شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۱ - Apr 29, 2006
همزمان با ادامه موج انتقادها به قانون بازار اوراق بهادار
برنامه كاري هيأت مديره بورس اعلام شد
013938.jpg
گروه بورس: همزمان با تعيين ۱۹ اولويت كاري، فعاليت رسمي هيات مديره سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز شد.
گزارشي كه از طريق سايت رسمي بورس تهران منتشر شده حاكي است: هيات مديره جديد در نخستين نشست خود علاوه بر تعيين اولويت ها، حسين فهيمي را نيز به عنوان نايب رئيس هيات مديره برگزيده است. فهيمي تا دو سال پيش در استانداري اردبيل مشغول به كار بود و از آن پس در سمت مدير حقوقي بورس تهران فعاليت كرده است. او در زمان انتخابات عضو ستاد محمود احمدي نژاد بود و در همان روزها گفت و گوهاي فراواني را با رسانه ها در حمايت از احمدي نژاد انجام داد.
اولويت ها
هيات مديره جديد در روزها و ماه هاي آينده دوره پركاري را پشت سر خواهد گذاشت، كه طبق گزارشهاي رسمي دريافتي ۱۹ اولويت كاري هيات مديره در اين مدت عبارت است از:
۱ _ پيگيري تصويب تشكيلات سازمان و دريافت ابلاغيه اساسنامه و تشكيلات سازمان از هيئت دولت ۲ _ ثبت رسمي سازمان بورس و اوراق بهادار و افتتاح حساب هاي بانكي مورد نياز ۳ _ پيگيري تشكيل كميته موضوع ماده ۵۷ قانون بازار اوراق بهادار، تا اين كميته وظايف تعيين شده در قانون را به انجام رساند ۴ _ تعيين نيازهاي پرسنلي و گزينش و به كارگماري تدريجي نيروي انساني مورد نياز بنا به اولويت و با توجه به تشكيلات مصوب ۵ - تهيه و تدوين دستورالعمل هاي اداري، استخدامي، مالي و معاملاتي سازمان ۶ _ تعيين منابع درآمدي سازمان، شركت هاي بورس، كانون ها و شركت سپرده گذاري مركزي ۷ _ تعيين وظايف، اختيارات و مسئوليت هاي شركت هاي بورس، كانون ها و شركت سپرده گذاري مركزي و نحوه ارتباط آن ها با سازمان ۸ _ تصويب اساسنامه شركت هاي بورس و درخواست صدور مجوز تأسيس آن ها از شورا و سپس پيگيري تأسيس آن ها ۹ _ تطبيق اساسنامه شركت سپرده گذاري مركزي موجود و درخواست صدور مجوز ادامه فعاليت اين شركت از شوراي بورس و سپس پيگيري تأسيس آن ۱۰ _ تهيه و تصويب مقررات لازم براي عرضه عمومي اوراق بهادار در عرضه هاي اوليه و افزايش سرمايه شركت ها و انجام هماهنگي هاي لازم در اين خصوص با اداره ثبت شركت ها ۱۱ _ انتقال تدريجي دارايي هاي سازمان كارگزاران بورس هاي موجود بر اساس مصوبات كميته مذكور در ماده ۵۷ قانون بازار اوراق بهادار به سازمان و شركت هاي بورس و همچنين انتقال تدريجي وظايف و مسئوليت ها به شركت هاي بورس و شركت سپرده گذاري مركزي و در نهايت خاتمه فعاليت سازمان كارگزاران بورس هاي موجود ۱۲ _ تدوين مقررات مربوط به اعطاي مجوز به نهادهاي مالي كه تشكيل آن ها در اولويت قرار دارد و اعطاي مجوزهاي لازم بر اساس اين مقررات ۱۳ _ تصويب اساسنامه هايي كه براي كانون ها پيشنهاد مي شوند و صدور مجوز آن ها و سپس كمك به تأسيس آنها ۱۴ _ تصويب مقررات پيشنهادي هر شركت بورس مربوط به پذيرش اوراق بهادار و تهيه و تصويب مقررات لازم براي انجام عمليات در شركت هاي بورس ۱۵ _ تهيه و تصويب و اجراي مقررات مربوط به نظارت بر فعاليت نهادهاي مالي كه از سازمان بورس مجوز فعاليت دريافت كرده اند ۱۶ _ تهيه و تصويب و اجراي مقررات مربوط به نظارت بر معاملات در بازار ثانويه اوراق بهادار ۱۷ _ تهيه و تصويب و اجراي مقررات مربوط به افشاي اطلاعات توسط ناشران اوراق بهادار، شركت هاي بورس و نهادهاي مالي ۱۸ _ تهيه و تدوين مقررات مربوط به هيئت داوري ۱۹ _ تهيه و تدوين مقررات مربوط به پيگيري جرائم موضوع فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار
بورس هاي كالا
ظرف روزهاي اخير در سالي كه هيات مديره جديد مشغول نگارش فهرست بلندبالايي از اولويت هاي كار خود بوده، موج انتقادها به قانون جديد به ويژه از طرف بورسهاي كالا ادامه يافته است. حجم انتقادها به قدري بوده كه حسين فهيمي نايب رئيس هيات مديره بورس در همين نشست تخصصي بررسي ملزومات رشد بازار سرمايه، ناچار به پاسخگويي شد. او گفت: اگر بورس را به مفهوم بازار متشكل در نظر بگيريم بايد ضمانت اجرا داشته باشد، اگر در همه بورسها ابزاري به نام اوراق بهادار مورد معامله قرار بگيرد و كالا در قالب حواله و يا قرارداد معامله شود قانون چنين اجازه اي را داده است. بنابراين بايد بورسهاي كالايي را به مفهوم واقعي تبديل به بورس كنيم و به گونه اي آنها را تبيين كنيم كه امكان مبادله آنها فراهم شود.
فهيمي تاكيد كرد: بايد درباره مباني حقوقي اوراق بهادار و بورسهاي كالايي تعريف فني به عمل آوريم و آنها را متناسب با وضعيت ايران تطبيق دهيم. بنابراين در شرايط فعلي داشتن مقررات جدا براي بورس هاي كالايي در اولويت نيست.
در همين نشست، دكتر غلامرضا سلامي، كارشناس بازار سرمايه، مبناي قانوني تشكيل بورس هاي كالا را از ابتدا اشتباه دانست و گفت: اصولا قانوني كه به موجب بورس اوراق بهادار به وجود آمد، هيچ نوع جايگاهي را براي بورس هاي كالا در نظر نگرفته است. او در ادامه با بيان اين كه انتظار پوشش دادن بورس هاي كالا از قانون بازار اوراق بهادار وجود ندارد، گفت: با اين وجود به جاي اين كه مسئولان بورسهاي كالايي به دنبال اين باشند كه اين قانون را شامل حال خود كنند، بايد به دنبال قانوني باشند كه بورسهاي كالا را سامان دهند و گله مندي موجود را كه از سوي متصديان به وجود آمده از بين ببرند.

تأخير ۱۰ماهه در ارائه اساسنامه بورس نفت
013935.jpg
مهر: در حالي كه وزير نفت از تصميم گيري شوراي بورس براي تشكيل بورس نفت ظرف ۷ روز آينده خبر داده،سخنگوي بورس گفت: به رغم گذشت حدود ۱۰ ماه از مصوبه شوراي بورس، وزارت نفت هنوز اساسنامه بورس نفت را به شوراي بورس ارايه نكرده است.
حيدر مستخدمين حسيني درباره آخرين وضعيت تشكيل بورس نفت گفت:موضوع تشكيل بورس نفت در سال گذشته در شوراي بورس مورد بررسي قرار گرفت و اين شورا موافقت اصولي خود را با تشكيل اين بورس اعلام كرد. اما وزارت نفت براي تاسيس شوراي بورس بايد قدم ديگري برمي داشت كه تهيه اساسنامه اين بورس بود و در آن هيئت بورس، بايد كارگزاران و در مجموع توجيه اقتصادي طرح را تعيين و به شوراي بورس تقديم مي كرد اما در ۱۰ ماه گذشته تاكنون اين اساسنامه به شوراي بورس ارايه نشده، شوراي بورس نيز بدون ارايه اين اساسنامه نمي تواند درباره آن تصميم گيري كند.
وي افزود: از آنجا كه مجوزهاي تشكيل اين بورس براساس قانون جديد بازار اوراق بهادار بايد از شوراي بورس صادر شود در نتيجه وزارت نفت بايد هر چه زودتر نسبت به تهيه گزارش توجيه اقتصادي، فني و اقتصاد مهندسي بورس نفت اقدام كند.

حركت موج نقدينگي به سوي بورس
گروه بورس: ارزش كل نقدينگي سرازيرشده به بورس تهران ظرف هفته گذشته ۱۰۲ درصد افزايش يافت و از مرز ۵۸۲ ميليارد ريال گذشت.
به گزارش همشهري، در اين هفته شوك بزرگي بر بازار وارد آمد و بر اين اساس تعداد خريداران سهام و تعداد سهام مبادله شده به سرعت افزايش يافت. به طوري كه در اين مدت تعداد خريداران نسبت به دو هفته قبل ۲۶ درصد بيشتر بود و تعداد سهام مبادله شده رشدي ۶۷ درصدي مواجه شد.
هفته گذشته ۱۵هزار نفر در صف خريد ۱۵۵ ميليون سهم عرضه شده در بورس تهران ايستادند و ۵۸۲ ميليارد ريال از نقدينگي خود را براي افزودن اين سهام به سبد دارايي هايشان پرداختند. بي گمان مبادلات انجام شده در تالار فرعي بيشترين تأثير را بر رشد بازار هفته گذشته برجاي گذاشت در اين مدت تعداد خريداران سهام در تالار فرعي ۹۰ درصد بيشتر شد، تعداد سهام مبادله شده ۲۱۳درصد بالاتر رفت و ارزش نقدينگي صرف شده در تالار فرعي براي خريد سهام ۶۲۰ درصد رشد كرد.
در تالار اصلي نيز تعداد خريداران
۵/۱۵ درصد افزايش يافت و تعداد سهام مبادله شده نسبت به دو هفته قبل ۴۲درصد بيشتر تخمين زده شد. ارزش كل داد و ستدها نيز از رشدي ۲۵ درصدي برخوردار بود.
در اين هفته شاخص كل قيمت سهام ۷/۱ واحد كاهش يافت و به رقم ۹ هزار و ۵۱۳ واحد تنزل كرد. در تالار اصلي هم شاخص عملكرد بازار ۵/۲ واحد منفي بود. اما در تالار فرعي شاخص
۲/۱ درصد رشد كرد.
اين هفته در حالي كه شاخص مالي ۶۵ درصد نزول را تجربه مي كرد. شاخص سهام صنعتي در بورس تهران ۱/۱ واحد بالا رفت.
شاخص قيمت و بازده نقدي نيز در پايان هفته گذشته ۵/۳ واحد افت نشان داد. شاخص ميانگين ساده ۵۰ شركت فعال تر بورس هم ۵/۹ واحد ثبت شد تا از اركستر  شاخص هاي بورس تهران صداهاي ناموزوني به گوش رسد.
هفته گذشته ۲۵۳ برگه اوراق مشاركت در مجموع به ارزش ۲۴۴ ميليارد ريال در بورس تهران مبادله شد. در اين مدت سازمان توسعه معادن تنها نهاد دولتي بود كه به عرضه سهام و خصوصي سازي در بورس اهتمام ورزيد. اين سازمان ۲۵ هزار سهم سيمان هرمزگان را در مجموع به ارزش ۵۰۰ ميليون ريال در تالارهاي مبادلات بورس فروخت.

تغييرات قيمت سهام
تعداد
درصد نوسان
آخرين قيمت
نام شركت
۵۸,۶۹۸
۰.۶۸-
۸۸۰
آبسال
۱۹۸,۱۳۸
۲.۵۷-
۱,۲۸۳
آبگينه
۲,۳۷۳,۴۲۵
۵.۷۶-
۷۸۱
آزمايش
۳۴۹,۰۶۳
۴.۴۴
۳,۴۲۳
آهنگري تراكتورسازي ايران
۲,۱۶۱
۰
۱۵,۵۸۰
افست
۷۷,۸۳۳
۰.۱۲
۳,۳۷۲
الكتريك خودرو شرق
۱۲۶,۷۹۹
۶.۸۴
۴,۰۵۲
ايران ارقام
۶,۶۸۷,۹۰۲
۰
۳,۱۹۹
ايران خودرو
۱,۲۴۳,۴۱۵
۱.۸۳-
۳,۷۱۹
ايران خودروديزل
۶۷,۶۵۶
۲.۳۲
۲,۱۵۴
ايران مرينوس
۱۶,۰۰۰
۰
۲,۵۱۵
ايران ياساتايرورابر
۵۲,۳۳۶
۰.۸۱-
۹,۷۳۲
بازرسي فني وكنترل خوردگي تكين كو
۷۵
۰.۰۴-
۲,۴۱۵
بانك اقتصادنوين
۱۵,۸۱۴,۲۹۸
۰.۱۹
۱,۵۴۷
بانك پارسيان
۲۸,۳۶۸
۰.۰۸-
۲,۳۶۲
بانك كارآفرين
۲,۵۲۵
۰
۱,۲۲۷
بسته بندي ايران
۱۰۴,۷۵۲
۱.۸۲-
۶۵۹
بهپاك
۳۲۲,۲۲۴
۱.۵۷
۴۴۷
پارس الكتريك
۱,۸۹۷,۴۶۱
۲.۱۴
۱,۶۳۲
پارس خودرو
۷۵,۵۳۸
۱.۷۱
۶,۴۵۱
پارس دارو
۳۶,۸۵۵
۱.۳۵-
۲۹۷
پارسيلون
۴۹,۶۸۱
۰.۹۷
۸,۰۷۱
پتروشيمي آبادان
۲۴۹,۰۵۶
۰.۳۷-
۹,۹۷۷
پتروشيمي اراك
۴,۶۹۴
۰.۸۸
۵,۵۵۵
پتروشيمي اصفهان
۵۵,۴۷۳
۰.۳۲-
۱,۲۵۲
پتروشيمي شيراز
۵,۷۱۰
۰
۷,۵۹۴
پتروشيمي فارابي
۲,۰۰۰
۰
۱,۱۳۰
پلاستيران
۴۱,۰۵۵
۱.۷۸-
۱۳,۶۸۴
تامين ماسه ريخته گري
۱,۱۰۳,۰۲۵
۲.۶۳
۴,۰۲۴
تراكتورسازي ايران
۱,۵۶۷
۰
۸,۰۵۷
تهران شيمي
۳۵۰,۸۸۶
۰.۷۲-
۱,۶۶۱
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ )
۲۳,۷۳۴
۱.۱
۶,۳۶۰
تولي پرس
۱۹۴,۵۵۹
۲.۹۴-
۹,۲۲۸
توليد سموم علف كش
۹۰
۰
۲۵,۰۴۲
توليدمواداوليه داروپخش
۷۵,۰۱۰
۰
۱,۰۴۹
حق تقدم رايان سايپا
۶۰۴
۰
۱۰۰
حق تقدم رينگ سازي مشهد
۳۲۲,۹۳۰
۰
۷۰۰
حق تقدم سراميك هاي صنعتي اردكان
۸۹۹,۹۵۴
۷.۷۸-
۳,۴۰۵
حق تقدم سيمان سپاهان
۴۹,۰۷۲
۰.۷۲
۷,۶۲۱
حق تقدم سيمان شاهرود
۳۵۶,۲۳۲
۱۲.۸۹
۱,۰۳۲
حق تقدم موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱۲,۲۱۱
۱.۸۹-
۶,۸۸۵
حمل و نقل پتروشيمي
۸۴,۲۵۳
۴.۴۲-
۲,۸۷۴
حمل و نقل توكا
۳۸۶,۵۲۸
۰.۲۷-
۷,۴۵۲
خدمات دريايي تايدواتر
۱۶۰
۰
۶,۲۷۰
خوراك دام پارس
۵۰۸,۲۷۰
۳.۲۳
۴,۲۶۶
داده پردازي ايران
۱۵۱,۲۶۷
۷.۵۵
۷,۷۸۳
داروسازي اسوه
۳۳۵,۳۷۱
۵.۴۴
۸,۱۲۲
داروسازي جابرابن حيان
۲,۵۱۰
۰
۹,۴۹۸
داروسازي زهراوي
۲۳,۶۵۵
۰.۲۷
۲,۹۷۳
داروسازي كوثر
۴,۳۵۱
۰.۱۹
۷,۸۳۲
دارويي رازك
۱۲,۷۸۴
۱.۶۲
۳,۵۹۰
دارويي لقمان
۲,۷۰۳
۰.۲۸
۷,۵۲۸
داملران
۶۶۱
۰
۱,۶۰۸
درين كاشان
۲۹۷,۹۶۸
۴.۳۱-
۲,۲۴۹
رايان سايپا
۸۱,۳۷۳
۰.۷۹-
۱,۲۶۸
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۱۱۲,۳۲۰
۰.۳۵-
۱,۱۴۷
رينگ سازي مشهد
۱,۷۲۸,۱۲۷
۰.۰۳-
۸,۹۷۰
زامياد
۷۰۶
۰.۰۴-
۲,۳۳۹
ساختمان اصفهان
۵,۰۳۴
۰
۲,۷۵۵
سامان گستراصفهان
۷,۱۷۷,۹۹۳
۰.۲۹-
۴,۱۰۴
سايپا
۹,۲۸۷
۰.۱۳
۱,۵۴۲
سايپا شيشه
۱۳۲,۸۳۷
۲.۰۷
۱,۸۸۳
سايپاآذين
۴۷۷,۶۸۷
۰
۵,۰۹۸
سايپاديزل
۸۳,۳۰۵
۱.۹۹-
۱,۹۰۵
سراميك هاي صنعتي اردكان
۲۴,۱۲۰
۰.۸۹
۱,۴۶۲
سرما آفرين
۱,۲۲۸,۳۴۶
۰
۳,۲۵۰
سرمايه گذاري بانك ملي ايران
۸۱۵,۳۹۱
۰.۹-
۱,۱۰۷
سرمايه گذاري بهمن
۸۱,۸۱۳
۰.۵۳-
۹۴۲
سرمايه گذاري بوعلي
۲۳,۹۲۴
۰.۱۵
۱,۹۹۷
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ )
۳۲۳,۴۶۳
۳.۸۳
۲,۶۶۴
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۱۴,۹۵۸
۰.۳۱-
۹۷۰
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۱,۵۱۲,۴۹۳
۱.۰۴-
۱,۹۲۳
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۲,۸۷۵
۰
۸۸۳
سرمايه گذاري توسعه ملي
۴۱۱,۷۱۹
۰.۱۹
۴,۱۷۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ )
۴۰۶,۰۴۴
۱.۲۶-
۱,۷۴۱
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ )
۱,۳۱۷,۳۷۳
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۱۶,۵۲۷,۲۷۸
۰
۱,۸۹۹
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي
۴۵۲,۲۵۶
۰
۱,۲۵۰
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۶,۲۸۱
۰
۲,۱۵۹
سرمايه گذاري صنعت نفت (هلدينگ )
۱۳,۰۳۸
۰.۰۹-
۲,۱۱۳
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۲,۳۹۴,۹۴۱
۰
۴,۰۸۶
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ )
۱۹۷,۹۴۳
۰.۹۸
۹۲۰
سرمايه گذاري گروه صنايع بهشهر ايران
۳۸۱,۵۳۴
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۷,۰۸۱,۲۹۳
۱.۰۳-
۱,۰۷۲
سرمايه گذاري ملي ايران
۶۳۰,۷۸۰
۲.۵-
۱,۱۹۹
سرمايه گذاري نيرو
۳۵,۸۶۲
۰
۱۱,۲۰۰
سنگ آهن گل گهر
۲۴۹,۵۱۹
۰
۴۹,۷۸۱
سيمان اروميه
۶,۰۲۰
۰.۰۵-
۶,۵۹۴
سيمان بجنورد
۵۰,۶۹۹
۱.۴۴-
۱۱,۷۷۷
سيمان بهبهان
۵۶,۷۵۰
۰.۲-
۷,۳۳۰
سيمان تهران
۳,۵۵۰
۰.۰۵-
۵,۶۵۶
سيمان سپاهان
۵۴,۳۹۳
۲.۲۴
۹,۱۷۹
سيمان شاهرود
۴۸۴
۰.۰۱
۸,۹۳۹
سيمان شرق
۴۸,۴۷۷
۰.۰۸-
۴,۹۴۵
سيمان فارس و خوزستان
۱,۰۱۰
۰
۶,۸۴۹
سيمان كارون
۲۰
۰
۱۹,۹۲۶
سيمان كرمان
۴۰,۰۰۰
۰
۲۰,۰۰۰
سيمان هرمزگان
۸۱,۵۷۰
۴.۱۴
۵,۹۶۰
سينا دارو
۲,۴۲۰
۰.۰۳-
۳,۴۶۱
شاهد
۱,۰۱۰
۰
۱,۴۹۹
شكر
۸۳۷
۰
۱,۸۱۱
شهد ايران
۱۴۵,۵۹۵
۴.۷۳
۵,۵۲۰
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۳۶۳,۹۴۰
۴.۲۶
۶,۱۰۲
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۴,۰۱۰
۰
۲,۵۸۸
شيشه همدان
۲۳,۳۸۹
۰
۳,۳۳۹
شيمي داروئي داروپخش
۱۴,۱۲۷
۲.۴۷
۳,۱۶۴
شيميايي سينا
۱۳۷,۱۴۵
۱.۸۷-
۶,۵۶۴
صنايع جوشكاب يزد
۴,۰۴۰
۰.۲۲
۹,۲۰۷
صنايع ريخته گري ايران
۸۷۰
۰
۹,۳۲۳
صنايع شيميايي ايران
۳,۱۸۳
۰.۲۶-
۳,۸۴۶
صنايع كاغذسازي كاوه
۷۲,۰۷۰
۳.۸۹-
۲,۵۲۰
صنايع لاستيكي سهند
۱۰۷,۸۹۲
۲.۲۷-
۷۵۰
صنايع مخابراتي راه دورايران
۴۳,۴۲۸
۰.۴۳-
۲,۵۴۳
صنايع مس شهيد باهنر
۵۶۶,۶۶۲
۰.۷۲
۱,۳۸۳
صنعتي آما
۳۴,۸۰۱
۰.۹۹-
۲,۶۳۴
صنعتي بهشهر
۹۱۹,۳۸۰
۰
۴,۲۹۹
صنعتي دريايي ايران
۴۱,۰۰۵
۲.۵۵-
۳,۹۲۸
عمران و توسعه فارس
۱۲
۰
۹۹۹
فارسيت اهواز
۱۲۰
۰
۲,۱۶۷
فرآورده هاي تزريقي ايران
۳۰۱,۳۰۱
۱.۹۱
۱,۶۲۳
فرآورده هاي نسوز آذر
۲۷,۷۷۱
۰.۴۳
۱,۳۹۲
فراورده هاي غذايي و قند تربت جام
۱۰,۱۳۵
۰.۱۳
۲,۹۷۵
فروسيليس ايران
۹۳,۴۲۷
۰.۲۵
۱,۲۰۷
فنرسازي خاور
۱,۰۰۰
۰
۱,۱۳۵
فنرسازي زر
۴۳۹,۷۴۵
۷.۲۲
۱,۶۳۵
فولاد كاويان
۲,۸۱۴
۰.۸
۹,۰۴۵
قند اصفهان
۲۵۶,۸۴۲
۷.۵۳
۱,۶۳۴
قند پارس
۲۴۸,۸۸۷
۰
۲,۰۵۲
قند ثابت خراسان
۵,۰۱۰
۰
۱,۱۷۴
قند شيروان قوچان وبجنورد
۱۷,۱۲۹
۰.۲۱
۱,۴۴۲
قند شيرين خراسان
۳۴,۴۰۳
۱.۷۳-
۱,۵۵۷
قند مرودشت
۱۴۴,۷۴۰
۳.۷۶
۱,۹۱۴
كابل سازي ايران
۶۲۲,۶۰۵
۸.۳۶-
۳,۸۱۵
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۴,۸۲۴
۰.۷۲-
۴,۵۸۰
كارتن ايران
۳,۳۶۰
۰
۳,۰۴۰
كارخانجات توليدي شيشه دارويي رازي
۲۰,۹۷۰
۰.۰۲-
۵,۱۲۵
كارخانجات داروپخش
۱,۵۲۵,۲۵۵
۴.۷۲-
۱,۵۰۴
كارخانجات صنعتي پيام
۱۳,۵۰۰
۰
۱,۷۷۵
كارخانجات قند قزوين
۴۳۱,۶۰۹
۰.۰۹-
۱,۱۳۱
كارخانه فارسيت درود
۳۶۶,۸۲۸
۷.۷۱
۲,۸۲۶
كاشي اصفهان
۵۳,۲۷۳
۰.۶۶-
۱,۹۶۱
كربن ايران
۳۳۱,۴۱۴
۲-
۱,۲۴۷
كف
۷۲۶,۴۴۹
۵.۸۵
۳,۱۹۵
كمباين سازي ايران
۱۰,۰۱۰
۰
۲,۱۹۶
كمك فنر ايندامين
۲,۰۳۳
۰.۰۳
۳,۹۱۱
كيميدارو
۳۴,۵۵۴
۰.۴۱-
۲,۷۰۳
گازلوله
۱,۲۶۶
۰
۳,۴۰۰
گروه صنعتي سپاهان
۱۴۸,۹۳۹
۱.۱۷-
۳,۸۳۱
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۱۴,۴۲۰
۰.۲۹-
۲,۰۸۶
گلتاش
۱۲۱,۲۳۵
۶.۱۹
۳,۶۰۱
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۴۷۶,۶۷۳
۰
۱,۱۳۳
لاستيك البرز
۱۰۶,۶۸۳
۰
۵,۵۴۲
لبنيات پاك
۱۱,۹۳۴
۰.۱۴
۳,۶۸۰
لبنيات كالبر
۴۶۰
۰
۳,۰۳۲
لنت ترمز ايران
۳,۰۶۹
۰.۱۷-
۱,۱۵۶
لوله وماشين سازي ايران
۳,۶۱۱,۸۱۶
۴.۱۴-
۱,۴۵۰
ليزينگ ايران
۱۲,۵۳۱
۰.۱۸-
۲,۲۶۵
ليزينگ صنعت و معدن
۲۲۵,۲۶۱
۲.۲۷-
۱,۹۸۳
مارگارين
۲۳۸,۹۵۸
۳.۶۴
۲,۰۶۰
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۵,۰۳۰
۰.۴۹-
۱,۸۲۳
ماشين سازي نيرومحركه
۲,۰۰۰
۰
۲,۷۵۰
مجتمع صنايع لاستيك كرمان
۷۰,۰۲۰
۱.۶-
۱,۵۰۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۷۱۷,۱۸۴
۱.۴
۲,۰۶۷
محورسازان ايران خودرو
۴۶,۴۸۴
۶.۱۳
۷,۲۳۹
معادن بافق
۳۴۶,۵۳۷
۱.۹۵
۶,۰۹۶
معادن منگنز ايران
۸۴۸
۰
۱,۳۶۵
معدني دماوند
۳,۲۸۶,۶۱۵
۰.۹۴
۶,۱۷۶
معدني و صنعتي چادرملو
۵,۳۴۹,۸۲۰
۳.۹۸
۴,۷۲۵
ملي سرب و روي ايران
۳,۸۴۵,۵۷۵
۴.۹۲
۱,۳۴۲
مهركام پارس
۲۴۸,۳۶۱
۰.۲۳-
۲,۱۴۹
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۱۲۲,۲۶۱
۰.۵۶
۱۳,۲۶۰
نفت بهران
۱,۵۸۷
۰.۰۳-
۱۴,۵۳۷
نفت پارس
۴۲۲,۳۱۱
۴.۵۴
۴,۵۱۷
نورد آلومينيوم
۴۰,۳۲۶
۱.۰۲-
۵۸۶
نورد و لوله اهواز

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |