چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۹ - Apr 26, 2006
سهامداران ۳۴شركت در انتظار برگزاري مجمع
گروه بورس: از ابتداي سال جاري تاكنون، از زماني كه سهامداران بورس تهران معاملات خود را در سال جديد در اين بازار از سر گرفتند ۳۴شركت اطلاعات مربوط به پيش بيني سود هر سهم خود را شفاف ساختند. به گزارش «همشهري» سهام نيمي از اين شركت ها در تالار اصلي و مابقي در تالار فرعي خريدو فروش مي شود.
اين اطلاعات در حالي منتشر شد كه ۳۴شركت ياد شده در آستانه برگزاري مجامع عمومي عادي سالانه خود به سر مي برند.
براساس اين گزارش نام سيمان اروميه در فهرست اين شركت ها به چشم مي خورد كه با اعلام ۵هزار و ۶۰۷ريال سود براي هر سهم بالاترين درآمد به ازاي هر سهم را براي خود پيش بيني كرده است. پس از سيمان اروميه به ترتيب خدمات انفورماتيك با يك هزار و ۹۸۷ريال، داروسازي داملران رازك با يكهزار و ۹۲۲ ريال و سيمان اردبيل با يك هزار و ۷۴۹ريال بيشترين پيش بيني سود را به خود اختصاص داده اند.
اما در مقابل در همين مدت كمترين پيش بيني سود مربوط به اتمسفر با ۱۶ ريال درآمد خالص براي هر سهم بوده و پس از آن به ترتيب توليدي و گرانيت بهسرام با ۱۳۷ ريال، لوازم خانگي پارس با ۱۸۶ ريال و نوش مازندران با ۲۲۲ ريال كمترين پيش بيني سود براي هر سهم را از آن خود كرده اند.

فدراسيون بين المللي بورس هاي اوراق بهادر اعلام كرد:
گزارش عملكرد بورس هاي بين المللي
در جذب سرمايه هاي خارجي
013698.jpg
گروه بورس: تازه ترين آمار فدراسيون بين المللي بورس هاي اوراق بهادار نشان مي دهد در حالي كه بورس تهران در ماه مارس گذشته هيچ سرمايه خارجي را به خود جذب نكرده، بورس لندن با توجه به سرمايه گذاري ۳۰۳ ميليارد دلاري سرمايه گذاران خارجي در جايگاه نخست جهان از اين لحاظ جاي گرفته است.
به گزارش همشهري، ميزان سرمايه هاي داخلي جذب شده در بورس لندن به رقم سرمايه گذاري هاي خارجي بسيار نزديك بود به طوري كه در اين ماه انگليسي ها ۳۹۳ ميليارد دلار از نقدينگي خود را براي خريد سهام پرداختند.
براساس اين گزارش بورس نيويورك در ماه مارس با جذب ۱۷۶ ميليارد دلار سرمايه با منشأ خارجي در رتبه دوم جهان ايستاد. در اين مدت آمريكايي ها يكهزار و ۷۰۰ ميليارد دلار از نقدينگي خود را در سهام شركت هاي پذيرفته شده در بورس نيويورك سرمايه گذاري كردند. نزدك ديگر بورس مستقر در وال استريت، قلب بازارهاي مالي ايالات متحده، در همين دوره ۶۷ ميليارد دلار سرمايه خارجي و ۹۳۹ ميليارد دلار از سرمايه آمريكايي ها را جذب كرد. اما با اين وجود رتبه سوم جذب سرمايه هاي خارجي در بين بورس هاي معتبر جهان به بورس سوئيس اختصاص يافت در ماه مارس ۱۵۰ ميليارد دلار سرمايه خارجي به اين بورس جذب شد، در همين مدت خود سوئيسي ها فقط ۱۱ ميليارد دلار سهام خريدند. از سوي ديگر، نگاهي به عملكرد ۱۳بورس زيانده عضو فدراسيون جهاني بورس ها در ماه مارس نشان مي دهد، بورسهاي استانبول، قاهره و تهران به ترتيب بيشترين افت شاخص را داشتند.
در ۳ ماه گذشته شش بورس مهم در جهان با افت شاخص مواجه شدند. بورس تهران در اين مدت بيشترين افت شاخص را داشته است. شاخص اين بازار در سه ماه اول سال ۲۰۰۶ با ۶ درصد كاهش مواجه شد و از ۱۰۰۴۸ واحد در ابتداي سال ۲۰۰۶ به ۹۴۸۰ واحد در ماه مارس رسيد.
بازار تايلند از نظر افت شاخص در اين مدت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. شاخص اين بازار در مدت مذكور با چهار درصد افت مواجه شد و از ۷۶۲ واحد به ۷۳۳ واحد رسيد.
بورس كره نيز در اين مدت با سه درصد افت شاخص مواجه شد و شاخص اين بازار از ۱۳۹۹ به ۱۳۵۹ واحد رسيد. پس از آن بورس هاي تل آويو و سائو پوئولوي برزيل هر يك با دو درصد افت شاخص مواجه شدند. شاخص بورس تل آويو از ۷۹۳ واحد در ابتداي سال ۲۰۰۶ به ۷۸۵ واحد در ماه مارس كاهش يافت. شاخص سائو پوئولو نيز از ۳۸۳۸۲ واحد به ۳۷۹۵۱ واحد كاهش يافت.
بازار لوكزامبورگ نيز در سه ماه نخست سال ۲۰۰۶ با يك درصد افت شاخص مواجه شد. شاخص اين بازار از ۱۳۰۹ واحد به ۱۳۰۶ واحد كاهش پيدا كرد.
بازار شانگهاي چين نيز با يك دهم درصد كاهش كمترين افت شاخص در اين ماه را داشته است. شاخص اين بازار از ۲۹۹ واحد در ماه فوريه به ۲۹۸ واحد در ماه مارس رسيد. بازار قاهره با افت ۶/۴ درصدي در رتبه دوم قرار گرفته است. شاخص اين بازار از ۷۰۹۱ واحد در فوريه به ۶۷۶۷ در ماه مارس كاهش يافت. بازار تهران در ماه مارس پس از بورس استانبول و قاهره سومين رتبه از نظر ميزان افت شاخص را داشته است. شاخص اين بازار در ماه مارس با ۸/۳ درصد كاهش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و از ۹۸۵۹ واحد در ماه فوريه به ۹۴۸۰ واحد در ماه مارس رسيد.

قيمت سهام ۱۳ شركت دو درصد افزايش يافت
گروه بورس: قيمت سهام ۱۳شركت در جريان معاملات ديروز رو به افزايش گذاشت و اين شركت ها توانستند در اين روز سقف دو درصدي را پر كنند.
به گزارش «همشهري» شير پاستوريزه پگاه خراسان، شير پاستوريزه پگاه اصفهان، سينادارو، ايران مرينوس، كاشي اصفهان، داروسازي اسوه، كمباين سازي، جابرابن حيان و قندپارس از جمله شركت هايي بودند كه ديروز قيمت هر سهم آنها با دو درصد افزايش مواجه شد.
همچنين آهنگري تراكتورسازي ، كمك فنر ايندامين، فولاد كاويان و كابل سازي ايران روزگذشته دو درصد افزايش قيمت داشتند.
در اين روز قيمت سهام دو شركت كابل هاي مخابراتي شهيد قندي و پيام دو درصد كاهش يافت.

توقف نماد توليدي تهران
گروه بورس: دادوستد سهام كارخانجات توليد تهران در پايان معاملات ديروز به طور موقت متوقف شد.
به گزارش «همشهري» سهامداران اين شركت خود را براي حضور در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده كه به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره تشكيل مي شود، آماده مي كنند.

هم انديشي بازار سرمايه در بورس كشاورزي
ايلنا: دوازدهمين نشست مركز مطالعات تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريف، از سلسله هم  انديشي  هاي تخصصي ملزومات رشد و توسعه بازار سرمايه در كشور تحت عنوان «تفاوت و تعامل بازار سرمايه و بورس  هاي كالايي» با حضور دبيران كل بورس كالاي كشاورزي و فلزات، فردا در سالن اجتماعات بورس كالاي كشاورزي برگزار خواهد شد.
بر اساس اين گزارش ، «خسرو صداقت» ، رئيس هيأت   مديره و «محمدحسين چيذري» معاون برنامه  ريزي و توسعه بورس كالاي كشاورزي، «حسين عبده تبريزي» عضو هيأت علمي دانشگاه شهيد بهشتي، «غلامرضا سلامي» مديرعامل شركت سرمايه  گذاري آينده  نگر، «نصرالله برزني» مديرعامل شركت كارگزاري اقتصاد نوين و «حسين خزلي خرازي» مديرعامل شركت كارگزاري بانك كشاورزي از شركت  كنندگان در اين نشست به شمار مي  روند.

گزارش عملكرد بورس در كرج و خراسان
گروه بورس: مسئولان دو تالار منطقه اي بورس اوراق بهادار آمار عملكرد پارسال خود را روز گذشته در اختيار رسانه ها قرار دادند. در اين ميان سيدعلي حسيني مدير تالار كرج كه به تازگي به عضويت هيأت مديره سازمان جديد بورس و اوراق بهادار در آمده گفت: يك ميليارد و۲۳۲ميليون سهم به ارزش چهار هزار و ۸۷۰ ميليارد ريال سال گذشته در اين تالار خريد و فروش شد.
او در گفت وگو با ايرنا افزود: متوسط ارزش روزانه معاملات طي اين مدت۱۹ ميليارد ريال بود. وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته ۱۳۲هزار و۸۵۸ نفر از تالار بورس اين شهرستان سهام خريداري كردند. حسيني گفت:۱۲هزار و۸۶۹ كد نيز طي سال گذشته در اين تالار ايجاد شد. براساس آمار، حدود ۹/۷درصد كل معاملات خريد و فروش سهام در كشور طي سال۸۴ در اين تالار انجام شد. تالار معاملات بورس كرج ۲۸آذر ماه سال ۸۳ فعاليت خود را در اين شهرستان آغاز كرد.
عملكرد بورس در خراسان
گزارش ديگر حاكي است: ارزش بازار شركت هاي خراسان در سال گذشته به ميزان ۷ هزار و ۴۸۳ ميليارد ريال گزارش شد كه حدود ۲۷ درصد كاهش داشته است. حجم خريد و فروش سهام بورس منطقه اي خراسان هزار و ۲۶۰ ميليون سهام گزارش شده است كه حدود ۶۴ درصد افزايش را نسبت به سال قبل از آن نشان مي دهد. اين آمارها كه در مقايسه با سال قبل از آن است نشان مي دهد كه ارزش خريد و فروش سهام در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۷ ميليارد ريال بود كه حدود ۵ درصد افزايش داشته است و هم چنين متوسط ارزش خريد و فروش روزانه در سال گذشته ۱۹ ميليارد ريال بود كه حدود ۵ درصد افزايش نشان مي دهد.
تعداد خريداران سهام در سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۹۳۷ نفر بود كه حدود ۲۳۳ درصد افزايش داشته است و نيز تعداد سهامداران جديد در سال ۸۴ ميزان ۸۸۷۵ نفر بود كه ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزايش را نشان مي دهد. بنابراين گزارش، در سال گذشته نمادهاي بسته مربوط به شركت هاي بورس منطقه اي خراسان، شركت هاي قند نيشابور، توليدي تيم و پرميت بوده است كه دليل توقف اين سه شركت تعديل EPS و برگزاري مجمع عادي آنها بوده است و هم چنين شركت هاي كارتن مشهد، چين چين، بسته بندي مشهد و غذايي مشهد به دليل تعديل پيش بيني سود متوقف بوده اند.
طبق اين گزارش تعداد كارگزاري ها در سال گذشته ۲۵ شركت بود كه حدود ۹ درصد افزايش داشته است. تعداد ۲۳ شركت منطقه اي متقاضي پذيرش در بورس بوده اند كه اين ميزان ۱۰ درصد افزايش نشان مي دهد. بنابراين گزارش، عرضه اوليه شركت شير پاستوريزه پگاه خراسان در تابلوي فرعي بورس اوراق بهادار پس از طي مراحل پذيرش با قيمت هر سهام ۷ هزار و ۲۰۰ ريال نيز انجام شد. تعداد افراد شركت كننده در دوره هاي آموزشي ۳۳۸۵ نفر بوده كه حدود ۳۶ درصد افزايش داشته است.

فقط شاخص مالي و فرعي منفي شد
013695.jpg
گروه بورس: در حالي كه شاخص هاي اصلي بورس تهران ديروز باز هم در مسير صعود قرار گرفتند، شاخص عملكرد تالار فرعي و شاخص مالي ساز مخالف را كوك كردند.
به گزارش «همشهري» در جريان دادوستدهاي ديروز بورس تهران، شاخص كل قيمت سهام دو واحد مثبت خورد و به ۹ هزار و ۵۱۴ واحد نزديك شد. شاخص عملكرد تالار اصلي نيز با ۵/۲ واحد افزايش ديروز به ۹ هزار ۲۲۹ واحد رسيد و شاخص صنعت در نتيجه عملكرد خوب شركت هاي سرمايه گذاري دو واحد ديگر افزايش يافت. در اين روز معاملات معادن منگنز تأثير بسزايي بر سير افزايشي شاخص كل گذاشت.
اين گزارش حاكي است: طي دادوستدهاي روز گذشته بورس تهران ،شاخص عملكرد تالار فرعي ۰‎/۲ واحد كاهش يافت و شاخص واسطه گري هاي مالي ۵/۲ واحد افت كرد. اين شاخص ،عملكرد شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس را نشان مي دهد.معاملات ديروز موجب رشد ۷ واحدي شاخص بازده نقدي و قيمت شد و شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي هم ۵/۱۱ واحد رشد را تجربه كرد.
در اين روز شاخص سهام كاني هاي فلزي يك واحد، شاخص گروه فلزات اساسي ۳ واحد و شاخص سهام وسايل نقليه يك واحد افزايش يافتند.

توس گستر به فهرست جدول تقاضا پيوست
گروه بورس: فعالان بازار روز گذشته به خيل خريداران سهام توس گستر پيوستند و براي خريد ۹۳۵ هزار سهم اين شركت صف كشيدند.
به گزارش «همشهري» ارزش دستور خريدهاي صادر شده توسط ۱۰۴ نفر ديروز در مجموع ۵/۲ ميليارد ريال برآورد شد.
براساس اين گزارش، پتروشيمي اصفهان، معادن بافق و پتروشيمي آبادان باز هم ديروز سه شركت نخست جدول تقاضا بودند. در اين روز ۲۷۸ نفر براي خريد ۲/۱ ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۸/۶ ميليارد ريال به كارگزاري ها مراجعه كردند. ۷۴ نفر هم براي خريد ۶۰۲ هزار سهم معادن بافق به ارزش ۳/۴ ميليارد ريال دستور خريد صادر كردند. همچنين ۱۰۴ فعال بازار روز گذشته برگه هاي دستور خريد مربوط به ۴۴۳ هزار سهم پتروشيمي آبادان به ارزش ۶/۳ ميليارد ريال را پر كردند.
بيشترين حجم بازارگرداني ديروز روي سهام ۴ شركت سرمايه گذاري غدير، چادرملو، زامياد و بانك ملي صورت گرفت.
اين گزارش حاكي است: ۸۲۲ سهامدار سيمان فارس و خوزستان ديروز ۸/۲ ميليون سهم اين شركت به ارزش ۱۴ ميليارد ريال را به فروش گذاشتند.
همچنين ۳۳۶ نفر ۷/۱ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۷ ميليارد ريال را روز گذشته در بازار سهام عرضه كردند. سيمان سپاهان، گاز لوله، سيمان خاش، سامان گستر اصفهان و سيمان كرمان از ديگر شركت هايي بودند كه ديروز بيشترين دستور فروش براي سهام آنها صادر شد.

آخرين اخبار از توزيع سهام عدالت
گروه بورس: توزيع سهام عدالت با وجود اطلاع رساني نامناسب در اين زمينه همچنان ادامه دارد. در اين ميان مسئولان مختلف دولتي و استاني در اظهارنظرهاي گوناگون، اخباري را در اين زمينه اعلام مي كنند. به نظر مي رسد اين روند تا زماني كه مركزي متمركز براي آن ايجاد نشده، ادامه خواهد يافت. در آخرين اظهارنظرها، يك مقام مسئول در استان اصفهان گفت: شركت تعاوني توزيع سهام عدالت در اصفهان تشكيل مي شود.
به گزارش ايسنا، سميعي پور -معاون امور تعاوني هاي اداره كل تعاون استان اصفهان- ضمن ارائه توضيحات لازم در ارتباط با خصوصيات و ويژگي هاي سهام عدالت اعلام كرد : با تشكيل شركت تعاوني سهام عدالت و توزيع اين سهام به اقشار محروم و آسيب پذير جامعه ،افزايش قابل توجه ثروت و ايجاد درآمد دائمي  براي خانوارهاي واجد شرايط ايجاد خواهد شد. او افزود : با تشكيل جلسه اي، فرآيند شناسايي مشمولان مرحله  اول واگذاري سهام عدالت در خصوص نحوه  انتخابات مديران براي اداره مطلوب شركت در راستاي اهداف مورد نظر انجام خواهد شد. در ادامه، مديران شركت مشتمل بر هفت نفر به عنوان اعضاي هيات مديره، سه نفر به عنوان علي البدل هيات مديره، سه نفر بازرس و سه نفر به عنوان علي البدل بازرس انتخاب شدند و مقرر شد آموزش هاي لازم به مديران شركت به صورت رايگان براي آشنايي كامل با وظايف خود در شركت توسط امور آموزشي اداره  كل تعاون استان اصفهان انجام و سپس منتخبان به نسبت شركت ها معرفي شوند.
سهام عدالت براي همه
معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي هم اعلام كرد: تا پايان شهريورماه در كل استان ها به سه دهك پايين درآمدي، تا سقف ۵۰۰هزار تومان سهام عدالت داده مي شود. سيد مهدي عقدايي با اشاره به اينكه برنامه هاي سازمان خصوصي سازي همزمان با واگذاري سهام عدالت به بخش خصوصي در حال انجام است، گفت: شركت هايي كه از بافت مالي نامناسب برخوردارند، قيمت گذاري شده و به بخش خصوصي واگذار مي شوند و واگذاري شركت هاي سودده نيز در قالب سهام عدالت قرار خواهد گرفت.
عقدايي در ادامه با بيان اينكه شركت هاي سودده در قالب واگذاري سهام عدالت قرار مي گيرند، خاطر نشان كرد: در مرحله نخست به سه دهك پايين درآمدي جامعه، ۵۰۰هزار تومان سهام عدالت داده مي شود، سپس سهام عدالت تا سقف دو ميليون تومان به هر نفر تعلق مي گيرد و تا زماني كه يك سال مالي مشخص نشود وضعيت سوددهي آنها مشخص نخواهد شد.
معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي ادامه داد: ۷۰۰هزار نفر در چهار استان سيستان و بلوچستان، ايلام، خراسان جنوبي و كهكيلويه و بويراحمد تا سقف ۵۰۰هزار تومان سهام عدالت دريافت كرد ه اند و در مرحله اول، كار به اتمام رسيده است. وي در ادامه با بيان اينكه پيش بيني مي شود تا پايان شهريورماه به سه گروه هدف در كل استان ها تا سقف ۵۰۰هزار تومان سهام عدالت داده شود تأكيد كرد: گروهي كه كار قيمت گذاري سهام را انجام مي دهند تا پايان شهريورماه، كار واگذاري سهام به اين سه دهك را به اتمام خواهند رساند. او درباره روند خصوصي سازي در سال ۸۵ توضيح داد: قانون بودجه هنوز به سازمان ابلاغ نشده، اما رقمي براي خصوصي سازي در نظر گرفته نشده است. با توجه به اين امر، كار راحت تر خواهد شد زيرا اجبار بودجه اي براي واگذاري نداريم.

آخرين اطلاعات مربوط به پيش بيني سود شركت ها
گروه بورس: شركت كارخانجات كابل سازي ايران، درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان آذرماه ۸۵ مبلغ ۱۵ ريال اعلام كرد.
اين شركت در سه ماه پاياني سال گذشته، ۳۶ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش،  ۳۲ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، دو ميليارد ريال هزينه عملياتي و ۵/۱ ميليارد ريال سود عملياتي داشته است.
در اين مدت كابل سازي ايران ۴۹۴ميليون ريال سود خالص كسب كرده و به ازاي هر سهم، ۱۳ ريال سود كنار گذاشته كه بر اين اساس ۸۵درصد پيش بيني هاي خود را محقق ساخته است. اين شركت اعلام كرده به زودي قصد دارد سرمايه خود را به ميزان ۵۰ درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدي سهامداران افزايش دهد.
سرمايه گذاري رنا
هيأت مديره سرمايه گذاري رنا در نظر دارد تقسيم سود ۹۰ درصدي را به مجمع عمومي عادي سالانه پيشنهاد كند. اين شركت در ۶ ماه منتهي به پايان آبان ماه ،۸۴ ۵۰ميليارد ريال از محل سرمايه گذاري، سود كسب كرده است. در اين مدت سود عملياتي سرمايه گذاري رنا ۷۵ ميليارد ريال و سود خالص شركت نيز ۵۴ميليارد ريال برآورد شده و به ازاي هر سهم نيز ۳۴ ريال سود كنار گذاشته است. سرمايه گذاري رنا پيش بيني هر سهم خود را براي سال مالي منتهي به پايان ارديبهشت ماه جاري، مبلغ ۵۸۰ ريال اعلام كرده است.
پارس سرام
پارس سرام امسال تصميم دارد به ازاي هر سهم ۶۰۰ ريال سود بين سهامداران خود تقسيم كند. بر اين اساس در مجموع، ميزان سود قابل تقسيم اين شركت امسال به ۶/۸ ميليارد ريال بالغ مي شود. اين در حالي است كه پيش تر پارس سرام اعلام كرده بود به ازاي هر سهم، ۸۸۰ ريال سود بين سهامداران پخش مي كند. اين شركت در نيمه دوم سال گذشته ۳۷ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲۸ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۶/۵ ميليارد ريال سود عملياتي و ۹/۳ ميليارد ريال سود خالص داشته است. در اين مدت پارس سرام به ازاي هر سهم ۲۷۰ ريال سود كنار گذاشته كه با توجه به پيش بيني سود ۹۶۵ ريالي شركت براي سال منتهي به پايان شهريور ماه ۸۵ ،اين رقم ۲۸ درصد بودجه را محقق مي سازد.
داروسازي داملران رازك
داروسازي داملران رازك قصد دارد براي سال مالي ۸۴ مبلغ يك هزار و ۳۰۰ ريال سود به سهامداران خود بپردازد. اين شركت در سال ۸۴ با كسب ۲۸ ميليارد ريال سود خالص به ازاي هر سهم، يك هزار و ۵۶۵ ريال سود كنار گذاشت و بر اين اساس، به ۱۰۰ درصد پيش بيني هاي خود جامه عمل پوشاند. در سال ۸۴ درآمد حاصل از فروش رازك ۱۷۲ميليارد ريال و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن ۵/۱۱۹ ميليارد ريال بوده است.
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات
سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات در سال گذشته ۲/۱۴ميليارد ريال سود خالص كسب كرد و به ازاي هر سهم ۱۱ ريال سود كنار گذاشت. اين در حالي است كه شركت، پيش بيني سود هر سهم خود را ۲۸۳ ريال اعلام كرده بود كه ۱۱ ريال تنها ۴ درصد بودجه را پوشش مي دهد. البته اين شركت اعلام كرده سود منعكس شده در عملكرد واقعي سال مالي ۸۴ ،قبل از ثبت سود سهام شركت هاي سرمايه پذير است كه تاكنون مجامع آنها برگزار نشده است. سرمايه گذاري توسعه معادن و فلزات در سال گذشته ۴/۱۸ميليارد ريال از محل سرمايه گذاري و ۲/۴۳ميليارد ريال از محل فروش سرمايه گذاري ها سود كسب كرده است. اين شركت كه قبلاً تصميم داشت ۷۰درصد درآمد هر سهم سال ۸۴ را بين سهامداران خود تقسيم كند، اكنون اعلام كرده ۵۰ درصد سود هر سهم را بين سهامداران پخش مي كند.
سيمان خزر
شركت سيمان خزر قصد دارد سرمايه خود را از مبلغ ۶۰ميليارد ريال طي دو مرحله به ۱۲۰ميليارد ريال افزايش دهد. همچنين اين شركت براي سال ۸۴ به ازاي هر سهم ۴۰۰ ريال و براي سال ۸۵ به ازاي هر سهم ۴۱۷ ريال سود بين سهامداران خود تقسيم مي كند.
سيمان خزر در نيمه دوم سال گذشته ۸۱ ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۴۱ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۳۶ ميليارد ريال سود عملياتي و ۳۵ ميليارد ريال سود خالص داشته است. در اين مدت سيمان خزر به ازاي هر سهم ۵۸۹ ريال سود كنار گذاشته كه اين رقم با توجه به پيش بيني سود يك هزار و ۲۷۷ ريالي، ۴۶ درصد بودجه را پوشش مي دهد.
صنعتي كيميدارو
شركت كيميدارو قصد دارد امسال ۵۲۵ ريال سود بين سهامداران خود در مجمع عمومي عادي سالانه تقسيم كند. بر اين اساس ميزان سودي كه شركت، امسال بين سهامداران تقسيم مي كند به ۵/۳۱ ميليارد ريال مي رسد. اين شركت پيش بيني سود هر سهم خود را مبلغ ۷۵۹ ريال اعلام كرده است. همچنين بر اساس پيش بيني هاي كيميدارو، امسال درآمد حاصل از فروش اين شركت ۲۰۰ميليارد ريال، بهاي تمام شده كالاي فروش رفته آن ۶/۱۴۸ ميليارد ريال، سود عملياتي ۴۰ ميليارد ريال و ميزان سود خالص شركت ۶/۴۵ ميليارد ريال خواهد بود. كيميدارو پيش بيني سود هر سهم خود را براي سال مالي ۸۵ مبلغ ۷۵۹ ريال اعلام كرده است.
مارگارين
مارگارين امسال قصد دارد ۱۰۰درصد سود خود را بين سهامدارانش تقسيم كند. اين شركت در زمستان گذشته ۲۶۷ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۲۴۴ ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته،  ۱۲ ميليارد ريال سود عملياتي و ۱۰ ميليارد ريال سود خالص داشته است. در اين مدت مارگارين به ازاي هر سهم ۸۴ ريال سود كنار گذاشته كه اين رقم ۲۵درصد بودجه را پوشش مي دهد. اين شركت پيش بيني سود هر سهم خود را ۳۳۰ ريال اعلام كرده است.
كربن ايران
ميزان سود قابل تقسيم كربن ايران امسال در مجموع به ۶۸ميليارد ريال مي رسد. بر اين اساس اين شركت تصميم دارد در مجمع عمومي سالانه خود ۲۷۱ ريال سود به ازاي هر سهم بين سهامدارانش تقسيم كند.
كربن ايران درآمد خالص هر سهم خود را براي سال مالي ۸۵ مبلغ ۳۰۱ ريال پيش بيني كرده است. همچنين بر اساس پيش بيني هاي كربن ايران، اين شركت در سال مالي جاري ۵/۳۴۲ميليارد ريال درآمد حاصل از فروش، ۳/۲۴۷ميليارد ريال بهاي تمام شده كالاي فروش رفته، ۷۹ ميليارد ريال سود عملياتي و ۷۵ميليارد ريال سود خالص خواهد داشت.

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۲۰.۷۷
۱۰۲۸
۵,۹۷۷
معادن منگنز ايران
۳.۸۱
۳۷
۱,۰۰۸
حق تقدم موتورسازان تراكتورسازي ايران
۲
۱۰۶
۵,۴۱۲
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۱.۹۹
۱۱۷
۵,۹۸۳
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۱.۹۹
۱۱۶
۵,۹۵۷
سينا دارو
۱.۹۹
۴۲
۲,۱۵۴
ايران مرينوس
۱.۹۹
۵۴
۲,۷۶۵
كاشي اصفهان
۱.۹۹
۱۴۹
۷,۶۳۳
داروسازي اسوه
۱.۹۸
۶۱
۳,۱۴۲
كمباين سازي ايران
۱.۹۸
۱۵۵
۷,۹۷۲
داروسازي جابرابن حيان
۱.۹۷
۳۱
۱,۶۰۲
قند پارس
۱.۹۴
۶۴
۳,۳۵۷
آهنگري تراكتورسازي ايران
۱.۹
۴۱
۲,۱۹۶
كمك فنر ايندامين
۱.۹
۳۰
۱,۶۰۶
فولاد كاويان
۱.۹
۳۵
۱,۸۷۸
كابل سازي ايران
۱.۸۴
۳۸
۲,۱۰۲
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۸۴
۸۲
۴,۵۴۷
نورد آلومينيوم
۱.۸۳
۲۴
۱,۳۳۳
مهركام پارس
۱.۶۱
۵۶
۳,۵۴۳
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۱.۵۴
۷۱
۴,۶۹۳
ملي سرب و روي ايران
۱.۱۷
۴۶
۳,۹۷۳
ايران ارقام
۱.۱۳
۵
۴۴۶
پارس الكتريك
۰.۸۶
۱۰
۱,۱۷۴
قند شيروان قوچان و بجنورد
۰.۸۵
۱۴
۱,۶۵۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۰.۸۳
۲۶
۳,۱۶۳
شيميايي سينا
۰.۷۶
۵
۶۶۳
بهپاك
۰.۶۷
۱۱
۱,۶۴۱
پارس خودرو
۰.۴۹
۲۵
۵,۱۲۶
كارخانجات داروپخش
۰.۴۲
۳۰
۷,۰۹۸
معادن بافق
۰.۴
۵
۱,۲۴۵
كف
۰.۳۷
۱۵
۴,۰۴۰
تراكتورسازي ايران
۰.۳۴
۵
۱,۴۶۱
سرما آفرين
۰.۳۱
۲۰
۶,۳۸۳
پارس دارو
۰.۲۷
۸
۲,۹۷۳
داروسازي كوثر
۰.۲۷
۵
۱,۸۴۹
سايپاآذين
۰.۲۵
۲۰
۸,۰۵۰
پتروشيمي آبادان
۰.۲۵
۴
۱,۶۰۸
درين كاشان
۰.۲۳
۶
۲,۶۱۸
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۲۲
۳
۱,۳۸۹
فرآورده هاي غذايي و قند تربت جام
۰.۲۲
۲
۹۱۷
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۰.۲۲
۸
۳,۵۷۳
دارويي لقمان
۰.۱۶
۱۶
۹,۹۶۶
پتروشيمي اراك
۰.۱۳
۲
۱,۵۴۷
بانك پارسيان
۰.۱
۲
۲,۰۷۸
محورسازان ايران خودرو
۰.۱
۱۳
۱۳,۲۹۱
نفت بهران
۰.۰۸
۷
۹,۲۰۱
صنايع ريخته گري ايران
۰.۰۷
۱
۱,۴۶۳
ليزينگ ايران
۰.۰۶
۱
۱,۵۴۰
سايپا شيشه
۰.۰۴
۴
۸,۹۷۶
زامياد
۰.۰۲
۱
۴,۱۹۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ)
۰
۰
۱,۹۹۴
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ)
۰
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۰
۰
۹,۰۴۵
قند اصفهان
۰
۰
۱,۹۸۹
مارگارين
۰
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۰
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ)
۰
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۰
۰
۱,۷۷۵
كارخانجات قند قزوين
۰
۰
۱,۸۹۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰
۰
۱,۶۰۹
نيرو محركه
۰
۰
۲,۱۶۷
فرآورده هاي تزريقي ايران
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۵,۵۴۲
لبنيات پاك
۰
۰
۷,۸۳۲
دارويي رازك
۰
۰
۱,۳۸۳
صنعتي آما
۰
۰
۱,۲۲۷
بسته بندي ايران
۰
۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۰
۰
۵,۰۹۸
سايپاديزل
۰
۰
۳,۳۷۵
الكتريك خودرو شرق
۰
۰
۴,۲۹۹
صنعتي دريايي ايران
۰
۰
۱۱,۲۰۰
سنگ آهن گل گهر
۰.۰۱-
۱-
۸,۹۳۸
سيمان شرق
۰.۰۱-
۲-
۱۴,۵۳۹
نفت پارس
۰.۰۲-
۱-
۴,۹۴۵
سيمان فارس و خوزستان
۰.۰۲-
۱-
۶,۱۷۶
معدني و صنعتي چادرملو
۰.۰۳-
۱-
۳,۳۳۹
شيمي داروئي داروپخش
۰.۰۴-
۳-
۷,۳۳۱
سيمان تهران
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۳۹
ساختمان اصفهان
۰.۰۵-
۲-
۴,۱۰۶
سايپا
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۱۴
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۰۰
نيروترانس
۰.۰۵-
۳-
۶,۵۹۷
سيمان بجنورد
۰.۰۷-
۲-
۲,۷۱۰
گازلوله
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۵۳
پتروشيمي شيراز
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۸۲
آبگينه
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۵۷
لوله و ماشين سازي ايران
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۰۸
سرمايه گذاري بهمن
۰.۱-
۴-
۳,۸۵۰
صنايع كاغذسازي كاوه
۰.۱-
۲-
۲,۰۹۱
گلتاش
۰.۱-
۱-
۹۷۱
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۱۱-
۱-
۹۴۳
سرمايه گذاري بوعلي
۰.۱۱-
۱-
۸۸۲
آبسال
۰.۱۶-
۶-
۳,۷۳۷
ايران خودروديزل
۰.۱۶-
۳-
۱,۹۲۸
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات (هلدينگ)
۰.۱۶-
۴-
۲,۵۴۶
صنايع مس شهيد باهنر
۰.۱۷-
۲-
۱,۱۴۸
رينگ سازي مشهد
۰.۱۷-
۱-
۵۸۸
نورد و لوله اهواز
۰.۱۷-
۲-
۱,۲۰۷
فنرسازي خاور
۰.۱۸-
۳-
۱,۶۶۷
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۰.۱۸-
۴-
۲,۲۶۶
رايان سايپا
۰.۱۹-
۲-
۱,۰۷۷
سرمايه گذاري ملي ايران
۰.۱۹-
۱۳-
۶,۸۸۵
حمل و نقل پتروشيمي
۰.۲۳-
۴-
۱,۷۴۶
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ)
۰.۲۳-
۹-
۳,۸۳۳
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۲۵-
۵-
۱,۹۶۴
كربن ايران
۰.۲۶-
۲-
۷۶۰
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۲۸-
۸-
۲,۸۷۵
حمل و نقل توكا
۰.۳-
۶-
۱,۹۸۵
نوسازي وساختمان تهران
۰.۳۳-
۱-
۲۹۹
پارسيلون
۰.۳۴-
۹-
۲,۶۳۶
صنعتي بهشهر
۰.۴۴-
۳۳-
۷,۵۰۰
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۰.۵۲-
۲۱-
۳,۹۸۲
عمران و توسعه فارس
۰.۵۵-
۷-
۱,۲۷۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۵۶-
۲۶-
۴,۵۸۲
كارتن ايران
۰.۶۵-
۱۰-
۱,۵۲۴
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۰.۷۸-
۱۷-
۲,۱۴۹
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱.۰۶-
۲۷-
۲,۵۲۱
صنايع لاستيكي سهند
۱.۰۶-
۱۳-
۱,۲۱۵
سرمايه گذاري نيرو
۱.۲۹-
۱۵-
۱,۱۵۱
كارخانه فارسيت درود
۱.۳۹-
۲۲-
۱,۵۶۰
قند مرودشت
۱.۵۵-
۱۴۸-
۹,۳۹۳
توليد سموم علف كش
۱.۶۱-
۱۳-
۷۹۴
آزمايش
۱.۶۶-
۱۱۳-
۶,۶۹۶
صنايع جوشكاب يزد
۱.۷۷-
۶۴-
۳,۵۴۲
حق تقدم سيمان سپاهان
۱.۹۹-
۳۱-
۱,۵۲۸
كارخانجات صنعتي پيام
۱.۹۹-
۷۹-
۳,۸۹۲
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۶.۸-
۵۸۸-
۸,۰۵۷
تهران شيمي

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |