پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۳ - Aug 31, 2006
تمرينات تيم ملي ايران در سئول
كدام تيمها صعود مي كنند؟
سرنوشت صعود ايران در سئول يا دمشق
014400.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: تمرينات صبح و بعد از ظهر تيم ملي در سئول با دقت و هدف مشخص انجام مي شود. حضور لژيونرها حال و هواي خاصي به تمرينات داده است.
روز شنبه ايران با كره و روز يكشنبه عربستان با ژاپن دو بازي عقب مانده از دور رفت را انجام مي دهند تا حساس ترين بازيها در روز چهارشنبه پانزدهم شهريورماه در گروه هاي مختلف، چهره تيمهاي صعودكننده را روشن كند. ژاپن بايد در رياض با عربستان روبرو شود اين بازي يك شب فراموش نشدني براي سعودي ها خواهد بود.
روز پانزدهم ژاپن با يمن روبرو مي شود. ژاپني ها بازي رفت را با دو گل از يمني ها برده بودند و اين بار در صنعا به مقابل آنها مي روند. عربستان در اين روز با هندوستان بازي خواهد كرد.
ايران در اين روز در دمشق به مصاف سوريه مي رود و كره با تايوان روبرو مي شود. بازي كويت و استراليا نيز يكي از ديدني ترين بازيهاي دور رفت است. استراليا تيم تازه قاره آسيا بازي رفت را دو بر صفر از كويت برده بود. در گروه چهارم به دليل كنار كشيدن لبنان از بين سه تيم استراليا، بحرين و كويت، دو تيم به مرحله دوم صعود مي كنند. استراليا با دو پيروزي مقابل عمان و كويت صاحب شش امتياز است. استراليا عمان را سه بر يك و كويت را دو بر صفر شكست داده است و صعودش از اين گروه حتمي است. در گروه پنجم رقابت سنگيني بين چين و عراق وجود دارد و شانس اين دو تيم بيشتر از سنگاپور و فلسطين است. در گروه ششم قطر شانس اول است. سه بازي و سه پيروزي و 9 امتياز صعود آنها را حتمي كرده است. از بين ازبكستان و هنگ كنگ يكي به همراه قطر شانس صعود دارد.تيمهاي اول و دوم هر گروه به مرحله بعد صعود مي كنند تا در كنار چهار تيم ميزبان (در اين دوره بازيهاي نهايي در چهار كشور برگزار مي شود) اندونزي، ويتنام، تايلند و مالزي 16 تيم مرحله نهايي را تشكيل دهند.
تيم ملي ايران در صورت عدم پيروزي در مقابل كره در سئول بايد تمام توان خود را به بازي با سوريه در دمشق معطوف كند. سوريه زماني كه ايران با كره بازي مي كند در خانه خود به راحتي تايوان را خواهد برد و صاحب هفت امتياز مي شود. به همين دليل بازي با سوريه در دمشق براي ما سرنوشت ساز خواهد بود، مگر اينكه روز شنبه قهرمانان ما در سئول سرنوشت ديگري را رقم بزنند.

ورزشكاران اعزامي به دوحه دوپينگي نيستند
گروه ورزشي – مريم رضايي: ده ورزشكار كشورمان و يك باشگاه ورزشي در رشته هاي دووميداني، دوچرخه سواري و وزنه برداري به اتهام استفاده از مواد نيروزا متهم شدند.
اين در حالي است كه اسامي هيچ يك از ورزشكاران اعزامي به بازيهاي آسيايي دوحه جزو ليست اعلام شده، نيست.محروميتهاي ورزشكاران دوپينگي به اين شرح است: جليل اسلامي از دوچرخه سواري به مدت دو سال، سيد كمال الدين والدتبار دو سال، در رشته دووميداني عليرضا مهر صفوت يك سال، محمد گودرزي يك و نيم سال، محسن مقدم يك سال، رضا شيريان دو سال، شاهپور قنبري دو سال، فريد سلطاني دو سال، مهدي اسدي دو سال و مجتبي پوستچي يك سال از حضور در مسابقات ورزشي محروم شدند.كرم الله عليمرادي ديروز در يك نشست مطبوعاتي گفت: يك باشگاه دوپينگي و اسامي يازده ورزشكار متخلف توسط ستاد مبارزه با دوپينگ اعلام شد كه البته در خصوص حكم دوچرخه سوار گرجستاني به دليل عدم حضور وي در جلسه دفاعيه و مهلت دو هفته اي براي وي بايد منتظر ماند يا تكرار آزمايش كرد.وي گفت: برخي از داروهاي خاص جنبه دارويي داشته كه مدت محكوميت كمتري داشته است و چنانچه ورزشكاري از دارويي با نظر پزشك استفاده مي كند بايد موضوع را اطلاع دهند و از قانون معافيت درماني استفاده كنند.وي افزود: از ابتداي سال جاري 170 نمونه آزمايش دوپينگ گرفته شده كه نسبت به سال گذشته 70 درصد افزايش نشان مي دهد و اگر از 1116 ورزشكاري كه تا پايان سال جاري به مسابقات برون مرزي اعزام مي شوند هم نمونه گيري شود آمار بي سابقه اي در ورزش كشور مي شود.

كشتي فرنگي جوانان جهان
يك نقره سهم ايران در چهار وزن اول
014385.jpg
گروه ورزشي- سهم ايران از چهار وزن اول پيكارهاي كشتي فرنگي جوانان جهان يك مدال نقره و يك مقام دهمي بود.
در اين رقابت ها كه در شهر گواتمالاسيتي در جريان است با انجام مسابقات اوزان 50، 60، 74 و 96 كيلوگرم تيم ايران تنها توانسته است 16 امتياز به دست آورد. در روز نخست تنها داود عابدين زاده به عنوان موفق ترين كشتي گير ايران به فينال وزن 74 كيلوگرم راه پيدا كرد كه در مصاف با اميد بدل از تركيه مغلوب شد.
۷۴ كيلوگرم: 1- اميد بدل (تركيه) 2- داود عابدين زاده (ايران) 3- دميتري پيشكوف (اوكراين) و بوگني پوپوف (روسيه) 5- اريك (استوني) و هيون ها (كره) 7- اردالن (نروژ) 8- عليم خان سعيداف (قزاقستان) 9- ميكودا (كرواسي) 10- ماكسيم شوبين (بلاروس)

اردوي تيم هاي تيراندازي ايران در شهر دوحه قطر
گروه ورزشي- تيم هاي ملي تيراندازي زنان و مردان ايران اردوي آماده سازي خود را در شهر دوحه ميزبان پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي برپا مي دارند. تاريخ برپايي اردو از روز 20 شهريورماه به مدت ده روز اعلام شده است و اسامي نفرات اعزامي به زودي از سوي كميته فني اعلام مي شود.اين اردو در دو بخش هدف هاي ثابت و پروازي با حضور مربيان خارجي الكساندر سماكينگ و روي الكساندر با هدف آماده سازي و آشنايي ورزشكاران با سالن هاي محل برگزاري مسابقات و هماهنگ  شدن با شرايط آب و هوايي صورت مي گيرد.

تيم هاي راه يافته به مرحله يك چهارم
فوتسال بانوان جوان كشور
ايرنا: مرحله يك هشتم نهايي رقابتهاي فوتسال قهرماني بانوان جوان كشور در رده جوانان برگزار شد و سه شنبه شب تيمهاي راه يافته به مرحله يك چهارم نهايي اين بازيها شناخته شدند.
در پايان بازيهاي اين مرحله تيمهاي فارس، تهران، قزوين، ايلام، خوزستان و كرمان با حذف حريفان خود به مرحله بعد صعود كردند.
در بازيهاي پاياني مرحله يك هشتم شب گذشته دو ديدار در سالن ورزشي شهيد باهنر گرمسار برگزار شد كه در نتيجه قزوين هشت بر يك آذربايجان شرقي را شكست داد و كرمان در برابر همدان صاحب برتري چهار بر صفر شد.

صعود كوهنوردان شهرداري تهران به قله دماوند
گروه ورزشي- كوهنوردان شهرداري تهران در يك برنامه گروهي و به مدت دو روز به قله دماوند صعود كردند.اين صعود كه به مناسبت عيد مبعث رسول اكرم(ص) انجام شد توسط 12 كوهنورد از شهرداري تهران به اجرا درآمد.لنگرودي، قزويني، گودرزي، غيور جوان، طاهري، عزيزي، كبري يعقوبي، شاه بختي، جلال زاده، عرفانيان، عابدي و ادايي اعضاي تيم كوهنوردان شهرداري در اين صعود بودند.

واليبال جام رياست جمهوري قزاستان
قهرمان آفريقا هم تسليم تيم ايران شد
014388.jpg
گروه ورزشي- علي شاكري: تيم ملي واليبال ايران دومين ديدارش در چارچوب جام رياست جمهوري قزاقستان را هم با پيروزي كامل پشت سر گذاشت. مصر هم همانند نفت روسيه سه بر صفر تسليم تيم ايران شد كه كم  كم در حال نزديك  شدن به مرز آمادگي است. اگر مصري كه ديروز مقابل ايران شكست خورد نفراتش همان تيم فيناليست كشورهاي اسلامي در عربستان و تورنمنت شيخ راشد امارات و حاضر در ليگ جهاني هفدهم بوده باشند بايد به ميلورادكياچ و شاگردانش تبريك گفت.تيم ايران در مصاف با مصر (قهرمان آفريقا) در سه ست پياپي با نتايج (25 بر 22، 25 بر 21 و 26 بر 24) پيروز شد تا امروز به ديدار يكي از مدعيان قهرماني و يكي از جدي ترين رقبايش، قزاقستان برود. قزاق ها در سال هاي اخير همواره مقابل ايران مغلوب بوده اند، اما از دو سال پيش با جذب بازيكنان روسي شرايط كاملاً متفاوتي پيدا كرده اند و حتي با اين پشتوانه توانسته اند در جام باشگاههاي آسيا با تيم راحت به يك مقام قهرماني و نايب قهرماني دست پيدا كنند. راهيابي مجدد به شانزدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان را نيز قزاق ها مرهون همين بازيكنان كمكي هستند.

كيش ميزبان بزرگان پينگ پنگ آسيا
گروه ورزشي – كيش ميزبان رقابت هاي پينگ پنگ جام باشگاه هاي آسيا شد. شاهرخ شهنازي رئيس فدراسيون پينگ پنگ با اعلام اين خبر گفت: اين رقابت ها براي ارتقاي سطح پينگ پنگ در سطح كشور برگزار مي شود.وي در ادامه افزود: با حضور بزرگان پينگ پنگ آسيا در ايران اين بازي ها مي تواند براي مربيان، داوران و بازيكنان كشور كارگاه آموزشي خوبي محسوب شود.شهنازي در پايان گفت: در سال 2007 نيز رقابت هاي پينگ پنگ پيشكسوتان آسيا در ايران در جزيره كيش برگزار خواهد شد.
رقابت هاي جام باشگاه هاي آسيا در زمستان سال جاري در كيش برگزار مي شود.
تيم بسكتبال جوانان به چين رفت
گروه ورزشي- تيم بسكتبال جوانان ايران براي شركت در نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا شب گذشته عازم كشور چين شد. تيم ايران در اين دوره از بازيها كه با شركت 16 تيم انجام خواهد شد به عنوان تيم مدافع عنوان قهرماني با تيم هاي هند، سنگاپور و چين تايپه همگروه است.تيم ايران طي روزهاي 10 تا 12 شهريورماه به ترتيب با چين تايپه، سنگاپور و هندوستان ديدار مي كند.تيم ايران طي حضور گذشته خود يك بار در كويت به سال 2002 در هفدهمين دوره به مقام دوم و به سال 2004 در هندوستان به مقام قهرماني رسيده است. سرمربيگري اين تيم با اونيكا از نيجريه است.
تعيين سرپرست جديد باشگاه پيكان
گروه ورزشي- پس از كناره گيري كفعمي از باشگاه فرهنگي ورزشي پيكان، ابراهيم ثنايي طي حكمي به عنوان سرپرست اين باشگاه منصوب شد.
ثنايي پس از انتصاب، مصطفي كارخانه را به عنوان قائم مقام باشگاه برگزيد.
رشد سرانه فضاهاي ورزشي براي هر نفر
ايرنا: رئيس سازمان تربيت بدني گفت: با بهره برداري از پروژه هاي ورزشي در چند ماه اخير در سراسر كشور، سرانه فضاهاي ورزشي براي هر ايراني به ??سانتي مترمربع رسيده  است.
محمد علي آبادي در جريان بازديد از پروژه هاي ورزشي شهرستان صومعه سرا افزود: تا قبل از امسال، ميزان سرانه فضاي ورزشي به ازاي هر نفر ايراني ?? سانتي متر مربع بوده است.
وي با بيان اين كه ميزان معمول سرانه فضاي ورزشي در دنيا دو مترمربع است گفت: در نظر داريم كه در برنامه چهارم توسعه كشور، ميزان سرانه فضاي ورزشي هر ايراني را به يك مترمربع افزايش دهيم.
رئيس سازمان تربيت بدني كشور در سفر خود به صومعه سرا سالن ورزشي اين شهرستان را نيز افتتاح كرد.

خبرهاي ورزش جهان
چهار تيم در نيمه نهايي بسكتبال قهرماني جهان

گروه ورزشي- مريم دري منش: پس از پيروزي 89 بر 67 بر ليتواني، تيم ملي بسكتبال اسپانيا موفق شد در مسابقات قهرماني بسكتبال جهان كه در ژاپن برگزار مي شود، به عنوان اولين تيم به مرحله نيمه نهايي راه يابد.
در همين حال آرژانتين، قهرمان المپيك با موفقيت تركيه را پشت سر گذاشت. اين تيم با پيروزي 83 بر 58 راهي مرحله نيمه نهايي شد.تيم آلمان ديروز با شكست از آمريكا از دور رقابتها خارج شد. آمريكا توانست اين تيم را با نتيجه 85 بر۶۵ از پيش رو بردارد.
اين در حالي است كه تيم بسكتبال يونان با تحميل شكست 73 بر 56 بر تيم فرانسه به عنوان چهارمين تيم در مرحله نيمه نهايي حاضر خواهد شد.امروز تيم آلمان بايد براي كسب مقام پنجم تا هشتم به مصاف فرانسه برود و روز جمعه نيز تيم آمريكا با يونان روبه رو خواهد شد.
سورين با سه ميليون يورو به هامبورگ پيوست
014481.jpg
خوان پابلو سورين كاپيتان تيم ملي فوتبال آرژانتين با مبلغ سه ميليون يورو قراردادي سه ساله را با هامبورگ به امضاء رسانيد.سورين بازيكن چپ پاي 30 ساله ويارئال اسپانيا، در 56 ديداري كه در لاليگا حضور داشته، هشت گل به ثمر رسانده است.وي پس از اين كه در 19 سالگي با تيم ملي زير 20 سال آرژانتين به قهرماني جام جهاني رسيد به يوونتوس تورين ايتاليا رفت. وي تاكنون در باشگاههاي ريورپلاته آرژانتين، كروزيرو برزيل، لاتزيو رم ايتاليا و بارسلونا اسپانيا و پاري سن ژرمن فرانسه بازي كرده است و در آخر نيز بازيكن ويارئال اسپانيا بود كه از آنجا به هامبورگ آلمان منتقل شد. قرار است وي سالانه 5/2 ميليون يورو دستمزد دريافت كند.
روسيچكي، كاپيتان جديد چك
014394.jpg
توماس روسيچكي ملي پوش 25 ساله چك، پس از كناره گيري پاول ندود از بازيهاي ملي، به عنوان كاپيتان تيم ملي فوتبال كشورش به ميدان خواهد رفت. وي كه اكنون در آرسنال لندن بازي مي كند از سوي هم تيمي هايش در تيم ملي براي اين سمت انتخاب شده است.در مسابقات انتخابي جام ملتهاي 2008 اروپا، جمهوري چك با تيمهاي آلمان، اسلواكي، ولز، ايرلند، قبرس و سان مارينو به رقابت خواهد پرداخت و اولين مسابقه آنها روز شنبه در مقابل ولز خواهد بود.
قرارداد مانيش با اتلتيكو مادريد
014397.jpg
مانيش بازيكن ملي پوش پرتغالي با امضاي قراردادي سه ساله به اتلتيكو مادريد اسپانيا مي رود.وي قبلاً در باشگاه پورتو پرتغال و تحت رهبري خوزه مورينيو به قهرماني جام يوفا و جام باشگاههاي اروپا رسيده است.مبلغ قرارداد وي نيز نه ميليون يورو اعلام شده است.

تيم ملي دوچرخه سواري امروز به آلمان مي رود
گروه ورزشي – تيم ملي دوچرخه سواري ايران به منظور برپايي اردوي آمادگي بامداد امروز عازم شهر برلين آلمان شد.
اين سفر در راستاي كسب آمادگي لازم براي مسابقات قهرماني آسيا در مالزي و بازيهاي آسيايي دوحه صورت مي گيرد.
اين اردو در روزهاي 9 تا 15 شهريور خواهد بود و پس از آن اعضاي آن عازم شهر كوالالامپور خواهند شد.دوچرخه سواران اعزامي زيرنظر ولفرام ليندنر سرمربي آلماني تمرين مي كنند.
اسامي دوچرخه سواران اعزامي به آلمان به شرح زير اعلام شد. قادر ميزباني، حسين عسگري، مهدي سهرابي، حسين ناطقي، عليرضا حقي، سيدمصطفي سيدرضايي، امير زرگري، عباس سعيدي تنها، حسينعلي ورپشتي، محمود پراش، محمد ابوحيدري و عليرضا احمدي.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |