چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۳ - Jun 7, 2006
تيم ملي فوتبال ايران پنج گل زد
خبرهاي ناخوشايند از اردوي مكزيك
تدابير برانكو در بازي دوستانه
000291.jpg
000294.jpg
گروه ورزشي - جهانگير كوثري: دوروز ديگر با آمدن آدينه ،جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان آغاز مي گردد. هجدهمين دوره مسابقات جام جهاني، ۳۲ كشور برگزيده را در ۱۲ شهر آلمان پذيرفته است.
آلمان (ميزبان) بازي افتتاحيه را با كاستاريكا انجام مي دهد. ساعت ۳۰/۱۹ به وقت تهران در تعطيلي جمعه اين دو تيم از گروه اول در مونيخ به مقابل يكديگر مي روند.
سه ساعت بعد در همين روز لهستان و اكوادور ديگر تيم هاي اين گروه در گلزين كرشن با هم ديدار مي كنند. دو بازي براي دو تيم قدرتمند آلمان و لهستان تا شايد در اين گذر تكليف خود را روشن كنند. آلمان و لهستان پنج روز پس از بازي روز جمعه خود در دورتموند با هم بازي مي كنند.
ژرمن ها با دلهره و اضطراب به دنبال كلينزمن جوان روانند تا شايد خاطره سال ۱۹۷۴ را زنده كنند و به چهارمين مقام قهرماني خود پس از سال هاي (،۱۹۹۰ ۱۹۷۴ و ۱۹۵۴) دست پيدا كنند.
روز شنبه هم انگليس با پاراگوئه روبه رو مي شود و ترينيداد و توباگو با سوئد بازي مي كند تا نوبت در روز يكشنبه به ايران و مكزيك برسد.
نورمبرگ براي ما، شهر خاطره ها خواهد شد؟ پيروزي بر مكزيك نقطه عطفي خواهد شد در تاريخ فوتبال ايران و در كلن آنگولا و پرتغال پس از اين كه از نتيجه بازي ايران و مكزيك باخبر شدند به مصاف هم مي روند.
تيم ملي فوتبال ايران به دور از تمام مسائل و حواشي جاري فوتبال، راه خود را مي رود. تمرينات توأم با آرامش و يك بازي دوستانه با تيم منتخب فريدريش هافن كه پنج گل حاصل آن بود. برانكو با تاكتيك و سياست خاص تيم خود را به ميدان فرستاد. بزرگترين و زيركانه ترين حركت برانكو بازي ندادن به ميرزاپور بود. او دروازه بان اول تيم را از چشم ها و لنزهاي دوربين رقيبان دورنگه داشت تا شايد نقاط ضعف او ديده نشود و نتوانند روي ويژگي هاي او كار كنند.
مهدوي كيا و علي كريمي نيز بازي نكردند تا ضرب اصلي تيم را حريفان حس نكنند. يك نيمه طالبلو و يك نيمه رودباريان درون دروازه ايستادند. اما اسكلت اصلي را بدون سه بازيكن ياد شده روانه ميدان كرد. تيم ملي امروز و فردا تمرينات خطي را به طور اختصاصي ادامه خواهد داد، تمرينات ويژه دروازه بانان نيز ديدني است. تيم به شرايط روحي خوبي دست يافته است. در خط مياني تيموريان وظايف تازه اي پيدا كرده است و زندي نيز پس از آسيب ديدگي به فرم ايده آل رسيده است. هيچ بازيكن آسيب ديده اي نداريم و مهدوي كيا و كريمي نيز كاملا در سلامت و آمادگي اند.
مكزيك برخلاف ايران از طرف مطبوعات خود شديدا مورد اعتراض در بازي با فرانسه و هلند قرار گرفته  و تيغ تيز انتقادات متوجه ريكاردو لاولپه است كه هنوز تركيب اصلي خود را نشناخته است.
لاولپه هنوز مهاجمان ثابت خود را نمي شناسد. بورگتي با فرانكو يا بورگتي با فونسكا. شايد در اين شرايط خبرهاي راديو خوارز در مرز بين تگزاس و مكزيك به سود ما تمام شود كه جو و فضاي تيم مكزيك خوب نيست و حتي عمر براوو هافبك تكنيكي مكزيك از لاولپه انتقاد بسيار كرده است.
تا روز يكشنبه منتظر مي مانيم تا اولين شگفتي به وقوع بپيوندد.

پيروزي پرگل مس كرمان مقابل هما در بازي اول
گروه ورزشي: تيم مس كرمان در بازي رفت مرحله پلي آف در برابر هما تهران به برتري سه بر يك رسيد. در اين مسابقه كه در ورزشگاه كياني انجام شد، محمود پوراسدالله در دقيقه پنجم و بابك حاتمي در دقايق ۴۵ و ۸۰ زننده سه گل تيم ميزبان بودند. تنها گل هما را مهدي آقامحمدي در دقيقه ۷۸ به ثمر رساند.
بازي برگشت دو تيم روز ۲۱ خرداد ماه در ورزشگاه خانگي هما در تهران انجام خواهد شد. پيشتر تيم پيكان تهران با غلبه بر پگاه گيلان در مجموع دو بازي رفت و برگشت جواز صعود به ليگ برتر را گرفته بود.

چكيده اي از جلسه هم انديشي مربيان كشتي
گروه ورزشي- با درخواست منصور برزگر، مدير تيم هاي ملي، صبح ديروز «همايش كشتي» با حضور مسئولان فدراسيون برگزار شد.در اين همايش كه محمدرضا يزداني خرم سرپرست فدراسيون كشتي، منصور برزگر مدير تيم هاي ملي و منصور مهديزاده رييس كميته  فني، محمود معزي پور سرمربي تيم ملي كشتي آزاد جوانان به همراه پيشكسوتان و مربيان زيادي حضور داشتند، در رابطه با مسايل مختلف كشتي صحبت شد.در ابتداي اين نشست يزداني خرم احترام به بزرگ ترها را از اصول اوليه  كشتي ناميد و گفت: براي ما خيلي كم است كه رييس كنفدراسيون آسيا و جهان از ايران نباشد. ما ادعايش را داريم؛ اما عمل نمي كنيم.
منصور مهدي زاده: رفيق بازي موقوف
منصور مهدي زاده هم در جلسه هم انديشي مربيان كشتي اظهار داشت: در كشتي نبايد شاهد چندگانه گويي بود. از اين پس مدير تيم هاي ملي پيشنهادات خود رامي دهد كه اين مسايل در كميته  فني مطرح و بررسي مي شود.وي اضافه كرد: برزگر در اين دوره جديد با تمام دوره هاي قبل فرق خواهد كرد. چون كساني را در كنارش دارد تا با آنها مشورت كند. هيچ كدام از ما نمي توانيم هميشه بر سر كار باشيم؛ اما مي توانيم در اين زمان، اثرگذار باقي بمانيم تا اين ورزش را زنده نگه داريم.اطمينان مي دهم در اين جا رفيق بازي نداريم.هيچ كس به فرد ديگري متعهد نيست و تنها به كسي تعهد دارد كه توانايي اش بيشتر است.
منصور برزگر: با مشورت كميته فني تصميم گيري ها انجام مي شود
000297.jpg
منصور برزگر در جلسه هم انديشي مربيان كشتي گفت: در حال حاضر براي انتخاب نفرات تيم ملي احتياج به كمك و همياري شما داريم. اين نشست شايد اولين جلسه در طول تاريخ سي ساله  مربيگري من باشد كه برگزار مي شود. در قديم هر زمان كه حكم مي گرفتم با سه يا چهار نفر كار را شروع مي كردم كه اغلب با مشكلات زيادي روبه رو مي شديم. اين تجربه به من درس داده تا با بررسي هايي كه مي شود گروه هايي را تشكيل دهيم تا گزارش هايي را به كميته  فني بدهند. در هيچ كاري عجله نمي كنيم و هدف من از اين جلسات اين است كه بهترين و بي حاشيه ترين نفرات را گزينش كنيم.

نايب قهرماني تيم كاراته كيوكوشين ايران در گرجستان
گروه ورزشي- تيم منتخب كاراته كيوكوشين ايران كه در تورنمنت بين المللي گرجستان شركت كرده بود، پس از تيم ميزبان نايب قهرمان شد. در اين دوره از پيكارها تيم هاي ايران، مجارستان، آذربايجان، ارمنستان، تركيه و چند تيم از گرجستان شركت داشتند.در رده نونهالان سيدرسول حسيني طلا گرفت. مجتبي نورشمس در وزن ۳۵- كيلوگرم سوم شد و در ۵۰- كيلوگرم مهران ليماكي در جاي سوم ايستاد. در رده سني ۱۶ تا ۱۷ سال و در وزن ۶۵+ كيلوگرم محسن توكلي نقره گرفت.در بخش بانوان در وزن ۶۰- كيلوگرم نرگس بختياري دوم و ليلا فروغي سوم شدند. در وزن ۶۰+ كيلوگرم مريم رجبي كرماني و خاتون اكبري هم در رده سوم قرار گرفتند.در رده بزرگسالان آقايان مسعود نجفي در وزن ۸۰- كيلوگرم و در وزن ۹۰- كيلوگرم منصور پژوهيده سوم شدند. پس از تيم هاي گرجستان و ايران، تيم مجارستان سوم شد.

واليبال ايران با ۲۴ بازيكن به استقبال استراليا مي رود
گروه ورزشي- علي شاكري: اردوي چهارم تيم ملي واليبال ايران با حضور ۲۴ بازيكن از روز شنبه (۲۰ خردادماه) داير خواهد شد. اين مرحله از اردو بدليل حضور همه سرمايه هاي واليبال ايران جدي ترين مرحله تمرينات براي حضور در بازيهاي آسيايي دوحه و مسابقات قهرماني جهان در ژاپن خواهد بود. كار اصلي سرمربي خارجي تيم ملي «ميلورادكياچ» نيز از همين مرحله شروع خواهد شد تا او با شناخت تدريجي بتواند پايه هاي اصلي تيم خود را در دو رويداد بزرگ جهاني و آسيايي شناسايي كند. در اين مرحله از اردو حضور استراليا (نماينده آسيا و اقيانوسيه در المپيك آتن) در تهران فرصت ايده آلي را براي سرمربي صربستاني ترسيم مي كند تا او ضمن چهاربازي تداركاتي ۱۲ بازيكن اصلي خود را براي حضور در تورنمنت چهارجانبه ايتاليا گزينش كند.
تنها غايب سرشناس اردوي چهارم «محمد تركاشوند» است كه پس از جراحي صورت داده نامش در جمع دعوت شدگان ديده نمي شود. اسامي ۲۴ بازيكن دعوت شده به شرح زير است.
پاسورها: عليرضا بهبودي، پرويز پزشكي، امير حسيني و محمد شريعتي.
سرعتي زنان: عباس قاسميان، داود مقبلي، مهران زارع، حامد رضايي، محمد منصوري و عليرضا نادي.
قدرتي دريافت كننده: رحمان محمدي راد، حمزه زريني، آرش صادقياني، پيمان اكبري و حميد جعفري.
قطر پاسور: بهنام محمودي، سيدمهدي بازارگرد، محسن عندليب، ميكائيل تاجر، محمد سليماني و محمد محمدكاظم.
ليبروها: احسن الله شيركوند، فرهاد ظريف و علي حسيني.

۲ روز تا جام جهاني
000300.jpg
۱۷۰ ستاره جام جهاني در مراسم افتتاحيه
000279.jpg
000282.jpg
گروه ورزشي- مسئولان برگزاري رقابت هاي جام جهاني قصد دارند تا يكي از باشكوه ترين مراسم افتتاحيه را در بازي هاي سال جاري به اجرا درآورند. حضور بيش از ۱۷۰ ستاره سال هاي گذشته جام جهاني نيز از ابتكارات برگزاركننده بازي هاست.
پلاتيني، پله، مارادونا و... ازجمله اين نفرات هستند.
در اين مراسم پله به همراه يكي از هنر مندان آلماني ،جام قهرماني را به اتفاق به سوي زمين ورزشگاه آرنا آليانز حمل خواهند كرد.
پوشش تصويري رقابت هاي جام جهاني
ميليون ها علاقمند به فوتبال كه نتوانسته اند به آلمان سفر كنند از طريق شبكه هاي تلويزيوني اين رخداد بزرگ را دنبال مي كنند. علاوه بر پوشش شبكه ۳ سيماي جمهوري اسلامي ايران، تلويزيون هاي آلماني RTL، ARD و ZDF به همراه تلويزيون هاي كرواسي، اسلوواني ،۲ شبكه هاي كابلي تلويزيون ايتاليا و سوئيس نيز اين بازي ها را تحت پوشش قرار مي دهند.
ايران و آنگولا فشار كمتري را حس مي كنند
000285.jpg
كاپيتان تيم ملي فوتبال مكزيك از اين كه آنها چيز زيادي از تيم هاي فوتبال ايران و آنگولا نمي دانند، اين را خطرناك خواند. «كلوديو سوارز» با اعلام اين مطلب به رويترز گفت: اين دو تيم به دليل آن كه تيم هاي قدر گروه محسوب نمي شوند فشار كمتري را احساس مي كنند.وي كه با انجام ۸۰ بازي ملي در رده دوم تيمش قرار دارد، خاطرنشان ساخت: اگر ما در بازي اول پيروز شويم فشار تورنمنت هاي قبلي را فراموش مي كنيم و من فكر مي كنم سپس مي توانيم بهترين بازي خود را ارائه دهيم و به مراحل خيلي بالاتر برسيم. مدافع ۳۷ ساله مكزيك كه در يك كنفرانس مطبوعاتي صحبت مي كرد افزود: همه ما اميدواريم كه اين جام جهاني بهترين تورنمنت براي مكزيك باشد.
تمرين آلمان بدون بالاك
تيم ملي آلمان ميزبان جام جهاني ۲۰۰۶ نخستين تمرين خود را در شهر برلين بدون حضور كاپيتان شاخص خود پشت سرگذاشت.
در جلسه اول تمرين آلمان ميشائيل بالاك ستاره بزرگ خط مياني ژرمن ها غايب بود. دليل غيبت كاپيتان ۲۹ ساله انقباض عضله  ران پاي راست او بود و يورگن كلينزمن ترجيح داد تا به بالاك استراحت دهد.
كانيزارس و قهرماني اسپانيا
000288.jpg
«كانيزارس» دروازه بان دوم تيم ملي اسپانيا در اظهارنظري جالب اعلام كرد به قهرماني تيم ملي كشورش در جام جهاني ۲۰۰۶ اميدوار است.كانيزارس كه ذخيره «كاسياس» محسوب مي شود در اين خصوص گفت: ما بر خلاف تاريخ حركت مي كنيم و دوست نداريم اسپانياي هميشه را به مردم جهان نشان بدهيم.مساله مهم اين است كه هدف ما چيزي جز قهرماني نيست. ما در حال فتح بزرگترين افتخار ورزشي در تاريخ كشور اسپانيا هستيم و غير از اين هيچ اتفاق ديگري ما را خوشحال نخواهد كرد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |