يكشنبه ۲۵ تير ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۳۵ - Jul 16, 2006
تيم ملي ، مربي بزرگ مي خواهد
فوتبال در آستانه تصميمات سرنوشت ساز
006552.jpg
حسن حيدري - ورزش ايران از زمان حضور علي آبادي در پست رياست سازمان تربيت بدني دچار تغيير و تحولات گسترده اي شده است. جابه جايي رؤساي فدراسيون ها با هدف گردش بهتركارها از جمله اقدامات علي آبادي به شمار مي رود. البته هنوز براي ارزيابي عملكرد نيروهاي جديد كمي زود است و بايد در انتظار روزهاي آينده بود.
حتي حضور تيم هاي مختلف هم در بازي هاي آسيايي دوحه قطر نمي تواند ملاك خوبي براي عملكرد رؤساي مختلف فدراسيون هاي ورزشي باشد و بايد زمان بيشتري در اختيار مسئولان جديد گذاشت. علاوه بر فدراسيون كشتي كه با حضور يزداني خرم به آرامش رسيد، بعد از ناكامي تيم ملي در جام جهاني، فدراسيون فوتبال نيز رئيس خود را از دست داد. البته دادكان قبل از حضور تيم ملي در جام جهاني اعلام كرده بود كه در پايان اين بازي ها از سمت خود كناره گيري خواهد كرد.
سازمان تربيت بدني با گماردن كيومرث هاشمي به عنوان سرپرست موقت فدراسيون فوتبال قصد دارد با يك بررسي دقيق و موشكافانه گزينه مناسبي را براي رياست فدراسيون فوتبال پيدا كند. در اين باره گمانه زني هاي فراواني وجود دارد. با ورود داريوش مصطفوي به عنوان دبيركل به ساختمان فدراسيون فوتبال اين شايعه قوت گرفت كه قرار است رياست فدراسيون به دست يك فرد سياسي سپرده شود و عملا مصطفوي همه كاره فدراسيون فوتبال باشد.
البته در سال هاي گذشته تنها دوبار اين اتفاق در فوتبال رخ داده كه دو شخصيت غيرورزشي رياست اين فدراسيون را برعهده گرفته اند. محمد صفي زاده و صفايي فراهاني دو نفري بودند كه عملكرد خوبي هم از خود برجاي گذاشتند.البته بيشترين دغدغه اهالي فوتبال به فرد انتخاب شده نخواهد بود بلكه تصميم گيري هاي او مي تواند تأثير مثبت و منفي بر فوتبال داشته باشد.
يكي از اين تصميم گيري ها كه در اولويت قرار دارد انتخاب سرمربي آينده تيم ملي است كه مي تواند كل اين رشته را تحت تأثير قرار دهد. در حال حاضر گزينه هاي زيادي براي سرمربي گري تيم ملي مطرحند. فيليپ تروسيه، خوزه پكرمن، ريكاردو لاولپه، ديك ادوكات و... ازجمله مربيان برجسته دنيا هستند كه كارنامه درخشاني را دارند اما بايد ديد آيا آنها حاضر هستند در ايران به كار بپردازند. البته فدراسيون فوتبال براي يك بار هم كه شده بايد در انتخاب سرمربي تيم ملي به يك گزينه صحيح برسد و با انتخاب يك سرمربي سرشناس راه را براي رسيدن به موفقيت در سطحي گسترده تر در اين رشته باز كند. انتخاب اين نام هاي سرشناس اين خاصيت را دارد كه حداقل آنها توصيه پذير نخواهند بود و به طور مستقل عمل خواهند كرد.از آخرين باري كه رهبري تيم ملي به يك مربي ايراني سپرده شد خاطرات خوشي در ذهن به ياد نداريم. در بازي هاي مقدماتي جام جهاني ۱۹۹۸ فرانسه وقتي سكان رهبري تيم ملي به محمد مايلي كهن سپرده شد تيم ملي نتوانست به طور مستقيم به جام جهاني راه يابد و اگر درايت رئيس وقت فدراسيون فوتبال نبود و مايلي كهن بركنار نمي شد معلوم نبود آيا تيم ما موفق به صعود به جام جهاني ۹۸ فرانسه مي شد يا خير، تيم ملي ايران در رقابت هاي مقدماتي جام جهاني ۹۴ آمريكا نيز به دست يكي از همين مربيان وطني از صعود به جام جهاني بازماند. در آن زمان نيز صفي زاده بلافاصله بعد از نرفتن تيم ملي به جام جهاني دستور بركناري او را صادر كرد. با اين ذهنيت از مربيان ايراني مشخص نيست براساس كدام معيار و ارزشيابي فدراسيون فوتبال با يك عقب گرد قصد دارد سكان رهبري تيم ملي را به مربياني از اين دسته بسپارد.سازمان تربيت بدني بايد از هم اكنون با دخالت مستقيم در اين تصميم گيري اعمال نظر كند تا كساني كه پيش از اين آزموده شده اند دوباره قبول مسئوليت نكنند. سازمان تربيت بدني مهم ترين مرجع تصميم گيري مي تواند با كاستي هاي اين رشته مبارزه كند و اكنون زمان آن رسيده تا   علي آبادي در يك اقدام سنجيده به اين معضل بزرگ فوتبال خاتمه بخشد.

تأكيدعلي آبادي بر استفاده از ديدگاه هاي
صاحب نظران فوتبال
ايرنا- رئيس سازمان تربيت بدني در نشست مربيان، مديران عامل باشگاه ها و پيشكسوتان رشته فوتبال، بر استفاده از ديدگاه هاي صاحب نظران اين رشته در تصميم گيري ها تاكيد كرد.محمد علي آبادي در اين نشست كه در محل آكادمي  ملي المپيك بر پا شده  است، گفت: دانش و سابقه فوتبال در ميان همين جمع حاضر خلاصه مي شود كه بايد از توانايي هاي ارزشمند آنان به بهترين نحو استفاده كنيم.وي افزود: لازم است در چارچوب مديريت ورزش، دلها را به هم نزديك كرده و اختلاف ها را كنار بگذاريم تا از دانش موجود به بهترين شكل استفاده شود.علي آبادي، اين امر را باعث ارتقاء جايگاه فوتبال ايران در مجامع جهاني دانست و گفت: دنيا ننشسته كه ما حركت كنيم و لازم است ما بيش از پيش در جهت پيشرفت گام برداريم.وي افزود: شماري از كشورهاي جهان در حال حاضر بيشتر روي زيرساخت ها كار مي كنند تا بتوانند در رقابت گوي سبقت را از ديگران بربايند.علي آبادي اظهار اميدواري كرد كه با برقراري ارتباط بيشتر با صاحب نظران در رشته فوتبال و استفاده از دانش و توانايي هاي ذهني پيشكسوتان فرصتي ايجاد شود كه فوتبال ايران در آسيا و جهان به حق واقعي خود دست يابد.

«كيومرث هاشمي»:
با هيچ گزينه اي براي رهبري تيم ملي گفت و گو نكرده ايم
006546.jpg
ايرنا: سرپرست  فدراسيون  فوتبال  گفت  تاكنون  با هيچ  گزينه اي  براي  سپردن  هدايت تيم  ملي  فوتبال  ايران  گفت  وگو نكرده ايم .
«كيومرث  هاشمي»  در اين  باره گفت  اين  روزها گمانه زني هايي  براي  هدايت  تيم  ملي  فوتبال  ايران  از سوي  برخي  از رسانه ها صورت  گرفته است  ولي  تاكنون  مسئولان  فدراسيون  فوتبال  با هيچ يك  از اين  گزينه ها صحبت  نكرده اند و قصد دارند پس  از استماع  ديدگاه هاي  كارشناسان نسبت  به  تعيين  مربي  تيم  ملي  اقدام  كنند.
وي  افزود: ديدگاه هاي  اعضاي  حاضر در اين  جلسه  راهگشاي  ما در انتخابات  آينده  خواهد بود و اميدوارم  هر آنچه  به  نفع  فوتبال  است  با يك  خرد جمعي  تصميم گيري  شود.

منصور برزگر خبر داد:
مسابقات انتخابي به صورت دو حذفي برگزار مي شود
ايسنا- مدير تيم هاي ملي كشتي آزاد از برگزاري مسابقات انتخابي تيم ملي به صورت دو حذفي خبر داد.منصور برزگر اظهار كرد: براي اين كه يك كشتي گير بر اثر حادثه از جريان رقابت ها به طور كامل خارج نشود، مسابقات انتخابي را به صورت دو حذفي برگزار مي كنيم.
با اين شرايط نفرات بازنده باز هم شانس مبارزه خواهند داشت. وي همچنين در خصوص چگونگي انتخاب تيم ملي گفت: در مسابقات انتخابي خيلي مسايل مشخص مي شود اما چون امكان رخ دادن هرگونه حادثه اي وجود دارد، كميته فني براي اين مسايل تشكيل شده و هدف نهايي ما اعزام بهترين نفرات به مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي قطر است.

تيم ملي هندبال ايران امروز به روسيه مي رود
گروه ورزشي - تيم ملي هندبال ايران براي برپايي اردويي يك هفته اي امروز عازم روسيه مي شود.
محل اقامت اردونشينان هندبال شهر كرسنودار در شرق مسكو خواهد بود. در اين سفر ۲۰ بازيكن تيم ملي هندبال ايران را همراهي مي كنند. جدا از يوري كليم اف به عنوان سرمربي، محسن طاهري و علي حبيبي هم به عنوان مربي او را ياري مي دهند.
سرپرستي اين تيم با كامران رهبري است. در آخرين مراحل اين سفر از سوي فدراسيون هندبال حبيبي به عنوان دستيار اول كليم اف به تيم ملي فراخوانده شد. تيم ملي هندبال ايران خود را آماده حضور در بازيهاي آسيايي دوحه مي كند.

مسابقات دووميداني جوانان آسيا
دوندگان۴۰۰ و۸۰۰ متر در فينال
ايسنا: مسابقات دووميداني جوانان آسيا با حضور پنج ورزشكار ايراني برگزار شد كه طي آن رضا بوعذار و مهرداد محمدي در دوهاي ۴۰۰ و ۸۰۰ متر به مرحله نهايي راه يافتند.
ورزشكاران ايراني در اولين روز، مسابقات خود را در دور مقدماتي دسته ۲۰۰متر آغاز كردند كه طي آن سروش شيباني با قرار گرفتن در مكان چهارم گروه خود از حضور در مرحله نهايي بازماند.
در ادامه مسابقات نيز نوبت به رضا بوعذار رسيد. وي در گروه دوم دو ۴۰۰ متر با ركورد ۴۷ ثانيه و ۱۷ صدم ثانيه به عنوان اولين نفر به فينال رقابت ها راه يافت.
وي امروز در فينال ۴۰۰ متر شانس اصلي كسب عنوان قهرماني به شمار مي رود.
آخرين رقابت روز اول در ماده ۸۰۰ متر بود كه امير مرادي در گروه اول و مهرداد محمدي در گروه دوم دو دونده كشورمان بودند كه هر دو در گروه هاي خود با زمان هاي ۱ دقيقه و ۵۴ ثانيه در مكان چهارم قرار گرفتند و هر دو به فينال راه يافتند و روز دوشنبه در مرحله فينال بايد با حريفان خود به رقابت بپردازند. در اين رقابت ها محسن مقدم در رشته پرتاب چكش با ركورد ۶۷ متر به مقام سوم رسيد و اولين مدال پرتاب چك را براي ايران به ارمغان آورد.

پيمان اكبري:
واليبال ايران نيازمند مناسبات قوي تر با اروپاست
006549.jpg
گروه ورزشي - علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران از سفر اروپايي خود به تهران بازگشت. پيمان اكبري كاپيتان اين تيم با مثبت ارزيابي كردن حضور واليبال كشورمان در اين تورنمنت آن را بسيار ارزشمند خواند و اظهار اميدواري كرد كه مناسبات واليبال ايران با اروپا بيش از اين توسعه پيدا كند.وي با بيان اين كه كمپ تيم ملي ايتاليا هر ماهه شاهد برگزاري تورنمنت هاي چندجانبه با حضور كشورهاي مختلف جهان است گفت: اگر همه ساله در چندين نوبت تيم هاي ملي واليبال ايران بتوانند با حريفان صاحب سبك خود روبه رو شوند ديگر هراسي از رويارويي با تيم هاي برتر جهان نخواهيم داشت،  همان گونه كه حريفان اصلي ما مثل ژاپن، چين وكره اين چنين عمل مي كنند.وي از تيم دوم لهستان به عنوان تيمي پرقدرت در رقابت هاي چهارجانبه ايتاليا ياد كرد و اعلام داشت:  تيم ما براي رسيدن به آمادگي مطلوب براي مسابقات جهاني و بازي هاي آسيايي راه سختي در پيش دارد.
تيم هاي برتر كارگران
رقابت هاي ليگ برتر و دسته اول واليبال كارگران تهران پس از سه ماه تيم هاي برتر خود را شناخت. در ليگ برتر عناوين اول تا سوم نصيب تيم هاي پارس مينو، زامياد و مارگارين شد. در اين رده بازيكنان مطرحي چون محمد عمده غياثي، بهمن جهانديده، ساسان ثاني، علي نقدي، حسام بخششي و حميد جعفري حضور داشتند. مسابقات دسته يك نيز با قهرماني تيم ايران خودرو ديزل همراه بود و تيم هاي مترو و سديد به ترتيب دوم و سوم شدند. بازي هاي روز پاياني در حضور جواد گلپرور مديركل تربيت بدني وزارت كار و حسن حميدي رئيس تربيت بدني كارگران استان تهران انجام شد.

خبرهاي فوتبال جهان
استراليا و ميزباني جام جهاني ۲۰۱۸
مريم دري منش -تنها چند روز بعد از پايان جام جهاني، تلاش كشورها براي ميزباني جام جهاني ۲۰۱۸ شروع شده است. در اين ميان استراليا فعاليت چشمگيري را آغاز كرده و سياستمداران اين كشور از برگزاري مسابقات جام جهاني در آنجا حمايت كرده اند. جان هوارد نخست وزير استراليا در اين باره گفت: دولت استراليا همه سعي خود را براي برگزاري اين بازي ها در سال ۲۰۱۸ به كار خواهد برد.لازم به ذكر است كه دوره بعدي جام جهاني در سال ۲۰۱۰ ميلادي در آفريقاي جنوبي برگزار مي شود و قرار است اين مسابقات در سال ۲۰۱۴ در يكي از كشورهاي آمريكاي جنوبي انجام گيرد.
ريبه ري در بايرن مونيخ
006543.jpg
باشگاه بايرن مونيخ آلمان قصد به خدمت گرفتن ريبه ري فرانسوي را دارد. فليكس ماگات سرمربي اين تيم گفت: او در مسابقات جام جهاني بسيار موفق بود و از فصل گذشته نيز در باشگاه المپيك مارسي خوش درخشيد. او بازيكن بسيار جالب توجهي است.اولي هوينس مدير بايرن نيز درمورد اين بازيكن ۲۳ ساله گفت: وي در جام جهاني تأثير زيادي بر من گذاشت. وي بسيار دونده است و در دريبل كردن هم بسيار تواناست. او كسي است كه در بازي ريسك مي كند و از دوئل هاي تن به تن هراسي ندارد.البته باشگاه المپيك مارسي به اولين پيشنهاد بايرن پاسخ داده است كه ريبه ري فروشي نيست.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |