شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۴ - سال سيزدهم - شماره ۳۹۴۸ - Mar 18, 2006
براي نخستين بار در كشور
مبدل هاي حرارتي سنگين در اراك طراحي و ساخته شد
008982.jpg
اراك _ خبرنگار همشهري: معاونت اجرايي پروژه هاي شركت ماشين سازي اراك گفت: شركت ماشين سازي اراك براي نخستين بار در كشور موفق به طراحي و ساخت مبدل هاي حرارتي سنگين براي پروژه پارس جنوبي شد.
عبدالحميد لوري زاده افزود: به دنبال انعقاد قراردادي به ارزش ۶/۹ ميليون دلار بين ماشين سازي اراك و شركت مربوط، كار ساخت ۱۱۲ دستگاه تجهيزات متعلق به فازهاي ۶ و ۷ و ۸ پروژه پارس جنوبي شامل ۹۴ دستگاه مبدل حرارتي، ۱۶ دستگاه مخزن تحت فشار و ۲ دستگاه برج هاي تقطير در شركت ماشين سازي اراك آغاز شد.
وي با بيان اينكه كليه مراحل طراحي و ساخت اين تجهيزات در ماشين سازي اراك انجام شده است گفت: ۱۱۰ دستگاه از تجهيزات فوق ساخته و تحويل شده و دو دستگاه مبدل سنگين نيز در مراحل پاياني ساخت است.
مدير پروژه هاي فاز ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبي در اين ارتباط گفت: ساخت ۴ دستگاه مخزن ۲ لايه كلد به وزن ۲۱۰ تن براي نخستين بار در كشور علي رغم ترديدهايي كه وجود داشت و ساخت ۸ دستگاه مبدل حرارتي به وزن ۳۰۰ تن، ازجمله ويژگي هاي اين پروژه است.
وي با اشاره به دو مبدل حرارتي باقي مانده از مجموع مبدل هاي حرارتي طرف قرارداد، از اين مبدل ها به عنوان شاهكار پروژه فازهاي ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبي ياد كرد و افزود: هريك از اين مبدل ها داراي ۳۴۰ تن وزن، ۵۳۵/۱۷ متر طول، ۹۰/۲ متر عرض و ۵۲۴/۴ متر ارتفاع مي باشند.ضخامت بدنه اين مبدل ها نيز ۶۰ ميليمتر و ضخامت عدسي آنها ۱۰ ميليمتر است.

اولويت آموزش و پرورش گيلان
برنامه هاي رفاهي براي فرهنگيان
رشت _ خبرنگار همشهري:رو يكرد جديد آموزش و پرورش گيلان، حل مشكلات هر منطقه با استفاده از امكانات همان منطقه است.
مديركل آموزش و پرورش گيلان در نشست روساي ادارات آموزش و پرورش استان افزود: چنانچه آموزش و پرورش هر منطقه نياز به مساعدت داشته باشد از امكانات استان استفاده خواهد كرد.
كوچكي نژاد درخصوص رفاه فرهنگيان گفت: از اولويت هاي برنامه هاي آموزش و پرورش گيلان بررسي مشكلات فرهنگيان و توجه به شركت هاي تعاوني مسكن و مصرف و همچنين ايجاد زمينه هاي رفاهي ديگر است به نحوي كه متناسب با شان فرهنگيان باشد.

صدور مجوز احداث پتروشيمي در شادگان
شادگان- فرماندار شهرستان شادگان گفت: مجوز احداث يك واحد پتروشيمي با اعتباري معادل ۱۷۱ ميليون دلار در شادگان صادر و عمليات اجرايي آن به زودي آغاز خواهد شد.ابوالقاسم فدعمي به خبرگزاري فارس گفت: با آغاز به كار عمليات اجرايي كارخانه فرومنگنز شادگان، براي ۶۰۰ نفر فرصت شغلي فراهم خواهد شد.فدعمي همچنين از آغاز عمليات اجرايي ساخت كارخانه فولاد با ظرفيت سالانه ۲ ميليون تن در آينده نزديك در شادگان خبر داد و گفت:احداث كارخانه ۱۲ هزار تني فرآورده هاي خرما و كارگاه بزرگ پرورش ماهي نيز به زودي در اين شهرستان آغاز خواهد شد.

آغاز زود هنگام خزانه گيري برنج در گيلان
008985.jpg
صومعه سرا _ درحالي كه حدود يك ماه به فصل زراعي جديد باقيمانده است، خزانه گيري برنج در شهرستان صومعه سرا آغاز شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، ميرنيازي كشاورز روستاي نوخاله اكبري در صومعه سرا با آماده سازي خزانه برنج و پاشيدن بذر برنج هاشمي در خزانه خود، به استقبال فصل زراعي جديد رفت.
مساعدبودن شرايط جوي سبب شده است تا اين كشاورز زودتر از ديگر زارعان گيلاني، خزانه گيري كند.
خزانه گيري برنج در گيلان هرسال از نيمه دوم فروردين آغاز و تا نيمه دوم ارديبهشت ادامه مي يابد.

تازه هاي ورزش در شهرستان ها
معرفي دختران قهرمان شطرنج باز آموزشكده هاي فني كشور
يزد _ رقابت هاي ورزشي دانشجويان دختر آموزشكده هاي فني و حرفه اي سراسر كشور با قهرماني تيم مشهد در رشته شطرنج به كار خود در يزد پايان داد.
تيم هاي آموزشكده ولي عصر تهران و تربيت دبير شريعتي تهران نيز دوم و سوم شدند.
همچنين نرگس يوزباشي از زنجان، به عنوان قهرمان قهرمانان اين رشته معرفي شد.در اين رشته ۱۰۴ ورزشكار از ۲۶ آموزشكده فني، حرفه اي حضور داشتند.

برگزاري رقابت هاي فوتسال گروه يك استان فارس
فيروزآباد _ مسابقات فوتسال گروه يك ليگ برتر استان فارس در فيروزآباد پايان يافت و طي آن تيم عقاب شيراز به مقام قهرماني رسيد.
برپايي اين مسابقات سه روز به طول انجاميد و تيم هاي شركت كننده پس از انجام ۱۰ بازي، به كار خود پايان دادند.
بدين ترتيب تيم عقاب با كسب ۸ امتياز در جاي نخست قرار گرفت و تيم تربيت بدني فيروزآباد با ۷ امتياز دوم شد و هر دو تيم جواز صعود به مرحله بعد را دريافت كردند.
قضاوت اين مسابقات را هومان خداپرست، عليرضا غنور، حياتي و قربان زاده به عهده داشتند.

اعتبار تازه براي توسعه ورزش در بروجرد
بروجرد _ يك ميليارد و ۸۶۰ ميليون ريال اعتبار براي ساخت و توسعه باشگاه هاي ورزشي شهرستان بروجرد در استان لرستان اختصاص يافت.به گزارش واحد مركزي خبر، رييس تربيت بدني بروجرد با اعلام اين خبر افزود: اين اعتبار براي ساخت و تكميل ورزشگاه ۳۰ هزار نفري، زمين چمن مصنوعي و باشگاه هاي وزنه برداري و پينگ پنگ مجتمع امام (ره)هزينه خواهد شد.

صعود دانش آموزان مريواني به قله «فيله قوس»
مريوان _ ۵۰۰ نفر از دانش آموزان مريواني با شعار «ورزش رمز سلامتي است» به قله كوه فيله قوس در اين شهرستان صعود كردند.۲۰۰ نفر از صعودكنندگان را دختران و مابقي را پسران تشكيل دادند كه در طي مسير نيز به پاكسازي كوه فيله قوس اقدام كردند.كوه فيله قوس با يك هزار و ۵۰۰ متر ارتفاع، يكي از مكان هاي تفريحي كردستان به شمار مي آيد.

سالن بزرگ ورزشي نيشابور افتتاح شد
نيشابور _ سالن بزرگ چندمنظوره ورزشي با عنوان «مجموعه ورزشي انقلاب نيشابور» در اين شهرستان افتتاح شد.
مديركل تربيت بدني خراسان رضوي در مراسم افتتاح گفت: ساخت اين سالن افزون بر ۲۰ هزار و ۹۸۱ ميليون ريال هزينه داشته است.
منوچهر پورحسن افزود: اين سالن ورزشي ۱۲ هزار مترمربع مساحت و پنج هزار نفر ظرفيت دارد.عمليات ساخت اين مجموعه از سال ۱۳۶۹ و در زميني به مساحت ۲۰ هكتار توسط وزارت مسكن و شهرسازي آغاز شده بود.
پورحسن گفت: در اين مجموعه ورزشي ورزش هاي توپي، توري و داخل سالني صورت مي پذيرد.

فرماندار انزلي:
منتظر مسافران نوروزي هستيم
انزلي -فرماندار بندرانزلي گفت: با مهار آنفلوانزاي پرندگان در تالاب بين المللي بندرانزلي، آماده پذيرايي از مسافران نوروزي هستيم.
اسماعيل عبداللهي در جلسه ستاد تسهيلات نوروزي افزود: شهرستان بندرانزلي پيشاني استان گيلان است و به دليل وجود جلوه هاي طبيعي و خدادادي، هرساله گردشگران زيادي را به خود جلب مي كند. بدين جهت امسال هم با تدابير انديشيده شده آمادگي هرگونه پذيرايي و ارايه خدمات را به مسافران نوروزي داريم.وي گفت: آنفلوانزاي پرندگان در تالاب بين المللي بندرانزلي مهار شده است و مسافران بدون هيچگونه نگراني مي توانند از اين منطقه بازديد كنند.

بررسي اخلاق حرفه اي در حوزه هنري گيلان
رشت _ خبرنگار همشهري: خانه نمايش حوزه هنري گيلان، آخرين برنامه از سلسله بحث هاي ارتباط كارگردان و بازيگر تحت عنوان اخلاق حرفه اي را برگزار كرد.
در اين برنامه علي حاج علي عسكري از كارگردانان و پيشكسوتان تئاتر گيلان و الهه فرخي بازيگر تئاتر، پيرامون اخلاق حرفه اي بازيگران با اعضاي خانه نمايش به گفت وگو نشستند.علي حاج علي عسكري گفت:ويترين ما، اخلاق و شخصيت ماست. كاري نكنيم كه با يك بار انتخاب شدن، ديگر به سراغ مان نيايند.وي افزود: احترام به بزرگتر و استاد و مسئوليت پذيري و تعهد، وظيفه كار ماست، خود بزرگ بيني بازيگر با يك بازي و يك جايزه مشكل ايجاد مي كند.الهه فرخي بازيگر تئاتر نيز كه جوايز متعددي از جشنواره هاي مختلف را كسب كرده است در اين برنامه يادآور شد: تعهد كارگردان و بازيگر يك تعهد دوجانبه است. مسئوليت پذيري چيزي است كه متاسفانه نسل امروز ما آن را ناديده گرفته و دچار تكبر شده است.

رئيس شوراي شهر رودسر استعفا كرد، شهردار جديد انتخاب شد
رشت _ خبرنگار همشهري: علي مرتضي حسينيان رئيس شوراي اسلامي شهر رودسر از سمت خود استعفا كرد.
استعفاي وي از سوي مسئولان تحت  بررسي است. همچنين اسماعيل صفري نايب رئيس شوراي اسلامي رودسر با اكثريت آرا به سمت شهردار جديد رودسر انتخاب و جهت دريافت حكم به فرمانداري رودسر و استانداري گيلان معرفي شد.

تجليل از ۷۰۰ رزمنده صنعت آب و برق خراسان رضوي
مشهد _ با حضور وزير نيرو، مراسم تجليل از ۷۰۰ رزمنده دوران دفاع مقدس صنعت آب و برق خراسان رضوي در مجتمع ورزشي برق خراسان در مشهد برگزار شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، وزير نيرو در اين مراسم با تجليل از رشادتهاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس گفت: استقامت و پايداري رمز پيروزي نيروهاي اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود.پرويز فتاح با اشاره به اين كه تنها راه پيروزي در مقابل تهديدهاي كنوني استكبار نيز پيروي از راه شهدا و رزمندگان است افزود: ايمان به خداوند و اتكا به توان داخلي همراه با اتحاد و يكدلي، دشمنان اسلام را نااميد خواهد كرد.

شناسايي قرآني با ابعاد ۲ در ۳ سانتي متر در خمين
خمين _ رئيس ميراث فرهنگي و گردشگري خمين گفت: قرآن كوچكي با ابعاد ۲ در ۳ سانتي متر در اين شهرستان شناسايي شد.
اسماعيل شراهي در گفت و گو با ايرنا افزود: اين قرآن با حدود ۱۵۰ سال قدمت مربوط به دوره قاجاريه است.وي اظهار داشت: اين قرآن در ۳۰ جزء كامل و به هنرمندي «مشهد رشيدزاده» با خط ثلث نگاشته شده است.شراهي گفت: خانواده اي اهل خمين اين قرآن را نسل به نسل حفظ كرده است.

۲۲ قصه گوي برتر روستايي كرمانشاه معرفي شدند
كرمانشاه- جشنواره قصه گويي زنان روستايي استان كرمانشاه پس از ۲ روز برگزاري، به پايان رسيد و نفرات برتر خود را معرفي كرد.
در اين جشنواره كه بيش از ۱۵۰ قصه گوي روستايي از سراسر استان در مرحله اول شركت داشتند، ۲۲ نفر به مرحله پاياني راه يافتند و به دريافت جايزه و لوح تقدير نايل آمدند.به گزارش خبرگزاري فارس، مدير كانون پرورش فكري و كودكان و نوجوانان استان كرمانشاه برگزاري موفق اين برنامه را كه با هدف آشتي با سنت ها و فرهنگ هاي بومي استان، ارتباط سازنده قصه گويان با كودكان و نوجوانان و ايجاد فضاي فرهنگي و قصه گويي در جامعه برگزار شد، موفقيت آميز خواند و گفت: حضور و استقبال مردم به ويژه كودكان از اين جشنواره، بسيار خوب بود.

نهالكاري ۳۰ كيلومتر اطراف راه هاي ايلام
ايلام _ در اجراي طرح نهضت سبز در اطراف جاده هاي استان ايلام، ۳۰ كيلومتر از جاده هاي مناطق مختلف نهالكاري مي شود. مدير كل راه و ترابري ايلام گفت: اين طرح با همكاري اداره كل منابع طبيعي استان و با هدف زيباسازي مسير، تلطيف هوا و انبساط خاطر رانندگان و بازديدكنندگان به اجرا درمي آيد. استان ايلام بيش از سه هزار كيلومتر راه دارد.

افتتاح مركز فوريتهاي پزشكي بين جاده اي در آبادان
آبادان- مركز فوريتهاي پزشكي بين جاده اي در جاده اروندكنار آبادان بهره برداري شد. اين مركز علاوه بر استفاده از كادر درماني آموزش ديده و تجهيزات و امكانات درماني- اورژانسي، به يك دستگاه آمبولانس نيز تجهيز شده است.
امدادرساني سريع و نجات مصدومان احتمالي از تصادفات بين جاده اي در اين محور به صورت شبانه روزي از اهداف، تأسيس اين مركز است.

شهرستان ها
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهري
راهنما
ورزش
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |