چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۲ - Oct 18, 2006
روزهاي روشن و آبي براي صدرنشيني
استقلال و ملوان در فصل خيس پاييز در انزلي
عكس: مجتبي جانبخش
003798.jpg
گروه ورزشي جهانگير كوثري: روزهاي خوش براي استقلال، براي فرار از تمام تنش ها و دلهره هاي ناخودآگاه آغاز شده است. مديرعامل جديد هم با اميدواري و چهره اي بشاش خبر از روزهاي بهتر براي استقلال مي دهد. استقلال در اين روزهاي روشن به ديدار ملوان مي رود. ملوان در رده دهم بايد با تيمي روبه رو شود كه به دنبال سكوي قهرماني است. استقلالي ها دلخوش از اين كه بالاخره يك استقلالي كامل سرمربيگري تيم استقلال را به عهده گرفته است مي خواهند به صدر بروند و در آنجا باقي بمانند. همه استقلالي ها آمده اند تا به تيم كمك كنند، از ناصر حجازي گرفته تا فتح الله زاده، قصد دارند استقلال بدون مشكل  به فوتبال بپردازد. صمد مرفاوي ملي پوش مورد اعتماد استقلالي ها كه ريشه در استقلال دارد، بهترين هاي خود را به مصاف ملوان مي فرستد. اگرچه گيلائوري غايب است و اميرآبادي آسيب ديده و حضور منصوريان در هاله اي از ابهام قرار دارد، اما پتانسيل كلي تيم مرفاوي به گونه اي است كه بتواند در تمام پست ها يك ذخيره همگون داشته باشد. درون دروازه رحمتي و طالبلو براي ثابت بودن هيچ مشكلي ندارند. فكري، انصاريان و قرباني، نوازي، ياورزاده، كاظمي، منصوريان، مجيدي، عليزاده و داسيلوا بايد ديگر ياران ثابت استقلال در بازي با ملوان باشند. اگر اكبرپور برسد، شيوه بازي استقلال كمي تغيير خواهد كرد و شايد استقلال با سه مهاجم دست به يك بازي هجومي بزند. صمد مرفاوي اين شيوه را خوب مي شناسد و خوب مي داند در اين شيوه چگونه به دفاع بيايد و با تصاحب توپ از روي خط هاي طولي به چه شكلي به حمله برود. دانش و اندوخته مرفاوي به حدي است كه از انزلي با دست پر بازگردد. در آن سو احمدزاده و ملوان در زمين خود و در اين فصل خاطرات خوبي در دفتر خاطرات خود داشته اند. در فصل باران، بازي در انزلي آسان نخواهد بود، مگر آن كه زمين بازي ساق هاي محلي را بشناسد. اين بازي براي استقلال و ملوان مي تواند يك نقطه شروع ديگر باشد، مقداد نجف زاده و مرفاوي و احمدزاده و ملوان و داستان هاي شهر باران خيزي كه نيمكت محكمي براي مربيان ندارد.

۱۷ بازيكن در اردوي يازدهم تيم ملي واليبال
گروه ورزشي- با بازگشت تيم ملي واليبال ايران از اردوي آماده سازي فرانسه و در پيش بودن چند بازي تداركاتي با تيم ويوودينا صربستان، 17 بازيكن به اردوي يازدهم تيم ملي دعوت شدند.قهرمان باشگاه هاي صربستان بر اساس هماهنگي هاي قبلي امروز وارد تهران مي شود و طي يك هفته سه الي چهار بازي تداركاتي با تيم ملي واليبال ايران انجام خواهد داد.در خاتمه بازي هاي تيم ملي با ويوودينا صربستان تركيب 12نفره تيم ايران در راه مسابقات قهرماني جهان ژاپن مشخص مي شود.
اسامي دعوت شدگان: امير حسيني، محمد شريعتي، علي بهبودي، پيمان اكبري، محمد تركاشوند، اميرحسين منظمي، محمد محمدكاظم، آرش صادقياني، عليرضا نادي، محمد منصوري، داود مقبلي، حامد رضايي، سيدمهدي بازارگرد، محسن عندليب، بهنام محمودي، احسن الله شيركوند و فرهاد ظريف.حمزه زريني تنها بازيكني است كه در بازگشت از فرانسه به دليل مصدوميت، اردوي تيم ملي را از دست داد.

فدراسيون بسكتبال با ملي پوشان در اردو
گروه ورزشي دومين اردوي آمادگي تيم ملي بسكتبال ايران عصر روز دوشنبه با شرايطي متفاوت با اردوهاي قبلي در سالن آزادي آغاز شد. اهميت بازي هاي آسيايي دوحه موجب شد تا حتي رييس فدراسيون بسكتبال و همكارانش امور اداري فدراسيون را از ورزشگاه شهيد كشوري به آزادي منتقل كنند.
اين حركت در راستاي نظارت هرچه بيشتر بر روي اردوي ملي پوشان صورت گرفته است.محمد مشحون رييس فدراسيون بسكتبال در همين رابطه ديروز گفت: مربيان از اين اردو براي هر بازيكن تمرينات تخصصي خاصي درنظر گرفته اند تا اردونشينان پس از انجام تمرينات عمومي بنا به ضرورت و حضور در هر پست تمرينات مربوطه را انجام دهند.وي افزود: اعضاي هيات رئيسه هم بر سر تمرينات ملي پوشان حضور پيدا مي كنند و به صورت مكتوب گزارشهايي را به من ارائه مي دهند كه تاكنون اين گزارش ها بسيار گره گشا بوده است.

تيم ملي دو و ميداني
10 نفره در دوحه
گروه ورزشي از نفر۱۲ ورزشكار حاضر در اردو دو نفر خط مي خورند و تيم ملي
دو و ميداني با 10 ورزشكار به بازي هاي دوحه اعزام خواهد شد.
دكتر عليجاني، مدير تيمهاي ملي دو و ميداني ايران با بيان اين اخبار گفت: تاكنون در ماده 400 متر رضا بوعذار، در ماده 110 متر با مانع روح الله عسگري و احسان مهاجر شجاعي قابل قبول اعلام شده اند. در پرتاب نيزه مهدروايي قابل قبول اعلام شد و در ماده پرش طول محمد ارزنده ركوردهاي قابل قبولي دارد. وي گفته است: به دليل محدوديت زماني كه كميته ملي المپيك تعيين كرده است، فدراسيون ناچار است كه اسامي ورزشكاران را به شكل محرمانه به آنها اعلام كند.

سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي:
نگران جانشين سوريان نيستيم
003795.jpg
گروه ورزشي- به دنبال آسيب ديدگي كمر حميد سوريان قهرمان كشتي فرنگي جهان در وزن 55 كيلوگرم، محمد بناء سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي ايران مي گويد: براي انتخاب جانشين سوريان جهت حضور در بازي هاي آسيايي دوحه مشكل نداريم. گفته مي شود كه سوريان در شرايطي نيست كه بتواند در اين رقابت ها حضور داشته باشد. او فعلا خانه نشين است و قرار است پزشكان به زودي نتيجه قطعي وضعيت جسماني وي را اعلام كنند.
بناء در مورد رضا زيدوند ملي پوش وزن 96 كيلوگرم نيز گفت: حذف اين كشتي گير از تيم ملي جريمه بي تفاوتي هايي است كه او از خودش نشان مي دهد. اين كشتي گير اگر بخواهد مي تواند جايگاه محكمي در تيم ملي داشته باشد. سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي از وضعيت مهدي شربياني در وزن 120 كيلوگرم هم اظهار رضايت كرد .

محمد علي آبادي در كنفرانس مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني:
تيم وزنه برداري به بازيهاي آسيايي دوحه مي رود
003801.jpg
گروه ورزشي حسن حيدري: انتخابات فدراسيون فوتبال بعد از رقابت هاي آسيايي دوحه برگزار خواهد شد.
محمد علي آبادي معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني روز گذشته در آستانه اولين سالگرد حضور وي در اين سمت با اعلام اين مطلب در يك مصاحبه مطبوعاتي و راديو و تلويزيوني، به تشريح عملكرد سازمان ورزش پرداخت. علي آبادي در مورد محروميت احتمالي از سوي فيفا گفت: ما از سوي فيفا محروم نخواهيم شد و مطمئن باشيد اين قضيه پيگيري شده و خطري متوجه ما نخواهد بود.
وي در مورد بركناري دادكان رئيس اسبق فدراسيون فوتبال گفت: در خصوص دادكان من هيچگونه نامه اي را مبني بر عزل وي امضا نكردم و شوراي معاونين سازمان تربيت بدني در اين زمينه پيشنهاد بركناري دادكان را داد كه اين موضوع را مسكوت نگاه داشتم. بعد از بازگشت ايشان از آلمان آنها رسما خداحافظي كردند و سپس افراد جديدي جايگزين آنها شدند. وي در ادامه افزود: مسئولان سازمان تربيت بدني با كسي مشكلي ندارند و هر كجا صلاح بدانند جابجايي ها را با اصول منطقي و كار كارشناسي انجام خواهند داد.
علي آبادي در مورد مسائل پيش آمده در فدراسيون وزنه برداري گفت: تيم وزنه برداري ايران مي تواند به راحتي با نفرات جديد در رقابت هاي دوحه حضور يابد. جريمه 400 هزار دلاري را نيز با هماهنگي كه قرار است با فدراسيون جهاني انجام پذيرد صرف پيشرفت و شكوفايي وزنه برداري در ايران خواهيم كرد.
وي در اين باره گفت: ايوانف در اين رابطه مقصر اصلي بوده و پيگيري هاي لازم نيز انجام گرفته است تا ديگر شاهد اين گونه حوادث نباشيم.رئيس سازمان تربيت بدني از درخواستش از رئيس جمهور براي داشتن رديف خاص بودجه براي تيمهاي پرسپوليس و استقلال خبر داد و گفت: رئيس جمهوري اين درخواست را به هيات دولت ارائه كرده است تا در اين خصوص تصميم گيري هاي لازم صورت گيرد. پرسپوليس و استقلال داراي ميليون ها نفر هوادار هستند و بايد به علاقمندان اين دو تيم احترام بگذاريم و به گونه اي تصميم بگيريم كه به آنها آسيبي وارد نشود.

خبرهاي فوتبال جهان
003804.jpg
برنامه ديدارهاي امشب ليگ قهرمانان اروپا
گروه ورزشي مريم دري منش: در ادامه ديدارهاي ديشب ليگ قهرمانان اروپا، امشب نيز هشت ديدار ديگر روز سوم اين بازيها برگزار مي شود. در شهر لندن تيم فوتبال چلسي كه دو دروازه بان خود را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد، در گروه A ميزبان بارسلونا مدافع عنوان قهرماني مي باشد. وردربرمن، تيم شمالي آلمان نيز در همين گروه در زمين خود به مصاف لفسكي صوفيه بلغارستان مي رود. تيم اسپارتاك مسكو از گروه B با اينترميلان ايتاليا روبه رو مي شود و در ديدار ديگر اين گروه بايرن مونيخ ميهمان اسپورتينگ ليسبون از پرتغال است. از گروه C بوردو فرانسه ميزبان ليورپول انگليس است و در استانبول گالاتاسراي به مصاف آيندهوون هلند خواهد رفت. در گروه D نيز والنسيا ميزبان شاختار دونتسك است و دو تيم ديگر اين گروه المپياكوس و آ.اس.رم در يونان با هم مقابله خواهند كرد.

كمك بولتون به چلسي
سام آلاردايس مربي بولتون به خوزه مورينيو مربي چلسي پيشنهاد داد تا در ديدار مهم امشب خود از سري مسابقات ليگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا از يكي از دروازه بانان بولتون استفاده كند. علت اين پيشنهاد، آسيب ديدگي پيتر چك و كارلو كوديچيني، دروازه بانان چلسي در ديدار مقابل تيم ردينگ در ليگ برتر انگليس مي باشد. البته كوديچيني نسبت به چك شرايط بهتري دارد و ممكن است بتواند در تركيب امشب چلسي قرار بگيرد.

اتحاد سه كشور براي ميزباني جام جهاني 2018
سه كشور اروپايي هلند، بلژيك و لوكزامبورگ آمادگي خود را براي ميزباني مشترك جام جهاني 2018 اعلام كردند. ميزباني جام جهاني سال 2010 به آفريقاي جنوبي رسيده و ميزبان جام 2014 هنوز از بين دو كشور برزيل و كلمبيا به طور قطعي انتخاب نشده است. اين در حالي است كه انگليس نيز خواهان برگزاري جام جهاني 2018 بوده است.

شهردار تهران:
محله محوري شعار اصلي شهرداري تهران
براي توسعه ورزش همگاني است
گروه ورزشي شهردار تهران اعلام كرد كه زمينه هاي لازم براي مشاركت ايرانيان مقيم خارج از كشور براي ساخت پروژه هاي مختلف شهري ازجمله توسعه فضاهاي ورزشي فراهم آمده است.
قاليباف در دفتر شهرداري تهران گفت: ما معتقديم كه شهر با نشاط و سرزنده به توسعه ورزش همگاني وابسته است و مديران و مسئولان اجرايي وظيفه دارند تا نحوه بسط و توسعه اين مهم را شناسايي و عملياتي كنند.
وي گفت: اولين همايش شهر و ورزش در 17 و 18 آبان ماه در تهران برگزار مي شود و اين همايش فرصت مناسبي است كه به تعامل مناسب با دست اندركاران اين همايش بپردازيم.
شهردار تهران با شعار محله محوري در ورزش گفت: كليدي ترين محور ارتباطي ما با شهروندان مشاركت در قالب محله براي توسعه ورزش همگاني است.
اولين همايش ملي شهر و ورزش با هدف بررسي تأثير متقابل شهر و ورزش از سوي سازمان ورزش شهرداري تهران، فدراسيون تكواندو و دانشكده معماري و شهرسازي دانشگاه علم و صنعت در 17 و 18 آبان ماه در محل هتل المپيك برگزار مي شود.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |