سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۹ - Mar 7, 2006
طرح ملي راهنمايي مسافران نوروزي
۲۶ اسفند آغاز مي شود
تردد نوبتي خودروها در تهران ايام نوروز متوقف مي شود
007257.jpg
گروه اجتماعي: «طرح  ملي  راهنمايي  مسافران  نوروزي» ، از ۲۶ اسفندماه  در مبادي  و راههاي ورودي  شهرهاي  زيارتي  و سياحتي  كشور آغاز مي شود.
به گزارش ايرنا «سيد احمد نواب» دبير اجرايي  طرح  ملي  راهنمايي  مسافرين  نوروزي ، روز دوشنبه  در گفت  و گو با خبرنگاران ، اظهار داشت : اين  طرح  با هدف  مشاركت جوانان  در يك  فعاليت  بشردوستانه  و كاهش  آسيب  پذيري  فردي  و اجتماعي ، براي  ششمين  سال  متوالي  توسط اعضاي  سازمان  جوانان  جمعيت  هلال  احمر اجرا مي شود. وي  تعداد پايگاههاي  اجرايي  اين  طرح  را حدود ۶۱۰ پايگاه  نوروزي  در سراسر كشور عنوان  كرد و گفت : اين  طرح  بطور همزمان  در سراسر كشور برگزار مي شود.
نواب ، افزود:در اين  طرح  اعضاي  سازمان  جوانان  در پست هاي  نوروزي  با برپايي  چادر در ورودي  و خروجي  شهرها، اماكن  تاريخي ، تفريحي ، مذهبي  و پايانه هاي  مسافربري  و مناطق  حماسه  دفاع  مقدس ، به  ارائه  خدمات  به  مسافرين  نوروزي  مي پردازند.
«اين  خدمات  شامل  توزيع  بروشور راهنمايي  مسافرين ، ارائه  نكات  ايمني  و ضروري  در سفر، تلفن  مراكز درماني  و بيمارستان ها و محل  استقرار پستهاي  امداد و نجات  و نيز ارائه  كتابهاي  سرگرم كننده  به  كودكان  است .وي  همچنين  اظهار داشت : طرح  يادشده  براي  ارائه  خدمات  و راهنمايي  مورد نياز مسافرين  نوروز سال  ۸۵ ، از روز ۲۶ اسفندماه  سال  ۸۴ بطور سراسري  و با نصب  چادرهاي  هم  شكل  و سفيد و آبي  رنگ  در فضاي  مطلوب  و آرام  بخشي  براي  مسافرين  عزيز مهيا مي شود.
نواب  افزود: اين  طرح  در نوروز سال  ۸۴ نيز با حضور هفت  هزار نفر از اعضاي  سازمان  جوانان  برگزار شد كه  اعضاء به  توزيع  تعداد دو ميليون  و ۸۸۸ هزار و ۳۹۶ نسخه  بروشور پرداختند.
وي  همچنين  تعداد ۵۰ هزار جلد كتاب «هلال  سرخ  من» و توزيع  بيش  از شش هزار برگ  مسابقه  امدادي  را نيز بخشي  از اقلام  منتشره  عنوان  كرد و گفت : در سال  گذشته  مجريان  اين  طرح  به  راهنمايي  سه  ميليون  و ۳۴۸ هزار و ۹۸۳نفر از مسافران نوروزي  پرداختند.
نواب ، افزود: در اين  پايگاهها با گل  به  استقبال  مسافرين  نوروزي  مي رويم  و در كنار اجراي  اين  طرح ، پست هاي  امداد و نجات  و ارائه  خدمات  امدادي  و درماني  نيز توسط سازمان  امداد و نجات  جمعيت  هلال  احمر كشور مشغول  فعاليت  خواهد شد.وي  با جامع  و كامل  دانستن  اطلاعات  ارائه  شده  در پايگاههاي  نوروزي  گفت : ساعت  اجراي  اين  طرح  از ساعت  هفت  صبح  تا هفت  شب  و گاهي  هم  متناسب  با وضعيت  شهرهاي  مورد نظر- سياحتي  بودن  و يا زيارتي  بودن  و ميزان  تردد مردم - خواهد بود.
۳۸ پست  راهنمايي  نوروزي  نيز در استان  تهران  مستقر مي شود تا به  شهروندان و مسافران  راهنمايي هاي  لازم  را ارائه  كنند.از سوي ديگر رئيس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: طرح نوروزي راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، همزمان با سراسر كشور از امروز ۱۵ اسفند ماه آغاز شده و طي سه مرحله تا ۱۵ فروردين ماه سال آينده ادامه مي يابد.سردار ساجدي نيا ديروز در حاشيه آغاز طرح «نوروزي پليس راهور تهران بزرگ» اعلام كرد: طرح تردد نوبتي خودروها و طرح ترافيك در ايام نوروز اجرا نمي شود.وي با اشاره به بكارگيري تجهيزات جديد در راهنمايي و رانندگي از قبيل خودروهاي پژو ۲۰۶ افزود: دو دستگاه بالگرد تا ۱۵فروردين سال آينده، ترافيك تهران را از طريق هوا كنترل مي كنند.
سردار ساجدي نيا به رانندگان توصيه كرد: هنگام بروز تصادفات خسارتي، خودروهاي خود را تا رسيدن ماموران راهنمايي و رانندگي كنار بزنند تا شاهد ايجاد ترافيكهاي سنگين در روزهاي پاياني سال نباشيم.وي همچنين از ارائه تسهيلاتي جهت ترخيص موتورسيكلتهاي متوقف شده در پاركينگهاي خليج، كوهك، رضا، و اميركبير از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه سال جاري خبرداد و گفت: بر اين اساس كليه موتورسيكلتهاي توقيف شده به جز موتورسيكلتهاي داراي حكم قضايي توقيف كه پيش از اول اسفند ماه سال جاري متوقف شده اند، از امروز بر اساس جدول زمانبندي مي توانند به همراه داشتن سند مالكيت، كارت و مشخصات، برگه عدم خلاف و گواهينامه راكب، به خيابان قزوين، بوستان رازي، ستاد ترخيص موتورسيكلتها مراجعه كنند.به گفته وي، ساعت كار ستاد ترخيص از ساعت ۷ الي ۱۶ خواهد بود.
سردار ساجدي نيا همچنين در جمع خبرنگاران گفت: طرح «نوروزي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ» طي سه مرحله از ۱۵ تا ۲۹ اسفند، اول تا ۱۲ فروردين و ۱۳ تا ۱۵ اسفند ماه اجرا مي شود.وي افزود: در مرحله اول، راهنمايي و رانندگي با بكارگيري كليه امكانات ترافيك خريدهاي نوروزي را تسهيل مي كند. همچنين در مرحله دوم با توجه به خلوتي خيابانها و معابر در ايام نوروز و ورود مهمانان به تهران پليس راهور تهران ضمن تذكر نسبت به راهنمايي شهروندان و رانندگان اقدام خواهد كرد.
از سوي ديگر در مرحله سوم نيز با توجه به روز «طبيعت» و بازگشايي مدارس از ۱۴ فروردين ماه ماموران راهنمايي و رانندگي با حضور فعال در سطح شهر تهران نسبت به روانسازي ترافيك اقدام مي كنند.وي گفت: گشت هاي شبانه و كنترلهاي نامحسوس راهنمايي و رانندگي در طرح نوروزي افزايش خواهد يافت و ماموران كنترل نامحسوس با لباسهاي فرم و شخصي در سطح شهر تهران، رانندگان را زير نظر خواهند داشت.وي با اشاره به اين كه هم اكنون در ۸ بزرگراه تهران ماموران پليس راهنمايي و رانندگي به طور مستمر حضور دارند، گفت: با آغاز طرح نوروزي از روز دوشنبه ۱۵ اسفند ماه ماموران راهنمايي و رانندگي در ۱۵ بزرگراه تهران حضوري مستمر خواهند داشت.
به گفته وي، ماموران راهنمايي و رانندگي در طرح نوروزي بيشتر به ارشاد شهروندان و رانندگان در زمينه ترافيك مي پردازند.وي در ادامه به رانندگان توصيه كرد: در صورتي كه قصد مسافرت دارند، حتما نسبت به انجام معاينه فني خودروي خود اقدام كنند و مدارك خودرو و گواهينامه را همراه داشته باشند.
رئيس راهور تهران بزرگ درخصوص پنجشنبه آخر سال نيز، گفت: با توجه به حجم ترافيك سنگين در اين روز در محورهاي منتهي به بهشت زهرا (س) و قبور شهداء توصيه مي كنيم شهروندان در طول روز نسبت به حضور در بهشت زهرا(س) اقدام كنند.
به گزارش ايسنا بر اساس تسهيلات راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، كليه موتورسيكلتهاي توقيفي در صورت نداشتن حكم قضايي مي توانند به ستاد ياد شده مراجعه كرده و موتور توقيفي خود را ترخيص كنند. بر اين اساس موتورسيكلتهاي توقيفي قبل از ۱۵ آذر ماه سال جاري، بايد روز ۱۵ اسفند، كليه موتورسيكلتهاي توقيفي در روزهاي ۱۵ تا ۲۳ آذر، ۱۶ اسفند، كليه موتورسيكلتهاي توقيفي در روزهاي ۲۴ آبان تا ۲ دي ماه سال جاري، ۱۷ اسفند و كليه موتورسيكلتهاي توقيفي در روزهاي سوم تا ۱۱ دي ماه سال جاري، ۱۸ اسفند ماه به ستاد ترخيص مراجعه كنند.
همچنين كليه موتورسيكلتهاي توقيفي از ۱۲ تا ۲۰ دي ماه بايد روز ۲۰ اسفند، موتورسيكلت هاي توقيفي در روزهاي ۱۲ تا ۲۰ دي ماه، ۲۰ اسفند و كليه موتورسيكلت هاي توقيفي در روزهاي ۲۱ تا ۲۹ دي ماه سال جاري، ۲۱ اسفند ماه جهت ترخيص مراجعه كنند. همچنين موتورسيكلت هاي توقيفي در روزهاي ۳۰ دي ماه سال جاري تا ۷ بهمن ماه بايد روز ۲۲ اسفندماه، موتورسيكلتهاي توقيفي در روزهاي ۸ تا ۱۵ بهمن ماه، ۲۳ اسفند، كليه موتورسيكلت هاي توفيقي در روزهاي ۱۶ تا ۲۳ بهمن، ۲۴ اسفند و كليه موتورسيكلتهاي توقيفي در روزهاي ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاري بايد روز ۲۵ اسفند ماه جهت ترخيص به ستاد مربوطه مراجعه كنند.

برداشت بعدي...!-علي درويش
* چون همه را با «يك چشم» مي ديد، شكارچي خوبي بود.
* در اكثر موقعيتها چون قادر به «ادامه بازي نبوديم» ، با «ديگران تعويض شديم» .
* عده اي همه جور «خواهشي» دارند غير از «عذرخواهي» !
* چون «حرفهاي گنده تر از دهانش» مي زند، «حرف تو دهانش» نمي مونه!

كارفرما و ديگر هيچ!!
ابراهيم حسن بيگي
نه به عنوان يك نويسنده، بلكه به عنوان يك شهروند، قصد دارم رئيس جمهوري محترم و ستاد پيگيري ايشان را به تفكر پيرامون موضوعي جلب كنم. بدون اينكه قصد تهمت زدن و يا شكايت از كسي و يا كساني داشته باشم.
محيط هاي كارگري و كارگران عزيز هميشه در معرض ظلم و استثمار بيشتري نسبت به محيط هاي كارمندي است. نه به اين دليل كه كارگران كم سوادترند و در احقاق حق خود مظلوم تر، بلكه به همان علتي كه در آغاز گفتم و آن وجود مديريت مديران با قدرت زر و زور در رأس محيط هاي كارگري است. محيط هاي كارگري بزرگ، مانند كارخانجات ايران خودرو و سايپا،هر چند تحت پوشش مديريت دولتي هستند، اما مديران اين مراكز بزرگ كارگري، بايد بيش از مديريت محيط هاي كارگري كوچكتر زير ذره بين نظارت دولت قرار گيرند. هزاران كارگر در اين مراكز مشغول به كارند و كارفرمايان آنها با بهره مندي از دو عنصر قدرت و ثروت، قادرند به همه خواسته هاي خود برسند، طبيعي است كه در چنين محيط هايي، هر نوع ظلم و اجحافي پنهان مي ماند.
مثلاً در شركت قالب هاي بزرگ صنعتي سايپا با بيش از هزار كارگر اغلب قراردادهاي يك ماهه و سه ماهه بسته مي شود، علتش هر چه باشد، قدرت اعتراض و احقاق حق را از كارگران مي گيرد. اخراج كارگران و حتي مهندسان در اين مراكز به راحتي صورت مي گيرد. حتي مهندسان استخدام رسمي نيز قادر نيستند در برابر خواست كارفرما زبان به حق بگشايند، چرا كه صاحبان قدرتمند اين مراكز صنعتي به راحتي و با تطميع قادرند هر رأي را به نفع خود صادر كنند. ترس از اخراج، زبان هر كارگري را مي بندد و اين فضاي ناسالمي كه مديريت ها از رهگذر قدرت و ثروت خود به وجود مي آورند، اصلاً به صلاح جامعه و منطبق بر عدل و قسط مورد نظر آقاي احمدي نژاد نيست.
به وجود آوردن فضاي رعب و وحشت در محيط هاي كارگري را بايد جدي گرفت و اينكه نبايد اجازه داد برخي از مديران صنايع بزرگ با مديريتي چندين و چند ساله همچنان بر طبل قدرت بكوبند و بر اريكه مديريتي بسته، بتازند. به نظر مي رسد اينكه مديريتي بتواند كارگران را با هر قراردادي كه مي خواهد استخدام كند، هر روز كه اراده كند، او را از كار اخراج و يا هر روز و هر ساعتي كه دلش بخواهد به عنوان زمان كار تعيين كند و در يك كلام كارفرما بتواند سرنوشت انساني يك كارگر را به دست بگيرد و به دلخواه از او كار بكشد، چندان به مذاق مديران عدالت خواه خوش نيايد، طبيعي است كه نخست بايد مشكل قانون كار را حل كرد. مديران صنايع بزرگ با بهره گيري از خلاء قانوني، قادرند بر طبل قدرت بكوبند. دستگاه هاي نظارتي هم البته كه بي تقصير نيستند. نبود شوراي اسلامي كار در چنين كارخانجات هم مزيد بر علت است و معلوم نيست چرا مديران موفق شده اند از ايجاد چنين تشكلي اسلامي و كارگري سر باز زنند. به عنوان مثال در همين شركت قالبهاي بزرگ صنعتي سايپا كه مديرعاملش بيش از ۱۵ سال مديريت، مايل نيست شوراي اسلامي كار را در شركت خود ايجاد كند مگر اينكه اين شورا تابع نظرات مديران شركت باشد. به نظر مي رسد هيچ مكانيزم و سيستمي براي بررسي عملكرد مديران از طرف مسئولين وجود ندارد و يا موفقيت يك شركت در افزايش توليد و بهره وري سبب مي شود مظالم موجود در طبقه كارگر ناديده گرفته شود.
بيان اين مطلب به منزله يك هشدار برادرانه به دولت آقاي احمدي نژاد است كه در راستاي اهداف عدالت خواهانه خود، به آنچه گفته شد فكر كنند و نظارت هاي محسوس و نامحسوسي را به منظور اجراي عدالت و جلوگيري از ظلم نسبت به طبقه كارگر اعمال كنند. البته بايد اميدوار بود اين نيروها با هداياي مديران عامل، مرعوب آنها نشوند. كارفرمايان قلدرمأب بايد بدانند كه دوران كارفرماسالاري ديگر به پايان رسيده است و بهانه اي چون بهره وري بيشتر و توليد افزون تر دليلي براي اعمال مديريت زور و استثمار كارگران نخواهد شد.
ديگر دوران كارفرما و ديگر هيچ به پايان رسيده است، همان طور كه عصر كارگر و ديگر هيچ هم وجود خارجي ندارد.

گفته مي شود...
* كميته اي در وزارت آموزش و پرورش امكان تغيير زمان امتحانات خرداد مدارس را به دليل همزماني با مسابقات فوتبال ايران در جام جهاني بررسي مي كند. اولين بازي ايران ۲۱ خردادماه برگزار خواهد شد.
* ميزان تورهاي سياحتي مسافران خارجي براي حضور در ايام نوروز در ايران نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است،در مقابل تورهاي ايرانيان براي سفرهاي خارج از كشور رشد چشمگيري داشته است.
* برخي منابع غيررسمي از جمله پايگاه اطلاع رساني فردا ،از احتمال تغيير در رده هاي بالاي مديريتي وزارت كشور خبر مي دهند.

هشدار وزارت بهداشت براي پيشگيري
از حوادث چهارشنبه سوري
گروه اجتماعي: وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  با صدور اطلاعيه اي  نسبت  به  حوادث  و آسيب هاي  ناشي  از مراسم  چهارشنبه  سوري  به  خانواده ها هشدار داد.
به  گزارش  ايرنا،  روابط عمومي  اين  وزارتخانه در اطلاعيه اي  با تأكيد بر اينكه  افراد هرگز مواد سوختي  و ترقه  را در مقادير كم  يا انبوه  در منزل  نگهداري  نكنند، عنوان  كرده  است  كه  از آتش  زدن  لاستيك ، هيزم  و كارتن  خالي در واحدهاي  مسكوني  و يا در معابر، كوچه  و خيابان  خودداري  شود.
اطلاعيه  با تأكيد بر لزوم  آگاهي  دادن  به  فرزندان  در مورد خطرات  بازي  با آتش  و مواد منفجره ، خطر پارك  اتومبيل  در كوچه ها و معابر تنگ  را يادآور شده  است .در اين  اطلاعيه  به  صاحبان  فروشگاههاي  مواد شيميايي  و رنگ  فروشي ها توصيه  شده  كه  از فروش  هر گونه  مواد شيميايي  به  كودكان  و نوجوانان  خودداري  كنند.
در بخش  ديگري  از اين  اطلاعيه  با تأكيد بر اينكه  وجود يك  كپسول  خاموش  كننده  آتش  نشاني  پودري  در نزديك  محوطه  آتش  ضروري  است ، عنوان  كرده  كه  از پرتاب  فشفشه  و موشك  بر روي  شاخه  درختها، پشت  بام  و بالكن  منازل  خودداري  شود و قبل  از ترك  محل  روشن  كردن  آتش ، حتما از خاموش  بودن  آن مطمئن  شده  و با آب ، باقيمانده  آن را كاملا سرد و جمع آوري  كنيد.
براساس  اين  اطلاعيه  در صورت  بروز هرگونه  حريق  و يا حادثه  افراد ضمن  حفظ خونسردي  در اسرع  وقت  با شماره  تلفن  ،۱۲۵ ستاد فرماندهي  سازمان  آتش نشاني  تماس  گرفته  و مراتب  را با ذكر نوع  حادثه  و نشاني  دقيق  اطلاع  دهند.
از سوي ديگر كارشناس بهداشت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در حال  حاضر دستورالعمل پيشگيري از حوادث چهارشنبه سوري در مدارس، به مناطق آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شده است.
سهيلا تبريزي در گفت  و گو با فارس افزود: از حدود يك ماه پيش فعاليت هايي را در خصوص پيشگيري از حوادث چهارشنبه سوري، در مدارس آموزش و پرورش شهر تهران آغاز كرديم.وي اضافه كرد: به دانش آموزان در سر صف و كلاس آموزش داده شده است تا از آوردن هر وسيله اي كه باعث آتش سوزي مي شود و مواد محترقه مانند سيگارت، نارنجك و غيره خودداري كنند.
تبريزي اظهار داشت: در سالهاي گذشته در مدارس آسيبي براي دانش آموزان به وجود نيامده است و حدود ۷۰ الي ۸۰ درصد آسيب هاي ناشي از حوادث چهارشنبه سوري در خانه و مابقي در راه مدرسه به وجود آمده است.وي ادامه داد: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سالهاي گذشته بيشترين درصد آسيب از حوادث چهارشنبه سوري به چشم و در رده بعد دست ها قرار دارند و متوسط سني دانش آموزان آسيب ديده ۱۲ تا ۱۹ سال ذكر شده است.

انجمن حمايت از حيوانات اعلام كرد:
ماهي  قرمز مي تواند عامل انتقال
سل پوستي به انسان باشد
ايرنا: دبير انجمن  حمايت  از حيوانات  گفت : ماهي  قرمز كه  در سفره  هفت  سين  و در ايام  نوروز نگهداري  مي شود، مي تواند عامل  انتقال  بيماري  سل  پوستي  به  انسان  باشد .
رضا جوالچي  ديروز افزود: ممكن  است  علائم  بيماري  سل  پوستي  در خود ماهي  ديده  نشود كه  اين  مسئله  خطر انتقال  بيماري  را به  انسان  افزايش  مي دهد. وي  اظهار داشت : اين  بيماري  در انسان  به صورت  يك  بيماري  پيش رونده  پوستي  است  كه  با ايجاد زخم هاي  مختلف  در سطح  پوست ، امكان  انتقال  اين  بيماري  را از فردي  به  فرد ديگر نيز افزايش  مي دهد.
جوالچي  افزود: عامل  باكتري  سل  پوستي  معمولاً با از بين  بردن  بافت هاي  بدن  توسعه  پيدا كرده  و زخم هاي  شبيه  به  بيماري  جذام  بر روي  پوست  انسان  ايجاد مي كند.وي  يادآور شد: درمان  اين  بيماري  در انسان  طولاني مدت  و پرهزينه  بوده  به گونه اي  كه  حتي  برخي  از انواع  باكتري  سل  پوستي  به  درمان  نيز مقاومت  نشان  مي دهد.دبير انجمن  حمايت  از حيوانات  گفت : نگهداري  ماهي  قرمز كه  جزو مراسم  كنوني  نوروز است  فاقد سابقه  تاريخي  در مراسم  اصلي  نوروز در كشور ما بوده  و از مراسم  خاصي  از كشور چين  گرفته  شده  است .
جوالچي  افزود: نگهداري  از اين  ماهي  ضمن  خطر بهداشتي  كه  براي  انسان  دارد از ديدگاه  انساني  نيز قابل  قبول  نيست  زيرا سبب  مرگ  آن طي  مدت  يك  ماه  مي شود. وي  اظهار داشت : بر اين  اساس ، انجمن  حمايت  از حيوانات  براي  جلوگيري  از مرگ  ماهي هاي  قرمز ضمن  توصيه  به  عدم  نگهداري  آن توسط شهروندان  در ايام  نوروز، در نظر دارد ماهي هاي  قرمز پلاستيكي  در شهر تهران  توزيع  كند.

فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي:
شاخص «پركردن برگه هاي جريمه» توسط پليس حذف شد
گروه اجتماعي: فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، اعلام كرد: از شهريورماه سال ،۸۵ سيستم هوشمندي براي كاهش خطاهاي انساني در جريمه  ها راه  اندازي مي  شود.
سردار محمد رويانيان، فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، در حاشيه حضور در مركز ۱۹۷ در جمع خبرنگاران، گفت: امروز سيستم هوشمندي كه براي كاهش خطاهاي انساني در ثبت جريمه  ها در نظر گرفته شده، به صورت آزمايشي در سمنان راه  اندازي مي  شود و از شهريورماه اين سيستم در تمام كشور اجرا خواهد شد. وي افزود: يكي ديگر از اقدامات ما كاهش كدهاي جريمه است كه اين كدها ۱۶۷ مورد بود؛ اما براي افسران وظيفه اين كدها را به ۳۰ عدد كاهش داده  ايم.
به گفته رويانيان، از اين به بعد تمامي افسران وظيفه از كانال تيم حفاظت اطلاعات مي  گذرند تا افراد نخبه براي اين كار انتخاب شوند و از ورود افراد نامناسب به اين سيستم جلوگيري شود. وي يادآور شد: امسال بيش از ۲۰ درصد جرائم كاهش يافته و با ۲ هزار مامور راهنمايي و رانندگي متخلف برخورد شده است.رويانيان با اشاره به حذف شاخص پركردن برگ  هاي جريمه توسط ماموران، گفت: وجود شاخص پركردن قبوض جريمه توسط ماموران را مي  پذيريم؛ اما من اين شاخص را به طور كامل حذف كرده  ام.وي خاطرنشان كرد: ماموران راهنمايي و رانندگي به هيچ وجه از تخلفاتي مثل سبقت بي  جا، سرعت بالا و غيره كه باعث مرگ و مير مردم مي  شود، گذشت نخواهند كرد.
رويانيان، در خصوص مراجعات مردمي ديروز به،۱۹۷ گفت: بيشترين مراجعات توسط افرادي بود كه براي مجوز آموزشگاه  هاي رانندگي آمده بودند كه مشكل برخي از آنها برطرف شد و برخي نيز هنوز در حال رسيدگي است. وي افزود: بيش از ۵۰ درصد پرسنل نيروي انتظامي در راهنمايي و رانندگي فعاليت دارند و طبيعتاً وجود چنين جمعي از نيروي انساني تعاملات ما را با مردم بيشتر مي  كند.
به گفته فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي، جريمه كردن حق پليس است و مردم نيز حق دارند كه از جريمه  ها شكايت كنند و اگر حق با مردم باشد، با متخلفان نيروي انتظامي برخورد خواهد شد. وي افزود: مهم  ترين مشكل ما صدور گواهينامه  هاي متمركز است كه اين گواهينامه  ها فرآيند صدور طولاني دارند و بايد اين فرآيند را كوتاه  تر كنيم. رويانيان معتقد است؛ راه  اندازي سيستم  هاي نرم  افزاري براي راهنمايي و رانندگي بسيار ضروري است و از اتلاف وقت مردم و اشتباهات انساني جلوگيري مي  كند. وي خاطرنشان كرد: من در راهنمايي و رانندگي، پيگير اصلاح رفتار پليس هستم تا بتوانيم تعامل خوب و مناسبي با مردم داشته باشيم.
به گفته وي، در تمام دنيا بحث جرائم رانندگي وجود دارد، ولي بايد به گونه  اي برخورد كنيم كه شكايات مردمي از رفتار پليس و جرائم كاهش يابد.
رويانيان تصريح كرد: در حال حاضر رسيدگي به شكايات در مرحله اول به عهده راهنمايي و رانندگي است و در صورتي كه نياز به رسيدگي تخلفات در مراجع قضايي بود، پرونده  ها را به اين مراجع مي  فرستيم. فرمانده راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي افزود: در حال حاضر، ۱۱۸ هيات رسيدگي به شكايات مردمي وجود دارد كه در اين هيات يك نفر مسئول نظارت بر رفتار پليس، يك نفر رئيس اجراييات و يك نماينده از فرمانده راهنمايي و رانندگي حضور دارند.

در سومين نشست شوراي رسانه با اصحاب رسانه اعلام شد:
CHTN خبرگزاري رسمي سازمان
ميراث فرهنگي و گردشگري است
گروه علمي فرهنگي: اسفنديار رحيم مشايي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: CHTN خبرگزاري رسمي سازمان است و از اين پس مواضع رسمي سازمان از طريق اين خبرگزاري اعلام خواهد شد.
اسفنديار رحيم مشايي در سومين نشست شوراي رسانه كه با حضور فعالان رسانه اي و خبرنگاران حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري برگزار شد بر تعامل پايدار سازمان با رسانه ها تأكيد كرد و افزود: تشكيل شوراي رسانه سازمان با هدف ارتقاي تعامل ما با خبرنگاران اين حوزه صورت گرفته است. در اين نشست كه محمد شريف زاده معاون گردشگري، طه هاشمي معاون رئيس سازمان و رئيس پژوهشگاه، عليرضا سجادپور معاون فرهنگي و ارتباطات و محمدرضا مهرانديش مشاور رئيس و مديركل روابط عمومي حضور داشتند، خبرنگاران به طرح ديدگاه ها و پيشنهادات خود براي پيشبرد اهداف مشترك سازمان و رسانه ها پرداختند.
مهرانديش با اشاره به ضرورت تعميق ارتباط با رسانه ها راه اندازي شوراي رسانه را يكي از راه هاي نهادينه كردن اين تعامل دانست. به گفته وي تاكنون دو نشست شوراي رسانه در سازمان برگزار شده است. نشست اول با اساتيد علوم ارتباطات و كارشناسان ميراث فرهنگي و گردشگري و نشست دوم هم با حضور اعضاي شوراي رسانه سازمان و مديران شبكه هاي مختلف صدا و سيما بود.
وي مهندس اسفنديار رحيم مشايي را رئيس شورا، معاونان سازمان و سه كارشناس ارشد رسانه را به عنوان اعضاي سازماني شورا و مديركل روابط عمومي را نيز دبير شوراي رسانه عنوان كرد.

وزير بهداشت:
نيمي از يارانه داروي كشور به دو قلم دارو
اختصاص يافته است
ايرنا: وزير بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي ، با بيان  اينكه  بيش  از نيمي  از يارانه داروي  كشور تنها به  دو قلم  دارو اختصاص  يافته  است ، از اساتيد و متخصصان خواست  براي  منطقي  شدن  روند مصرف  داروهاي  پرهزينه  همكاري  كنند.
دكتر كامران  باقري  لنكراني  كه  ديروز در جمع  اعضاء هيات  بوردسخن  مي گفت ، افزود: مصرف  داروهاي  پرهزينه  در كشور از روند منطقي  برخوردارنيست . لنكراني گفت : سالانه  حدود ۲۲۵ ميليارد تومان  به  عنوان  يارانه  دارو دركشور هزينه  مي شود كه  از اين  مبلغ  حدود ۱۲۵ ميليارد تومان  تنهابراي  دو قلم داروبتااينترفرون  براي  بيماران  مبتلا به  ام .اس  و فاكتورهاي  خوني  هزينه شده  است .وي  ضمن  اظهار اميدواري  براي  حل  مشكل  نظام  توزيع  دارو با كارت هاي هوشمند، گفت : ما براي  مصرف  اين  داروهاي  پرهزينه  منابع  محدودي  داريم .
وزير بهداشت  افزود: در كشورهاي  ثروتمند دنيا كه  سرانه  سلامتشان  هفت هزار دلار است ، مصرف  اين  قبيل  داروها براساس  راهنماي  درمان  صورت  مي گيرد.
لنكراني  اظهار داشت : پس  متخصصان  بايد با ارائه  نظرات  خود كمك  كنند تامشكل  نداشتن  راهنماي  درمان  را كه  ما در كشور به  شدت  از آن رنج  مي بريم ، را حل  كنيم .

رأي دادگاه مطبوعات در مورد مديران ۴ نشريه اعلام شد
به دنبال تشكيل جلسه دادگاه مديران ۵ نشريه هيأت  منصفه  مطبوعات  وارد شور شد و مديران  مسئول  نشريات  سپاس ، هدف  و جلوه  را در مورد اتهامات  انتسابي  مجرم  تشخيص  داد.
بر اساس  اين  گزارش  هيأت  منصفه  مديران  مسئول  نشريات  هدف  و جلوه  را مستحق  برخورداري  از تخفيف  در مجازات  ذكر كرد و مديرمسئول  نشريه  سپاس  را مستحق  برخورداري  از تخفيف  در مجازات  ندانست . هيأت  منصفه  مطبوعات ، مديران  مسئول  نشريات  نيلوفر آبي  و صبح  اقتصاد را مجرم  تشخيص  نداد و جلسه  رسيدگي  به  كيفرخواست  مطروحه  عليه  مديرمسئول  روزنامه  جهان  اقتصاد كه  قرار بود صبح  يكشنبه  - ۱۴/ ۱۲/ ۸۴ - تشكيل  گردد، بنا به  درخواست  شاكي  خصوصي  پرونده  مبني  بر اعطاي  مهلت  و موافقت  دادگاه  به  تاريخ  ديگري  موكول  شد.هيأت  منصفه  مطبوعات  به  مديرمسئول  نشريه  صبح  اقتصاد در رابطه  با رعايت  هرچه  بيشتر دقت  نظر در رسالت  خطير مطبوعاتي  خود تذكر داد.

سرشماري ۱۵ هزار نفر از شاغلان حوزه مطبوعات كشور
گروه اجتماعي: پانزده  هزار و ۸۱ نفر از شاغلان  حوزه  مطبوعات  در قالب  چهار هزار و ۸۸۷ واحد مطبوعاتي  و خبرگزاري هاي  كشور با اجراي  طرح  آمارگيري  شاغلان  و فعالان عرصه  مطبوعاتي  و خبرگزاري ها تاكنون  سرشماري  شدند.
به گزارش روابط عمومي دفتر مطالعات  و توسعه  رسانه ها، از مجموع واحدهاي  مطبوعاتي  سرشماري  شده ، سه  هزار و ۱۱۴ واحد دكه  روزنامه فروشي ، يك هزار و ۵۱ دفتر نشريات ، ۵۵۹ دفتر نمايندگي  توزيع  و پخش  روزنامه  و ۱۶۳ دفتر خبرگزاري ها و نمايندگي هاي  آن بوده  است .
افرادي  كه  تاكنون  در راستاي  طرح  آمارگيري  فعالان  عرصه  مطبوعاتي  كشور سرشماري  شده اند، شامل  چهار هزار و ۵۷۴ نفر در دكه  روزنامه فروشي ، هشت  هزارو ۱۴۲ نفر در دفاتر نشريات ، يك  هزار و ۶۲۸نفر در نمايندگي هاي  توزيع  و پخش روزنامه ها و ۷۳۷ نفر نيز در خبرگزاري ها شاغل  هستند.

انتخاب هيأت مؤسس انجمن ملي عكاسان ايران
گروه اجتماعي: انجمن صنفي عكاسان مطبوعات ايران و خانه عكاسان ايران در بيانيه مشتركي انتخاب اسماعيل عباسي، سيف الله صمديان، اكبر عالمي، محمد ستاري، مجتبي اقاني، افشين شاهرودي، سيدعباس ميرهاشمي، محمد فرنود، مريم زندي، فرزاد هاشمي و ساعد نيك ذات را به عنوان اعضاي هيأت مؤسس انجمن ملي عكاسان ايران تبريك گفتند.

داخلي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |