چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۹ - Apr 26, 2006
جشنواره فرهنگي-هنري ويژه افراد كم توان برگزار مي شود
«باور» توانمندي هاي معلولان
013662.jpg
گروه ادب و هنر-الهام اناري: جشنواره فرهنگي-هنري «باور» ويژه افراد داراي محدوديت جسمي حركتي(معلول جسمي، نابينايان، ناشنوايان و جانبازان) با موضوع آزاد و بخش جنبي در نيمه اول سال جاري برگزار خواهد شد.
بنا به گفته دبير اجرايي جشنواره باور، فراخوان شركت در اين جشنواره كه در دو بخش موضوع آزاد و بخش جنبي كاريكاتور برگزار مي شود از اواخر سال ۸۴ در سراسر كشور منتشر شد و در اين ميان استقبال در شهرستان ها بيش از تهران بود، اما از امسال كه فراخوان به طور گسترده تري در تهران منتشر شد، تهراني ها نيز استقبال خوبي نشان دادند. مهلت ارسال آثار به اين جشنواره تا پايان ارديبهشت ماه است.
هنرمندان معلول در بخش هاي داستان كوتاه، شعر، نقاشي و كاريكاتور و هنرمندان غيرمعلول تنها در بخش كاريكاتور مي توانند شركت كنند.
تاكنون در هر بخش بين ۲۰ تا۳۰ اثر به دبيرخانه ارسال شده اما در حالي كه كمتر از يك ماه به پايان مهلت ارسال آثار باقي مانده، مسئولان جشنواره هنوز هيچ مكان مناسبي را براي برگزاري مراسم نيافته اند.
مسعود لساني، دبير اجرايي جشنواره در اين مورد مي گويد: تاكنون هيچ حمايتي از سوي مؤسسات دولتي و غيردولتي از ما صورت نگرفته و همچنان به دنبال اسپانسر هستيم. در صورتي كه بودجه مالي به حد نصاب برسد و مطمئن شويم سطح كيفي برگزاري مراسم به حد مطلوبي مي رسد آن را برگزار خواهيم كرد.
براي برگزاري اين جشنواره نياز به مكاني داريم كه براي معلولين مناسب سازي شده باشد، از اين جهت برخي فرهنگسراها مناسب هستند ولي ديگر امكانات شان كافي نيست.
جشنواره فرهنگي- هنري «باور» در نظر دارد بعد از مراسم اختتاميه با فاصله دو ماه مجموعه آثار منتخب جشنواره را به چاپ برساند.
هنرمندان مي توانند به طور همزمان در تمامي بخش هاي جشنواره شركت كنند، اما از هر نفر در هر بخش، تنها يك اثر پذيرفته خواهد شد. در بخش آثار كاريكاتور و نقاشي تكنيك هاي آبرنگ، مداد رنگي، گواش، رنگ روغن، اكرليك و كلاژ قابل پذيرش هستند.
آثار رسيده به جشنواره در بخش كاريكاتور تا به امروز بيش از ساير رشته ها بوده است. موضوع اين بخش معلولين و زندگي در شهر است.
مسعود لساني، دبير جشنواره، هدف از برگزاري اين جشنواره را معرفي توانمندي هاي افراد داراي معلوليت جسمي به جامعه، بهبود فرهنگ ارتباطي معلول در اجتماع،  ايجاد و تقويت حس خودباوري معلولين و تقويت مهارت هاي آنان ذكر مي كند و اميدوار است رسانه هاي مختلف انجمن باور را در اين راه ياري كنند.
علاقه مندان مي توانند آثار خود را به نشاني تهران، صندوق پستي ۱۳۵۷-۱۶۷۶۵ ارسال كنند.

دكه
فصلنامه شعر ويژه احمد شاملو
013677.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: ظاهراً بازار چهره هاي فرهنگي داخلي و خارجي خيلي داغ تر از اين شاخه به آن شاخه پريدن است كه هر روز نشريات بيشتري ترجيح مي دهند به جاي جمع آوري مقالات متفاوت از حوزه هاي دور و نزديك، دست به دامان كلوزآپ يك آدم بزرگ خوش قيافه شوند و ويژه نامه اي به دنيا آورند كه هر چه سنگين تر باشد، اعتبارش بيشتر و هر چه اعتبارش بيشتر، بهايش افزون تر.
بعد از «بخارا» با ويژه نامه هاي پشت هم از دهخدا تا گونترگراس و باقي فصلنامه هاي گران وزن عرصه وزين فرهنگ و هنر، حالا اين شما و اين ويژه نامه دوجلدي ۳۶۵ صفحه اي فصلنامه تخصصي شعر «گوهران» با كلوزآپ احمد شاملو.
البته مدير  مسئول گوهران «سعيده آبشناسان» ظاهراً خوب مي داند كه شاملو در ميان اهالي شعر ، طرفداران زيادي دارد و براي همين هم به روي جلد اكتفا نكرده و عكس سياه و سفيدي (حتماً مي دانيد كه سياه و سفيد يعني هنري) از شاملو را در مطلع جلد دوم ويژه نامه، مزين به امضاي خود كرده است.
گوهران احمد شاملو، دو ميهمان ناخواسته نيز دارد: منوچهر آتشي و محمود مشرف تهراني (م.آزاد) كه هر دو در فاصله تهيه و تدارك مطالب اين ويژه نامه (با تاريخ پاييز و زمستان ۸۴ و شماره هاي نهم و دهم) به شاملو پيوستند.
در اين دو جلد كه شامل اطلاعات كاملي از شاملو هستند، تقريباً همه نام هاي مرتبط با اين شاعر معاصر ديده مي شوند، جز دو نام اساسي: «آيدا سركيسيان» و «ع.پاشايي» . البته اين غياب مي تواند دلايل پيچيده و ساده فراواني داشته باشد؛ از آنتن ندادن تلفن هاي همراه مصاحبه كننده يا مصاحبه شونده گرفته تا سوءتفاهم هاي ساده اي كه خب، ان شاءالله خير بوده اند!
محمد حقوقي، رضا براهني، مفتون اميني، مرتضي كاخي، محمدعلي سپانلو، شمس لنگرودي، محمد بقايي، جواد مجابي، عمران صلاحي، منصور اوجي، ضياء موحد، پوران فرخزاد، زري نعيمي، مهدي اخوان لنگرودي و... همه اينها و خيلي هاي ديگر در اين ويژه نامه ۴۹۰۰ توماني دو جلدي حضور دارند. كافي است؟!

فراخوان
قابل توجه ناشران و نويسندگان
از اين پس قصد داريم به طور منظم تري به معرفي كتاب بپردازيم. به شرطي كه كتاب هم به طور منظم تري به دستمان برسد، آن هم كتاب هايي در حوزه فرهنگ و هنر كه- بي تعارف- ارزش معرفي داشته باشند.
بنابراين ناشران يا حتي نويسندگان و مترجمان گرامي اگر مايل به معرفي كتاب هايشان هستند، دو نسخه از اثر را به اين نشاني بفرستند: تهران، خيابان آفريقا، كوچه تنديس، پلاك ،۱۰ روزنامه همشهري، سرويس ادب و هنر صفحه راهنما.

قابل توجه مديران مسئول نشريات
از اين پس، علاوه بر معرفي كتاب، قصد داريم ماهنامه ها و فصلنامه هاي فرهنگي- هنري را نيز به طور مرتب تري معرفي كنيم.
مديران مسئول و سردبيران محترم اين گونه نشريات در صورت تمايل مي توانند دو نسخه از هر شماره نشريه را به نشاني فوق ارسال كنند.

ادبيات
يك شاعر روس در خانه هنرمندان
گروه ادب و هنر: «اوسيپ ماندلشتام» ، شاعر دوران حكومت پليسي استالين در روسيه، فردا پنج شنبه ميهمان خانه هنرمندان است.
قرار است در اين برنامه، رضا سيد حسيني، احمد پوري، علي دهباشي، حورا ياوري و علي بهبهاني درباره وجوه گوناگون زندگي و اشعار اين شاعر روس كه در ايران چندان مورد توجه قرار نگرفته است، صحبت كنند.
اين مراسم كه با نام «شب ماندلشتام» از ساعت ۱۸ تا ۲۰ توسط مجله بخارا برگزار مي شود، با نمايشگاهي از كتاب ها و عكس هاي ماندلشتام نيز همراه خواهد بود.
شعرهاي ماندلشتام، معمولاً تلخ اما با نگاهي اميدوار به آينده است. «آنا آخماتووا» ، شاعر شهير روس درباره وي نوشته است:
«سرچشمه هاي احساسات شاعرانه اش ناشناخته بود. از اين نظر در عالم شعر همتايي براي او نمي شناسم. ما از بن مايه هاي پوشكين و الكساندر بلوك آگاهيم، اما چه كسي مي تواند به ما بگويد اشعار نو و آميخته به هارموني ملكوتي ماندلشتام از كجا سرچشمه مي گرفت.»

فرهنگسرا
همايش تغذيه در فرهنگسراي طبيعت
فرهنگسراي بانو: كارگاه نمايش زير نظر سوسن مقصودلو در فرهنگسراي بانو برگزار مي شود. اين كارگاه از ميان فارغ التحصيلان و جواناني كه در امر نمايش باتجربه هستند، تعدادي را جهت عضويت و اجراي نمايش مي پذيرد. علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن هاي ۸-۸۸۷۸۶۲۷۵ تماس بگيرند.
فرهنگسراي نياوران: گروه ماه سو چهار جلسه نمايشنامه خواني در فرهنگسراي نياوران برپا مي كند. نمايشنامه «درباره مده سن مدار» با كارگرداني كتايون حسين زاده و نقش خواني سعيد پورصميمي از ۱۱ تا ۱۴ ارديبهشت در باغ فرهنگسراي نياوران روخواني مي شود.
فرهنگسراي سلامت: به مناسبت هفته تئاتر، نمايش هاي تئاتر خياباني و صحنه اي از نهم تا ۱۵ ارديبهشت، رأس ساعت ده در سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي سلامت برگزار مي شود. عنوان نمايش نيز هست «پنيرك» كه توسط علي رضا دهقاني كارگرداني شده است.
فرهنگسراي طبيعت: ششم ارديبهشت ماه، فرهنگسراي طبيعت نشستي در خصوص آشنايي با تغذيه برگزار  مي كند. در اين نشست خانم جناب در مورد رواج فرهنگ صحيح آشپزي و تغذيه سالم بحث و گفت وگو مي كند. اين جلسه از ساعت ۳۰/۹ الي ۳۰/۱۱ در اين فرهنگسرا برگزار مي شود.

نمونه دشوار جدول اعداد ۶۳
013701.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

اميدواري هاليوود به تابستان
013668.jpg
گروه ادب وهنر: صنعت سينما ي هاليوود تابستان گرم و طولاني خود را با سومين قسمت مجموعه فيلم ماجراجويانه و اكشن «ماموريت غيرممكن» آغاز مي كند.
به نوشته نشريه درايتي فيلم كه ۵ماه مه به روي پرده سينماها مي رود يك بار ديگر تام كروز را در نقش اتان هانت مامور ضدجاسوسي دارد. او و همكارانش يك سفر بين المللي را آغاز مي كنند تا با يك دلال خطرناك اسلحه مبارزه كنند. تحليلگران اقتصادي سينما پيش بيني مي كنند فيلم در سه روز اول نمايش خود يك فروش ۸۰ ميليون دلاري بكند.
فيلم هاي پر سر و صدا و مطرح ديگر فصل تابستان سينما اينها هستند: جهنم زيرورو(جاش لوكاس)، مردان ايكس۳(هيوجكمن)، رمز داوينچي(تام هنكس)، سوپرمن برمي گردد(براندون روث)، ميامي وايس(كالين فارل)، خانم ها در آب(ام نايت شامالان)، جدايي(دينس ون)، دزدان دريايي كاراشيب۲(جاني دپ)،كليك (آدام سندلر) و انيميشن هاي «ماشين ها» (پل ينومن)The hedge(اوئن ويلسن) و «خانه هيولا» (استيوبوسمي).
صنعت سينما در تابستان سال ۲۰۰۵ با يك افت فروش ۱۲درصدي روبه رو بود و اهالي سينما اميدوارند كه استقبال تماشاگران از فيلم هاي سينمايي در تابستان امسال خوب باشد.

عدم صدور ويزا براي بازيگر عراقي
013671.jpg
گروه ادب و هنر: يك بازيگر عراقي كه نقش يكي از ربايندگان هواپيمايي فيلم «پرواز۹۳» را بازي كرده، از اينكه به او اجازه ورود به خاك آمريكا داده نشده است، اعتراض كرد.
به نوشته نشريه هاليوود ريپورتر، قرار بود اين بازيگر كه لوئيس السماري نام دارد در مراسم افتتاحيه فيلم شركت كند، اما سفارت آمريكا در لندن،  ويزاي ورود به او نداد. السماري از سال ۱۹۹۵ در انگلستان زندگي مي كند. او كه از مخالفين حكومت صدام حسين بوده، بعد از سقوط رژيم هنوز به سرزمين مادري اش برنگشته است.
اعتراض السماري كه انعكاس وسيعي در رسانه هاي گروهي داشت، سفارت آمريكا در لندن را به عقب نشيني واداشت. سخنگوي سفارت گفت ويزا براي اين بازيگر صادر مي شود، اما مدتي وقت خواهد برد. «پرواز۹۳» قصه يكي از پروازهاي روز يازدهم سپتامبر را به تصوير مي كشد. اين هواپيما توسط هواپيماربايان ربوده مي شود ولي بعد از درگيري مسافرين با هواپيمارباها سقوط كرده و تمام سرنشينان آن كشته مي شوند.
السماري مي گويد: «شايد سفارت آمريكا در لندن به دليل حضورم در ارتش عراق در اوايل دهه ،۹۰ به من ويزا نداده است. اما واقعيت اين است كه من در آن زمان به اجبار روانه خدمت سربازي شدم. براي من حضور در مراسم افتتاحيه فيلم اهميت خيلي زيادي دارد.»

فيلم دل تورو در آمريكاي لاتين
013674.jpg
گروه ادب و هنر: بنيسيو دل تورو فيلم جديد خود را در آمريكاي لاتين تهيه مي كند. فيلم جديد او «مال و آمورس» نام دارد كه به زبان اسپانيايي جلوي دوربين مي رود.
به نوشته سايت فيلم استو، دل تورو فيلم خود را با همكاري چند تهيه كننده آمريكاي لاتين تهيه خواهد كرد. به گفته او حدود ۸۰درصد از هزينه توليد فيلم را دوستانش در اين قاره پرداخت خواهند كرد. كارگرداني فيلم را هم يك هنرمند آمريكاي لاتيني انجام خواهد داد كه البته هنوز انتخاب نشده است.
كل بازيگران فيلم، هنرمندان محلي خواهند بود و دل تورو قصد دارد عوامل پشت دوربين را هم از بين دست اندركاران آمريكاي لاتيني انتخاب كند.
فيلمبرداري ماه آينده آغاز مي شود و دل تورو ترجيح داد كه چيزي درباره خط اصلي قصه فيلم افشا نكند. شنيده ها حكايت از آن مي كند كه قصه فيلم درباره دوستي و خيانت و طمع است كه در دل  حال و هواي اجتماعي خويش گوشه چشمي هم به مسائل سياسي خواهد داشت. دل تورو مي گويد: سينماي آمريكاي لاتين به شدت قوي و قابل دفاع است. در طول سالهاي اخير به دنبال فرصتي بودم كه در يك محصول آمريكاي لاتين ظاهر شوم. پروژه «مال و آمورس» دقيقا همان پروژه اي است كه در اين مدت به دنبالش بودم.

بازي
Exit
سيستم :PSP
سبك : پازل
013707.jpg
يك بازي بسيار جالب و سرگرم كننده و مختص كنسول هاي دستي. در اين بازي شما در نقش Mr. ESC ايفاي نقش مي كنيد. مأموريت شما در هر مرحله اين است كه بازماندگان يك حادثه (مثل آتش سوزي) را به خارج ساختمان و محل فرار هدايت كنيد.
ابتدا در هر مرحله بايد بازماندگان را پيدا كنيد و سپس آنها را به محل خروج راهنمايي كنيد. Mr. ESC با سه تيپ از افراد سروكار دارد؛جوانان بزرگسال كه فقط بايد در پرشهاي بلند آنها را كمك كرد و حتي در برخي مراحل مي توانند با هل دادن جعبه هاي سنگين بلند كنند، كودكان كه بايد در پرشهاي طولي و ارتفاعي آنها را كمك كنيد و افراد آسيب ديده كه بايد خود يا يكي ديگر از نجات يافتگان آنها را با خود حمل كنند و بسيار در كند كردن حركت شما مؤثرهستند.
نجات يافتگان دستورات ساده اي را از شما دريافت مي كنند و استفاده از امكانات در هر مرحله و تركيب مختلف براي رساندن افراد به سلامت به طرف خروج، مراحل زيبايي را ايجاد كرده است كه انجام آنها بسيار لذتبخش خواهد بود.

Fight Night Round
سيستم :PS2/ Xboxت‎/ Xbox 360
سبك : ورزشي
013710.jpg


تنها عنوان حال حاضر مسابقات بوكس در دنياي بازي ها همين سري Fight Night است كه حالا سومين نسخه اش براي كنسول هاي نسل فعلي و نسل بعدي روانه بازار شده است. در اين نسخه كنترل خوب بازي همچنان پابرجاست ضمن اينكه گرافيك پيشرفت خوبي داشته است. تركيب حركات آنالوگ چپ و راست براي ضربه و دفاع، كاملاً حس درگير كننده اي را در بازي ايجاد مي كند كه از نكات مثبت بازي به حساب مي آيد.
در بازي طراحي شخصيت به طور كامل گنجانده شده و شما مي توانيد با جزئيات دلخواه، قهرمان خود را بسازيد. تمامي قهرمانان بزرگ در بازي حضور دارند و شما مي توانيد مسابقه در برابر اين قهرمانان را در دنياي مجازي Fight Night تجربه كنيد. پيش از هر مسابقه مي توانيد يك حريف تمريني انتخاب كنيد و يك مربي استخدام نماييد كه هر يك، بخشي از مهارت هاي شما را افزايش خواهند داد.

Ghost Recon
Advanced warfighter
سيستم :PC/ PS2/ Xbox
سبك : اكشن اول شخص
013713.jpg


به لحاظ گرافيكي اين بازي بهترين عنوان عرضه شده تاكنون براي۳۶۰ Xbox است. نورپردازي عالي و جزئيات گرافيكي زياد شهر مكزيكوسيتي فضاي خيره كننده اي را در نسخه۳۶۰ Xbox فراهم آورده است. ماجراي بازي در دنياي آينده اتفاق مي افتد. گروهي جنايتكار با گروگان گرفتن رؤساي جمهور مكزيك و آمريكا باعث ايجاد بحران شده اند.
شما به همراه ساير افراد گروه Ghost وارد عمل مي شويد. هدايت گروه با شماست و فرماندهي و رهبري افراد بوسيله فرمان هاي صادره از سوي شما انجام مي شود.
خوشبختانه هوش مصنوعي همگروهي ها در حد قابل قبولي بوده و كار پيشروي در مراحل چندان (با توجه به اين موضوع) دشوار نيست تنها نكته غيرعادي در بازي نبود هيچ گونه شهروند معمولي در سطح شهر است كه خيلي غيرعادي به نظر مي رسد و فضاي بازي را كمي مصنوعي مي كند. عليرغم پشتيباني كنسول هاي نسل بعد از تكنيك HD ، ولي اين بازي برايXbox360 روي تلويزيون هاي معمولي هم با كيفيت خوب اجرا مي شود.
013704.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.

كتابخانه
اشعاري براي گريستن
013659.jpg
گروه ادب و هنر: «من مي گويم، شما بگرييد» عنوان كتابي است به كوشش عليرضا قزوه، كاري از مركز آفرينش هاي ادبي حوزه هنري كه به تازگي توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار كتاب شده است.
اين كتاب كه در ۵ فصل تنظيم شده، مجموعه اي از مراثي عاشورايي است. نويسنده در هر فصل از اين كتاب به مراثي از وقايع كربلا پرداخته است و اشعاري از شاعران مشهور از قبيل مرحوم نيّر تبريزي، محتشم كاشاني، عباس حداد كاشاني، حسين لاهوتي، حسين منزوي، جليل واقع طلب، محمدحسين شهريار، حميد سبزواري، عليرضا قزوه و... آورده است.«من مي گويم، شما بگرييد» در ۲۶۳ صفحه و با قيمت ۲۵۰۰ تومان به بازار آمده است.
داستان هايي براي زيستن
013665.jpg
مجموعه داستان «نورد» نوشته محمدعلي گوديني متشكل از ۱۰ داستان كوتاه است كه عبارتند از نورد، يك سفارش كوچك، چشم هاي بي سو، بايگاني، از ما بهتران، اتوبوس اصناف و... و همگي بسيار به زندگي معمول آدم هاي اطرافمان نزديكند. در بخشي از داستان نورد مي خوانيم: «از كوبش سينه پرس ها، بوي سرب مذاب و دود سياهي فضاي بسته را پوشانده بود، كارگرها دچار تپش قلب و اضطراب شده بودند. رئيس كارخانه در هر بخش به سرپرست ها تذكر مي داد بيشتر مواظب باشند تا كسي از ماسك استفاده نكند! تاق تاق پرس ها با سرفه كارگرها قاطي بود، مدير توليد بعد از بازديد از كارخانه، رسيده بود پشت دري كه به ساختمان اداري باز مي شد. تازه مي خواست دستگيره را بچرخاند كه كسي با نفس هاي تند آمد و تكيه داد به در...».
«نورد» ۸۷ صفحه، ۲۲۰۰ نسخه و ۸۰۰ تومان است.

برنامه
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳

ديوار
گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي نعيمه آهي/ ۸ تا ۱۳ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹/ تلفن: ۲۲۲۲۶۲۱۳.
نگارخانه الهه: نمايشگاه نقاشي حسن واحدي/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، گلفام، پلاك ۴۷/ تلفن: ۲۲۰۵۹۶۸۶.
نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي ندا اعظمي/ ۸ تا ۱۲ ارديبهشت/ خيابان وليعصر(عج)، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك ۱+۱۲/ تلفن: ۲۲۰۱۷۷۶۱.
گالري ثروت: نمايشگاه گروهي نقاشي آتوسا سروري و هنرجويان/ تا ۷ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، بابك مركزي، اولين بن بست سمت چپ، شماره ۳۵/ تلفن: ۸۸۷۹۸۷۰۷.
نگارستان شاهد: نمايشگاه نقاشي زهرا حسين نژاد/ تا ۱۱ ارديبهشت/ وليعصر(عج)، تقاطع طالقاني، نبش كوچه رحيم زاده/ تلفن :۶۶۹۶۹۶۳۶.
گالري مژده: نمايشگاه نقاشي آرش رزقي/ ۸ تا ۱۳ ارديبهشت/ سعادت آباد، علامه طباطبايي شمالي، كوچه ۱۸ شرقي، پلاك ۷۱/ تلفن: ۲۲۰۶۷۴۴۲.

پرده
مرباي شيرين (مرضيه برومند)-بازيگران: ليلا حاتمي، محمدرضا شريفي نيا، ماني نوري، اميرحسين صديق
فرهنگ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده،۲ فلسطين،۳ سعدي، اروپا، شاهد، شهرتماشا، جي۲ و كانون
ازدواج به سبك ايراني(حسن فتحي)-بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، سعيد كنگراني
قدس، ايران،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين،۱ مركزي،۲ جي،۱ فرهنگ،۱ ناهيد، كارون، گلريز،۲ حافظ، رودكي، تهران،۱ پايتخت و ميلاد
هوو (عليرضا داودنژاد)-بازيگران: رضا عطاران، علي صادقي، رضا داودنژاد، سپيده علايي و ...
عصر جديد،۱ قيام، تهران،۲ جوان،۱ فردوسي، سروش، جي۳ ، سعدي، مركزي،۳ ملت، دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون، قدس و موزه سينما
يك تكه نان(كمال تبريزي)-بازيگران: هومن سيدي، رضا كيانيان، احمد آقالو، رويا نونهالي و ...
فلسطين۲
زير درخت هلو( ايرج طهماسب)-بازيگران: ايرج طهماسب، فاطمه معتمدآريا، حميد جبلي، شهره لرستاني
استقلال، جوان،۲ عصر جديد،۲ گلريز،۱ مركزي،۱ بهمن،۱ آستارا، پيروزي، پيوند، ايران،۲ جي،۲ شقايق، بلوار و المپيا
چهارشنبه سوري (اصغر فرهادي)-بازيگران: حميد فرخ نژاد، هديه تهراني، ترانه عليدوستي، پانته آ بهرام
آفريقا، ايران،۱ عصر جديد،۳ پارس،۱ بهمن۲ و آسيا

تابلو
نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي
نمايشگاه نقاشي مسعود عربشاهي تا ۱۹ ارديبهشت در گالري ماه برپاست. اين آثار حاصل روزهايي است كه هنرمند پركار معاصر ايران در سفر به سر برده است. حدود ۲۰ تا ۳۰ اثر يك در يك متري كه قطع كوچكي براي آثار وي به شمار مي رود و آثار بزرگتر عربشاهي كه تا دو و سه متر نيز مي رسد، در اين نمايشگاه جاي دارند. گالري ماه در خيابان آفريقا، بلوار گلستان، شماره ۸۹ قرار دارد.

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |