پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۳ - Aug 31, 2006
شرايط جديد بازنشستگي جانبازان و آزادگان اعلام شد
گروه اجتماعي- سازمان تامين اجتماعي بر اساس مصوبه جديدي شرايط بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي و آزادگان را اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان تامين اجتماعي، دارا بودن حداقل۲۰ سال سابقه خدمت قابل قبول از لحاظ بازنشستگي يا بيمه پردازي براي جانباز يا آزاده و حداقل شرط سني 50 سال سن براي مردان و 45 سال سن براي زنان شرط لازم براي بازنشستگي جانبازان و آزادگان است.
بر اساس اين گزارش، جانبازان و آزادگان مشمول اين بخشنامه در صورتي كه مدت سابقه مبناي بازنشستگي آنها با احتساب مجموع سابقه خدمت يا بيمه پردازي (حداقل 20 سال) و سنوات ارفاقي (حداكثر 10 سال )، 30 سال تمام باشد از احراز حداقل شرط سني بازنشستگي معاف خواهند بود.
به منظور اجابت و بررسي درخواست بازنشستگي جانبازان و آزادگان شاغل در دستگاه هاي دولتي يا وابسته به دولت، ارائه درخواست بازنشستگي از طرف متقاضي به دستگاه محل خدمت و سپس ارائه آن توسط دستگاه به آخرين شعبه وصول كننده حق بيمه الزامي است، در حالي كه آن دسته از جانبازان و آزادگان كه در بخش خصوصي شاغل هستند مي توانند به طور مستقيم درخواست بازنشستگي خود را به آخرين شعبه وصول كننده حق بيمه ارائه كنند.
بر پايه اين گزارش، جانبازان و آزادگان شاغل در دستگاه هاي دولتي يا وابسته به دولت، نهادهاي عمومي غيردولتي و دستگاه هاي داراي مقررات استخدامي خاص، با داشتن شرط حداقل سن و سابقه و با ارائه درخواست بازنشستگي خود از طرف دستگاه ذي ربط به سازمان تامين اجتماعي و ارائه مدارك مورد نياز اين سازمان؛ از جمله گواهي مربوط به ميزان سنوات ارفاقي جانبازان و آزادگان شاغل در كليه دستگاه هاي دولتي يا وابسته به دولت كه توسط شوراي امور اداري و استخدامي كشور صادر مي شود، بازنشسته مي شوند .
شايان ذكر است سنوات ارفاقي جانبازان بر اساس بند 1 ماده واحده قانون نحوه بازنشستگي جانبازان انقلاب اسلامي مصوب 1/9/67 به اين شرح است: درجات بين 20 تا 40 درصد جانبازي حداقل 3 و حداكثر 6 سال، درجات بيش از 40 درصد تا آستانه از كارافتادگي كامل حداقل 6 و حداكثر 10 سال است كه تعيين ميزان آن به تناسب درجات فوق خواهد بود و خدمت مازاد بر 30 سال مشمولان اين بخشنامه در تعيين حقوق بازنشستگي آنها قابل محاسبه نخواهد بود.

وزير بهداشت:
بخش هاي نگهباني و پذيرش بيمار
مهمترين عوامل نارضايتي مردم هستند
014328.jpg
گروه اجتماعي-  وزير بهداشت،  درمان و آموزش پزشكي با اشاره به نتايج يك پژوهش در خصوص عوامل رضايتمندي در اورژانس ها، بخش هاي نگهباني و پذيرش بيماران را مهمترين عوامل نارضايتي بيماران در بدو ورود به بيمارستان دانست.
كامران باقري لنكراني در همايش پزشكان سلامت با بيان اين مطلب تصريح كرد: بسيار اتفاق افتاده كه اقدامات اساسي و مناسب و به موقع پزشكان با حاشيه هاي بي مورد و نظام اداري تعريف نشده زير سؤال مي رود. وي در ادامه با اشاره به تفاوت نگاه به سلامتي و بيماري از گذشته تا به امروز خاطرنشان كرد: در حال حاضر علاوه بر سلامت روحي و جسمي، سلامت اعتقادي بسيار مورد تاكيد جامعه پزشكي قرار دارد. در دنياي امروز تنها پيشگيري مهم نيست بلكه بايد به ارتقاي سلامت بينديشيم. وي با تاكيد بر اين كه نگاه پزشكان ما بايد نگاهي جامع باشد، به ايسنا گفت: متاسفانه يكي از گرفتاري هاي حال حاضر جامعه پزشكي درگير شدن با مراقبت هاي تلسكوپي از بيماران در مراحل ابتدايي است. اين مسئله به خوبي نمي تواند بيماري را در مراحل ابتدايي نشان دهد و عموما پزشكان در اين مرحله اشتباه مي كنند. وزير بهداشت تصريح كرد: توقع ما از پزشكان عمومي كه خط اول مراقبت هاي پزشكي هستند اين است كه ديدي جامع نسبت به بيمار داشته باشند و با به كارگيري 4 فاكتور دانش، مهارت،  تجربه و انگيزه با بيمار برخورد كنند.

۵۰ درصد اعتبارات بخش سلامت،
در بخش خصوصي هزينه مي شود
گروه اجتماعي- مطلوب نبودن خدمات بيمارستانهاي دولتي موجب مي شود بيمارستانهاي خصوصي تنها با ظرفيت 12 درصد از تخت هاي بيمارستاني كشور، نيمي از اعتبارات بخش سلامت را به خود اختصاص دهد.مخبر كميسيون بهداشت و درمان مجلس همچنين اعلام كرد: با توجه به كسري بودجه يك ميليارد توماني وزارت بهداشت، هر يك از پرسنل اين وزارتخانه بين يك تا دو ميليون تومان مطالبه معوقه دارند. عوض حيدرپور افزود: حدود 80 درصد اين كسري شامل هزينه هاي پرسنلي اين وزارتخانه مي شود كه بر اين اساس به طور متوسط هر يك از پرسنل وزارت بهداشت اعم از پزشك، پرستار و غيره و اعم از رسمي، پيماني، قراردادي و شركتي بين يك تا ميليون تومان مطالبات معوقه دارند و به همين علت مسئولان وزارت بهداشت خواستار رسيدگي جدي به اين موضوع براي پرداخت مطالبات معوقه پرسنل هستند.

سازمان انتقال خون نيروي متخصص ندارد
گروه اجتماعي- صدف كوه كن: رئيس سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر، هيچ نيروي متخصصي كه در زمينه طب انتقال خون تحصيل كرده باشد در مراكز انتقال خون وجود ندارد.
ابوالقاسمي در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام اين خبر افزود: تنها متخصصين موجود در كشور حدود 200 نفر متخصص خون و انكولوژي هستند كه با توجه به تعداد مراكز درماني، بيمارستانها و مراكز انتقال خون در سراسر كشور، رقم بسيار ناچيزي را تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به لزوم تحقيقات و آموزش در سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون درصدد برداشتن گام هاي اساسي تري در اين زمينه است، چنانچه در حال حاضر، طرح پذيرش اختصاصي دانشجو را به شوراي گسترش دانشگاهها ارائه كرده و خواستار پذيرش مستقل دانشجو در رشته طب انتقال خون است.
ابوالقاسمي ادامه داد: تربيت نيروي كارآزموده و متخصص در جهت تكامل زنجيره توليد، نگهداري و انتقال سالم و اصولي خون به نيازمندان، ضروري به نظر مي رسد.رئيس سازمان انتقال خون در ادامه به عملكرد يك سال اين سازمان اشاره كرد و از رشد 11 درصدي خون گيري نسبت به سال گذشته خبر داد. وي گفت: هدف ما كه دستيابي به جهش 20 درصدي در خون گيري بوده است، در برخي از استانها به خصوص استانهاي ضعيف كه نياز به خون بيشتري داشته اند، به نتيجه رسيده است.
حداكثر سن براي نامزدي در انتخابات مجمع ملي جوانان
فارس: در آستانه برگزاري انتخابات مجمع ملي جوانان استان تهران اعلام شد:تنها جوانان 20 تا 29 سال مي توانند در انتخابات مجمع ملي جوانان شركت كنند.آناهيتا زماني، نايب رئيس مجمع ملي جوانان استان تهران با اعلام اين مطلب افزود:تصميم فوق با تصويب هيات رئيسه اين مجمع اتخاذ شده است. وي اظهار كرد: اين انتخابات در سطح استان و هر ساله در شهريورماه برگزار مي شود.

نخستين تعاوني معتادان بهبود يافته آغاز به كار كرد
گروه اجتماعي مينا شهني:نخستين تعاوني فراگير معتادين بهبود يافته راه اندازي شد.
بهرام بهرامسيري معاون كارآفريني و اشتغال سازمان بهزيستي كشور گفت: هيأت موسس اين تعاوني را 7 نفر از معتادان بهبود يافته تشكيل مي دهند و ساير اعضا از ميان بهبود يافتگاني انتخاب خواهند شد كه حداقل يك سال از زمان بهبودي شان گذشته باشد.
وي با اشاره به اينكه در سال جاري 330 تعاوني در سراسر كشور براي افراد تحت پوشش بهزيستي راه اندازي خواهد شد افزود: از ميان اين 330 تعاوني كه در 30 استان كشور راه اندازي مي شوند 30 تعاوني به صورت فراگير در استانها داير خواهد شد و 300 تعاوني ديگر براساس جمعيت تحت پوشش براساس شرايط جغرافيايي و نيازمنديهاي منطقه اي احداث خواهند شد.
معاون كار آفريني و اشتغال سازمان بهزيستي شاخص هاي عمده طرح هاي كارآفريني اين سازمان را براساس سه محور: 1 تبديل فرد بدون مهارت به فرد ماهر 2 توليد كارآفرين جديد در حوزه سازمان 3 ايجاد كسب و كار و افزايش درآمد خانواده ها عنوان كرد و گفت: ما به دنبال ايجاد امنيت شغلي از طريق توانمندسازي افراد تحت پوشش بهزيستي هستيم و در اين مسير از طرح هاي كوچك و بنگاههاي اقتصادي كوچك حمايت مي كنيم.
براساس گفته هاي بهرامسيري تا پيش از اين سازمان بهزيستي قصد ايجاد صندوق حمايت از فرصتهاي شغلي معلولان را داشت اما با ايجاد طرح تاسيس صندوق مهر امام رضا (ع) بنابر مصوبه كميسيون امور اجتماعي هيأت دولت قرار شد تا به جاي تاسيس صندوق حمايت از فرصتهاي شغلي معلولان، از اين پس از طريق تفاهمنامه با وزارت كار و امور اجتماعي و امكانات صندوق مهر امام رضا (ع) اهداف اشتغالزايي معلولان پيگيري شود.
بهرامسيري، با گلايه از ناهماهنگي بين بخشي برخي دستگاههاي اجرايي گفت: 20 ميليارد تومان از محل وجوه اداره شده براي اشتغالزايي در بهزيستي در نظر گرفته شده است اما با گذشت 5 ماه از سال جاري هنوز اين اعتبار اختصاص پيدا نكرده است.
وي با اشاره به 150 هزار نفر پشت نوبتي اشتغال سازمان گفت: حتي اگر اين مبلغ به درستي توزيع شود بين 12 تا 10 هزار نفر فرصت اشتغال خواهند داشت كه نسبت به پشت نوبتي رقم قابل ملاحظه اي نخواهد بود.
معاون كارآفريني و اشتغال بهزيستي، تعداد افراد استخدام شده در دستگاههاي دولتي را طي 3 سال گذشته از سال 83 تاكنون 170 نفر اعلام كرد و توضيح داد: از اين پس 3 درصد از پستهاي استخدامي سازمانها و وزارتخانه ها كسر و در اختيار بهزيستي قرار خواهد گرفت. در اين راستا سازمان هاي مديريت و برنامه ريزي استان ها در هر مورد، رونوشت مجوزهاي استخدامي صادره را براي سازمان بهزيستي كشور ارسال مي كند.

پاسخ مسئولان
مشكل فني برطرف شد
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالغرب تهران در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم تحت عنوان مشكل فني را برطرف كنيد مورخ 20/6/85 اعلام كرده است: خاموشي اتفاق افتاده براثر اتصال كابل 20 كيلوولت فيدر اعتماد به علت گودبرداري ساختمان در تقاطع بلوار آسيا و رسالت و همچنين 3 مورد اتصالي كابل روي مفصل هاي كابل و يك مورد جدا شدن ارتباط جمپر از خط هوايي 20 كيلو ولت بوده كه برطرف شده است.
مشكل برق حل شد
همين روابط عمومي در پاسخ به پيام درج شده در ستون با مردم مورخ 5/5/85 درخصوص نوسان برق شهرك آزادي توضيح داده است: خاموشي اتفاق افتاده براثر سرقت شبكه  هوايي بوده كه با دو فاز يكي كردن شبكه موقتاً مشكل مرتفع گرديد و در نهايت با برقراري سه فاز شبكه مشكل به طور كامل برطرف شده است.

با مردم
توسعه مترو، خواسته مردم است
بدون ترديد، شبكه مترو در شهر تهران يكي از بهترين و مطمئن ترين روش ها براي جابجايي مسافران و سفرهاي درون شهري است اما بايد به توسعه اين شبكه به عنوان اولويت مهم طرح هاي شهري بهاي لازم داده شود. تقاضاي روزافزون مردم در صف هاي طولاني و جمعيت فشرده داخل واگن ها بروز كرده و لذا بايد سرعت كافي براي تكميل و توسعه خطوط مترو در تهران به كار گرفته شود، بخصوص كه ترافيك سنگين تهران هر روز خسارات بيشتري متوجه اقتصاد ملي ما مي كند.
آقاي ابوطالبي تهران
فار غ التحصيل بيكار
دخترم فارغ التحصيل رشته فيزيك با گرايش رياضي فيزيك از پذيرفته شدگان دانشگاههاي سراسري است، اما متاسفانه در قوانين استخدامي آموزش و پرورش فارغ التحصيلان اين رشته فقط با گرايش علوم تجربي مي توانند استخدام شوند. شرايط و امكانات استخدام براي اينگونه فارغ التحصيلان چيست و اين افراد تا كي بايد بيكار بمانند؟
يك مادر بازنشسته از قائم شهر
سند خانه ها را تحويل بدهيد
تقاضا داريم اسناد خانه هاي مسكوني واقع در برج هاي خيابان نواب به ساكنان آنها داده شود. عدم تحويل اسناد، مشكلات گوناگوني به بار آورده است.
آقاي ماني ها تهران
وضعيت بحراني يك رودخانه
رودخانه چشم كيله از رودخانه هاي مهم مازندران و شهر تنكابن است، اما متاسفانه به دليل ساخت و سازهاي بي رويه و تجاوز به حريم رودخانه، آلودگي بر اثر نفوذ زباله و پساب، اين رودخانه در وضعيت بحراني قرار گرفته است. چرا مواهب پروردگار را حفظ نمي كنيم؟ اين مواهب متعلق به همه نسل هاست.
ناهيد تازه كند چالوس
چرا برخورد قانوني نمي شود؟
چسباندن برچسب هاي تبليغاتي روي در خانه ها، بخشي از تلاش سازمان زيباسازي شهرداري تهران براي پاكيزه و زيبا نگهداشتن شهر تهران را هدر مي دهد، چرا با اين تخلفات برخورد قانوني نمي شود؟
اسماعيل نظري پور تهران
تقدير و تقاضا
از شهردار تهران به خاطر همه تلاشها و فعاليتهاي شبانه روزي و طاقت فرسايش كه دارد و آرام آرام تهران را به يك ابر شهر آبرومند تبديل مي كند سپاسگزارم. اما از ايشان اين تقاضا را نيز دارم كه نظارت جدي تري را بر فروش ميوه ميدانهاي ميوه و تره بار كه اغلب با كيفيت نازل به دست مردم مي رسند و كالاهاي مرغوب را فقط افراد خاص دريافت مي كنند، داشته باشند.
آقاي كبريايي تهران
قرار بود زنده گيري شوند
من ساكن تهران نيستم، اما مثل هر انساني، معتقدم كه زندگي مخلوقات پروردگار را حتي المقدور بايد حفظ كرد. قرار بود، سگ هاي سرگردان در تهران با همكاري سازمان دامپزشكي زنده گيري شده و پس از مراقبت هاي بهداشتي، به عنوان سگ نگهبان به متقاضيان در خارج از تهران واگذار گردد. كشتار سگها مي تواند آخرين راه حل باشد ، اما آيا راه حل پيشنهادي اجرا شده است؟
سيده فاطمه موسوي ساري
نان بدون كيفيت
من يك بازنشسته هستم و 82 سال سن دارم، اما واقعاً اين نان ها را با اين كيفيت نمي شود خورد. مسئولان انصافي كنند و تدابيري براي بهبود كيفيت نان مصرفي مردم بينديشند و از طرفي از گوشه چشمي نيز به ما كهنسالان بنگريد كه چگونه ناني كه مايحتاج اصلي زندگي ماست به اين گونه هدر مي رود.
يوسف ظهيري كارمند بازنشسته
بيمه همگاني، گامي به سوي عدالت است
در ميان انواع پوشش بيمه در كشور ما،  هنوز بيمه سراسري و همگاني به صورتي كه مردم نيازمند در سراسر كشور از آن برخوردار شوند به اجرا درنيامده است، در حالي كه اين طرح از جمله طرح هاي اصلي و فراگير دولت محترم مي باشد و اگر اجرا شود،  گام مهمي به سوي عدالت اجتماعي خواهد بود.
آقاي رحماني كهنوج
توزيع نامناسب نان ساندويچي
بارها مشاهده شده است كه نان هاي ساندويچي و باگت هاي مورد استفاده اغذيه فروشي ها و سوپرماركت ها، صبح زود قبل از باز شدن مغازه ها مقابل در ورودي آنها گذاشته مي شود و من خودم بارها شاهد بودم كه حيوانات و حشرات موذي و غيره به درون كيسه هاي نان وارد مي شوند و ظاهراً همان نان ها بعدا به صورت ساندويچ به شهروندان عرضه مي شود. سؤال اين است آيا اين روش از نظر وزارت بهداشت مورد تاييد است و اگر نيست چرا راهكارهاي مناسبي براي اين نوع توزيع به كار گرفته نمي شود؟
آقاي آقامعلي زاده تهران
سند مالكيت نداريم
مجتمع تجاري اداري كاكتوس واقع در اول خيابان خليج فارس (روبه روي بيمارستان شماره 2) سالهاست سند مالكيت ندارد به همين دليل ساكنين اين مجتمع به خاطر نداشتن سند مالكيت سرگردان مانده اند. از شهرداري تقاضا داريم به نوعي با مالك مربوطه به توافق برسد تا ما نيز از اين بلاتكليفي خارج شويم.
آقاي حسني تهران
پيش شرط براي وام 10 ميليون توماني
به رغم اعلام قبلي مبني بر پرداخت وام 10 ميليون توماني مسكن به افراد نيازمند و كم درآمد، در صورت اثبات نياز با روش هاي قانوني، به تازگي سازمان مسكن و شهرسازي با در نظر گرفتن پيش شرط هايي، بسياري از اقشار كم درآمد جامعه را از دريافت چنين وامي محروم كرده است، در حالي كه هدف اصلي دولت محترم، تامين نياز اقشار كم درآمد جامعه و كساني است كه زير خط فقر قرار دارند. اميد است با حذف پيش شرط ها، وام اعلام شده به همه نيازمندان واقعي پرداخت گردد.
آقاي مالكي تهران

در نخستين همايش صرع و زندگي
خانواده هاي مبتلايان به صرع آموزش مي بينند
گروه اجتماعي- مريم غفاري: مراقبت هاي پيش از تولد، كنترل تب در كودكان ،كاهش ضربه مغزي ، كنترل بيماريهاي عفوني و انگلي، زايمان هاي بي خطر و مشاوره ژنتيك شش گام اساسي سازمان جهاني بهداشت براي پيشگيري از ابتلا به صرع است .
شهرام ابوطالبي ، متخصص مغز و اعصاب و دبير همايش صرع و زندگي به همشهري گفت : با توجه به اينكه 1 تا 2 درصد جمعيت دنيا را بيماران مصروع تشكيل مي دهند نحوه برخورد بيماران، خانواده و جامعه با اين افراد از اهميت ويژه اي برخوردار است. وي افزود: صرع بر خلاف تصور مردم جامعه بيماري لا علاج و ناتوان كننده اي نيست و تقريبا  80 تا 90 درصد بيماران مي توانند زندگي طبيعي داشته باشند، تنها 10 تا 20 درصد مصروعين دچار ناتواني ها و محدوديت در زندگي مي شود.وي گفت : اپي لپسي يا صرع ، حالتي است كه تشنج ها و طوفان الكتريكي در مغز به طور مرتب وبا فاصله زماني خودبخود ايجاد شده و خاموش مي شود كه در نتيجه آن ، شخص براي مدت كوتاهي از هوش مي رود.
مطالعات پژوهشگران كشور نشان مي دهد، 2/21درصد مبتلايان به صرع ، دچار ميگرن نيز هستند و ميانگين سن در مبتلايان 14 سال است. منير نوبهار درخصوص نتايج تحقيق خود در رابطه با بيماري صرع مي گويد: 64 درصد بيماران مبتلا به صرع از بيماري و عوامل ابتلا به آن آگاهي ندارند و 9/18 درصد آنها در برقراري ارتباط اجتماعي داراي محدوديت هستند كه 1/8 درصد داراي مشكل عدم مصرف مرتب دارو، 5/40 درصد محدوديت فعاليتهاي ورزشي ۲۳، درصد مشكلات ازدواج و اقتصادي هستند.
اين گزارش حاكي است  در 70 درصد موارد حملات صرع با يك دارو به طور كامل كنترل مي شوند و در۱۰درصد موارد شدت و فركانس حملات غير قابل كنترل و مقاوم باقي مي مانند.اين گزارش مي افزايد ، يك سوم از مبتلايان به صرع د ر خواب دچار خفگي مي شوند كه احتمال بروز اين اختلالات تنفسي در حين خواب در مردان مصروع 2تا 4 برابر بيشتر از زنان است كه يكي از روشهاي درماني آن ، ايجاد فشار مثبت و ممتد در مجاري تنفسي و استفاده از وسيله دهاني كه راه تنفس را باز نگه دارد مي توان از خفگي جلوگيري كرد.
گفتني است ،همايش صرع و زندگي با هدف بررسي مشكلات روزمره بيماران مصروع و نحوه برخورد مناسب با آنها و با حضور پزشكان متخصص، مصروعين و خانواده هاي آنها امروز در فرهنگسراي اشراق برگزار مي شود كه در اين همايش مشكلاتي چون ازدواج ، مشكلات رفتاري آنها، اشتغال ، اعمال ايمني و پذيرش اجتماعي مردم نسبت به مصروعين مطرح مي شود.

ايجاد بازارچه هاي مرزي، قاچاق موادمخدر را كاهش مي دهد
014331.jpg
گروه اجتماعي- رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان گفت: كشف موادمخدر در اين استان مطلوب نيست و بايد با احداث و گسترش بازارچه هاي مرزي، قاچاق موادمخدر و ديگر جرايم را كاهش داد.به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني قوه قضائيه، حجت الاسلام والمسلمين محمد ابراهيم نكونام در جلسه شوراي تأمين اظهار داشت: مرز براي اين استان معضل نيست، فرصتي است كه بايد از آن درست بهره برداري شود.رئيس دادگستري استان سيستان و بلوچستان مرز آبي را فرصتي مهم جهت توسعه صادرات و واردات دانست و گفت: فرصت هاي شغلي بسياري دراين زمينه وجود دارد اما متأسفانه از اين فرصت ها، استفاده نشده است.وي افزود: بيسوادي و بيكاري در بالابردن آمار جرم و جنايت مؤثر است و وظيفه دستگاه قضايي، ارتقاء سطح فرهنگ مردم نيست و دستگاههاي فرهنگي بايد در اين زمينه كار كنند. وي با بيان اينكه امنيت در پرتو توسعه بوجود مي آيد افزود: امنيت داراي مؤلفه هايي مانند بالابودن فرهنگ عمومي، ارتقاء سطح زندگي، حضور نيروهاي انتظامي و قضايي و برخورد تشكيلات قضايي است.

سازمان بهزيستي از زنان آسيب ديده خود
معرف حمايت مي كند
گروه اجتماعي معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران از حمايت سازمان بهزيستي از زنان آسيب ديده اي كه به صورت خودمعرف به مراكز بازپروري مراجعه مي كنند خبر داد.
زهره صفاري فر با بيان اين مطلب گفت: سازمان بهزيستي از زنان آسيب ديده اي كه به مراكز بازپروري زنان آسيب ديده اجتماعي مراجعه مي كنند با پرداخت مستمري و وام و وديعه مسكن حمايت مي كند.معاونت امور اجتماعي بهزيستي استان تهران در مورد تعداد زنان آسيب ديده كه در مراكز بازپروري پذيرش و ساماندهي شده اند افزود: در سال گذشته 52 نفر از زنان آسيب ديده در مراكز باز پروري پذيرش شده اند كه از اين تعداد 41 نفر از آنها پس از گذراندن مراحل كارشناسي و مددكاري ترخيص شده اند.وي با اشاره به ميزان متقاضيان دختر فراري در سال گذشته و 3 ماهه نخست سال جاري تصريح كرد: طبق آمار موجود 3 هزار و 286 دختر فراري و در معرض آسيب با خط اورژانس اجتماعي تماس داشته اند كه تمامي آنها پذيرش و از اين تعداد 3 هزار و 260 نفر آنها پس از سامان دهي ترخيص شده اند.

ثبت شركت هاي هرمي دليل قانوني بودن آنها نيست
گروه اجتماعي- معاون قضايي رئيس كل دادگستري استان فارس گفت: يكي از شگردهاي شركتهاي هرمي در جذب افراد، موضوع ثبت شركتها در سايت ثبت شركتها و روزنامه رسمي است.
اين درحالي است كه در اساسنامه شركت به هرمي بودن فعاليت آن اشاره نشده است.به گزارش هشمهري، عبدالنبي نجيبي در پنجمين نشست شوراي قضايي استان با اشاره به گسترش فعاليت شركت هاي هرمي در استان فارس اعلام كرد: در آينده نزديك همايشي جامع جهت بررسي فعاليت شركتها در شيراز برگزار مي شود.وي افزود: در اين همايش از ديدگاه هاي فقها و علما،  اساتيد دانشگاه و اقتصاددانان جهت بررسي تأثيرات منفي عملكرد شركتهاي هرمي بر اقتصاد استان و كشور استفاده مي شود.پيشتر، رئيس كل دادگستري استان، زمان برگزاري همايش مذكور را پاييز 85 اعلام كرده بود.معاون قضايي دادگستري كل استان فارس همچنين به خانواده ها تذكر داد از جوانان و فرزندانشان مراقبت كنند تا جذب اين گونه فعاليت ها نشوند.

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |