چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۹ - Apr 26, 2006
بزرگراه نور به خيابان شكوفه و ميدان جهاد متصل شد
بهره برداري از دو تقاطع غيرهمسطح
در بزرگراه شهيد كاظمي
013803.jpg
013809.jpg
گروه شهري: صبح ديروز با حضور دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران دو تقاطع غيرهم سطح شكوفه و جهاد در بزرگراه شهيد احمد كاظمي (نور سابق) به بهره برداري رسيد.
به گزارش همشهري، بزرگراه شهيد احمد كاظمي به طول ۳۸۰۰ متر در دو باند ۱۱ متري حدفاصل ميدان جهاد تا سه راه نعمت آباد واقع شده و داراي ۴ تقاطع غيرهم سطح است كه صبح ديروز تقاطع هاي بزرگراه شهيد كاظمي با خيابان شكوفه و ميدان جهاد با هزينه اي معادل ۸۲ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.
بنا بر اين گزارش دكتر محمدباقر قاليباف شهردار تهران در اين مراسم قول داد به منظور رعايت حال و تسهيل عبور و مرور زايران حرم مطهر امام خميني(ره) و زوار اهل قبور بهشت زهرا(س) كار بهره برداري از دو پل تقاطع بزرگراه شهيد كاظمي با سه راه نعمت آباد و پل شقايق حدفاصل پل شكوفه و ميدان جهان را ظرف يك ماه آينده و تا پيش از مراسم ارتحال حضرت امام (ره) به پايان برساند.
به گفته قاليباف، اكثر كساني كه از محورهاي جنوبي از جمله قم وارد تهران مي شوند با مشكل گره ترافيكي در ميدان جهاد مواجه مي شوند در حالي كه از امروز با افتتاح تقاطع غيرهم سطح جهاد و شكوفه معضل ترافيك و دسترسي به حوزه جنوب تهران و ورود و خروج از آن برطرف شده است.
وي افزود: اتوبان شهيد كاظمي با عبور از بزرگراه آزادگان و تقاطعات شقايق، شكوفه، سه راه نعمت آباد و بزرگراه آيت الله سعيدي به سمت فرودگاه مهرآباد ادامه پيدا مي كند به طوري كه شهروندان امكان آن را خواهند داشت تا از فرودگاه امام(ره) تا مهرآباد به يك مسير بزرگراهي به همراه تقاطعات غيرهم سطح متعدد دسترسي داشته باشند.
به گفته قاليباف حل معضل ترافيك تنها در احداث بزرگراه، رمپ و لوپ و تقاطعات غيرهم سطح نيست بلكه در اين باره نيازمند مديريت واحد ترافيك هستيم. وي از نبود يك مرجع صالح واحد براي پاسخگويي در اين حوزه انتقاد كرد و ادامه داد: تنها ترويج فرهنگ ترافيك در ميان شهروندان و مديريت واحد در كنار ساخت راه و اصلاحات هنري منجر به حل معضل ترافيك خواهد شد.
قاليباف در بخش ديگري از سخنان خود افزود: سيستم گردش مالي شهرداري به گونه اي است كه مديريت شهري را وادار مي سازد در ميان راه هاي سخت و پرپيچ و خم به دنبال منابع جديد و مختلف كسب درآمد باشد و در عين حال نحوه هزينه كرد و نظارت بر انجام بهينه و سريع كارها را نيز دنبال كند.
وي با اعلام اين مطلب كه علي رغم دو برابر شدن بودجه امسال، شهرداري همچنان به دنبال كسب راه هاي درآمدي براي تأمين هزينه سرسام آور پروژه هاي عمران شهري است گفت، گرچه بخشي از بودجه شهرداري از ناحيه عوارض حاصل مي شود، اما توجه به بخش خصوصي و دعوت از سرمايه گذاران داخلي و خارجي بر مشاركت در اجراي طرح هاي شهرداري هم از اولويتهاي جدي امسال است؛ به طوري كه قصد داريم قريب به ۴۰ درصد بودجه فعاليتهاي شهرداري را امسال از محل سرمايه گذاري مشاركتي با داخل و خارج كشور تأمين نماييم.
در مراسم روز گذشته افتتاح دو پل غير هم سطح جهاد و شكوفه، احمد دنيامالي معاون فني عمراني شهرداري تهران نيز خبر داد: امسال يك سوم (۶۲ كيلومتر) از تونل ۲۰۰ كيلومتري جمع آوري آبهاي سطحي تكميل مي شود.
دنيا مالي هزينه احداث اين كانالهاي زيرزميني جمع آوري آبهاي سطحي را ۷۰۰ ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: امسال با توجه به ۵/۲ برابر شدن بودجه عمراني معاونت فني شهرداري تهران شاهد سالي پررونق در حوزه عمران شهري خواهيم بود.

۸ هزار هكتار فضاي سبز
013722.jpg
مهر: معاون عمراني استانداري تهران از ايجاد ۸ هزار هكتار فضاي سبز در شهرستانهاي استان خبر داد. يوسفعلي درون پرور گفت: تا پايان برنامه چهارم توسعه كشور بيش از هشت هزار هكتار از فضاهاي خالي شهرستانهاي استان تهران به فضاي سبز و پارك تبديل مي شوند.
وي افزود: عمليات سرسبز سازي دو هزار هكتار از اين ميزان تا پايان سال جاري اجرايي مي شود كه براي سرسبزسازي اين ميزان زمين بيش از هرچيز نيازمند آب و مديريت صحيح هستيم.
معاون استاندار تهران اظهار داشت: به لحاظ محدوديتي كه در منابع آبي كشور وجود دارد، ضروري است برآوردي از ميزان ذخائر آبي شهرها صورت گيرد.

پاركينگ طبقاتي
013719.jpg
تا پايان سال جاري ۲ پروژه بزرگ پاركينگ طبقاتي در تهران به بهره برداري مي رسد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، مهندس قانعي، مديرعامل شركت تدبيريافت گفت: هم اكنون شركت تدبير يافت در حال ساخت چند پروژه پاركينگ طبقاتي در چند نقطه از تهران است.وي افزود: ساخت پاركينگ طبقاتي لاله روبروي هتل لاله تهران در خيابان دكتر فاطمي و پاركينگ طبقاتي صادقيه در ميدان صادقيه مراحل اجرايي را مي گذرانند.
مدير عامل شركت تدبيريافت خاطرنشان كرد: پاركينگ طبقاتي لاله تا پايان مهرماه و پاركينگ طبقاتي صادقيه تا پايان اسفندماه ۸۵ به بهره برداري خواهد رسيد.

سگ و گربه ها از آلودگي هوا سرطان گرفتند
013728.jpg
ايسنا: مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران گفت:   سگ و گربه هاي پايتخت از آلودگي هوا سرطان گرفتند.دكتر فتح الله امي در ادامه  گفت: همچنين سال گذشته در تهران ۴/۱۲ درصد ازشهروندان فوت شده سكته قلبي كرده بودند. وي با اشاره به بازنگري انجام شده در طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران افزود: بر اين اساس در محور اول وزارت صنايع موظف شده است طي سال ۸۵ برنامه ريزي لازم را براي ارتقاي استاندارد آلايندگي يورو۲ انجام دهند كه به موجب آن از ابتداي سال ۸۶ تمامي  خودروسازان موظف به رعايت استاندارد آلايندگي يورو۳ هستند كه اين مساله به وزارت صنايع ابلاغ شده است.

۴۴ پروژه نرم افزاري و سخت افزاري
در حوزه ترافيك اجرا شد
گروه شهري: ۴۴ طرح اجرايي و ده ها پروژه مطالعاتي در حوزه حمل و نقل و ترافيك از سوي مديريت شهري تهران در سال ۸۴ به اجرا درآمد.
روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين مطلب، مهم ترين اقدامات اجرايي سال گذشته را به اين شرح گزارش كرد:
- كاهش روزانه ۴۰۰ هزار سفر زائد از طريق ساماندهي سيستماتيك مديريت تقاضاي سفر براي نخستين بار
- افزايش روزانه ۵۰۰ هزار نفر به ظرفيت اتوبوسراني با اجراي نظام كارانه براي رانندگان اتوبوس
- افزايش روزانه ۱۰۰ هزار نفر به ظرفيت مترو از طريق كاهش سر فاصله قطارهاي مترو
- اتصال شرق تهران به شبكه مترو از طريق بهره برداري از ايستگاه دردشت در اسفندماه سال ۸۴
- توسعه مسيرهاي عادي اتوبوسراني در بزرگراه ها و خطوط ويژه اتوبوسراني در خيابان ها به منظور افزايش سرعت حركت اتوبوس ها
- استمرار و تسريع در اجراي اصلاحات هندسي و پروژه هاي عمراني داراي توجيه و مطالعات ترافيكي و توقف پروژه هاي فاقد مطالعات و توجيه كافي
- اولويت بندي پروژه هاي عمراني موثر در كاهش ترافيك با هماهنگي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران و آغاز برخي از آن ها
- اعمال سيستم نظارتي قوي و مستمر در تاكسيراني از طريق ساعات كار بازرسي و تعداد بازرسان
بنابراين گزارش طي اين مدت علاوه بر ۴۴ طرح اجرايي، ده ها پروژه مطالعاتي نيز در جهت حل مشكل ترافيك تهران صورت پذيرفته كه اهم آن ها به شرح زير اعلام شده است:
- شبيه سازي وضعيت ترافيك تهران در ۵۰ گزينه جهت تعيين محورهاي فعاليت در سال ۸۵ و سال هاي آتي
در اين ارتباط معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه تجربه نشان داده اكتفا كردن به فعاليت هاي جاري و امور روزمره مشكل ترافيك تهران را حل نمي كند، اظهار داشت: ترافيك تهران نيازمند افكار نو، ايده هاي تازه و ابداع و نوآوري در اقدامات اجرايي است.
مهندس مهرداد تقي زاده با بيان اين كه در نگاه اول شايد انجام چند عنوان فعاليت ابتكاري رضايت بخش به نظر برسد، تصريح كرد: اما واقع نگري حاصل از شش ماه مديريت ترافيك تهران، نشان دهنده اهميت ابتكارات مديريتي در جهت استفاده از حداكثر امكانات و تجهيزات موجود از طريق اقدامات نرم افزاري است. معاون شهردار تهران با اشاره به ضرورت آشنايي كامل و شناخت دقيق از حوزه گسترده و متنوع حمل و نقل و ترافيك هم زمان با فعاليت سنگين و فشرده به منظور جمع بندي بودجه سال ،۸۵ اعلام كرد: علي رغم اين موضوع صرفا در زمستان سال گذشته ۱۵ عنوان پروژه ابتكاري در اين بخش انجام شده است. مهندس تقي زاده در پايان فعاليت هاي انجام شده در دو بخش اجرايي و مطالعاتي را ناكافي دانست و خاطرنشان ساخت: حل مشكل ترافيك تهران علاوه بر برنامه هاي سخت افزاري و نرم افزاري اجرا شده، نيازمند مجموعه اي از اقدامات ساختاري و كليدي با محوريت تقويت سيستم حمل و نقل عمومي است كه در حال برنامه ريزي و برداشتن گام هاي اوليه اجراي آن مي باشيم و اميدواريم در سال ۸۵ با همكاري كليه دستگاه هاي دست اندركار شاهد آثار مثبت آن باشيم.

قطع هزاران اصله درخت راش در جنگل هاي رودبار گيلان
ايلنا: بخش قابل توجهي از جنگل  هاي بكر «راش» منطقه توريستي داماش از توابع «رودبار زيتون» توسط عده  اي سودجو و فرصت  طلب با توجيهات واهي تخريب و نابود شد.
در اقدامي  حيرت  انگيز و كم  سابقه هزاران اصله درخت تنومند و سالخورده در منطقه توريستي «داماش» واقع در رودبار گيلان با بهانه احداث جاده  اي كه بنا به گفته اهالي هيچ نيازي به ايجاد آن احساس نمي  شود «قطع و بخش قابل توجهي از جنگل  هاي طبيعي و بكر اين منطقه نابود شد.
براساس اين گزارش،شهرداري، شوراي شهر و جنگل  باني «پره  سر» رودبار كه نقش محوري را در اين قضيه داشتند، تاكنون پاسخگوي اقدامات غيرقانوني خود نبوده  اند.
اين در حالي است كه بنا به گفته ساكنان و اهالي منطقه، شماري ديگر از مسئولان و مقامات ذيربط در شهرستان رودبار در تخريب و نابودي جنگل  هاي بكر منطقه نقش داشته  اند و در واقع با مجوز و چراغ سبز آنها، اين فاجعه زيست  محيطي به وقوع پيوسته است.
اهالي منطقه توريستي «داماش» كه مصرانه خواستار پيگيري فاجعه اتفاق افتاده و برخورد جدي با متخلفان و عاملان اين فاجعه زيست  محيطي هستند، احداث جاده آن هم در دل جنگل  هاي بكر «راش» منطقه را دستاويزي براي تخريب بيشتر جنگل  ها و منتفع شدن عده  اي سودجو از اين مساله مي  دانند، به طوري كه بخش عظيمي از درختان قطع شده توسط شهرداري «پره  سر» از سوي عده  اي مجهول  الهويه به يغما رفته است و اين خطر وجود دارد كه با تردد بيشتر از جاده جديدالاحداث، بخش قابل توجه ديگري از جنگل  هاي دست  نخورده منطقه تخريب و نابود شود.

نگاه
013716.jpg
بهرام عظيمي

عوارض نوسازي در ۴ قسط از شهروندان دريافت مي شود
عوارض نوسازي شهرداري تهران به صورت فصلي دريافت و در ۴ قسط تنظيم مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران دكتر پورزرندي معاون مالي- اداري در رابطه با دو فيش شدن عوارض در سال ۸۴ گفت: امسال به منظور رفاه حال شهروندان فيش عوارض نوسازي در دو قسط دريافت مي شود.
وي افزود: قسط اول شامل ۵۰ درصد عوارض نوسازي امسال به علاوه بدهي هاي گذشته است كه شهروندان بايد تا ۲۹ اسفند آن را پرداخت كنند. معاون مالي- اداري شهرداري افزود: شهروندان مي توانند ۵۰ درصد مابقي عوارض نوسازي امسال را نيز تا ۳۱ خرداد سال آينده پرداخت كنند.
وي با اشاره به تلاش شهرداري براي ايجاد درآمد پايدار گفت: تلاش داريم در سال هاي آينده اقساط نوسازي را در ۴ فصل تنظيم كنيم و شهروندان فرصت دارند تا پايان سال نسبت به پرداخت اين عوارض اقدام كنند.پورزرندي پيش بيني كرد: در صورتي كه امسال عوارض نوسازي به طور كامل محقق شود شهرداري از اين محل در حدود ۶۰ ميليارد تومان درآمد به دست خواهد آورد.وي تاكيد كرد: بر اساس تجربه هاي گذشته حدود نيمي از شهروندان عوارض خود را به شهرداري پرداخت نكرده اند.معاون مالي- اداري شهرداري تهران هزينه هاي جاري و نگه داشت سطح موجود شهر تهران را براي هر نفر به طور متوسط ۲۰۰ تومان اعلام كرد و گفت: اين در حالي است كه كل دريافتي شهرداري تهران از شهروندان در حال حاضر روزانه به ازاي هر نفر حدود متوسط ۲۶ تومان است.

در جلسه ديروز شوراي شهر تهران اعلام شد:
نرخ كرايه برخي خطوط تاكسي تعديل مي شود
013725.jpg
گروه شهري: نرخ كرايه تاكسي در برخي خطوط با تعامل شوراي شهر و فرمانداري تهران تعديل مي شود.
به گزارش همشهري، در جلسه علني ديروز شوراي اسلامي شهر تهران كه فرماندار و مسئولان تاكسيراني نيز حضور داشتند در ادامه بررسي اعتراض فرمانداري به نرخ هاي سال ۸۵ مقرر شد نرخ هاي مربوط به خطوط مورد اختلاف در كميته كارشناسي مشترك شوراي شهر، فرمانداري و شهرداري بررسي و نرخ هاي اصلاح شده حتي المقدور طي هفته  آينده اعلام شود.
مهندس مهدي چمران رئيس شوراي شهر با اشاره به پروسه تصويب و اعلام نرخ تاكسي در سال ۸۵ گفت: تجديدنظر را حق خود مي دانيم و نرخ ها مجددا بررسي و در صورت لزوم اصلاح خواهد شد.
وي در عين حال نرخ كرايه تاكسي در سال جديد را پايه و مبنايي اصولي براي تعيين نرخ در سا ل هاي آينده و كاهش مشكلات در اين زمينه دانست و گفت: چنانچه در نرخ هاي اعلام شده مشكلي وجود دارد بايد برطرف شود.
از سوي ديگر وجيه الله آقاتقي فرماندار تهران هنگام بررسي اين موضوع در شوراي شهر، خواستار تعديل نرخ كرايه تاكسي ها در تهران شد.
وي گفت: افزايش كرايه تاكسي ها راه حل درستي نيست و بايد تسهيلات بيشتري در اختيار رانندگان تاكسي قرار گيرد.
فرماندار تهران افزود: مشكل اساسي در نرخ كرايه تاكسي ها مقايسه نرخ هاي سال ۸۵ نسبت به سال ۸۳ است و اگر شوراي شهر در سال ۸۴ مصوبه تعيين نرخ كرايه نداشته افزايش نرخ ها در سال ۸۴ مبنايي ندارد.
وي گفت: از مجموع ۴۴۴ خط، ۷۳ خط بين ۵۰ تا ۱۰۳ درصد افزايش داشته است.
وي افزود: افزايش نرخ تاكسي باري از دوش آنان برنمي دارد بلكه با اين كار به مردم هم فشار مي آيد. بايد با ارائه تسهيلات و امكانات لازم به تاكسيرانان مشكلات آنان را حل كنيم.
آقاتقي گفت: براساس مصوبه مجلس مبني بر تثبيت قيمت ها شوراي شهر بايد براي تعديل و تثبيت قيمت ها با رويكردي كلي همكاري كند تا مشكلات مردم حل شود.
نادر شريعتمداري نيز گفت: در بررسي نرخ ها سعي شده، كرايه هايي را اعمال كنيم كه قابل اجرا باشد. اين كه نرخي را مصوب كنيم ولي اجرا نشود آسيب اش بيشتر است.
از سوي ديگر مهندس حسين تيموري كرماني، مديرعامل سازمان تاكسيراني گفت: كاهش نرخ كرايه ها بدون در نظر گرفتن صرفه و صلاح رانندگان باعث خروج آنان از شبكه و مشكل تر شدن نظارت بر آنان و اضافه شدن بر تعداد تاكسي هاي غيرقانوني مي شود.
وي افزود: با تصويب نرخ كرايه تاكسي ها براي اولين بار ۴۴۴ خط تاكسيراني متولي پيدا كرد و تحت نظارت سازمان تاكسيراني قرار گرفت.
به گفته وي براي اولين بار در سال ۸۵ شوراي شهر موفق به نرخ گذاري ۴ هزار و ۲۰۰ كيلومتر از شبكه خطوط تاكسيراني شد.
تيموري افزود: بايد تا آنجا كه مي توانيم به نرخ ها دست نزنيم زيرا اگر تعديل نامناسب به وجود آيد عملا برخي خطوط از شبكه خارج مي شوند و ديگر نظارتي روي شبكه نخواهد بود.
از سوي ديگر دكتر نسرين سلطان خواه عضو هيأت رئيسه شوراي شهر گفت: در حال حاضر در رابطه با نرخ كرايه ها، راننده تاكسي، مردم و سازمان تاكسيراني با يك بلاتكليفي روبه رو هستند و هرچه زودتر بايد تكليف اين موضوع مشخص شود.
وي افزود: اين كه گفته مي شود افزايش نرخ كرايه تاكسي ۱۵ درصد بوده است درست نيست زيرا در بسياري از خطوط افزايش نرخ ها به طور متوسط بالاي ۳۰ تا ۴۰ درصد است.
سلطان خواه با بيان اين كه تاكسيرانان طي سال گذشته چند بار نرخ ها را افزايش دادند گفت: اواسط سال گذشته در رابطه با حذف كمربند و كاهش سرنشين راننده ها به طور خودسرانه قيمت ها را افزايش داده بودند درحالي كه اين افزايش در نرخ هاي پيشنهادي سال ۸۵ به عنوان مبناي نرخ گذاري مورد توجه قرار گرفته است.مهندس اميررضا واعظي آشتياني خزانه دار شوراي شهر نيز گفت: درصد افزايش نرخ ها نشان مي دهد كه ما حتي از خط تورم نيز عدول كرده ايم.
وي افزود: نبايد هزينه تاكسيرانان را از مردم بگيريم بلكه از هم اكنون سازمان تاكسيراني بايد با استفاده از ۲۰ ميليارد توماني كه براي ساماندهي تاكسيراني اختصاص يافته براي حل مسائل بيمه اي و رفاهي رانندگان و پايين آوردن هزينه هاي مربوط به قطعات يدكي، لاستيك و كاهش مشكلات آنان اقدام كند.
از سوي ديگر دكتر حسن زياري رئيس كميسيون عمران و شهرسازي شوراي شهر نيز با تاكيد بر لزوم تخصيص بودجه در نظر گرفته شده براي رفاه تاكسيرانان از سوي شهرداري گفت: در حمل و نقل عمومي حتما بايد دولت و شهرداري كمك كنند تا شرايط مناسب براي آنان فراهم شود.
وي با انتقاد از اظهارات برخي مسئولين شهرداري مبني بر رضايت ۷۶درصد مردم از نرخ هاي اعلام شده گفت: در گزارش كميسيون عمران و بررسي هاي كارشناسي آن، نرخ هاي سال ۸۳ به اضافه تورم ۲ ساله كه چيزي حدود ۳۰درصد بود به عنوان مبناي تعيين نرخ هاي سال ۸۵ پيشنهاد شد ولي مورد توجه قرار نگرفت.
مهندس حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر نيز گفت: شهرداري تاكنون گزارش مالي به شورا ارائه نداده است. وي افزود: شهرداري چند سالي است كه گزارش تفريغ بودجه خود را به شوراي شهر ارائه نكرده است. البته در عدم ارائه گزارش مالي توسط شهرداري هم شورا و هم شهرداري مقصر هستند. بيادي گفت: متاسفانه آن قدر كه صحت و سقم مصوبات پيگيري  مي شود نسبت به تحقق و اجراي آنها پيگيري هاي لازم صورت نمي گيرد و اين نگرش به صورت يك فرهنگ درآمده است.
از سوي ديگر دكتر نادر شريعتمداري رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر در تذكري گفت: بحث تغيير و جلوانداختن انتخابات شوراها اين روزها از صحبت هاي اوليه خارج شده و گويا آبان ماه انتخابات شوراها با انتخابات مجلس خبرگان برگزار مي شود.
وي افزود: برگزاري همزمان انتخابات شوراهاي شهر و روستا با خبرگان هيچ تناسبي با يكديگر ندارد. شريعتمداري خواستار اعمال نظر شوراها در اين رابطه شد و گفت: اين مسئله بدون جلسه و نظر مشاوره با شوراها به نتيجه نمي رسد.
وي گفت: جلوانداختن انتخابات و مصوبه اخير مجلس در ارتباط با شوراها شائبه هايي را ايجاد كرده است. چمران رئيس شوراي شهر نيز در اين باره با طعنه گفت: در سالگرد شوراها اين مصوبه عيدي بود كه به شوراهاي شهر داده شد.
رسول خادم رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر نيز گفت: با مصوبه اخير مجلس كه لايحه دولت بود و تمام اختيارات شوراها به وزارت كشور واگذار شد، نشان دهنده صف آرايي دولت در مقابل شوراهاست.
وي گفت: اين صف آرايي چه آگاهانه و چه ناآگاهانه تاثيرات منفي بر روي مديريت واحد شهري مي گذارد.
انتقاد به شهرداري
از سوي ديگر،حبيب كاشاني عضو شوراي شهر نيز گفت: شركت فرهنگي ورزشي شهر با شروع فصل تابستان، تنظيم قراردادهايي را آغاز كرده است كه با آئين نامه انضباطي قراردادها در شهرداري ها مغايرت دارد. وي افزود: اين شركت ورزشگاه هايي را كه سودآور است خود اجاره مي دهد و باقي مانده ورزشگاه ها به منطقه سپرده شده است كه براي مثال ورزشگاهي با قرارداد ۱۶۰ ميليون تومان اجاره داده شده است.
وي گفت: اين رفتارها با ديدگاه هاي آقاي شهردار كه براي منطقه گرايي اهميت قائل است مغايرت دارد.
وي همچنين از تعديل و اخراج برخي كاركنان شركتي در شهرداري انتقاد كرد و گفت: در برخي مناطق افراد با سابقه پنج، شش سال تعديل و به جاي آنها افرادي كه بازنشسته ناجا هستند، جذب شده اند.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |