چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۹ - Apr 26, 2006
فولاد، صبا و ليگ قهرمانان آسيا
آخرين روزنه هاي اميد براي صعود
فوتبال ايران در عرصه باشگاه هاي آسيا
013779.jpg
گروه ورزشي: سيامك قليچ خاني: جام باشگاه هاي آسيا نيز از امروز يك نوع تلقي  ملي از نمايندگان هر كشور است. ابعاد حرفه اي اين جام در قاره اي كه بيشترين جمعيت را دارد مي تواند پايه هاي محكمي براي نسلهاي اين قاره در رشته هايي چون فوتبال به وجود آورد. فولاد و صباباتري دو نماينده فوتبال ما در اين رهگذر هنوز نتوانسته اند در اندازه هاي فوتبال ما خودي نشان دهند. جام باشگاه هاي آسيا براي خود تعريف و معناي جداگانه اي دارد و تيمهايي در آن موفق خواهند شد كه معيارهاي فوتبال حرفه اي را بهتر شناخته اند، در واقع فاكتورهايي براي موفقيت در فوتبال باشگاه ها وجود دارد كه بخشي از آن مسابقه، داشتن تماشاگر و شخصيت قهرماني است. اميدواريم فولاد و صباباتري در اين مسابقات از همين فاكتورها بهره مند شوند.
روزي كه شاه احمد در مالزي از رياست كنفدراسيون فوتبال آسيا رفت و بن همام آمد از همان ابتدا براي كم كردن فاصله فوتبال اين قاره با اروپا سراغ باشگاه ها رفت. ابتدا جام باشگاه هاي آسيا را كه از سوي تيم هاي حرفه اي شرق آسيا جدي گرفته نمي شد و به رقابتي معمولي و تشريفاتي تنزل پيدا كرده بود را با جام برندگان جام آسيا (قهرمانان جام حذفي كشورهاي آسيايي) ادغام نمود و ليگ قهرمانان آسيا را راه اندازي كرد كه در اين رقابتها تيم هاي مدعي در اين قاره صاحب دو سهميه شدند (البته به جز قهرمان بازيها كه سهميه آن كشور را به ۳ افزايش مي دهد).
براي اين كه تيم هاي درجه دوم آسيا نيز صاحب ليگ هاي حرفه اي شوند، جام كنفدراسيون آسيا را نيز راه اندازي نمود كه به جز هشت تيم برتر آسيا بقيه كشورها حق شركت دارند.
بن همام همچنين براي اينكه به اعتبار اين جام بيافزايد براي قهرمان، جايزه پانصد هزار دلاري در نظر گرفت، در برپايي جام قهرماني باشگاه هاي جهان نقش عمده  اي ايفا كرد و براي مسابقات بين قاره اي آسيا- آفريقا و اقيانوسيه و آسيا همت گماشت. كنفدراسيون فوتبال آسيا براي اين كه مشكلات بعد مسافت را حل كند اين ليگ را تا مرحله نهايي به دو منطقه شرق و غرب تقسيم كرد.
اين چنين بود كه ليگ قهرمانان آسيا ارزش خود را پيدا كرد و افسوس كه فوتبال ايران با تمام اعتباري كه در آسيا دارد در سطح باشگاه ها نزول وحشتناكي داشته و هنوز در ليگ قهرمانان آسيا اعتباري كسب نكرده است.
امروز دور اول مرحله برگشت ليگ قهرمانان آسيا دنبال مي شود و فولاد و صباباتري آخرين روزنه ها را براي صعود به مرحله اصلي جستجو مي كنند.
در گروه يك، فولاد خوزستان ميزبان پاختاكور ازبكستان است. ديداري كه در ورزشگاه اختصاصي پاس تهران انجام مي گيرد. نماينده خوزستان در تهران ميزبان مي شود تا يكي از دلايل نزول فوتبال باشگاهي كشورمان پررنگ و مشخص شود. در گروه يك پاختاكور ۶ امتيازي است و فولاد ۴ امتياز كسب كرده است. از اين گروه القادسيه كويت و الاتحاد سوريه در كويت پيكار مي كنند.
در ابوظبي نيز الوحده اين شهر از گروه سه با تيم صباباتري تهران بازي مي كند، ديداري كه نتيجه رفت آن دو بر دو مساوي بود و الوحده شادمان از صبا شهر خارج شد.
در اين گروه الكرامه سوريه با ۶ امتياز صدرنشين است و تيم هاي الوحده و صباباتري با امتياز (۴) و تفاضل گل مساوي به طور مشترك دوم هستند. امروز الخرافه ۳ امتيازي نيز در دوحه با الكرامه پيكار مي كند. در ليگ قهرمانان آسيا، بعد از مراحل مقدماتي ۳۲ تيم در هشت گروه چهار تيمي تقسيم مي شوند و از هرگروه دو تيم به دور بعد صعود خواهند كرد.

عملكرد فدراسيون هاي ورزشي تكواندو اول شد
گروه ورزشي- علي شاكري: كميته ملي المپيك با ارزيابي عملكرد فدراسيون هاي ورزشي در سال ۱۳۸۴ بالاترين معدل را به فدراسيون تكواندو داد.
براين اساس و پس از نمره بندي از صفر تا صد توسط كميته هاي علمي، فرهنگي، مالي، مربيان، پزشكي و نظارت در راستاي حضور رشته هاي مختلف ورزش در مسابقات آسيايي دوحه و المپيك پكن صورت گرفت، تكواندو با معدل ۹۲درصد در صدر رشته هاي ورزشي ايستاد. رشته هاي واليبال با معدل ۹۱ و تنيس روي ميز با معدل ۸۷ در مكان دوم و سوم قرار گرفتند.
همچنين در مقايسه ارزيابي فدراسيون هاي گروه ب شانس دريافت مدال در سه ماهه چهارم سال، بسكتبال، تيراندازي و هندبال با معدل ۹۰ مشتركا اول شدند.
در مقايسه ارزيابي فدراسيون هاي گروه الف (مدال آور) در سه ماهه چهارم سال تكواندو و فوتبال با معدل ،۹۰ واليبال (۸۷)، جودو و كاراته (۸۵) و ووشو با (۸۳)، دوچرخه سواري (۷۹)، دو و ميداني (۷۹) به ترتيب اول تا ششم شدند.
در مقايسه ارزيابي فدراسيون هاي گروه د (پايه) در سه ماهه چهارم سال شنا، شيرجه و واترپلو با معدل (۸۵)، دو و ميداني با (۷۹) و ژيمناستيك با (۶۵) در مكان هاي اول تا سوم جاي گرفتند.

قهرمانان برتر تيراندازي اهداف ثابت
گروه ورزشي : رقابت هاي تيراندازي به اهداف ثابت مردان گراميداشت روز ارتش با شناخت نفرات برتر در رشته هاي مختلف خاتمه پذيرفت، اسامي ورزشكاران برتر به شرح زير اعلام شد.
تفنگ بادي: احسان همايوني از فارس
تپانچه بادي: ابراهيم برخورداري از قزوين
تپانچه سنترفاير: محمد احمدي از نيروي زميني
تفنگ ۵۰ متر خفيف: ابراهيم اينانلو از برق
تپانچه ۵۰ متر آزاد: نواب نوري از سپاه
در پايان در رقابت هاي تيمي نيروي زميني ارتش در تپانچه بادي و سنتر فاير و تيم استان كرمان در ۵۰ متر تفنگ خفيف به مقام قهرماني رسيدند.

عنايتي و كاظميان دعوت شدند
۲۵ بازيكن در اردوي تيم ملي
گروه ورزشي: بيست و پنج بازيكن به اردوي تيم ملي دعوت شدند تا در زمان باقيمانده به جام جهاني خود را آماده بازي هاي تداركاتي در سوئيس كنند.
نفرات دعوت شده روز پنجشنبه فردا با دردست داشتن گذرنامه ساعت ۱۰ صبح بايد در هتل المپيك حضور داشته باشند. هر ۲۵ بازيكن به آلمان خواهند رفت كه از بين آنها سه بازيكن به عنوان ذخيره خواهند بود. بازيكنان دعوت شده به شرح ذيل مي باشند.
دروازه بانان: ابراهيم ميرزاپور (فولاد)، وحيد طالب لو (استقلال)، حسين رودباريان (پاس) و مهدي واعظي (پيكان)
مدافعان: يحيي گل محمدي (صباباتري)، سهراب بختياري زاده (صباباتري)، هادي شكوري (پاس)، اميرحسين صادقي (استقلال)، ستار زارع (برق)، حسين كعبي (فولاد)، محمد نصرتي (پاس).
هافبك ها: مهرزاد معدنچي (پرسپوليس)، آندرانيك تيموريان (ابومسلم)، جواد نكونام (الشباب)، جواد كاظميان (پرسپوليس)، مهدي رجب زاده (ذوب آهن)، ميثم منيعي (پاس)، عليرضا نيكبخت واحدي (استقلال)، مجتبي جباري (استقلال)، مسعود شجاعي (سايپا)، محرم نويدكيا (سپاهان).
مهاجمان: علي دايي (صباباتري)، رضا عنايتي (استقلال)، آرش برهاني (پاس)، رسول خطيبي (سپاهان).
بازيكناني چون مهدي رحمتي، مهدي اميرآبادي، حسين كاظمي، ايمان مبعلي، محمد علوي نيز مورد توجه كادر فني هستند كه در صورت نياز از آنها دعوت خواهد شد.

فوتبال جام حذفي ايران
فوتبال آري هان و معدنچي در مشهد شكل گرفت
گروه ورزشي _ حسن حيدري: تيم فوتبال پرسپوليس روز گذشته موفق شد با پيروزي سه بر دو مقابل ابومسلم مشهد به مرحله يك چهارم نهايي جام حذفي راه يابد.
در اين بازي آري هان بسياري از بازيكنان نامدار خود از جمله انصاريان، رهبري فرد، كاويانپور و سيدعباسي را به مشهد نبرده بود و بيشتر با تكيه به بازيكنان آماده به ديدار ابومسلم رفت كه از امتياز ميزباني هم بهره مي برد. از سوي ديگر ابومسلم كه در آخرين بازي ليگ برتر به پيروزي پرگل پنج بر يك مقابل فولاد دست يافته بود با بازيكناني چون بادامكي، خلعتبري، تيموريان و گرائيلي در انديشه صعود به مرحله بعدي بود.
در اين بازي مهرزاد معدنچي بازيكني كه در زمان رهبري اين تيم همواره متهم به كم كاري مي شد ستاره ميدان بود و دو گل زيبا در دقايق ۱۴ و ۳۳ به ثمر رساند.
معدنچي در دقيقه ۱۴ روي يك فرار خوب ضربه استثنايي گل اول را درون دروازه ميزبان جاي داد. اين بازيكن در دقيقه ۳۳ گل دوم را با شليكي پرقدرت از پشت محوطه جريمه به درون دروازه حريف زد. دو گل در يك نيمه به پرسپوليس روحيه داد.
در دقايق پاياني بازي در نيمه اول دو اتفاق مهم جو بازي را به سود مشهدي ها تغيير داد. ابتدا به دنبال اعتراض آري هان از سوي داور مسابقه اخراج شد و در دقيقه ۴۳ نيز يونس گرائيلي با ضربه سر نتيجه را دو بر يك كرد تا اين تيم با روحيه بهتري نيمه دوم را آغاز كند.
با شروع نيمه دوم تيم ميزبان با انسجام بيشتري بازي را دنبال كرد تا در نهايت گرائيلي در دقيقه ۵۸ روي يك پاس عمقي با محمدي دروازه بان حريف درون محوطه جريمه روبرو شد و با ضربه زيبا بار ديگر دروازه حريف را باز كند.
پرسپوليس بعد از اين نتيجه روحيه مبارزه جويانه خود را از دست نداد و با قدرت بيشتري به سوي دروازه ابومسلم حمله ور شد.
نفوذ جواد كاظميان از جناح راست بارها اين تيم را در موقعيت گل قرار داد، اما اين فرصت ها يكي پس از ديگري از دست رفت.
در دقيقه ۷۰ مهرزاد معدنچي از پشت محوطه جريمه دروازه ابومسلم را مورد هدف قرار داد كه ضربه او روي اشتباه مسلم دروازه بان ميزبان درون دروازه مشهدي ها جاي گرفت.
معدنچي با زدن اين گل ستاره ميدان شد.
پرسپوليس بعد از اين گل سنجيده تر عمل كرد و با بستن راه هاي نفوذ روي بازيكنان ابومسلم نگذاشت تا اين تيم به دروازه اش نزديك شود.
پرسپوليس با اين پيروزي پا به مرحله يك چهارم نهايي گذاشت تا در اين مرحله ميزبان ملوان بندر انزلي باشد. اين بازي روز شنبه هفته آينده برگزار مي شود.
در ادامه اين بازي ها تيم استقلال روز جمعه در ورزشگاه متقي ساري به مصاف نوژن ساري مي رود.

آگاهي عمومي و ضرورت حضور بانوان در ورزشگاهها
از ليگ آينده ، بانوان به ورزشگاه ها مي آيند
013776.jpg
گروه ورزشي- محمدرضا منصوريان: اظهارات محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در رابطه با حضور بانوان در مسابقات ملي و مهم با استقبال عمومي جامعه ورزشي كشورمان روبرو شد و متعاقب آن مهندس علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني اعلام كرد بانوان مي توانند از ليگ فصل آينده به ورزشگاه ها بيايند.
خوشبختانه مطلع شديم كه كميته اي ويژه، مسئول بررسي و ايجاد زمينه مناسب اين موضوع شده است. با توجه به جديت مسئولين بلند پايه كشور در زمينه اجرايي شدن اين طرح و سوابق و مستندات موجود قبل از هر حركتي بايد در زمينه فوايد حضور بانوان در ورزشگاه ها و اين كه انجام چنين كاري چگونه مي تواند در ارتباط با ارتقاي فرهنگي فضاي اماكن ورزشي كشور آثار و نتايج مثبت و فراواني داشته باشد، در سطح كلان تبليغات وسيعي انجام شود و عموم مردم با آگاهي كامل و همراهي با سازمان تربيت بدني به راهكار صحيحي در اين ارتباط دست يابند. مهندس علي آبادي در اين زمينه مي گويد: بدون شك اين قضيه يكي از محورهاي مهم كار ما خواهد بود كه بايد روي آن تبليغاتي جدي داشته باشيم كه در اين باره رسانه ها نقش مهمي ايفا خواهند كرد. ما بايد از جوانان بخواهيم با رعايت كامل همه جوانب در ورزشگاه ها حضور داشته باشند چرا كه خواهران و مادران آنها پس از اين در كنارشان خواهند بود. اما بايد بدانيم كه حضور خانواده ها در ورزشگاهها خود نگاهي فرهنگي است و سبب مي شود فضاي فرهنگي لازم به خودي خود در ورزشگاه ها شكل بگيرد. حضور بانوان در ورزشگاه ها با توجه به اين كه مشاركت اين قشر از جهات مختلفي مي تواند پيش زمينه اي براي رشد و اعتلاي ورزش در كليه زمينه ها باشد، به نظر مي رسد با نگاهي به نقاط قوت و ضعف موجود در طرح هاي انجام شده گذشته بهتر مي تواند راهگشاي رفع بسياري از ابهامات باشد. حركت فرهنگي از همين نقطه بايد آغاز شود تا در محيطي كه شبيه خانواده است، اخلاقيات و رفتارهاي فرهنگي بهتري صورت گيرد.

۲۵ درصد درآمد عوارض سيگار براي ورزش
ايرنا: معاون  توسعه  مديريت  و منابع  سازمان  تربيت بدني  اعلام  كرد: دو هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال  امسال  از محل  عوارض  سيگار در كشور وصول  مي شود كه  ۲۵ درصد آن  به  تربيت  بدني  اختصاص  دارد.
اسماعيل  همدانلو در جمع  مسئولان  اداره  كل  تربيت بدني  استان  سمنان  افزود: ۷۵ درصد بقيه  به  وزارت  بهداشت ، درمان  و آموزش  پزشكي  اختصاص  دارد.
وي ، حجم  اعتبارات  اين  سازمان  در سال  جاري  را چهار هزار ميليارد ريال  اعلام  كرد و اظهار داشت : منابع  اختصاص  يافته  به  اين  سازمان  كه  در بخشهاي  ملي ، استاني  و ساير منابع  است  سال  بسيار خوبي  را براي  ورزش  كشور نويد مي دهد.
همدانلو گفت : از محل  بند پ  تبصره  ۱۶ سال  گذشته  چهارهزار ميليارد ريال  اعتبار قرار بود در اختيار ورزش  كشور قرار گيرد كه  ۵۴۰ ميليارد ريال  اختصاص  يافت .
وي  اظهار داشت : امسال  قرار است  ۷۵۰ ميليارد ريال  از اين  اعتبار با همكاري  سازمان  مديريت  و برنامه ريزي  به  سازمان  تربيت  بدني  پرداخت  شود.
مديركل  تربيت  بدني  استان  سمنان  نيز در اين  جلسه  اعلام  كرد: ۲۸ پروژه  نيمه  تمام  ورزشي  در اين  استان  وجود دارد كه  در صورت  تامين  اعتبار ۱۵پروژه  تا پايان  امسال  به  بهره برداري  مي رسد.
ايرج  رحماني  بر ضرورت  آغاز مطالعات  هتل  ورزش  و كمپ  تيمهاي  ملي  در اين  استان  تأكيد كرد و خواستار تجهيز خوابگاههاي  ورزشي  استان  سمنان  شد.
مديركل  تربيت  بدني  استان  سمنان  توجه  به  آموزش  را از برنامه هاي  اين  اداره  كل  اعلام  كرد و گفت : اين  اداره  كل  با ۶۹ نفر نيروي  انساني  رسمي  و پيماني  فعاليت  دارد.در اين  جلسه  مسئولان  تربيت  بدني  استان  سمنان  مسايل  و مشكلات  حوزه  كاري  خود را بيان  كردند.

رئيس فدراسيون جودو:
نگران خداحافظي قهرمانان سرشناس نيستيم
ايسنا: محمد درخشان رئيس فدراسيون جودو با تأكيد بر اين كه مربيان خارجي در جودو هميشه يك پاي ثابت در كنار مربيان داخلي بوده اند خاطرنشان كرد : جذب دو مربي كره اي براي تيم ها ي جوانان و بزرگسالان، استخدام تومي تا مربي سرشناس ژاپني براي تيم هاي پايه از جمله فعاليت هاي ما بودند.هدف اصلي از جذب مربي ژاپني اين بود كه نوجوانان مستعد ما جودوي اصيل ژاپني را ياد بگيرند و پس از آن فنون ايراني و شرق اروپا را آموزش ببينند.وي با تأكيد بر اين كه جذب يك مربي و حذف مربي ديگر كار اشتباهي است، خاطرنشان كرد : تمام  منتقداني كه مساله  تجديد نظر در تيم ملي را مطرح كردند، منظورشان تقويت كادر فني است.به همين دليل پس از مسابقات جهاني مصر كاظم ساريخاني و يك مربي كره اي به تيم بزرگسالان، بهرامي   و تومي تا ژاپني به تيم نوجوانان و عسگري به كادر فني تيم كاتا اضافه شدند.
درخشان ادامه داد : نبايد تجربيات گذشتگان را دور ريخت و كساني مانند اميني را كه از مسابقات المپيك، جهاني و آسيايي تجربه دارد، كنار بگذاريم.
من با تغيير و تحول به اين شكل كاملا مخالفم؛ چرا كه بخش عمده اي از نيروهاي مهم ما از بين مي رود.
درخشان در ادامه به خبرنگار ايسنا گفت : اين  بي انصافي است ؛ نامداران تيم ملي را به راحتي به دست نياورده ايم كه به راحتي هم از دست دهيم، تغيير سال به سال تركيب تيم ملي در واقع يك بار مصرف كردن تيم است.
بايد حداكثر استفاده را از منابع خود ببريم و به صورت منطقي كسي جايگزين ملي پوشان سرشناس شود.
وي تصريح كرد : سن و سال به عنوان يك ملاك در تيم ملي مطرح است؛ اما هميشه آماده ترين افراد به رقابت ها اعزام مي شوند.

نگراني صاحب نظران از آينده كشتي
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان: بحث تغيير و تحولات مديريتي در فدراسيون كشتي همچنان جدي ترين موضوع و خبر در رابطه با اين ورزش است. كارشناسان و متخصصان از زواياي مختلفي اين مسئله را مورد تجزيه و تحليل قرار مي دهند كه تمام اظهارات حاكي از آن است كه نگراني عميقي از بابت آينده كشتي و تحولات آتي آن وجود دارد و بايد كه هر چه زودتر به ابهامات موجود پايان داده شود. باهم تازه ترين اظهارنظرها را مرور مي كنيم.
مهندس علي آبادي: به فكري جديد در فدراسيون كشتي نيازمنديم
رئيس سازمان تربيت بدني با اعلام اينكه فكر نمي كنم عوض شدن رئيس فدراسيون و يا هر فرد ديگري تأثيري بر تيم ملي داشته باشد مي گويد: ما در نوع مديريت اين فدراسيون چندگانگي زيادي مي بينيم چرا كه ايران به عنوان مدير كشتي جهان مطرح است. اما در مسابقات جام جهاني به سختي مي توانيم قهرمان شويم. اكثر استان هايي كه از گذشته هاي دور كشتي خيز بوده اند فعاليت كمي دارند آن هم در رشته اي كه بيش از صدها هزار علاقمند دارد و در ايران نيز حرف اول را مي زند. بنابراين ما به فكري جديد در فدراسيون كشتي نيازمنديم.
منصور برزگر: كشتي را از بلاتكليفي خارج كنيد
منصور برزگر معتقد است: بلاتكليف گذاشتن فدراسيون كشتي خدمت به ورزش نيست و پيشنهادم به سازمان ورزش اين است كه اگر مي خواهند با فدراسيون كشتي كار كنند، بدهي هايش را بدهند و از آن حمايت كنند، اما اگر قصد تغيير دارند، به سرعت تصميم گيري كنند.
پرويزسيروس پور: نبايد تعجيل كرد
رئيس سابق فدراسيون كشتي مي گويد: اين فدراسيون در رابطه با مسائل فني و اعتباري معضلاتي دارد كه باعث شده وضعيت فعلي بوجود آيد. با توجه به اين كه زمان كمي تا بازي هاي آسيايي دوحه داريم اگر قرار است تغييري انجام شود بايد زودتر صورت گيرد، اما به اعتقاد من نبايد در اين كار تعجيل كرد.

پاكيزه جم: ايوانف حرمت مربيان را حفظ كند
ايرنا _ علي پاكيزه جم مربي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  مي گويد: تا زماني  كه  شرح وظايفم  مشخص  نشود به  اردو باز نخواهم  گشت، چرا كه  معتقدم  شأن  و حرمت  مربيان  داخلي  بايد توسط سرمربي  بلغاري  تيم  ملي وزنه برداري  ايران  حفظ شود.پاكيزه جم  گفت  قرار است  ديداري  با رئيس  فدراسيون  وزنه برداري  داشته  باشم  و در اين  ديدار درباره  موضوعات  مختلف  صحبت  شود و در صورتي  كه  به  تفاهم  رسيديم  و حمايت هاي  لازم  صورت  گرفت  بار ديگر فعاليتم  را در تيم  ملي  پي  خواهم  گرفت . ملي پوش  اسبق  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  با اشاره  به  اخراج  اصغر ابراهيمي و سعيد علي حسيني  از اردوي  تيم  ملي  وزنه برداري  ايران  گفت: ابراهيمي  پس  از حسين  رضازاده  اميد اول  ايران  براي  كسب  مدال  از بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  به شمار مي رود و هيچ  دليلي  وجود ندارد كه  اين  وزنه بردار از اردو اخراج  شود و وي  مجبور شود كه  تمريناتش  را در خارج  از اردو انجام  دهد.

دهنوي: تمام سرمايه هاي وزنه برداري بايد دعوت شوند
نصرالله دهنوي ناظر كميته ملي المپيك در تيم ملي وزنه برداري معتقد است: با بازگشت  تيم هاي  نفت  اهواز و نفت  مسجد سليمان  از مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  و بزرگسالان  باشگاه هاي  آسيا در تاشكند ازبكستان  اكنون  زماني  است  كه  بايد تمامي  سرمايه هاي  وزنه برداري  ايران  به  اردوي  تيم  ملي  دعوت  شوند. دهنوي  افزود: وزنه برداراني  همچون  اصغر ابراهيمي  و ديگر ملي پوشان  سابق  اين  رشته  ورزشي  در خارج  از اردو نمي توانند خود را براي  شركت  در رقابت هاي  جهاني  و بازي هاي  آسيايي  ۲۰۰۶ دوحه  آماده  كنند.

خبرهاي فوتبال جهان
013770.jpg
آنجلوتي: مهار رونالدينيو غيرممكن است ولي برايش برنامه دارم
گروه ورزشي _ حسن حيدري: كافو كاپيتان تيم ملي برزيل قرارداد خود را با باشگاه آ.ث.ميلان يكسال ديگر تمديد كرد.
اين بازيكن كه به دليل مصدوميت نمي تواند ميلان را تا پايان فصل همراهي كند از سال ۲۰۰۳ به اين تيم ايتاليايي ملحق شد. او بعد از ۶ فصل حضور در آث.رم به شمال ايتاليا نقل مكان كرد.
او در اولين سال حضورش به همراه آ.ث ميلان قهرمان رقابتهاي كالچو شد.
پيش از اين گفته مي شد كه كافو قصد دارد در پايان اين فصل با ترك ميلان به برزيل برگردد و قرارداد تازه كافو تا ۳۰ ژوئن ۲۰۰۷ است.
يك هفته و دو جام براي بايرن مونيخ
تيم فوتبال بايرن مونيخ روز شنبه آينده در ديدار فينال جام حذفي به مصاف اينتراخت فرانكفورت مي رود.
به همين دليل بازي هاي هفته سي ودوم بوندس ليگا طي روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته آينده برگزار مي شود. هامبورگ در هفته سي و دوم اگر نتواند كلن را در خانه شكست دهد اميد قهرماني خود را از دست مي دهد و در صورت پيروزي بايرن مونيخ مقابل اشتوتگارت باوارياها در فاصله ۲ هفته به پايان بازي ها به مقام قهرماني مي رسد. يك هفته حساس براي مونيخي ها كه در آن مي توانند ۲ جام معتبر آلمان را از آن خود كنند.
مأموريت غيرممكن آ.ث.ميلان
تيم هاي بارسلونا و آ.ث.ميلان امشب در چارچوب ديدار برگشت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در نيوكمپ به مصاف هم مي روند.
كارلوآنجلوتي سرمربي آ.ث.ميلان در اين باره اعتراف كرد كه اگر رونالدينيو در بازي امشب در فرم ايده آل قرار داشته باشد مهار او مأموريتي غيرممكن است اما من براي او برنامه دارم. آ.ث.ميلان كه در بازي رفت يك بر صفر در خانه مغلوب شد حالا كار سختي را در پيش دارد تا بارسلونا را در اسپانيا شكست دهد.
وي در ادامه افزود: براي رسيدن به فينال تمام تلاش خود را خواهيم كرد اگرچه بازي سختي را در پيش داريم.
آ.ث.ميلان در اين بازي كاكا و شوچنكو را كه در ديدار با مسينا مصدوم شده بودند در اختيار خواهد داشت و اينزاگي نيز به خط حمله ميلاني ها اضافه مي شود.آنجلوتي در پايان گفت: در اين بازي بايد با خونسردي كامل و اعتماد به نفس بالا به ميدان رفت تا به نتيجه موردنظر برسيم.
حمايت چلسي از آسيا
پيتر كينون مديراجرايي باشگاه چلسي خبر از همكاري اين باشگاه با كنفدراسيون فوتبال آسيا و كشور چين داد تا به منظور توسعه اين ورزش با اين دو طرف وارد همكاري شود.براساس اين توافق، مساعدت هاي فني خود را در اختيار چين قرارداده و اقدام به اجراي طرح هايي با همكاري چين براي توسعه ورزش فوتبال در اين كشور و در قاره آسيا خواهد كرد.
مقامات فوتبال آسيا و چلسي دستيابي به اين توافق را تاريخي خوانده و حمايت چلسي از فوتبال را در آسيا بسيار مهم و ارزشمند دانسته اند.
چلسي اولين تيم اروپايي است كه به عنوان حامي توسعه ورزش فوتبال در آسيا، براي همكاري در زمينه پرورش مربي، توسعه ليگ هاي فوتبال و برگزاري كلاس هاي داوري اعلام آمادگي مي كند.

افتتاح دفتر جديد انجمن نويسندگان و عكاسان ورزشي
كفاشيان: انجمن خبرنگاران ورزشي،
نقطه مثبتي در كار ورزش كشور است
013773.jpg
گروه ورزشي: طي مراسمي با حضور مهندس كفاشيان دبير كل كميته ملي المپيك، مهندس تقي زاده، مدير كل تربيت بدني استان تهران، وحيد مرادي رئيس فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو و جمعي از پيشكسوتان و روزنامه نگاران ورزشي كشور دفتر جديد انجمن نويسندگان، خبرنگاران و عكاسان ورزشي ايران افتتاح شد.
در اين مراسم پس از خوشامد و خيرمقدم توسط دكتر احمدي رئيس انجمن و ارائه توضيحات از سوي منوچهر زندي دبيركل انجمن، دبيركل  كميته  ملي  المپيك  گفت : انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان ورزشي  ايران ، نقطه  مثبتي  در كار ورزش  كشور است  كه  مي تواند به  مسئولان ، راهكار ارايه  نمايد.
علي  كفاشيان  كه  روز سه  شنبه  در مراسم  افتتاح  دفتر جديد انجمن مذكور سخن مي گفت ، افزود: فعاليتهاي  اين  انجمن  در بعد برون مرزي  خوب  بوده و در بعد داخلي  بايد بتواند همه  اقشار اين  صنف  را پوشش  دهد.
وي  در ادامه  گفت : تعدادي  از خبرنگاران  و نويسندگان  ورزشي  هنوز به اين  انجمن  پيوند نخورده اند كه  آنها هم  لازم  است  به  دور از همه  مسايل بيايند، زيرا هدف  همه  يكي  و آنهم  كسب  موفقيت  به  نام  جمهوري  اسلامي ايران است .
كفاشيان  اظهار داشت : همكاري  با رسانه ها به  نفع  ورزش  است .ما هم  دركميته  المپيك ، كميسيون  رسانه ها داريم  و از اين  كميسيون  تاكنون  بسياراستفاده  كرده ايم .از آنها مشورت  و راهكار گرفته ايم  و در مواقع  لزوم به  ياري  ورزش  آمده اند.البته  در كنار اينها، گوشزدكردن  اشكالات  وايرادها هم  رشد و كمال  است  و ما استقبال  مي كنيم .
دبيركل  كميته  ملي  المپيك  افزود: نيازي  نيست  همه  تابع  يك  سليقه  باشند، سليقه ها و افكار، مختلف  است  اما هدف  يكي  است  و آن هم  پيشرفت  ورزش  كشور است .
در اين  مراسم  كه  اعضاي  هيات  رئيسه  انجمن ، تقي  زاده  مديركل  تربيت  بدني استان  تهران ، برخي  از پيشكسوتان  رسانه هاي  ورزشي  و نمايندگان  مطبوعات  وصدا و سيما نيز حضور داشتند، وحيد مرادي  رئيس  فدراسيون  شنا هم  ضمن  تبريك گشايش  دفتر جديد انجمن ، آموزش  و هدايت  خبرنگاران  جوان  ورزشي  را از وظايف مهم  انجمن  برشمرد و گفت  كه  اين  خبرنگاران  لازم  است  حداقل  يك  زبان  خارجي  رافراگرفته  و از ادامه  تحصيل  نيز غافل  نشوند.
در ابتداي  اين  جلسه ، دكتر عبدالحميد احمدي  رئيس  انجمن  خبرنگاران  وعكاسان  ورزشي  ضمن  خيرمقدم  به  حاضران ، افتتاح  دفتر انجمن  در سال  پيامبراعظم  (ص ) را به  فال  نيك  گرفت  و اظهار اميدواري  كرد كه  با فعال  شدن  دفترجديد، انجمن  بتواند كار خود را پوياتر دنبال  كند.
منوچهر زندي  دبيركل  انجمن  نيز در سخنان  خود تأكيد كرد كه  اين  انجمن در خدمت  ورزش  است .
وي  افزود: كنگره  انجمن  بين المللي  ورزشي نويسان ، هفته  آينده  در قطر برگزار مي شود و ما اميدواريم  بتوانيم  بخشي  از كار اين  انجمن  در قاره آسيا را به  ايران  بياوريم .
پرويز زاهدي  و جهانگير كوثري  از اعضاي  هيات  رئيسه  انجمن  نيز در ادامه مطالبي  بيان  كرده  و درباره  اهميت  كار رسانه ها در ورزش  و مسايلي  كه  انجمن با آن روبروست ، سخن  گفتند.
دفتر جديد انجمن  نويسندگان ، خبرنگاران  و عكاسان  ورزشي  در خيابان آفريقا، نبش  جهان  كودك ، برج  اميرپرويز، طبقه  ،۱۲ واحد ۳ واقع  است .

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |