شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۸ - Mar 18, 2006
بودجه تأمين اجتماعي براي سال آينده ۲۳ درصد رشد دارد
اختصاص ۵۰ ميليارد تومان تسهيلات به بيمه شدگان
ايسنا: بودجه ۵ هزار و ۹۹۱ ميليارد توماني سازمان تأمين اجتماعي توسط كميته منتخب شوراي عالي تأمين اجتماعي كه در آن اكثريت اعضاي شورا حضور دارند، تصويب شد و به امضاي آنان رسيد.
اين رقم نسبت به بودجه ۴ هزار و ۸۶۸ ميليارد توماني سازمان تأمين اجتماعي در سال گذشته، ۲۳ درصد رشد يافته است.
مهندس داود مددي، مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي در اين باره افزود: بر اساس بودجه سال ۱۳۸۵ سازمان تأمين اجتماعي، اعتبارات در نظر گرفته شده براي تعهدات قانوني بيمه اي اين سازمان در قبال بيمه شدگان و مستمري بگيران با ۵/۲۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۳ هزار و ۲۹۳ ميليارد تومان رسيده است.
وي افزود: همچنين هزينه هاي درماني، اعتبارات بخش سرمايه گذاري و درآمد فعاليت هاي سرمايه گذاري سازمان تأمين اجتماعي براساس بودجه سال آينده اين سازمان به ترتيب با ۵/،۱۸ ۶۸ و ۳۰ درصد رشد به يكهزار و ۳۶۰ ميليارد تومان، يكهزار ميليارد تومان و ۹۵۷ ميليارد تومان افزايش خواهند يافت.
مددي با اعلام اين كه منبع مالي در نظر گرفته شده براي صندوق بيمه بيكاري در بودجه سال آينده سازمان تأمين اجتماعي ۳۲۳ ميليارد و ۲۷۸ ميليون تومان است، گفت: اين رقم نسبت به عملكرد مالي صندوق بيمه بيكاري ۱۵ درصد رشد داشته است.مصارف صندوق بيمه بيكاري نيز در بودجه سال ۸۵ سازمان با ۴۶ درصد رشد ۴۴۳ ميليارد و ۲۷۸ ميليون تومان پيش بيني شده است. به اين ترتيب منابع اختصاص يافته به اين صندوق در سال ،۱۳۸۵ فقط ۷۳ درصد از مصارف را پوشش خواهد داد.
وي با بيان اين كه منابع مالي اختصاصي براي اعطاي تسهيلات به بيمه شدگان تأمين اجتماعي مانند سال جاري ۵۰ ميليارد تومان پيش بيني شده است، اظهار داشت: براساس بودجه سال آينده سازمان تأمين اجتماعي نرخ كمك هاي غيرنقدي اعطايي به بازنشستگان و مستمري بگيران با رشد ۶۷ درصدي نسبت به سال ،۱۳۸۴ در هر ماه ۱۰ هزار تومان خواهد بود. اين رقم در سال جاري ماهانه ۶ هزار تومان است.
مديرعامل سازمان تأمين اجتماعي اعلام كرد: مستمري آن دسته از بازنشستگان و مستمري بگيراني كه بيش از ۲۰ سال سابقه بيمه پردازي دارند، افزون بر افزايش معمول سالانه به ازاي هر سال پرداخت حق بيمه بيشتر از ۲۰ سال، ماهانه ۲ هزار ريال، از سال دوم برقراري مستمري افزايش خواهد يافت.
وي از واگذاري بخشي از تكاليف سازمان تأمين اجتماعي به كارفرمايان خبر داد و گفت: درصورت تمايل كارفرمايان، بخشي از وظايف تأمين اجتماعي در خصوص پرداخت كمك هاي كوتاه مدت مانند كمك هزينه ازدواج، كمك هزينه بارداري و... به آنان واگذار مي شود. اين واگذاري نيز به ازاي معافيت از پرداخت بخشي از حق بيمه صورت مي گيرد. هدف از تصويب اين قانون، تسهيل امور بيمه شدگان است.

مراكز اطلاع رساني غذا سال آينده در
مراكز استانها راه اندازي مي شود
فارس: معاون غذا و داروي وزارت بهداشت اعلام كرد: با توجه به محدوديت هاي بودجه و عملي نشدن رديف هاي اعتباري پيشنهادي وزارت بهداشت، امكان راه اندازي مراكز اطلاع رساني غذا در سراسر كشور طي سال آينده وجود ندارد و اين مراكز فقط در استانها تجهيز و راه اندازي مي شود.
رسول ديناروند افزود: متاسفانه رديف هاي اعتباري كه براي اجراي برنامه هاي جديد وزارت بهداشت در حوزه غذا و دارو داشتيم هيچكدام در بودجه سال آينده عملي نشد و اگر چه در چارچوب بودجه مصوب مجلس به انجام وظايف خود مي پردازيم اما فعاليت هاي جديد در سال آينده بسيار محدود خواهد بود.وي ادامه داد: يكي از مهمترين برنامه هاي وزارت بهداشت در سال آينده توجه جدي تر و گسترش نظارت بر مواد غذايي است كه با اجراي اين برنامه نظارت بر اين مواد از گلوگاه ها به كل شبكه توليد و عرضه مواد غذايي گسترش مي يابد و همه مواد غذايي و نيز داروهاي موجود در بازار از نظر نحوه توليد، چگونگي عرضه و توزيع كنترل مي شوند.وي گفت: ايجاد مراكز اطلاع رساني غذا طي سال آينده در سراسر كشور چنانچه قبلا اعلام شده بود با توجه به محدوديت هاي بودجه عملي نيست و فقط امكان اجراي آن در مراكز استانها وجود دارد زيرا راه اندازي اين مراكز نيازمند تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري و بكارگيري متخصصان غذا در اين مراكز است.

روزانه ۷۲ نفر در ايران بر اثر تصادف مي ميرند
008964.jpg
گروه اجتماعي: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به كشته شدن ۷۲ نفر در تصادفات هر شبانه روز از سال، گفت: كشته هاي تصادفات ايران به نسبت جمعيت و خودرو در دنيا اول شد.
سردار رويانيان، فرمانده پليس راه كشور در حاشيه افتتاح طرح «امنيت نوروزي ۸۵» افزود: مرگ ۲۷ هزار نفر و مجروحيت ۲۵۰ هزار نفر در تصادفات سالانه، حاصل رفتارهاي پرخطر رانندگان است، لذا بايد در اين زمينه تاكيد كرد كه سرعت و سبقت غيرمجاز حركت بر لبه پرتگاه حوادث رانندگي است.
وي بر ضرورت انسجام ملي و بين المللي در عرصه ترافيك تاكيد كرد و گفت: متاسفانه بسياري از ناهنجاري هاي ترافيكي در كشور ما هنجار و بسياري از هنجارها به ناهنجاري تبديل شده اند.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به كشته شدن يكهزار و ۴۱۷ نفر در ۹ هزار و ۶۶۹ تصادف جاده اي طي نوروز امسال گفت: پيش بيني مي شود رشد كشته هاي تصادفات تا پايان سال به ۵/۷ درصد افزايش يابد كه بدين ترتيب شمار كشته هاي تصادفات در كشور از مرز ۲۷ هزارنفر خواهد گذشت.
معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي رشد كشته هاي تصادفات در سال ۸۳ نسبت به سال ۸۲ را ۱/۴ درصد عنوان كرد و گفت: ۲۴ هزار نفر طي ۱۰ ماهه سال جاري در كشور بر اثر تصادفات رانندگي كشته شدند كه پيش بيني مي شود اين رقم تا پايان سال جاري از مرز ۲۷ هزار نفر بگذرد.
سردار رويانيان ، با اشاره به كاهش ۱۵ تا ۱۷ درصدي تصادفات اتوبوس ها و ۳۰ درصدي كشته ها و تلفات جاده اي در بخش وسايط نقليه عمومي طي ۱۱ ماه نخست سال جاري تاكيد كرد: بيش از يكصد شركت وسايط نقليه عمومي متخلف (كاميون و اتوبوس) در اين مدت تعطيل شد.
وي به كاهش ۱۷ درصدي تصادفات دسته جمعي و ۴۰ درصدي كشته هاي اين تصادفات در اين مدت اشاره كرد و گفت: جلب مشاركت رانندگان و شركت ها، افزايش تعامل بين پليس،  سازمان راهداري و شركت هاي مسافربري، انتخاب، تشويق و تقدير از رانندگان نمونه كه سال گذشته مرحله اول آن با معرفي ۱۱۰ راننده نمونه انجام يافت و امسال نيز مرحله دوم پس از عيد اجرا مي شود و افزايش ۵ برابري تعداد پليس هاي مخفي در اتوبوس ها موجب شده كه ديدگاه رانندگان اين وسايط نقليه تغيير كرده و شاهد كاهش ميزان تصادفات اين وسايط نقليه در كشور باشيم.
سردار رويانيان افزود: امسال براي نخستين بار سرعت و تاخوگراف تمامي اتوبوس ها در ۶۵ پاسگاه كشور مورد كنترل قرار مي گيرد.

در خواست رييس مركز فوريت هاي پزشكي از مسافران نوروزي:
با ۱۱۵ يا ۱۱۰ تماس بگيريد حتي با
تلفن همراه بدون سيم كارت
ايسنا: رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور از آماده باش بيمارستان هاي سراسر كشور در ايام نوروز خبر داد و گفت: بيش از ۷۰ هزار پرسنل بيمارستاني و ۱۰ هزار پرسنل پايگاه اورژانس آماده امداد رساني و خدمات رساني به هموطنان در ايام نوروز هستند.
دكتر فرزاد پناهي گفت: هموطنان مي توانند از طريق تماس با شماره تلفن ۱۱۵ و ۱۱۰ بدون گرفتن كد و حتي با تلفن همراه بدون سيم كارت امداد لازم را طلب كنند كه ماموران در اولين فرصت به محل حادثه اعزام مي شوند.
وي با بيان اين كه پس از اعلام نياز از طريق تماس با شماره ۱۱۵ از طريق بي سيم به نزديك ترين آمبولانس به محل حادثه اطلاع داده مي شود، گفت: اين امدادرساني جاده ها و داخل شهر را نيز شامل مي شود.وي با تاكيد بر اين كه طرح نوروزي از ۲۵ اسفند ماه ۸۴ آغاز و تا ۱۵ فروردين ماه ۸۵ ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۳۰ پايگاه امداد جاده اي استقراري افتتاح شده است كه به موجب آن تعداد پايگاه ها به ۱۰۸۰ افزايش يافت.رييس مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور با اشاره به وجود ۵۰ پايگاه ايستگاه سلامتي جاده اي در ايام نوروز خاطرنشان كرد:  در اين ايام پزشكان در اين پايگاه ها مستقر مي شوند كه چنانچه هموطنان به مشكل اورژانسي دچار شدند معاينات لازم توسط پزشكان به عمل مي آيد.

كشف علمي جرائم از اولويت هاي سال ۸۵ معاونت آگاهي است
فارس: معاون آگاهي نيروي انتظامي گفت:   يكي از اولويت هاي كاري سال ۸۵ در اداره آگاهي تقويت روند كشف علمي جرم در كشور است.
سردار اصغر جعفري افزود: در خصوص كشف علمي جرم به تمامي رده ها ابلاغ شده كه در سال آينده شاخص كشف علمي جرم بايد افزايش يابد.
وي با اشاره به وجود آزمايشگاههاي مجهز تشخيص هويت در آگاهي گفت: به دليل اينكه در شهرستانها امكان برداشت آثار جرم و انتقال آن به آزمايشگاهها وجود نداشت لذا بر آن شديم كه در سال آينده تمامي شهرستانها را به تجهيزات برداشت از صحنه جرم مجهز كنيم.وي ادامه داد: ايجاد آزمايشگاههاي حتي كوچك تشخيص هويت در تمامي شهرستانها نيز از برنامه هاي سال ۸۵ آگاهي خواهد بود.
معاون آگاهي نيروي انتظامي در پاسخ به سئوالي در خصوص مهمترين برنامه انجام شده در معاونت آگاهي در سال ۸۴ گفت: مهمترين كاري كه در سال ۸۴ انجام شد افزايش شاخص  كشف جرم بود.

كنترل كلانتري ها و پاسگاه ها به صورت هوشمند
مهر: تمامي كلانتري ها و پاسگاه هاي كلانشهرهاي كشور در آينده نزديك به صورت هوشمند كنترل مي شوند.
سردار حسن ذوالفقاري-جانشين فرمانده ناجا- افزود: بر اساس تحولي كه در ساختار نيروي انتظامي كشور ايجاد شده فعاليت ها در سال ۸۵ بر مبناي ساختار جديد صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: براساس اين ساختار كلانتري، پاسگاه ، فرودگاه ،راه آهن ، صدا و سيما و بخش حفاظت نهادهاي مختلف سازماندهي شده و به شكلي متفاوت از سالهاي گذشته، حريم آنها حفاظت خواهد شد.جانشين فرمانده ناجا در بخش ديگري از اين گفت وگو از اداره هوشمند كلانتري هاي كلانشهرهاي كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: كاهش نيروي انساني براي شناسايي مجرمان ، هدايت پاسگاه ها به صورت هوشمند و تجزيه و تحليل زمان و مكان جرائم از جمله فوايد كنترل هوشمند كلانتري ها است.

خسارت هاي وارده سقوط هواپيماي۱۳۰ -C
به ساكنان شهرك توحيد جبران مي شود
ايسنا:  هيأت وزيران تصويب كرد تا هزينه اي براي جبران خسارت هاي ناشي از سقوط هواپيماي ۱۳۰- C در اختيار وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قرار گيرد.
بر اين اساس مبلغ ۵ ميليارد و ۶۵۰ ميليون ريال اعتبار هزينه اي از محل اعتبارات ماده «۱۰» قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، براي جبران خسارت هاي ناشي از سقوط هواپيماي ۱۳۰- C كه به اماكن مسكوني و اموال ساكنان بلوك ۵۲ شهرك «توحيد» وارد شده است، در اختيار وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح قرار مي گيرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، برابر قوانين و مقررات مربوط هزينه شود.

سال ۸۵ مجوز جديدي براي دندا نسازان تجربي صادر نمي شود
گروه اجتماعي: رئيس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اعلام كرد: وزارت بهداشت با فعاليت دندانسازان تجربي مخالف است اما بر اساس قانون مصوب سال ۶۶ دندانپزشكان تجربي كه در آزمون وزارت بهداشت قبول شده اند، مجوز گرفته اند اما از سال آينده هيچ مجوز جديدي براي دندانپزشكان تجربي صادر نمي شود.
محمد مهدي وردي در جمع روساي انجمن ها و دانشكده هاي دندانپزشكي در محل سازمان نظام پزشكي، افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس در سال ،۶۶ دندانپزشكان تجربي مي توانند يكبار در آزمون دريافت گواهينامه كه از سوي وزارت بهداشت برگزار مي شود شركت كنند و در صورت قبولي مجوز فعاليت بگيرند.
وي ادامه داد: بر اساس اين قانون و با تمديد مهلت ارائه اسناد فعاليت دندانپزشكان تجربي اين مهلت در سال آينده ديگر تمديد نمي شود و از اول سال ۸۵ دندانپزشكان تجربي حتي در صورت ارائه اسناد معتبر نيز نمي توانند مجوز فعاليت دريافت كنند.
وردي افزود:   در روز ۲۳ فروردين سال آينده همزمان با روز دندانپزشك وزارت بهداشت ۵۰۰ هزار مسواك ميان بچه هاي مناطق محروم و دورافتاده توزيع مي كند ،همچنين زنگ مسواك توسط وزير بهداشت در مدارس كشور به صدا در مي آيد.

اولويت دادن در انتصاب مديران به ايثارگران الزامي شد
ايسنا: معاون اول رييس جمهوري در بخشنامه اي به تمام وزارتخانه ها و موسسات دولتي تاكيد كرد كه در انتخاب و انتصاب مديران به ايثارگران در شرايط مساوي اولويت داده شود.
در اين بخشنامه آمده است: به منظور تكريم و تعظيم ايثارگران، روش مناسبي براي نظارت براي اجراي قوانين مربوط به ايثارگران در نظر بگيرند، ترتيبي داده شود تا شأن و منزلت ايثارگران به عنوان ارباب رجوع دستگاه ها، رعايت شود، از ايثارگران هر دستگاه به مناسبت هاي مختلف تجليل و قدرداني شود، مراسم و برنامه هاي رسمي هر دستگاه «افتتاحيه ها و گردهمايي ها و مانند آن» در صورت امكان با حضور ايثارگران انجام شود، وزيران به هنگام سفر به استان ها با هماهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران را در برنامه خود قرار دهند، دستگاه ها در واگذاري فعاليت هاي پيمانكاري، طرح ها و مانند آن براي ايثارگران در شرايط مساوي اولويت در نظر بگيرند، در موارد مشمول قانون برگزاري مناقصات، ترتيبات مندرج در قانون ياد شده اعمال خواهد شد.

هموطنان از خريد آجيل فله اي خودداري كنند
ايرنا: مديركل نظارت بر مواد غذايي، آرايشي و بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه هموطنان هنگام خريد آجيل به ظاهر آن توجه داشته باشند، به هموطنان توصيه كرد، از خريد آجيل فله اي خودداري كنيد.
دكتر «محمد فاضلي» هرگونه بوي نامطبوع، كپك زدگي و حفره دار بودن آجيل ها را از نشانه هاي كهنگي و فساد آجيل برشمرد و افزود: به كار بردن هر نوع رنگ حتي مجاز خوراكي در توليد آجيل ها غير مجاز است.
وي، با اشاره به اينكه وزارت بهداشت براي بسته بندي فرآورده هاي آجيل، پروانه ساخت صادر كرده است، اظهار داشت: در تهيه آجيل هاي بسته بندي شده داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت هيچگونه رنگي استفاده نمي شود.

اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |