شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۵ - Apr 22, 2006
شهردار تهران اعلام كرد:
۹۲ سالن ورزشي ويژه بانوان در ۶ماه ساخته مي شود
عكس : عليرضا بني علي
012819.jpg
012885.jpg
گروه شهري: پنج شنبه گذشته با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران از نخستين مجموعه ورزشي- خانوادگي توحيد در شمال غرب تهران بهره برداري شد.
استخر بزرگسالان و كودكان، سوناي خشك و بخار، جكوزي، حوضچه آب سرد و تونل مه ويژه خانمها و آقايان، سالن واليبال و بسكتبال و بدنسازي هركدام به طور جداگانه براي خانمها و آقايان
به گونه اي طراحي شد تا در يك زمان امكان استفاده كليه اعضاي خانواده از امكانات اين مجموعه ورزشي فراهم باشد.
به گزارش همشهري، اين مجموعه ورزشي پس از يك دهه كه از شروع احداث آن مي گذشت تنها با ۳۰ درصد پيشرفت فيزيكي مواجه شده  بود كه در نهايت ظرف ۶ ماه گذشته و كار فشرده، ۷۰درصد باقيمانده كار به پايان رسيد.
بنا بر اين گزارش، در منطقه ۲ سهم فضاهاي ورزشي تنها ۳۵ صدم درصد اعلام شده كه با سرانه استاندارد (۲متر براي هر نفر) فاصله زيادي دارد.
در مراسم بهره برداري از مجموعه ورزشي توحيد، مهندس نگهبان شهردار منطقه ۲ خبر داد: طرح تفصيلي فرحزاد به پايان رسيده و به زودي ساكنان اين منطقه از سالها بلاتكليفي رها شده و مي توانند براي ساخت وساز اقدام به كسب جواز نمايند.
وي تعداد پيامهاي ۱۳۷ از سوي اهالي منطقه ۲ را طي دي ماه سال ۸۴ تا فروردين ۸۵ ، ۱۸ هزار پيام اعلام كرد كه ۱۷ هزار از پيامها مربوط به حوزه ترافيك بود كه به ۷۵ درصد از آنها در قالب نصب سرعت گير، آرام سازي، ايجاد رمپ، نصب پل عابر پياده و... رسيدگي شد.
وي همچنين از حل مشكل معارضين ملكي واقع بر سر راه ادامه بزرگراه يادگار امام(ره) خبر داد كه به اين ترتيب با سه شيفت كاري ادامه بزرگراه يادگار امام(ره) در منطقه ۲ ظرف مدت يكسال به بزرگراه شهيد چمران و سئول متصل خواهد شد.
به گزارش همشهري، دكتر قاليباف شهردار تهران نيز در مراسم بهره برداري از مجموعه ورزشي فرامنطقه اي توحيد از ضرورت بهبود كيفيت زندگي مردم و افزايش روحيه نشاط و شادابي در ميان شهروندان سخن گفت و در اين باره به اهميت توسعه فرهنگ ورزش در ميان خانواده ها اشاره كرد و افزود: تا پايان سال ۸۵ ، ۵۰۰ زمين چمن مصنوعي در اختيار جوانان شهر تهران قرار خواهد گرفت.
وي اظهار داشت: در روز ۹ ارديبهشت يكصد زمين و به ترتيب تا پايان سال هر ۵۰۰ زمين چمن مصنوعي آماده بهره برداري خواهد بود.وي ضمن اشاره به ضرورت توجه ويژه به ورزش بانوان و افزايش سهم آنان در برخورداري از فضاها و امكانات ورزشي گفت: تا نيمه اول امسال (برج ۷) ۹۲ سالن ويژه ورزش بانوان در شهر تهران راه اندازي خواهد شد كه به گفته قاليباف به اندازه همه سالن هايي است كه تا به حال در سطح شهر ساخته شده است.
وي خبر داد: تا پايان سال هر ماه شاهد افتتاح مجموعه هاي چندمنظوره اجتماعي، ورزشي، هنري فرهنگي در شهر خواهيم بود.

«بازيافت» ، شكوفايي مسايل زيست محيطي را به دنبال دارد
پروژه بين المللي استحصال گاز متان
در كهريزك اجرا مي شود
فارس: مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران گفت: همزمان با فرا رسيدن روز زمين پاك، فاز نخست اجراي پروژه بين المللي زيست محيطي استحصال گاز متان در منطقه كهريزك آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازيافت و تبديل مواد، ابوالفضل ابراهيمي با اشاره به دفع ۴۰ ساله زباله در كهريزك، افزود: در اين مدت، بالغ بر ۳۰ ميليون تن زباله و ۱۰ ميليون تن گاز متان در منطقه اي به وسعت ۵۰۰ هكتار انباشته شده كه قصد داريم در يك برنامه ۵ ساله، آلودگي هاي زيست محيطي ايجاد شده در اين منطقه را از بين ببريم.
وي اظهار داشت: مطالعات اوليه اجراي پروژه در سال ۸۴ با همكاري بانك جهاني به اتمام رسيد و قراردادي در اين خصوص طي مناقصه اي با يك شركت بين المللي تحت نظارت بانك جهاني منعقد شد.
ابراهيمي تصريح كرد: هم اكنون چاهك هاي مربوط به اجراي پروژه حفر و در حال نصب فيلرها (سوزانده گاز) است تا در روز دوم ارديبهشت با خروج گاز متان از زير زباله هاي انباشته شده و سوزاندن آن، مرحله نخست اجراي اين طرح آغاز شود.
مدير عامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران يادآور شد: اجراي اين پروژه براي مردم تهران درآمدزا خواهد بود چرا كه بر اساس «پيمان كيوتو» به دليل اثرات تخريبي گاز متان بر روي لايه ازون، به ازاي تبديل هر تن گاز متان به CO2 بين ۴ تا ۵/۴ دلار طي نظارت بانك جهاني دريافت مي كنيم.وي خاطرنشان كرد: البته تمام عوايد حاصل از اجراي اين طرح براي بهينه سازي وضعيت كهريزك هزينه خواهد شد و در صورتي كه كارها طبق روال پيش رود تا پايان سال ۱۳۹۰ آلودگي موجود در اين منطقه برطرف مي شود.
ابراهيمي اظهار اميدواري كرد كه با اجراي اين طرح مهم و تبديل منطقه به تفرجگاه، شهروندان ساكن در اين منطقه بتوانند پس از سال ها از موهبت آن بهره مند شوند.
از سوي ديگر، معاون خدمات شهري شهرداري تهران به اقدامات مؤثر انجام شده در صنعت بازيافت و جلوگيري از دفع زباله در پايتخت اشاره كرد و گفت: شكوفايي و رشد شاخصه هاي زيست محيطي با بازيافت زباله تحقق مي يابد.
دكتر مسعود كرباسيان افزود: اقدام نخست در اين بخش، تفكيك در مراكز و مبادي توليد است به همين منظور شهرداري تهران طرح تفكيك زباله در مبدأ را به صورت تر و خشك به صورت جدي در دستور كار دارد و مصمم است وضعيت را از حالت سنتي آن خارج كرده و به وضعيت مطلوب برساند.
وي اظهار داشت: در سيستم سنتي تنها بعضي از اقلام با ارزش مانند پلاستيك، كاغذ و نان خشك توسط عوامل و «زباله يابان» آن هم به صورت موردي از مبادي خاص و يا غيراصولي از سطح معابر، تفكيك و جمع آوري مي شود.
دكتر كرباسيان گفت: اما در رويكرد جديد، اولاً جداسازي بايد در محل توليد و شامل كليه مواد خشك صورت گيرد و جمع آوري آن توسط پيمانكاران واجد شرايط انجام شده و تمام مراكز و مبادي را همانند پيمانكاران خدمات شهري پوشش دهد.

ساختار تشكيلاتي شهرداري تهران
012822.jpg
مهر: شهرداري تهران با مطالعه ساختار تشكيلاتي خود ، آن را بازنگري و به هنگام سازي مي كند.
شهرداري تهران اعلام كرد: بر اساس تبصره ۳۰ بودجه سال ۸۵ شهرداري تهران ، اين سازمان بايد ساختار جايگزين و اصلاحي تشكيلات كلان و اجزاء وظايف و شرايط احراز پست  هاي سازماني خود را تهيه و تا تاريخ ۳۱خرداد ۸۵ به شوراي شهر تهران ارائه كند.همچنين شهرداري مكلف است در چارچوب قوانين و مقررات با مطالعه دقيق در مورد هماهنگ  سازي و ايجاد تعادل منطقي و اصولي بين حقوق و مزاياي تمامي كاركنان اعم از كارمندي ، كارگري ، رسمي و قراردادي ، متناسب با سوابق ، تحصيلات و تخصص ، پيشنهادهاي لازم را تهيه و براي تصويب به شوراي شهر ارائه دهد.

وام هاي ازدواج
012825.jpg
معاون مالي اداري شهرداري تهران گفت: تمامي زوج هايي كه سال گذشته ثبت نام كرده اند تا پايان آذرماه سال جاري وام خود را دريافت مي كنند.
حسين محمد پورزرندي در گفت و گو با فارس افزود: روزانه بطور متوسط ۴۰۰ زوج جوان كه در سال گذشته ثبت نام كرده اند وام خود را دريافت مي كنند. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر۱۱۰ هزار زوج جوان در نوبت دريافت وام هستند گفت: از ۱۷ فروردين ماه سال جاري كه زمان شروع مجدد پرداخت وام ازدواج بوده، تاكنون به بيش از ۵۲۰۰ نفر از ثبت نام كنند گان وام پرداخت شده و تا پايان آذر ماه تمامي زوج هاي جوان وام خود را دريافت خواهند كرد.

شناسايي ۴۰ هزار هكتار بافت فرسوده در سراسر كشور
012828.jpg
واحد مركزي خبر: وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد هم اكنون در ۹۰ شهر كشور بيش از ۴۰ هزار هكتار بافت فرسوده شناسايي شده است.
سعيدي كيا افزود: بافتهاي فرسوده بايد با برنامه ريزي دقيق و همكاري نهادهاي ذيربط بهسازي شوند.
وزير مسكن و شهرسازي اضافه كرد دولت مكلف شده در ۲ برنامه با هماهنگي و همكاري شهرداري ها و سازمان  نظام مهندسي براي احياي بافتهاي شهري اقدام كند كه كمك دولت از طريق يارانه ،تسهيلات بانك و تخفيف عوارض ساخت و ساز انجام مي شود.

نگاه
012816.jpg
علي درخشي

با سخنان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و مديران ارشد شهرداري برگزار مي شود
همايش ملي مديريت پسماندها و
جايگاه آن در برنامه ريزي شهري
مدير روابط عمومي و بين الملل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران گفت: به مناسبت فرا رسيدن دوم ارديبهشت ماه روز زمين پاك، سومين همايش ملي «مديريت پسماندها و جايگاه آن در برنامه ريزي شهري» امروز در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
حسين گل بخش با اعلام اين مطلب افزود: اين همايش با هدف استفاده از نقطه نظرات كارشناسان و مديران اجرايي و به كارگيري آخرين دستاوردهاي علمي جهت ساماندهي وضعيت زباله در پايتخت برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: مديريت پسماندها، يكي از دغدغه هاي مديران شهري در كلانشهرها است كه اميدواريم مباحث مطرح شده در اين همايش براي اجرا و پيشبرد طرح ها و پروژه هاي مديريت پسماندها رهگشا باشد.
سومين همايش ملي مديريت پسماند و جايگاه آن در برنامه ريزي شهري امروز با حضور رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام، شهردار تهران و جمعي از انديشمندان و دوستداران محيط زيست در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار مي شود.

خودروهاي تهران به اندازه ۳۰ ميليون خودرو
آلودگي توليد مي كنند
مهر: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران معتقد است: آلودگي خودروهاي پايتخت با آلودگي۳۰ ميليون خودرو برابري مي كند.
مهندس جعفر هاشمي تشكري با تاكيد بر اينكه داشتن خودرو يك حق است اما استفاده از معابر يك امتياز محسوب مي شود، افزود: نمي توانيم از شهروندان توقع داشته باشيم خودرو شخصي نخرند.البته آنان فقط در چارچوب قانون مي توانند از امتيازات خود استفاده كنند، و نبايد كمترين مشكل را براي ديگران در شهر به وجود آورند.
وي عدم ساماندهي سيستم حمل و نقل عمومي در كلانشهر تهران را معضل مهمي دانست كه بايد براي آن چاره اي انديشي شود.
هاشمي گفت: با توسعه حمل و نقل عمومي و تقويت سامانه مترو، اتوبوسراني و تاكسيراني، مي توان حدود ۱۰ درصد مسافرت هاي درون شهري را بدون افزودن بر ميزان آلايندگي و ترافيك، افزايش داد.
وي سهم حضور خودروهاي تك سرنشين در معابر پايتخت را ۳۶ درصد عنوان كرد و افزود: سهم اين خودروها در ترافيك حدود ۵۷ درصد است، در حالي كه اگر جابجايي مسافر توسط وسايل حمل و نقل عمومي صورت گيرد، به طور قطع سهم خودروهاي شخصي در ايجاد ترافيك كاسته مي شود.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تصريح كرد: اگر بودجه خريد بنزين به مترو تزريق شود، حدود ۵/۱ ميليون مسافر را مي توان جابجا كرد و اين به معناي كم شدن ۵/۱ ميليون سفر با خودرو شخصي در معابر پايتخت است.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران بار ديگر اجراي طرح تردد نوبتي خودروها در درازمدت را پاك كردن صورت مسئله و نداشتن كارايي لازم دانست و تصريح كرد: اين روش در كوتاه مدت بسيار مناسب بوده و در كنار ساير پارامترها مي تواند مشكل گشاي ترافيك پايتخت باشد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |