سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۳۹ - Mar 7, 2006
بزرگان فوتبال جهان به ميدان مي روند
چلسي با بارسلون در منطقه كاتالونيا
علاقه مندان فوتبال امشب چشم به ليگ قهرمانان اروپا دارند
007227.jpg
007233.jpg
گروه ورزشي- حسن حيدري: ليگ قهرمانان اروپا امشب شاهد حذف يكي از دو غول فوتبال اروپا خواهد بود. در پايان ۹۰ دقيقه ديدار تيم هاي بارسلونا و چلسي كدام تيم به مرحله بعدي صعود مي كند؟ و كدام تيم با جام وداع مي گويد.
آيا بارسلونا با اقتدار در نيوكمپ دور افتخار مي زند يا چلسي درپي جبران شكست دو بر يك مقابل آبي اناري ها در لندن از اين تيم انتقام مي گيرد.
بديهي است هر تيمي كه از اين نبرد بزرگ سربلند بيرون آيد يكي از بخت هاي اصلي عنوان قهرماني است.
البته شرايط تيم بارسلونا باتوجه به پيروزي ارزشمندش در بازي رفت بسيار مطلوب تر به نظر مي رسد.
تيم هاي بارسلونا و چلسي تاكنون ۸ بار با هم روبه رو شده اند كه در اين بين تيم اسپانيايي موفق تر عمل كرده و تاكنون در ۵ بازي به پيروزي رسيده است و چلسي تنها ۳ پيروزي كسب كرده.
بارسلونا تاكنون در خانه اش به چلسي نباخته و در طول اين دوره دو نتيجه خيره كننده را برابر اين تيم انگليسي رقم زده است. در سال ۱۹۶۶ بارسلونا پنج بر صفر چلسي را درهم كوبيد. ۳۴ سال بعد بار ديگر اين دو تيم در ورزشگاه اختصاصي بارسلونا باهم روبه رو شدند كه در اين بازي هم پيروزي پنج بر يك نصيب اسپانيايي ها شد.
در اين بازي بارسلونا غايب و مصدوم ندارد ولي در تيم چلسي ميشل اسين و آسير دل هونر به دليل محروميت از همراهي تيم انگليسي بازماندند.
بارسلونا كه اين هفته در لاليگا به پيروزي بزرگي مقابل لاكرونيا دست يافت با تركيبي نزديك به همان بازي به ميدان مي رود.
در اين تيم همه، چشم به ساق هاي جادويي اتوئو، مسي، رونالدينهو و ادميلسون دارند تا با حركات فريبنده در چمن سبز باعث موفقيت اين تيم بزرگ شوند.
البته چلسي نيز براي يك معجزه گام به ميدان مي گذارد. در اين بازي آرين روبن و ديديه دروگبا در خط حمله قرار دارند و در خط مياني نيز فرانك لمپارد وظيفه سنگيني بر دوش اوست.
داوري اين ديدار برعهده ماركوس مرك از آلمان است. داوري برجسته كه به خوبي مي تواند اين بازي بزرگ را قضاوت كند.
تيم يوونتوس مدعي شماره يك قهرماني در كالچو امشب در دل آلپي به مصاف تيم آلماني وردربرمن مي رود. آلماني ها اگرچه در بازي رفت سه بر دو به پيروزي رسيدند اما به دليل دريافت دو گل در خانه در شرايط خوبي به سر نمي بردند.
البته يوونتوس از توان بالايي برخوردار است و اگر حادثه اي رخ ندهد بدون شك اين تيم به مرحله يك چهارم نهايي صعود خواهد كرد.
البته مهمترين مساله اي كه يوونتوس را دچار اضطراب كرده آسيب ديدگي ترزگه و ابراهيموويچ است.
پزشكان يوونتوس قول داده اند تا اين دو مهاجم كليدي را به بازي امشب برسانند. البته گزينه ديگري براي يووه وجود دارد، درصورتي كه اين دو بازيكن به آمادگي كامل نرسند دل پيرو و زالاتيا در خط حمله انجام وظيفه مي كنند.
از سال ۱۹۹۶ تاكنون يوونتوس در ليگ قهرمانان به قهرماني نرسيده است و كاپلو بزرگترين هدفش را قهرماني در اين دوره از بازي هاي ليگ قهرمانان مي داند.
كلاوس آلوفس مدير فني باشگاه وردربرمن نيز عقيده دارد يونتوس مدعي عنوان قهرماني است اما مي توان آنها را در ايتاليا شكست داد.
ميروسلاو كلوزه مهاجم تيم وردربرمن نيز مي گويد: بايد مثل ديدار رفت بازي كنيم اما اطمينان دارم حداقل يك گل در آنجا خواهيم زد.
داوري اين بازي برعهده گراهام پل از انگليس است. در ديگر بازي امشب ويارئال در خانه خود به مصاف گلاسكورنجرز مي رود. در اين ديدار دادو پرشو مهاجم كرووات گلاسكو غايب است. در بازي رفت تيم ويارئال در خانه گلاسكو به تساوي دو بر دو رسيد كه نتيجه درخور توجه اي براي تيم اسپانيايي است.
برنامه بازي ها ليگ قهرمانان اروپا
بارسلونا _ چلسي
يوونتوس _ وردربرمن
ويارئال _ گلاسكورنجرز

براي حضور در واليبال باشگاههاي آسيا
پيكان ،يك هفته فرصت دارد
گروه ورزشي : مسئولان پيكان قهرمان ليگ برتر واليبال ايران براي معرفي ليست ۱۸ نفره بازيكنان خود جهت شركت در مسابقات باشگاههاي آسيا امروز با رئيس فدراسيون واليبال ديدار مي كنند. پيكان در شرايطي كه تنها يك هفته فرصت دارد ابتدا بايد تكليف كادر فني و بازيكنان فصل آينده خود را مشخص كند. بسياري از بازيكنان فعلي براي حضور در ويتنام ابتدا خواهان روشن شدن وضعيت قراردادهاي خود هستند تا در تمرينات شركت كنند.
از سوي ديگر در پايان رقابت هاي ليگ برتر، پيكان به دنبال سرمربي جديدي است. اولويت اصلي پيكاني ها مربي ايراني است، از كارخانه به عنوان نامزد جدي سرمربيگري اين تيم در فصل آينده ياد مي شود. از سوي ديگر حسين حسيني در صورت عدم توافق با كارخانه چشم به «ست كوويچ» سرمربي سابق تيم جوانان ايران دارد. با توجه به اهميت مسابقات باشگاههاي آسيا كه همه قدرت هاي قاره براي حضور در رقابت هاي هانوي اعلام آمادگي كردند، ديدار امروز را بايد مهم و با اهميت تلقي كرد. پيكان در ايران و آسيا يكي از پرافتخارترين تيم ها به شمار مي رود كه چندين قهرماني و نايب قهرماني را به دست آورده است. سامسونگ و پيكان از اين منظر ركوردي بي نظير را در اختيار دارند.

منصور برزگر: كلاسهاي شاهمرادوف چيزي نداشت
گروه ورزشي: منصور برزگر در تازه ترين اظهارات خود گفته است: تا زماني كه اداره ورزش كشتي در كشور به گونه اي باشد كه يك فرد هر كاري دلش مي خواهد با كشتي انجام دهد، توان كاركردن را ندارم. بايد نظم و نظام جديدي را بر اين ورزش حاكم كرد.
برزگر در رابطه با برگزاري كلاسهاي يوري شاهمرادف در تهران اظهار داشت: در مجموع اين كلاسها آن چيزي نبود كه انتظارش را داشتيم.
وي افزود: مربيان ما مي خواستند با شيوه تمرينات روسيه و روندي كه براي ساختن قهرمانان آنها طي مي شود، آشنا شوند. اما شاهمرادوف يا در همين حد است ويا اين كه نخواست آن مطالب هم را عنوان كند.

ليگ برتر بسكتبال ايران
پتروشيمي و صباباتري به فينال رسيدند
007236.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: ليگ برتر بسكتبال باشگاه هاي ايران در پي انجام بازي هاي دور برگشت مرحله نيمه پاياني فيناليست هاي اين فصل خود را شناخت. ديروز در تهران و ماهشهر صباباتري و پتروشيمي با تكرار پيروزي دور رفت مقابل صنام و پيكان در ديدار نهايي به هم رسيدند. پتروشيمي در روزي كه پيكان سخت خود را به آب و آتش زده بود اين تيم را با هفت امتياز اختلاف مغلوب كرد، اما صباباتري وضعيتي كاملا متفاوت با پتروشيمي طي كرد و در هر دو بازي صنام اين تيم را به سختي آزار داد. صنام ديروز هرگز قيافه يك تيم بازنده را نداشت و در نهايت با دو گل اختلاف (۹۰ بر ۸۸) مغلوب شد. پتروشيمي هم با نتيجه (۷۳ بر ۶۶) در بازي دوم خود بر پيكان غلبه كرد تا پنج شنبه هفته جاري در بازي رفت خود به مصاف صباباتري برود. بازي رده بندي هم ميان دو تيم پيكان و صنام انجام خواهد شد.

ايران در رقابتهاي اتومبيلراني جام خاورميانه
گروه ورزشي _ مسابقات جام خاورميانه از ۲۴ فروردين سال ۱۳۸۵ در پيست بين المللي فرمول ۱ بحرين (فرمولا) با شركت ۲۲ شركت كننده و ۱۵ كشور در ۱۴ مرحله و هر دو هفته يك بار انجام مي شود كه سعيد حيدري نيز نماينده جمهوري اسلامي ايران در اين مسابقات حضور دارد.

آغاز فوتسال جام قهرماني باشگاه هاي آسيا
ايرنا: اولين دوره مسابقات فوتسال جام قهرماني باشگاه هاي آسيا از امروز با حضور شش تيم در شهرستان ساوه برگزار مي شود.
تيمهاي برتر فوتسال آسيا از كشورهاي ژاپن، تايلند، ازبكستان، قرقيزستان، مالزي و تيم ميزبان يعني شن سا ساوه به مدت ۵ روز با يكديگر به رقابت مي پردازند.
كميته برنامه ريزي اولين دوره مسابقات فوتسال جام قهرماني باشگاه هاي آسيا، برنامه امروز اين مسابقات را به شرح زير اعلام كرد:
ساعت ۱۶: نماينده ايران شن سا نماينده مالزي
ساعت ۱۸: نماينده ازبكستان نماينده قرقيزستان

در جام جهاني ژيمناستيك چه كرديم؟
ژيمناستيك ايران نيازمند وحدت و همدلي
007239.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: رقابت هاي جام جهاني ژيمناستيك در تهران به پايان رسيد و ژيمناست هاي هلندي با كسب ۴ مدال طلا بالاتر از تمامي تيم هاي شركت كننده در اين دوره به مقام قهرماني رسيدند. از كشورمان نيز براي نخستين بار ۶ ژيمناست جوان كه حداكثر سن آنها ۱۸ سال بود در مسابقات شركت داشتند كه مقام چهارمي «علي اصغر مرزبان» در خرك حلقه بهترين عنوان كسب شده از سوي قهرمانان ما در اين ميدان مهم بود.
مقام پنجمي «احسان خدادادي» در پارالل، مقام ششمي «محمدمهدي گائيني» در حركات زميني و مقام هفتمي «حمزه قديرزاده» در دار حلقه از ديگر عناويني بود كه ژيمناست هاي وطني به آن دست يافتند.برگزاري مسابقه هاي جام جهاني ژيمناستيك در تهران كه عليرغم بعضي مقاومت ها با مديريتي مطلوب ساماندهي و به انتها رسيد، نشان داد كه راه هاي رشد و توسعه اين ورزش به خوبي شناخته شده و قهرمانان اين رشته در كشور با حمايت و هدايت بهتر و بيشتر مي توانند خود را به سطح و استانداردهاي بالاي بين المللي برسانند. رقابت هاي تهران نشان داد كه مخالفان سال هاي اخير اين رشته چنانچه در نگرش ها و اهداف خود تجديدنظر به عمل آورند، قهرمانان اين رشته از اعتماد به نفس بيشتري برخوردار شده و مي توانند با استفاده از دانش  و توان تمامي اهالي ژيمناستيك سريع تر به مدارج بالاتر برسند. ژيمناستيك ايران براي آنكه بتواند خود را از فضاي موجود خارج سازد، الزاما در گام اول بايد به وحدت و هماهنگي در درون خود برسد. تأمل و اصرار بيشتر بر افزايش مقاومت ها و مخالفت هاي موجود عايدي چنداني براي هيچ كس ندارد و مادام كه وضع اين گونه باشد، دست مرحمتي هم بر سر هيچكس كشيده نخواهد شد. اميدواريم كه نمايش قهرمانان ايراني در مسابقه هاي جهاني تهران نقطه آغازي بر حركت رو به جلوي ژيمناستيك و پايان كدورت هاي موجود باشد.

انتصاب مربيان تيم ملي كشتي آزاد
ايرنا: محمدرضا طالقاني رئيس فدراسيون كشتي ديروز در احكام جداگانه اي مربيان تيم ملي كشتي آزاد ايران را براي شركت در مسابقه هاي قهرماني بزرگسالان آسيا در سال ۲۰۰۶ قزاقستان منصوب كرد. طبق احكام صادره، محسن كاوه از تهران به عنوان مسئول فني تيم ملي كشتي آزاد ايران، عباس جديدي از تهران به عنوان مربي كشتي گيران سنگين وزن، اسماعيل دنگسركي از مازندران و تورج ظفري از همدان به عنوان مربيان و كيانوش اعتماد مقدم به عنوان مربي بدنساز تيم ملي ايران منصوب شدند.
تركيه قهرمان جام جهاني كشتي فرنگي
مسابقه هاي جام جهاني كشتي فرنگي سال ۲۰۰۶ در بوداپست مجارستان، هم با قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي تركيه خاتمه يافت.
در ديدار فينال اين مسابقه ها كه در سالن قديمي كورك سارنوك شهر بوداپست برگزار شد، تيم تركيه در مصافي نزديك و حساس با حساب ۱۶ بر ۱۴ تيم روسيه را شكست داد و به مقام قهرماني جام جهاني رسيد.
در مهمترين كشتي هاي ديدار نهايي، وارترس سامورگاچف كشتي گير سرشناس روسيه و قهرمان جهان و بازيهاي المپيك ۲۰۰۴ آتن در وزن ۷۴ كيلوگرم با امتياز ۸ بر ۲ مغلوب محمود التاي شد و حمزه برلي كابا قهرمان چند دوره جهان و بازيهاي المپيك از تركيه در وزن ۹۶ كليوگرم با ضربه فني واسيلي تيلوخوف دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۰۵ را شكست داد.

جشنواره گزارش هاي كوهنوردي
گروه ورزشي: دومين جشنواره دوسالانه گزارش هاي كوهنوردي در خرداد ماه سال ۱۳۸۵ در تهران برگزار مي شود. انجمن كوهنوردان ايران، از همه كوهنوردان و دوستداران فرهنگ كوهستان دعوت كرده است، گزارش هاي مكتوب، مصور و اجراي زنده خود را تا ۲۵ فروردين ماه، براي دبيرخانه اين انجمن ارسال كنند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
انديشه
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   انديشه   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |