سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۳۹۹۲ - May 23, 2006
تمرينات تيم ملي با جديت ادامه دارد
آرايش تيم ملي: دو تيم در دو قالب تاكتيك
004356.jpg
گروه ورزشي : تمرينات تيم ملي به دور از حاشيه همچنان ادامه دارد. روز گذشته پس از دويدن هاي آرام و نرمش هاي اوليه، بازيكنان تمرين شوت به دروازه را داشتند و دروازه بانان روز پركاري را پشت سر گذاشتند. سپس نفرات در قالب دو تيم تقسيم شدند. تيم اول: وحيد طالب لو، زارع، نصرتي، صادقي، كاظميان، شجاعي،تيموريان، خطيبي، زندي، عنايتي و برهاني بودند در تيم دوم: ميرزاپور، كعبي، رضايي، گل محمدي، معدنچي، بختياري زاده، كريمي، مهدوي كيا، دايي و هاشميان قرار گرفتند. تمرينات و آرايش تيم به گونه اي است كه در هر سه شكل تاكتيكي برانكو، نفرات آزمايش مي شوند. مثلا مهدوي كيا گاه در دفاع راست و گاه در هافبك راست بازي مي كند يا بختياري زاده در خط مياني آزمايش مي شود و معدنچي به دفاع چپ مي رود و كريمي از هافبك وسط به راست مي رود. آنچه در ذهن برانكوست، به دست آوردن آرايش آرماني براي مقابله با مكزيك، پرتغال و آنگولا در وضعيت متفاوت است. نكته جالب توجه در تمرينات روز گذشته تحت فشار گذاشتن دروازه بانان بود. آنها ضربه هاي سنگين زيادي را تحمل كردند. زوج دايي و هاشميان در خط حمله همچنان باقي است و در سوي ديگر عنايتي و برهاني در اين خط بازي كردند. پست هاي ثابت واقعا غيرقابل انكار است. رضايي، گل محمدي، نكونام، مهدوي كيا، كريمي، هاشميان و دايي و بقيه نيز در بهترين شرايط قرار دارند. بازي ديروز را حسين فركي قضاوت كرد.
تيم ملي فوتبال با رئيس جمهور ديدار خواهد كرد
رئيس سازمان تربيت بدني با اعلام اين كه حمايت هاي ويژه اي از تيم ملي فوتبال صورت خواهد گرفت گفت: در آخرين روزهاي اعزام تيم ملي به آلمان، اعضاي تيم ملي فوتبال با رييس جمهور ديدار خواهد كرد.
مهندس محمد علي آبادي كه قرار است عصر امروز به اتفاق رييس مجلس شوراي اسلامي و جمعي از وزرا، از تمرينات تيم ملي فوتبال در كمپ آزادي بازديدكند اضافه كرد: همان طور كه به دفعات ثابت شده، ايراني ها در شرايط سخت و حساس دست به كارهاي بزرگي زده اند و من اطمينان دارم كه اعضاي تيم ملي فوتبال با عزمي بالا و همتي بلند در آوردگاه جام جهاني آلمان، با ارايه  بازي هايي خوب و شايسته دل ۷۰ ميليون ايراني را شاد خواهند كرد.
وي گفت: بارها تاكيد كرده ام كه بحث حضور در جام جهاني فوتبال هدفي ملي است كه همه مسئولان كشور روي آن تاكيد دارند و بايد با همدلي و وفاق هرچه بيشتر زمينه اي را فراهم آوريم تا تيم ملي با روحيه اي بالا و در بهترين شرايط گام به اين مسابقات بگذارد.در اين راه، من به عنوان رئيس سازمان از تيم ملي فوتبال و برنامه هاي آن حمايت ويژه خواهم كرد و از همه  مردم به ويژه رسانه هاي ورزشي درخواست مي كنم، از تيم ملي حمايت كنند تا ملي پوشان از ميدان جام جهاني سربلند خارج شوند. علي آبادي ادامه داد: قصد دارم، در آخرين روزهاي حضور تيم ملي فوتبال در تهران، برنامه  ديدار اعضاي اين تيم با رئيس جمهور را ترتيب دهم تا تيم با روحيه اي بالا و همتي بلند، آماده  عزيمت به آلمان شود.

تيم تيراندازي ايران در راه مسابقات جهاني ايتاليا
گروه ورزشي: اردوي آماده سازي تيم ملي تيراندازي ايران در رشته هاي تفنگ و تپانچه بادي براي حضور در مسابقات جهاني ايتاليا در دو قسمت آقايان و بانوان در مجموعه ورزشي آزادي تشكيل شد.اعضاي اين تيم با گذراندن آخرين اردو در اين مسابقات كه طي روزهاي ۸ الي ۱۴ خرداد ماه در شهر ميلان ايتاليا برگزار خواهد شد، اعزام مي شوند. اردونشينان مرد عبارتند از: احسان همايوني، صابر پرستي، ابراهيم اينانلو، نواب نوري، محسن نصر اصفهاني، سيدحسن حسيني و ابراهيم برخورداري.الهه احمدي، ليدا فريمان، الهام هاشمي، فائزه آزاد فلاح، نسيم حسن پور، زينب رمضاني، الهام هريجاني و شكوفه عكاشه در اردوي بانوان شركت دارند.

پيروزي نمايندگان ايران در المپياد جهاني شطرنج
گروه ورزشي: نمايندگان ايران دور اول المپياد جهاني ۲۰۰۶ شطرنج را با پيروزي پشت سر گذاشتند. تيم مردان ايران متشكل از قائم مقامي، الشن مرادي، محجوب، دربان، شعرباف و مهدوي چهار بر صفر بحرين را مغلوب كرد. در رده بانوان نيز تيم ايران با تركيب پوركاشيان، شادي پريدر و قادرپور سه بر صفر كنيا را شكست دادند. سرمربيگري تيم ايران با خسرو هرندي است و محسن قرباني و ابراهيم حق شناس هم او را ياري مي دهند. تيمهاي ملي گرجستان و بلغارستان حريفان دور دوم تيمهاي مردان و زنان ايران محسوب مي شوند. اين مسابقات از روز ۳۱ ارديبهشت آغاز شده و تا ۱۶ خردادماه جاري به طول مي انجامد.

كلوزه مرد سال فوتبال آلمان شد
004350.jpg
فارس: ميروسلاو كلوزه، مهاجم تيم ملي آلمان و عضو تيم وردربرمن به عنوان مرد سال فوتبال اين كشور انتخاب شد.اين مهاجم گلزن در نظرخواهي مجله كيكر با احراز ۲۳۳ راي از سوي بازيكنان شاغل در بوندس ليگا به اين عنوان برگزيده شد. وي ۶/۴۸ درصد آرا را به خود اختصاص داد و بالاتر از رافائل ون دروارت، هافبك هلندي تيم هامبورگ قرار گرفت. بر اساس اين گزارش، در اين انتخابات مارسلينهو از هرتا برلين كه فصل قبل توانست عنوان دومين فوتباليست برتر را به دست آورد، در جمع پنج فوتباليست برتر فصل تازه به پايان رسيده قرار نگرفت.

ليپي، مربي تيم ملي فوتبال ايتاليا اخراج مي شود
004353.jpg
گروه ورزشي _ حسن حيدري:بحران داوري در ايتاليا به تيم ملي اين كشور نيز ربط پيدا كرد و ممكن است به واسطه اتهام مارچلو ليپي سرمربي كنوني ايتاليا و مربي اسبق يوونتوس از تيم ملي اخراج شود.
در فاصله ۱۹ روز به آغاز بازي هاي جام جهاني اين خبر باعث نگراني مردم ايتاليا در مورد سرنوشت تيم ملي كشورشان در جام جهاني شده است.
اتهام ليپي دست داشتن در تباني و شرط بندي غيرقانوني مي باشد. ليپي ۵۸ ساله در بازجويي چهارساعته در رم به سئوالات بي شماري در اين باره پاسخ داد و به دادستان شهر رم گفت بي گناه است. اكثر روزنامه هاي ايتاليايي معتقد هستند ليپي پست خود را در تيم ملي از دست مي دهد.

سيدعبدالحميد احمدي از حمايت وزير ارشاد
از فوتبال قدرداني كرد
گروه ورزشي:سيدعبدالحميد احمدي  - عضو كميته رسانه اي و اطلاع رساني جام جهاني ۲۰۰۶ طي نامه اي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به دليل توجه به رسانه هاي ورزشي و ديدار صميمانه اي كه با مديران مسئول، سردبيران و دبيران  مطبوعات ورزشي داشتند، قدرداني نموده و گفته است: جناب وزير، اطمينان داريم كه همكاران روزنامه نگار و نويسنده ورزشي در مقطع حساس ورود تيم ملي فوتبال به جام جهاني بيش از گذشته درجهت حمايت منطقي و اصولي از تيم ملي و تقويت روحيه دريغ نخواهند كرد.

نگاه
تيم ملي فوتبال را طراوت ببخشيم
حسن حيدري
تيم ملي فوتبال به دور از مسائل حاشيه اي جاري، تمرينات خود را با نظم و انضباط خاصي دنبال مي كند. برانكو و دستيارانش به تيم و بازيهاي جام جهاني مي انديشند. آنها خوب درك كرده اند كه نبايد وارد اين درگيري هاي ناخود پيش آمده و مقابله هاي ناخوشايند بشوند. عقل سليم هم حكم مي كند كه تيم ملي راه خود را برود، امروز وظيفه هر ايراني در شرايط حساس فوتبال كشورمان اين است كه مسير هموار را طي نشانه بگيرد و وارد حيطه تنش و اختلاف نشود. در زمان باقيمانده به آغاز جام جهاني كاري كه صدا و سيما مي تواند به كمك ديگر رسانه ها انجام دهد، همانا عدم توجه به موضع گيري ها يا پرخاش ها و درگيري هاي به  وجود آمده است. با احاطه و تسلطي كه مديرعامل صدا و سيما به مسئله ورزش دارد و توجهي كه به فوتبال داشته بهترين راه پشتيباني و حمايت از تيم ملي فوتبال است. بهتر آن است كه اطراف تيم ملي را كه متعلق به ايران و مردم است حصار بكشيم و آنها را از تمام تركش هاي احتمالي مصون بداريم. تيم ملي فوتبال سرمايه شخصي يا منحصر به يك گروه يا دسته نيست، نامش تيم ملي است؛ با تعريف تثبيت شده تاريخي كه معنايش در تمام جوامع يكسان است.

شكست سنگين صباباتري در فينال دوم بسكتبال غرب آسيا
گروه ورزشي: فينال دوم ليگ بسكتبال باشگاههاي غرب آسيا با شكست سنگين صباباتري در شهر بيروت همراه شد.
صبا باتري كه در بازي نخست خود در تهران حريف را با دو امتياز اختلاف شكست داده بود، در بيروت كاملاً برابر ساجس تسليم بود. ساجس بر خلاف بازي تهران در تمامي زمينه ها نسبت به صبا باتري برتري داشت. با نمايش ضعيف صبا باتري در بازي اول بيروت، شانس اين تيم براي مغلوب كردن حريف در بازي دوم بيرون از خانه را بايد ناچيز دانست. هنگامي كه ياران اصلي صبا باتري قادر به برآورده كردن انتظارات شاهين طبع نشدند او با گذشت لحظاتي از نيمه دوم به ذخيره ها فرصت بازي داد. اين بازي را در نهايت صبا باتري با اختلاف ۳۲ امتياز با نتيجه ۹۹ بر ۶۷ به ساجس باخت.

دومين پيروزي پرگل تيم فوتسال ايران در قهرماني آسيا
گروه ورزشي: تيم ملي فوتسال ايران در دومين بازي پرگل خود با نتيجه ۲۰ بر يك در چارچوب هشتمين دوره قهرماني آسيا توانست اندونزي را مغلوب كند. تيم ايران كه در بازي نخست خود ۱۴ بر صفر تركمنستان را شكست داده بود، ديروز هم با گذشت ده دقيقه دروازه اندونزي را به توپ بست. بيشترين گل تيم ايران را در اين بازي وحيد شمسايي به ثمر رساند. او به تنهايي ۷ گل زد .تيم ايران امروز ساعت ۳۰/۱۶ به وقت تهران در حساس ترين بازي دور مقدماتي خود به ديدار تايلند مي رود. تايلند و ژاپن را بايد مهم ترين رقباي تيم فوتسال ايران قهرمان ۷ دوره گذشته اين بازيها دانست.

چهار بازيكن ايراني براي حضور در بسكتبال بدون مرز
گروه ورزشي: براي دومين بار پياپي چهار بازيكن جوان و با آتيه بسكتبال ايران به دوره آموزشي بسكتبال بدون مرز دعوت شدند. ميلاد مزرعه، محمدرضا ابراهيمي نيا، اصغر كاردوست و زارعي چهار بازيكني هستند كه بايد از روز ۱۶ خرداد در پكن خود را به مسئولان فدراسيون جهاني بسكتبال معرفي كنند.
طي يك هفته بازيكنان جوان و با استعداد آسيايي تحت نظر مربياني از NBA و بازيكنان حرفه اي آموزش لازم را مي بينند. سال گذشته علي باهران، اوشين ساهاكيان و آرن داودي و جابر روزبهاني در اين كلاس حضور پيدا كرده بودند.
در دوره قبلي يائومينگ غول ۲۷/۲ متري چيني شاغل در ليگ بسكتبال آمريكا و توني پاركر گارد ريز نقش فرانسوي در پكن حاضر شده بودند.

جام قهرمانان - تركيه
۱۰مدال طلا براي كشتي گيران ايراني
004359.jpg
گروه ورزشي: در پايان مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان «جام قهرمانان» كه در شهر آنتالياي تركيه برگزار شد تيم كشتي فرنگي جوانان ايران در ميان نمايندگان ۱۴ كشور با كسب ۶ مدال طلا، يك نقره و ۲ برنز قهرمان اين رقابت ها شد.
گروه ورزشي _ محمدرضا منصوريان : در پايان مسابقه هاي كشتي آزاد و فرنگي جوانان «جام قهرمانان» كه در شهر آنتالياي تركيه برگزار شد تيم كشتي فرنگي جوانان ايران در ميان نمايندگان ۱۴ كشور با كسب ۶ مدال طلا، يك نقره و ۲ برنز قهرمان اين رقابت ها شد. جاسم اميري (۵۵ كيلوگرم)، صابر فرشين نژاد (۶۰ كيلوگرم)، حميد ريحاني (۶۶ كيلوگرم)، داود عابدين زاده (۷۴ كيلوگرم)، داود اخباري (۸۴ كيلوگرم) و اسماعيل نظري (۱۲۰ كيلوگرم)، كشتي گيران طلايي ايران در كشتي فرنگي بودند. مهدي عسگرزاده (۹۶ كيلوگرم) تك مدال نقره ما را گرفت و عبدالحميد پاپي (۵۵ كيلوگرم) و افشين بيابانگرد (۶۶ كيلوگرم) صاحب مدال برنز شدند.در كشتي آزاد تيم اعزامي ايران با دو پله سقوط و كسب ۴ مدال طلا، يك نقره و دو برنز درجاي سوم قرار گرفت. عباس دباغي (۵۰ كيلوگرم)، مسعود اسماعيل پور (۵۵ كيلوگرم)، مهدي تقوي (۶۰ كيلوگرم) و محمد حسين زاده (۸۴ كيلوگرم)، چهار مدال طلاي تيم ايران را به دست آوردند. مصطفي آقاجاني در وزن ۶۰ كيلوگرم صاحب مدال نقره شد و صادق گودرزي (۷۴ كيلوگرم) و سيدمحمد آذرشكيب (۱۲۰ كيلوگرم) هم دارندگان مدال هاي برنز تيم ايران در جام قهرمانان تركيه بودند.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |