متخلفان ۱۳ هزار تومان جريمه مي شوند
اجراي طرح «خط ويژه بزرگراهي»
فردا در بزرگراه چمران آغاز مي شود
ايسنا: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: اجراي آزمايشي طرح «خطوط ويژه بزرگراهي (خط سبز)» همزمان با هفته محيط زيست از روز يكشنبه در بزرگراه چمران آغاز مي شود.
مهندس تشكري هاشمي با اشاره به اين كه نخستين خط ويژه بزرگراهي به طول حدود ۱۱ كيلومتر در بزرگراه چمران راه اندازي مي شود، افزود: در بزرگراه چمران خط كشي هاي لازم انجام و تابلوها و دوربين هاي مورد نياز نصب شده است.
به گفته وي اجراي آزمايشي «خط سبز» قرار بود در ماههاي گذشته انجام شود، اما به دليل همزماني اين طرح با زوج و فرد خودروها و كمبود نيروهاي راهنمايي و رانندگي به تعويق افتاد.
وي تصريح كرد: براي كنترل و جلوگيري از تصادفات و ورود خودروهاي شخصي به خطوط ويژه، برنامه ريزي هاي لازم انجام و كليه مبادي ورودي و خروجي مشخص شده، به علاوه پهلوگاه هايي براي جلوگيري از بروز ترافيك در هنگام تصادف و انتقال خودروها به آن در نظر گرفته شده است. همچنين با بكارگيري سيستم مانيتورينگ كليه تخلفات انجام شده قابل مشاهده است. به گفته تشكري هاشمي ،فيبر نوري در مسير اين اتوبان مستقر شده است كه در صورت نياز به راحتي مي توان تعداد دوربين هاي مستقر را در صورت نياز پليس توسعه داد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران تاكيد كرد: اين خط نيز همانند ساير خطوط ويژه است و رانندگان موظفند از ورود به داخل آن جدا خودداري كنند.
به گفته وي ماموران راهنمايي و رانندگي در مكانهاي مشخص مستقر بوده و علاوه بر آن با سيستم مونيتورينگ و دوربين هاي نصب شده اين خط را كنترل مي كنند.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با تاكيد بر اين كه سوار و پياده كردن مسافر در اتوبانها بجز محل هاي تعيين شده غيرقانوني است به ايسنا گفت: با اجراي خط اتوبوس بزرگراهي جابجايي مسافران با سرعت مناسب و زمان كم انجام مي شود، در عين حال با كاهش تردد خودروهاي شخصي از ميزان ترافيك نيز كاسته خواهد شد.
مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اين كه اجراي آزمايشي اين طرح در بزرگراه هاي «همت» ، «مدرس» و «صدر» نيز به تصويب شوراي ترافيك شهر تهران رسيده است، تصريح كرد: اجراي آزمايشي اين طرح در اين بزرگراه ها نيز بتدريج آغاز خواهد شد.
وي در عين حال از شهروندان خواست براي تردد در اتوبان چمران از سيستم حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
سردار ساجدي نيا، رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيزبا تاكيد بر اين كه خطوط ويژه بزرگراهي بايد يك روز ايجاد شود و گسترش يابد، افزود: مسير ويژه اتوبوس از جنوب به شمال بزرگراه چمران يعني از ميدان توحيد تا پل معلق كه روز يكشنبه افتتاح مي شود، به عنوان يك گزينه آزمايشي است.
رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با تاكيد بر اين كه اولويت در ترافيك با حمل و نقل عمومي است، تصريح كرد: با استقرار نيروهاي راهنمايي و رانندگي، خط ويژه بزرگراهي از روز يكشنبه ۲۱ خرداد ماه مورد كنترل قرار گرفته و ماموران راهور نسبت به كنترل اين خطوط اقدام مي كنند. وي با اشاره به اين كه مأموران راهنمايي و رانندگي در هفته اول اجراي آزمايشي اين طرح به راهنمايي شهروندان مي پردازند، به ايسنا گفت: توقف خودروها و تاكسي ها در اين بزرگراه بجز پهلوگاه هاي مهيا شده ممنوع است. رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با اشاره به اين كه ورود به خط ويژه بر اساس قانون ۱۳ هزار تومان جريمه در پي دارد، گفت: تخلف متخلفان يا از طريق دوربينها ثبت مي شود و يا با اعلام اپراتور بر روي شبكه بيسيم به مأموراني كه در طول مسير اين خط ويژه مستقر هستند، خودرو متخلف متوقف و اعمال قانون مي شود.
|