شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۱ - Apr 29, 2006
برنامه هاي جشنواره بين المللي نقاشي كودك جهان اسلام
رنگ خدا بر بوم نقاشي كودكان جهان
013911.jpg
گروه ادب و هنر- الهام اناري: شهريور ماه سال جاري جشنواره اي با عنوان نقاشي كودك جهان اسلام در تهران برگزار خواهد شد. اين جشنواره دريافت آثار را از ۱۵فروردين آغاز كرده كه تا نيمه تيرماه ادامه مي يابد. كودكان سراسر دنيا مي توانند آثار خود را با موضوع «من و خدا» به اين جشنواره ارسال كنند.
به گفته مديريت جشنواره، فراخوان اين مسابقه به ۶۰كشور ارسال شده و تاكنون آثاري از داخل و خارج به دبيرخانه رسيده است.
در برگزاري اين جشنواره وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزيستي، سازمان فرهنگي هنري شهرداري، سازمان يونسكو، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همكاري دارند.
فريدون مرداني، دبير جشنواره در مورد روند پيشرفت جشنواره مي گويد: با اينكه زمان زيادي از اعلام فراخوان نمي گذرد تاكنون بيش از ۵۰۰اثر از داخل كشور به دستمان رسيده است ولي از كشورهاي خارجي به اين دليل كه فراخوان ها به تازگي ارسال شده تعداد آثار رسيده هنوز قابل توجه نيست.
قرار بر اين است كه در تيرماه كودكان به صورت حضوري در اين رقابت شركت كنند. به گفته مرداني طي هماهنگي هايي كه با معاونت فرهنگي- هنري شهرداري صورت گرفته در تيرماه هر روز دو يا سه فرهنگسرا و يا خانه فرهنگ از كودكان دعوت مي كنند با حضور در اين مكان ها نقاشي بكشند و بعد از آن آثار برتر به دبيرخانه جشنواره ارسال مي شود كه البته اين بخش مخصوص تهراني هاست.
اما در ساير استان ها يعني در سراسر كشور قرار است از ارديبهشت ماه به همت دفتر امور كودك و نوجوان سازمان بهزيستي، كارگاه هاي نقاشي در مهدكودك ها فعال شود و آثار برگزيده به مراكز استان ها ارسال شود، آثار بچه هاي تهراني توسط ناظران در مهدهاي كودك داوري مي شود اما در شهرستان ها داوراني از سوي سازمان بهزيستي آثار را قضاوت مي كنند و در نهايت نقاشي هاي برگزيده به دبيرخانه ارسال مي شود.
مهلت ارسال نقاشي براي بچه هاي ايراني تا ۱۵تيرماه است كه احتمالاً تا آخر ماه تمديد مي شود، البته داوري نهايي آثار در دهه سوم شهريورماه صورت مي گيرد. از سوي ديگر كودكان كشورهاي خارجي تا آخر مرداد ماه نيز مهلت دارند نقاشي هاي خود را به جشنواره ارسال كنند.
اما كودكاني كه به دلايلي فرصت نمي كنند در مهلت تعيين شده نقاشي هاي خود را آماده كنند مي توانند در كارگاه هاي workshop كه از اول تا پايان شهريورماه در مجموعه سعدآباد برقرار است شركت كنند و همانجا نقاشي بكشند البته در اين مقطع زماني كارگاه هاي آموزشي نيز داير است و كودكان ۴ تا ۱۰سال مي توانند همه روزه در اين كارگاه ها شركت كنند در كنار اين كارگاه ها بچه هاي علاقه مند به تئاتر مي توانند از برنامه هاي نمايشگاه عروسكي و تئاتر كودكان نيز استفاده كنند.
به گفته مرداني آثار در دو مقطع سني ۴تا۷ و ۷ تا۱۰سال داوري مي شود و داوري آثار داخلي و خارجي جداگانه صورت مي گيرد.
كودكان ۴تا۱۰ساله اي كه هنوز دست به كار نشده ايد عجله كنيد با موضوع من و خدا نقاشي بكشيد و آن را به آدرس خيابان وليعصر(عج)، بالاتر از پارك ساعي،ساختمان ،۱۱۵۷مؤسسه فرهنگي -هنري مكعب هنر ارسال كنيد.

با رهبري در نمايشگاه
گروه ادب و هنر:  روز پنجشنبه در صفحه آخر روزنامه وعده كرديم كه از امروز تا پايان نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، ستوني را به سخنان حضرت رهبري درباره كتاب مزين كنيم. آنچه وعده شده بود تقديم مي شود.
زبان ادب و هنر
يك وقت به يكي از اين آقايان اهل قلم و ادبيات كه مي گفت مي خواهم شرح حالي از امام بنويسم گفتم اگر مي خواهي از امام شرح حال بنويسي، حتماً كتاب «مهاتما گاندي» را كه «رومن رولان» نوشته بخوان. انصافاً رومن رولان در تصويرسازي، آدم فوق العاده اي است. هم در رمان هايش اين طور است، هم در شرح حال هايش. رومن رولان يك دو سه رمان بزرگ خوب دارد كه از لحاظ داستاني در حد رمان هاي درجه يك دنيا نيست، اما از لحاظ تصوير و توصيف- به خصوص تبيين آن خصوصيات رواني و فكري- چيزي فوق العاده است.... راجع به گاندي من خيلي كتاب خوانده ام، اما هيچ كدام به خوبي اين كتاب نبود. او رفته مدت كوتاهي در هند مانده و شخصيت گاندي را- به همين معنايي كه عرض مي كنم، يعني آن ابعاد معنوي شخصيت او را- اندازه گيري كرده و با بهترين بياني توصيف كرده  است.شما بايد درباره شهيد مطهري اين طور چيزي بنويسيد تا حقيقتاً اين شخصيت شناخته شود و جز با زبان ادب و هنر و به كار بردن آن ظرايف و دقايق ادبي و هنري، نمي شود اين كارها را كرد.
(سخنان حضرت رهبري در ديدار با خانواده شهيد مطهري- ۲۱/۲/۷۷)

كتابخانه
طاهره صفارزاده و چهار مجموعه شعر تازه
013926.jpg
گروه ادب و هنر- كامران محمدي: «طاهره صفارزاده» دو چهره متفاوت اما نزديك دارد: شاعري با بيش از ۱۰ مجموعه شعر كه از سال ۱۳۴۱ تاكنون به چاپ رسيده اند و مترجمي با نگاه دانشگاهي كه سالهاي سال در دانشگاه تدريس كرده است، با چندين جلد كتاب در حوزه ترجمه متون و به ويژه قرآن. صفارزاده در يكي دو هفته گذشته، يكي از خبرسازترين چهره هاي فرهنگي كشور بود، چرا كه به عنوان بانوي فرهيخته جهان اسلام معرفي شد. بنابراين طبيعي است كه خيلي ها حالا بيشتر از قبل به دنبال مطالعه آثار اين نويسنده ۷۰ ساله سيرجاني باشند.
روشنگران راه و هفت سفر
013914.jpg
013929.jpg
«روشنگران راه» و «هفت سفر» هر دو براي نخستين بار توسط انتشارات «برگ زيتون» و البته با همكاري مؤسسه فرهنگي- هنري نقش سيمرغ چاپ شده اند. هفت سفر، مجموعه اي از هفت شعر صفارزاده است كه از چهار كتاب گذشته او گزينش شده اند. هفت شعر كتاب هفت سفر آن طور كه صفارزاده در مقدمه كتاب نوشته است، نمونه هايي از نظريه «شعر طنين» هستند كه شاعر اواخر سال هاي چهل ارائه كرده است و همگي مضامين مذهبي دارند. هفت سفر ۱۴۵۰ تومان است.
اما روشنگران راه، احتمالاً جديدترين شعرهاي منتشر شده صفارزاده را در خود جاي داده است. اين مجموعه گزيده اي از شعرهاي ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ شامل ۴۷ شعر نو با مضاميني مذهبي و اجتماعي- سياسي است. روشنگران راه ۱۶۰۰ تومان است.
ديدار صبح و سفر پنجم
013932.jpg
013917.jpg
«ديدار صبح»و«سفر پنجم »را انتشارات «پارس كتاب»چاپ كرده است و هر دو تجديد چاپ شده ناشران قبلي صفارزاده، نويد شيراز و رواق هستند. سفر پنجم، براي نخستين بار سال ۱۳۵۶ منتشر شده است و حالا پس از حدود ۳۰ سال، به چاپ پنجم رسيده است. اين مجموعه هشت شعري در۸۰ صفحه و با قيمت ۸۰۰ تومان به بازار آمده است.« ديدار صبح» اما كتاب قطورتري است: ۱۸۰ صفحه براي ۳۸ شعر و با قيمت ۱۸۰۰ تومان.

نمايشگاه
روايت عكاس ۷۷ ساله  از مشهد قديم
ايسنا:نمايشگاه عكسي با عنوان «مشهد قديم به روايت تصوير» برگرفته از عكس هاي اصغر خوشرو، پيشكسوت هنر عكاسي خراسان، در نگارخانه  فرخ شهر مشهد برپاست. در اين نمايشگاه ۳۰ قطعه عكس از بافت قديم شهر مشهد طي سال هاي ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲ عرضه شده است.
شناساندن بافت قديم شهر مقدس مشهد به نسل جديد و بيان تفاوت معماري اين شهر به ويژه در مناطق اطراف حرم مطهر، بناي داخلي حرم امام رضا (ع)، منطقه  كوهسنگي و نقاط ييلاقي مشهد با فضاي فعلي، هدف اصلي برپايي اين نمايشگاه بوده است.
عكس هاي اين نمايشگاه حاصل كار خوشرو در ايام جواني و سنين ۲۰ تا ۲۴ سالگي است.

عكاسخانه
تصوير انتظار در رشت
ايسنا:مسابقه  عكاسي «تصوير انتظار» در رشت برگزار مي شود.
جوان و انتظار، روزهاي انتظار، ارتباط با حضرت وليعصر (عج) و نقش قيام عاشورا در قيام حضرت مهدي (عج) از جمله موضوع هاي اين مسابقه است.
اين مسابقه را كانون مهدويت و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي گيلان، تدارك ديده است.
آثار شركت كننده در اين مسابقه در نمايشگاه عكسي در دانشكده  پرستاري و مامايي شهيد بهشتي شهر رشت به نمايش گذاشته خواهد شد.
بنابر اين گزارش، شركت كنندگان مي توانند تا ۱۵ ارديبهشت ماه جاري، آثار خود را به دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي گيلان، ارسال كنند.

نمونه دشوار جدول اعداد ۶۵
013965.jpg
«سودوكو» sudoku واژه اي ژاپني به معناي عددهاي بي تكرار است و به جدول اعدادي گفته مي شود كه امروز يكي از سرگرمي هاي رايج در كشورهاي مختلف جهان به شمار مي آيد. نخستين جدول سودوكو را يك رياضيدان اروپايي در قرن هجدهم طراحي كرد . در سالهاي اخير اين جدول كاربرد عمومي خود را براي سرگرمي پيدا كرده است.
سودوكو انواع گوناگون ساده، متوسط، دشوار و خيلي دشوار دارد. بسياري از سودوكوها هم براي كودكان طراحي مي شوند. كتابهاي گوناگون و متنوعي نيز براي آموزش طراحي و حل اين جدول منتشر شده است. اين جدول هم اكنون در بسياري از روزنامه هاي معتبر دنيا هر روزه به چاپ مي رسد و كتابهاي مجموعه اين جدول ها نيز توسط بخش انتشارات هر روزنامه منتشر مي شود.
اين بازي كه در نمايشگاه بين المللي بازي و سرگرمي آلمان به عنوان محبوب ترين و پرطرفدارترين بازي شناخته شده، قانون بسيار ساده و روشني دارد.
نوع متداول سودوكو در واقع نوعي جدول است كه از ۹ ستون عمودي و ۹ ستون افقي تشكيل شده و البته كل جدول هم به ۹ ستون كوچكتر تقسيم مي شود. شما بايد اعداد ۱ تا ۹ را در هر يك از جدول هاي كوچكتر بدون تكرار بنويسيد به صورتي كه در هر ستون بزرگ تر افقي يا عمودي هيچ عددي تكرار نشود. در واقع هم بايد از تمام اعداد ۱ تا ۹ در همه ستون هاي عمودي و افقي استفاده كنيد و هم بايد مراقب باشيد هيچ عددي تكرار نشود و در همه مربع هاي ۳ ستوني كوچكتر نيز به همين ترتيب همه اعداد ۱ تا ۹ بيايد و تكرار هم نشود. هميشه به عنوان راهنمايي چند عدد در جدول از قبل مشخص مي شود تا بقيه اعداد را شما پيدا كنيد.
حتماً شما هم تا حالا يكي از طرفداران پروپا قرص سودوكو شده ايد و اكنون پس از چند نمونه آسان و متوسط مي توانيد به راحتي نمونه هاي سخت را حل كنيد.
از اين پس به صورت منظم نمونه هاي دشوار سودوكو را تقديم به شما مي كنيم. مطمئناً با تمرين و آمادگي ،شما هم مي توانيد يك حل كننده حرفه اي جدول اعداد شويد.

فيلم جديد ساموهونگ
013920.jpg
گروه ادب و هنر: «ساموهونگ» در يك فيلم جديد سينمايي بازي مي كند. اين قهرمان هنرهاي رزمي كه عموماً در فيلم هاي كمدي اكشن حضور پيدا مي كند، ماه آگوست براي بازي در اين فيلم جلوي دوربين قرار مي گيرد.
به نوشته سايت اينترنتي كونگ فو سينما، نام موقت اين فيلم «فرار بزرگ» است كه البته هيچ ارتباطي با فيلم معروف كلاسيك استيو مك كوئين به همين نام ندارد. هونگ در گفت وگويي با كونگ فو سينما چنين گفت: «اين فيلم يك اثر ووشويي خواهد بود كه هنرهاي رزمي خاص چيني حرف اول را در آن مي زند.
موفقيت فيلم هاي ووشويي مثل« قهرمان »و« ببر خيزان، اژدهاي پنهان »تماشاگران بين المللي را با اين ورزش به خوبي آشنا كرده و راه براي توليد بيشتر اين نوع فيلم ها هموار شده است. قصه فيلم ما شبيه اين فيلم ها نخواهد بود، ولي از نظر استفاده از هنرهاي رزمي ووشويي شبيه هم هستند.»
«فرار بزرگ» يك درام اكشن خواهد بود كه خط اصلي قصه آن پنهان نگه داشته شده است. فيلم در فضاي معاصر و در هنگ كنگ رخ مي دهد و ساموهونگ در آن در نقش كاراكتري ظاهر مي شود كه ناخواسته درگير يك ماجراي پيچيده مي شود.
منابع نزديك به سازندگان فيلم اطلاعات بيشتري را در اين زمينه به رسانه هاي گروهي نداده اند. دو پسر ساموهونگ (تيمي و سامي) تهيه كنندگان «فرار بزرگ» هستند.
ساموهونگ قبل از اين در فيلم هايي مثل «افسانه تكان» ، «سلحشوران زو» و مجموعه فيلم «نبرد نهايي» (در ۳ قسمت) بازي كرده است.

هفته منتقدين اروپايي در كن
013908.jpg
گروه ادب و هنر: «هفته منتقدين» جشنواره بين المللي فيلم كن امسال تحت تسلط محصولات سينمايي اروپا قرار دارد. نمايش فيلم هاي اين بخش از ۱۸ ماه مه با «دوستي هاي نفرين شده» از فرانسه آغاز مي شود.
به نوشته سايت رسمي جشنواره كن، ژان كريستف برجون مدير هنري بخش هفته منتقدين كن مي گويد: «فيلم هايي كه ما انتخاب كرده ايم انعكاسي از محصولات يك سال اخير سينماي اروپاست. اين فيلم ها كارهايي خوب و قابل قبول هستند و اين مسأله نشان مي دهد كه صنعت سينماي اين قاره در تلاش براي كسب موقعيت خوب گذشته خويش است. در يك سال گذشته فيلم هاي زيادي را از كشورهاي مختلف ديديم كه در بين آنها محصولات ناب و خيره كننده خيلي كم بود. اما برخي از فيلم ها و كشورها هم ما را نااميد كردند. براي مثال دو كشور كره و آرژانتين كه در دو سال اخير به دليل آثار برجسته خود به شدت مورد توجه جشنواره ها و منتقدين هستند، حتي نتوانستند يك فيلم به ما ارائه كنند كه بتوانيم با نمايش آن تماشاگران بخش خود را شگفت زده كنيم.
بلژيك، نروژ، آلمان و مجارستان از كشورهاي اروپايي هستند كه فيلم هايشان در هفته منتقدين به نمايش درمي آيد.
مكزيك هم در اين بخش فيلمي دارد و آفريقاي جنوبي با دو فيلم، موفق ترين حضور را در اين بخش دارد. يك انيميشن به نام« جيمي آزاد »كه محصول مشترك نروژ و انگلستان است به عنوان فيلم اختتاميه در تاريخ ۲۶ ماه مه به نمايش درمي آيد.

افتتاحيه نااميد كننده پياره موهان
013923.jpg
گروه ادب و هنر: در شرايطي كه فيلم هاي كمدي هندي معمولاً با استقبال تماشاگران سينما در اين كشور آسيايي روبه رو مي شوند، فيلم« پياره موهان »نتوانست جادوي كارهاي قبلي را تكرار كند.
به نوشته سايت اينترنتي اينديااف، ساخته جديد ايندراكومار اين هفته با يك افتتاحيه ضعيف صدرنشين جدول هفتگي فروش فيلم ها در هند شد. ايندراكومار در دهه ۹۰ با كارگرداني فيلم هايي بسيار پرفروش مثل«تبا »و« راجا»(هردو با بازي مادوري ديكشيت) توانست تبديل به يكي از مطرح ترين فيلمسازان دوران خود شود.
اما منتقدين سينمايي مي گويند:« پياره موهان»قصه اي تكراري دارد و ماجراهايش قابل پيش بيني است. در اين فيلم فردين خان، ويويك اوبروي، ايشاديول و آمريتارائو بازي دارند.
دومين فيلم جدول هفتگي فروش درام خانوادگي «هومكو ديوانا كرگيه»است. راج كانور كارگردان اين فيلم هم از جمله فيلم سازان مطرح سينماي هند است كه فيلم هايش در يك دهه اخير عموماً فروش هايي متوسط به بالا داشته اند. اين فيلم كه در ۱۰ روز اول نمايش به فروش بالاي متوسط دست پيدا كرده بازيگراني مثل آكشي كومار، كاترينا كيف و ييپاشا باسو دارد.
بقيه فيلم هاي جدول هفتگي عبارتنداز: ۳- شادي سه پهلو (آكشي كانا، عايشه ناكيا) كم فروش، ۴ _ ساوان (سلمان خان)، كم فروش، ۵- بنارس (اورميلا ماتوندكار)، كم فروش، ۶- سيروس بودن (سيف علي خان)، متوسط، ۷- عمر (جيمي شرگيل)، كم فروش.

بازي
Splinter Cell: Essentials
سيستم: PSP
سبك : اكشن ماجرايي
سوم شخص
013953.jpg
اولين روايت سام فيشر روي كنسول دستي PSP بعد از ماجراهايي است كه در Double Agent اتفاق مي افتد.
سام فيشر بر سر مزار دخترش مي رود و در آنجا توسط افراد گارد امنيتي دستگير مي شود. ضمن بازجويي ها، سام جريان نبردهاي مختلفش را بازگو مي كند كه در واقع بازگويي سام با انجام آن مراحل توسط شما همراه است.
در اين نسخه مراحلي از آنچه تا كنون در سري Splinter Cell ديده بوديم مجدداً تكرار شده (حتي مراحلي هم از نسخه جديد كه هنوز انتشار نيافته Double Agent در بازي وجود دارد) كنترل خود سام در PSP به خوبي كار شده اما دوربين كمي با دشواري مواجه است و در برخي جاها كنترل آن از دست خارج شده و باعث دردسر مي شود. حركات سام فيشر همان حركات معمول موجود در سري هاي قبلي است و به آنها حركتي اضافه نشده فقط اينكه در حالت نشانه روي دوربين به جاي نماي پشت شانه به حالت اول شخص در مي آيد.
SWAT4 : Stechkov syndicates
سيستم: PC
سبك : اكشن ماجرايي
اول شخص
013956.jpg
اين بازي در واقع شبيه ساز موقعيت هاي بغرنجي است كه تنها گره آن به دست مأموران حرفه اي گروه عمليات ضربت (SWAT) قابل گشودن است. Stechkov syndicates در واقع يك بسته الحاقي جديد SWAT است كه به تازگي به بازار آمده. در اين نسخه موقعيت هاي جديد و جالب، سلاحهاي جديدتر و هوش مصنوعي قوي، فضاي بازي را دلنشين تر ساخته است.
موقعيت هاي ايجاد شده در مراحل اين بسته الحاقي متفاوت تر از شرايط بازي اصلي طراحي شده اند. حالت شبكه اي با پشتيباني تا ۱۰ نفر، گزينه بسيار سرگرم كننده اي است كه اين حالت را در گيم نت مي توانيد با دوستان خود امتحان كنيد. موقعيت هاي جالب بازي ارزش چندين مرتبه بازي كردن را دارند چون در هر مرتبه مي توانيد از تكنيكي خاص براي تمام كردن غائله استفاده كنيد.
Rainbow Six: Lock down
سيستم: PC
سبك : اكشن
اول شخص
013959.jpg
آخرين نسخه از شبيه ساز نيروهاي پليسي به نام Lock down وارد بازار شده است. در اين بازي شما در نقش سردسته گروه Rainbow Six بايد وارد موقعيت هاي مختلف كه توسط خلافكارها نا امن شده شويد و با از بين بردن تمام آنها مرحله را به انجام برسانيد. در نسخه جديد گرافيك بازي پيشرفت بسيار خوبي كرده و تمام جزئيات در طراحي افراد و محل ها به كار رفته و بافت ها بسيار طبيعي به نظر مي رسند.
به رغم چندين نوع سلاح و در اختيار داشتن افراد، بر خلاف نسخه هاي قبل هيچ احتياجي به برنامه ريزي براي حمله به افراد خلافكار نداريد و هوش مصنوعي حريف به حدي پايين است كه شما بدون هيچ مشكلي براحتي از پس آنها برخواهيد آمد و حتي نيازي به حركت از پيش برنامه ريزي شده نداريد و مي توانيد بازي را در واقع به جاي مخفي كاري به صورت اكشن جلو ببريد و مرحله را به تنهايي به پايان برسانيد.
013962.jpg
راهنماي درجه بندي سني
* اين درجه بندي داراي صحنه هاي شاد و سرگرم كننده براي كودكان و غالباً بدون خشونت و هيجان است و براي سنين زير ۷ سال مناسب است.
* مناسب براي تمام سنين، اين درجه بندي شامل بازي هاي فكري و داراي خشونت بسيار پايين است. شخصيت هاي اين بازي ها اغلب حالت كارتوني و كمدي دارند.
* براي نوجوانان ۱۱ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه داراي خشونت در حد متوسط و هيجان معقولي است.
* بازي هاي اين رده براي نوجوانان ۱۵ سال به بالا مناسب است. بازي هاي اين گروه نسبتاً مشكل است و غالباً نياز به زبان انگليسي در حد دبيرستان دارد. اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بالاتري نسبت به گروه قبل است.
* براي افراد ۱۸ سال به بالا مناسب است. كاربر اين بازي ها اغلب نياز به مهارت بسيار بالايي در پيشبرد بازي دارد. بازي هاي داراي اين نشان از خشونت بالايي برخوردار است.
* مناسب براي افراد بزرگسال، اين بازي ها داراي خشونت و هيجان بسيار بالايي است و براي سنين پايين تر مناسب نيست.

فرهنگسرا
فرهنگسراي قانون: كنسرت موسيقي عرفاني از سوي گروه ياوران به سرپرستي نوشين عقيقي هفتم و هشتم ارديبهشت ساعت ۱۹ و ۳۰ در تالار ابن سينا اجرا مي شود.
علاقه مندان به شركت در اين برنامه مي توانند به نشاني شهرك غرب، خيابان ايران زمين شمالي، فرهنگسراي قانون مراجعه كنند.
فرهنگسراي دانشجو: دفتر پژوهش هاي مثنوي معنوي واقع در فرهنگسراي دانشجو مدرسه مولانا را زير نظر سازمان فرهنگي -هنري شهرداري تهران تاسيس كرده است. اين برنامه از ۱۷ ارديبهشت در روزهاي دوشنبه تا چهارشنبه در فرهنگسراي دانشجو زير نظر استاداني چون دكتر سيدمحمد برهاني، دكتر كاظم محمدي، مهندس صبوري و دكتر نبوي برگزار مي شود.
فرهنگسراي هنر: نخستين نشست تخصصي هويت ايراني هنر و معماري ۲۰ ارديبهشت در فرهنگسراي هنر برگزار مي شود.
همچنين پس از مدت ها وقفه بين اكران فيلم ها به دليل تعميرات سالن نمايش اين فرهنگسرا دو فيلم يك تكه نان و شب بخير و موفق باشي به صورت تك سانس به نمايش گذاشته مي شود.پس از پايان نمايش، اين فيلم ها مورد نقد و اكران عمومي و خلاصه قرار مي گيرد. يك تكه نان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ و شب بخير و موفق باشي از ساعت ۲۰ تا ۲۲ همه روزه اكران مي شود.كانون ادبي و خانه نقد فرهنگسراي هنر نيز با همكاري سازمان فرهنگي - هنري شهرداري تهران، كتاب «زندگي در آينده» را در سلسله نشست هاي ادبيات و تجربه مورد نقد و بررسي قرار مي دهد.
خانه فرهنگ شيخ هادي: از دهم تا بيستم ارديبهشت نمايشگاه كاريكاتور با موضوع معضلات و مشكلات شهري در خانه فرهنگ شيخ هادي برگزار مي شود. در اين نمايشگاه ۴۰ اثر درباره معضلات شهري از هنرمندان مختلف ارائه شده است.علاقه مندان به بازديد از اين نمايشگاه مي توانند به خانه فرهنگ شيخ هادي واقع در خيابان وليعصر مراجعه كنند.
فرهنگسراي جوان:واحد نمايش فرهنگسراي جوان نمايش شاد و موزيكال جزيره آبي، آسماني را به منظور ايجاد فضايي شاد و بيان نكات آموزشي به كودكان و دانش آموزان از دوم تا ۲۳ ارديبهشت در پنج سانس اجرا مي كند.اين نمايش شاد و موزيكال به كارگرداني محمد تيموري، نمايش عده اي كه قصد سفر به شهر خود از طريق كشتي را دارند نشان مي دهد.

برنامه
صحنه
دشمن مردم (كارگردان: اكبر زنجان پور) محل اجرا: سالن اصلي تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۴۰۰۰۰ ريال
تيغ و ماه (كارگردان: آتيلا پسياني) محل اجرا: سالن چهارسو ‎/ ساعت اجرا:،۲۰ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
شب بخير جناب كنت و آهنگ هاي شكلاتي (كارگردان: ميكائيل شهرستاني)محل اجرا: سالن قشقايي‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۸ قيمت بليت: ۲۵۰۰۰ ريال
سكوت (كارگردان: محمد يزدي) محل اجرا: تالار سايه‎/ ساعت اجرا: ۳۰:،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
وقتي فرشته خواب سگ مي بيند (كارگردان: علي نرگس نژاد)محل اجرا: سالن شماره ۲ تئاتر شهر‎/ ساعت اجرا: ،۱۸ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
آواز ستاره ها (كارگردان: مهرداد خرمن بيز) محل اجرا: تالار نو‎/ ساعت اجرا: ،۱۹ قيمت بليت: ۲۰۰۰۰ ريال
افعي طلايي (كارگردان: منصور نوبخت) محل اجرا: تئاتر پارس ‎/ ساعت اجرا: ۱۶و ۴۵:۱۲
رستم و داش ابرام (كارگردان: صبا ملكي) محل اجرا: تئاتر پارس‎/ ساعت اجرا: ۳۰:۱۷
مردي در تاريكي (كارگردان: مصطفي ميرقاسمي) محل اجرا: تئاتر پارس، ساعت اجرا: ۴۵:۱۳
ديوار
گالري گلستان: نمايشگاه نقاشي بهجت صدر/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان دروس، كماسايي، شماره ۴۲/ تلفن: ۲۲۵۴۱۵۸۹
نگارخانه پاسارگاد: نمايشگاه گچ نگاره هاي منصور خادم خراساني/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان دولت، چهارراه قنات، كوي سلمي، شماره ۲۶/ تلفن: ۲۲۵۴۰۴۰۷
گالري ضرابي: نمايشگاه نقاشي نعيمه آهي/ ۸ تا ۱۳ ارديبهشت/ خيابان شريعتي، بين حسينيه ارشاد و شهرداري منطقه ،۳ كوچه كاميار، پلاك ۱۹/ تلفن: ۲۲۲۲۶۲۱۳
نگارخانه الهه: نمايشگاه نقاشي حسن واحدي/ ۸ تا ۱۴ ارديبهشت/ خيابان آفريقا، گلفام، پلاك ۴۷/ تلفن: ۲۲۰۵۹۶۸۶
نگارخانه آبتين: نمايشگاه نقاشي ندا اعظمي/ ۸ تا ۱۲ ارديبهشت/ خيابان وليعصر(عج)، جنوب چهارراه پارك وي، كوچه خاكزاد، پلاك ۱+۱۲/ تلفن: ۲۲۰۱۷۷۶۱
نگارخانه دي:نمايشگاه نقاشي فرح ابوالقاسم‎/ ۱۱ تا ۱۷ ارديبهشت‎/ خيابان ولي عصر،روبه روي پارك ساعي،پلاك ۱۰۶۰/ تلفن: ۸۸۷۰۰۸۴۹

پرده
آتش بس (كارگردان: تهمينه ميلاني) بازيگران: محمدرضا گلزار، مهناز افشار.
آفريقا، ايران،۱ پارس ،۱ بهمن ،۲ آسيا، قيام، المپيا
مرباي شيرين (كارگردان: مرضيه برومند) بازيگران: ليلا حاتمي، محمدرضا شريفي نيا
فرهنگ ،۲ ناهيد، شيرين، پيام، سپيده ،۲ فلسطين ،۲ سعدي، اروپا، شاهد، شهر تماشا، جي ،۲ كانون.
يك تكه نان (كارگردان: كمال تبريزي) بازيگران: رضا كيانيان، رويا نونهالي.
فلسطين ،۲ سپيده ۱
ازدواج به سبك ايراني(كارگردان: حسن فتحي) بازيگران: داريوش ارجمند، فاطمه گودرزي، شيلا خداداد
قدس، ايران ،۳ صحرا، شهر قشنگ، فلسطين ،۱
مركزي ،۲ جي،۱ فرهنگ ،۱ ناهيد، كارون، گلريز ،۲ حافظ، رودكي، تهران ،۱ پايتخت، ميلاد
هوو (كارگردان:  عليرضا داودنژاد) بازيگران: رضا عطاران، مريم كاوياني.
عصر جديد ،۱ تهران ،۲ جوان ،۱ فردوسي، سروش،
جي ،۳ سعدي، ملت، مركزي ،۳ دهكده المپيك، شيدا، ماندانا، كانون قدس
زير درخت هلو (كارگردان: ايرج طهماسب) بازيگران: فاطمه معتمد آريا، شهره لرستاني، حميد جبلي
استقلال، جوان ،۲ عصر جديد ،۳ گلريز ،۱ مركزي ،۱ بهمن ،۱ بلوار، آستارا، پيروزي، پيوند، ايران ،۲ جي ،۲ شقايق

راهنما
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
حوادث
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |