سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۹ - Mar 7, 2006
اجلاس زمستاني آژانس آغاز شد
فعاليتهاي هسته اي ايران فردا در وين بررسي مي شود
البرادعي نسبت به توافق ايران و غرب ظرف يك هفته آينده ابراز اميدواري كرد
007230.jpg
گروه سياسي: حساس ترين اجلاس شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي براي بررسي پرونده ايران ساعت ۱۳ ديروز به وقت تهران در وين آغاز شد. اجلاس زمستانه سال ۲۰۰۶ شوراي حكام در خلال سه روز فعاليت خود ضمن بررسي مسائل مربوط به ايمني هسته اي، مسائل مالي و پرسنلي آژانس در پنجمين دستور كار خود به موضوع ويژه ايران مي پردازد. با پايان افتتاحيه اجلاس در عصر ديروز پيش بيني ها حاكي از آن است كه موضوع ايران عصر سه شنبه و يا در جلسه چهارشنبه مورد بررسي اعضا قرار گيرد.
محمدالبرادعي دبيركل آژانس در جلسه افتتاحيه با اشاره به انتشار آخرين گزارشش در ميان اعضا گفت: آژانس ظرف سه سال گذشته تحقيقات زيادي درباره مسائل هسته اي ايران انجام داده است و در طي آن نشانه اي از انحراف فعاليت هسته اي ايران براي ساخت سلاح هسته اي نيافته است.وي ادامه داد: با اين همه متأسفانه همچنان ترديدهايي درمورد گستردگي و ماهيت برنامه هسته اي ايران وجود دارد كه پرسش هايي در مورد مسير گذشته و فعلي برنامه هسته اي ايران مطرح مي كند.
وي در پايان از ايران خواست كه حداكثر شفافيت و اعتمادسازي را پي بگيرد. اين سخنان البرادعي در گفت وگوي وي با خبرنگاران در وين واضح تر بيان شد، دبيركل آژانس گفت: ايران براي اعتمادسازي بايد پروتكل الحاقي را اجرا و تصويب كند همچنين غني سازي را هم به تعليق درآورد.وي اظهار داشت: ايران براي همكاري اجازه بازرسي مراكز نظامي را به ما داده است و ما خواستار ادامه اين بازرسي ها هستيم.
البرادعي در سخنان خود پيش بيني كرد قطعنامه اي در جلسه شوراي حكام در مورد ايران صادر نشود و براساس قطعنامه چهارم فوريه (ماه گذشته) شوراي حكام گزارش اخير وي به همراه نامه اي به شوراي امنيت سازمان ملل گزارش شود.وي در جمع اعضاي شوراي حكام ضمن تأكيد بر ادامه مذاكرات هسته اي ايران و اروپا اعلام كرد كه فكر مي كند ظرف هفته آينده درباره برنامه هسته اي ايران توافقي صورت گيرد.
دبيركل آژانس گفت: مسئله اصلي موضوع سانتريفيوژهاي ايران براي تحقيق و توسعه  است كه درمورد آن اين هفته مذاكره خواهد شد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس براي توضيح اين خوشبيني البرادعي با بعضي از ديپلمات هاي آگاه گفت وگويي كرد كه براساس آن مطلع شد كه طرف هاي غربي در آخرين ارزيابي خود امكان اجازه به ايران براي پيگيري غني سازي اورانيوم در مقايس كوچك (درصد پايين) را بررسي كرده اند. اين عقب نشيني اروپا و آمريكا به دليل مخالفت روسيه، چين و كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با موضع پيشين آنها مبني بر عدم امكان هرگونه غني سازي در ايران بوده است. يك ديپلمات آگاه ديگر هم به رويتر گفت: امكان مصالحه با ايران وجود دارد. ايران تعليق گزينشي، داوطلبانه، موقتي و غيرالزام آور از لحاظ حقوقي را پيشنهاد كرده است.
اين ديپلمات افزود: ايران پيشنهاد كرده است غني سازي اورانيوم را يك سال به تعليق درآورد اما پيشنهاد اروپا ۱۰ سال تعليق است.وي ادامه داد: تهران قصد دارد به فعاليت تحقيقاتي هسته اي با ۳ هزار سانتريفيوژ ادامه دهد و تنها براي زمان بندي تعليق غني سازي (تجاري) مذاكره مي كند و نه اين تعداد سانتريفيوژ.اين سخنان درحالي طرح شد كه روز يكشنبه علي لاريجاني مسئول پرونده هسته اي ايران در پاسخ به خبرنگار همشهري هرگونه بحث درمورد تعداد سانتريفيوژهاي تحقيقاتي را تكذيب كرد. وي همچنين اعلام كرد كه بحثي درمورد زمان تعليق غني سازي تجاري هم در مذاكرات مسكو و وين نشده است.
خبرگزاري وين پاسخ ايران به احتمال دستيابي به توافق از زبان جواد وعيدي معاون امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي مخابره كرد. وعيدي گفت: ما براي انجام يك مصالحه آمده ايم. ما اينجا (وين) هستيم تا به يك راه حل برسيم.وي افزود: ايران تحقيقات هسته اي را رها نمي كند اما آماده است درباره زمانبندي و شرايط از سرگيري غني سازي اورانيوم و همچنين نوع بازرسي هاي بين المللي به توافق برسد.وعيدي تأكيد كرد: ما هرچند انعطاف پذير هستيم اما هرگونه تأخيري بايد كوتاه مدت باشد. وي ضمن اشاره به مخالفت جمهوري اسلامي با ارجاع پرونده اش به شوراي امنيت تصريح كرد: ايران و غرب منافع مشتركي در منطقه دارند. ايران نفوذ زيادي در خاورميانه دارد و اميدواريم آنها تصميمي نگيرند كه بتواند به منافع مشتركمان ازجمله صلح و ثبات در منطقه صدمه بزند.
براساس همين اظهارات است كه مي توان نتيجه گرفت امكان مصالحه ايران و غرب در چند روز آينده بسيار جدي است. از سوي ديگر، امكان دارد اين بازه زماني افزايش يابد چنان كه براساس بعضي از پيش بيني ها شوراي حكام ضمن ارائه فرصتي يك تا دو ماهه براي بررسي موضوع در شوراي امنيت بخواهد در اين مدت ضمن بازگشت به تعليق ها با طرف هاي دخيل مذاكره و مصالحه كند.
در كنار تلاشهاي ديپلماتيك در وين و حاشيه اجلاس شوراي حكام، گفتگوهاي بين المللي هم در مورد پرونده اتمي ايران در دنيا صورت مي گيرد. روز گذشته اشتاين ماير وزير خارجه آلمان در گفتگو با مطبوعات اين كشور، ژاك شيراك رئيس جمهور فرانسه در گفتگو با مقامات عربستان و بنيتا فررو كميسر سياست خارجي اتحاديه اروپا در گفتگو با روزنامه استاندارد اتريش از راه حل ديپلماتيك براي حل مسأله هسته اي ايران حمايت كردند. اما مهمترين مذاكرات بين المللي مربوط به مذاكرات لاوروف وزير خارجه روسيه با مقامات ايالات متحده است. لاوروف روز گذشته پس از ترك كانادا در واشنگتن به ديدار جرج بوش و كاندوليزا رايس رفت. مهمترين دستور كار وي هم بحث در مورد اوضاع خاورميانه و پرونده هسته اي ايران اعلام شد. هرچند اخبار روشني از نتيجه مذاكرات واشنگتن اعلام نشد اما چنانكه رسانه ها اعلام كردند وزير امور خارجه روسيه نتيجه مذاكرات «گلدن رينگ» مسكو را به اطلاع آمريكايي ها رساندند. لاوروف در اين گفتگوها تلاش كرد تا بوش و رايس را متقاعد كند كه تحريم عليه ايران مشكلي را حل نخواهد كرد.
روزنامه ساندي تايمز روز گذشته پيش بيني كرد كه رايس پس از مذاكره با سرگئي لاوروف از اتخاذ گامهاي محتاطانه در مورد ايران حمايت خواهد كرد و اظهارات نماينده كشورش در سازمان ملل متحد در مورد ايران را تحت شعاع قرار خواهد داد.
جان بولتون معاون سابق رايس و نماينده فعلي آمريكا در سازمان ملل روز گذشته در اظهارات تندي در جمع لابي صهيونيستها در آمريكا (ايپك) گفت: واشنگتن براي مقابله با برنامه هسته اي ايران به شوراي امنيت متكي نخواهد بود و منتظر تصميمات اين شورا نمي ماند. اگر ايران تن به خواسته هاي ما ندهد با عواقب دردناكي روبرو خواهد شد.
گزارش از ابوالفضل عمويي

رئيس جمهور با اشاره به اجلاس شوراي حكام:
فشارها و جوسازي هاي سياسي تأثيري
در تصميم گيريهاي ما ندارد
ايسنا: رئيس جمهور با اشاره به جلسه شوراي حكام گفت: ما صلح طلب هستيم و صلح را براي جهان مي خواهيم. نه زير بار زور مي رويم و نه به كسي ظلم مي كنيم.
محمود احمدي نژاد با اشاره به روند بررسي مسايل انرژي هسته اي ايران گفت: ما طبق قانون و مقررات بين المللي مسير را درست انتخاب كرده ايم و در همين راستا عمل مي كنيم.وي ادامه داد: آنها ضرورتي ندارد خودشان را به زحمت بيندازند، ما فقط مي گوييم حق ملت ايران را بدهند.
وي تصريح كرد: نه فشارها و تبليغات و جوسازي هاي سياسي و نه خشم و فرياد زدن هاي آنها تأثيري در تصميم گيري هاي ما ندارد و اگر بخواهند به قول خودشان فشار سياسي بياورند ما هم قطعاً در رفتارمان تجديد نظر مي كنيم.
رئيس جمهور كه روز گذشته پس از غرس يك نهال زيتون در روز گراميداشت طبيعت و درختكاري در جمع خبرنگاران سخن مي گفت، با اشاره به منافع زياد منابع طبيعي براي كشور گفت: به دوستان خود در وزارت جهاد كشاورزي گفته ايم كه كاشت گياهاني كه چوب، ميوه و منافع دارند را توسعه دهند.
وي با اشاره به ويژگي هاي زيتون اين گياه را بسيار ارزشمند و سازگار با هر نوع طبيعت و داراي منافع زياد براي كشور دانست و خاطرنشان كرد: بيش از ۵۰۰ هزار هكتار زمين هاي كشور قابليت كشت زيتون را دارند.
احمدي نژاد ادامه داد: هر سال بيش از يك ميليون و ۲۰۰ هزار تن روغن خارجي وارد كشور مي شود كه با طبيعت ما سازگار نيست، در حالي كه زيتون به عنوان يكي از سالم ترين روغن ها مي تواند نيازهاي ما را در اين بخش برطرف كند.
وي تصريح كرد: اگر استعدادهاي نامحدود، فرصت هاي خيلي خوب، نيروي انساني، فرهنگ خوب و توصيه هاي خوب را كنار هم بچينيم، تحولي در منابع طبيعي ايجاد خواهد شد.
رئيس جمهور در اين مراسم از برگزيدگان منابع طبيعي و جهاد كشاورزي تقدير كرد.

دبير هيأت امناي حساب ذخيره ارزي:
اصلاح ضوابط اعطاي تسهيلات حساب
ذخيره ارزي به بخش خصوصي
مهر: هيات امناي حساب ذخيره ارزي در جلسات اخير خود، شرايط و ضوابط اعطاي تسهيلات حساب ذخيره ارزي به بخش خصوصي را بازنگري و اصلاح كرد.
علي طيب نيا گفت: به دنبال اصلاح شرايط و ضوابط اعطاي تسهيلات حساب ذخيره ارزي به بخش خصوصي، قراردادهاي عامليت نيز با بانك هاي داخلي منعقد شد.
وي افزود: هيات امناي حساب ذخيره ارزي محدوديت هاي موجود در خصوص اعطاي تسهيلات به بخش صادرات را برطرف كرد تا امكان اين كه براي طرح هاي پيمانكاري در خارج از كشور به شركت هاي ايران تسهيلاتي اعطا شود، فراهم گردد.
طيب نيا از تشكيل جلسات متعدد هيات امناي حساب ذخيره ارزي با بانك هاي تخصصي خبر داد و اظهارداشت: در اين جلسات، مشكلات و موانع اعطاي تسهيلات از سوي اين بانك ها مطرح و بررسي و حتي برخي از آنها مرتفع شد.
دبير هيات امناي حساب ذخيره ارزي تصريح كرد: هيات امنا همچنين در جلسه اخير خود از ديدگاه وزارتخانه هاي تخصصي نيز اعطاي تسهيلات حساب ذخيره ارزي به بخش خصوصي را مورد بررسي قرار داد.
وي در عين حال تاكيد كرد: موانع موجود در اعطاي تسهيلات به بخش خصوصي يكي يكي در حال رفع است، به طوري كه هم اكنون ديگر بانك ها براي اعطاي تسهيلات به بخش صادرات مشكلي ندارند و اين درحالي است كه قبلا مشكلاتي در اين خصوص وجود داشت.
طيب نيا ادامه داد: البته آئين دولت در مورد حساب ذخيره ارزي نيز اصلاح شد و شرايط و ضوابط به گونه اي تصويب شد كه بانك ها بتوانند به راحتي به بخش صادرات تسهيلات اعطا كنند.
دبير هيات امناي حساب ذخيره ارزي در پايان گفت: شايد هيچ موقع در گذشته حجم جلسات هيات امنا و كارگروه تخصصي آن به فشردگي اخير نبوده است.

مقام معظم رهبري در ديدار فرماندهان نيروي انتظامي:
حفظ نظم با مهرباني و تدين تأثير عميقي برجاي مي گذارد
ايرنا: حضرت  آيت الله  خامنه اي  رهبر معظم  انقلاب  اسلامي ديروز در ديدار فرماندهان نيروي  انتظامي بااشاره  به  جايگاه  و تاثيرگذاري  عملكرد اين  نيرو در جامعه ، تامين  امنيت  جاني ، مالي ، روحي  و اخلاقي  و آسايش  مردم  را از وظايف  خطير نيروي  انتظامي برشمردند و آن را مايه  افتخار و مباهات  نظام اسلامي دانستند.
حضرت  آيت  الله  خامنه اي  اقتدار را ضرورت  اجتناب  ناپذير فعاليت  نيروي انتظامي دانستند و افزودند: حفظ نظم  در داخل  كشور نشان دهنده  اقتدار نظام است  كه  اگر با متانت ، ادب ، مهرباني  و تدين  همراه  شود تاثير بسيار عميقي خواهد گذاشت .
در ابتداي  اين  ديدار سردار احمدي  مقدم  فرمانده  نيروي  انتظامي گزارشي از عملكرد و فعاليتهاي  اين  نيرو در سال جاري  و برنامه هاي  سال  آينده  آن ارائه  كرد.

يادداشت
در حاشيه ديدار مديران شهري تهران با مقام معظم رهبري
عصر تجديد عهد
دكتر علي عسگري
رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران
پروانه ها نور را
با حكم ميثاق
مي شناسند، و از آغاز
به تصور سوختن
پر در مصاف مي گشايند.
سخنانش مثل هميشه شيرين و شنيدني بود.
گفت: «فرهنگسراها ضمن داشتن محيطي معنوي و درس آموز همراه با فرهنگ اسلامي و انقلابي بايد از مديريتي متعهد، انقلابي و ديني برخوردار باشند.»
تجلي هويت ايراني و اسلامي را در تهران آرزو داشت.
بگذريم از هر آنچه كه پشت سرمان گفتند.
مؤذن بانگ بي هنگام برداشت
نمي داند كه چند از شب گذشته است
مي دانيم كه دوران ما عصر تجديد عهد با خداست كه در فرهنگ و هنر ما انعكاس خواهد يافت. فرهنگ و هنري كه به اين تجديد عهد تعلق ندارد و آيينه آن نيست نه شايسته دوران ماست و نه شايسته شهر ما.
روزگاري «كاروان هويت» در عصر اصالت توسعه از اين شهر رفت بي آنكه به جلالت برود و به تجمل بنشيند.
اينك ماييم و شهري چنين در حصاري سكوت آجين،
بر سوگ اصالت و هويت نشسته.
اما اميدوار، اميد به فردايي كه امروزش را مي بينيم، فرداي تحول. گويا دلاويزي غرب، پايان خويش را از خود خواسته است. طنين تمدني ديگر شنيدني است.
اگر بخواهيم و بدانيم كه مي خواهيم، بساط دزدان بازگشته دريايي از سفره فرهنگ مان جمع شدني است. جايي براي هويت بر سر اين سفره باز كنيم.
بياييم و آيه انقلابي پير جماران را زمزمه كنيم كه:
«هنر، دميدن روح تعهد در انسان هاست.»
خانه فرهنگمان، فرهنگ سرايمان و شهرمان را با دميدن روح تعهد هنرمندانه بازسازيم.
اينك تمام پيكر اميدمان در تب اين آرزو آتش گرفته است، تا باز با ما چه كسي پيام هويت گذارد؟
درازي شب از چشمان او پرس
كه يك دم خواب در چشمش نرفته است

سخنگوي دولت:
آيين نامه ساماندهي نيروهاي شركتي
در دستگاه هاي دولتي به تصويب رسيد
گروه سياسي: ما يك راهي داريم كه بايد برويم، راهي كه مردم پيش پاي دولت گذاشته اند. دولت نوكر مردم است. جامعه ما به يك رشد علمي رسيده و خودش به فناوري هسته اي دسترسي پيدا كرده است، ما حق نداريم اين استعدادها را بكشيم و قتل عام معنوي ايجاد كنيم.اين بخشي از سخنان الهام سخنگوي دولت است كه روز گذشته در جلسه مصاحبه مطبوعاتي هفتگي با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهري عنوان كرد.
خبرنگار همشهري پرسيد: جان بولتون سفير آمريكا در سازمان  ملل در واكنش به اظهارات علي لاريجاني رئيس شوراي عالي امنيت ملي مبني بر اينكه اگر پرونده ايران به شوراي امنيت ارجاع شود، ما غني سازي را شروع مي كنيم، گفته است: آمريكا تاسيسات اتمي ايران را مورد حمله قرار خواهد داد. با اين تهديد اگر دولت بر سر دوراهي جنگ ابرقدرت ها عليه ايران و يا توقف فعاليت هاي هسته اي قرار گيرد كدام راه را انتخاب خواهد كرد؟ الهام پاسخ داد: «اين راهي است كه بايد برويم. مردم آن را پيش پاي ما گذاشته اند آيا جامعه به ما اجازه توقف فعاليت هاي هسته اي را مي دهد؟ تهديدات نبايد جامعه را از هويتش دور كرده و وادار به تسليم كند. اين راهي است كه برگشت ندارد، حركت ما رو به جلوست، هر روز هم يك گام به جلو به سمت قله هاي پيشرفت برمي داريم، چه كسي اجازه مي دهد دولت، ملت را متوقف كند؟ آيا دولت مي تواند به نسل هاي آينده پاسخ دهد كه چرا جلوي رشد يك ملت را گرفته است؟ اين راهي است كه ما مي رويم، مردم هم همين را خواسته اند. اين تهديدات هم قادر نخواهد بود ملت را از روند شتابان در مسير سازنده و عادلانه اش دور كند، ما از اين تهديدات زياد ديده ايم، نگران كننده نيست.
الهام اضافه كرد: فضاي جهاني را در سطحي نمي بينيم كه نظام جنگلي توسط آمريكا در آن ايجاد شود. ملت هم حقش را حفظ مي كند و هم وجودش را. ملت هميشه هزينه هاي استقلال، رشد و پيشرفت را پرداخت كرده و مي كند، آنچه كه نگرانش هستيد پيش نمي آيد و انشاءالله با برنامه سياسي و دفاعي همه جانبه راه خود را مي رويم، اينها نمي توانند مملكت را به عقب برگردانند.
سخنگوي دولت درخصوص اظهارات لاريجاني مبني بر توافق ۶ بندي با روسيه هم گفت: اين بندها در چارچوب توافقنامه امضاشده نيست. بحثي است كه مي توانيم داشته باشيم.سخنگوي دولت تاكيد كرد: ما با جامعه جهاني براي ايجاد صلح و روابط احترام آميز و در يك بستر عادلانه و قانونمند تعامل داريم و اگر از اين مسير آسيب ببينيم راه تجديد نظر در سياست هايمان باز است و ما خود را در تعامل جهاني محدود نكرده و از هر فرصتي براي آن استفاده مي كنيم، روسيه هم يك امكان در اين راه بوده است.
يكي از خبرنگاران درمورد صحت تهيه ليست از مديران سابق توسط دولت جديد براي استفاده از آنها پرسيد كه الهام گفت: مورد خاصي در دولت مطرح نبوده است. رويكرد دولت استفاده از ظرفيت همه افرادي است كه بتوانند درجهت خدمت به مردم بدون توجه به وابستگي گروهي و حزبي و... موثر باشند.پيش از طرح سوالات خبرنگاران، سخنگوي دولت به تشريح مصوبات جلسات اخير هيات وزيران پرداخت. وي گفت: در اين جلسات آيين نامه  ساماندهي نيروهاي شركتي در دستگاه هاي دولتي به تصويب رسيد كه از مهمترين مصوبات دولت است. هدف از اين مصوبه ايجاد عدالت استخدامي بين نيروهايي است كه به وسيله  شركت  هاي خصوصي در دستگاه هاي دولتي به كار گرفته مي  شوند. اين نيروها بعضا در دريافت حقوق و مزايا مشكلاتي دارند.
از طرف ديگر هزينه هايي كه دولت در اين ارتباط پرداخت مي  كند، كم نيست و دولت براي اين كه اين سير عادلانه شود اقدام به صدور چنين آيين  نامه  اي كرده است.
الهام گفت: مطابق اين آيين  نامه، به كارگيري نيروي انساني براي وظايف و فعاليت  هاي كارشناسي، كمك كارشناسي و تخصصي از طريق شركت  هاي طرف قرارداد و شركت  هاي حقوقي و غير دولتي به صورت تمام وقت يا پاره  وقت در دستگاه  هاي اجرايي تا تاريخ  ۱ /  ۷ /  ۸۵ تا سقف قراردادها و اعتبارات سال  ۸۴ و در چارچوب اعتبارات مصوب سال  ۸۵ پس از ابلاغ بودجه مجاز خواهد بود و از تاريخ  ۱ /  ۷ /  ۸۵ اين امر ممنوع خواهد شد.
وي افزود: افرادي كه تا اين تاريخ از طريق شركت  هاي طرف قرارداد دولت به كار گرفته مي  شوند مشروط به اينكه شرايط قانون استخدامي و صلاحيت عمومي طبق قانون را احراز كنند، در چارچوب برنامه  استخدامي برنامه  چهارم توسعه در اولويت استخدام قرار خواهند گرفت كه باز هم مناطق محروم و روستايي در اولويت قرار دارند.

رئيس جمهور در جلسه هيأت دولت:
آژانس بين المللي انرژي اتمي
در معرض آزمايشي تاريخي قرار دارد
ايسنا: رئيس جمهور با ابراز اميدواري نسبت به اين كه شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي بتواند در اجلاس خود تصميم صحيحي اتخاذ كند، گفت: اميدواريم برداشتي كه ما از برخي سازمان هاي بين المللي داريم مبني بر اين كه ابزار دست و تضمين كننده منافع چند قدرت زياده خواه شده اند در مورد آژانس بين المللي انرژي اتمي محقق نشود؛ زيرا در غير اين صورت همان طور كه قبلاً هم گفته ايم در سياست هاي خود تجديدنظر خواهيم كرد.
محمود احمدي نژاد در جلسه  هيات وزيران با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران به طور واضح و شفاف بارها مواضع حق طلبانه  خود را درباره  حق مسلم ملت ايران در دستيابي به انرژي هسته اي براي جامعه جهاني بيان كرده است، تصريح كرد: ما به منظور اعتمادسازي ۵/۲ تا ۳ سال همه  فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي خود را متوقف كرديم و بر اساس گزارش هاي آژانس نيز ثابت شده كه جمهوري اسلامي ايران هيچ انحرافي در برنامه هسته اي خود نداشته است و اكنون بايد خساراتي كه به پيشرفت علم، فن آوري و اقتصاد ما وارد شده از سوي آژانس و مسببان آن جبران شود.
وي افزود: طبق معاهدات بين المللي و پيمان منع گسترش سلاح هاي هسته اي(NPT)، آژانس و كشورهاي صاحب فن آوري هسته اي متعهد هستند كه همه گونه همكاري با ايران براي بهره مندي از فوايد انرژي هسته اي صلح آميز داشته باشند هرچند ما به همت جوانان توانمند خود در حال تامين نيازهاي ملتمان هستيم اما آن ها براي عمل نكردن به تعهدات بين المللي خود بايد پاسخگو باشند.
وي با تاكيد بر اين كه جمهوري اسلامي ايران خواستار روابط عادلانه در مناسبات جهاني است، تاكيد كرد: اگر عده اي تصور مي كنند جمهوري اسلامي ايران تحت فشار قرار گرفته است و مي توانند از ما امتياز بگيرند به زودي خواهند فهميد كه در اشتباه هستند؛ زيرا ما نه به حقوق ديگران تجاوز مي كنيم و نه اجازه مي دهيم به حقوقمان تجاوز شود.
وي با اشاره به اين كه امروز سازمان ملل متحد و آژانس بين المللي انرژي اتمي وابسته به آن در معرض يك آزمايش تاريخي قرار گرفته اند، گفت: آن ها اكنون بايد ادعاهاي خود را درباره  قانون گرايي و حفظ حقوق بشر كه در معرض راستي آزمايي جهان قرار گرفته، اثبات كنند و همه ۳۵ عضو شوراي حكام به خوبي مي دانند كه ايران مطلقاً از مقررات آژانس كوچك ترين تخطي انجام نداده است.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |