شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۶ - Mar 4, 2006
برداشت بعدي...!
علي درويش
* «هرچه ديدي» از «چشم خود ديدي» ، چرا بر چشم بد لعنت؟
* آنقدر «جان كندم» تا خود را «ته قبر» ديدم!
* وقتي با عجله «حركت مي كنيد» ... تجربه هاي سر  راه را «مشاهده نمي كنيد.»
* «رو به راه» باش ... «پشت به چاه.»

معاون راهنمايي ورانندگي ناجا خبر داد:
ممنوعيت تردد اتوبوسهاي غير استاندارد در جاده ها
* افزايش ۵ برابري پليس مخفي در اتوبوسها
ايسنا: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اعلام اين كه تعداد سفرها با اتوبوس در نوروز امسال، بر اساس پيش بيني ها حداقل ۵۰ درصد افزايش مي يابد، به كليه ارگانها و شركتها توصيه كرد كه از بكارگيري اتوبوسهاي غيراستاندارد و رانندگان غيرحرفه اي براي جابجايي مسافر خودداري كنند.
سردار رويانيان با اشاره به كاهش ۱۵ تا ۱۷ درصدي تصادفات اتوبوس ها و ۳۰ درصدي كشته ها و تلفات جاده اي در بخش وسايط نقليه عمومي طي ۱۱ ماه نخست سال جاري تأكيد كرد: بيش از يكصد شركت وسايط نقليه عمومي متخلف (كاميون و اتوبوس) در اين مدت تعطيل شد.
وي به كاهش ۱۷ درصدي تصادفات دسته جمعي و كاهش ۴۰ درصدي كشته هاي اين تصادفات در اين مدت اشاره كرد و گفت: جلب مشاركت رانندگان و شركت ها، افزايش تعامل بين پليس،  سازمان راهداري و شركت هاي مسافربري، انتخاب، تشويق و تقدير از رانندگان نمونه كه سال گذشته مرحله اول آن با معرفي ۱۱۰ راننده نمونه انجام يافت و امسال نيز مرحله دوم پس از عيد اجرا مي شود و افزايش ۵ برابري تعداد پليس هاي مخفي در اتوبوس ها موجب شده كه ديدگاه رانندگان اين وسايط نقليه تغيير كرده و شاهد كاهش ميزان تصادفات اين وسايط نقليه در كشور باشيم.
سردار رويانيان افزود: امسال براي نخستين بار سرعت و تاخوگراف تمامي اتوبوس ها در ۶۵ پاسگاه كشور مورد كنترل قرار مي گيرد.
وي با اشاره به افزايش ۲ برابري كاروان هاي راهيان نور در نوروز امسال و تقارن نوروز با ۲۸ صفر و افزايش مسافران مشهد و حرم رضوي(ع) گفت: بر اين اساس پيش بيني مي كنيم تعداد سفرها با اتوبوس در كشور حداقل ۵۰ درصد افزايش يابد كه اين امر ما را نگران مي كند، چرا كه با افزايش حجم سفر، ميزان خطر نيز افزايش مي يابد، لذا به كليه رانندگان اتوبوس ها توصيه اكيد مي كنيم كه قوانين را رعايت كنند.
وي همچنين از ممنوعيت تردد اتوبوسهاي غيرايمن و با كاركرد بيش از ۲۵ سال خبر داد گفت: به كليه ارگانهاي دولتي و مسؤولان كاروانهاي راهيان نور توصيه مي كنيم كه از بكارگيري اتوبوسهاي غير استاندارد كه نبايد در سفرهاي طولاني مورد استفاده قرارگيرند و رانندگان غيرحرفه اي كه مجوز و دفترچه رانندگي در جاده ندارند، جدا خودداري كنند چرا كه مأموران پليس راه موظف شدند از تردد اين وسايط نقليه با مسافر در جاده ها جلوگيري كنند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي همچنين از افزايش تعداد پليس هاي مخفي در اتوبوس ها طي ايام نوروز خبر داد و گفت: برنامه ريزي هايي در حال انجام است تا كنترل هاي ايستگاهي اتوبوس ها در تمامي شهرها انجام شود.
وي درخصوص كارت هوشمند اتوبوس ها و كاميون ها نيز به ايسنا گفت: كارت هوشمند اين وسايط نقليه به تعداد كافي آماده شده ولي هنوز واگذاري و بكارگيري آنها صورت نگرفته است.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اينكه هم اكنون ۱۵درصد اتوبوس هاي كشور به سيستم موقعيت ياب جهاني (GPS) مجهز هستند تصريح كرد: در نوروز امسال به صورت آزمايشي در محور تهران _ مشهد با استقرار امكانات ماهواره اي كليه اتوبوس ها با استفاده از سيستم ((GPS مورد كنترل قرار گرفته و سرعت آنها را ماموران پليس راه مورد سنجش قرار مي دهند.
وي در پايان اظهاراميدواري كرد كه با همكاري بيشتر شركت هاي تعاوني و رانندگان اتوبوسها كه جان مردم در دست آنهاست،روند رو به كاهش تصادفات اتوبوسها در كشور كماكان ادامه يابد.

فرهنگ ايمني بايد نهادينه شود
006711.jpg
گروه علمي فرهنگي _ علي اصغر محمدي: نخستين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE با حضور جمعي از متخصصان و كارشناسان برجسته داخلي و خارجي، دانشگاهيان و شخصيت هاي علمي و صنعتي، پس از سه روز با برگزاري ميزگرد جمع بندي مسايل مطرح شده در اين همايش، عصر روز پنج شنبه يازدهم اسفندماه جاري به كار خود پايان داد.
دكتر داود رشتچيان دبير نخستين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE در پايان اين همايش به همشهري گفت: يكي از اهداف برگزاري اين همايش تبادل نظر متخصصان صنعتي و استادان دانشگاه در زمينه HSE و پيداكردن راه حلي براي اين معضل بود كه در اين مورد استادان برجسته داخل و خارجي در زمينه ايمني و HSE نقطه نظرات خود را مطرح كردند.
وي با اشاره به لزوم فرهنگ سازي در زمينه HSE اظهار كرد: چنانچه پرداختن به مسايل ايمني، بهداشت و محيط زيست به صورت فرهنگ سازماني درآيد، كاهش حوادث ناگوار در صنايع را شاهد خواهيم بود.
رئيس انجمن شيمي ايران افزود: اكثر شركت كنندگان در اين همايش، مديران و كارشناسان كشورمان بودند و استقبال كم نظير از اين همايش نشان مي دهد كه موضوع ايمني و مديريت HSE يكي از دغدغه هاي فكري آنان است و لازم است به اين دغدغه فكري جامعه دانشگاهي و مديران ارشد صنايع پاسخگو باشند.
دكتر رشتچيان با مثبت ارزيابي كردن اين همايش، گفت: با نگاهي گذرا به اتفاقات ناگوار در ايران و ساير كشورها، مي توان نتيجه گرفت كه اكثر چنين حوادثي به دليل عدم مديريت صحيح در زمينه هاي مختلف رخ داده و مي دهد در نتيجه چنين همايشي كه مخاطبين آن مديران ارشد هستند، مي تواند تأثير بسيار مثبتي داشته باشد كه مديران صنايع با آگاهي از مسئوليتي كه در اين مورد دارند، تمهيدات لازم را براي كاهش مخاطرات به اجرا درآورند.
دبير نخستين همايش ملي مهندسي ايمني و مديريت HSE با اشاره به پيشنهاد معاون وزير نفت و مديرعامل شركت ملي پتروشيمي ايران مبني بر برگزاري سالانه اين همايش اظهار كرد: دانشگاه صنعتي شريف آمادگي خود را براي برگزاري دومين همايش HSE در يك سال و نيم آينده اعلام مي كند و اميدواريم در همايش دوم شاهد همكاري و پشتيباني هر چه بيشتر شركت ملي پتروشيمي ايران باشيم.
دكتر رشتچيان افزود: متأسفانه شركت ملي پتروشيمي ايران آن طور كه شايسته بود از اين همايش پشتيباني نكرد و جا دارد مديريت جديد پتروشيمي اين موضوع را پيگيري كند.
به گزارش همشهري، نخستين كتاب مرجع خدمات و تجهيزات ايمني نيز در ايام برگزاري اين همايش منتشر شد.

گفته مي شود...
* بازتاب - يك محموله بزرگ گوشت هاي آلوده پس از ورود به كشور و اطلاع مسئولان، توقيف شد. محموله مذكور كه گفته مي شود، بالغ بر پنج هزار تن گوشت قرمز تاريخ  گذشته بوده، توسط برخي عناصر بانفوذ و با واسطه چند شركت فرآورده هاي گوشتي وارد شده بود و قرار بوده است در توليد سوسيس و كالباس مورد استفاده قرار گيرد.
* بازتاب - سرانجام با تصميم دولت احمدي نژاد، رئيس سازمان سنجش آموزش كشور، جاي خود را به شخص جديدي مي دهد.هم اكنون دكتر حسين رحيمي در مأموريت خارج از كشور است و دكتر پورعباس، جانشين وي، قرار است پس از برگزاري آزمون كارشناسي ارشد ، مسئوليت اين سازمان را بر عهده گيرد.

اعضاي جديد شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انتخاب شدند
گروه سياسي : ديروز جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي سومين كنگره خود را برگزار كرد. در اين كنگره كه با شعار «پايداري در اصولگرايي، نوگرايي در روش و ايثارگري در عمل» برگزار شد حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي، احمد توكلي نايب رئيس اين مجلس و حسين خدايي دبيركل جمعيت و نماينده مردم تهران در مجلس سخنراني كردند.
دبير كل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي  در اين كنگره گفت: انتخابات سوم تير و آغاز به كار دولت نهم ضمن استثنايي بودن آن در طول تاريخ انقلاب يك فرصت تاريخي و يك واقعيت غيرقابل انكار تلقي مي گردد و اميدي كه از سوي مردم به دولت و شخص احمدي نژاد به عنوان رئيس جمهور مردمي و انقلابي و عدالتخواه بسته شده است، رسالتي بس عظيم را بر دوش همه ما و همه كساني كه دل در گرو اين نظام دارند، نهاده است و از اين رو حمايت از دولت و شعارهاي عدالتخواهانه و سياست هاي اصولگرايانه آن را برخود فرض دانسته و تلاش مي كنيم نقدها و گلايه هايمان را در فرايندي درون خانوادگي مطرح نماييم تا فرصت كار و تلاش براي دولت نهم هموار شود.
فدايي افزود: براي اين منظور شعار داخلي اصولگريان مبني بر «اصولگرايي در انديشه، نوگرايي در روش و همگرايي در عمل» را به شعار «پايداري در اصول، نوگرايي در روش و ايثار در عمل» ، تبديل مي كنيم و از سوي ديگر از دولت و رئيس جمهور محترم مجدانه مي خواهيم، با تدبير و بهره گيري از تجربيات موجود در كشور، زمينه استفاده از توان نيروهاي انقلاب در عرصه مديريت كشور را فراهم ساخته تا شاهد نهضتي دوباره در عرصه خدمت و پيشرفت كشور باشيم.
فدايي افزود: جمعيت در تلاش ۱۰ ساله خود منشأ خدمات انكارناپذيري است كه استمرار و تداوم اين تشكيلات را كه به عنوان كانون ولايت مداري و تكليف محوري تأسيس كرديم، به عزيزان جوان وامي گذاريم تا معبد عاشقان ثارالله براي مجاهدت در صحنه سياسي شود. اميدوارم كه اعضاي شوراي مركزي جديد كه با آراي حاضران در كنگره به اين مسئوليت حساس برگزيده مي شوند، موجب تاثيرگذاري و نقش آفريني بيشتر و جدي تر جمعيت در عرصه  تحولات سياسي كشور باشند. در اين كنگره انتخابات اعضاي شوراي مركزي نيز برگزار شد كه براساس آن فاطمه آليا، محمود احمدي نژاد، هادي ايماني، مصطفي توكليان، علي دارابي، داوود دانش جعفري، عباس درويش  توانگر، عبدالحسين روح الاميني نجف آبادي، رضا روستا آزاد، عليرضا سربخش، مسعود سلطانپور، صديقه شاكري، مجتبي شاكري، محمود صابر هميشگي، حسين فدايي، لطف الله فروزنده، نفيسه فياض بخش، احمد مقيمي، الياس نادران، احمد نجابت و علي يوسف پور به عنوان اعضاي اصلي و محمدعلي تقوي راد، سيد امير سياح، جعفر شاكري و محمدعلي شم آبادي به عنوان اعضاي علي البدل شوراي مركزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي  به مدت دو سال انتخاب شدند.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي
مجلس وارد آنكارا شد
ايرنا: يك  هيات  پارلماني  از مجلس  شوراي  اسلامي به  رياست  علاءالدين  بروجردي  رئيس كميسيون  امنيت  ملي  و سياست  خارجي  مجلس  براي  گفتگو با مقامهاي  دولت  تركيه بامداد جمعه  وارد آنكارا شد. علاءالدين  بروجردي  و هيات  همراه  قرار است  در اقامت  كوتاه  خود در آنكارا با بلند آرينچ  رئيس  مجلس ، محمد دولگر رئيس كميسيون  روابط خارجي  مجلس ، يغييت  آلپاگون  دبير شوراي  امنيت  ملي  تركيه  و علي  تويگان  قائم  مقام  وزارت  خارجه  تركيه  ديدار و گفتگو كند.محور گفتگوها را روابط دوجانبه  در ابعاد سياسي  و پارلماني ، تشريح مواضع  جمهوري  اسلامي ايران  در پيشبرد برنامه  هسته اي  و آخرين  تحولات  منطقه تشكيل  مي دهد.

آصفي مطرح كرد:
دعوت ايران از رسانه هاي حوزه خليج فارس
براي بازديد از تأسيسات بوشهر
ايسنا: سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با تأكيد بر اين كه جزاير سه گانه ايراني جزو لاينفك و ابدي سرزمين مان است، مفاد بيانيه نود و هشتمين اجلاس وزيران خارجه شوراي همكاري خليج فارس را در خصوص جزاير سه گانه ايراني رد كرد.
آصفي در پايان، اظهارات وزير خارجه امارات مبني بر نگراني از تاسيسات نيروگاه بوشهر را ناشي از فشارهاي تبليغي و رواني برخي قدرت هاي فرامنطقه اي دانست و افزود: ما در فرصت هاي متعدد استاندارد و ايمني بالاي تاسيسات نيروگاه بوشهر را به اطلاع مسئولان كشورهاي منطقه رسانده ايم و اخيرا نيز به منظور شفاف سازي بيشتر و اطلاع رساني به افكار عمومي منطقه از يك هيات رسانه اي از كليه كشورهاي حوزه خليج فارس دعوت كرده ايم ضمن بازديد از تاسيسات بوشهر با مقامات و مسئولان ذيربط كشورمان در اين خصوص نيز ديدار و گفت وگو كنند.

وزارت خارجه آمريكا اداره ويژه
براي مقابله با ايران تأسيس مي كند
ايرنا: وزارت  خارجه  آمريكا براي  آنچه  كه  مقابله  با ايران  و تغيير دمكراتيك  جمهوري  اسلامي  عنوان  مي شود، اداره  ويژه  تاسيس  مي كند.
يكي  از مقامات  رسمي وزارت  خارجه  آمريكا در گفت و گو با سي  ان ان  گفت : اين  تصميم گيري  نشان  مي دهد كه  وزارت  خارجه آمريكا ايران  را مهمترين  مسئله  در سياستهاي  خارجي  خود مي بيند و ما ظرف  ده سال  آينده  با آن مقابله  مي كنيم .
مسايل  مربوط به  ايران  تاكنون  به  عنوان  يكي  از كشورهاي  حاشيه  خليج فارس  در اداره اي  با همين  نام  در وزارت  خارجه  آمريكا پيگيري  مي شده  است . سي ان ان  اعلام  كرد كه  نگرانيهاي  جديد ناشي  از مواضع  ايران  وزارت  خارجه آمريكا را وادار كرده  است  تا اداره  ويژه اي  مختص  مسائل  ايران  تاسيس  كند.

انفجار بمب صوتي در اهواز
ايرنا: انفجار يك بمب صوتي از سوي عوامل و عناصر وحشت آفرين كه صداي آن پنجشنبه شب در يك منطقه از شهر اهواز شنيده شد، به ساختمان هاي اطراف خساراتي وارد ساخت. اين اقدام تروريستي تلفات جاني نداشت. محل اين انفجار كه از قدرت نسبتا بالايي برخوردار بود، منطقه كيانپارس در شمال غرب اهواز گزارش شده است.

احمد توكلي: كناررفتن ناطق نوري
به نفع اصولگرايان نيست
ايرنا: احمد توكلي عضو ائتلاف آبادگران در مجلس شوراي اسلامي كناررفتن علي اكبر ناطق نوري را به نفع اصولگرايان ندانست و گفت: ناطق نوري يك سياستمدار قوي است.وي ديروز در حاشيه سومين كنگره سراسري جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قطعا ناطق نوري صحنه سياسي را ترك نخواهد كرد.

تأييد ويروس آنفلوانزاي پرندگان در آذربايجان
ايرنا: وزير كشاورزي جمهوري آذربايجان روز جمعه تأييد كرد كه اولين مورد از ويروس مرگبار H5N1 آنفلوانزاي پرندگان در اين كشور مشاهده شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از باكو، اين ويروس در يك واحد مرغداري در جمهوري آذربايجان كشف شده است. خبرگزاري غيردولتي آذري پرس پيش از اين مشاهده اين ويروس در واحد مرغداري گيلزي واقع در حومه شهر باكو را گزارش كرده بود.
اين منبع خبري به نقل از كميسيون دولتي مقابله با آنفلوانزاي پرندگان جمهوري آذربايجان اعلام كرد: نمونه هاي ارايه شده براي آزمايش، ۲۲فوريه جاري (سوم بهمن) وجود آنفلوانزاي مرغي را در اين واحد مرغداري آشكار كرد. طبق اين گزارش، هم اكنون در اين واحد و اراضي همجوار آن قرنطينه اعلام شده و اقدامات بهداشتي و پيشگيرانه اعمال مي شود. البته در برخي شهرهاي جمهوري آذربايجان ويروس آنفلوانزاي پرندگان در ماكيان مهاجري كه به صورت دسته جمعي تلف شده اند، آشكار شده اما مسئولان ذيربط اين كشور اعلام كردند كه اين ويروس فعلا در ميان مرغ هاي خانگي شناسايي نشده است.
اين درحالي است كه سازمان بهداشت جهاني پيش از اين اعلام كرده است يك نوع از ويروس بيماري آنفلوانزاي پرندگان به دليل تغييرات ناگهاني در سيستم دفاعي پرندگان در حال گسترش است. در اعلاميه اين سازمان ضمن هشدار نسبت به بروز اپيدمي  اين بيماري آمده است، ويروس خطرناك نوع H5N1در بين پرندگان به سرعت در حال گسترش است.بر اساس اين اعلاميه، اين بيماري تنها از طريق حيوان به حيوان و حيوان به انسان قابل سرايت است.در همين حال، تأييد مرگ يك گربه بر اثر آنفلوانزاي پرندگان در آلمان، حاكي از به هلاكت رسيدن نخستين پستاندار در اروپا بر اثر اين بيماري است.
اين گربه در شمال شرق جزيره روگن محل پيداشدن بيشتر پرندگان آلوده به ويروس H5N1در آلمان پيدا شده اند. به رغم افزايش نگراني درخصوص شيوع اين بيماري به ساير گونه ها، تاكنون مواردي از گسترش بيماري مزبور از گربه به انسان تأييد نشده است.دانشمندان از آن بيم دارند كه ويروس آنفلوانزاي پرندگان نوع H5N1 از تغيير جهش ژني از طريق انتقال از انسان به انسان بشدت واگير شده و به مرگ ميليون ها نفر در جهان منجرشود، چنانكه همه گيري اين بيماري در سال۱۹۱۸ ميلادي ميليون ها نفر را به كام مرگ فرستاد.

شناسنامه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه منتشر شد
گروه علمي فرهنگي: شناسنامه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور در سال ۱۳۸۵ منتشر شد.
آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه ها با شركت بيش از ۴۲۰هزار داوطلب تا روز شنبه ادامه دارد و طي آن حدود ۲۲ هزار نفر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور پذيرفته مي شوند.در آزمون امسال ۴۲۳ هزار و ۴۹۷ داوطلب در شش گروه آزمايشي و ۱۲۱ كد رشته امتحاني به رقابت با هم مي پردازند كه از اين تعداد ۲۲۲ هزار و ۳۷۵ نفر پسر هستند.
۵۴ كد رشته امتحاني دوم در آزمون كارشناسي ارشد امسال، وجود دارد و   ۷۰ هزار و ۱۵۷ نفر- شامل ۲۷ هزار و ۱۷۹ دختر و ۴۲ هزار و ۹۷۸ پسر - در آزمون امسال در رشته دوم ثبت نام كرده اند.

مصرف مواد مخدر چهارمين عامل مرگ در كشور
ايسنا: مديركل فرهنگي و پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام كرد: در حالي كه روزانه ۱۲ تن بر اثر سوءمصرف مواد مخدر در ايران فوت مي كنند، استفاده از مواد مخدر، چهارمين عامل مرگ در كشور است.
به گزارش ايسنا حميد صرامي  در كارگاه آموزشي «نقش عوامل فرهنگي در گرايش و مصرف مواد مخدر» عصر حاضر را عصر تهديد، فرصت، ارتباطات، شتاب تغييرات اجتماعي و عصر عصيان هاي فرهنگي و اجتماعي ناميد و افزود: در اين عصر به واسطه چندپارگي فرهنگي، بشريت با ترافيك فرهنگ ها مواجه شده و اين ترافيك، شوك فرهنگي به جوامع وارد كرده است.وي يكي از شاخصهاي شوك خرده فرهنگي هزاره سوم را مواد مخدر صنعتي، شيميايي و طبيعي دانست و خاطرنشان كرد: اين شوك به عنوان ستيز دائمي بلندمدت تا زماني كه بشر وجود دارد، با آن مي ماند و ۱۳۰ تا ۱۷۰ كشور با اين شوك فرهنگي مبارزه مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين حاج علي اكبري:
مركز ملي مشاوره جوانان تشكيل مي شود
ايسنا: رئيس سازمان ملي جوانان از طرح آزادسازي امكانات دولتي براي جوانان در صورت تصويب شوراي عالي جوانان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حاج علي اكبري ضمن بازديد از خبرگزاري دانشجويان ايران، با اعلام اين خبر، اسناد تدوين يافته در حوزه جوانان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تصويب اسناد مربوط به امور جوانان در سازمان ملي جوانان، كار جديدي بود كه اواخر سال گذشته و اوايل سال جديد به تصويب شوراي عالي جوانان رسيد و ادامه تصويب اين اسناد در شوراي عالي جوانان و هيأت دولت از جمله مواردي است كه بايد دنبال شود.وي افزود: همچنين با توجه به تكليفي كه بر اساس برنامه  چهارم توسعه بر عهده داريم، تمام موضوعات اصلي مربوط به جوانان را بر اساس برنامه  چهارم و سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام به شكل اسناد مستقل فرا بخشي تدوين كرده و از اين طريق فرايند امور جوانان را در كشور نظام مند كرده و در قالب برنامه درمي آوريم.
حاج علي اكبري گفت: در اين راستا تعدادي از اين اسناد تدوين شده، بخشي داراي مصوبه شوراي عالي جوانان بوده و بخشي ديگر نيز مصوبه هيات دولت را هم دارد، اين در حاليست كه تعدادي از اين اسناد همچون «سند آسيبهاي اجتماعي جوانان» در دست بررسي و اقدامات كارشناسي براي ارائه در شوراي عالي جوانان است.حاج علي اكبري در ادامه از تشكيل «مركز ملي مشاوره جوانان» با مركزيت تهران خبر داد و بيان كرد: جاي اين مركز در ميان جوانان بسيار خاليست، چرا كه ما در كشور حوزه هاي مشاوره اي بسياري داريم و ايجاد يك پايگاه مركزي كه به تمام نيازهاي مشورتي جوانان توجه كند و اين مشاوره ها را با عقبه كارشناسي و با سرعت در اختيار جوانان قرار دهد، كار بسيار بزرگ و ضروري است. به گفته وي طرح اوليه و كليات تشكيل اين مركز در دستور كار جلسه  شوراي عالي جوانان قرار خواهد گرفت و اگر نيازمند مصوبه  هيات دولت نيز باشد به آنجا نيز ارجاع داده خواهد شد؛ ولي طرح تفصيلي آن پس از گرفتن تصويب شوراي عالي جوانان آماده خواهد شد.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
سينما
شهر
شهرستان ها
شهري
محيط زيست
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   محيط زيست   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |