چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۲ - Oct 18, 2006
از امروز به اجرا در مي آيد
۱۵ نمايش در صحنه تالارهاي تهران
003714.jpg
گروه ادب و هنر-علي شيدفر: از امروز با پايان يافتن اجراي نمايش شهادت خواني انسان هاي سرگشته و نمايش هاي ديگري كه در تئاتر شهر بر صحنه اند 10 نمايش جديد در تالارهاي مختلف مجموعه تئاتر شهر به اجرا در مي آيد.
كوچ در كوچ نوشته و كار محمد احمدي كه از امروز چهارشنبه 26 مهر جايگزين نمايش شهادت خواني در تالار قشقايي مي شود، اداي ديني است به تمام قهرماناني كه تا به امروز ايران را نگهداري و حفاظت كرده اند.
در اين نمايش خسرو احمدي، حسن رجايي دوست، يلدا قشقايي، زهير ياري، آنوش عزيزي، عليرضا پاكزاد و جواد پيروزي به عنوان بازيگر حضور دارند. پيام فروتن طراحي صحنه و لباس آن را نيز عهده دار است.محمد احمدي كارگردان نمايش مي گويد: اين نمايش را كه يك سال و نيم پيش نوشتم درباره آدم هاي معمولي است كه ايران را از دست بيگانگان نجات داده اند.نمايش جنگ در طبقه سوم نوشته پاول كوهوت به كارگرداني مصطفي عبداللهي نيز از آبان ماه اجراي خود را در تئاتر شهر آغاز مي كند. در اين نمايش عباس توفيقي، صنم صالحي، عبدالرضا فريدزاده، علي خازني، مجتبي دانشي، محمدرضا علي اكبري و امين بختياري به ايفاي نقش مي پردازند. پرده سفيد نوشته و كار سعيد شاپوري هم از هفته آينده جايگزين نمايش ماه در آب خواهد شد. در اين نمايش شبنم مقدمي، هنگامه خوش انديش، شيدا خليق و سروناز نانكلي به عنوان بازيگر حضور دارند.اين نمايش از اول آبان ماه در تالار سايه بر پرده خواهد بود. همزمان با پرده سفيد نمايش بدون خداحافظي نوشته نغمه ثميني به كارگرداني كتايون فيض مرندي نيز در همين تالار به اجرا در مي آيد. در اين نمايش بهناز جعفري، نگار جواهريان، معصومه قاسمي پور، نوال شريفي و نورآقا حسيني به عنوان بازيگر حضور دارند.
دنياي زن ها نيز عنوان نمايش ديگري است كه از دهم آبان در تالار شماره 2 تئاتر شهر به صحنه مي آيد. اين نمايش نوشته حسن مشكلاتي است كه حسين سحرخيز آن را كارگرداني كرده است. پرديس افكاري، ناهيد مسلمي، نسيم هاشمي، مرضيه صدرايي و مهري  مهرنيا هنرمنداني هستند كه در اين نمايش به ايفاي نقش مي پردازند.
تالار چهارسو نيز از هفتم آبان ميزبان نمايش قصه تلخ طلا به نويسندگي و كارگرداني بهروز غريب پور است. در اين نمايش ايرج راد، نسيم ادبي، سياوش چراغي پور، صنم نكواقبال، سامان دارابي، تهمينه محمدي، غزل اسكندرنژاد، همايون صلاحي، مهرداد غضنفري، نسيم اميرخسرو و آرتميز نيازي به عنوان بازيگر حضور دارند.
سمفوني درد نيز عنوان نمايش ديگري است نوشته و كار حسين پاكدل كه آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي رود. در اين نمايش حسن معجوني، فرهاد اصلاني، هومن برق نورد، سيامك صفري، اشكان صادقي، سيد مهرداد ضيايي و شبنم مقدمي به عنوان بازيگر، نقش هاي مختلف آن را برعهده دارند. بهروز غريب پور طراح صحنه و علي هاشمي دستيار كارگردان اين نمايش اند.نمايش سكوت، ميراث من است به كارگرداني عليرضا اوليايي نيز در نيمه دوم آبان ماه در مجموعه تئاتر شهر بر صحنه خواهد بود. در اين نمايش نوال شريفي، شهرام حقيقت دوست، شبنم مقدمي، امير دلاوري، علاء محسني، عليرضا محمدي، مهران امام بخش، هنگامه سرخوش و پونه عبدالكريم زاده به عنوان بازيگر حضور دارند.در سالن اصلي تئاتر شهر نيز پس از اجراي كوري كار منيژه محامدي، نمايش پايين گذر سقاخانه ، نوشته اكبر رادي به كارگرداني هادي مرزبان از 15 آبان ماه روي صحنه خواهد رفت. در اين نمايش اميد زندگاني، شهرام عبدلي، آشا محرابي و امير غفارمنش بازيگراني هستند كه نقش هاي اصلي را بر عهده دارند. جانسوز فولادي به عنوان آهنگساز، مجيد ميرفخرايي به عنوان طراح صحنه و فرزانه كابلي به عنوان طراح حركات موزون در اين نمايش حضور دارند. هديه مادر بزرگ عنوان نمايشي است ويژه كودكان و نوجوانان كه در تالار هنر به اجرا در آمده است. محمدرضا دوست محمدي نويسنده و كارگرداني اين نمايش را برعهده دارد. مجيد اميري، جواد پيروزي، هادي سعيدي، غزاله جزايري و سعيد دليريان بازيگران اين نمايش اند.نمايش هديه مادر بزرگ تا پايان ماه در تالار هنر بر صحنه خواهد بود. آرامش از نوعي ديگر نوشته تام اسپتارد به كارگرداني شبنم فرشاد جو، رستم و سهراب به كارگرداني رسول نجفيان، اذان صبح كار داريوش فرهنگ، اكبر آقا اكتور تئاتر نوشته عظيم موسوي به كارگرداني و بازيگري اكبر عبدي عنوان ديگر نمايش هايي است كه هم اكنون در تالارهاي مولوي، فرهنگسراي نياوران، تالار وحدت و تالار سنگلج هر روز به اجرا در مي آيند.

اسكورسيزي: هاليوود خلاقيت كارگردانان را محدود مي كند
فارس: مارتين اسكورسيزي ، كارگردان مشهور هاليوود علي رغم موفقيت فيلم جديد خود، جدا شده اعلام كرد كه خواستار جدايي از هاليوود است. مارتين اسكورسيزي در اولين جشنواره فيلم رم گفت: قصد دارم كه از پروژه هاي بزرگ هاليوودي كناره گرفته و تمام حواسم را در پروژه بعدي بر روي فيلمي اقتباس شده از يك رمان ژاپني متمركز كنم. اسكورسيزي كه براي اكران فيلم 90 ميليون دلاري خود، امور داخلي با بازي جك نيكلسون، لئوناردو دي كاپريو و مت دمون در جشنواره رم حضور يافته، از سوي منتقدين با استقبال خوبي روبرو شده است. اين فيلم طي هفته گذشته نيز در سينماهاي آمريكا اكران شد و توانست صدر اين گيشه را از آن خود كند كه اين خود شانس برد فيلم در مراسم اسكار را به مراتب افزايش مي دهد. اسكورسيزي گفت: با كمپاني برادران وارنر كه سازنده اين فيلم است هيچ مشكلي ندارم ولي عرصه را براي خود تنگ تر و تنگ تر مي بينم و بايد بگويم، احساس مي كنم كه استوديوهاي هاليوودي خلاقيت كارگردانان را بسيار محدود كرده اند. وي افزود: به نظر من زماني كه يك پروژه با هزينه بسيار سنگين وجود دارد آنها در كار ريسك كمتري مي كنند.

سينما سپيده ميزبان جشنواره فيلم دانشجويان
سينما سپيده و فرهنگسراي هنر ميزبان آثار جشنواره بين المللي فيلم و عكس دانشجويان ايران شد. حوزه هنري يكي از حاميان اين جشنواره دانشجويي است كه با در اختيار گذاشتن سينما سپيده طي ايام برگزاري اين جشنواره، براي اولين بار زمينه اكران آثار دانشجويي را در محيط هاي غيردانشگاهي و عمومي فراهم كرده است.سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران نيز فرهنگسراي هنر (ارسباران) را به عنوان يكي ديگر از فضاهاي عمومي براي نمايش آثار دانشجويان در اختيار ستاد برگزاري پنجمين جشنواره فيلم و عكس دانشجويان ايران خواهد گذاشت.آثار پنجمين جشنواره بين المللي فيلم و عكس دانشجويان ايران همچنين در آمفي تئاتر دانشكده صنعتي شريف و سه شهرستان كشور نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.

ستاره ويليس در پياده رو هاليوود درخشيد
003720.jpg
مهر: سرانجام نام بروس ويليس، هنرپيشه فيلم هاي اكشن سينما، نيز در پياده رو مشاهير هاليوود ثبت شد و يك ستاره به اين هنرپيشه اختصاص يافت. بروس ويليس دو هزار و سيصد و بيست و يكمين چهره هنري است كه در پياده روي مشاهير صاحب ستاره مي شود. او درمراسمي اعلام كرد همواره مترصد داشتن يك ستاره بوده و خاطرنشان كرد: هميشه به اينجا مي آمدم و به اين ستاره ها نگاه مي كردم، اما نمي دانستم يك هنرپيشه بايد چه كاري بكند تا صاحب ستاره شود. بروس ويليس 19 مارس 1955 در آلمان به دنيا آمد و در نيوجرسي بزرگ شد. او پس از گذراندن دوران دبيرستان كار در كارخانه را آغاز كرد و پس از آن به عنوان محافظ شخصي به فعاليت پرداخت. ويليس در دهه 1980 با حضور در برنامه تلويزيوني شغل دوم به محبوبيت رسيد، اما شهرتش را وام دار ايفاي نقش جان مكلين پليس در سه گانه جان سخت است.ايفاي نقش اين بازيگر در فيلم هاي پالپ فيكشن ، حس ششم و دوازده ميمون تحسين منتقدان را برايش به ارمغان آورد. هنرپيشه 51 ساله سينما به زودي براي حضور در فيلم آزاد زندگي كن يا جان سخت باش چهارمين قسمت از مجموعه جان سخت در برابر دوربين قرار مي گيرد. سه قسمت نخست اين مجموعه تا به حال 739ميليون دلار در سراسر جهان فروخته اند.

ياد
آرتور ميلر
و حمله به ارزش هاي آمريكايي
003717.jpg
۱۷ اكتبر( 25 مهرماه) سالروز تولد  ژآرتور ميلر ، روزنامه ژنگار و نمايشنامه نويس مشهور آمريكايي است.
آرتور ميلر در 17 اكتبر سال 1915 در يك خانواده ثروتمند و مهاجر يهود در نيويورك متولد شد. او بيش از 60 سال شخصيت برجسته ادبيات و سينماي آمريكا بود و نمايشنامه هاي بسياري نوشت.
مهم ترين و مشهورترين اثر او، مرگ دستفروش است. مرگ دستفروش، يك تراژدي مدرن است كه مردي كوچك محكوم مي شود تا كوچك بودن و حقارت خود را نسبت به مردي بزرگ، اما ناقص درك كند و شايد بتوان گفت كه اين مطالعه چند وجهي نوع بشر است. مرگ دستفروش ، نمايشنامه اي بحث انگيز و درام موفق؛ ادعانامه اي تلخ عليه ارزش هاي آمريكايي است كه زندگي غم انگيز يك دستفروش دوره گرد را به تصوير مي كشد، شخصي كه احساس شكست عميق و يأس مي كند و سرانجام دست به خودكشي مي زند. نويسنده در اين نمايشنامه با ابتكار و نوآوري در تعيين قالب هاي نمايشي و درآميختن حوادث گذشته و حال تلاش كرد تا در تئاتر نو ، تراژدي را وارد سازد و قهرمان اصلي نمايش نيز از مردم عادي باشد.
خود آرتور ميلر و منتقدان هم، مرگ دستفروش را نمايشنامه اي خشونت بار مي  دانند كه هجوي تند از عصر حاضر و مردم اين روزگار است و ميلر با اين اثر مبتكرانه و خلاق ، هم توجه توده هاي مختلف مردم را به نوعي از نمايش جديد جلب كرد و هم تراژدي خاص اجتماعي را وارد صحنه تئاتر كرد. اين كتاب جايزه پوليتزر را نصيب آتور ميلر كرد. نمايش مرگ دستفروش ميلر كه در سال 1949 منتشر شد، جايزه پوليتزر، سه جايزه توني و نيز جايزه انجمن منتقدان نمايش نيويورك را از آن خود كرد و اين نخستين بار بود كه نمايشي ، هر سه جايزه را از آن خود مي كرد و به قولي ميلر شهرتش را مديون اين كتاب است.
جايزه آرتور ميلر در سال 1985، جايزه متون نمايشي آرتور ميلر در سال 1999 و تئاتر آرتور ميلر در مركز نمايشي والگرين همه به افتخار او نام ژگذاري شده اند.
از ديگر آثار ميلر مي توان به سال هاي طلايي (1940)كه نخستين بار در 1990 به روي صحنه رفت ، مردي كه همه خوش شانسي ها را داشت (1944)، همه پسران من (1947)، خاطره دو دوشنبه (1955)، پس از پاييز (1964)، قيمت(1968)، ساعت آمريكايي(1981)، بوته آزمايش، خطر: حافظه! دو نمايشنامه(1986)، آخرين يانكي(1993) و اتمام تصوير (2004)، وصله هاي ناجور (1961)، دشمن مردم(1966)، بازي براي زمان(1980) و همه مي برند اشاره كرد.ميلر با بسياري از اهل قلم پير و جوان ايراني ديدار داشت و از نزديك هم با اوضاع و احوال و نويسندگان و شاعران معروف ايران مانند محمد علي سپانلو، شهريار مندني پور و محمود دولت آبادي آشنايي داشت و در برخي موارد هم گزارش هايي درباره مسائل و مشكلات نويسندگان كشورهاي ديگر به وي ارجاع مي  شد تا به عنوان پير كانون نويسندگان آمريكا بتواند از هم سلك هاي خود دفاع كند. وي در 10 فوريه سال 2005 درگذشت.
منبع:ايلنا

كنسرت شهرام ناظري در نيويورك
003723.jpg
مهر: كنسرت ويژه مولانا به مدت دو شب و با صداي شهرام ناظري در نيويورك برگزار مي شود. شهرام ناظري، ضمن اعلام اين خبر گفت: در ويژه برنامه اي كه به مناسبت سال جهاني مولانا در نيويورك برگزار مي شود من به اتفاق گروهي كه با همراهي حافظ(فرزندم)در آنجا فعاليت دارند قطعاتي را اجرا خواهيم كرد.
اين برنامه از سوي موسسه "ايشيا سوسايتي" (انجمن آسيا) و با حضور شرق شناسان جهان و بويژه مولوي شناس بزرگ "كلمن باكس" تدارك ديده شده و قرار است در روزهاي و 28و۲۹ اكتبر اجرا شود.او در مورد زمان برگزاري كنسرت قونيه گفت: در خصوص اجراي اين برنامه سال گذشته با من صحبت شده بود و امسال در اين زمينه هنوز با من مذاكره اي نشده است.ناظري در پايان تاريخ عزيمت خود را منوط به دريافت ويزا دانست و گفت اگر مشكل ويزا حل شود هفته آينده عازم اين سفر خواهد شد.

تماشاي فيلم اكشن در تلفن همراه
فارس: اولين فيلم كوتاه و اكشن ايراني ويژه نصب و پخش در تلفن هاي مجهز به سيستم بولوتوس مراحل پاياني ساخت خود را مي گذراند.اين فيلم كوتاه كه هنوز نامي برايش انتخاب نشده با بهره گيري از تكنيك هاي حرفه اي بدل كاري ساخته شده و كار ساخت آن اين هفته در تهران به پايان مي رسد.
اين فيلم توسط گروه بدل كاران ابدي ساخته مي شود و لوكيشن هاي آن خيابان هايي خاص از شهر تهران است و تصادف و واژگوني اتومبيل، پرش بدل كاران از بالاي ساختمان، آتش سوزي و انفجار از جمله ويژگي هاي اين فيلم كوتاه است كه موضوع اصلي آن پرداختن به دغدغه هاي روزمره و عادي مردم در جامعه است. از ويژگي اين فيلم كوتاه كه حداكثر در 10 دقيقه به نمايش در مي آيد اين است كه براي اولين بار فقط براي پخش از تلفن همراه ساخته شده و از طريق وب سايت هاي مختلف براي دانلود برگوشي هاي همراه در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد. در اين فيلم بازيگران معروفي بازي مي كنند كه گروه سازنده آن از افشاي نام آنها خودداري كردند.

بازگشت بازيگران محجبه مصري به تلويزيون
فارس: حنان ترك ، از جمله بازيگران محجبه اي است كه از مدت ها پيش براي حفظ حجاب خود از بازيگري كناره گرفته بود، ولي براي ايفاي نقش در برنامه هاي ماه مبارك رمضان بار ديگر جلوي دوربين قرار گرفت.خبرگزاري فرانسه گزارش داد حنان ترك از جمله بازيگران مسلمان مصري است كه همگي از مدت ها پيش به دليل پافشاري بر اعتقادات مذهبي خود از عرصه هنر كناره گيري كرده بودند ولي بسياري از آنها با آمدن ماه مبارك رمضان و با هدف ترويج فرهنگ اسلام در قالب برنامه هاي تلويزيوني بار ديگر به اين عرصه بازگشتند.
در مصر طي اين ماه بيش از 50 سريال و برنامه تلويزيوني با موضوعات متنوعي چون درام، رمانتيك و حتي سياسي ساخته شده است.
ولي آن دسته از برنامه هايي كه اين بازيگران محجبه در آنها ظاهر شده اند، تنها از طريق كانال هاي تلويزيوني_ماهواره اي عرب ها به نمايش درآمده و هيچ كدام از طريق شبكه هاي داخلي مصر پخش نشده اند.
حنان ترك كه در فيلم هاي مختلفي بدون حجاب بازي كرده بود پس از يازده سال بازي طي بيانيه اي غير منتظره ضمن اظهار شرمساري از بي حجابي خود اعلام كرد كه قصد دارد بار ديگر محجبه شود، كمي پس از اين بيانيه، سوهير بابلي ، بازيگر مشهور مصري نيز براي اولين بار به صورت محجبه جلوي چشم بينندگان ظاهر شد.
بابلي كه بيش از همه براي بازي در نقش هاي زنان گمشده و يا به قتل رسيده ايفاي نقش مي كند در اين برنامه گفت: پيش از اين بارها خواب ديده بودم كه روي صحنه مرده  ام ولي حالا مي خواهم كه در حال راز و نياز با خدا بميرم.
سوهير رمزي ، عبير صبري و مونا عبدل قاني نيز از جمله بازيگران محجبه اي هستند كه در برنامه هاي ماه رمضان به وفور بازي كرده اند.
عبير صبري ضمن اشاره به اين مطلب كه منتظر است هم راستا با اسلام نقشي خوب به او پيشنهاد شود، گفت: حدود 70 درصد از زنان مصري محجبه هستند و من مطمئنم كه آنها به بازي من بسيار علاقه مندند.

شيطان پرفروش سينماهاي جهان
ايلنا: براي دومين هفته متوالي در اكران سينماهاي جهان، فيلم شيطان پرادا مي پوشد همچنان صدرنشين جدول فروش است.اين فيلم هفته گذشته با فروش جهاني 7/22 ميليون دلار از 42 بازار جهان صدرنشين جدول شد. اين فيلم در مناطقي كليدي از جمله انگلستان، فرانسه و استراليا در رده هاي بالاي جدول قرار گرفت و كل فروش خارجي اش را به 5/75 ميليون دلار رساند.
پرادا با بازي مريل استريپ و آن هت اوي با فروش 4/4 ميليون دلار در آلمان و 7/2 ميليون دلار و 2/1 ميليون دلار به ترتيب در ايتاليا و تايوان در رده اول اين دو كشور جاي گرفت.فروش كلي اين فيلم تا بدين لحظه در انگلستان 8/12، در فرانسه 1/10 و در استراليا 2/9 ميليون دلار بوده است.
در رده دوم جدول فروش جهاني مركز تجارت جهاني قرار دارد كه در اين هفته در 44 بازار جهاني 3/10ميليون دلار فروش داشت و فروش كلي اش را به 3/57 ميليون دلار رساند. مردگان اسكورسيزي نيز با فروش 3/7 ميليون دلار در 11 منطقه در رده سوم جدول جهاني اين هفته جاي گرفت.
فروش كلي اين فيلم تا به حال 8/16 ميليون دلار بوده است.فصل آغاز با فروش 7 ميليون دلار در 22 بازار در رده چهارم قرار گرفت و فروش كلي اش به 6/13 ميليون دلار رسيد.كليك هم كه در اين هفته هيچ اكران تازه اي نداشت با فروش 8/5 ميليون دلار در 53 منطقه در رده پنجم نشست مجموع فروش جهاني اين فيلم تا به حال 82 ميليون دلار بوده است.

نيل سيمون برنده جايزه مارك تواين شد
ايلنا:  جايزه طنز نوشتاري واشنگتن به نيل سيمون، نمايشنامه نويس اختصاص يافت. ستارگاني همچون رابرت ردفورد و ريچارد دريفوس در اين مراسم به نيل سيمون اداي احترام كردند. اين جايزه كه جايزه مارك تواين براي طنز آمريكايي نام دارد از سوي مركز كندي اهدا شد. سيمون، 79 ساله از سال 1961 تا به حال بيش از 40 نمايش ژنامه و تعداد زيادي نيز فيلمنامه نوشته است. ريچارد پريار ، وپي گلدپرگ ، ليلي تاملين و استيو مارتين پيش از اين جزو برندگان اين جايزه بودند. درايفوس براي بازي در فيلم خداحافظ دختر كه سيمون فيلمنامه آن را نوشته برنده اسكار شد.
رابرت ردفورد طي سخناني در اداي احترام به سيمون گفت ژ: برخي مي ژگويند وي پس از شكسپير، موفق ژترين نمايش نامه نويس دنيا است و تنها فرق او با شكسپير در اين است كه پركارتر بوده و هنوز در حال نوشتن است.سيمون گفت ژ: گرفتن اين جايزه خوشايند است، اما من آدمي نيستم كه در انتظار اين چيزها باشم؛ من مرد ساكتي هستم كه به اتاقش برمي ژگردد و نوشتن را ادامه مي دهد .

ياد
پرواز در حباب بعد از رمضان
مجموعه تلويزيوني پرواز در حباب به كارگرداني سيروس مقدم كه مرحله تصويربرداري را پشت سر مي گذارد، با اتمام ماه مبارك رمضان از اوايل آبان روي آنتن مي رود. مجموعه تلويزيوني پرواز در حباب يك اثر اجتماعي است كه در آن به مسائل و مشكلات كنوني جوانان پرداخته شده است. اين سريال به مساله هويت، اعتياد و ديگر مشكلات جوانان اشاره مي كند كه اكنون گريبانگير اين قشر است. علي نصيريان، چكامه چمن ماه، فلور نظري، بابك انصاري، مرجان محتشم، شيوا خنياگر، رضا رويگري، عبدالرضا اكبري، حامد كميلي و آرام جعفري بازيگران اصلي اين سريال هستند.
برگزاري كنسرت موسيقي پژوهي
كنسرت موسيقي پژوهي با عنوان شناخت هنر موسيقي ايراني در فرهنگسراي نياوران برگزار مي شود. مجيد كياني سنتور نواز با بيان اين مطلب گفت: كنسرت موسيقي پژوهي با موضوع بررسي سه شيوه هنر تك نوازي در موسيقي ايراني 5 آبان ماه در سالن خليج فارس فرهنگسراي نياوران اجرا مي شود.در قسمت اول آسيب شناسي و ويژگي هاي سه شيوه هنر تك نوازي در موسيقي ايراني همراه با نمونه هاي اجرايي ارائه و در بخش دوم موسيقي رديفي و دستگاهي به شكل تك نوازي بررسي مي شود.
چشم انداز سينماي اروپا در آتن
چشم انداز سينماي اروپا در خلال برپايي يك جشنواره فيلم در شهر آتن مورد بررسي قرار مي گيرد. در اين فستيوال كه از 5 تا 15 اكتبر (23 مهرماه) در كشور يونان برپا بود آثاري از سينماي فاخر بين المللي نيز به نمايش در آمد. اين رويداد سينمايي در بخش فيلم هاي اروپايي به شكل رقابتي برگزار شد. جشنواره فيلم هاي لاتين لس آنجلس نيز از 5 لغايت 15 اكتبر (23 مهرماه) به نمايش و بررسي آثاري از سينماي آمريكاي لاتين پرداخت.
افتتاح دومين جشنواره زنان فيلمساز فلسطيني
فارس: دومين جشنواره زنان فيلمساز فلسطيني با هدف ترغيب و تبليغ زنان فيلمساز فلسطيني در غزه به مدت سه ماه افتتاح شد.شبكه خبري الجزيره با اشاره به اين مطلب كه سينماها در سطح مردمي در غزه بسيار نادر است، خبر از افتتاح جشنواره سينمايي جديدي داد كه هدف از برگزاري آن معرفي زنان فيلمساز فلسطيني است. سازمان غير دولتي شاشان مسئول برگزاري اين جشنواره تا ماه دسامبر علي رغم وجود شرايط اقتصادي و سياسي بسيار بد اين كشور اقدام به اكران بهترين فيلم هاي اين دسته از فيلمسازان خواهد كرد. آليا آراسوگلي، گرداننده اين سازمان گفت: كار در عرصه فيلم اينجا بسيار مشكل است. جشنواره سه ماهه فيلمسازان زن فلسطيني با نمايش فيلم مستند دروازه ها زماني باز مي شوند به كارگرداني ليانا بدر افتتاح شده است. جشنواره زنان فيلمساز فلسطيني امسال با هدف معرفي 11فيلمساز زن داخلي به مردم فلسطين به منظور ترويج فرهنگ اين كشور در نقاطي قرنطينه شده چون نوار غزه است.

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |