چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۶۹ - Apr 26, 2006
تخصيص۹۰۰ ميليارد تومان
به سفرهاي استاني رئيس جمهور
مهر: معاون امور مجلس و استان هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: امسال علاوه بر ۹۰۰ ميليارد تومان اعتبارات استاني، ۱۴۰۰ ميليارد تومان از طرح هاي ملي نيز استاني شده است.
سيد محمد قاسم حسيني درباره مصوبات هيئت وزيران در راستاي اسناد توسعه گفت: جهت گيري دولت جديد معطوف به استانهاست و اين باعث تمركززدايي مي شود به طوري كه دايره درآمدهاي استاني در قانون بودجه گسترده شده و از ۲۳۰۰ ميليارد تومان در سال ۱۳۸۳ به ۶هزار ميليارد تومان در سال ۱۳۸۴ افزايش يافته است.
وي اضافه كرد: اساساً مصوبات دولت در استان ها چهار يا پنج بخش است كه يك بخش آن اعتباري است و در قانون بودجه سال جاري قريب ۹۰۰ ميليارد تومان براي سفرهاي استاني رئيس جمهور تخصيص داده شده كه البته با مصوبه مجلس در اعتبارات استاني ادغام شد وليكن ما از سرجمع اعتبارات كشور ۹۰۰ ميليارد تومان را با هدف پوشش دادن اين سفرها برداشتيم و به سفرهاي استاني اختصاص داديم.
به گفته وي، بخش عمده اي از اين مصوبات دولت در واقع در راستاي حل كردن يا بازكردن گره هاي مقرراتي و آئين نامه اي است.

مقام معظم رهبري در ديدار رئيس جمهور سودان:
كليد حل مشكلات مسلمانان فلسطين است
بر اساس سنت الهي قدرت هايي كه مغرور مي شوند
و طغيان مي كنند، افول آنها آغاز مي شود
013812.jpg
013815.jpg
ايسنا: حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته در ديدار عمرالبشير رئيس جمهور سودان و هيات همراه، از سودان به عنوان پهناورترين كشور اسلامي با تمدني كهن و منابع سرشار طبيعي و استعدادهاي انساني فراوان ياد و خاطر نشان كردند: دولت سودان به دليل مواضع و عملكرد مستقل خود تحت فشار قدرت هاي خارجي قرار گرفته است كه اميدواريم با حفظ يكپارچگي، همان گونه كه مشكل جنوب سودان حل شد، مشكل غرب اين كشور نيز برطرف شود.
ايشان توانايي ها و امكانات دنياي اسلام را بسيار بيشتر از مشكلات مسلمانان ارزيابي كردند و افزودند: اگر مسلمانان و دولت هاي اسلامي از امكانات مادي و انساني گسترده خود استفاده صحيح و در مقابل قدرت هاي استكباري ايستادگي كنند، اين قدرت ها توانايي زورگويي و فشار به مسلمانان را نخواهند داشت.
رهبر انقلاب اسلامي، حفظ وحدت و دوري از اختلافات را عامل مهم به نتيجه نرسيدن توطئه هاي قدرت هاي استكباري برشمردند و تاكيد كردند: استكبار و در راس آن آمريكا در سال هاي گذشته هر روز ضعيف تر از قبل شده است و بر اساس سنت الهي قدرت هايي كه مغرور مي شوند و طغيان مي كنند، افول آنها آغاز مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، وضع كنوني آمريكا را در فلسطين، عراق و افغانستان نشانه افول بيش از پيش آن دانستند و با تاكيد بر اين كه ضعف و افول آمريكا اكنون براي همه نخبگان و حتي مردم عادي جهان اسلام آشكار شده است، تصريح كردند: مسلمانان هر اندازه كه بر اسلام، استقلال و منافع خود ايستادگي كنند و همكاري هاي خود را افزايش دهند، قدرت هاي استكباري بيشتر عقب نشيني خواهند كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي، تاكيد كردند: مهم ترين مساله دنياي اسلام و كليد حل مشكلات مسلمانان، فلسطين است كه بايد بيش از گذشته مورد توجه و اهتمام قرار گيرد. ايشان هم چنين با اشاره به توانمندي هاي علمي جمهوري اسلامي ايران، خاطر نشان كردند: توانمندي هاي هسته اي دانشمندان ايراني يك نمونه از جريان هاي متعدد علمي در كشور است كه به پيش مي روند و جمهوري اسلامي ايران آماده انتقال تجربيات و دانش و فناوري دانشمندان خود است.
در اين ديدار كه محمود احمدي نژاد رييس جمهور نيز حضور داشت، عمرالبشير رييس جمهور سودان، با ابراز خرسندي از گسترش روزافزون روابط دو كشور، موفقيت جمهوري اسلامي ايران را در دست يابي به فناوري صلح آميز هسته اي پيروزي بزرگي براي دنياي اسلام خواند و تاكيد كرد: توانايي و پيشرفت ايران، در واقع افزايش قدرت جهان اسلام است. وي ضمن تشريح آخرين اوضاع سودان پس از امضاي قرارداد صلح جنوب سودان و هم چنين وضع كنوني دارفور و تبليغات دروغين رسانه هاي غربي در اين باره، گفت: علت فشارهاي كنوني به دولت سودان، جهت گيري اسلامي اين كشور و ذخاير فراوان نفت سودان است اما مردم توانايي دفاع از حقوق خود را دارند و در مقابل اين فشارها تسليم نخواهند شد. وي هم چنين تاكيد كرد: مواضع تهران و خارطوم در زمينه مسائل مختلف از جمله عراق، فلسطين، لبنان و سوريه يكسان است و دو كشور مي توانند علاوه بر همكاري در اين مسائل، در عرصه هاي اقتصادي نيز روابط خود را بيش از پيش گسترش دهند.

در كنفرانس هسته اي تهران اعلام شد
لاريجاني: در صورت تحريم همكاري ايران
با آژانس معلق مي شود
013818.jpg
گروه سياسي: روز گذشته كنفرانس چشم انداز فعاليت هاي هسته اي ايران در حالي در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد كه دو سخنران شاخص اين همايش نتوانستند در برنامه از قبل اعلام شده حاضر شوند و براي رايزني به مقر آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين رفتند. رئيس سازمان انرژي اتمي و معاون برنامه ريزي و امور بين الملل در حالي تهران را ترك كردند كه يك روز پر خبر را گذرانده بودند. غلامرضا آقازاده و محمد سعيدي به سوي وين رفتند تا ۴۸ ساعت مانده به ارائه گزارش البرادعي در وين، ارزيابي خود را به تهران ارسال كرده و رايزني ها را آغاز كنند. خبرهاي ارسالي حاكي از اين است كه گزارش البرادعي منتظران زيادي دارد و كشورهاي دخيل در پرونده هسته اي ايران همگي منتظر اين گزارش هستند.
خبرگزاري فرانسه از لندن گزارش داد كه توني بلر، نخست وزير انگليس نيز اعلام كرده كه لندن خواهان مقابله نظامي با ايران نيست اما معتقد است كه بايد پيامي محكم به ايران داده شود.
دبيركل سازمان ملل نيز در گفت وگويي با خبرگزاري فرانسه اعلام كرد كه در حال حاضر فقط بايد منتظر گزارش البرادعي ماند تا زواياي همكاري ايران و آژانس مشخص شود. آمريكا نيز در اين ميان خواسته خود را به شوراي امنيت تحميل مي كند و هنوز شوراي امنيت حاضر به تمكين نشده است. وزير خارجه آمريكا نيز روز گذشته پس از سفر به تركيه به آسوشيتدپرس گفت كه اگر شوراي امنيت سازمان ملل پيام محكمي به ايران ندهد، اعتبار آن مورد ترديد قرار مي گيرد. اين در حالي است كه چين به عنوان يكي از حاميان ايران اعلام كرده كه استفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل اثري بر حل پرونده هسته اي ايران نخواهد داشت. نماينده دائم چين در شوراي امنيت سازمان ملل در پاسخ به پرسش خبرنگاران اعلام كرد كه نمي توان با استناد به سخنان رئيس جمهوري ايران، قوانين نظام بين الملل را تغيير داد. دبيركل اتحاديه عرب نيز در نخستين همايش گفت وگوي تمدن ها در اسپانيا اعلام كرد غرب بايد رفتار تبعيض آميز خود در قبال فعاليت هسته اي ايران را تغيير دهد. به گزارش ايرنا، عمرو موسي در مادريد گفت: «اين معني ندارد كه بگوييم انرژي اتمي براي بعضي خوب است و براي ديگر كشورها بد. هيچ فرهنگي چنين دوگانگي را نمي پذيرد.»
كنفرانس هسته اي در تهران
كنفرانس بين المللي برنامه انرژي هسته اي ايران با سياست ها و چشم اندازها روز گذشته در مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام با سخنان افتتاحيه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد. اين كنفرانس در حالي آغاز به كار كرد كه دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نيز در ميان ميهمانان بود تا سخنراني خود را انجام دهد.
هاشمي رفسنجاني در سخنراني خود گفت: «كار هسته اي ايران متعلق به دوران قبل از انقلاب نيست و پيش از انقلاب قرار بود آمريكايي ها براي ايران ۲۰ نيروگاه هسته اي بسازند.» وي در ادامه تصريح كرد: «غني سازي جزو كارهاي محوري  ما بود كه هم با شيوه ليزري و هم با شيوه سانتريفوژها اين كار را پيگيري كرديم و روش مهندسي معكوس را هم به كار گرفتيم.»
رئيس مجمع تشخيص مصلحت تأكيد كرد كه ايران هيچ گاه مخفي كاري نكرده و با شفافيت فعاليت خود را پيش برده و به معاهدات سياسي نيز پايبند بوده است. وي در همين حال به اروپايي ها گفت: «مطمئن باشيد كه ما مي خواهيم به صلح جهاني كمك كنيم. اگر امروز راه را باز نكنند، فردا دير است و اگر آمريكايي ها روندي كه امروز در پيش گرفته اند را عملي كنند، فاجعه رخ خواهد داد.»
لاريجاني و آمادگي براي مذاكره
دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران نيز كه از سفر خود به بحرين تازه بازگشته بود، در سخناني اعلام كرد كه ايران آماده است تا با مذاكره به نتيجه برسد. وي هم چنين تصريح كرد كه مسئله مخفي كاري ايران داستاني است كه سرهم كرده اند و خودشان نيز مي دانند كه اين داستان صحت ندارد. لاريجاني با نقد رفتار دوگانه غرب اعلام كرد كه اگر ما نجابت به خرج مي دهيم، بنا نيست شما پا را فراتر بگذاريد.
لاريجاني در همين حال اخطار كرد كه اگر تحريمي بر ايران اعمال شود، روابط ايران با آژانس به حالت تعليق درمي آيد. وي در ادامه اعلام كرد كه اگر فكر كنيد دولت احمدي نژاد و خاتمي براي پيگيري مسئله هسته اي تفاوت دارند، اشتباه مي كنيد.
وي در همين حال در پاسخ به تهديدات نظامي آمريكا گفت:«در صورت بروز چنين رخدادي، تمام برنامه هاي هسته اي ايران به صورت مخفي انجام مي گيرد و كساني كه مسائل استراتژيك منطقه را مي دانند، آگاه هستند كه شرايط منطقه آمادگي براي حركات تحريك آميز ندارد و اگر چنين كاري  كنند، تاوان آن را مي بينند. رفتار تند روانه به فعاليت هسته اي ايران ضربه نمي زند.»
تقاضاي لاريجاني از آژانس اين بود كه پرونده به آژانس برگردد و در يك زمانبندي معقول بحث شود. وي در همين حال مهلت ۳۰ روزه شوراي امنيت را معقول ندانست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي اعلام كرد كه هرگونه تحريم و هرگونه تهديد به اقدام نظامي سرعت ما را در مسير فناوري هسته اي افزايش مي دهد. در حال حاضر، طرفهاي درگير در پرونده هسته اي ايران در اروپا منتظر گزارش البرادعي هستند. دبيركل آژانس گزارشي را ارائه مي دهد كه پيشتر حسن روحاني اعلام كرده، به نظر مثبت نخواهد آمد.
پس از گزارش دبيركل آژانس به شوراي حكام است كه مي توان تحركات بيشتري را در اين پرونده ديد، هرچند پيشتر اعلام شده كه نمايندگان كشورهاي دائم حاضر در شوراي امنيت سازمان ملل پس از گزارش در پاريس جلسه خواهند داشت.
وعيدي: ايران در شرايط جديد آماده مذاكره با اروپاست
جواد وعيدي  معاون  بين الملل  دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  گفت : ايران اكنون  در شرايط جديد، آماده  مذاكره  با كشورهاي  اروپايي  است .
به گزارش ايرنا وعيدي در كنفرانس  بين المللي  برنامه  انرژي  هسته اي  ايران؛ سياستها و چشم  اندازها در تهران ، تأكيد كرد: فعاليت  هسته اي  صلح آميز ايران  بايد شامل  چرخه  سوخت  نيز بشود، البته  ما تحت  نظر آژانس  بين المللي  انرژي  هسته اي  كار خواهيم  كرد. معاون  بين الملل  دبير شوراي  عالي  امنيت  ملي  گفت : اعمال  حق  ايران  درتحقيقات  بايد مد نظر قرار گيرد و ما از اين  اقدام  و از اين  سطح  فعاليت هسته اي  منصرف  نخواهيم  شد.
وي گفت : كشورهاي  اروپايي  بايد بپذيرند كه  تحقيقات  هسته اي  درخاك  ايران انجام  شود و اين  محور اصلي  ما در مذاكرات  زمان  دار با اروپاست .
وعيدي  افزود: در هر حال  ايران  آماده  انجام  مذاكرات  است  و همواره  برتفاهم  متقابل  اصرار داشته  است ، اما نكته  مهم  اين  است  كه  مهمترين  موانع  درگذشته  عدم  توجه  به  واقعيتهاي  موجود در صحنه  بوده  است .
رايزني در تل آويو
يك عضو ارشد وزارت امور خارجه آمريكا براي گفتگو درباره موضوع هسته اي ايران با مقامات رژيم صهيونيستي وارد تل آويو شد.
به گزارش روزنامه صهيونيستي  هاآرتص، يكي از منابع رسمي آمريكا در امور سرمايه گذاري براي مبارزه با تروريسم امروز سه شنبه وارد اسرائيل شد تا درباره تدابير اقتصادي بر ضد ايران و دولت فلسطين به رهبري حماس گفتگو كند.
به نوشته ها آرتص، استوارت لوي (Stuart Levey) معاون اطلاعات مالي و تروريسم وزارت خارجه آمريكا قرار است پيام مقامات آمريكا درباره پيشرفت هاي هسته اي ايران را به اطلاع اسرائيل برساند.

تذكر ۲۳ نماينده به رئيس جمهوري
گروه سياسي: در ابتداي جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي حداد عادل تذكر مكتوب ۲۳ تن از نمايندگان اصولگراي مجلس به محمود احمدي نژاد را قرائت كرد. اين تذكر در واكنش به سخنان منتقدانه رئيس جمهور در مورد طرح مبارزه با مفاسد اجتماعي ارائه شد.اين نمايندگان در تذكر خود به احمدي نژاد از وي خواستند كه دستور سريع مقابله جدي با مفاسد اجتماعي و ناهنجاري هاي اخلاقي و پديده استعماري بدحجابي در كشور را بدهد.
حميد رضا كاتوزيان، حسين شيخ الاسلام، الياس نادران و فاطمه رهبر نمايندگان تهراني امضاكننده اين تذكر بودند و حسين سبحاني نيا نماينده نيشابور، سيد احمد رسولي نژاد نماينده دماوند، احمد بزرگيان نماينده سبزوار، سيد محمد مهدي شاهرخي نماينده پل دختر، تيمور علي عسگري و عفت شريعتي نمايندگان مشهد و ناصري نماينده بابل، ديرباز نماينده بندرعباس، رباني نماينده شيراز، حيدري نماينده لنگرود، موحد نماينده كهگيلويه، شافعي نماينده مرند، فولادگر نماينده اصفهان، شهرياري نماينده زاهدان، حجازي فر نماينده خوي، خليل طهماسبي نماينده لردگان، نيرومند نماينده نهبندان، حسيني نماينده سيرجان، دلخوش نماينده صومعه سرا نيز جزء تذكردهندگان به رئيس جمهور بودند.
در جلسه علني ديروز حداد عادل همچنين هفت تذكر ديگر را قرائت كرد.
رسول  صديقي  نماينده  بناب  و حسين  آفريده  نماينده  شيروان  خواستار رسيدگي  وزير امور اقتصادي  و دارايي ، به  وضعيت  نامطلوب  بورس  و علت  كاهش  شاخص آن  شدند.
ابوالفضل  كلهر نماينده  شهريار، سيد محمدرضا ميرتاج  الديني  نماينده تبريز، علي امامي راد نماينده  كوهدشت ، محمد عباسي  نماينده گرگان ، حسين سبحاني نيا نماينده  نيشابور، علي افشاري  نماينده  سميرم ، سيد بهلول  حسيني  نماينده ميانه ، عباس  رجايي  نماينده  اراك ، رضاطلايي نيك  نماينده  بهاروكبودرآهنگ  و موسي  قرباني نماينده  قائنات ، در تذكري  به  وزير كشور، خواستار جلوگيري از افزايش  بي رويه  نرخ  تاكسي ها با توجه  به  عدم  افزايش  قيمت  بنزين  و ضرورت تجديدنظر و ساماندهي  آن شدند.
سيدجلال  يحيي زاده  نماينده  تفت  و ميبد، خواستار ممانعت از سفر عناصر مشكوك انگليسي  به  ايران  به  قصد بهره برداري  سياسي  از روز كارگر و وادار نمودن  دولت فرانسه  براي  ارائه توضيحات  لازم  براي  مرگ  مشكوك  يك  ايراني  در زندان  آن كشور و الزام  تحويل  جنازه  و پرداخت  كليه  حقوق  قانوني از سوي  وزير امور خارجه  شد.
ايرج  نديمي  نماينده  لاهيجان نيز در تذكري  به  رئيس جمهوري  خواستار پيگيري ارسال  لايحه  تامين  مالي  نظام  هماهنگ  پرداخت  حقوق  كاركنان  دولت  براي  كاهش بي  عدالتي  و پاسخگويي به  انتظارات  مردم  و دستور سرعت بخشي  به  رفع  نياز قطعي  چايكاران  شد.
همچنين در جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي طرح مستثني شدن موقوفات از قوانين مربوط به اراضي موات، جنگلها، مراتع و منابع ملي در دستور كار نمايندگان قرار گرفت و با ۱۱۴رأي مخالف، ۴۰رأي موافق و ۱۲ رأي ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماينده حاضر در مجلس كليات آن به تصويب نرسيد.
در ماده واحده اين طرح آمده بود «همه املاك موقوفه كه برابر وقف نامه ها و طومارهاي معتبر قديمي يا به موجب اسناد عادي و رسمي با حدود و مشخصات معين وقف گرديده به دلايل اجارات و قرائني از قبيل اسناد اجاره يا عمل به وقف يا اقرار ذواليد بر وقفيت يا شياع مفيد علم، كاشف از وقفيت آنها باشد. همچنين حريم هاي عرفي قرار موقوفه محكوم به وقفيت است و از شمول قوانين و مقررات مربوط به اراضي موات و مراتع و جنگلها و منابع ملي مستثني است.
در تبصره يك اين ماده واحده مقرر شده بود كه چنانچه تاكنون اين قبيل موارد به استناد قانون با حكم دادگاه به عنوان موات يا منابع ملي و يا ملك دولت و اشخاص شناخته شده باشد به وقفيت اعاده گشته و اسناد آن باطل و بلا اثر مي گردد.
همچنين در تبصره ديگري مقرر شده بود در خصوص موقوفات آستان قدس رضوي، حضرت معصومه، حضرت عبدالعظيم حسني و حضرت احمد بن موسي(شاه چراغ) حسب مورد اعلام توليت آنها به سازمان ثبت املاك و واحدهاي ثبتي كافي است.
بعد از سخنان موافقين و مخالفين در مورد اين طرح نظام زاده به عنوان نماينده سازمان اوقاف در موافقت با اين طرح گفت: در سطح كشور نزديك به يك درصد مراتع مربوط به حريم موقوفات است و بحث هايي كه در خصوص اين طرح انجام مي شود مربوط به يك درصد اراضي است.
نماينده سازمان اوقاف اظهار داشت: بحث ما در اين است كه وقتي يك روستا و مزرعه اي وقف مي شود به تبع آن يكسري از اراضي موات كه در عرف تابع آن روستا و مزرعه است وقف مي شود كه وقف تبعي نسبت به اصل موقوفه است و اينكه بعضي از دوستان عنوان مي كنند كه هزاران كيلومتر موقوفه مي شود، اينگونه نيست.
وي افزود: زماني كه روستايي وقف مي شود يك حريم مشخصي دارد و مساحت هاي بزرگ نمي تواند حريم يك روستا با يك مقياس و معيار خاص باشد.
جلالي رئيس سازمان منابع طبيعي با بيان اين كه دولت مخالف اين طرح است، گفت: قانون مشخص كرده كه مراتع و حريم روستا را چه كسي مشخص كند.
وي افزود: در اصل ۴۵ قانون اساسي آمده است كه جنگلها و مراتع جزو انفال مردم و در اختيار دولت است و اگر سازمان اوقاف در جايي مشكل داشته باشد ما آماده همكاري هستيم سازمان جنگل ها و مراتع مسئوليت حفظ و احيا و توسعه و بهره برداري آن را بر عهده دارد.
حداد عادل: آمريكا از واقعه طبس درس بگيرد
حدادعادل در ابتداي جلسه علني ديروز مجلس گفت: امروز پنجم ارديبهشت ماه سالروز شكست حمله نظامي آمريكا در صحراي طبس است.
نمايندگان محترم و ملت عزيز ما به خاطر دارند كه چگونه امداد غيبي و عنايت الهي، توطئه نيروهاي آمريكايي و دولتمردان آمريكايي را در حمله به ايران اسلامي به شكست و ناكامي كشاند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ياد اين واقعه بزرگ را گرامي داشت و اين سالروز شكست را متضمن دو يادآوري، اول براي ملت ايران و دولتمردان و مسئولان آن و دوم براي دولتمردان آمريكا دانست و اظهار داشت: يادآوري براي مردم و مسئولان ايران اين است كه اگر اخلاص داشته باشند، اگر براي خدا كار كنند، اگر ايمان به خدا و صداقت داشته باشند، خداوند به آنها كمك مي كند و از خزانه غيب خود به آنها مدد مي رساند.
وي در بيان تذكر و يادآوري سالروز اين واقعه به مسئولان آمريكا، گفت: آزموده را آزمودن خطاست. اين روزها كه شاخ و شانه مي كشند و بر سر مسأله هسته اي گاهي اشاره مي كنند كه حمله نظامي به ايران منتفي نبوده و روي ميز است و بررسي مي شود، كافي است كه ما همين پنجم ارديبهشت را به ياد آنها آوريم و تذكر دهيم كه ايران يك كشور اسلامي و الهي است.
رئيس مجلس در مورد استقرار دولت جديد در عراق هم گفت: در يكي، دو روز اخير سرانجام در كشور عراق بعد از رايزني هاي بسيار و بعد از فشارهايي كه بيگانگان براي تأثيرگذاري در اين كشور وارد مي كردند، خوشبختانه تصميم گيري ها به نتيجه رسيد و رئيس جمهور و نخست وزير و رئيس مجلس، معاونان رئيس جمهور معين شدند و مجلس عراق شكل گرفت.
وي اين توفيق را به ملت و دولت عراق تبريك گفت و افزود: مردم عراق با هوشمندي، با مقاومت و با حضور آگاهانه خود در صحنه بهانه را از دست اشغالگران گرفته اند؛ آمريكا و انگليس ديگر هيچ بهانه اي براي ادامه اشغال عراق ندارند و بهترين وقت براي خروج از عراق همين موقعيت كنوني است و ماندن اين اشغالگران در عراق خود باعث ناامني است.
رئيس مجلس با بيان اينكه ما به ثبات و امنيت دولت و كشور عراق علاقه منديم و از جانب مجلس شوراي اسلامي، به مجلس عراق و رياست آن اين انتخاب و ثبات را تبريك گفت و اظهار داشت: ما آمادگي ملت، دولت و مجلس جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري همه جانبه با كشور عراق اعلام مي كنيم.
انتقاد از يك طرح دولت
سعيد ابوطالب  نماينده  تهران  و عضو ائتلاف  آبادگران  در مجلس ، از طرح  رئيس جمهور درباره حضور زنان  در ورزشگاهها براي  تماشاي  مسابقات  ورزشي ، انتقاد كرد.وي  روز سه  شنبه  در نطق  قبل  از دستور جلسه  علني  مجلس  گفت : عزيزاني  كه  اين  طرح  را مطرح  مي كنند ( حضور بانوان در ورزشگاهها براي  تماشاي  مسابقات  ورزشي  ) اگر يك  روز جمعه  به  استاديوم ورزشي  آزادي  بروند و شرايط را ببينند، قطعا راضي  به  اين  كار نمي شوند.
وي  در بخش  ديگري  از سخنانش  در خصوص  استفاده  مديريت  شده  از برنامه هاي  ماهواره  گفت : حاكميت  وظيفه  دارد، امكان  استفاده  بخشي  از برنامه هاي  ماهواره اي  را كه  هنجارشكن  نيست ، براي  مردم  فراهم  كند.
ابوطالب  در عين  حال  تأكيد كرد كه  حاكميت  نه  تنها حق  بلكه  وظيفه  دارد كه  سيستم  هنجارشكن  برنامه هاي  ماهواره اي  را فيلتر كند.
وي  با بيان  اين  مطلب  كه  ما نمي گوييم  ماهواره  را آزاد كنيم  همانطوري كه نمي گوييم  ماهواره  ممنوع  باشد اظهار داشت : بين  آزادي  و ممنوعيت  ماهواره ، هزاران  راه  وجود دارد كه  در اين  خصوص  مي توان  از تجارب  كشورهايي  كه  همانند ما براي  فرهنگ  خود دل  مي سوزانند، استفاده  كنيم .
نماينده  تهران  به پيشنهادات  مركز پژوهشهاي  مجلس  در خصوص  استفاده  مديريت شده  از برنامه هاي  ماهواره اي ، اشاره  كرد و گفت : مركز پژوهشها، چند پيشنهادداده  است  و يكي  از اين  پيشنهادات  اين  است  كه  صدا و سيما برنامه هاي  ماهواره اي  (متناسب  با هنجارهاي  جامعه) را به  صورت  زنده  در اختيار مردم قرار دهد.
وي گفت  كه  صدا و سيما، پذيرفته  است  كه  در صورت  تامين  هزينه  لازم ، مي تواند تا ۱۰ شبكه  ماهواره اي  را در اختيار مردم  قرار دهد.
ابوطالب  گفت : پيشنهاد ديگر اينكه  بسياري  از كشورها، مراكز خصوصي  تاسيس مي كنند اين  مراكز امكانات  دريافت  از ماهواره  را آماده  مي كنند و به  صورت شبكه  كابلي  در اختيار مصرف كننده  داخلي  مي گذارند، البته  حاكميت  برآن  نظارت مي كند.

گفت وگو ي احمدي نژاد با جواد مالكي
ايرنا: محموداحمدي نژاد رئيس جمهوري در گفت وگوي تلفني با جوادالمالكي نخست وزير عراق، ابراز اميدواري كرد: تشكيل دولت جديد و دائمي عراق، زمينه ساز استقرار كامل و قدرتمند حكومت مردمي اين كشور باشد.
احمدي نژاد با اشاره به اعتقادات مشترك مذهبي و روابط ديرينه دوملت ايران و عراق گفت: ملت ايران خود را در غم ها و شاديهاي برادران عراقي شريك مي داند و همچون گذشته حامي و پشتيبان ملت و دولت مردمي عراق خواهدبود.
جوادالمالكي نخست وزير عراق نيز در اين گفت وگو با قدرداني از مواضع مثبت دولت و مردم ايران در قبال مسايل عراق، گسترش روابط همه جانبه دوكشور همسايه و برادر ايران و عراق را باعث تامين امنيت و استقرار صلح و ثبات در منطقه دانست و گفت: دولت جديد عراق براي گسترش روابط با همه كشورها به ويژه كشورهاي همجوار تلاش خواهد كرد.

سياسي
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
داخلي
شهرستان ها
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |