پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۰۷۳ - Aug 31, 2006
شهردار تهران در جمع شوراياران منطقه ۱۱:
حل مشكلات اجتماعي بايد
در اولويت خواسته هاي مردم قرار گيرد
قاليباف در جمع شوراياران : عموم مردم از شهرداري انتظار خدمات شهري دارند، در صورتي كه اين موضوع تنها مشكل آنان نيست بلكه مشكلات اجتماعي نيز در كنار آن وجود دارد و اين وظيفه نخبگان است كه اين نگاه را تغيير دهند
گروه شهري-شهردار تهران گفت: مشكلات اجتماعي بايد نسبت به مسائل خدمات شهري در اولويت خواسته هاي مردم رسيدگي شود.
محمدباقر قاليباف ديروز در جمع شوراياران منطقه ۱۱ شهرداري تهران كه در سالن كنفرانس اين منطقه برگزار شد، افزود: مي پذيريم كه اي كاش طرح جهادي ۱۳۷ در ابتدا از مسائل اجتماعي شروع مي شد و سپس به پروژه ها و خدمات شهري رسيدگي شود، اما مشكل اينجاست كه اگر طرح با اين حركت شروع مي شد، شكست مي خورد چرا كه ذهنيت عموم مردم نسبت به شهرداري، پروژه ها و مسائل شهري و شهرسازي و پيشرفت است.
وي در ادامه با اشاره به نقش نخبگان در آگاه سازي جامعه، اظهار داشت: عموم مردم از شهرداري انتظار خدمات شهري دارند، در صورتي كه اين موضوع تنها مشكل آنان نيست بلكه مشكلات اجتماعي نيز در كنار آن وجود دارد و اين وظيفه نخبگان است كه اين نگاه را تغيير دهند و جامعه را با خواسته هاي اصلي شان و مشكلات مهم تر از خدمات شهري كه همان مسائل اجتماعي است، آشنا كنند.
قاليباف، كارآمدي دين در همه اركان را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: اگر تفكر مسجدي را كانون حركت هاي مردمي كنيم و در همه فعاليت ها با استفاده از آن پيش رويم، آن گاه شاهد جامعه اي موفق و رو به رشد خواهيم بود.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به فعاليت هاي فرهنگي شهرداري تهران، افزود: در راستاي توسعه و تجهيز مناطق جنوبي تهران به مجتمع هاي فرهنگي، انبار سابق نفت در اين منطقه براي استفاده شهروندان به مجتمع فرهنگي مجهز نظير مجموعه ورزشي انقلاب در شمال تهران تبديل خواهد شد.
وي با تأكيد بر اين كه نگاه شهرداري، اقتصادي نيست، تصريح كرد: شهرداري هيچ گونه مشكل مالي ندارد و تا پايان آذر امسال سيستم حمل زباله به صورت مكانيزه در تمامي مناطق شهر تهران اجرا مي شود و مسائل خدمات شهري نيز پيش از زمستان رسيدگي خواهد شد.
قاليباف از آماده سازي پياده روها براي تسهيل در عبور و مرور جانبازان خبر داد و گفت: در حال حاضر پياده رو خيابان وليعصر از ميدان راه آهن تا تجريش در هر دو طرف كلنگ زني شده و كار ترميم آن نيز آغاز شده است و اميدواريم تا پيش از زمستان به پايان برسد.
وي افزود: اين پياده روها به گونه اياصلاح مي شود كه براي استفاده همگان به خصوص جانبازان آسان باشد و پس از فاز اول، در فاز دوم نيز اصلاح پياده رو خيابان شريعتي از شمال به جنوب آغاز مي شود.
قاليباف با تأكيد بر فعاليت هايي كه ويژه جانبازان انجام مي شود، اظهار داشت: در منطقه ،۴ مجتمع غدير با اولويت استفاده جانبازان تهيه شده است و جانبازان بالاي ۵۰ درصد نيز از امكانات ورزشي بايد به صورت رايگان استفاده كنند.وي در ادامه خاطرنشان كرد: طرح جهادي ۱۳۷ از ۱۵ تا ۳۰ شهريور به دليل تجهيز و رسيدگي به همه مدارس سطح تهران تعطيل است و پس از اين تاريخ دوباره شروع مي شود.
قاليباف در ادامه تصريح كرد: مشكلات در طرح جهادي ۱۳۷ بسيار زياد است اما سعي شده است كه با نظارت و تمام نيرو به بهترين شكل در كوتاه ترين مدت انجام شود و از شهروندان انتظار مشاركت و همكاري داريم.

توسط شهرداري تهران در نيمه شعبان صورت مي پذيرد
توزيع دهها دستگاه لوازم خانگي،
مصنوعات چوبي و فلزي بين نيازمندان
014457.jpg
گروه شهري- پس از ۲ ماه از اجراي طرح آزمايشي جمع آوري اموال مازاد بر مصرف شهروندان در مناطق ۲۲-۲۰-۴-۳-۲-۱ دهها دستگاه لوازم صوتي، تصويري، الكترونيكي، لوازم خانگي، مصنوعات چوبي و فلزي و گليم و فرش و موكت و... جمع آوري شد تا در نيمه شعبان توسط معاونت اجتماعي شهرداري تهران در ميان نيازمندان توزيع شود.
به گزارش خبرنگار ما، به دنبال اجراي طرح شناسايي سازماندهي شده و دقيق نيازمندان كه به همت شهرداري تهران و كميته امداد امام خميني (ره) و در راستاي طرح جهادي ۱۳۷ در سطح مناطق ۲۲ گانه تهران آغاز شده است، چند شركت بازرگاني و توليدكننده لوازم خانگي و الكترونيكي نيز اعلام آمادگي كردند با توجه به اطمينان حاصله از شناسايي نيازمندان واقعي از اين به بعد براي توزيع اقلام وارداتي و يا توليدي خود در ميان اقشار آسيب پذير جامعه تنها از كانال شهرداري تهران اقدام خواهند كرد.
مهرداد حاجي خاني مديركل شركت خدمات اجتماعي و رفاهي شهرداري تهران در اين باره به خبرنگار همشهري گفت: اين طرح به شكل دايمي در سطح كل مناطق شهر تهران ادامه خواهد يافت.
وي از شهروندان خواست پس از تماس با مراكز خدمات اجتماعي و رفاهي مستقر در مناطق شهرداري مبني بر اعلام آمادگي نسبت به تحويل اقلام مازاد بر نياز خود به شهروندان منتظر مراجعه عوامل شهرداري در اسرع وقت باشند.
حاجي خاني تأكيد كرد: عوامل شهرداري هنگام مراجعه به در منازل برخوردار از كارت شناسايي و معرفي نامه معتبر و ماشين هاي آرم دار هستند.
وي اظهارداشت: شهرداري تهران پس از تحويل گرفتن اقلام مازاد بر نياز شهروندان اقدام به كدگذاري و بررسي كارشناسي آنها مي كند و پس از رفع عيوب احتمالي توسط اكيپ هاي فني مهندسي كه به همين منظور تدارك ديده شده اند از نيمه شعبان نخستين مرحله واگذاري اين اقلام در ميان تعدادي از نيازمندان كه از اولويت بالاتري نسبت به ساير نيازمندان تحت پوشش شهرداري تهران برخوردارند آغاز خواهد شد.

محل دفن زباله هاي پايتخت تغيير مي كند
فارس: مدير عامل سازمان بازيافت و تفكيك مواد شهرداري تهران از تغيير مكان دفن زباله هاي پايتخت در آينده نزديك خبر داد.
ابوالفضل ابراهيمي  افزود: مركز دفن زباله هاي شهر تهران از كهريزك به هوشنگ آباد و عزيز آباد واقع در جاده قم انتقال مي يابد.به گفته مدير عامل سازمان بازيافت و تفكيك مواد شهرداري تهران، بر سر دفن زباله هاي پايتخت در مكان جديد اختلافات سليقه اي وجود دارد.
ابراهيمي با اشاره به اينكه از ۶ سال پيش به دنبال مكان جديد براي دفن زباله هاي پايتخت بوديم گفت: بيش از ۱۴ نقطه در غرب، شرق و جنوب تهران براي اين منظور مورد ارزيابي قرار گرفت و نهايتا اين مكان با توجه به موقعيت جغرافيايي مورد قبول واقع شد.وي بيان كرد: تمهيداتي براي كاهش اثرات سوء دفن زباله در مركز جديد انديشيده ايم.
ابراهيمي تصريح كرد: به دنبال راه كارهاي اجرايي در اين زمينه هستيم تا هر آنچه را كه نمي توانيم بازيافت كنيم به شيوه اي كاملا بهداشتي در اين مركز جديد دفن كنيم.مدير عامل سازمان بازيافت و تفكيك مواد شهرداري تهران درخصوص زمان انتقال گفت: از نظر شهرداري تهران هيچ مشكلي در زمينه انتقال وجود ندارد و در صورت همكاري بين سازمان هاي ذي ربط بزودي زباله ها براي دفن به مكان جديد انتقال خواهد يافت.

نگاه
014454.jpg
بهمن عبدي

حذف حسابداري نقدي در شهرداري تهران از اول مهر
گروه شهري- مشاور معاون مالي اداري شهرداري تهران از حذف سيستم موازي و اجراي كامل سيستم حسابداري تعهدي از ابتداي مهر امسال در شهرداري خبر داد.
غفاري در نشست معاونان و مديران مالي و اداري كلانشهرهاي كشور گفت: اجراي روش حسابداري تعهدي از آبان سال گذشته به طور جدي در مجموعه شهرداري تهران دنبال شد و اجراي آزمايشي آن از بهمن سال گذشته آغاز گرديد و در حال حاضر سيستم حسابداري تعهدي به صورت موازي با سيستم حسابداري نقدي در حال اجرا است كه بنا داريم از ابتداي مهر ۸۵ ، سيستم موازي را حذف و سيستم حسابداري تعهدي را در مجموعه شهرداري جايگزين كنيم.
وي با تاكيد بر ضرورت استفاده از سيستم حسابداري تعهدي در مجموعه هاي عظيمي همچون شهرداري تهران ، افزود: استفاده از سيستم حسابداري نقدي در موسساتي كه داراي فعاليت هايي در سطح گسترده بوده و حجم عمليات بالايي دارند چون شهرداري كه حجم عظيمي از اسناد و اوراق بهادار در ارتباط با درآمدهاي شهرداري در مناطق ۲۲ گانه و يا توسط ادارات كل از شهروندان دريافت مي شود از لحاظ ثبت ناقص آنها موجب ارائه اطلاعات ناقص مالي شده و تصميم گيري مديران ارشد را با مشكل مواجه مي سازد.
غفاري با تاكيد بر اينكه استفاده از سيستم حسابداري نقدي كنترل داخلي را به شدت تضعيف مي كند ، تصريح كرد: با به كارگيري سيستم حسابداري تعهدي در يك موسسه در پايان هر دوره امكان ارزيابي عملكرد مسئولان و مديران يك موسسه وجود خواهد داشت و صاحبان موسسه قادر خواهند بود كه مقايسه دقيقي بين عملكرد مديران و مسئولان مجموعه را طي دوره جاري با دوره هاي مالي قبلي انجام دهند.

نقص فني ترمز قطار، مسافران خط ۲ مترو
را ۲۵ دقيقه معطل كرد
ايسنا: روزانه بيش از يك ميليون سفر با مترو انجام مي شود و شهروندان به دليل سرعت و سهولت در تردد از سفر با اين وسيله نقليه استقبال مي كنند؛ اما در صورت تاخير ورود قطارها، به دليل حجم زياد مسافران ازدحام و شلوغي در ايستگاهها به سرعت پديدار مي شود.
بگونه اي كه با بروز نقص فني در يك قطار، قطارهاي بعدي نيز متوقف مي شوند و اين امر ازدحام را چندين برابر مي كند.
صبح روز چهار شنبه نيز ساعت ۱۵: ۹ دقيقه يكي از قطارهاي خط دو مترو تا ساعت ۹‎/۴۰متوقف و اين امر منجر به ازدحام مسافران و تاخير حركت قطار به مدت ۲۵ دقيقه شد. ربيعي معاون بهره برداري شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) درخصوص علت بروز پي در پي نقص هاي فني قطارهاي مترو گفت: روزانه ۸۵۰ قطار براي جابجايي مسافران خط هاي موجود اعزام مي شود كه بروز نقص فني در يك قطار اجتناب ناپذير است.وي افزود: با توجه به برنامه ريزي دقيق در مترو بروز نقص فني به سرعت بازتاب پيدا مي كند.
معاون شركت مترو كمبود اعتبارات را در بروز نقص فني قطارهاي مترو به دليل كمبود قطعات مورد نياز مؤثر دانست و افزود: البته اين مساله به معناي شانه خالي كردن شركت مترو از تاخير قطارها نبوده و در تلاش براي به حداقل رساندن اين مساله است اما در صورت حمايت و توجه جدي دولت در زمينه اختصاص اعتبارات لازم اين مشكلات كمتر خواهد شد.

۶۰درصد پيشرفت در جمع آوري مكانيزاسيون زباله ها
مدير عامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران گفت: جمع آوري مكانيزاسيون زباله ها، ۶۰درصد پيشرفت داشته است.
مصطفي سليمي در گفت و گو با همشهري با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر جمع آوري مكانيزه زباله در نواحي ۱۲۹ گانه شهرداري تهران در حال اجرا است و پيشرفت قابل توجهي داشته است.
گفتني است پيش از اين سازمان خدمات موتوري شهرداري اعلام كرده بود ممكن است طرح جمع آوري مكانيزه زباله زودتر از پايان سال در سراسر شهر نهايي شود.

شهر آفتاب به نياز نمايشگاه هاي دائمي پاسخ مي دهد
گروه شهري - همايش تشريح مزيت هاي اقتصادي سرمايه گذاري در شهر آفتاب، با هدف پاسخگويي به نياز نمايشگاه هاي دائمي و فصلي داخلي و خارجي، برگزارشد.
سياست هاي كلان شهرداري تهران براي پاسخ به نيازهاي متقابل مردم و اتحاديه هاي اصناف طي نشستي در سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران تبيين شد.
مديرعامل سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهر تهران ضمن تشريح آثار زيانبار اقتصادي فقدان هماهنگي دستگاه هاي مختلف قبل از شروع پروژه ها را يادآور شد و همه جانبه نگري در اقتصاد شهر تهران را از مراحل ضروري اجراي پروژه ها برشمرد.
محمدابراهيم ياوري در ادامه افزود: اين معضل ويرانگر كه باعث تاخير و افزايش قيمت تمام شده و دهها گرفتاري جزئي و كلي در امور عمراني است، گريبانگير پروژه شهر آفتاب نخواهد شد.زيرا با همه دستگاه هايي كه مستقيم يا غيرمستقيم با پروژه نمايشگاه مرتبط هستند در سطوح و لايه هاي مختلف تفاهم و توافق اصولي صورت گرفته است.
در ادامه مجري پروژه و نماينده شركت آلماني پروژه (gmp)، سئوالات مدعوين را پاسخ گفته و امتيازات انتخاب محل نمايشگاه از بين ۸ گزينه ديگر به ويژه از جهت دسترسي آسان، فاصله زياد از بافت هاي متراكم مسكوني و امكان توسعه در ۳۰ سال آينده را تبيين كرد.
مشاور آلماني پروژه مذكور، تا كنون نمايشگاه هاي بزرگي مانند مركز تجاري بوسينگ شانگ هاي در كشور چين و نمايشگاه لاپيزيك و استاديوم المپيك برلين را طراحي كرده است.

قائم مقام معاون فرهنگي واجتماعي شهرداري تهران اعلام كرد:
نهادينه كردن تفكر مسجدي هدف شهرداري تهران
فارس: قائم مقام معاون اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران اعلام كرد: هدف اصلي شهرداري تهران نهادينه كردن تفكر مسجدي است.
به گزارش همشهري به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران علي اصغر محكي در اولين كارگاه آموزش مسئولان سلامت مساجد شهر تهران، گفت: مساجد؛ مركز عبادت، پايگاه علمي، سياسي، اجتماعي و حكومتي اسلام، مركز آموزش و انسان سازي، مركز سياست و حكومت، مركز تعليم و تربيت، مركز اقامه قسط و عدل و رشد و تكامل انسان ها، مركز جهاد و اجتهاد و مركز نشر علم و دانش محسوب مي شوند.
محكي، مسجد را كانون ارتباطات دانست و گفت: مسجد از معدود پديده هاي اجتماعي است كه با تمام قشرهاي مردم به نوعي در ارتباط است.
مسجد چنانچه پاسخگوي نيازهاي جامعه است مي تواند جايگاه خود را در ميان اقشار مردم حفظ كند.
قائم مقام معاون فرهنگي واجتماعي شهرداري تهران در ادامه افزود: پيامبر اسلام درباره پاكيزه نگهداشتن مسجد مي فرمايند كه هركس مسجدي را جارو كند خداوند براي او پاداش آزاد كردن يك بنده را مي نويسد و كسي كه خاشاكي را كه به چشم مي رود، از مسجد خارج كند، خداوند براي او بهره و نصيبي دوچندان از رحمتش قرار مي دهد.وي درخصوص آموزش مسئولان مساجد، گفت: بايد به تامين سلامت اجتماعي و بهداشت مساجد بسيار بها داد، لذا در اين راستا هدف اصلي شهرداري تهران نهادينه كردن تفكر مسجدي است.

آغاز به كار صندوق محيط زيست
مهر: معاون توسعه مديريت و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: به منظور رفع مشكلات و آلودگي هاي زيست محيطي صنايع آلاينده، فعاليت صندوق محيط زيست طي ماه هاي آينده آغاز مي شود.
سيد خلاق ميرنيا در مراسم مانور مهار آتش سوزي احتمالي جنگل ها در جمع خبرنگاران افزود: اعضاي هيات مديره اين صندق طي دو هفته ديگر در مجمع عمومي به تائيد نهايي مي رسند و پس از مشخص شدن اعضا، صندوق محيط زيست آغاز به كار مي كند. معاون توسعه مديريت و امور مجلس سازمان حفاظت محيط زيست در مورد اعتباراين صندوق تاكيد كرد: علاوه بر اعتبارات ويژه دولتي، از دريافتي هاي جرائم زيست محيطي نيز به اعتبارات صندوق محيط زيست اضافه مي شود واز اين اعتبارات درجهت رفع مشكلات و آلودگيهاي زيست محيطي صنايع استفاده مي شود.

مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران:
پلاك تاكسي هاي تهران يكسان مي شود
014463.jpg
گروه شهري - مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران گفت: از آنجا كه تاكسي هاي تهران پنج نوع پلاك متفاوت دارند قرار است براي كنترل بهتر آنها پلاك تمام تاكسي ها يكنواخت شود.
حسين تيموري كرماني در گفت وگو با خبرنگار همشهري گفت: در گذشته يكسري از تاكسي ها بدون ضابطه به مردم تحويل داده شد كه متأسفانه در بحث كنترل تاكسي مترهاي شهر تهران متوجه مفقود شدن آنها شديم كه در حال حاضر حدود ۴ هزارتاكسي در تهران براي شهروندان غيرقابل استفاده هستند.
وي ادامه داد: تصميم داريم با اجراي چند طرح اين تاكسي هاي مفقود را به سرويس تاكسي هاي تهران بازگردانيم.
وي با اشاره به غيرقانوني بودن فعاليت اتحاديه تاكسيراني تهران گفت: اين نهاد غيرقانوني است و در برخي از موارد در كار سازمان تاكسيراني دخالت كرده تا جايي كه خودسرانه براي رانندگان مرخصي صادر مي كند.
ما با معرفي اين نهاد به نيروي انتظامي و جلوگيري از فعاليت آن تلاش جدي براي مقابله با هرگونه تخلف را آغاز كرده ايم.
تيموري كرماني درخصوص رانندگان خاطي در حوزه تاكسي متر گفت: در يك ماه اخير ۳۸۷۴ مورد تخلف وجود داشته يعني متوسط روزانه تخلف ۱۹۵ مورد است كه به آنها تذكر لازم داده شده است. اگر به تذكر شفاهي توجهي نشود، تذكر كتبي به آنها ابلاغ خواهد شد و سپس به كميته انضباطي براي خلع يد از تاكسي معرفي خواهند شد. همچنين در يك ماه اخير ۲۸ خاطي به كميته انضباطي معرفي شدند، ۵ مورد از رانندگان اخراج و ۷ مورد از آنها به تاكسي هاي خطي تبعيد شده اند.
وي درخصوص تاكسي هاي فرسوده گفت: طبق تبصره ۱۵ بودجه سال ۸۵ مقرر شده خودروهاي بالاي ۱۵ سال خارج از رده محسوب  شوند و طبق آمار در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تاكسي با عمر بالاي ۱۵ سال در تهران تردد مي كنند. همچنين تعدادي از تاكسي هاي كمتر از ۱۵ سال نيز قابل سرويس دهي نيستند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني ادامه داد: از مجموع ۴۰ هزار دستگاه تاكسي موجود ۱۰ هزار دستگاه نيازمند نوسازي هستند.
مديرعامل تاكسيراني تهران افزود:  تا به حال از تعدادي از صاحبان اين تاكسي هاي فرسوده ثبت نام به عمل آمده و منتظر اجراي مراحل بعدي نوسازي اين خودروها هستيم ولي از آنجا كه در دوره قبلي به قول هاي داده شده عمل نشده و حتي تعدادي از راننده ها تا ۴ قسط خودروي خود را پرداخت كردند ولي از خودرو خبري نشد با استقبال خوبي از سوي رانندگان در اين دوره مواجه نبوده ايم.

توسط شهرداري منطقه ۲۲ تهران ساخته شد
جايگاه سوخت رساني ۱۰۰ هزار ليتري
ويژه اتوبوس در شمال غرب تهران
گروه شهري- جايگاه سوخت گيري اتوبوس هاي شركت واحد با صرف هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال توسط شهرداري منطقه ۲۲ در جنوب بلوار شرقي مجموعه ورزشي آزادي ساخته و آماده بهره برداري شد.
علي مژده جو معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه ۲۲ تهران، ديروز با اعلام مطلب فوق افزود: در راستاي توسعه ناوگان حمل و نقل عمومي و تسريع در ارايه خدمات افزون تر به شهروندان، يك باب جايگاه سوخت گيري ويژه اتوبوس هاي شركت واحد با ۷ نازل و ظرفيت ۱۰۰ هزار ليتر گازوئيل ساخته شده است.
وي تصريح كرد: به دليل عدم وجود جايگاه سوخت رساني، هر دستگاه اتوبوس به طور متوسط روزانه ۲ ساعت زمان مفيد براي سوخت گيري تلف مي كرد كه با احتساب وجود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس مناطق ۸ و ۲۲ شركت واحد، روزانه ۹۰۰ ساعت از زمان سرويس دهي اتوبوس ها به شهروندان تلف مي شد.
وي افزود: با راه اندازي جايگاه سوخت رساني ويژه اتوبوس هاي شركت واحد، ضمن استفاده از ظرفيت زماني اتوبوس ها و دسترسي بيشتر شهروندان به خدمات شبكه حمل و نقل عمومي، شاهد سفرهاي درون شهري شهروندان و جلوگيري از استهلاك زودرس اتوبوس ها، صرفه جويي در مصرف روغن و لاستيك و كاهش مصرف حدود ۸ هزار ليتر گازوييل در روز و ۲۴۰ هزار ليتر در ماه خواهيم بود.
وي افزود: بر اساس دستورالعمل مديريت زيست محيطي (ايزو ۱۴۰۰۱)، با بهره برداري از جايگاه سوخت رساني اتوبوس ها شاهد كاهش منابع آلاينده هاي صوتي و هوا و از سويي وافزايش گرايش شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومي و كاهش تمايل آنان به استفاده از وسائط نقليه شخصي در سفرهاي درون شهري خواهيم بود.
مژده جو در ادامه خاطرنشان كرد: با احتساب صرفه جويي حاصل از راه اندازي جايگاه سوخت رساني، هر روز مي توان به ميزان خدمات رساني ۶۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومي موجود افزود.
اين مقام مسئول در شهرداري منطقه ۲۲ تهران گفت: جايگاه سوخت رساني ويژه اتوبوس ها همراه با ساير پروژه هاي عمراني در هفته بزرگداشت دفاع مقدس مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

توضيح
در خبر مندرج در روزنامه مورخ ۲/۶/۸۵ كه در مورد ستاد مردمي برگزاري اعياد شعبانيه بود، رقم توزيع شيريني در سراسر كشور يك ميليون تن اعلام شده كه رقم يك ميليون كيلو صحيح است.
ضمنا در پاراگراف سوم خبر كلمه مهدويت به اشتباه محدوديت تايپ شده است كه بدين وسيله اصلاح مي شود.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |