شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۵ - Apr 22, 2006
روز باشكوه براي فوتبال ايران
پاس نايب قهرمان جام شد
قهرماني استقلال در هوراي يكصدو ده هزار تماشاگر
012888.jpg
012897.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: همه آمده بودند تا قهرماني استقلال را در يك روز سرنوشت ساز تماشا كنند. يكصدو ده هزار تماشاگر كه همه رنگ آميزي يكسان داشتند در يك روز استثنايي براي تيمشان هورا كشيدند. استقبال از اين ديدار نشان داد چه پتانسيل نهفته اي در نسل امروز وجود دارد و ورزش و فوتبال تا چه اندازه مي توانند در باروري نسل هاي آينده موثر واقع شوند. روز گذشته فوتبال باشگاه هاي ايران در پس تمام هيجانات فوتبال رايحه دل انگيز ورزش را حس كرد، دوره تازه اي براي جامعه ورزش و جوانان دلبسته به فوتبال كه راه سلامتي را انتخاب كرده اند.
در يك روز پرشكوه كه نقطه عطفي براي فوتبال كشور بود، استقلال با قاطعيت تمام به مقام قهرماني رسيد. براي كسب اين مقام برق شيراز حريف جدي و توانايي نبود و همانگونه كه پيش بيني مي شد استقلال به آساني با غلبه بر برق قهرمان ليگ برتر شد. حضور بيش از يكصد و ده هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي نشان از جايگاه جديد فوتبال در جامعه ما داشت. در آستانه جام جهاني اين حضور نشانه خوبي است تا اين پديده را با تمام معيارهاي اجتماعي، سياسي و فرهنگي آن باور كنيم و براي آن بستري كه در شأن و اندازه آن است، فراهم نمائيم. در آخرين روز جام پنجم، استقلال علاوه بر كسب مقام قهرماني، بهترين خط دفاعي، بهترين گلزن جام را نيز از آن خود كرد. استقلال در سايه مديريت صحيح، تيم يكدست و در حال رشد و بازيكنان مستعد برترين تيم  جام پنجم شد. قهرماني استقلال پيامدهاي مثبتي براي جامعه ورزش ما در پي خواهد داشت و انگيزه هاي عمومي بسياري نيز در جوانان به  وجود خواهد آورد تا در جام جهاني نيروي جوان جامعه ورزش ما پشتوانه هاي لازم را براي آينده فوتبال شكل دهند.
استقلال در همان ابتداي بازي اشتهاي خود را براي گل نشان داد و عنايتي در دقيقه نهم گل قهرماني را به آساني به ثمر رساند. اكبرپور نيز دوبار با عنايتي همراه شد و عنايتي با زدن گل چهارم استقلال، بهترين گلزن تمام دوران باشگاه هاي كشور شد. او از ركورد فرشاد پيوس نيز عبور كرد. او براي سومين بار به عنوان بهترين گلزن ليگ شناخته شد. برق بجز ۲۰ دقيقه اول بازي كه كاملاً حيرت زده شده بود، در بقيه زمان بازي با تمام وجود بازي كرد، اما توان مقابله با استقلال را نداشت و سرانجام تسليم شد و استقلال چهره قهرمان گرفت.
پاس ديگر مدعي جام در صباشهر چهار بر دو بر صبا پيروز شد و با يك امتياز كمتر به مقام دوم رسيد. پاس با وجود آنكه گل اول را خورد، اما با حوصله و حركت گروهي و تيمي توانست درنهايت تيم پيروز اين ميدان باشد. نايب قهرمان جام پنجم كه يك بار طعم قهرماني را چشيده بود تا آخرين روز بازي ها شانه به شانه استقلال پيش آمد و درنهايت در سكوي دوم ايستاد.
در اصفهان، پرسپوليس در مقابل سپاهان تن به شكست داد تا آري هان به باور تازه اي از تيمش برسد.
در انزلي، ذوب آهن با سه گل مغلوب ملوان شد، شموشك در تهران در مقابل راه آهن تن به شكست داد و به ليگ دسته اول سفر كرد.
در شيراز، فجر سپاسي با دو گل مغلوب سايپا شد تا تيم دست پرورده ذوالفقارنسب به مقام سوم برسد.
در مشهد، ابومسلم با پنج گل بر فولاد غلبه كرد. نماينده فوتبال ما در جام باشگاه ها را چه مي شود؟

دو مدال برنز و حذف ناباورانه كرمي از دور مسابقات
گروه ورزشي: تيم ملي تكواندو در آغاز هفدهمين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني آسيا _ اقيانوسيه در بانكوك تايلند دو مدال برنز گرفت. از اين دو برنز يك برنز به تيم بانوان ايران اختصاص داشت كه مهروز ساعي در وزن هفتم به دست آورد. تك مدال برنز مردان هم توسط غلامرضا حميدي زاده در وزن سوم حاصل شد. بزرگترين حادثه روز اول حذف يوسف كرمي دارنده مدال برنز المپيك و قهرمان دو دوره مسابقات جهان در دور دوم بود. كرمي پس از پيروزي در دور اول مقابل حريف چيني خود در مصاف با حريف قزاق خود تن به شكستي دور از انتظار داد. با حذف كرمي كار تيم ايران در رقابت با كره جنوبي براي كسب عنوان قهرماني سخت تر شد. امروز در روز دوم فيض الله نفجم با حريفي از كويت مبارزه مي كند و اميد غلام زاده با تكنواندوكار اردني پيكار خواهد كرد.

برترين هاي ۳ وزن اول كشتي آزاد قهرماني كشور
گروه ورزشي: بابك نورزاد، مسعود مصطفي جوكار و فريدون قنبري ۳ كشتي گير مطرح در كشتي آزاد ايران در اولين روز رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني كشور در شهرستان كرمانشاه با غلبه بر حريفان خود به مقام قهرماني رسيدند.در وزن ۵۵ كيلوگرم بابك نورزاد از مازندران اول شد و بابك خورشيدي از كرج و فريد دژم خوي از آذربايجان غربي و سيدجليل جگرگوشه از همدان مشتركاً به مقام سوم دست يافتند.در وزن ۶۶ كيلوگرم مسعود مصطفي جوكار از همدان مقام نخست، محمد نادري از زنجان دوم و ان شاءالله حسيني و صابر زرافشاني هر دو از كرمانشاه مشتركاً به مقام سوم رسيدند.در وزن ۸۴ كيلوگرم فريدون قنبري از كرمانشاه به مقام اول رسيد، سعيد واگذاري از مازندران دوم شد و جمال ميرزايي از همدان و احسان لشگري از قزوين مشتركاً در مكان سوم قرار گرفتند.

انتخاب تيم تكواندوي دانشجويان
گروه ورزشي: اعضاي تيم ملي تكواندوي دانشجويان ايران براي حضور در رقابتهاي جهاني ۲۰۰۶ مشخص شد.در آخرين ديدار انتخابي كه در استاديوم ورزشي آزادي برگزار شد، حامد خمسه و وحيد عبداللهي دو تكواندوكار دانشگاه آزاد اسلامي به مصاف هم رفتند كه در پايان حامد خمسه با پيروزي ۵ بر ۳ برابر حريف، نام خود را در وزن هفتم به ثبت رساند.در تركيب نهايي مجيد سجادي (دانشگاه آزاد) _ بهزاد خداداد (دانشگاه آزاد) _ محمد باقري معتمد (دانشگاه آزاد)_ عليرضا نصر آزاداني (وزارت علوم) _ حميد سرآباداني (وزارت علوم) _ مهدي بي باك (دانشگاه آزاد) _ حامد خمسه (دانشگاه آزاد) و هادي افشار (دانشگاه آزاد) به ترتيب در اوزان اول تا هشتم به عضويت تيم ملي تكواندوي دانشجويان كشورمان درآمدند.

حسين رضازاده امروز وزنه مي زند
012891.jpg
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: با شروع رقابت هاي وزنه برداري بزرگسالان باشگاه هاي آسيا ميثم فيروزي وزنه بردار جوان تيم نفت مسجد سليمان كه در مسابقه هاي جوانان آسيا به ۳ مدال طلا دست يافته بود، در وزن ۵۶ كيلوگرم به دو مدال نقره و يك برنز دست يافت. در همين وزن، رحمان عزيزي ديگر وزنه بردار كشورمان هم در حركت يكضرب و مجموع دو مدال برنز به دست آورد. در دسته ۶۹ كيلوگرم، رسول تقيان نيز با ۳ مدال طلاي جوانان، در رده بزرگسالان آسيا نيز دو مدال نقره گرفت. او در حركات دوضرب و مجموع با ركورد ۲۸۶ كيلوگرم بعد از وزنه بردار كره  شمالي قهرمان اين وزن، روي سكوي دوم ايستاد. در اين وزن هادي رضوي ديگر وزنه بردار كشورمان از تيم نفت اهواز در حركت يكضرب يك مدال برنز را از آن خود كرد.خبرهاي دريافتي از شهر تاشكند محل برگزاري اين پيكارها حاكي است حسين رضازاده قوي ترين مرد جهان امروز در وزن ۱۰۵+ كيلوگرم با پيراهن تيم نفت مسجدسليمان به روي تخته مي آيد.
باتوجه به سطح مسابقات احتمالا رضازاده با ركورد ۱۹۰ كيلوگرم يكضرب و ۲۳۰ كيلوگرم دوضرب نيز قهرمان آسيا مي شود.

تابلوي نتايج هفته پاياني ليگ برتر
* ملوان بندر انزلي ۳ _ ذوب آهن يك
گل ها: محمد حيدري (۵۴) و محمد غلامي (۷۵ و ۸۹) براي ملوان و اسماعيل فرهادي (۶) براي ذوب آهن
* صبا باتري ۲ - پاس ۴
گل ها: ميثم منيعي (۱۵ ، ۳۷ و ۵۷) و كيانوش رحمتي (۶۷) براي پاس و محسن سلطاني (۴) و علي دايي (۸۰) براي صبا باتري
* فجر سپاسي شيراز صفر _ سايپا ۲
گل ها: محسن خليلي و حميد فرزانه در دقايق (۶۳ و ۸۳)
* ابومسلم خراسان ۵ _ فولاد خوزستان يك
گل ها: محمد منصوري (۱۱)، حسين بادامكي (۱۶)، سعيد خاني (۵۵) و مهدي خيري (۸۹ و ۹۳) براي ابومسلم و محسن حميدي (۸۹) براي فولاد
* راه آهن تهران ۲ _ شموشك يك
گل ها: هادي اصغري (۴۰و ۸۸) براي راه آهن و اسماعيل غروي (۵۵) براي ذوب آهن
* سپاهان اصفهان ۲- پرسپوليس صفر
گل ها: رسول خطيبي (۶۶) و جاوا مجيري (۸۵)
* استقلال اهواز ۳- قندي يزد ۲
گل ها: فريدون فضلي (۴۸)، غلامرضاعيدي زاده (۶۳) و مصطفي بيژني (۷۱) براي استقلال و سعيد اسداللهي (۳۳) و عليرضا بيك زاويه (۸۶) براي قندي
* استقلال تهران ۴ _ برق شيراز يك
گل ها: غلامرضا عنايتي (۱۰ و ۷۷) و سياوش اكبرپور (۱۳ و ۷۴) براي استقلال و محسن پاك نيت (۹۳) براي برق

انتخابات پرحرف و حديث واليبال
گروه ورزشي- علي شاكري: نتيجه چندين جلسه اي كميته فني فدراسيون واليبال در انتخاب مربيان و بازيكنان تيم ملي بزرگسالان ايران راضي كننده نبود. قدم اول با انتخاباتي پرحرف و حديث توام شد؛ انتخاباتي كه شايد تنها بتواند كميته فني را راضي كند و به اعتقاد كارشناسان اين انتخابات هيچ تناسبي با واقعيت هاي موجود امروز واليبال ايران ندارد و از بسياري از ملاك و معيارهاي تعيين شده مسئولان واليبال فاصله گرفته است. شايد مثبت ترين قسمت اين انتخابات فراخواني ملي پوشان پيشين نظير عباس قاسميان، بهنام محمودي و احسن الله شيركوند و همچنين دعوت از چهره هاي جديدي چون مسعود افتخاريان و سعيد مصطفي  وند به تيم ملي بود.
مسئولان واليبال در حالي كه در هفته هاي گذشته بارها صحبت از جذب و دعوت برترين هاي ليگ و استفاده از تجارب مربيان كاركرده با مربيان خارجي مي  كردند، عملاً خلاف گفته هاي خود عمل نمودند.بر اساس نظر مسئولان كميته فني «ابراهيم اميرحيدري» به عنوان مربي تيم ملي بزرگسالان انتخاب شد. حيدري آخرين بار در كنار «ماتسودايرا» در چهاردهمين دوره مسابقات قهرماني مردان جهان در ژاپن در سال ۱۹۹۸ در كادر تيم ملي بزرگسالان بود. او به جز فعاليت كوتاه فصل پيش در صنام چند سالي عهده دار مربيگري باشگاهي نبود. وي پس از انتخاب، ايرج مظفري كاپيتان اسبق تيم ملي را به عنوان دستيار برگزيد.
اسامي دعوت شدگان: قطر پاسور: بهنام محمودي، سيدمهدي بازارگرد و محسن عندليب؛ قدرتي ها: رحمان محمدي راد، روح الله كوليوند و بهرام جعفرپور؛ سرعتي ها: عباس قاسميان، داود مقبلي، سعيد مصطفي وند و مهران زارع؛ پاسورها:عليرضا بهبودي، رضا نائيني و بهزاد به نژاد ليبرو: مجتبي عطار، احسن شيركوند و مسعود افتخاريان.

آرسنال و تاتنهام در ديدار هفته
گروه ورزشي: هفته سي و ششم ليگ برتر فوتبال انگلستان امروز با انجام پنج ديدار برگزار مي شود كه طي آن آرسنال يكي از چهار تيم برتر اروپا در فصل جاري در ورزشگاه هايبري به ديدار تيم همشهري و رقيب هميشگي خود يعني تاتنهام مي رود كه براي نخستين بار پس از ساليان طولاني در جدول رده بندي بالاتر از آرسنال قرار دارد و احتمال مي رود در فصل آينده به ليگ قهرمانان اروپا راه پيدا كند.
برنامه بازي هاي امروز
آرسنال _ تاتنهام بولتون _ چارلتون اورتون _ بيرمنگام
نيوكاسل _ وست برومويچ پورتس موث _ ساندرلند

آنجلوتي: در صورت پيوستن آنري به رئال مي روم
در پي پيشنهاد رئال به كارلو آنجلوتي، مربي ميلان ايتاليا براي پذيرش سمت مربيگري اين تيم، اين مربي اعلام كرد كه در صورت انتقال تيه ري آنري، ستاره فرانسوي تيم ملي فرانسه و آرسنال انگلستان، حاضر است مربيگري رئال را بپذيرد. آنجلوتي افزود: «من شرايط خاص خود را دارم اما مهم ترين آنها به خدمت گفتن تيه ري آنري توسط مسئولان رئال است كه در اين صورت مي توانيم راجع به مسئله اصلي صحبت كنيم. علاوه بر اين چند بازيكن نيز بايد از تركيب اين تيم كنار گذاشته شوند.»

زيدان در جشنواره كن
012894.jpg
«زين الدين زيدان» ، يكي از برترين بازيكنان تاريخ فوتبال جهان و عضو تيم قهرمان جهان در سال ،۱۹۹۸ امسال در بخش خارج از مسابقه جشنواره فيلم كن، همان شهري كه «زيزو» درخشش خود را از آنجا آغاز كرد، به عنوان ستاره يك فيلم حضور پيدا خواهد كرد. بنابر اعلام وب سايت رئال مادريد، زيدان در فيلم «زيدان چهره قرن بيست و يكم» به كارگرداني «داگلاس گوردون» و «فيل پارنو» حضور دارد كه اين فيلم براي بخش خارج از مسابقه جشنواره كن انتخاب شده است.
گفتني است، سال گذشته، مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتين، ميهمان جشنواره كن بود.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |