سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۲ - May 23, 2006
رئيس دبيرخانه توزيع سهام عدالت در گفت وگو با همشهري اعلام كرد:
جزئيات تازه از نحوه واگذاري و توزيع سود سهام عدالت
004344.jpg
گروه بورس- سروش خسروي: عرضه سهام عدالت زمستان گذشته با شتاب آغاز شد و بهار امسال در سكوت پيش رفت. همگان بر اين باورند، عرضه سهام عدالت ابتكار جديدي است ولي باتوجه به ابعاد وسيع آن هنوز زواياي موضوع براي مردم روشن نيست.
غلامرضا حيدري كردزنگنه، دبير ستاد مركزي توزيع سهام عدالت، ضمن پذيرش اين خلأ مي گويد: به زودي جزوه اي براي آگاهي عموم از جزئيات اين طرح تهيه و منتشر خواهد شد. از او مي پرسيم، اطلاع رساني طرح سهام عدالت آنقدر كم رنگ است كه بسياري مي گويند اين سهام بدون پشتوانه واگذار شده است. او پاسخ مي دهد: اين موضوع را تكذيب مي كنم ، تاكنون بخشي از سهام شركت هاي چادرملو، سيمان كارون و پتروشيمي شيراز در سبد سهام عدالت قرار گرفته است.
رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي سازي مي گويد: سهام اين شركت ها در سبد كارگزاري سهام عدالت جاي گرفته و سهام كارگزاري به تعاوني هاي استاني واگذار شده و مردم سهامدار تعاوني هاي استاني خواهند شد.
او تأكيد مي كند: همه شركت هاي دولتي از قابليت عرضه در اين سبد برخوردارند و مشكلي از نظر سهام قابل واگذاري وجود ندارد. كرد زنگنه مي گويد: تأكيد مي كنم، سهام شركت هاي زيانده را در سبد سهام عدالت واگذار نخواهيم كرد و فقط شركت هاي سودآور دولتي به اين سبد راه مي يابند.
رئيس هيأت مديره كارگزاري سهام عدالت ادامه مي دهد: به خاطر رعايت عدالت، كل سهام قابل واگذاري در يك سبد واحد قرار مي گيرد در نتيجه سود سهام عدالت براي مشمولان سراسر كشور و افرادي كه اين سهام را دريافت مي كنند،مساوي است.
او درباره نحوه محاسبه و پرداخت سود سهام عدالت توضيح مي دهد: از آنجا كه سود عملكرد سالانه هر يك از شركت هاي حاضر در سبد سهام عدالت متفاوت است براي محاسبه سود، بايد منتظر پايان سال مالي اين شركت ها بود. اما پس از محاسبه و اعلام، كل سود در پايان هر سال مالي محاسبه و پنج درصد آن بابت اقساط سهام عدالت كسر و بقيه براي توزيع بين سهامداران به شركت هاي تعاوني پرداخت مي شود.
كردزنگنه درباره نحوه مديريت سبد سهام عدالت مي گويد: كارگزاري سهام عدالت با توجه به وكالتي كه از تعاوني هاي استاني دريافت خواهد كرد در شركت هاي تحت پوشش اعمال رأي و نظر مي كند.
دبيرخانه ستاد مركزي توزيع سهام عدالت نيز نهايت تلاش خود را به كار مي گيرد تا افراد صاحب تخصص در هيأت مديره شركت ها به كار گرفته شوند.
از او مي پرسيم در حال حاضر چه مجموعه اي اداره كارگزاري سهام عدالت را برعهده دارد؟ كرد زنگنه پاسخ مي دهد: وزارت اقتصاد، سازمان خصوصي سازي و شركت سرمايه گذاري خارجي فعلاً در نقش مجمع اين كارگزاري انجام وظيفه مي كنند. ضمن اينكه دكتر محمدجواد شيخ كه داراي مدرك دكتراي حسابداري و از مديران شناخته شده است، به عنوان مدير عامل آن منصوب شده است.
براي رئيس هيأت عامل خصوصي سازي نقل مي كنيم كه برخي منتقدان طرح بر اين باورند كه دولت به اندازه كافي سهام براي عرضه در قالب سهام عدالت در اختيار ندارد، او مي گويد: اين افراد حرف غيركارشناسي مي زنند، دارايي شركت هاي دولتي ۳۵۹ هزارميليارد تومان است، حتي اگر به ۲۰ميليون نفر، دو ميليون تومان، سهام واگذار كنيم. باز هم سهام عرضه شده، در طرح سهام عدالت بسيار كمتر از كل دارايي هاي دولت است.
كرد زنگنه ادامه مي دهد: سهام عدالت فعلاً فقط براي يك افق دو ساله طراحي شده و نسل هاي آينده را در برنمي گيرد. اما با توجه به چشم انداز خوبي كه براي طرح متصوريم، شايد دولت هاي آينده براي نسل هاي آينده نيز چنين تصميمي بگيرند.
او مي گويد: مشمولين بعدي طرح طبق برنامه زمان بندي خردادماه معرفي مي شوند. ضمن اينكه به زودي در استان هاي گلستان، چهارمحال و بختياري، كرمان و خوزستان، مشمولان مرحله اول طرح، سهام عدالت دريافت خواهند كرد.
به گفته كردزنگنه طبق مذاكرات غير رسمي انجام گرفته، قرار است در صورت توسعه تالارهاي منطقه اي بورس به مراكز همه استان ها و نصب تابلوي ويژه سهام عدالت، امكان خريد و فروش سهام عدالت در اين تالارها فراهم آيد.

نبض بازار
افزايش حجم عرضه معادن روي
گروه بورس: حجم عرضه سهام توسعه معادن روي در جريان دادوستدهاي روز گذشته بورس تهران به شدت افزايش يافت.
به گزارش همشهري يك هزار و ۵۱ نفر ديروز در صف فروش ۵/۴ميليون سهم اين شركت به ارزش ۲۷ميليارد ريال ايستادند كه نسبت به روز ماقبل ۵/۱ميليون افزايش حجم عرضه را نشان مي دهد.
در اين روز ۳۹۵ نفر ۳/۱ ميليون سهم سرمايه گذاري غدير به ارزش ۵ ميليارد ريال را در تالارهاي مبادلات سهام به فروش گذاشتند.
براساس اين گزارش پس از دو شركت ياد شده ديروز ايران خودرو بيشترين حجم عرضه را به خود اختصاص داد. در اين روز ۱۵۷ سهامدار ايران خودرو ۲/۱ميليون سهم ايران خودرو به ارزش ۴ ميليارد ريال را در بازار به فروش گذاشتند.
سيمان فارس در خوزستان هم طي معاملات ديروز در رديف چهارم جدول عرضه جاي گرفت. در اين روز ۲۷۱ دستور فروش براي ۷۶۳ هزار سهم اين شركت به ارزش ۷/۳ ميليارد ريال صادر شد.
سيمان كرمان، سرمايه گذاري بهمن، سيمان سپاهان و صدرا هم از جمله شركت هايي بودند كه طي معاملات ديروز سهام آنها با حجم زياد عرضه مواجه شد.
براساس اين گزارش ديروز نيز در شركت پتروشيمي اصفهان و پتروشيمي آبادان رديف هاي اول و دوم جدول تقاضا را به خود اختصاص دادند. در جريان معاملات اين روز ۲۹۵ نفر براي خريد ۳/۱ ميليون سهم پتروشيمي اصفهان به ارزش ۵/۷ميليارد ريال در صف ايستادند. ۱۲۴نفر هم با مراجعه به كارگزاري ها براي ۵۴۴ هزار سهم پتروشيمي آبادان به ارزش ۵ميليارد ريال برگه دستور خريد صادر كردند.
در اين روز پس از دو شركت ياد شده بيشترين خريدها براي سهام بهنوش ايران، تولي پرس و حمل و نقل توكا صادر شد.
بنابراين گزارش در پايان معاملات ديروز نماد معاملاتي
شير پاستوريزه پگاه اصفهان و داروسازي اكسير براي برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه متوقف شد.

تاريخ مجامع ۴ شركت اعلام شد
گروه بورس: ۴ شركت حاضر در بورس از سهامداران خود براي شركت در مجمع دعوت كردند.
نيرو ترانس
مجمع عمومي عادي سالانه نيرو ترانس ۷ خرداد ماه جاري در محل سالن اجتماعات شركت ساتكاب برگزار مي شود.
در اين مجمع، صورتهاي مالي شركت بررسي خواهد شد.
كمباين سازي ايران
مجمع عمومي عادي سالانه كمباين سازي رأس ساعت ۱۴ روز يكشنبه ۷ خرداد ماه جاري برگزار مي شود.
در اين مجمع كه در محل سالن اجتماعات كمباين سازي تشكيل مي شود، صورتهاي مالي شركت بررسي مي شود.
آلومراد
سهامداران آلومراد چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه جاري به مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت دعوت شدند.
اين مجمع در محل سالن اجتماعات شركت ساتكاب به منظور بررسي صورتهاي مالي تشكيل مي شود.
خاك چيني
مجمع عمومي عادي سالانه خاك چيني ايران روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ماه جاري برگزار مي شود.
در اين مجمع كه در محل دفتر مركزي خاك چيني و رأس ساعت ۱۴ تشكيل مي شود، صورتهاي مالي شركت بررسي خواهد شد.

قيمت سهام ۵ شركت دو درصد افت كرد
گروه بورس: سهام ۵ شركت طي معاملات ديروز بورس تهران با رشد دو درصدي قيمت مواجه شد.
به گزارش «همشهري» در اين روز قيمت هر سهم فولاد كاويان، قند شيرين خراسان، تراكتورسازي ايران، حمل و نقل توكا و پارس خودرو دو درصد افزايش يافت.
از سوي ديگر ديروز قيمت سهام سرمايه گذاري صنعت بيمه، موتورسازان تراكتورسازي، توسعه معادن روي و رايان سايپا دو درصد افت كرد و سهام ايران ارقام، معادن منگنز، فرآوري مواد معدني و ليزينگ خودرو غدير با دو درصد افت قيمت طي معاملات ديروز روبه رو شد.

سه مؤلفه اصلي تأثيرگذار بر بورس
004335.jpg
گروه بورس: معاون كل وزارت امور اقتصادي و دارايي با اشاره به متغيرهاي تأثيرگذار در بورس اظهار داشت: شاخص هاي بورس از سه پارامتر اصلي «شاخص هاي كلان اقتصادي» ، «ساختار اجرايي و نظارتي بورس» و «فضاي سياسي و اجتماعي» تأثير مي پذيرد.
به گزارش روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي، طهماسب مظاهري گفت: وضعيت شاخص هاي كلان اقتصادي از قبيل رشد اقتصادي ، درآمدهاي توليد ناخالص ملي و درآمد سرانه موجب رشد بيشتر در بورس خواهد شد، به گونه اي كه هر قدر رونق اقتصادي بيشتري در كشور بوجود آيد به همان نسبت موجب رشد بيشتري در بورس خواهد شد. مظاهري پارامتر دوم اثرگذار در بورس را ساختار اجرايي و نظارتي و عملياتي بورس و مقررات و ضوابط گردش عمليات در بورس دانست كه بر اين اساس به هر ميزان بورس از نظارت علمي و دقيق و شفافيت بيشتري برخوردار باشد و نهادهاي نظارتي با قدرت و دقت نسبت به صحت عمليات در بورس اقدام كنند، بورس قوي و كارآمدتري ايجاد خواهد شد و مردم اقبال بيشتري به بازار سرمايه نشان خواهند داد. معاون كل وزارت امور اقتصادي و دارايي تأكيد كرد:  قانون جديد بازار اوراق بهادار مبنا و پايه خوبي براي اصلاح ساختار بازار سرمايه فراهم كرده است و در سال جاري با استقرار و عملياتي شدن آن مي توان انتظار اثرات مثبت آن را در بازار سرمايه از جمله بورس اوراق بهادار و بورس هاي كالا داشته باشيم. وي اضافه كرد: با توجه به منابع مالي كشور انتظار تداوم رشد اقتصادي در كشور وجود دارد . هر چه شرايط مناسب و آرامش و ثبات سياسي اجتماعي كشور بيشتر باشد تأثيرات مثبت آن بر كشور بيشتر خواهدشد.

ارائه طرح جديد براي اداره بورس نفت ايران
مهر: عده اي از كارشناسان مسائل نفتي و اقتصادي راهكارهايي را براي موفقيت بورس نفت ايران در منطقه به وزارت اقتصاد، وزارت نفت و مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد كردند.
به دنبال تقابل وزارت نفت و وزارت اقتصاد در اداره بورس و اختلافاتي كه ميان اين دو نهاد براي اداره اين بورس كالا كه با راه اندازي آن، ايران به يكي از پيشقراول در تجارت نفت و قيمت گذاري در منطقه و حتي جهان تبديل مي شود، عده اي از كارشناسان نفتي و اقتصادي با تهيه طرحي راههاي موفقيت بورس نفت را به وزارت اقتصاد، وزارت نفت و مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد دادند.
در اين طرح پيشنهادي كه از آخرين دستاوردهاي اداره بورس هاي كالا در دنيا بهره گيري شده و با قوانين و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار ايران منطبق شده،درباره اداره اين بورس آمده است: اگرچه بورس هاي كالا يا اوراق بهادار بايد به شكل شركت هاي سهامي عام تبديل شده و اداره شوند اما براساس تفسير شوراي نگهبان در ماده ۹۵ برنامه سوم توسعه، بورس هاي كالا نيز بايد تابع قوانين بورس اوراق بهادار شوند در نتيجه جايگاه شركت هاي سهامي عام به لحاظ تبعيت از قوانين و ركن تصميم گيري و آئين نامه تابع سازمان بورس اوراق بهادار و وزارت اقتصاد هستند. بر همين اساس ميان وزارت نفت و وزارت اقتصاد در اين باره نبايد هيچ تقابلي وجود داشته باشد.همچنين اين كارشناسان با اشاره به تجربه تلخ اداره بورس فلزات، به مسئولان دو وزارتخانه نفت و اقتصاد توصيه كرده اند، به لحاظ منطقي و اقتصادي بايد از تجربه تلخ بورس فلزات و كاركرد آن و چالش هايي كه تا به امروز با آن روبرو بوده است عبرت گرفت و در تشكيل بورس هاي جديد كالا به عوامل موفقيت و شكست آن توجه كرد.
در اين پيشنهاد آمده است: مشاركت نكردن شركت هاي بزرگ دولتي و يا خصوصي در بورس فلزات كه از عرضه كنندگان بزرگ كالاي قابل عرضه در آن بورس كالا محسوب مي شوند از سويي و نبود عرضه كافي كالا به دليل حضور كمرنگ اين شركت ها موجب شد كه بورس فلزات از عملكرد موفقي برخوردار نباشد.به اين ترتيب حال كه بايد بورس هاي كالاي موجود همانند نفت ، فلزات و كشاورزي در آينده بايد به شركت هاي سهامي عام تبديل شود در نتيجه صاحبان عرضه كالا بايد جزو سهامداران اصلي اين بورس ها باشند و عرضه كالا را در اين بورس ها تضمين كنند در نتيجه بهترين پيشنهاد اين است كه سهام اين بورس ميان شركتهاي بزرگ مانند شركت ملي صنايع پتروشيمي، شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي و بخش بين الملل نفت توزيع شود تا هر كدام از كارخانه هاي پتروشيمي به عنوان سهامدار وارد بورس شوند.
با افزايش مشاركت شركت هاي بزرگ به عنوان سهامدار مثلاً در بخش پتروشيمي مي توان رقابت بين اين شركت ها را از نظر قيمتي و افزايش كيفيت كالا افزايش داده و از سويي ديگر انحصار عرضه شكسته شود تا اين شركت ها بتوانند از حداكثر قيمت در بورس بهره ببرند.
در وضعيت پالايشگاه ها نيز مي توان همين وضعيت را پياده كرد و يا اينكه در بخش نفت نيز مي توان از شركت هاي نيكو ، صادرات گاز يا شركت هاي نفتي زير مجموعه صندوق بازنشستگي مانند سپاهان ، نفت جي و يا سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي استفاده كرد.همچنين سازمان مناطق آزاد و بنياد نيز مي توانند سهام ۳۰ درصدي خود را ميان ديگر مناطق آزاد همانند عسلويه ، خرمشهر ، آبادان و يا شمال كه پتانسيل تشكيل تالارهاي فرعي را دارند تقسيم كنند چرا كه به مناطق نفت خيز نزديك تر بوده و هر كدام مي توانند يك تالار فرعي براي بورس نفت باشند.بنياد هم مي تواند سهم ۱۰ درصدي خود را در ميان شركت هاي نفتي زير مجموعه خود مانند ايرانول تقسيم كند.

ثبت سه واحد افت ديگر براي شاخص
004347.jpg
گروه بورس: شاخص كل قيمت سهام در بورس تهران روز گذشته با ۳ واحد كاهش به رقم ۹ هزار ۵۱۹ واحد بازگشت.
به گزارش «همشهري» معاملات توسعه معادن روي، توليد محور خودرو و به خصوص معاملات بانك پارسيان مهمترين عامل افت شاخص در اين روز شناخته شد.
در جريان داد و ستدهاي ديروز شاخص عملكرد تالار اصلي دو واحد كاهش يافت و به ۹ هزار و ۲۷۶ واحد رسيد و شاخص عملكرد تالار فرعي با ۸ واحد كاهش، رقم ۹ هزار و ۶۴۰ واحد را براي خود به ثبت رساند. بنابراين گزارش ديروز شاخص صنعت كه عملكرد شركت هاي صنعتي حاضر در بورس را نشان مي دهد با تغييرات اندكي به ۷ هزار و ۴۹۵ واحد كاهش يافت.
شاخص واسطه گري هاي مالي نيز ديروز به علت عملكرد نامطلوب شركت هاي سرمايه گذاري با ۷۳ واحد افت مواجه شد و به ۲۰ هزار و ۵۲۸ واحد تنزل يافت.طي معاملات روز گذشته شاخص سهام نفت و سوخت هسته اي ۵/۱۵ واحد، شاخص سهام وسايل نقليه ۷ واحد و شاخص گروه فلزات اساسي ۵/۱ واحد كاهش يافت، اما در مقابل شاخص سهام كاني هاي فلزي ۵/۶ واحد رشد را تجربه كرد.

ضرورت حضور افراد با تجربه در هيأت مديره بورس
مهر: رئيس شوراي عالي حسابداران خبره گفت: اجرايي شدن قوانين و مقررات جديد بورس موجب ركود بازار مي شود.
غلامرضا سلامي اجراي قوانيني از قبيل حجم مبنا و تعيين سقف نوسان را موجب كاهش شفافيت قيمت و نقدشوندگي دارايي دانست و اظهار داشت: مسئولين بورس با گذاشتن چنين قوانيني موجب ركود بازار مي شوند.سلامي در ادامه اعضاي هيأت مديره جديد سازمان بورس را افرادي بي تجربه  قلمداد كرد و اظهار داشت: بورس پيچيدگي هاي خاصي دارد در نتيجه افرادي كه در اين حوزه انتخاب مي شوند بايد افراد با تجربه اي باشند. دخالت مسئولين بازار در امر معاملات موجب ادامه ركود بورس شده، مسئولين بورس، بايد اجازه بدهند كه عرضه و تقاضا قيمت سهام را در بازار مشخص كند.رئيس شوراي عالي حسابداران خبره در ادامه به سهامداران توصيه كرد، نسبت به خريد سهام شركت هايي كه نسبت قيمت بر درآمد پايين دارند اقدام كنند زيرا اين شركت ها از استحكام بسيار بالايي برخوردار هستند و تا پايان سال ۲۵ تا ۳۰ درصد سود مي دهد.

تغييرات قيمت سهام
درصد نوسان
تغيير قيمت
آخرين قيمت
نام شركت
۰.۴۵-
۴-
۸۹۱
آبسال
۰.۶۱
۶
۹۹۰
آبفر
۱.۸۶-
۱۳-
۶۸۵
آزمايش
۱.۸۱
۲۱۰
۱۱,۷۹۵
آلومراد
۰.۴۷-
۱۸-
۳,۸۱۸
آهنگري تراكتورسازي ايران
۰.۰۲
۳
۱۵,۷۹۲
افست
۰.۴۶-
۱۶-
۳,۴۴۸
الكتريك خودرو شرق
۱.۹۷-
۹۲-
۴,۵۸۰
ايران ارقام
۰.۳۴-
۱۱-
۳,۲۴۵
ايران خودرو
۰.۷۴-
۲۸-
۳,۷۳۸
ايران خودروديزل
۰.۶۹-
۱۵-
۲,۱۶۷
ايران مرينوس
۴۳.۲
۳۸۳۰
۱۲,۶۹۶
باما
۰.۸۹-
۱۴-
۱,۵۵۷
بانك پارسيان
۰.۴۵-
۱۰-
۲,۲۳۳
بانك كارآفرين
۰.۰۴
۳
۸,۴۲۳
بهنوش ايران
۰.۶۵-
۳-
۴۵۷
پارس الكتريك
۱.۹۱
۳۵
۱,۸۶۶
پارس خودرو
۰.۰۲
۱
۶,۵۲۰
پارس دارو
۰.۷۶
۱۵
۱,۹۷۶
پاكسان
۰.۱
۹
۸,۶۶۱
پتروشيمي آبادان
۰.۰۶-
۶-
۹,۹۸۳
پتروشيمي اراك
۰.۰۲
۱
۵,۶۱۰
پتروشيمي اصفهان
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۳۷
پتروشيمي شيراز
۰.۰۱-
۱-
۱۴,۱۴۸
تامين ماسه ريخته گري
۲.۸۹
۱۱۷
۴,۱۷۱
تراكتورسازي ايران
۰.۶۲-
۱۰-
۱,۵۹۰
توسعه صنايع بهشهر(هلدينگ)
۲-
۱۲۲-
۵,۹۸۷
توسعه معادن روي ايران
۰.۰۵
۳
۶,۴۳۸
تولي پرس
۱.۸۲-
۱۷۳-
۹,۳۵۸
توليد سموم علف كش
۱۱.۹-
۱۲۲-
۹۰۳
توليد محور خودرو
۲.۱۳-
۱-
۴۶
حق تقدم سرمايه گذاري صنعت بيمه
۱.۹۵
۶۱
۳,۱۹۳
حمل و نقل توكا
۰.۰۳-
۲-
۷,۶۴۹
خدمات دريايي تايدواتر خاورميان
۳.۱۴
۱۳۴
۴,۴۰۰
داده پردازي ايران
۰.۵۸-
۴۴-
۷,۵۶۸
داروپخش (هلدينگ)
۰.۰۱-
۱-
۸,۱۵۳
داروسازي جابرابن حيان
۰.۰۳-
۱-
۳,۲۴۵
داروسازي سبحان
۰.۲۵-
۸-
۳,۱۳۶
داروسازي كوثر
۰.۰۱
۱
۸,۲۶۱
دارويي رازك
۰.۲۲-
۸-
۳,۶۶۸
دارويي لقمان
۰
۰
۷,۶۷۰
داملران
۰.۱۱
۲
۱,۹۰۶
درين كاشان
۱.۹۹-
۴۸-
۲,۳۶۷
رايان سايپا
۰.۵۳-
۷-
۱,۳۱۰
ريخته گري تراكتورسازي ايران
۰.۴۲-
۵-
۱,۱۹۱
رينگ سازي مشهد
۰.۰۴-
۱-
۲,۳۳۳
ساختمان اصفهان
۰.۰۴-
۱-
۲,۷۴۳
سامان گستراصفهان
۰.۰۵
۲
۴,۱۷۵
سايپا
۰
۰
۵,۰۹۹
سايپاديزل
۰.۳۸-
۵-
۱,۲۹۸
سخت آژند
۰
۰
۱,۴۷۳
سرما آفرين
۰.۸۱-
۱۱-
۱,۳۵۰
سرمايه گذاري البرز(هلدينگ)
۰
۰
۳,۲۴۷
سرمايه گذاري بانك ملي ايران (هلدينگ)
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۹۳
سرمايه گذاري بهمن
۰.۷۹-
۷-
۸۸۲
سرمايه گذاري بوعلي
۰
۰
۲,۰۶۰
سرمايه گذاري پارس توشه (هلدينگ)
۱.۶۵-
۴۶-
۲,۷۳۷
سرمايه گذاري توسعه شهري توس گستر
۰.۱-
۱-
۹۵۹
سرمايه گذاري توسعه صنعتي ايران
۰.۳۱
۶
۱,۹۱۵
سرمايه گذاري توسعه معادن وفلزات
۰.۱۷-
۷-
۴,۱۱۲
سرمايه گذاري توكافولاد(هلدينگ)
۰.۷۲-
۱۶-
۲,۲۲۱
سرمايه گذاري رنا(هلدينگ)
۰.۵۷-
۱۰-
۱,۷۴۵
سرمايه گذاري ساختمان ايران (هلدينگ)
۰
۰
۱,۰۸۶
سرمايه گذاري سپه
۰
۰
۱,۹۰۰
سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي كشوري
۰.۰۵-
۱-
۲,۰۸۹
سرمايه گذاري صنعت و معدن
۰
۰
۴,۰۸۵
سرمايه گذاري غدير(هلدينگ)
۰
۰
۲,۹۹۹
سرمايه گذاري مسكن
۰.۰۹-
۱-
۱,۰۵۷
سرمايه گذاري ملي ايران
۱.۸۴-
۲۲-
۱,۱۷۴
سرمايه گذاري نيرو
۰.۳۲
۳۶
۱۱,۲۹۳
سنگ آهن گل گهر
۰.۱۱-
۸-
۷,۰۳۸
سيمان تهران
۰.۰۲-
۱-
۵,۶۴۵
سيمان سپاهان
۰
۰
۳,۳۷۳
شاهد
۱.۸۴
۱۶۵
۹,۱۱۹
شهد
۰.۲۲-
۴-
۱,۸۰۴
شهد ايران
۰
۰
۶,۱۶۸
شير پاستوريزه پگاه خراسان
۰.۷۷
۴۶
۶,۰۴۹
شيرپاستوريزه پگاه اصفهان
۰.۷۶
۲۴
۳,۱۷۶
شيميايي سينا
۱.۷۱-
۱۱۳-
۶,۵۰۲
صنايع جوشكاب يزد
۰.۰۵-
۱-
۲,۱۱۲
صنايع لاستيكي سهند
۱
۸
۸۰۵
صنايع مخابراتي راه دورايران
۰.۰۷-
۱-
۱,۳۹۱
صنعتي آما
۰
۰
۲,۶۲۴
صنعتي بهشهر
۰.۰۲-
۱-
۴,۲۸۸
صنعتي دريايي ايران
۰.۸۴-
۳۲-
۳,۷۸۹
عمران و توسعه فارس
۰
۰
۲,۱۶۷
فرآورده هاي تزريقي ايران
۱.۹۳-
۵۷۱-
۲۸,۹۹۳
فرآوري موادمعدني ايران
۱.۹۹
۳۹
۱,۹۹۸
فولاد كاويان
۱.۷۸-
۳۳-
۱,۸۲۱
قند پارس
۱.۹۷
۳۱
۱,۶۰۳
قند شيرين خراسان
۰.۰۴-
۲-
۴,۴۶۶
كابل هاي مخابراتي شهيدقندي
۰
۰
۵,۱۸۷
كارخانجات داروپخش
۰.۱۴-
۲-
۱,۴۵۶
كارخانجات صنعتي پيام
۰.۳۸-
۴-
۱,۰۳۶
كارخانه فارسيت درود
۰.۵۱-
۹-
۱,۷۳۹
كربن ايران
۰.۱۵
۲
۱,۳۴۸
كف
۰.۰۸-
۳-
۳,۸۷۸
كيميدارو
۱.۶۹-
۴۳-
۲,۴۹۹
گازلوله
۰.۸۸-
۳۵-
۳,۹۶۲
گروه صنعتي قطعات اتومبيل ايران
۰.۲۱
۱۸
۸,۷۷۳
گسترش صنايع وخدمات كشاورزي
۰.۷۴
۱۶
۲,۱۷۰
گلتاش
۱.۵۶
۶۰
۳,۹۱۴
لابراتوار داروسازي دكتر عبيدي
۰.۲۱
۵
۲,۴۲۷
لاستيك دنا
۰.۰۹-
۱-
۱,۱۴۹
لاميران
۰.۰۲-
۱-
۵,۵۳۷
لبنيات پاك
۰.۱۹-
۲۸-
۱۴,۴۷۲
لوله وتجهيزات سديد
۰
۰
۱,۱۴۹
لوله وماشين سازي ايران
۰.۳۵
۵
۱,۴۴۰
ليزينگ ايران
۱.۹۲-
۲۴-
۱,۲۲۳
ليزينگ خودروغدير
۰
۰
۱,۸۷۳
مارگارين
۱.۹۷
۵۴
۲,۷۹۲
ماشين آلات صنعتي تراكتورسازي ايران
۱.۸۶-
۳۳-
۱,۷۳۸
ماشين سازي نيرومحركه
۰.۲۷-
۴-
۱,۴۹۰
مجتمع هاي توريستي ورفاهي آباد
۱.۹۴-
۱۱۸-
۵,۹۷۱
معادن منگنز ايران
۰.۱۱-
۷-
۶,۱۳۳
معدني و صنعتي چادرملو
۲-
۴۸-
۲,۳۵۵
موتورسازان تراكتورسازي ايران
۰.۱۱-
۱۶-
۱۴,۲۷۳
نفت بهران
۰.۹۸-
۴۳-
۴,۳۳۰
نورد آلومينيوم
۱.۲۱
۷
۵۸۴
نورد و لوله اهواز
۰.۰۵-
۱-
۱,۹۳۹
نوسازي وساختمان تهران
۰.۴۸
۸
۱,۶۸۲
نيرو محركه
۰.۰۸-
۱-
۱,۲۶۵
نيروكلر

بـورس
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |