شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۶ - Mar 4, 2006
قاليباف در نخستين همايش راهبردي سامانه مديريت شهري:
رسيدگي به مراجعات ۱۳۷ ملاك
تخصيص بودجه به شهرداريهاي مناطق است
* در طول ۶۷ روز كه از آغاز سامانه ۱۳۷ مي گذرد
به بيش از ۷۶ هزار مورد از ۱۱۰ هزار پيام تلفني مردم رسيدگي شده است
گروه شهري: با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران، نخستين همايش راهبردي سامانه مديريت شهري ۱۳۷ با حضور دهها تن از مسئولان مناطق ۲۲گانه شهرداري، معاونتها و سازمانهاي تابعه شهرداري تهران در محل خانه هنرهاي ايراني برپا شد.
به گزارش همشهري اين مراسم ابتدا با ارائه گزارشي از عملكرد ۱۳۷ به شهردار تهران آغاز و اعلام شد در طول ۶۷ روزي كه از آغاز به كار اين سامانه مي گذرد تاكنون ۱۱۰ هزار پيام تلفني از سوي شهروندان به اين مركز ارسال شد كه به ۷۶هزار مورد آن رسيدگي شد و ۱۶ هزار پيام نيز در قالب طرحهاي ميان و بلندمدت در دست اقدام قرار گرفته است.
در اين گزارش همچنين اعلام شد كه براساس نظرسنجي هاي صورت گرفته ۴۲درصد شهروندان عملكرد سالانه ۱۳۷ را مطلوب، ۱۹درصد متوسط و ۳۹درصد ضعيف ارزيابي كردند.
در اين همايش همچنين معاونين شهرداري تهران در حوزه هاي فني عمراني، حمل و نقل و ترافيك، معماري و شهرسازي و اجتماعي و فرهنگي به تعريف نحوه همكاري خود با سامانه ۱۳۷ پرداختند.
شبكه IT شهرداري تهران تا ارديبهشت سال آينده تكميل و متعاقب آن تمام مجموعه هاي شهرداري از جمله سامانه ۱۳۷ به طور يكپارچه به شبكه اطلاعات مركزي (Data Inter) مرتبط و متصل خواهند شد
در بخشي از گزارش دكتر كرباسيان معاون خدمات شهري شهردار تهران اعلام شد كه از ابتداي سال آينده كليه نيروهاي مازاد مناطق پس از طي دوره هاي آموزشي لازم در بخش سامانه ۱۳۷ به كار گرفته خواهند شد.
در گزارش نوريان معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران به همكاري اين حوزه با ۱۳۷ در قالب ارائه خدمات مشاوره و مددكاري، امور آسيب مندان، آموزش حقوق و تكاليف شهروندي و ارتقاي سطح سلامت شهروندان اشاره شد.
نماينده حوزه معاونت معماري و شهرسازي نيز مواردي كه اين معاونت مي تواند در سامانه ۱۳۷ فعال سازد را عبارت از اعلام تخلفات ساختماني، ثبت اوليه درخواستهاي ساخت و ساز، ارائه اطلاعات در خصوص املاك، طرح تفصيلي، ارائه اطلاعات مربوط به مهندسين ناظر، اعلام ثبت و نحوه محاسبه عوارض، بانك اطلاعاتي ضوابط، اعلام آراي صادره، اعلام مراحل سير پرونده و بانك اطلاعات املاك مشاركتي اعلام كرد.
دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران نيز در همايش مربوط به سامانه مديريت شهري ۱۳۷ طي سخناني و براساس بررسيهاي به عمل آمده طي يك ماه و نيم گذشته ۶۵درصد درخواستهاي مردم در تماس با ۱۳۷ را مربوط به موضوع آسفالت معابر دانست و در همين راستا خواستار بسيج همه نيروها براي جبران اين نقيصه شد كه با توجه به گذشت فصل زمستان و رفع معضل سرما و آبگرفتگي معابر به عنوان دو مانع عمده بر سر راه اين مهم، امكان اقدامات اصولي در آسفالت معابر فراهم شده است . لذا در همين زمينه مقرر شد تا ۱۵ فروردين ماه سال ۸۵ لكه گيري اتوبانها و معابر سطح شهر جزء اولويت نخست اقدامات شهري قرار گرفته و به پايان برسد، ضمن اينكه در اين راستا هيچگونه اهمالي نيز پذيرفته نخواهد شد.
شهردار تهران خبر از افتتاح كارخانه جدول سازي شهرداري تهران طي هفته جاري داد و تاكيد كرد: عوامل شهرداري تنها مجاز به خريد جدول از همين كارخانه هستند.
وي اظهار داشت: از اين به بعد ملاك توزيع بودجه در ميان شهرداريهاي مناطق، معاونتها و سازمانهاي تابعه شهرداري تهران براساس ميزان رسيدگي به پيامهاي مردمي است كه به سامانه ۱۳۷ ارسال مي شود به طوري كه براساس گزارشهاي دريافتي از نحوه ميزان عملكرد و پاسخگويي و رسيدگي به پيامهاي ۱۳۷ در نواحي و مناطق مي توان درباره ميزان بودجه اختصاص يافته به آنها تصميم گرفت.
قاليباف در همين راستا شماره ۱۸۸۸ را به شهروندان معرفي كرد تا كاركرد آن كنترل و نظارت بر سامانه ۱۳۷ كه خود وظيفه رسيدگي به درخواستهاي مردم را دارد خواهد بود لذا چنانچه شهروندان از نحوه عملكرد ۱۳۷ شكايتي دارند مي توانند با شماره ۱۸۸۸ تماس بگيرند.
وي با توضيح اين نكته كه سامانه ۱۳۷ نشان دهنده نوع خواسته مردم و جغرافياي درخواست آنهاست، از شيوه اجرا و زمان اقدام سيستم مديريتي شهرداري براي حل درخواستهاي مردمي از ۱۳۷ گلايه كرد و خواستار اعمال نظارت و كنترل بر اين امر شد.
وي خبر داد: تا ارديبهشت سال آينده شبكه IT شهرداري تهران تكميل و متعاقب آن تمام مجموعه هاي شهرداري از جمله سامانه ۱۳۷ به طور يكپارچه به شبكه اطلاعات مركزي (Data Inter) مرتبط و متصل خواهند شد.

بستن ۳۰ خيابان براي تردد آسان و خريد شب عيد تهراني ها
مرمت معابر تا ۱۵ فروردين انجام مي شود
006594.jpg
گروه شهري: با فرارسيدن ايام پاياني سال و فصل خريد عيد شهروندان به منظور كاستن از بار ترافيكي معابر از روز شنبه (امروز) ساعت ۲۰ تا يك بامداد با مسدود شدن حدود ۳۰ خيابان كه عمده مراجعات مردمي براي دسترسي به مراكز خريد در آنها واقع شده است شرايطي فراهم خواهد شد تا شهروندان با پارك اتومبيل   هاي خود به صورت پياده به سمت مراكز خريد حركت كنند.
به گزارش همشهري دكتر كرباسيان معاون خدمات شهري شهرداري تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: همچنين نيروهاي خدمات شهري در كنار پرسنل آتش نشاني در روز چهارشنبه سوري به حالت آ ماده باش كامل درخواهند آمد تا در مراكز تجمع شهروندان از جمله بوستانها ضمن تامين امنيت مردم بلافاصله بعد از پايان مراسم چهارشنبه سوري كار پاكسازي سطح شهر را به انجام برسانند.
وي گفت: با توجه به تغيير فصل شاهد تغيير ماهيت فعاليت حوزه خدمات شهري خواهيم بود به طوري كه دغدغه اصلي ما از آبگرفتگي معابر و برف روبي به ويژه با فرارسيدن سال نو به نظافت و  آراستگي شهر در قالب پاكسازي پوسترها و برچسب هاي تبليغاتي، لايروبي و رفع نقص المانهاي شهري، رنگ آميزي و بازپيرايي  معابر و مبارزه با حيوانات موذي تغيير جهت خواهد داد.
كرباسيان ادامه داد: در ايام نوروز با حجم زياد زباله در سطح شهر روبه رو هستيم به طوري كه روزانه ۸ تا ۹ هزار تن زباله از سطح شهر جمع آوري مي شود. اين در حالي است كه اين رقم در ساير روزهاي سال روزانه بين ۶ تا ۷ هزار تن است.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران گفت: همه حفره ها و چاله هاي سطح خيابانها و معابر عمومي پايتخت حداكثر تا ۱۵ فروردين با آسفالت مناسب لكه گيري و مرمت مي شوند.
كرباسيان افزود: در ستاد استقبال از بهار به دستور شهردار تهران كار لكه گيري خيابانها و معابر از هفته جاري آغاز مي شود.
وي از شهروندان خواست اگر خيابان يا كوچه محل سكونت آنان نياز به لكه گيري دارد با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگيرند.

كاشت ۱۱ ميليون اصله نهال
006588.jpg
رئيس قرارگاه سازندگي بسيج تهران بزرگ گفت: بسيجيان سراسر كشور از روز پاياني هفته منابع طبيعي تا پايان سال ۸۵ ، ۱۱ ميليون نهال را در سراسر كشور غرس مي كنند.
سرهنگ دوستي گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده، تلاش داريم بيش از يك ميليون نهال را تا پايان سال جاري در بيابانها و اراضي سطح شهر تهران بدست بسيجيان غرس كنيم.
وي گفت: براساس طرح كمربند سبز و اجراي پروژه «يادگار ماندگار» با همكاري سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري تهران در دو سال اخير تاكنون بيش از دو ميليون نهال در دامنه جنوبي البرز غرس شده است.

پاكيزگي در پكن
006597.jpg
شهرداري پكن اعلام كرد افرادي كه در پايتخت چين به پاكيزگي اهميت ندهند تنبيه مي شوند و براي تغيير رفتار مردم در انداختن آب دهان در سطح شهر تلاش خواهد شد.
به نوشته روزنامه «مردم» ارگان حزب كمونيست چين، شهرداري پكن تدابيري را براي كساني كه از مقررات ذي ربط تخطي كنند، اتخاذ كرده است.
پايتخت چين براي جلوگيري از انداختن آب دهان در سطح شهر، ده ها هزار دلار هزينه مي كند.
شهرداري پكن در نظر دارد خودروهاي مجهز به دستگاه هاي نظارتي را در سطح شهر مستقر كند تا افرادي را كه به پاكيزگي شهر اهميت نمي دهند، تنبيه كند.

حذف يك ميليون سفر روزانه
006585.jpg
مديرعامل  شركت  حمل  و نقل  كالاي  تهران  گفت : با اجراي  طرح  مديريت  تقاضاي  سفر، يك  ميليون  سفر روزانه  درون  شهري  در پايتخت  كاهش  مي يابد.
مهندس علي  اكبر گلرخي  افزود: با استفاده  از امكانات  موجود از جمله  ۲۳۰ايستگاه  و نمايندگي ، ورود صدها وسيله  نقليه  كمكي  و نيزافزايش  ناوگان  پيك بادپا به  ۵۲۰۰ دستگاه  موتورسيكلت  و دو هزار دستگاه  وانت  بار، اين  شركت  به پيشواز بهار مي رود.وي گفت:بر اساس برنامه هاي ويژه نوروزي شهرداري ساعات كار پيك بادپا شبانه روزي مي شود.

ساخت زيرگذر ميدان توحيد
006591.jpg
ايرنا: مديرعامل  سازمان  مهندسي  و عمران  شهر تهران  گفت : عمليات  اجرايي  زيرگذر ميدان  توحيد حد فاصل  بزرگراه  چمران  تا بعد از خيابان  آذربايجان  در بزرگراه نواب ، فروردين  ماه  سال  آينده  آغاز مي شود.
حسين  نصرآزاداني  هزينه  تقريبي  اجراي  اين  طرح  را حدود ۶۰۰ ميليارد ريال  اعلام  كرد. مدت  زمان  اجراي  اين  طرح  ۳۰ماه  پيش بيني  شده  كه  به  صورت  زيرگذر با سه  باند رفت  و سه  باند برگشت  از قبل از ميدان  توحيد شروع  شده  و بعد از خيابان  آذربايجان  به  سطح  مي رسد.
وي  با بيان  اينكه  با اجراي  اين طرح ، شمال  به  جنوب  تهران  از طريق  بزرگراه  چمران ، زير گذر توحيد و بزرگراه نواب  به  يكديگر متصل  مي شود، خاطرنشان  كرد: به  اين  ترتيب  از تجريش  تا بهشت زهرا(س ) در كمتر از ۳۰ دقيقه  طي  خواهد شد.
نصرآزاداني  با بيان  اينكه  امكان  دسترسي  به  فرودگاه  امام (ره ) با احداث اين  زير گذر از طريق  بزرگراه هاي  چمران  و نواب  ميسر مي شود، تأكيد كرد: هم اكنون  روزانه  ترافيك  سنگيني  در اطراف  ميدان  توحيد وجود دارد كه  با احداث  زير گذر بخش  بسياري  از مشكلات  ترافيكي  اين  منطقه  بر طرف  مي شود.
وي  افزود: يكي  از مشكلات  اجراي  اين  طرح  وجود املاك  معارض  بسيار زياد است  كه  در صورت  همكاري  شهروندان ، زمان  بسياري  براي  تملك  معارضين  و گشايش مسير هدر نخواهد رفت .

نگاه
006582.jpg
بهرام عظيمي

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
سينما
داخلي
شهر
شهرستان ها
محيط زيست
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |   سياسي   |  
|  سينما   |   داخلي   |   شهر   |   شهرستان ها   |   شهري   |   محيط زيست   |   ورزش   |   يادداشت   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |