شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۵ - Apr 22, 2006
براي اولين بار همزمان با مبعث رسول اكرم (ص)
جشنواره ميراث نبوي برگزار مي شود
012783.jpg
گروه ادب و هنر: اولين جشنواره سراسري «ميراث نبوي» همزمان با سالروز بعثت پيامبر اكرم(ص) در سي و يكم مرداد ماه برگزار مي شود.
اين جشنواره هيچ محدوديت سني و تحصيلي براي شركت كنندگان ندارد و حداقل شرايط در آينده از طرف انجمن هنرمندان ميراث فرهنگي كه برگزاركننده جشنواره است اعلام خواهد شد.
وقتي شوراي مركزي اين انجمن تصميم گرفت با هدف شناخت، حفظ، پاسداشت و ترويج ميراث حضرت رسول اكرم(ص) پا پيش بگذارد، كارها خودبه خود جور شد. عده اي شرايط و مقررات شركت در اين جشنواره يا به عبارتي بهتر مسابقه را تنظيم كردند.
عده اي ديگر موضوعات زمينه اي مسابقه را مشخص كردند و در آخر شوراي داوري هم تشكيل شد. همه چيز آماده شد كه مصادف با سال پيامبر اعظم در روز مبعث، جشنواره ميراث نبوي برگزار شود.
مسابقه در بخشهاي فيلمنامه نويسي، شعر، قصه و داستان كوتاه، عكس، گرافيك، حجم، نقاشي و ... برگزار خواهد شد.
اميد شريف موسوي، رئيس انجمن هنرمندان ميراث فرهنگي مي گويد: «ميراث نبوي حوزه بزرگي از عرصه هنر و فرهنگ كشور را دربرمي گيرد. به همين دليل دست هنرمنداني كه در يكي از حوزه هاي گفته شده فعاليت مي كنند كاملاً باز است.
مساجد، گنبدها، امامزاده ها، تابلوهاي نقاشي از موضوعات اسلامي و ائمه اطهار، فيلم ها و داستانهاي مذهبي، عكس ها و ادبيات ما بطور كلي دربرگيرنده موضوعات مذهبي زيادي است، بطوريكه ادبيات ما از آموزه هاي مذهبي مان جدا نيست.»
آنها تصميم گرفتند تا شرايط شركت در مسابقه براي همه تسهيل شود و از ايجاد مقررات دست و پاگير دوري كردند و فقط در زمينه آثار تصويري (گرافيك، عكس و فيلم كوتاه) چند اندازه زماني و حجمي خواهند داد.
دو سال قبل بود كه اين انجمن اولين جشنواره خود را با عنوان «ميراث وطن خواهي» همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار كرد.
در اين جشنواره علاوه بر سازمان ميراث فرهنگي وزارت دفاع نيز آستين ها را بالا زد تا نمايشي از فرهنگ دفاع اقوام از وطن در معرض ديد عموم قرار گرفته شود. مهلت ارسال آثار در فراخوان اعلام خواهد شد.
اما علاقه مندان مي توانند براي تماس با دست اندركاران جشنواره با تلفكس ۶۶۷۳۹۳۸۸ تماس بگيرند يا به نشاني اينترنتي www.artagency.ir مراجعه كنند.
انجمن هنرمندان ميراث فرهنگي در سال ۱۳۸۱ توسط جمعي از هنرمندان دوستدار ميراث فرهنگي تاسيس شد؛ آنها كه با خلق آثار هنري و نوشتاري در زمينه ميراث فرهنگي فعاليت مي كنند.
اسم اختصاري اين انجمن ميراث هنر است و در واقع تلاش مي كند ميراث معنوي كشور نظير موسيقي، تئاتر، ادبيات، نقاشي و... را حفظ كرده، در اختيار نسل هاي ديگر قرار دهد.در حال حاضر انجمن ۱۲۰ عضو دارد.

چهره
ستون فقرات معماري ايران
012771.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: اگر بازيگران پيشاني هنر باشند، معماران حتماً ستون فقرات آنند. اما معماري در ايران، با قدمت طولاني و آبرومندانه اش، حالا به چيزي چون اشياي موزه اي تبديل شده است و هنرمندان معماري، به بيگانگاني كه مردم، بيش از آنكه نامشان را شنيده باشند و چهره شان را ديده باشند به حاصل كارشان نازيده اند. چرا كه اين ستون فقرات است كه قامتي را راست نگه مي دارد.
«سيد هادي ميرميران» ستون فقرات معماري ايران بود كه ۱۶فروردين براي عمل جراحي در ناحيه ستون فقراتش به آلمان سفر كرده بود. اما سرنوشت براي او مرگ در غربت را نوشته بود: فرانكفورت /ظهرچهارشنبه/سي ام فروردين ماه.
ميرميران كه سالها از رنج توده ناخوانده اي در حوالي كليه اش نمي توانست بي كمك عصا بايستد، اواخر عمر، پيشاهنگ به پا خاستن شهر بم (بعد از زلزله)، بارگاه شاه چراغ و ارگ كريم خاني شيراز بود.
در سابقه كاري ميرميران، طراحي شهر جديد بهارستان در اصفهان، ساختمان كانون وكلاي دادگستري مركز، سركنسول گري ايران در فرانكفورت و نيز طرح احياي مجموعه كريم خان بيش از فعاليت هاي ديگر به چشم مي آيد.
شيوه زندگي ميرميران جالب و متفاوت بود. او مدت ها در اتاق كارش زندگي مي كرد، همان جا مي خوابيد، همان جا طرح مي زد و همان جا جلسات را برگزار مي كرد.
سال ۱۳۴۷ پس از پايان تحصيل، شركت ملي ذوب آهن ايران _ اصفهان را تأسيس كرد و تا زمان انقلاب، مسئول كارگاه معماري و آتليه طراحي معماري و شهرسازي اين شركت بود. او در دانشگاه هاي علم و صنعت،  هنر معماري تهران،  همدان و شيراز تدريس مي كرد.
۲۷جايزه مختلف در سابقه هنري ميرميران وجود دارد كه آخرين آنها دريافت نشان درجه يك فرهنگ و هنر در سال ۸۳ از رياست جمهوري وقت، سيدمحمد خاتمي بود.

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه فرهنگ و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند.
بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

قابل توجه مديران مسئول نشريات
از اين پس، علاوه بر معرفي كتاب، قصد داريم ماهنامه ها و فصلنامه هاي فرهنگي- هنري را نيز به طور مرتب تري معرفي كنيم.
مديران مسئول و سردبيران محترم اين گونه نشريات در صورت تمايل مي توانند دو نسخه از هر شماره نشريه را به نشاني فوق ارسال كنند.

نمونه آسان جدول اعداد ۵۹
012810.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

فرهنگسرا
تور آشنايي با گياهان دارويي
فرهنگسراي شهر: اگر به كاربرد گياهان دارويي علاقه مند هستيد حتما ً در تور نيم روزه آشنايي با گياهان دارويي شركت كنيد. اين برنامه در كوههاي البرز مركزي واقع در منطقه ۲۲ با حضور خانم مبرا كارشناس گياهان دارويي شنبه دوم ارديبهشت از ساعت ۳۰/۸ تا ۳۰/۱۱ برگزار مي شود. شماره تماس براي اطلاع بيشتر ۸ -۴۴۱۴۳۷۷۹ است.
فرهنگسراي هنر: نمايش تندباد خيال به كارگرداني اعظم بروجردي از اواخر ارديبهشت ماه به مدت يك ماه در فرهنگسراي هنر روي صحنه خواهد رفت.
اين نمايش كه در آن تبسم هاشمي، شبنم مقدس، ساقي عقيلي و رضا امامي به ايفاي نقش پرداخته اند داستان زن جواني است كه به دنبال همسرش به جنوب آمده و با پيرزني كه همه چيز خود را از دست داده و زن جواني به نام زينب آشنا مي شود.
فرهنگسراي سلامت: جشنواره «زمين سالم، انسان سالم» روز زمين پاك از سوم تا ۹ ارديبهشت ماه برگزار مي شود.
بخشهاي مختلف اين جشنواره شامل نمايش خياباني، كلاسهاي آموزشي در ۱۲ مدرسه،  مسابقات گوناگون هنري شامل خوشنويسي، نقاشي و مقاله نويسي در سطح دانش آموزان مدارس ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان است.

نمايشگاه
«حافظ عشق» در اسلامشهر
گروه ادب و هنر: نمايشگاه خوشنويسي «حافظ عشق» آثار هنرمند اسلامشهري، مسعود فضل الهي افتتاح گرديد. حافظ در ديوان خود بيش از ۱۹۰ بار از كلمه عشق استفاده كرده كه اين نمايشگاه ۴۰ اثر از مجموعه ۱۹۰ اثري است كه از ابيات حافظ در قالب خط نستعليق به صورت سياه مشق توسط مسعود فضل الهي تحرير شده است.
علاقه مندان براي بازديد از نمايشگاه مي توانند تا هفتم ارديبهشت ماه جاري از ساعت ۸ الي ۱۵ به نگارخانه ارشاد واقع در اسلامشهر، نبش خيابان امام محمد باقر (ع) پاساژ كوثر، طبقه فوقاني مراجعه كنند.
شهر كتاب در نمايشگاه بين المللي كتاب
گروه ادب و هنر: شهر كتاب در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران حضوري گسترده خواهد داشت. بيش از ۱۰۰۰۰ عنوان كتاب جديد و پرفروش از شهر كتاب در دو بخش ارزي و ريالي با تخفيف ويژه نمايشگاه عرضه خواهد شد.
علاقه مندان مي توانند جهت دسترسي به اطلاعات كتاب ها به سايت www.bookcityonline.com مراجعه نمايند و در صورت نياز كتب مورد نظر خويش را از طريق سايت سفارش دهند.

بازي
Tourist Trophy
سيستم: PS2
سبك: رانندگي
012798.jpg
اگر طرفدار بازي هاي سبك اتومبيل رانندگي باشيد حتماً با عنوان مشهور Gran Turismo هم آشنا هستيد. اين بازي بدون اغراق بهترين و كامل ترين شبيه ساز اتومبيلراني در دنياي مجازي بازي هاي ويدئويي است. شركت سازنده اين شبيه سازي بعد از نسخه چهارم اين بازي به سراغ شبيه سازي موتورسيكلت رفته و بازي Tourist Trophy را طراحي و عرضه كرده است. استفاده از المان هاي موفق سريGT در اين بازي باعث شده كه اين بازي هم به طبيعي ترين شبيه ساز موتورسيكلت تبديل شود.
طراحي موتورسيكلت ها همگي از روي نمونه هاي واقعي بوده و بسيار عالي كار شده اند. بيش از ۷۰ نوع موتور سيكلت از شركت هاي مختلف در اين بازي حضور دارند و پيست ها هم در حد كامل طراحي و فضا سازي شده اند. نورپردازي ها به حد عالي و با دقيق ترين جزئيات انجام گرفته و تصاوير بسيار شفاف و با كيفيت هستند.
The Warriors
سيستم: PC /PS2/Xbox
سبك: ماجرايي سوم شخص
012801.jpg
داستان اين بازي از فيلمي به همين نام برگرفته شده است. زمان، دهه ۷۰ ميلادي و مكان شهر نيويورك است؛ جايي كه محل عرض اندام اراذل و اوباش و بزن بهادرهاست. در واقع اين بازي جو آمريكايي دهه ۷۰ را به خوبي به تصوير مي كشد.
شهر پر است از گروه ها و دسته هاي قلدر و يكه بزن كه هر يك براي خود شناسنامه و آداب و رسوم و فرم لباس متحد الشكلي دارند و پليس از كنترل آنها عاجز است. شما در نقش جوانكي كه تازه به يكي از گروه ها به نام Warriors ملحق شده وارد داستان مي شويد. بازي سه ماه قبل از ترور سر دسته يكي از اصلي ترين گروه هاي گانگستري دنبال مي شود.
مبارزه خياباني، حمله به گروه هاي رقيب، سرقت از خودروها و حتي زورگيري يا سرقت از مغازه ها در اين بازي از جمله كارهاي ابتدايي و معمول به حساب مي آيد. بازي گرافيك خاصي ندارد و بيشتر تاكيد بر نحوه بازي و كنترل شده است. (البته بازي هاي ساخت شركت Rockstar هميشه تاكيد بيشتري بر كنترل و روند بازي دارند تا گرافيك و جلوه هاي بصري) درگيري هاي خياباني بسيار جالب و دلچسب طراحي شده اند و فيزيك نسبتاً خوب بازي حس طبيعي ضربات را به خوبي منتقل مي كند. در نحوه باج گيري، يا سرقت از خودروها هم شيوه جالبي براي كنترل طراحي شده كه خالي از لطف نيست.
Heroes of the Pacific
سيستم: PC/PS2
سبك: شبيه سازي هواپيمايي
012804.jpg
اين بازي روايت يك خلبان آمريكايي در جبهه جنگ ژاپن است. نبردها با ناوها و كشتي هاي توپدار، حمله به اهداف زميني، بمباران مواضع دشمن و نبرد هوايي از ماموريت هاي بازي به شمار مي آيند. گرافيك بازي در حد متوسطي است اما چندان به جزئيات پرداخت نشده است. كنترل بازي در ميان بازي هاي هواپيمايي در حد قابل قبولي خوب است. هواپيماهاي شما عموماً هواپيماهاي ملخ دار زمان جنگ دوم جهاني هستند و سبك كنترل آنها بدين صورت است كه (در PS2) با آنالوگ سمت راست موتور را روشن و با حركت به جلو دور آن را زياد و كم مي كنيد. سلاح شما چيزي نيست جز دو مسلسل كه در جلوي هواپيما نصب شده اند و بنابراين بايد از يك كيلومتري هدف شروع به شليك كنيد تا مگر موفق شويد. اما در كل بازي سبك جالب و جذابي دارد هر چند درگيرها در حد شاهكار اين سبك يعني سريAce Combat نيستند اما در حد و اندازه خودش كار خوبي بوده و مي تواند نظر علاقه مندان به بازي هاي هواپيمايي را جلب كند.
012807.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

ابي كورنيش استراليايي مخالف جنگ
012774.jpg
گروه ادب و هنر: ابي كورنيش، بازيگر سرشناس استراليايي نقش اصلي فيلم «استاب لس» را بازي مي كند. اين فيلم درام درباره جنگ عراق و مسائل مربوط به آن است.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، فيلم را كيمبرلي پيرس كارگرداني مي كند كه در كارنامه اش فيلم تحسين شده «پسرها گريه نمي كنند» را دارد. قصه فيلم درباره سرباز جواني است كه بعد از پايان خدمت خويش از جبهه جنگ عراق به خانه اش برمي گردد. اما بعد از مدتي دوباره از سوي ارتش فرا خوانده مي شود تا به عنوان نيروي ذخيره به جبهه جنگ برگردد. اين جوان اين بار از حضور در جبهه خودداري مي كند.
فيلمنامه فيلم را پيرس با همكاري مارك ريچارد نوشته است، او هم اكنون در جست وجوي بازيگر جواني است كه نقش سرباز را به او بسپارد. فيلمبرداري فيلم اواخر فصل تابستان آغاز مي شود. پيرس فيلم ضد جنگ خود را براي نمايش در جشنواره هاي بين المللي در سال آينده ميلادي آماده خواهد كرد.كورنيش در دوره گذشته جشنواره بين المللي فيلم كن، درام اجتماعي «سامرسالت» را داشت. اين فيلم هفته آينده نمايش اروپايي و آمريكايي خود را آغاز مي كند.

ژانگ زي يي و بازي در سينماي چين
012780.jpg
گروه ادب و هنر: ژانگ زي يي مي گويد: بازي در فيلم هاي چيني را رها نخواهد كرد. اين بازيگر مطرح سينماي چين قصد دارد در كنار حضور در پروژه هاي بين المللي، همكاري با هنرمندان سرزمين مادري خويش را نيز ادامه دهد.
به نوشته سايت اينترنتي كونگ فوسينما، زي يي (كه هفته قبل نامش به عنوان يكي از اعضاي هيأت داوران جشنواره بين المللي فيلم كن ۲۰۰۶ اعلام شد) در دو سال گذشته در فيلم هاي غيرچيني همچون «ساعت شلوغي ۲» و «خاطرات يك گيشا» بازي كرده است. وي كه از سوي تهيه كنندگان مختلف بين المللي براي حضور در تعداد بيشتري فيلم خارجي دعوت شده، مي گويد كه در سال جديد حتماً  در يك فيلم چيني بازي خواهد كرد.
وي در گفت وگوي جديد خود گفت: «من مي خواهم در فيلم هاي خوب و باارزش بازي كنم؛ فيلم هايي كه ارزش هاي والاي هنري دارند. در اين ارتباط رقم دستمزد پيشنهادي برايم اهميت زيادي ندارد. اگر مي خواستم پولدار شوم خيلي راحت مي توانستم در آمريكا پيشنهادهاي مختلف كاري را قبول كنم. در چند ماه اخير چندين فيلمنامه از كارگردانان چيني دريافت كرده ام،  بسياري از آنها را جوانان نوشته اند، خيلي خوشحال مي شدم كه فرصت همكاري با آنها فراهم شود.»

باران دوباره سازي در هند
012777.jpg
گروه ادب و هنر: صنعت سينماي هند يكي از محصولات پرسروصدا و پرفروش كلاسيك خود را دوباره سازي مي  كند.
اين فيلم «ويكتوريا شماره ۲۰۳» نام دارد كه آشوك كومار نقش اصلي آن را بازي مي كرد.
به نوشته سايت اينترنتي اينديا اف ام، كمال سادنا، فرزند سادنا بازيگر كلاسيك و مشهور سينماي هند، مبتكر اصلي طرح توليد نسخه دوباره سازي شده فيلم است. او از راهول راوال تهيه كننده و كارگردان هندي براي ساخت نسخه جديد فيلم دعوت به همكاري كرده است. راوال همان هنرمندي است كه هشت سال پيش با فيلم «بيخودي» كمال سادنا را به صنعت سينماي هند معرفي كرد. در اين فيلم پرفروش كاجول هم بازي داشت.
راوال با تأييد اخبار رسانه هاي گروهي، مي گويد: «اما هنوز زمان ساخت فيلم مشخص نيست. مهمترين نكته اين است كه ما بايد فيلمنامه اي داشته باشيم كه با حفظ حال و هواي قصه كلاسيك نسخه اصلي با شرايط امروز و زمان حال هم همخواني داشته باشد. از اين نظر، ما هم اكنون در سخت ترين بخش كار قرار داريم.»
قرار است در نسخه جديد پارش راوال و ام پوري نقش هايي را بازي كنند كه در نسخه اصلي آشوك كومار ويران بازي كردند.

دكه
معرفي كتاب و نويسنده در يك سالنامه
012768.jpg
گروه ادب و هنر: حتماً  شما هم دست كم سالنامه هاي جورواجوري را كه خيلي فراتر از يك تقويم هستند ديده ايد. شايد هم خودتان مشتري آنهاييد؛سالنامه هايي كه عكس بازيگران مشهور را در صفحات مختلف چاپ مي كنند، آنهايي كه از طرح هاي خاص يك طراح معروف مثل اردشير رستمي استفاده مي كنند يا سالنامه هاي ادبي و ... الي آخر.
هر سال نزديك عيد يا بعضي وقت ها حتي كمي بعد از آن، سالنامه هاي جديد متولد مي شوند كه معمولاً  هم با هدف تجاري توسط ناشر خوش ذوقي منتشر شده اند. اما گاهي وقت ها هم مي توان نمونه هايي را يافت كه معلوم است هدف اقتصادي،  دست كم هدف اول دست اندركاران آن نبوده است، نظير سالنامه «اهل قلم» كه امسال توسط انتشارات «كتاب آفتاب» مشهد به چاپ رسيده است. جالب آن كه اين سالنامه براي خودش تحريريه، ويراستار و ... دارد و ويراستارش هم «محمدكاظم كاظمي» ، شاعر افغان مقيم ايران است.
۲۴ صفحه ابتدايي سالنامه اهل قلم- البته پس از آگهي ها- به ۱۲ نويسنده و انديشمند اختصاص دارد؛ يك صفحه عكس و صفحه اي نيز معرفي. شهيد مرتضي مطهري، علي شريعتي، شهيد بهشتي، محمدرضا حكيمي، علي صفايي حائري، سيد مهدي شجاعي، جلال  آل احمد، شهيد آويني، شهيد چمران، سيد حسن حسيني، محمدكاظم كاظمي و رضا اميرخاني اين ۱۲ نفرند.
در تمام صفحات «اهل قلم» دو بيت شعر از شاعران قديم و جديد درج شده است ولي كار جالب تر تحريريه سالنامه، معرفي يك كتاب در روزهاي جمعه هر هفته است.
كتاب هايي نظير «من او» اميرخاني، «كوه مرا صدا زد» بايرامي، «ديپلمات نامه» يوسفعلي ميرشكاك و...

برنامه
ديوار
نگارخانه نوا: نمايشگاه نقاشيخط و خوشنويسي بزرگمهر اسعدي مقدم/ تا ۵ ارديبهشت/ مقدس اردبيلي، خيابان ب، كوچه چهارم، پلاك ۱/۱۲/ تلفن: ۲۲۰۴۷۷۸۹
نگارخانه شمس: نمايشگاه نقاشي حميدرضا اكبري/ از امروز به مدت يك هفته/ خيابان آفريقا، پايين تر از جهان كودك، كوچه كمان، پلاك ۴/ تلفن: ۸۸۷۷۴۵۷۱
نگارخانه كندلوس: نمايشگاه نقاشي گروهي/ ۷ تا ۱۲ ارديبهشت/ بزرگراه كردستان، خيابان ،۶۴ ساختمان آ.اس.پ، واحد ۲۹/ تلفن: ۸۸۰۳۵۷۱۸
گالري افرند: نمايشگاه نقاشي حميد پازوكي، اكبر نيكان پور و رضا هدايت به همراه نمايش فيلم بي زمان تصوير سازي به كارگرداني ميثم شاه بابايي در ۶ ارديبهشت/ تا ۱۲ ارديبهشت/ بزرگراه كردستان، خيابان ،۳۵ اشك شهر، جلال حسيني، پلاك ۵۴
گالري ثروت: نمايشگاه گروهي نقاشي آتوسا سروري و هنرجويان/ تا ۷ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بابك مركزي، شماره ۳۵/ تلفن: ۸۸۷۹۸۷۰۷
نگارخانه ماه: نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي/ تا ۱۹ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بلوار گلستان، پلاك۸۹/ تلفن:۲۲۰۴۵۸۷۹
نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي حسين حسني زاده/ تا چهارم ارديبهشت/ خيابان ولي عصر، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، شماره ۱+۱۲/ تلفن ۲۲۰۱۷۷۶۱

صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي ‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

پرده
مرباي شيرين (مرضيه برومند)-بازيگران: ليلا حاتمي، محمدرضا شريفي نيا، ماني نوري، اميرحسين صديق، سيامك انصاري، گوهر خيرانديش، ارژنگ اميرفضلي
فرهنگ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين،۳ سعدي، اروپا، شاهد، شهرتماشا، جي۲ و كانون
ازدواج به سبك ايراني(حسن فتحي)-بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني، حسام نواب صفوي، محمدرضا شريفي نيا، شيلا خداداد، لادن طباطبايي
قدس، ايران،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران،۱ پايتخت و ميلاد
هوو (عليرضا داودنژاد)-بازيگران: رضا عطاران، علي صادقي، رضا داودنژاد، سپيده علايي و ...
عصر جديد،۱ قيام، تهران،۲ جوان،۱ فردوسي، سروش، جي۳ ، سعدي، مركزي،۳ ملت، دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون، قدس و موزه سينما
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: هومن سيدي، رضا كيانيان، احمد آقالو، رويا نونهالي و ...
فلسطين۲
زير درخت هلو( ايرج طهماسب)-بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني، آتش تقي پور، پوراندخت مهيمن و...
استقلال، جوان،۲ عصر جديد،۲ گلريز،۱ مركزي،۱ بهمن،۱ آستارا، پيروزي، پيوند، ايران،۲ جي،۲ شقايق، بلوار و المپيا
چهارشنبه سوري (اصغر فرهادي)-بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصر جديد،۳ پارس،۱ بهمن۲ و آسيا

تابلو
نمايشگاه عكس طبيعت بيجان
«طبيعت بيجان» عنوان نمايشگاه عكس هاي «رامين درم بخش» است كه از امروز در نگارخانه بنفشه واقع در خيابان ملاصدرا، نبش شيراز جنوبي كوچه بهار برپا مي گردد. علاقه مندان مي توانند از روز دوم ارديبهشت ماه از ساعت ۴ تا ۷ بعدازظهر از اين نمايشگاه ديدن كنند.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
قرآن
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   قرآن   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |