شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۵ - Apr 22, 2006
مقايسه آمار امسال و پارسال نشان مي دهد؛
نزول عملكرد بورس در فروردين ماه ۸۵
012792.jpg
گروه بورس: بررسي مقايسه اي عملكرد بورس تهران در فروردين ماه سالهاي ۸۴ و ۸۵ از افت شديد ميزان سرمايه گذاري در بازار سهام حكايت دارد.
به گزارش همشهري، براساس آمار عملكرد محاسبه شده در فروردين ماه امسال، ارزش كل نقدينگي سرازير شده به سوي بورس تهران به دو هزار و ۹۰۰ ميليارد ريال رسيده كه نسبت به دوره مشابه پارسال به نصف كاهش يافته است.
فروردين سال گذشته پنج هزار و ۸۰۰ ميليارد ريال در بورس تهران سرمايه گذاري شد. ديگر آمار موجود نشان مي دهد تعداد خريداران سهام در آغاز سال ۸۵ نسبت به فروردين ۸۴ معادل ۵۳ هزار نفر كمتر بوده و از ۹۰هزار نفر در سال گذشته به ۳۷ هزار نفر در سال جاري تنزل كرده است. از نظر حجم مبادلات نيز بازار سهام تهران در فروردين ماه امسال عقب افتاده، به طوري كه تعداد سهام مبادله شده در فروردين سال جاري با ۵۰۰ ميليون برگه سهم كاهش از ۳/۱ ميليارد برگه سهم به ۸۰۰ ميليون سهم داد و ستد شده رسيده است.
از سوي ديگر، فروردين ماه پارسال ۳۱۳ نماد در تالارهاي مبادلات بورس داد و ستد شد در حالي كه اين رقم در سال جاري به ۲۳۰ نماد محدود شد.
براساس اين گزارش در پايان نخستين ماه سال ۸۵ شركت معادن بافق سودآورترين سهام بورس تهران لقب گرفت. ارزش سهام اين شركت در يك ماه گذشته ۲/۳۷درصد بالارفت و به مرز ۷۰۰ تومان نزديك شد.
در اين مدت فقط ۳۴ نفر در بازي سهام معادن بافق شركت داشتند. به اين ترتيب قيمت سهام يادشده فقط با صرف ۶/۱ ميليارد ريال و خريد ۲۷۰هزار سهم، حركت داده شد. نكته جالب آن كه دومين سهم سودآور فروردين ماه نيز با حجمي اندك به سوي قيمت هاي بالاتر «هل» داده شده است. در يك ماه گذشته ۵ نفر با پرداخت ۵ ميليون ريال ارزش سهام نيرو كلر را ۲۰درصد بالا بردند. قيمت سهام نيرو كلر در اين ماه بين ۱۲۰ تا ۱۴۰ تومان در نوسان بود. اما سومين سهم پرسود بورس در فروردين ماه با عمق بيشتري حركت كرد. قيمت سهام داده پردازي در حاليكه ۵۷۶ نفر براي خريد آن صف كشيده بودند، ۸/۱۸درصد رشد كرد و از مرز ۴۰۰ تومان گذشت. تعداد خريداران پلي اكريل نيز از مرز ۳۰۰ نفر گذشت و ارزش سهام آن ۵/۱۷درصد بالا رفت تا سهامداران اين شركت در رتبه چهارم بايستند.
كالسيمين ديگر سهم بورس تهران كه ارزش آن بيش از ۱۵درصد رشد كرد. در فروردين ماه امسال سهامداران شركتهاي پارس خودرو، داروسازي اسوه، فنرسازي خاور، قند پارس، فروموليبدن و فرآوري معدني بيش از ۱۰درصد سود از محل رشد قيمت سهام خود به خانه بردند. در يك ماه گذشته بيشتر تعداد متقاضيان سرمايه گذاري براي خريد سهام سايپا، بانك پارسيان و ايران خودرو صف كشيدند.
تعداد خريداران سهام سايپا در اين مدت از ۷ هزار نفر فراتر رفت، تعداد متقاضيان خريد سهام بانك پارسيان نيز به ۶ هزار نفر رسيد. دو هزار و ۲۰۰ نفر هم در صف خريد سهام ايران خودرو ايستادند. پارس خودرو هم بيش از يكهزار و ۱۰۰ خريدار را به سوي خود جلب كرد تا جمع خودروسازان در صدر جدول سهام پرطرفدار بورس تكميل شود.

پيش بيني ريسك شاخص هاي بورس در دو هفته آينده
012795.jpg
گروه بورس:تصميم گيري براي سرمايه گذاري در بازار سهام به دلايل مختلف پيچيده تر از تصميم براي سپرده گذاري در بانك و يا خريد كالاهاي بادوام است. يكي از اين دلايل آن است كه در بازار سهام ممكن است سودي به دست نياوريد، بلكه حتي قسمتي از سرمايه اسمي خود را از دست دهيد. از همين رو در بازار سرمايه علاوه بر شاخص هايي نظير پيش بيني سود كه نمايانگر سود احتمالي يك سهم هستند، بايد به شاخص هاي ديگري كه نمايانگر زيان احتمالي يا ريسك آن سهم هستند نيز توجه كرد.
در يك بازار كارآمد هرچه ريسك يك سهم بيشتر باشد، بازده احتمالي آن سهم نيز بايد بيشتر باشد. بنابراين هر كه به دنبال سود بيشتر است ناچار بايد ريسك بيشتري را براي سرمايه خود بپذيرد. اگر كسي به اندازه اي كه در بازار سهام ريسك وجود دارد، حاضر به قبول ريسك نيست، مي تواند از سرمايه خود در بانك محافظت كند و به سود سپرده اكتفا كند.
در ايران به دليل نوپابودن بازار سهام و آشنا نبودن سرمايه گذاران با مفهوم و اهميت ريسك در بازار، شاخص هاي ارزيابي ريسك سهام مانند شاخص هاي بازدهي سهام شناخته شده نيست. در حالي كه در بازارهاي كارآمد همزمان با شاخص هاي ارزيابي بازدهي و ريسك سهام توجه مي كنند و روشهاي مختلفي براي ارزيابي و پيش بيني ريسك سهم ابداع شده كه برخي از آنها بيشتر مورد توجه است.
بنياد توسعه فردا با مطالعه سه ساله بر روي روشهاي ارزيابي ريسك، يكي از جديدترين و رايج ترين آنها را بر روي بازار تهران بررسي كرده و پس از اصلاح و تطبيق با شرايط ايران به صورت هفتگي محاسبه و به سرمايه گذاران توصيه مي كند. اين شاخص بيانگر ميزان سرمايه اي است كه هر سرمايه گذار بايد براي هر سرمايه گذاري خود به عنوان ذخيره نگهدارد تا در صورت خسارت، تبعات آن را جبران كند و يا كاهش دهد. اين ذخيره را مي توان براي هر سهم با هر سبد سرمايه گذاري محاسبه كرد.
در ادامه جدول ارزيابي ريسك سرمايه گذاري در هر يك از گروه هاي صنعتي بورس تهران و نيز ريسك عمومي سرمايه گذاري در بورس تهران آمده است. به عنوان مثال ريسك سرمايه گذاري در بازار تهران را مي توان براي دو هفته آينده با اطمينان ۹۵درصدي در حد ۳۶/۲درصد ميزان سرمايه گذاري در بورس دانست.
يعني احتمال آن كه شاخص كل طي ده روز كاري آينده، بيش از ۳۶/۲درصد مقدار فعلي افت كند، ناچيز و قابل صرف نظر است. لذا حد ذخيره در ده روز كاري آينده براي جبران خسارت احتمالي سرمايه گذاري بزرگ در بورس ۳۶/۲درصد سرمايه گذاري انجام شده است.

سياه و سپيد بازار سرمايه در سال جديد
ايسنا: فعاليت بورس تهران در سال جديد در حالي آغاز شده است كه همچنان وقتي صحبت از روند آتي بازار به ميان مي آيد، چشم انداز بازار يك سكه دوروست: سياه و سفيد.
از آنجا كه خوي سرمايه داري و سرمايه گذاري در بازار، گرايش بيشتري به نگرش مثبت و مساعد به تحولات دارد، اگر از ديدگاه يك فعال واقع بين به پتانسيل هاي رشد كمي بازار سرمايه در سال جاري نگريسته شود، مي توان گفت چنانچه علامت سؤال بزرگ از روي بازار برداشته شود، شاخص هاي بورس تهران به طور افسارگسيخته رشد مي كند به طوري كه مي تواند از ركورد سال ۸۲ عبور كرده و به پربازده ترين بورس جهان مبدل شود. علي صالح آبادي دبير كل بورس درباره وضعيت بازار سهام معتقد است: بورس ما به طور كلي فارغ از همه مسائل جانبي، پتانسيل رشد را دارد، درآمدهاي نفتي و درآمد حساب ذخيره ارزي خيلي خوب بوده، هم چنين پتانسيل رشد اقتصادي در كشور ما فوق العاده زياد است و كمتر جايي هم مي توان پيدا كرد كه مثل سرمايه گذاري در بورس نقدشونده باشد.
تثبيت وضعيت
هم چنين حيدر مستخدمين حسيني رييس هيات مديره سابق بورس اوراق بهادار به دميدن اميد در بورس اشاره مي كند و مي گويد: اميدواريم با تثبيت وضعيت اقتصادي و برنامه هاي مولد اقتصادي، بورس وضعيت خوبي در سال ۸۵ داشته باشد.
وي ابراز اميدواري مي كند، اعضاي هيات مديره جديد بتوانند بازار سرمايه را مديريت و هدايت كنند. هم چنين انتظار مي رود با توجه به برنامه هاي اقتصادي دولت كه بخشي از آن در بودجه لحاظ شده برنامه هايي كه براي توسعه اقتصادي در بعد گسترش بازار سرمايه مورد نياز است، قانون گذار اختيارات بسيار جامع و مستحكمي را در اختيار هيات مديره سازمان قرار داده است.
آسيب شناسي
آسيب هاي بورس تهران شناخته شده بوده و نيازي به صرف زمان طولاني و هزينه هاي سرسام آور براي آسيب شناسي مجدد آن نيست. مسئولان اقتصادي كشور بايد تلاش خود را صرف اين كنند كه پس اندازهاي مردم كشورمان به سمت بازاريابي سريعتر حركت كند.
هادي بيدختي معاون نظارت و عمليات سازمان بورس اوراق بهادار تهران، رفع مشكلات موجود در بازار سهام را مستلزم آشناكردن مردم با فرهنگ سهامداري و آشنايي آنها با بازار سرمايه عنوان مي كند و مي افزايد: بازيگران بازار بايد بدانند كه وارد چه بازاري مي شوند و انتظارشان از اين بازار چيست تا خود را با آن تطبيق دهند.
برداشت هاي خوش بينانه
شايد برخي از فعالان چنين برداشتي را بيش از حد خوش بينانه فرض كنند. اما موشكافي رفتار با ديگران و تحولات كلان تاثيرگذار بر بورس تهران نشانگر اين است كه بازار هم اكنون از درون گرايش و عطش شديدي به رشد قيمت ها دارد، اما به دليل آنكه بورس در سيكل زماني «تعليق» كه از سال ۸۳ آغاز شده ، گرفتار آمده است، تحركي مشاهده نمي شود.
نصرالله برزني كارگزار بورس اوراق بهادار درباره وضعيت بازار سهام و اينكه حالت تعادلي از نظر افزايش ، كاهش  و شاخص ها در بازارحاكم است، مي گويد: بازار زياد متاثر از فشارهاي سياسي نيست و شرايط تعادلي را مي گذراند.
خوش بيني يا واقع بيني نسبت به وضعيت واقعي اقتصاد و يا ريسك گريزي و فرار از زيان بيشتر، باعث شده كه برخي همچنان در بازار بمانند و بر حضور خود پافشاري كنند. آيا اين افراد شم اقتصادي ندارند؟ به طور قطع اين گونه نيست. اين افراد مي دانند كه چه چيزي را و در چه وقت مي خرند، آنها ظاهرا نان ريسك پذيري خود را مي خورند. در اين بازار نبايد حتما خريدار بود. سهامداري كه سهم خود را نگاهداري مي كند، سهامداري با ديد بلندمدت است كه بيشتر به جاي بدبيني به آينده خوش بين است. خوش بيني كه معتقد است، بازار برمي گردد. آنها در انتظار كف بازار هستند. كف بازار در اينجا به معني آخرين نقطه سقوط ارزش سهام يا نقطه آغازين حركت رو به رشد بازار است.

پرونده شاخص با يك واحد افت بسته شد
گروه بورس: افت و خيزهاي شاخص كل قيمت سهام در مجموع طي يك هفته گذشته موجب شد اين شاخص كاهش يك واحدي را در كارنامه خود به ثبت رساند.
به گزارش همشهري در پايان معاملات هفته پيش بورس تهران شاخص كل عدد
۹ هزار و ۵۱۵ واحد را نشان مي داد. در اين هفته شاخص عملكرد تالار فرعي در كل
۸ واحد كاهش يافت و به ۹ هزارو ۷۶۸ واحد رسيد. اما شاخص عملكرد تالار فرعي يك واحد ديگر بالا رفت تا به عدد ۹ هزار و ۲۳۱ واحد نزديك شود.عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس تهران هفته پيش موجب شد شاخص مالي ۶/۱۳ واحد رشد را تجربه كرده به رقم ۲۰ هزار و ۹۱۶ واحد افزايش يابد. در حالي كه شاخص صنعت طي معاملات يك هفته گذشته ۳/۱ واحد كاهش يافت و به ۷ هزار و ۴۷۷ واحد بازگشت. اين شاخص عملكرد شركت هاي صنعتي بورس را نشان مي دهد.در جريان داد و ستدهاي هفته مورد بررسي شاخص قيمت و بازده نقدي
۵/۳ واحد و شاخص بازده نقدي يك واحد افزايش يافت. همچنين معاملات هفته گذشته بورس تهران رشد ۱۱ واحد شاخص ميانگين ساده ۵۰ شركت فعالتر بورس را به دنبال داشت. اما شاخص ميانگين موزون اين شركت ها بدون تغيير باقي ماند.

حجم و ارزش معاملات سهام كاهش يافت
گروه بورس: حجم و ارزش معاملات سهام در بورس اوراق بهادار تهران هفته گذشته با كاهش مواجه بود.
به گزارش همشهري هفته پيش در حالي كه تعداد خريداران سهام با ۴۳ درصد كاهش به ۱۲هزار نفر نزديك شد حجم معاملات نيز ۲ درصد افت را تجربه كرد و به ۹۳ هزار برگه سهم رسيد.در اين هفته ارزش كل معاملات ۲۸۸ ميليارد ريال برآورد شد كه نشان دهنده افت ۴۹ درصدي ارزش معاملات در بورس تهران است.طي داد و ستدهاي يك هفته گذشته در بورس تهران از خريداران تالار اصلي ۴۳ درصد كاسته شد و تعداد آنها به ۱۰ هزار و ۱۶۹ نفر كاهش يافت.اين تعداد خريدار هفته پيش ۷۹ هزار و ۲۲۵ برگه سهم به ارزش ۲۵۱ ميليارد ريال را در تالار اصلي رد و بدل كردند. حجم و ارزش معاملات در اين تالار طي يك هفته گذشته به ترتيب ۵/۵۴ و ۵۱درصد افت كرد.در تالار فرعي نيز اين هفته ارزش معاملات با ۲۳ درصد افت به ۴/۳۷ ميليارد ريال كاهش يافت. در هفته گذشته يك هزارو ۶۵۹ نفر در تالار فرعي ۱۳ هزار و ۴۳۹ سهم را خريد و فروش كردند كه اين ارقام حاكي از افت ۴/۴۶ درصدي خريداران در اين تالار و كاهش ۳۴درصدي حجم معاملات است.براساس اين گزارش در هفته پيش ۴۶۶ برگه اوراق مشاركت با نرخ پايه يك ميليون ريال به ارزش ۴۵۵ ميليون ريال در بورس تهران معامله شد.

عملكرد خصوصي سازي در هفته گذشته
گروه بورس: حجم خصوصي سازي طي معاملات هفته گذشته بورس تهران ۲۰ هزار و ۴۹۵ برگه سهم اعلام شد.
به گزارش همشهري در اين هفته ۲۰هزار سهم سيمان هرمزگان به ارزش ۴۰۰ ميليون ريال توسط سازمان توسعه و نوسازي معادن از طريق بورس تهران به بخش خصوصي واگذار شد.
همچنين هفته پيش سازمان خصوصي سازي ۴۹۵ سهم داروسازي اسوه به ارزش ۴/۳ ميليون ريال را به فروش گذاشت.ارزش كل خصوصي سازي در جريان داد و ستدهاي هفته گذشته بورس تهران ۴/۴۰۳ ميليون ريال برآورد شد.

تشكيل بورس نفت ايران تا زمان نامعلومي به تعويق افتاد
فارس: سخنگوي وزارت نفت ايران در گفت و گو با يك خبرگزاري روسي از به تعويق افتادن تشكيل بورس نفت ايران تا زمان نامعلومي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ريانووستي روسيه، اين مقام وزارت نفت گفت: تاكنون هيچ خبري در مورد تشكيل بورس نفت در جزيره كيش به دست ما نرسيده است. وي كه نخواست نامش فاش شود زمان دقيق تشكيل بورس نفت را نامعلوم دانست.
بر اساس اين گزارش در حالي كه ايران از تشكيل بورس نفت بر اساس برنامه تعيين شده در فروردين ماه سال جاري منصرف شده است، دولت قطر اعلام كرد در نظر دارد اولين بورس نفت خاورميانه بر پايه دلار را تشكيل دهد.
بر اساس گزارش خبرگزاري دولتي قطر گروهي از شركت هاي مشاوره اي و سرمايه گذار خارجي در زمينه تشكيل اولين بورس خاورميانه يادداشت تفاهمي را با دولت قطر به امضاء  رسانده ا ند.
شيخ محمد بن احمد بن جاسم التهاني وزير اقتصاد و تجارت قطر ضمن تاييد اين خبر به خبرنگاران گفت: تشكيل اين بورس گام مهم در تبديل شدن قطر به يكي از صادركنندگان مهم ال ان جي در جهان است.

آمادگي مهندسي تأسيسات دريايي براي ورود به بورس
مهر: مدير عامل شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي گفت : شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي آمادگي ورود به بورس يا فروش بخشي از سهام خود را در بورسهاي خارجي دارد.
مسعود سلطان پور در جمع خبرنگاران درباره آخرين وضعيت پروژه هاي اين شركت گفت : شركت مهندسي و ساخت تاسيسات دريايي در ساخت دو ريگ حفاري يا سكوي شناور به كارفرمايي شركت نفت فلات قاره در قالب كنسرسيومي شركت كرده و برنده شده است. قرارداد ساخت اين دو ريگ حفاري در ارديبهشت ماه امسال نهايي و امضا مي شود.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۱۹.۹۸
۱۹.۹۸
۱,۳۶۳
نيرو كلر
۳۷.۱۶
۸.۲۲
۶,۶۶۲
معادن بافق
۱۸.۷۸
۷.۹۸
۴,۰۴۸
داده پردازي ايران
۱۰.۳۵
۶.۶۲
۱,۴۸۲
قند پارس
۹.۵۵
۶.۲۳
۴,۴۴۹
ملي سرب و روي ايران
۱۰.۲۵
۵.۵۰
۷,۰۵۴
داروسازي اسوه
۶.۷۳
۵.۴۸
۱,۲۵۲
مهركام
۱۰.۲۰
۴.۹۹
۱,۵۹۹
پارس خودرو
۱۳.۶۸
۴.۳۰
۲,۱۶۱
فروموليبدن كرمان
۶.۴۶
۳.۲۶
۳,۷۷۲
ايران خودرو ديزل
۰.۷۰
۳.۲۳
۳,۷۴۱
ايران ارقام
۲۹.۹۶-
۳.۲۱
۲,۱۲۰
موتورسازان تراكتور
۴.۵۲
۲.۸۱
۴۳۹
پارس الكتريك
۵.۱۲
۲.۷۱
۲,۰۱۱
محور سازان
۲.۵۹
۲.۵۹
۱,۵۰۶
ليزينگ ايران
۲.۲۲
۲.۲۷
۲,۱۶۱
فرآورده هاي تزريقي
۰.۴۲
۲.۰۳
۱,۹۰۶
نيروترانس
۲.۳۷
۲.۰۰
۶,۶۸۸
البرز دارو
۸.۵۶
۱.۹۷
۳,۵۲۵
دارويي لقمان
۴.۲۲-
۱.۹۴
۴,۳۱۰
نورد آلومينيم
۲.۱۶
۱.۷۱
۱,۸۴۳
سايپا آذين
۳.۵۹
۱.۶۲
۷,۹۸۸
پتروشيمي آبادان
۵.۳۵
۱.۵۰
۲,۹۷۲
كمباين ايران
۳.۲۰
۱.۴۰
۱,۴۵۱
سرما آفرين
۱.۳۵
۱.۳۵
۳۰۱
پارسيلون
۱.۳۸
۱.۲۰
۱۵,۶۲۲
افست
۲.۵۴-
۱.۱۳
۶,۵۵۶
جوشكاب يزد
۲.۰۶-
۱.۰۶
۱,۱۴۲
رينگ مشهد
۱.۲۲
۰.۹۱
۱,۹۹۲
سرمايه گذاري پارس توشه
۳.۳۵
۰.۸۹
۶,۲۶۶
پارس دارو
۳.۳۶
۰.۸۸
۳,۳۲۵
داروسازي عبيدي
۱.۷۳
۰.۸۷
۸,۹۵۵
سيمان شاهرود
۲.۴۸
۰.۵۵
۹۱۰
سرمايه گذاري صنايع بهشهر
۱.۱۸
۰.۵۲
۱,۵۴۳
بانك پارسيان
۰.۸۱
۰.۴۴
۱,۳۷۳
صنعتي آما
۰.۹۹-
۰.۴۲
۱۳,۱۵۹
نفت بهران
۰.۰۲
۰.۳۶
۵,۸۰۴
ايران دارو
۱.۰۰-
۰.۳۰
۹۹۰
پشمبافي توس
۰.۰۸-
۰.۲۹
۱۱,۷۰۰
پتروشيمي خارك
۴.۴۱
۰.۲۹
۵,۲۵۵
پگاه خراسان
۰.۷۶
۰.۲۶
۷,۸۰۸
رازك
۷.۹۴
۰.۱۵
۳,۳۸۷
الكتريك شرق
۰.۲۰
۰.۱۴
۹,۱۷۸
ريخته گري ايران
۵.۸۵
۰.۰۷
۴,۱۲۴
سايپا
۰.۵۱
۰.۰۷
۲,۹۴۶
داروسازي كوثر
۰.۴۷
۰.۰۵
۵,۵۰۶
پتروشيمي اصفهان
۲.۱۳
۰.۰۵
۵,۸۴۲
پگاه اصفهان
۲.۷۱-
۰.۰۵
۲,۰۸۱
ايران مرينوس
۳.۰۷
۰.۰۳
۸,۹۹۰
زامياد
۰.۷۵
۰.۰۲
۵,۰۹۸
سايپا ديزل
۰.۱۹
۰.۰۰
۱,۶۰۸
صنعتي نيرومحركه
۰.۰۰
۰.۰۰
۴,۲۹۹
صنعتي دريايي(صدرا)
۰.۰۰
۰.۰۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۰.۰۰
۰.۰۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري بيمه
۰.۵۸-
۰.۰۰
۱,۸۹۹
سرمايه گذاري بازنشستگي
۰.۰۰
۰.۰۰
۱,۱۱۷
سرمايه گذاري بهمن
۰.۵۵-
۰.۰۰
۱,۰۸۳
سرمايه گذاري ملي
۰.۰۰
۰.۰۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰.۰۰
۰.۰۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي
۰.۰۰
۰.۰۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير
۰.۰۰
۰.۰۰
۸۸۴
سرمايه گذاري توسعه ملي
۰.۰۶-
۰.۰۰
۶,۲۷۳
خوراك دام پارس
۰.۰۰
۰.۰۰
۲,۴۵۸
سالمين
۰.۰۰
۰.۰۰
۶,۱۱۴
چادر ملو
۰.۰۰
۰.۰۰
۱۱,۱۹۸
گل گهر
۳.۶۳
۰.۰۰
۵,۸۲۲
سينا دارو
۰.۰۰
۰.۰۰
۱,۵۴۰
سايپا شيشه
۰.۰۰
۰.۰۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۰.۰۳-
۰.۰۱-
۷,۶۱۲
دارو پخش
۰.۰۶-
۰.۰۲-
۱۹,۹۲۷
سيمان كرمان
۰.۰۲-
۰.۰۲-
۵,۱۰۱
كارخانجات دارو پخش
۰.۱۰-
۰.۰۲-
۸,۹۳۹
سيمان شرق
۰.۰۴-
۰.۰۴-
۲,۳۴۱
ساختمان اصفهان
۷.۱۵
۰.۰۷-
۱,۴۹۸
فولاد كاويان
۲.۹۰
۰.۱۰-
۲,۰۹۳
گلتاش
۰.۱۰-
۰.۱۰-
۱,۹۸۲
صنعتي اردكان
۰.۲۴-
۰.۱۱-
۱۴,۵۴۴
نفت پارس
۰.۸۰-
۰.۱۳-
۲,۳۶۵
بانك كارآفرين
۰.۴۱-
۰.۱۴-
۲,۱۶۳
سرمايه گذاري صنعت نفت
۰.۵۶-
۰.۱۴-
۴,۹۵۰
سيمان فارس وخوزستان
۰.۱۸-
۰.۱۴-
۲,۷۵۷
سامان گستراصفهان
۱.۳۹-
۰.۲۲-
۵,۵۴۴
لبنيات پاك
۰.۰۹
۰.۲۶-
۱,۱۵۹
لوله وماشين سازي
۱.۲۲-
۰.۳۱-
۹۷۳
توسعه صنعتي
۱.۱۰-
۰.۳۲-
۱,۲۵۷
پتروشيمي شيراز
۰.۳۱
۰.۳۴-
۷,۰۴۰
حمل و نقل پتروشيمي
۳.۰۱
۰.۳۶-
۱,۹۴۸
ماشين آلات تراكتورسازي
۲.۵۳
۰.۳۶-
۱,۳۷۹
سرمايه گذاري البرز
۳.۴۵-
۰.۴۱-
۲,۶۶۲
صنعتي بهشهر
۱.۴۱-
۰.۴۲-
۱,۶۷۶
توسعه صنايع بهشهر
۰.۱۹-
۰.۴۴-
۱,۵۸۸
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۷۸
۰.۴۴-
۱,۸۱۳
شهد ايران
۲.۲۱-
۰.۴۶-
۱,۹۴۵
معادن و فلزات
۰.۱۵-
۰.۴۷-
۷,۳۵۵
سيمان تهران
۱.۴۲
۰.۵۶-
۱,۴۲۷
نوش مازندران
۵.۸۱
۰.۵۹-
۳,۸۷۷
قطعات اتومبيل ايران
۴.۵۳-
۰.۶۳-
۹۴۸
سرمايه گذاري بوعلي
۸.۶۶-
۰.۶۶-
۲,۵۶۲
سرمايه گذاري توس گستر
۱.۴۵-
۰.۶۷-
۸۸۶
آبسال
۰.۹۷-
۰.۶۹-
۳,۸۶۲
كاغذ سازي كاوه
۹.۰۲-
۰.۸۱-
۱,۲۳۰
سرمايه گذاري نيرو
۶.۳۲-
۰.۸۶-
۹,۶۱۹
تكين كو
۴.۴۷
۰.۹۵-
۴,۱۵۹
توكا فولاد
۱.۰۱
۱.۰۵-
۹,۳۱۴
سموم علف كش
۲.۷۷-
۱.۰۹-
۱۰,۰۴۴
پتروشيمي اراك
۱.۳۵-
۱.۱۶-
۳,۰۷۸
شيميايي سينا
۸.۹۸-
۱.۷۴-
۱,۹۷۷
كربن ايران
۹.۲۱
۱.۷۴-
۱۳,۶۹۰
تامين ماسه
۵.۴۶-
۱.۸۵-
۷,۵۳۰
تايدواتر خاورميانه
۳.۲۱-
۱.۹۴-
۱,۱۱۴
فارسيت دورود
۲.۰۲-
۱.۹۵-
۲,۷۶۴
نسوز پارس
۲.۳۶-
۲.۰۰-
۴,۲۱۸
مخابراتي شهيد قندي
۱.۴۲
۲.۰۰-
۳,۲۸۶
آهنگري تراكتورسازي
۴.۱۲-
۲.۱۴-
۲,۵۶۰
مس شهيد باهنر
۵.۲۵
۲.۱۵-
۱,۵۴۵
صنعتي پيام
۳.۲۲
۲.۶۰-
۶۷۴
بهپاك
۲.۳۷
۲.۶۲-
۱,۳۳۷
آبگينه
۳.۷۵-
۲.۶۴-
۲,۳۶۱
رايان سايپا
۱۰.۲۶
۲.۶۷-
۱,۲۰۴
فنرسازي خاور
۳۶.۹۳-
۳.۰۶-
۱,۲۶۹
كف
۸.۰۵-
۳.۱۰-
۵۹۴
نورد ولوله اهواز
۳.۰۶-
۳.۱۹-
۷,۶۷۸
جابربن حيان
۶.۹۶-
۳.۲۳-
۱,۷۶۵
سرمايه گذاري ساختمان
۲.۵۵-
۳.۵۷-
۳,۸۹۵
تراكتورسازي
۶.۳۷-
۳.۵۸-
۳,۰۱۳
حمل و نقل توكا
۴.۲۰-
۳.۶۹-
۱,۲۷۸
ريخته گري تراكتورسازي
۲.۹۹-
۳.۹۱-
۸۱۰
آزمايش
۱.۸۹-
۴.۰۶-
۷۸۰
مخابراتي راه دور
۷.۰۹-
۴.۱۲-
۲,۰۶۹
مارگارين
۱۷.۳۲-
۱۷.۳۲-
۲,۷۱۷
گاز لوله

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |