سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۹ - Mar 7, 2006
شهري
Front Page

شهردار تهران:
تخلف را با اخذ جريمه و كسب درآمد موجه جلوه نمي دهيم
ساخت وساز غير مجاز را در حريم شهر تهران برنمي تابيم و هر ساخت و سازي را كه حريم شهر را به خطر اندازد تخريب مي كنيم
گروه شهري: شهردار تهران با تاكيد بر مقابله با هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم شهر تهران گفت: ما به هيچ عنوان حاضر نيستيم كه بروز تخلف را با اخذ جريمه و كسب درآمد، موجه جلوه دهيم.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، دكتر محمد باقر قاليباف، صبح ديروز در حاشيه بازديد از پروژه پارك جنگلي كوهسار در منطقه ۵ تهران، افزود: رويكرد و نگاه شهرداري تهران به كميسيون ماده صد به طور كامل در خدمت تهران و شهروندان عزيز تهراني است تا با بهره گيري از تمامي مواهب الهي و ظرفيت هاي موجود زندگي آرام و بي دغدغه داشته باشند.
قاليباف تصريح كرد: اين مشكل وجود داشت كه بعضاً با استناد به ماده صد و به بهانه اخذ جريمه، بروز برخي تخلفات و ساخت و ساز غير مجاز توصيه مي شد.
قاليباف افزود: برخي متخلفان از ماده صد براي خود حاشيه امني درست كرده بودند كه از آغاز به كار مديريت جديد شهرداري با اين تصور به شدت مقابله شد.
شهردار تهران خاطرنشان كرد: ما هيچگونه ساخت وساز غير مجاز را در حريم شهر تهران برنمي تابيم و هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز را كه حريم تهران را به خطر بياندازد تخريب خواهيم كرد.
قاليباف همچنين گفت: طرح جامع كوهسار، دامنه جنوبي رشته  كوههاي البرز، كه در حاشيه شمالي شهر تهران قرار دارد را در برمي گيرد.
وي افزود: غربي ترين نقطه تهران (منطقه ۲۲) تا منتهي اليه شرق تهران در محدوده طرح كوهسار قرار خواهد گرفت.شهردار تهران، جلوگيري از گسترش بي رويه تهران به سمت شمال، توسعه پايدار، بهسازي محيط زيست و افزايش ايمني در برابر سوانح طبيعي را از اهداف طرح كوهسار عنوان كرد.

بهره  برداري از تقاطع غير همسطح بزرگراه همت - ستاري
دكتر قاليباف: حجم عمليات عمراني
در تهران دو برابر مي شود
عكس : عليرضا بني علي
007245.jpg
گروه شهري: صبح ديروز با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران تقاطع غير هم سطح بزرگراه همت با بزرگراه ستاري با هزينه اي حدود ۱۱۰ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
به گزارش همشهري شروع احداث اين تقاطع در اسفندسال ۸۰ و با توجه به تراكم بيش از حد ترافيك در مناطق پرجمعيت شهري و لزوم اجراي شريانهاي ارتباطي بزرگراه همت و تقاطع آن با شريانهاي شمال جنوبي جنت آباد، ستاري، سردار جنگل، شاهين و ادامه آن در منطقه ۲۲ و همچنين لزوم انتقال بار ترافيك ميدان نور از طريق بزرگراه ستاري به نيايش آغاز شد.بنابراين گزارش، اين پل غير هم سطح (همت _ ستاري) مكمل پل تقاطع ميدان نور است به طوري كه با افتتاح پل ميدان نور در آينده نزديك محور شمالي _ جنوبي ستاري نقش توزيع صحيح ترافيك بزرگراههاي شرقي _ غربي در بخش شمال غربي تهران را يافته و باعث رواني ترافيك در منطقه خواهد شد.
دكتر قاليباف در مراسم بهره برداري تقاطع همت _ ستاري اظهار اميدواري كرد با توجه به افزايش بودجه در بخش عمران براي سال ۸۵ شاهد ۲ برابر شدن حجم عمليات عمراني در شهر تهران خواهيم بود.
وي در اين راستا تأكيد كرد: از سال آينده نيمه تمام ماندن هيچ پروژه اي به بهانه مواجه بودن با املاك معارض، كمبود اعتبار، مشكلات فني و نقشه اجرايي پذيرفته شده نخواهد بود.
وي ادامه داد: همچنين از سال آينده تابلوي شمارشگر زمان افتتاح در همه پروژه هاي عمراني سطح شهر نصب مي شود تا شهروندان زمان دقيق آغاز و بهره برداري طرحها را مشاهده كرده و در صورت عدم اتمام به موقع مديران مربوطه را بابت بي قابليتي بازخواست كنند.
قاليباف خبر داد: در سال ۸۵ فعاليت پيمانكاران بخش عمران شهري را سه شيفته كرده و متعاقب آن شاهد تحولات چشمگير در انجام به موقع پروژه ها خواهيم بود.
احمد دنيا مالي معاون فني عمران شهر تهران نيز صبح ديروز در مراسم بهره برداري از تقاطع غير هم سطح همت _ ستاري از ضرورت اصلاح هندسي تقاطع ها و رمپ و لوپهاي آنها سخن گفت و افزود: رمپ و لوپهايي كه در گذشته احداث شده در شرايط فعلي هم ناامني و هم ترافيك و كاهش سرعت خودروها را موجب مي شود.
بنابراين گزارش دكتر قاليباف شهردار تهران پس از افتتاح تقاطع غير هم سطح همت _ ستاري در مراسمي ديگر اقدام به افتتاح پست برق تهرانپارس كرد كه كار برق رساني به خط ريل سوم و تأمين انرژي الكتريكي ايستگاههاي مترو حدفاصل بهارستان تا ايستگاه علم و صنعت را بر عهده دارد.
قاليباف شهردار تهران همچنين از نزديك در عمليات رانش سرد قطارهاي مترو در نيمه شرقي خط ۲ كه مراحل آزمايش نهايي به منظور بهره برداري رسمي در هفته آخر اسفندماه را طي مي كند شركت كرد.
به گزارش همشهري در ادامه اين بازديد بهره برداري از اتصال تونل نيمه شرقي خط ۲ به تونل توسعه خط ۲ (ايستگاه شهيد باقري) نيز توسط قاليباف انجام شد. پروژه توسعه خط ۲ متروي تهران داراي سه فاز به طول تقريبي ۸/۳۰ كيلومتر و از ايستگاه دانشگاه علم و صنعت آغاز و تا شهرك پرديس امتداد مي يابد.
قاليباف در اين مراسم طي سخناني در جمع خبرنگاران با اشاره به مشكلات اعتباري شهرداري تهران براي احداث خطوط مترو اظهار داشت: با وجود اينكه مطالعات خط ،۵،۶ ۴ ، ۳ مترو به پايان رسيده اما به دليل مشكلات اعتباري عمليات احداث اين خطوط به تعويق افتاده است.
وي از كميسيون تلفيق و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست تا عدالت را در پيش بيني و تقسيم بندي و اختصاص هزينه ها رعايت كنند لذا با توجه به اينكه طراحي خطوط ۳ تا ۶ مترو انجام شده تخصيص ۵۰ درصد اعتبارات آن از سوي دولت ضروري به نظر مي رسد.
وي از اجراي طرح توسعه پايانه هاي اتوبوس و تاكسي در كنار ايستگاههاي مترو در راستاي ارايه تسهيلات بيشتر به شهروندان تهراني سخن گفت و هدف از اين كار را كم كردن سرگرداني شهروندان در هنگام خروج از ايستگاههاي مترو ذكر كرد.قاليباف ادامه داد: شهرداري تهران امسال با ۴۰درصدي كسري درآمد مواجه بوده اما علي رغم آن ۱۰۰ درصد بودجه مترو و حتي ديون سالهاي گذشته آن را پرداخت كرد.وي خبر داد: تلاش مي كنيم تا سال آينده تعداد واگنهاي مترو را در هر فصل (سه ماه يكبار) افزايش دهيم و فاصله حركت قطارها را به سه دقيقه كاهش دهيم كه در اين صورت ازدحام فعلي در ايستگاههاي مترو كاهش خواهد يافت.

استقبال تهراني ها از كاشت نهال در روز درختكاري
ايرنا: بسياري  از شهروندان  تهراني  از صبح ديروز به  مناسبت  روز درختكاري  با دريافت  نهال  از پايگاه هاي  توزيع ، اقدام  به  غرس  نهال  كردند تا در اين  روز مشاركت  جدي  در توسعه  فضاي  سبز شهري  داشته  باشند.
استقبال  شهروندان  از درختكاري  به  حدي  بود كه  در برخي  پايگاه هاي  توزيع نهال  همچون  پارك  قيطريه  نهال ها در ساعات  اوليه  صبح  تمام  شد و مسئولان  اين پايگاه  از شهرداري  تهران  درخواست  نهال هاي  اضافي  كردند.
شهرداري  تهران  امسال  نيز همچون  سال هاي  قبل  در روز درختكاري  اقدام  به توزيع  يك  ميليون  نهال  مثمر و غيرمثمر رايگان  در ۱۳۰ بوستان  پايتخت  كرد تا فضاي  سبز شهري  تهران  بيش  از پيش  توسعه  يابد.
مدير عامل  سازمان  پارك ها و فضاي  سبز شهر تهران  در اين  خصوص  گفت : توسعه  فضاي  سبز درون  شهري  يكي  از نيازهاي  حياتي  تهران  است  و شهرداري  با توزيع  نهال هاي  رايگان  ميان  شهروندان  سعي  در توسعه  فضاي  سبز درون  شهري  دارد.
علي محمد مختاري  با بيان  اينكه  تا پايان  هفته  درختكاري ، نهال  رايگان  در بوستان هاي  ۲۲ منطقه  تهران  توزيع  مي شود، افزود: در اين  پايگاه ها، دفترچه هاي  راهنماي  نگهداري  درختان  به  شهروندان  ارائه  مي شود تا ماندگاري  درختان  در پايتخت  افزايش  يابد.
وي  با اشاره  به  اهداي  گلدان هاي  گل  در بوستان هاي  تهران  به  شهروندان  در هفته  درختكاري ، خاطرنشان  كرد: شهروندان  مي توانند گلدان هاي  خانگي  خود را به  اين  پايگاه  آورده  و با تعويض  خاك  و كود آنها، عمر دوباره  به  گياهان شهر ببخشند.
اين  مسئول  گفت : شرايطي  نيز فراهم  شده  تا نهال هايي  كه  از سوي  شهروندان  در شهر كاشته  مي شود، شناسنامه دار شده  و به  نام  خود آنها ثبت  شود.
مختاري  درخصوص  اتمام  نهال هاي  موجود در برخي  پايگاه هاي  توزيع  نهال  در تهران  بيان  داشت : مشكلي  از لحاظ تامين  نهال  وجود ندارد و از ظهر دوشنبه  پايگاه هايي  كه  نهال  تمام  كرده اند، نهال هاي  اضافه  براي  ارائه  به  شهروندان دريافت  خواهند كرد.

ورود خودروهاي تك سرنشين به محدوده اضطرار ممنوع
007248.jpg
ايرنا: معاون  حمل  و نقل  و ترافيك  شهرداري  تهران  از پيشنهاد ممنوعيت  ورود خودروهاي  تك  سرنشين  به  محدوده  اضطرار خبر داد و گفت : اين  پيشنهاد به  شوراي  عالي ترافيك  ارائه  شده  و درصورت  تصويب  از ابتداي  سال  آينده  اجرا مي شود.مهرداد تقي زاده گفت : با برداشته شدن  طرح  تردد زوج  و فرد خودروها باز هم  خيابان هاي  تهران  قفل  خواهدشد و بايد براي اين  مساله  چاره اي  انديشيده  شود.اين  مقام  مسئول  از ضرورت  كنترل  ترافيك  پايتخت  در سال  جديد سخن  گفت  و در خصوص  طراحي  و احداث  بزرگراه ها به  منظور كاهش  بار ترافيكي  افزود: اين طراحي ها بايد براي  تسهيل  عبور و مرور خودروها، دستخوش  اصلاحات  مناسب  شود.

سهم آموزش و پرورش از عوارض شهري
007254.jpg
ايسنا: شهرداري تهران با اجراي بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش نسبت به اخذ و پرداخت معادل ۵ درصد عوارض دريافتي به حساب آموزش و پرورش اقدام مي كند.احمد نوريان معاون فرهنگي _ اجتماعي شهرداري تهران  گفت: بر اساس بند ۳ ماده ۱۳ قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش مصوب سال ،۱۳۷۲ شهرداري معادل ۵ درصد عوارض دريافتي از شهروندان از قبيل عوارض صدور پروانه هاي ساختماني،  تفكيك زمين پذيره، و نوسازي را به عنوان سهم اين نهاد از مردم اخذ و مستقيما از طريق حساب رابط تعيين شده به خزانه شوراي آموزش و پرورش شهر تهران واريز خواهد كرد.

جلوگيري از افزايش قيمت ها
007251.jpg
سما: فروش بهاره شهروند تا ۱۵ فروردين ماه سال آتي ادامه خواهد داشت. به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، علي احمديان مديرعامل شركت شهروند اعلام كرد: در راستاي سياست هاي تعيين شده از سوي شهردار تهران از ابتداي اسفندماه بهاي بيش از ۶۰۰۰ قلم كالاي مورد نياز مردم در قالب سبد كالايي ويژه اي به طور متوسط ۱۰ درصد كاهش قيمت يافته است.مديرعامل شهروند اعلام كرد: با اجراي طرح فروش بهاره بهاي كالاهاي مورد نياز مردم در قالب بخش هاي اصلي شامل لوازم شخصي و منزل، لوازم برقي و خانگي، پوشاك پروتئيني و خواربار كاهش چشمگيري يافته است.

نگاه
007242.jpg
حميد بهرامي

مديرعامل سازمان خدمات موتوري:
۱۳۰ ناحيه تهران به سيستم مكانيزه
خدمات شهري مجهز مي شوند
مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران گفت: تا پايان سال ۸۵ ۱۳۰، ناحيه تهران مجهز به سستم مكانيزه خدمات شهري مي شوند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس مصطفي سليمي در خصوص يگان موتورسوار خدمات رسان به شهروندان تهراني افزود: اين اقدام در راستاي روند مكانيزاسيون خدمات شهري صورت گرفته است. وي افزود: انجام بخشي از روند مكانيزاسيون خدمات شهري بر دوش موتورسواران ماست كه هم اكنون به صورت فعال ۲۰ ناحيه شهر تهران را پوشش مي دهند.
اين مقام مسئول اضافه كرد، اين موتورسيكلت سواران با ۲ نوع موتور ۲ چرخ و ۳ چرخ در سطح شهر انجام وظيفه مي  كنند.سليمي گفت: موتورسيكلت هاي دوچرخ به دليل سرعت بالا براي شناسايي محل و موتورسيكلت هاي سه چرخ با حمل وسايل مورد نياز براي خدمات رساني مطلوب به كار گرفته شده اند. مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران، در تشريح وظايف موتورسيكلت سواران سازمان خدمات موتوري افزود: رفع آبگرفتگي، جمع آوري زباله هاي موجود سطح شهر و بهسازي معابر برخي از فعاليت هاي موتورسيكلت  سواران است.وي افزود: هم اكنون اين موتورسيكلت سواران در ۲۰ ناحيه تهران فعال هستند كه بايد تا پايان سال ۸۵ تمامي ۱۳۰ ناحيه شهر تهران زير پوشش قرار بگيرد.
سليمي افزود: در راستاي سياستگذاري هاي شهردار تهران، بايد تا پايان سال ۸۵ تمامي مناطق تهران به سيستم مكانيزه خدمات رساني شهري مجهز شوند.

واكسن آنفلوآنزاي پرندگان پس از جهش ژنتيكي
فارس: معاون غذا و داروي وزارت بهداشت گفت: امكان ساخت واكسن انساني آنفلوآنزاي پرندگان در صورت جهش ژنتيكي آن به طوري كه بتواند از انسان به انسان منتقل شود وجود دارد و در اين صورت دو ماه پس از جهش ژنتيكي اين ويروس، واكسن آن در جهان ساخته مي شود.
رسول ديناروند افزود: ويروس بيماري آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان با نام H5N1 شبيه انواع قبلي آنفلوآنزا است كه واكسن هاي آنها ساخته شده است اما اين ويروس فعلاً امكان سرايت از انسان به انسان را ندارد و به همين علت تلفات انساني ناشي از آن در جهان بسيار محدود بوده است.

ديدار اعضاي شوراي شهر تهران با شهروندان
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران براي بررسي و حل مشكلات شهروندان، چهارشنبه (هفدهم اسفند ماه) در مناطق ،۵ ۸ و ۱۶ حضور خواهند داشت.مهندس حسن بيادي در منطقه ،۸ مهندس اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۱۶ و حبيب كاشاني در منطقه ۵ به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.شهروندان مناطق ياد شده مي توانند براي ثبت نام ديدار با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران به روابط عمومي مناطق ياد شده مراجعه كنند.

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    دانش فناوري    |    انديشه    |    بـورس    |    زادبوم    |
|   حوادث    |    خارجي    |    سياسي    |    داخلي    |    شهرستان ها    |    شهري    |
|   علمي فرهنگي    |    راهنما    |    ورزش    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |