيه را اميد راهبردي مي دانند، گفت: همين روس ها نقش اصلي را در تضعيف چانه زني هاي ما با كشورهاي غربي داشتند.وي با تأكيد بر اين كه نبايد اهميت راهبردي براي روسيه قائل شد گفت: اگر واقعاً سفر آقاي متكي به بروكسل نتيجه اي در بر نداشته، پس بايد آن موقع صحبت هاي اخير آقايان جك استراو و البرادعي را كه از حق مسلم ايران براي برخورداري از انرژي هسته اي و غني سازي به صورت محدود سخن گفته بودند، يك تعارف ديپلماتيك دانست. وي افزود: كشورهاي اروپايي همچنان ژست مذاكره مي گيرند تا در ميان مردم خود به همراهي با آمريكا به جنگ طلبي محكوم نشوند.
فلاحت پيشه خبر داد: گزارش ۱۰ اسفند البرادعي آخرين گزارش وي خواهد بود و عملاً با اين كار آژانس هيچ كاره شده و كار به دست شوراي امنيت خواهد افتاد.وي در پايان گفت: بايد در شوراي امنيت به گونه اي عمل كنيم كه ميدان براي كشورهاي سياست بازي همچون روسيه باز نباشد.

انتقاد از بودجه در اختيار رئيس جمهور
ايرنا: عماد افروغ  رئيس  كميسيون  فرهنگي  مجلس  شوراي  اسلامي  از اين  كه بودجه  در اختيار رئيس  جمهوري  در لايحه  بودجه  سال  ۱۳۸۵ افزايش  يافته  است ، انتقاد كرد.
دبير كميته  علمي همايش  اسلام  و توسعه اقتصادي  در حاشيه  اين  همايش  به  خبرنگاران  گفت : اين  كار حجم  اختيارات رئيس  جمهوري  را افزايش  مي دهد و قدرت  مانور شخصي  را تقويت  مي كند. وي  افزود: همه  اختيارات  بايد ضابطه  مند و قابل  پيش  بيني  باشد. يكي  از خبرنگاران  پرسيد: نظر شما راجع  به  بذل  و بخشش هاي  رئيس جمهوري  در سفر به  استانها چيست ؟ افروغ  پاسخ  داد: رئيس  جمهور بذل  و بخشش  نكرده  است ، البته  بحث  بحق بودن  كمك  به  اين  مناطق  بحث  ديگري  است ، اما سئوال  اينجاست  كه  آيا وعده هايي  كه  داده  شده ، عملي  شده  است  يانه ؟.
نماينده  تهران  در مجلس  افزود: هنوز استان هاي  محرومي  كه  ميزبان  رئيس جمهوري  بوده اند، چيزي  نگرفته اند، فقط بحث  آنها به  رسانه ها كشيده  شده  است . رئيس  كميسيون  فرهنگي  مجلس  تأكيدكرد: مسلم  بدانيد عملي  شدن  اين   ها منوط به  تصويب  مجلس  است ، اما در لايحه  سال  آينده  چيزي  ديده  نشده  است .
افروغ  اظهارداشت : اين  طور كه  از نمايندگان  مجلس  شنيده ام  محرومان  نه تنها چيزي  نگرفته اند، بلكه  آبرويشان  هم  رفته  است ، هم  گفته  مي شود محروميت  زدايي  شده  وهم  اعتباري  به  آنها تعلق  نگرفته  است .
نماينده  تهران  گفت  كه  قصد او از بيان  اين  مطالب  انتقال  گلايه نمايندگان  اين  مناطق  محروم  است  كه  در لايحه  بودجه  اعتباري  براي  تحقق  وعده هاي  دولت  به  مردم  آن مناطق  در نظر گرفته نشده  است . رئيس  كميسيون  فرهنگي  مجلس  درباره  لايحه  بودجه  گفت : حجم  نقدينگي  بالاست . به  طور قطع  تورم  زاست . اتكا به  درآمد نفتي  بيش  از سال  گذشته  است  كه  با اهداف  كلان  ما ناسازگار است . نماينده  تهران  در عين  حال  از اين  كه  بودجه  استان  تهران  رشدي  كمتر از ساير استانها داشته  ابراز خرسندي  كرد و آن را گامي كوچك  به  سمت  تمركززدايي  دانست .

تجمع دانشجويان دانشگاه  تهران در مقابل سفارت ايتاليا
ايلنا: جمعي از دانشجويان دانشگاه   تهران ديروز، مقابل سفارت ايتاليا در تهران تجمع كردند.اين دانشجويان با سردادن شعارهايي مراتب اعتراض خود را نسبت به هتك ساحت مقدس رسول  الله (ص) اعلام كردند. دانشجويان معترض در مقابل سفارت ايتاليا، همچنين به سمت ساختمان اين سفارتخانه هجوم آوردند كه با واكنش نيروي انتظامي مواجه شده و باعث شدت عمل نيروي انتظامي در برابر تجمع  كنندگان شد.

محسن رضايي: تحريم و يا اقدام نظامي
عليه ايران محال است
ايرنا: محسن  رضايي  دبير مجمع  تشخيص  مصلحت  نظام  گفت : آمريكاييها اگر هم بتوانند پرونده  ايران  را به  شوراي  امنيت  بفرستند، گرفتن  مصوبه  از اين شورا براي  تحريم  يا اقدام  نظامي عليه  ايران  كار سخت  و محالي  است . رضايي  كه  ديروز در حاشيه  همايش  اسلام  و توسعه  اقتصادي  در تهران  با خبرنگاران  سخن  مي گفت ، با اشاره  به  چالش  هسته اي  ايران  خاطرنشان كرد كه  اين  چالش  ناشي  از عدم  قبول  حقوق  ملت  ايران  است .

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
شهر
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |