شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۷۱ - Apr 29, 2006
دو فرضيه در قتل وكيل دادگستري:
مرد انتقام جو يا طلبكاران خشمگين
محل وقوع جنايت
013944.jpg
گروه حوادث: آزاده مختاري -كارآگاهان ويژه قتل آگاهي تهران، در حال بررسي دو فرضيه براي آشكارشدن راز قتل وكيل دادگستري در دفتر كار خود در غرب تهران هستند.
به گزارش همشهري ساعت ۱۳ و ۳۰ دقيقه روز سه شنبه گذشته زني ميانسال به قصد سرزدن به همسرش كه در طبقه دوم آپارتمان مسكوني شان دردفتر وكالت خود حضور داشت به آنجا رفت. در دفتر وكالت نيمه باز بود و زن وارد شد. چند بار همسرش را صدا كرد ولي هنگامي كه صدايي نشنيد، كنجكاوانه داخل دفتر كار همسرش شد و ناگهان با ديدن جسد همسرش كه بر روي سنگفرش ساختمان افتاده بود، شوكه شد.
صداي شيون و گريه هاي دلخراش زن همسايه ها را به آن ساختمان كشاند و لحظاتي بعد موضوع قتل اين وكيل پايه يك دادگستري به نام تقي رمضان نيا به كارآگاهان ويژه قتل آگاهي و بازپرس جنايي تهران گزارش شد.
با گزارش موضوع جنايت ،كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ به همراه بازپرس بهروز هنرمند براي بررسي تخصصي صحنه جنايت در محل حاضر شدند.
بررسي ها نشان مي داد كه عامل يا عاملان اين جنايت تقي رمضان نيا را با يك ضربه عميق چاقو به گردن و ۱۵ ضربه چاقو به ناحيه كمر و كتف به قتل رسانده بودند. تحقيقات بعدي نشان مي داد كه از محل جنايت سرقتي رخ نداده و قاتل يا قاتلان به زور وارد دفتر كار قرباني نشده اند. پليس آثار پذيرايي از دو مهمان را بر روي ميز مشاهده كرد و همين امراحتمال وقوع اين جنايت توسط دو نفر را قوت بخشيد.
جسد اين وكيل دادگستري ۷۳ ساله بعد از انجام آزمايشات لازم از سوي ماموران تشخيص هويت به پزشكي قانوني انتقال يافت.بررسي هاي مقدماتي بازپرس پرونده و كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ احتمال ارتكاب اين جنايت از سوي همسر يكي از موكلان مقتول را قوت مي بخشيد.
با بررسي مدارك وپرونده هاي مقتول مشخص شد وي قرار بوده ساعاتي بعد با موكل خود به دفترخانه بروند تا حكم طلاق را به ثبت برساند به اين ترتيب شوهر اين زن به نام غلام به عنوان اصلي ترين مظنون اين جنايت تحت تعقيب پليسي قرار گرفت.
دو فرضيه براي يك قتل
بهروز هنرمند بازپرس اين پرونده جنايي روز گذشته در گفتگويي با همشهري درخصوص آخرين اقدامات قضايي و پليسي براي يافتن عامل جنايت گفت: پليس هنوز در جستجوي غلام ،اصلي ترين مظنون ارتكاب اين قتل است اما با اين حال وضعيت حاكم بر صحنه جرم نشانگر اين است كه اين قتل به تنهايي وتوسط يك فرد انجام نگرفته است و پليس آثار رد پا و دست خون آلود دو نفر كه از قسمت جنوبي حياط محل گريخته بودند، را پيدا كرده است. همچنين پليس آثار دو شكلات را كه مقتول قبل از كشته شدن با آن از مهمانان خود پذيرايي كرده بود، را نيز در قتلگاه پيدا كرده است كه احتمال وجود دو نفر در اين جنايت را قوت مي بخشد. بهروز هنرمند در ادامه در پاسخ به اينكه آيا مقتول در روزهاي قبل از وقوع قتل از سوي فرد يا اشخاصي تهديد به قتل شده بود، گفت: همسر مقتول در وضعيت مناسبي براي تحقيق قرار ندارد ولي بررسي تكميلي كه تاكنون از سوي پليس جنايي بر روي اين پرونده صورت گرفته، يك فرضيه ديگر براي ارتكاب جنايت را نيز قوت مي بخشد.وي در مورد دومين فرضيه پليس گفت: يكي از اقوام نزديك مقتول كه مرحوم رمضان نيا وكالت او را بر عهده داشته است از مدتي قبل دچار مشكل مالي شده بود كه طبلكاران وي مدعي بودند وكيل مدافع زمان برگزاري دادگاه اين فرد را به عناوين مختلف به تاخير مي اندازد و به همين دليل چندين بار اقدام به تهديد اين وكيل دادگستري كرده بودند. به اين ترتيب در حال حاضر فرضيه ارتكاب قتل از سوي آنان نيز در حال بررسي است.

دامداران برزيلي براي كشتن پيرزن راهب قاتل اجير كردند
013947.jpg
بي. بي. سي: دادگاهي در برزيل سه مرد را كه در جنايتي وحشتناك يك زن راهبه را به خاطر مقاومت در برابر تبديل جنگل به مرتع به قتل رسانده بودند به حبس هاي طولاني مدت محكوم كرد.
بنا به اين گزارش، ماجراي قتل اين پيرزن راهبه ۷۳ ساله به نام ( دوروتي استانگ) هنگامي فاش شد كه فوريه گذشته، پس از چند روز جستجوي پليس برزيل و مردم محلي براي يافتن اثري از اين زن آمريكايي الاصل كه در زمينه حفظ محيط زيست فعاليتهاي گسترده اي داشت، جسد وي در حالي كه به طرز فجيعي با شليك ۶ گلوله به سرش به قتل رسيده بود در داخل يك منطقه جنگلي در قلب آمازون و در يك كانتينر پر از گل و لاي پيدا شد.
با پيدا شدن جسد پيرزن از آنجايي كه وي بعنوان يك راهبه مدافع محيط زيست در داخل برزيل و حتي خارج از كشور شناخته شده بود، تلاشهاي گسترده اي براي يافتن ردپايي از عاملان جنايت آغاز شد و سرانجام پليس توانست با شناسايي مرد ۳۸ ساله اي كه طراح اين جنايت بود به سرنخهاي مهمي درباره انگيزه اين جنايت دست پيدا كند.
با دستگيري اين مرد ،برزيلي به نام( آماير فيجولي) وي در بازجويي ها اعتراف كرد به دستور دامداران محلي، دو قاتل اجاره اي را استخدام كرده تا پيرزن را به قتل برسانند، وي گفت: دامداران به خاطر افشاگري هاي پيرزن درباره تبديل مناطق جنگلي به مرتع دستور قتل او را صادر كرده اند و او تنها به عنوان رابط دامداران و قاتلان حرفه اي عمل كرده است.
با اعترافات اين مرد ،دو قاتل حرفه اي نيز دستگير شده و به ارتكاب جنايت به خاطر دريافت ۲۴ هزار دلار آمريكا اعتراف كردند. در جلسه محاكمه عاملان جنايت، آماير فيجولي _ طراح جنايت- هنگاميكه در مقابل قضات دادگاه قرار گرفت به آنها گفت من تنها يك واسطه هستم كه از ترس جانم قاتلان حرفه اي را استخدام كردم، اما سرنخ اصلي پرونده دامداران ثروتمند محلي هستند كه دستور قتل را صادر كرده اند، او گفت اگر من با اين قاتلان وارد معامله نمي شدم دامداران من و خانواده ام را به قتل مي رساندند و شخص ديگري را واسطه مي كردند.
او در اين جلسه درباره انگيزه دامداران محلي از صدور دستور قتل گفت: خانم استانگ درمقابل دامداران و كمپانيهاي بزرگي كه در منطقه بودند ايستادگي مي كرد، در حاليكه دامداران به خاطر نياز به علوفه و مرتع بايد درختها را مي سوزانده و ازبين مي بردند ولي او با افشاگري هاي خود دايما دولت را به منطقه مي كشاند و جلوي كار آنها را مي گرفت

يك ماه آزادي ، ۲۰ بار سرقت
گروه حوادث:جوان سارق يك ماه پس از آزادي از زندان ، در حاليكه ۲۰ فقره سرقت مرتكب شده بود بار ديگر راهي زندان شد.
بعداز ظهر ۳۱ فروردين ، ماموران كلانتري ۱۶۰ «خزانه» هنگام گشت زني در منطقه جواني كه در حال سرقت لوازم داخل خودرويي بود را دستگير كردند.با انتقال اين جوان به نام محمود به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران و با بررسي سوابق وي مشخص شد او از سارقان سابقه دار لوازم داخل خودرو است.
به اين ترتيب وي تحت بازجويي قرار گرفت كه به ارتكاب ۲۰ فقره سرقت از طريق باز كردن درب و يا پايين كشيدن شيشه خودروها در جنوب تهران اعتراف كرد. وي به ماموران گفت: تمامي اين سرقت ها را طي يك ماهي كه از زندان آزاد شدم، انجام دادم. سرهنگ سلطاني، معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي تهران بزرگ روز گذشته با اعلام اين خبر از افرادي كه طي يكماه اخير لوازم خودروشان در محدوده «نازي آباد» و خيابان شهيد رجايي به سرقت رفته است، خواست با مراجعه به پايگاه هفتم پليس آگاهي تشكيل پرونده داده و از اين طريق موضوع را پيگيري كنند.

كارمند داروخانه، خودش سارق بود
گروه حوادث: كارمند داروخانه كه پس از سرقت دسته كليد اقدام به دزدي از داروخانه كرده بود، چند ساعت پس از سرقت به دام افتاد.
به گزارش همشهري، راز اين سرقت زماني آشكار شد كه صبح روز ۷ ارديبهشت هنگاميكه كاركنان داروخانه اي در خيابان دامپزشكي به محل كار خود رفتند متوجه شدند در داروخانه باز است و افراد ناشناس با ورود به داروخانه و باز كردن گاو صندوق، پول هاي نقد را از محل سرقت كرده و متواري شده اند. با اطلاع اين موضوع، مأموران تجسس كلانتري در بررسي از داروخانه متوجه شدند سارق يا سارقان به راحتي قفل در را باز كرده و وارد داروخانه شده اند و سپس با سرقت نيم ميليون تومان وجه نقد از محل متواري شده اند.
كارآگاهان پليس در همان ابتداي تحقيق با توجه به سالم بودن قفل ها احتمال دادند سرقت توسط يكي از كاركنان داروخانه صورت گرفته باشد. بنابراين كاركنان داروخانه را تحت نظر قرار دادند و به يكي از كارگران جوان داروخانه كه به صورت پاره وقت در محل مشغول به كار بود، مظنون شدند.
مأموران وي را تحت بازجويي قرار دادند. كارگر جوان در نخستين بازجويي ها لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه سرقت گفت: ساعت ۱۲ نيمه شب كليد را از جيب يكي از اقوامان كه در داروخانه كار مي كرد برداشتم و پس از رفتن به داروخانه و بازكردن در، نيم ميليون تومان را سرقت كردم و پس از آن با انداختن كليد ها داخل سطل زباله از محل متواري شدم. صبح امروز نيز پول ها را به حساب خودم واريز كردم.
ماموران تجسس كلانتري، با اظهارات جوان سارق، پول هاي مسروقه را از بانك گرفتند و متهم را براي تكميل تحقيقات تحويل پليس آگاهي تهران دادند.

آن سوي حادثه
سرنوشت مبهم پرونده «قتل سريالي زنان در تهران»
013950.jpg
گروه حوادث: معاون آگاهي نيروي انتظامي با اظهار گله مندي از عدم رسيدگي قضايي به پرونده  قتل سريالي زنان در تهران با وجود احراز جرم، گفت: جاي تأسف است، جرمي كه با جريحه دار كردن جامعه، فضاي اذهان عمومي را متشنج كرد، هنوز در مرحله بازپرسي بوده و به دادگاه ارجاع نشده است.
به گزارش همشهري، سردار سيد اصغر جعفري افزود: اين درحاليست كه از زمان دستگيري «عليرضا» و همدستش «اعظم» ، همه چيز براي پليس اثبات شده بود، به طوري كه با انگشت نگاري و تطبيق نتيجه آن با علايم بر جاي مانده در صحنه قتل و همچنين اطلاعات تكميلي جمع آوري شده در خصوص جنايت هاي وحشتناك حتي نيازي به اعتراف متهمان نبود و اظهارات متهمان در اثبات جرم نقشي نداشت.
وي افزود: در حال حاضر بيش از ۵۰ درصد جرايم به ويژه جرايم قتل، سرقت مسلحانه و آدم ربايي، به كمك آزمايشگاه و بررسي صحنه جرم كشف مي شوند، به طوري كه پليس به خوبي با استفاده از ادله به دست آمده قادر به شناسايي مجرم و يا اثبات بي گناهي متهم است.
سردار جعفري با بيان اين كه دستگاه قضايي كشور اقرار محور است، افزود: در حالي كه نتايج به دست آمده از بررسي هاي صورت گرفته در آزمايشگاه ، ادله محكمي براي اثبات جرايم ارتكابي متهم است اما دستگاه قضايي همچنان بر اعتراف متهم اصرار دارد. وي اضافه كرد: بدين ترتيب حتي زماني كه ارتكاب جرم براي پليس محرز است، تا متهم به جرمش اعتراف نكند، از نظر دستگاه قضايي قابل قبول نيست و از اين رو اين موضوع موجب شده برخي مجرمان با انكار اتهامات ، عليرغم استنادات پليسي از مجازات قانوني فرار كنند. معاون آگاهي ناجا با تأكيد بر اين كه در گذشته اصرار بر اقرار محوري موجب شده بود، پليس آگاهي از روشهاي خشن براي برخورد با متهمان استفاده كند، تصريح كرد: اين در حاليست كه در حال حاضر سياست پليس بر اين است كه حتي در مواردي كه ماموران نتوانند احراز قضايي كنند، حق ضرب و شتم متهم را ندارند، چرا كه در اين موارد به واقع پرونده از لحاظ پليسي كامل است و سير قضايي نيز ارتباطي به پليس ندارد.
در همين حال، بهروز هنرمند _بازپرس پرونده جنايي- روز گذشته در پاسخ به اظهارات معاون آگاهي ناجا به همشهري گفت: قرار مجرميت عليرضا و اعظم، عاملان جنايت قتل زنان خانه دار تهران به زودي صادر خواهد شد.وي افزود: بررسي بر روي يك پرونده جنايي با اين ابعاد بايد به طور دقيق و همه جانبه صورت گيرد، رسيدگي بر روي اين پرونده تمام شده است و فقط آخرين دفاع باقي مانده كه بعد از اخذ آن از متهمان قرار مجرميت صادر خواهد شد و بعد از اظهار نظر دادستان كيفرخواست صادر خواهد شد.وي در مورد سخنان سردار سيد اصغر جعفري افزود: ايشان احتمالا از اصل پرونده بي اطلاع هستند و در مورد ادعاي خود بايد پاسخگو باشد.

كشف وصيت نامه از محل جنايت مجيديه
گروه حوادث: پليس بعد از ورود به محل زندگي زني كه از طبقه پنجم آپارتمان مسكوني اش به پايين سقوط كرده بود با جسد پسر ۱۱ ساله او مواجه شد.
به گزارش همشهري، ساكنان منطقه مجيديه تهران ساعت ۱۴ روز پنج شنبه شاهد صحنه سقوط مرگبار يك زن جوان از طبقه پنجم آپارتمان مسكوني اش بودند كه لحظاتي پس از سقوط جان باخت.
با گزارش موضوع، پليس و بازپرس حسيني براي بررسي بيشتر به محل زندگي اين زن ۳۲ ساله به نام فاطمه كه طي يك اقدام عجيب جان سپرده بود، رفت و به اين ترتيب راز جنايت ديگري فاش شد. جسد بي جان پسر ۱۱ ساله فاطمه بر روي تخت اتاق خوابش افتاده بود و شواهد اوليه علت مرگ اين پسر را مسموميت نشان مي داد. بازپرس ولي الله حسيني در خصوص چگونگي حادثه به همشهري گفت: اولين بررسي ها از صحنه اين حادثه احتمال اينكه اين زن در ابتدا پسرش را با خوراندن يك مايع مسموم كرده و سپس اقدام به خودكشي كرده باشدرا قوت بخشيده است زيرا در صحنه اين قتل وصيت نامه اي از اين زن كشف شده كه در آن از مشكلات و ندامت هاي خود در زندگي سخن گفته بود .

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
رسانه
خارجي
سياسي
داخلي
شهرستان ها
شهري
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   رسانه   |   حوادث   |   خارجي   |  
|  سياسي   |   داخلي   |   شهرستان ها   |   شهري   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |