شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۰۵ - Jun 10, 2006
مردي هشت نفر را در كازرون كشت
ايرنا : يك فرد مسلح به نام (سياوش - م) عصر جمعه با سلاح كلاشينكف در يك روستاي كازرون از توابع استان فارس دختر خود و هفت نفر از اتباع كشور افغانستان را به رگبار بست و كشت. آنچه تا كنون در اين حادثه روشن شده اين است كه پيشتر يكي از اتباع افغاني از دختري در روستاي بورنجان كازرون خواستگاري كرد كه با مقاومت و مخالفت پدر خانواده روبرو شده است. به دنبال اين حادثه با پا درمياني برخي از معتمدين محلي موضوع در حال سامان گرفتن و فيصله يافتن بوده كه پدر خانواده با استفاده از سلاح ، اتباع افغاني و دختر خود كه براي پايان يافتن موضوع مراجعه كرده بودند را به رگبار بسته و كشته است.

در آستانه مسابقات جام جهاني فوتبال ۲۰۰۶
طراحان آشوب هاي فوتبال دستگير شدند
گروه حوادث- اعضاي يك باند كه قصد اجراي نقشه ناامني و آشوب بعد از پايان بازي هاي تيم ملي فوتبال در جام جهاني را داشتند، با هماهنگي معاونت اطلاعات فرماندهي انتظامي اصفهان به دام افتادند.
به گزارش همشهري، ماجراي اجراي اين نقشه زماني فاش شد كه مأموران اطلاعاتي شهر اصفهان متوجه فعاليت گروهي از جوانان در منطقه پاچنار شدند كه قصد تخريب اموال عمومي و ايجاد رعب و وحشت بعد از پايان بازي هاي فوتبال را داشتند. به اين ترتيب درحالي كه كنترل هاي نامحسوس پليس نشان مي داد كه اعضاي اين باند قصد دارند براي طرح ريزي و تقسيم بندي وظايف خود براي تخريب اموال عمومي و ايجاد اغتشاش بعد از برگزاري هر بازي، شب پنج شنبه در باغي دور هم جمع شوند مأموران معاونت اطلاعات اصفهان در يك عمليات غافلگيرانه داخل باغ شده و ۱۰ عضو اين باند را دستگير كردند.متهمان پس از دستگيري به اعمال خلافكارانه خود در ايجاد رعب و وحشت و آشوب اعتراف كردند. پس از انجام اين عمليات، طباطبايي _ دادستان عمومي و انقلاب اصفهان _ با دستور ويژه اي از دادگاه مفاسد اجتماعي و امنيتي خواست رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار دهد.

با بررسي دوربينهاي مداربسته فروشگاه مشخص شد
سرقت خودرو در ۱۰ ثانيه!
000681.jpg
گروه حوادث - دوربينهاي مدار بسته يك فروشگاه زنجيره اي، راز سرقتهاي سارقان لوازم خودرو را كه در كمتر از ۱۰ ثانيه سرقت مي كردند را فاش كرد.
دستگيري اين دو سارق حرفه اي هنگامي در دستور كار ماموران كلانتري ۱۱۲ ابوسعيد قرار گرفت كه از ماه گذشته شكايتهاي متعددي درباره سرقت لوازم داخل خودروهاي پرايد و پژو در مناطق ابوسعيد و منيريه توسط سرنشينان يك پرايد  آلبالويي رنگ به ماموران پليس گزارش مي شد.
به اين ترتيب به دستور رئيس كلانتري ۱۱۲ «ابوسعيد» ، مناطقي كه سرقتها در آنها صورت مي گرفت به طور نامحسوس تحت مراقبتهاي پليسي قرار گرفت و سرانجام صبح پنج شنبه گذشته، متهمان در حاليكه سرگرم سرقت از يك خودروي پژو بودند دستگير شدند.
اما در حالي كه دو مرد ميانسال مدعي بودند مرتكب سرقت نشده اند، پليس به بررسي مجدد فيلم دوربين هاي مداربسته فروشگاه زنجيره اي كه آن نزديكي بود دست زد.
بررسي فيلمها نشان داد كه يكي از سارقان به نام محمد در حالي كه قطعه سيمي در دست داشت، قفل در خودروها را در كمتر از ده ثانيه باز كرده و پس از رفتن به خيابان مجاور، همدست او به نام غلامرضا به سراغ خودرو رفته و اقدام به سرقت اموال و لوازم خودرو مي كرد.
همچنين اين تصاوير نشان داد كه يك زن نيز همراه اين دو عضو باند بوده است.
سارقان منظم!
با دستگيري سارقان در حاليكه بازجويي ها از آنها ادامه داشت، كارآگاهان در جيب يكي از متهمان ليست تمامي اجناس مسروقه آنها را كشف كردند، كه در اين ليست وي مشخصات تمامي اشيايي را كه به سرقت برده بود به طور دقيق يادداشت كرده بود.
با انتقال دو متهم به اداره آگاهي تحقيقات براي شناسايي زن همدست آنها آغاز شده است.

به خاطر تك چرخ زدن، جنايت كردم
000684.jpg
گروه حوادث- عامل جنايت منطقه تهرانسر بعد از گذشت چند روز از وقوع قتل، خود را به پليس معرفي كرد.
به گزارش همشهري- اوايل خردادماه خبر وقوع نزاع مرگباري در منطقه تهرانسر به اطلاع پليس جنايي پايتخت رسيد. قرباني حادثه مجيد نام داشت كه با چند ضربه چاقو توسط جوان ناشناس مجروح شده و قبل از رسيدن به بيمارستان جان سپرده بود.
كارآگاهان اداره دهم آگاهي در بررسي بر روي اين پرونده دو برادر را به عنوان مظنون به ارتكاب اين قتل بازداشت كردند. متهمان منكر ارتكاب قتل بودند ولي پليس تحقيقات از آنان را ادامه داد تا اين كه روز پنج شنبه پسر جوان به نام حسين به كلانتري ۱۵۰ تهرانسر مراجعه كرده و خود را عامل قتل مجيد معرفي كرد.
محمدحسين در جريان بازجويي ها درخصوص انگيزه كشتن مجيد به پليس گفت: روز حادثه قرص اكستازي مصرف كرده بودم. بر سر تك چرخ زدن موتور با مقتول درگير شدم و با ضربات چاقو او را كشتم. سپس فراري شدم. وقتي اثر قرص از سرم پريد، متوجه عمل ناشايستم شده و عذاب وجدان رهايم نكرد به همين دليل خود را به پليس معرفي كردم.

دختر نقاش، به اتهام قتل محاكمه مي شود
000696.jpg
گروه حوادث _ دومين جلسه محاكمه دل آرا دختر نقاشي كه متهم است دو سال قبل يكي از بستگان پدري اش را به قتل رسانده، روز ۲۵ خرداد ماه به رياست قاضي شعبه ۱۰۷ دادگاه عمومي رشت برگزار خواهد شد.
به گزارش همشهري، دل آرا دختر ۱۹ ساله اي است كه در سال ۸۲ پس از آشنايي با پسري به نام اميرحسين تصميم به ازدواج گرفتند اما چون دچار مشكلات مالي بودند، به ديدن يكي از بستگان پدري دل آرا كه پيرزن ثروتمندي بود، رفتند. اين زن مهين نام داشت و دختر و پسر جوان را با آغوشي باز پذيرفت اما هرگز تصور نمي كرد كه ساعتي بعد اين دو جوان نقشه شوم قتل او را اجرا خواهند كرد. دختر و پسر جوان در جنايتي عجيب، پيرزن را با ضربات چوب بيس بال و چاقو به قتل رسانده و از محل فرار كردند.
دل آرا در نخستين بازجويي ها به قتل مهين اعتراف كرد، اما پس از مدتي بيان داشت اعترافاتش به خاطر علاقه شديد به اميرحسين و با اين تصور بوده كه وي به خاطر سن كم خود مجازات نخواهد شد. در نخستين دادگاه دختر جوان به قصاص نفس (اعدام) محكوم شد اما حكم از سوي شعبه ۳۳ ديوان عالي كشور نقض شد و پرونده مجددا به شعبه ۱۰۷ دادگاه عمومي به رياست قاضي جاويدنيا ارجاع شد. در جلسه محاكمه مجدد دختر و پسر جوان دي ماه ۸۴ برگزار شد، دل آرا در جريان برگزاري جلسه محاكمه اش مدعي شد كه هرگز از نقشه قتل اطلاعي نداشته است و قتل توسط اميرحسين صورت گرفته است.
با توجه به آنكه ضربات از سمت راست و با قدرت وارد شده بود، عبدالصمد خرمشاهي وكيل دل آرا، در نخستين جلسه محاكمه وي با بيان اينكه دل آرا چپ دست بوده و نمي توانسته ضربات شديد و مردانه اي كه بر بدن مقتول وارد شده است، زده باشد، خواستار بازسازي صحنه شد.
بر پايه اين گزارش با انجام بازسازي صحنه و مشخص شدن نتايج آزمايشها پزشكي قانوني قرار است جلسه دوم دادگاه محاكمه دل آرا صبح روز پنج شنبه ۲۵ خرداد در شعبه ۱۰۷ دادگاه برگزار شود.

دختر موادفروش مدعي شد:
براي تهديد معتادان، هفت تير مي كشيدم
گروه حوادث - با بازداشت دختري كه مسلح به سلاح گرم و مقدار زيادي مواد مخدر بود پليس جستجوي خود براي دستگيري ديگر اعضاي باند را آغاز كرده است.
به گزارش همشهري، محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس روز گذشته درخصوص دستگيري دختر و پسر جواني كه مسلح به سلاح گرم بودند به همشهري گفت: «ساعت سه بامداد روز جمعه مأموران كلانتري ۱۴۰ در حين گشت زني متوجه تردد يك دختر و پسر جوان در حوالي بلوار سردار جنگل شدند. دستور ايست صادر شد ولي متهمان بدون توجه به فرمان پليس فراري شدند و همين امر سرآغاز تعقيب و گريز پليسي بود. چند دقيقه بعد پليس متهمان را محاصره كرده و هر دو بازداشت شدند. در بازرسي بدني از دختر جوان كه شيرين نام داشت يك قبضه كلت كمري، ۱۰ تير جنگي، مقدار زيادي شيشه و هروئين كشف شد.
پليس از متهم ديگر كه مردي ۳۲ ساله به نام غلام بود ۳۰ گرم شيشه، ۱۹ گرم هروئين و يك ترازوي ديجيتالي كشف كرد. در بازرسي از داخل كفش وي نيز تعدادي قرص اكستازي پيدا شد.»
تورنگ افزود: «متهمان بعد از انتقال به مركز انتظامي در جريان بازجويي ها عنوان كرده اند كه از سه ماه قبل با يكديگر آشنا شده و از آن زمان به پخش مواد مخدر در غرب تهران مي پرداختند. آنان درخصوص علت حمل سلاح به پليس گفته اند كه كلت كمري را از يكي از شهرهاي مرزي كشور خريداري كرده اند و از آن براي تهديد مشتريان مواد مخدري كه قصد داشتند پول مواد خود را پرداخت نكنند استفاده مي كرديم.»
شيرين فاقد سابقه كيفري است و در بازجويي ها عنوان كرده از سوي افرادي كه در پخش مواد مخدر فعاليت دارند اغفال شده و بدون اطلاع خانواده اش اقدام به ارتكاب اين جرايم كرده است.

حوادث خارجي
راننده اتوبوس را به خاطر فضولي كشتم
000693.jpg
000687.jpg
جيسون كلينارد دانش آموز ۱۴ ساله آمريكايي كه در جنايتي وحشتناك راننده اتوبوس مدرسه را به قتل رسانده بود در نخستين جلسه محاكمه اش گفت: راننده ۴۷ ساله را به خاطر فضولي هايش به قتل رساندم.
به گزارش كورت تي وي، روز دوم مارس ۲۰۰۵ جيسون كلينارد دانش آموز ۱۴ ساله كالج استوارت كاونتي ،مثل هر دانش آموز ديگري از خانه خارج شد، او درست مثل دانش آموزان ديگر سوار اتوبوس مدرسه شد، اما لحظاتي بعد كه او يك اسلحه كلت را از جيب خود بيرون كشيده و شروع به شليك به سمت راننده اتوبوس خانم جويس گرگوري كرد، ديگر يك دانش آموز معمولي نبود او تبديل به يك قاتل شده بود. با شليك گلوله ها چندين دانش آموز دختر و پسر ديگري كه در اتوبوس مدرسه بودند وحشتزده شروع به فرياد زدن كردند و لحظاتي بعد همسايه ها كه صداي شليك گلوله و فريادهاي دانش آ موزان را شنيده بودند ، موضوع را به پليس گزارش دادند. هنگامي كه پليس در محل حاضر شد توانست نوجوان ۱۴ ساله اي را در حالي كه اسلحه اي در دست داشت دستگير كند.
در بازجويي هاي صورت گرفته از اين نوجوان وي به قتل راننده زن كه مادر دو كودك بود اعتراف كرد و انگيزه آن را انتقام جويي عنوان كرد.در بررسي هاي صورت گرفته مشخص شد جوان بي رحم از مدتي قبل با خانم جويس گرگوري اختلاف شديدي پيدا كرده است ،چرا كه اين زن دو بار رفتارهاي ناشايست او را به مدير مدرسه و والدينش گزارش كرده بود كه اين مسئله باعث تنبيه او شده بود.
او فضول بود
هفته گذشته بعد از گذشت نزديك به يك سال از جنايت ،جلسه محاكمه اين نوجوان در دادگاه استوارت كاونتي برگزار شد ، در اين جلسه محاكمه بعد از اظهارات دادستان شهر ،جيسون در جايگاه متهم قرار گرفت و با بيان اينكه از مرگ اين زن متاثر است، مدعي شد كه به خاطر فضولي هاي راننده مدرسه، وي را به قتل رسانده است. او گفت: اين زن يك خبرچين بود كه رفتارهاي او و دو نفر از دوستانش را به مدير مدرسه و والدينش اطلاع مي داده و حتي يكبار بعد از آنكه سيگار كشيده بود موضوع را به خانواده اش گزارش كرده كه اين مسئله باعث تنبيه شدن او شده بود و از همان زمان كينه اين زن را به دل گرفته و سرانجام با اسلحه پدرش به سراغ اين زن رفته و او را به قتل رسانده است.
پس از اين اظهارات وكيل مدافع جيسون در جايگاه قرار گرفت و مدعي شد كه كلينارد از مشكلات روحي و رواني عميقي رنج مي برده كه قدرت تشخيص درست را از او گرفته است ،به گفته حقوقدانان چنانچه اين نوجوان در دادگاه گناهكار شناخته شود دادگاه ممكن است براي او حكم حبس ابد صادر كند .

تب فوتبال !
000690.jpg
بي بي سي :تب فوتبال در آستانه آغاز جام جهاني ۲۰۰۶ آلمان ، حيوانات را هم گرفتار كرده است. در كره جنوبي مسابقه فوتبالي بين حيوانات ترتيب داده شد كه تماشاچيان آن هم حيوانات بودند. در اين مسابقه عجيب و غريب ، طوطي ها براي در اختيار گرفتن توپ سماجت زيادي به خرج دادند، دروازه بان هم يك خوكچه هندي بود. تماشاچيان اين بازي فوتبال كه در شهر سئول پايتخت كره جنوبي برپا شد، يك گورخر، يك سگ و يك طوطي ديگر و ميموني كه با جيغ هايش بازيكنان را تشويق مي كرد بودند.

قايقي با ۷۰ سرنشين در بنگلا دش غرق شد
واحد مركزي خبر: واژگون شدن يك قايق در جنوب بنگلا دش ، موجب مرگ ۱۷ نفر شد.
به گزارش خبرگزاري پي.تي.آي هند۲۰ نفر ديگر در اين حادثه كه در خليج بنگال و در كرانه ساحلي بنگلا دش روي داد، ناپديد شدند كه بنا به اين گزارش ۵ تن از قربانيان كودك هستند. ۳۵ نفر از سرنشينان اين كشتي نيز موفق شدند شناكنان خود را به ساحل برسانند. مقام هاي رسمي محلي اعلا م كردند، اين قايق از جزيره سند ويپ با ۷۰ مسافر به سوي سواحل جنوبي بنگلا دش در حال حركت بود كه به علت شرايط بد آب و هوايي غرق شد.

با دعوت از شاهد جنايت
راز قتل بنگاه دار تهراني گشوده مي شود
گروه حوادث_ پليس از فردي كه دقايقي قبل از وقوع جنايت در داخل خودروي ماكسيما شاهد درگيري مردي با مقتول بوده است خواست تا به اداره دهم آگاهي مركز مراجعه كند.
به گزارش همشهري، كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران پنج ماه بعد از وقوع قتل يك مرد كه جسد خون آلود وي در داخل خودروي ماكسيمايش كشف شده بود، روز يكشنبه گذشته موفق به بازداشت مظنون اصلي اين جنايت شدند. اين متهم جوان بعد از گذشت پنج ماه با ترفند خاص پليس به اداره آگاهي كشانده شد و افسر پرونده با هماهنگي كه با بازپرسي پرونده انجام داد وي را به عنوان مظنون ارتكاب قتل مسعود ۲۷ ساله كه مالك يك نمايشگاه خودرو بود، بازداشت كرد. اين جوان منكر ارتكاب قتل مسعود شد ولي شواهد و مداركي در اختيار پليس جنايي قرار دارد كه وي را به عنوان عامل اين جنايت معرفي مي كند.
بازپرس ولي الله حسيني روز گذشته در خصوص شواهدي كه منجر به دستگيري و بازداشت اين مظنون و تحقيقات پليسي و قضايي در طول يك هفته گذشته شده است، به خبرنگار همشهري گفت: در جريان تحقيقات پليس، كارآگاهان متوجه شدند تلفن همراه اين مظنون در تاريخ وقوع اين جنايت كه پانزدهم دي ماه سال ۸۴ بود در همان حوالي در زمان ارتكاب جرم آنتن دهي داشته است. وي افزود: از منزل مظنون بازداشت شده بعد از دستگيري اش مدارك و اسنادي كشف شد كه تحقيقات نشان مي دهد مدارك متعلق به مقتول بوده و روز جنايت همراه وي بوده است. وي در خصوص اسلحه اي كه مسعود به وسيله آن به قتل رسيده است نيز گفت: آلت قتاله از اين مظنون كشف نشده است ولي كشف نشدن اسلحه نمي تواند دليلي بر تبرئه  شدن اين متهم باشد، زيرا مدارك زيادي وجود دارد كه مظنونيت اين فرد را به قطعيت نزديك مي كند.
بر پايه اين گزارش، مدتي بعد از وقوع قتل مسعود، فردي به پليس اطلاع داد كه روز حادثه در حال گذر از محل جنايت شاهد درگيري لفظي مردي در داخل خودروي مقتول با وي بوده است. بدين ترتيب پليس در آخرين مراحل تحقيق خود از اين شاهد خواسته است براي شناسايي چهره مظنون به اداره آگاهي مراجعه كند.

«محسن قمه كش» در دام پليس گرفتار شد
گروه حوادث ـ با دستگيري شرور سابقه داري كه از مدتي قبل تحت تعقيب پليس كرج بود، ۵۰ دست لباس نيروي انتظامي از مخفيگاه وي كشف شد.
به گزارش همشهري، رسيدگي به پرونده اين جوان شرور زماني در دستور كار ويژه پليس آگاهي كرج قرار گرفت كه از اوايل خرداد شكايت هاي متعددي مبني بر حضور يك مرد شرور در محله گلستان سوم به پليس گزارش شد. پليس در بررسي هاي اوليه و تحقيق از اهالي محل متوجه شد، در چند روز گذشته مردي ۳۰ ساله با حضور در خيابان و محله ها اقدام به قمه كشي، عربده كشي و اخاذي از مردم مي كند. با انجام چهره نگاري مشخص شد كه اين مرد شرور محسن (معروف به قمه كش) از افراد شرور و سابقه داري است كه از مدتي قبل تحت تعقيب پليس قرار دارد. بنابراين با انجام عمليات مراقبت نامحسوس پليسي، مخفيگاه شرور سابقه دار شناسايي و وي در يك عمليات ضربتي دستگير شد.
در بازرسي از منزل محسن، ۵۰ دست لباس نيروي انتظامي و يك قبضه اسلحه كمري كشف و ضبط شد. تحقيق از اين مرد در اداره آگاهي كرج ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
خارجي
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
راهنما
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   خارجي   |   فرهنگ و آموزش   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   راهنما   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |