قاليباف در نخستين همايش راهبردي سامانه مديريت شهري:
رسيدگي به مراجعات ۱۳۷ ملاك
تخصيص بودجه به شهرداريهاي مناطق است
* در طول ۶۷ روز كه از آغاز سامانه ۱۳۷ مي گذرد
به بيش از ۷۶ هزار مورد از ۱۱۰ هزار پيام تلفني مردم رسيدگي شده است
گروه شهري: با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران، نخستين همايش راهبردي سامانه مديريت شهري ۱۳۷ با حضور دهها تن از مسئولان مناطق ۲۲گانه شهرداري، معاونتها و سازمانهاي تابعه شهرداري تهران در محل خانه هنرهاي ايراني برپا شد.
به گزارش همشهري اين مراسم ابتدا با ارائه گزارشي از عملكرد ۱۳۷ به شهردار تهران آغاز و اعلام شد در طول ۶۷ روزي كه از آغاز به كار اين سامانه مي گذرد تاكنون ۱۱۰ هزار پيام تلفني از سوي شهروندان به اين مركز ارسال شد كه به ۷۶هزار مورد آن رسيدگي شد و ۱۶ هزار پيام نيز در قالب طرحهاي ميان و بلندمدت در دست اقدام قرار گرفته است.
در اين گزارش همچنين اعلام شد كه براساس نظرسنجي هاي صورت گرفته ۴۲درصد شهروندان عملكرد سالانه ۱۳۷ را مطلوب، ۱۹درصد متوسط و ۳۹درصد ضعيف ارزيابي كردند.
در اين همايش همچنين معاونين شهرداري تهران در حوزه هاي فني عمراني، حمل و نقل و ترافيك، معماري و شهرسازي و اجتماعي و فرهنگي به تعريف نحوه همكاري خود با سامانه ۱۳۷ پرداختند.
شبكه IT شهرداري تهران تا ارديبهشت سال آينده تكميل و متعاقب آن تمام مجموعه هاي شهرداري از جمله سامانه ۱۳۷ به طور يكپارچه به شبكه اطلاعات مركزي (Data Inter) مرتبط و متصل خواهند شد
در بخشي از گزارش دكتر كرباسيان معاون خدمات شهري شهردار تهران اعلام شد كه از ابتداي سال آينده كليه نيروهاي مازاد مناطق پس از طي دوره هاي آموزشي لازم در بخش سامانه ۱۳۷ به كار گرفته خواهند شد.
در گزارش نوريان معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران به همكاري اين حوزه با ۱۳۷ در قالب ارائه خدمات مشاوره و مددكاري، امور آسيب مندان، آموزش حقوق و تكاليف شهروندي و ارتقاي سطح سلامت شهروندان اشاره شد.
نماينده حوزه معاونت معماري و شهرسازي نيز مواردي كه اين معاونت مي تواند در سامانه ۱۳۷ فعال سازد را عبارت از اعلام تخلفات ساختماني، ثبت اوليه درخواستهاي ساخت و ساز، ارائه اطلاعات در خصوص املاك، طرح تفصيلي، ارائه اطلاعات مربوط به مهندسين ناظر، اعلام ثبت و نحوه محاسبه عوارض، بانك اطلاعاتي ضوابط، اعلام آراي صادره، اعلام مراحل سير پرونده و بانك اطلاعات املاك مشاركتي اعلام كرد.
دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز در همايش مربوط به سامانه مديريت شهري ۱۳۷ طي سخناني و براساس بررسيهاي به عمل آمده طي يك ماه و نيم گذشته ۶۵درصد درخواستهاي مردم در تماس با ۱۳۷ را مربوط به موضوع آسفالت معابر دانست و در همين راستا خواستار بسيج همه نيروها براي جبران اين نقيصه شد كه با توجه به گذشت فصل زمستان و رفع معضل سرما و آبگرفتگي معابر به عنوان دو مانع عمده بر سر راه اين مهم، امكان اقدامات اصولي در آسفالت معابر فراهم شده است . لذا در همين زمينه مقرر شد تا ۱۵ فروردين ماه سال ۸۵ لكه گيري اتوبانها و معابر سطح شهر جزء اولويت نخست اقدامات شهري قرار گرفته و به پايان برسد، ضمن اينكه در اين راستا هيچگونه اهمالي نيز پذيرفته نخواهد شد.
شهردار تهران خبر از افتتاح كارخانه جدول سازي شهرداري تهران طي هفته جاري داد و تاكيد كرد: عوامل شهرداري تنها مجاز به خريد جدول از همين كارخانه هستند.
وي اظهار داشت: از اين به بعد ملاك توزيع بودجه در ميان شهرداريهاي مناطق، معاونتها و سازمانهاي تابعه شهرداري تهران براساس ميزان رسيدگي به پيامهاي مردمي است كه به سامانه ۱۳۷ ارسال مي شود به طوري كه براساس گزارشهاي دريافتي از نحوه ميزان عملكرد و پاسخگويي و رسيدگي به پيامهاي ۱۳۷ در نواحي و مناطق مي توان درباره ميزان بودجه اختصاص يافته به آنها تصميم گرفت.
قاليباف در همين راستا شماره ۱۸۸۸ را به شهروندان معرفي كرد تا كاركرد آن كنترل و نظارت بر سامانه ۱۳۷ كه خود وظيفه رسيدگي به درخواستهاي مردم را دارد خواهد بود لذا چنانچه شهروندان از نحوه عملكرد ۱۳۷ شكايتي دارند مي توانند با شماره ۱۸۸۸ تماس بگيرند.
وي با توضيح اين نكته كه سامانه ۱۳۷ نشان دهنده نوع خواسته مردم و جغرافياي درخواست آنهاست، از شيوه اجرا و زمان اقدام سيستم مديريتي شهرداري براي حل درخواستهاي مردمي از ۱۳۷ گلايه كرد و خواستار اعمال نظارت و كنترل بر اين امر شد.
وي خبر داد: تا ارديبهشت سال آينده شبكه IT شهرداري تهران تكميل و متعاقب آن تمام مجموعه هاي شهرداري از جمله سامانه ۱۳۷ به طور يكپارچه به شبكه اطلاعات مركزي (Data Inter) مرتبط و متصل خواهند شد.
|