پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۲۹ - Feb 23, 2006
شهردار تهران:
محله خلازير به بازار گل و گياه تبديل مي شود
شهردار تهران گفت: محله خلازير (اوراقچي ها) در منطقه ۱۹ بايد با تغيير كاربري و بدون آن كه كسبه اين حرفه دچار خسارت مالي شوند به بازار گل و گياه تبديل شده و امكان كار و فعاليت در بازار گل و گياه براي كسبه فعلي فراهم شود.به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمد باقر قاليباف _ شهردار تهران _ ديروز پس از بازديد از پروژه هاي در دست ساخت شهرداري منطقه ۱۹ در جمع معاونان و مسئولان شهرداري اين منطقه از احداث و ايجاد صندوق قرض الحسنه براي پرداخت وام به كاركنان شهرداري خبر داد و افزود: شرايط معيشتي كاركنان شهرداري بايد به گونه اي باشد كه جز به خدمتگزاري تمام و كمال براي مردم به چيز ديگري نينديشند.
شهردار تهران تأكيد كرد: درآمد شهرداري به طور مستقيم از مردم شهر تأمين مي شود و هر اقدامي كه به از بين رفتن اين درآمدها منجر شود يا بهره وري از آنها را كاهش دهد، خيانت به مردم است.
او گفت: برخي از اقدامات كه در سازمان هاي مختلف به منظور صرفه جويي انجام مي شود، نوعي عوام فريبي است و در درازمدت هزينه هاي بسيار سنگيني را به اين مجموعه ها تحميل خواهد كرد.
شهردار تهران تصريح كرد: ساختار مالي شهرداري نيازمند اصلاحات بنيادين است.
قاليباف افزود: ما در هزاره اي زندگي مي كنيم كه در آن بايد به قواعد جهان مدرن تن داد و از تفكر سنتي و عوام فريبانه در مديريت سازماني دوري كرد.
او درباره مصاديق ساختار مالي سنتي خاطرنشان كرد: شهرداري تهران و ساير مناطق صرفا به دليل صرفه جويي از خريداري اتومبيل براي معاونان و مديران شهرداري خودداري كرده اند. در حالي كه مبالغ هنگفتي را به اجاره خودرو براي همين منظور اختصاص داده اند، كه در درازمدت نه تنها به از بين رفتن سرمايه شهرداري منجر شده، بلكه روند نابودي آن را تداوم خواهد بخشيد.قاليباف تأكيد كرد: نخستين پيش شرط صرفه جويي، تجهيز و توسعه بنيادين نهادها و سازمان ها و ايجاد بهره وري از تجهيزات و منابع انساني است.شهردار تهران با ابراز نارضايتي از شيوه وصول درآمدهاي شهرداري تصريح كرد: مديران شهرداري در تخصيص اعتبار و اولويت هاي كار خود بايد براساس شرايط منطقه تحت پوشش خود اقدام و از پيچيدن نسخه هاي واحد براي تمامي معضلات شهري خودداري كنند.

معاون مالي اداري شهرداري تهران خبر داد:
تغيير قطعي سيستم حسابداري شهرداري تهران
از نقدي به تعهدي
005148.jpg
گروه شهري: اجراي تغييرات در سيستم حسابداري شهرداري تهران كه از ديماه گذشته تنها در ۱۳ زير مجموعه شهرداري به طور آزمايشي به اجرا درآمده بود از اول اسفند ماه جاري اجراي آزمايشي خود را اين بار در تمام مجموعه هاي شهرداري ادامه خواهد داد تا از ابتداي سال ۸۵ و پس از رفع نواقص احتمالي شاهد تغيير قطعي سيستم حسابداري شهرداري تهران از نقدي به تعهدي در قالب استانداردهاي روز دنيا باشيم.
اين در حالي است كه به گزارش همشهري از مدتي پيش مسئولان مالي شهرداري تهران تحت آموزش هاي لازم در خصوص تغيير سيستم حسابداري از نقدي به تعهدي قرار گرفته اند.
به گفته پورزندي معاون مالي اداري شهرداري تهران مشكلات و نقايص بسياري در سيستم حسابداري شهرداري تهران وجود دارد كه بايد برطرف شود تا شهرداري تهران بتواند در مقابل دستگاههاي مسئول پاسخگو بوده و نيز گزارش مالي شفافي را بي آنكه مشكلي در حسابها وجود داشته باشد ارايه دهد.
پورزندي از مزاياي سيستم تعهدي را اعمال مديريت صحيح در پروژه هاي عمراني ، بهره برداري بيشتر از دارائيهاي شهرداري، كنترل بر درآمدها، كاهش تخلفات مالي، پيگيري مؤثر جهت وصول مطالبات شهرداري، مديريت بر نحوه هزينه كرد، جلوگيري از بحران نقدينگي، رفع معضل كسري بودجه، نظام مند شدن مشاركت شهرداري در سرمايه گذاريهاي مشترك با بخش خصوصي اعلام كرد و افزود: براساس اين سيستم همچنين در زمينه خدماتي كه مردم بيشتر نياز دارند سرمايه گذاري بيشتري صورت خواهد گرفت و متعاقب آن اجراي پروژه هاي عمراني در شهر با سرعت بيشتري پيشرفت خواهد كرد.
به گفته معاون مالي اداري شهرداري تهران از سال آينده هر ۶ ماه يكبار قانوناً موظف به ارايه گزارشهاي مالي خود به طور شفاف و فراهم كردن امكان حسابرسي توسط ذي حساب مستقل خواهيم بود.
پورزندي عدم رسيدگي به وضعيت مالي شركتهاي زيرمجموعه شهرداري را موجب بروز مشكلات بزرگي در حسابداري اين شركتها اعلام كرد و آن را يكي از نتايج سيستم ناكارآمد نقدي در حوزه مالي شهرداري دانست و افزود: ما به دنبال آن هستيم كه عملكرد مالي شركتهاي وابسته به شهرداري را به طور دقيق مورد ارزيابي قرار دهيم بنابراين چنانچه پس از بررسي هاي كارشناسي مشخص شود شركتهايي كه با استراتژي سود دهي ايجاد شدند ولي سود دهي لازم را ندارند اين شركتها را منحل خواهيم كرد.

سرعت اتوبوس ها
005151.jpg
ايرنا: مدير عامل  شركت  واحد اتوبوسراني  گفت : افزايش  سرعت  تردد اتوبوس ها ۳۰ درصد به  ظرفيت  ناوگان  اتوبوسراني  اضافه  مي كند.
محمد احمدي  بافنده   افزود: استفاده  از خط ويژه  و افزايش  متوسط سرعت  از ۱۰ كيلومتر در ساعت  به  ۳۰ كيلومتر، ظرفيت  ناوگان  را تا سه  برابر افزايش  مي دهد.
وي  خاطرنشان  كرد: استفاده  از وسايل  نقليه  عمومي  مانند اتوبوس ، مترو و مديريت  صحيح  در ارتقاي  خدمات  دهي ، تردد خودروهاي  تك  سرنشين  در تهران  را محدود كرده  است .وي گفت : افزايش  تعداد اتوبوس ها در اولويت  كارهاي  اتوبوسراني  است ، اما اين  امر نياز به  خطوط ويژه  دارد.

بليت اعتباري مترو
005154.jpg
فارس: معاون پشتيباني شركت راه آهن شهري تهران و حومه با اشاره به ايجاد صف هاي طولاني خريد بليت مترو مسافتي گفت: شهروندان بليت اعتباري مترو بخرند تا ديگر در صف هاي طولاني معطل نشوند.
جعفر ربيعي با اشاره به ازدحام جمعيت در موقع خريد بليت هاي مسافتي مترو افزود:علت اين ازدحام استفاده نكردن مسافران از بليت هاي اعتباري است.
وي در ادامه گفت: استفاده از بليت هاي اعتباري هم راحت تر و هم مقرون به صرفه تر است و بايد شرايطي پيش بياوريم تا تمامي شهروندان از بليت هاي اعتباري استفاده كنند و ديگر شاهد صف طولاني در مترو نباشيم.

حذف آلودگي هاي بصري
005157.jpg
مديرعامل  سازمان  زيباسازي  شهرداري  تهران  حذف  عناصر زائد در معابر و خيابان  هاي  اصلي مانند تابلوهاي  كثيف  و شكسته  و عمود برنما و پاكسازي  ناهنجاري  هاي  بصري  را از اقدامات  اين  سازمان  در آستانه  سال  نو دانست .
به  گزارش  روابط عموم شهرداري  تهران ، حجت  الله  ملاصالح در دستورالعمل خواستار پيگيري  واقدام  سريع  اداره  هاي  زيباسازي  مناطق  براي  زيباشدن  چهره شهر شد.وي  گفت  فعاليت  هاي  پاكسازي ، حذف  آلودگي  بصري ، رنگ  آميزي  و آرايش فضاهاي  عمومي و بهسازي  مبلمان  شهري  از آغاز اسفند تا پايان  امسال  ادامه  خواهد داشت.

زوجهاي جوان تهراني وام خود
را تا پايان سال آينده دريافت مي كنند
ايسنا: رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران گفت: اعضاي شورا در جلسه روز سه شنبه با تخصيص ۲۰ ميليارد تومان از بودجه شهرداري تهران براي پرداخت وام ازدواج به زوج هاي تهراني در سال آينده موافقت كردند.
دكتر نادر شريعتمداري با بيان اين كه بر اساس توافقات سا ل هاي گذشته به همين ميزان اعتبار از سوي صندوق «انصارالمجاهدين» تامين مي شود، افزود: طبق آمارهاي موجود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار نفر متقاضي وام ازدواج ثبت نام شده در نوبت هستند كه به دليل كمبود اعتبار و مشكلات، وام به آنها اعطا نشده است و با تخصيص اين اعتبار در سال آينده همه زوجها وام خود را به مبلغ يك ميليون تومان دريافت خواهند كرد.
وي افزود: علاوه بر اين اعتبار، مبلغ ۱۵ ميليارد تومان نيز از محل بازپرداخت اقساط وام هاي پرداخت شده موجود است، كه با مجموع اين اعتبارات حدود ۵۵ ميليارد تومان براي پرداخت وام ازدواج تامين مي شود و با اين مبلغ همه زوج هاي ثبت نام شده وام خود را دريافت خواهند كرد. شريعتمداري در خصوص پرداخت وام ازدواج به زوج هاي جوان تهراني كه ثبت نام نكرده اند و هم اكنون متقاضي دريافت وام هستند، گفت: با توجه به اين كه دولت نيز پرداخت وام ازدواج را در دستور كار دارد، براي هماهنگي بيشتر نيازمند بررسي و برنامه ريزي در اين زمينه هستيم تا در صورت امكان به زوج هاي جوان متقاضي ثبت نام نشده نيز وام پرداخت كنيم، اما هم اكنون بر اساس زمان بندي از سال آينده به همه افرادي كه ثبت نام كرده اند وام اعطا مي شود.

نگاه
005145.jpg
حميد بهرامي

واگذاري فاز دوم آپارتمان هاي بازنشستگان شهرداري
گروه شهري : مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران گفت: با آغاز واگذاري فاز دوم آپارتمان هاي بازنشستگان شهرداري تهران ۳۰ دستگاه آپارتمان تا نيمه اول اسفند ماه به اين بازنشستگان واگذار مي شود.
مهندس سعيد رضا عاصمي  افزود: اين آپارتمان ها با بناي ۶۰ تا ۹۰ متر مربع است و با رعايت اصول معماري و در فضاي مناسب با امكانات و تسهيلات شهري احداث شده است.
وي در ادامه گفت: در فاز اول اين طرح در آبان ماه سال جاري، ۲۴ دستگاه آپارتمان به متقاضيان واگذار شد.مدير عامل سازمان بازنشستگي شهرداري تهران يادآور شد: شركت تعاوني مسكن سازمان بازنشستگي شهرداري تهران و شركت هاي وابسته سال گذشته كلنگ احداث اين آپارتمان ها را در ۲ فاز در شهرك ماهدشت كرج بر زمين زدند و همزمان كار ثبت نام از بازنشستگان و موظفين متقاضي خريد آپارتمان ها آغاز شد.

۲۲ مركز آموزش و مشاركت شهروندي
گروه شهري : مراكز آموزش و مشاركت شهروندي تا پايان سال ۸۴ در ۱۲منطقه شهر تهران و تا پايان سال ۸۵ در تمامي مناطق بيست و دوگانه تهران آغاز به كار خواهد كرد. اين مراكز با هدف آشنايي شهروندان با حقوق شهروندي، ارتقاي سطح فرهنگ شهروندي و ايجاد زمينه هاي مشاركت پذيري، مشاركت جويي، به كارگيري نخبگان شهر در اجرا و عملياتي كردن طرح هاي شهري و استفاده از همه ظرفيت هاي مدني موجود براي پيشبرد اهداف متعالي شهري و حل معضلات گشايش مي يابد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
سخنگاه
سياسي
داخلي
شهر
شهرستان ها
علمي فرهنگي
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   سخنگاه   |   سياسي   |  
|  داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |