چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۲ - Oct 18, 2006
خطرپذيري تهران در برابر سيل  نگران كننده نيست
شاخص خطرپذيري شهر تهران در برابر سيل با توجه به دسترسي حوزه هاي آبريز پيراموني به مسيل ها و نيز ايجاد 300 كيلومتر شبكه هدايت آبهاي سطحي نگران كننده نيست.
به گزارش سما، محسن ابراهيمي- معاون سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران- در واكنش به برخي نگرانيهاي طرح شده در خصوص خطر وقوع سيل با توجه به شروع بارندگي هاي فصل پاييز، ضمن اعلام اين مطلب تاكيد كرد: بارندگي در فصل پاييز ممكن است به آب گرفتگي در برخي معابر تهران منجر شود اما احتمال وقوع سيل با توجه به اقدامات پيشگيرانه و احداث شبكه جمع آوري آبهاي سطحي بسيار ناچيز است.
وي با اشاره به اينكه بيشتر حوزه هاي آبريز پيراموني تهران به مسيلهاي هدايت آب دسترسي دارد گفت: به دليل تراكم كمتر ساخت و ساز در اين مناطق، همواره امكان بازسازي مسيلها و كانالها مقدور بوده است، اما حوزه مركزي تهران با مساحتي حدود 120 كيلومتر مربع بافت مسكوني - تجاري و متراكمي دارد و اكثر تاسيسات و ساختمانهاي مهم اداري شهر در اين بخش متمركز و در فرآيند توسعه شهري از دسترسي به مسيلها و كانالهاي طبيعي محروم مانده است.
وي افزود: جمع آوري و دفع آبهاي سطحي اين حوزه نه تنها براي ميليونها شهروند ساكن اين محدوده بلكه براي گردش مداوم چرخهاي اقتصادي و اداري كشور ضروري است و از اين رو براي جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي اين حوزه سه تونل 17 شهريور، نواب و خيام احداث شده است.
وي افزود: به دليل وجود تونلهاي مترو در محدوده طرح، عمق متوسط تونل خيام و خروجي سوم از كف خيابان حدود 30 متر و قطر تونلها بين 6/1 تا 6/4 متر است.
وي تاكيد كرد: با وجود احداث اين كانالها و تونلهاي دفع آبهاي سطحي،  هنوز خطر آبگرفتگي در برخي از نقاط شهر وجود دارد ولي خطرپذيري موجود شهر در برابر سيل نگران كننده نيست. همچنين با اقدامات شهرداري تهران و ساير سازمانهاي مسئول در شهر تهران، مشكلات مربوط به نقاط آبگرفتگي نيز در حال برطرف شدن است.

وضعيت وزارت رفاه هفته آينده قطعي مي شود
تمديدآيين نامه بازنشستگي
مشاغل زيان آور     
فارس: معاون فني و درآمد سازمان تامين اجتماعي از تمديد آيين نامه بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور تا آبان ماه در دولت خبر داد.
فرخ ملكوند گفت: پيش نويس سه جانبه آئين نامه جديد قانون بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور توسط سازمان تامين اجتماعي، وزارت كار و وزارت بهداشت تهيه شده است كه تقديم دولت شده است.
وي در ادامه افزود: براي اينكه وقفه اي در زمينه دريافت و بررسي درخواست هاي بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور ايجاد نشود آيين نامه قبلي كه تا پايان شهريورماه تمديد شده بود مجدداً توسط دولت تا آبان ماه تمديد شد.
گروه اجتماعي- مينا شهني: پس از تغيير سيستم در وزارت رفاه، توانايي مديران كنوني سنجيده مي شود.
عبدالرضا مصري، وزير پيشنهادي رفاه و تأمين اجتماعي گفت: در صورتي كه تصدي پست وزارت رفاه را اختيار كنم، ابتدا در بهبود و تغيير سيستم اين وزارتخانه تلاش خواهم كرد .
وي درباره بركناري مديران فعلي اين وزارتخانه افزود: پس از تغيير در سيستم وزارتخانه، مديراني كه توان كنار آمدن با تغييرات را نداشته باشند، جابه جا خواهند شد .
وي در توضيح برنامه هاي آتي اش براي وزارت رفاه گفت: فعلاً از بحث درباره برنامه هايم اجتناب مي كنم چنانچه مسئوليت وزارت رفاه و تأمين اجتماعي را به عهده بگيرم درباره برنامه هايم حرف مي زنم .
مصري درباره طرح ادغام وزارت رفاه كه از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطرح شده است گفت: قطعاً اين طرح از سر دلسوزي و براي كم كردن حجم دولت از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مطرح شده است .
رئيس كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به رد شدن طرح مزبور از سوي كميسيون اجتماعي گفت: بررسي هاي زيادي روي اين طرح انجام شده است. مركز پژوهش هاي مجلس نيز اين طرح را بررسي كرده است. كميسيون اجتماعي و كميسيون بهداشت و درمان هم اين طرح را رد كرده اند .
مصري با تأكيد بر اينكه يكشنبه هفته آينده تكليف طرح ادغام وزارت رفاه در مجلس روشن مي شود افزود: طرح ادغام وزارت رفاه روز يكشنبه يا دوشنبه آينده به نتيجه قطعي و نهايي خواهد رسيد و تا روشن شدن تكليف طرح، نظرات كارشناسي بررسي خواهد شد .
مصري كه در مراسم افتتاح شعبه ويژه بانك رفاه شركت كرده بود از اعلام هر گونه برنامه خودداري كرد و گفت كه ترجيح مي دهد تا روشن شدن وضعيت وزارتش در اين باره حرف نزد.
گفتني است كه شعبه هاي ويژه بانك رفاه داراي پزشك معالج براي پيشگيري از بروز حوادث به ويژه در ميان بازنشستگان است كه صبح ديروز سومين شعبه اين بانك در خيابان كميل افتتاح شد.

در شش ماهه نخست امسال
كشف دارو و سوخت قاچاق دو برابر شد
003744.jpg
گروه اجتماعي - فعاليت پليس آگاهي نيروي انتظامي در شش ماهه نخست امسال منجر به افزايش 102 درصدي كشفيات دارو و 119 درصدي كشفيات سوخت گرديد. اين در حالي است كه با تشكيل بيش از 8 هزار پرونده از دانه درشت ها، فعاليت در اين زمينه از رشد 26 درصدي برخوردار بوده است.
سرهنگ سلطاني مديركل مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي ناجا افزايش 102 درصدي كشفيات دارو در كشور را يادآور شد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 11 ميليون و 452 هزار و 489 عدد دارو بدست آمد كه در مدت مشابه سال قبل، ميزان كشفيات اين اقلام، 5 ميليون و 665 هزار و 880 عدد بود.
وي انجام چندين عمليات ضربتي توسط ماموران انتظامي تهران بزرگ در خيابان ناصر خسرو و استان هاي مرزي را از علل افزايش كشفيات دارو در كشور دانست و افزود: بخشي از داروهاي كشف شده نيز با كشف ترانزيت در حجم بالا بدست آمده است.
مديركل مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي ناجا، از افزايش 119 درصدي كشفيات سوخت در كشور خبر داد و بيان داشت: در نيمه نخست امسال 45 ميليون و 945 هزار و 134 ليتر سوخت قاچاق كشف شد. اين در حالي است كه مدت مشابه در سال قبل اين ميزان كشفيات 20 ميليون و 90 هزار و 517 ليتر بود.
سلطاني دلايل مهم اين افزايش را انجام دو رزمايش سراسري در جهت مبارزه با اين پديده دانست.
وي از افزايش 14 درصدي كشفيات سلاح در سال 85 خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال 9 هزار و 721 قبضه اسلحه كشف شد كه مدت مشابه در سال قبل، اين ميزان 8 هزار و 721 قبضه مي باشد.
سلطاني ميزان مواد محترقه مكشوفه در سال 85 را 10 ميليون و 310 هزار و 238 عدد يادآور شد و گفت: اين درحالي است كه در مدت مشابه سال قبل اين ميزان، 7 ميليون و 36 هزار و 142 عدد بود و نشانگر افزايش 46 درصدي كشفيات مواد محترقه است.
وي همچنين در خصوص كشفيات ريسيور گفت: امسال 17 هزار و 750دستگاه ريسيور بدست آمد كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با 32 درصد كاهش كشف روبرو بوديم.
وي با اشاره به اين كه در شش ماهه نخست پارسال 26 هزار و 313 دستگاه ريسيور كشف شد، خاطر نشان كرد: اين ميزان كاهش كشفيات به دليل اجراي طرح جمع آوري ماهواره در كشور بود كه ميل به خريد و تقاضاي ريسيور را كاهش داد.
سلطاني با اشاره به اين كه در شش ماهه نخست امسال در مسكرات، با 6 درصد افزايش كشف روبرو بوديم، افزود: ماموران ما امسال موفق به كشف 2 ميليون و 246 هزار و 486 بطري و قوطي انواع مشروبات الكلي شدند كه در مدت مشابه سال قبل اين ميزان برابر با 2 ميليون و 392 هزار و 267 بطري و قوطي بود.
به گفته مديركل مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي ناجا، امسال 44 هزار و 23 فقره پرونده مرتبط با جرايم اقتصادي، تشكيل شد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل اين ميزان شامل 40 هزار و 120 فقره پرونده بود كه نشانگر افزايش 9 درصدي است.
وي با اشاره به اين كه در شش ماهه نخست امسال 8 هزار و 200 فقره پرونده بالاي يك ميليون تومان در جهت برخورد و مبارزه با دانه درشتها تشكيل شده است، خاطر نشان كرد: اين درحالي است كه در مدت مشابه سال قبل، 6هزار و 472 فقره پرونده تشكيل شده كه نشان دهنده افزايش 26 درصدي اينگونه پرونده ها است.
راه اندازي تلفن گوياي پليس راهنمايي و رانندگي
گروه اجتماعي- رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور، از راه اندازي تلفن گوياي راهنمايي و رانندگي خبر داد.
سرهنگ محمد رضا غلامي ضمن اعلام اين خبر، گفت: شماره تلفن گوياي 48010000 شبانه روز پاسخگوي شهروندان مي باشد.
وي با اشاره به راه اندازي تلفن گوياي پليس راهنمايي و رانندگي، افزود: شهروندان مي توانند بطور 24 ساعته با اين شماره تلفن تماس گرفته و مسائل و مشكلات خودرويي خود را جويا شوند.

وضع خانواده شهدا و ايثارگران، 70 درصد
بهبود مي يابد
فارس: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: لايحه خدمات رساني جامع به ايثارگران موجب مي شود كه وضعيت خانواده شهدا و ايثارگران نسبت به وضع موجود تا 70 درصد بهبود يابد.
حسين دهقان در خصوص لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران گفت: اين لايحه به منظور تنظيم يك سبد خدمتي براي ايثارگران در قالب قانون، پر كردن خلأهاي قانوني سه نهاد ايثارگري بعد از تجميع و تأمين منابع هزينه ها تهيه شد.
وي اضافه كرد: در حال حاضر سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران عمده منابع اعتباري خود را از دولت مي گيرد به همين دليل بايد هزينه كرد اعتبارات دولتي متكي به قانون باشد.
دهقان اظهار داشت: فكر مي كنم لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران جامعيت خود را دارد زيرا تقريبا از سال 1379 تهيه آن شروع شده و كار كارشناسي كافي روي آن انجام شده است.
ايثارگران نيز در تنظيم اين لايحه سهيم بودند. حتي تعدادي از اين عزيزان كه هم اكنون معترض هستند در هنگام بررسي لايحه در مجلس حضور داشتند.
وي افزود: فكر مي كنيم در مجموع اين لايحه وضعيت بسيار مناسبي را براي جامعه ايثارگري در بعد خدمات و در بعد مسائل فرهنگي ايجاد مي  كند كه اگر بتوانيم آن را به عنوان يك قانون در اختيار بگيريم وضع ايثارگران بسيار بهتر مي شود.

مديرعامل ستاد ديه كشور اعلام كرد :
آزادي۲۳۰۰ زنداني مشمول ديه
گروه اجتماعي- مديرعامل ديه كشور گفت: با كمك هاي صورت گرفته از سوي خيرين در سال گذشته 2هزار و 300 نفر از زندانيان مشمول ديه، با مبلغي بالغ بر بيست ميليارد ريال از زندان هاي سراسر كشور آزاد شدند.
محمدعلي ساري در آيين گلريزان استان مركزي كه به همت اداره زندان هاي اين استان برگزار شده بود با بيان اين مطلب افزود: از هشت هزار زنداني بيمه اي در كشور۹۰، درصد آنان را زندانيان فاقد بيمه  نامه تشكيل مي دهند.
ساري گفت: با همكاري نيروي انتظامي از تردد وسايل نقليه اي كه فاقد برچسب و بيمه نامه شخص ثالث هستند جلوگيري و با آنها برخورد خواهد شد.
وي پيش بيني كرد با اجراي كامل اين طرح، ورودي زندانيان فاقد بيمه به صفر برسد.
مديرعامل ستاد ديه كشور از برنامه هاي ديگر اين ستاد براي كاهش ورودي مجرمان ديه به زندان هاي كشور اشاره كرد و عنوان داشت: با برگزاري جلساتي با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و مسئولان كنترل ترافيك مقرر شده است كه اين مباحث در كتب درسي مقاطع مختلف به عنوان يك درس گنجانده شود.
وي افزود: با همكاري كميسيون هاي فرهنگي و اقتصادي مجلس كارگروهي تشكيل شد كه با گذشت 36 جلسه از اين همكاري در خصوص بيمه شخص ثالث، بيمه گر، بيمه شده و شركت بيمه، مقررات جديدي با رويكرد پيشگيري ديده شده است.

همزمان با روز جهاني آرتروز اعلام شد
يك نفر از هر 6 آسيايي آرتروز دارد
003747.jpg
گروه اجتماعي - مريم غفاري: آرتروز شايع ترين بيماري مفصلي است كه اضافه وزن، عدم تحرك و تروما مهمترين علل بروز آن بوده كه بيشتر زانوها را گرفتار مي كند و در آسيا از هر 6 نفر يك نفر آرتروز دارد.
به گزارش همشهري، آرتروز شايع ترين بيماري مفصلي است كه در آن غضروف مفصلي دچار آسيب و تخريب مي شود و به تدريج بي تحركي و ضعف قدرت عضلاني را به دنبال مي آورد. آرتروز زانو جزء اختلالات شايع سيستم استخواني و اسكلتي است كه عوامل مختلفي در بروز آن تاثير دارند كه افزايش سن، اضافه وزن، عدم تحرك و فعاليت و تروماها يا ضربه ها، عوامل وراثتي، ضعف عضلاني، نامتعادل بودن آنزيم هاي سلول هاي عضروفي و استفاده ناصحيح از عضو جزء اين عوامل است كه در نتيجه آنها مفصل دچار اختلال مي شود.
مفاصل فك، شانه، آرنج، مچ دست ها و پاها، مفاصل انگشتان و ستون فقرات به تدريج سائيده مي شوند و مفاصل ران، زانوها و پاها در خطر سائيدگي بيشتر و با سرعت بيشتري هستند.
براساس اين گزارش، در سن 40سالگي تقريباً همه افراد تغييرات آرتروز را در مفاصل خود دارند ولي بيشتر آنها علامت خاصي احساس نمي كنند و تعداد نسبتاً كمي دچار علايم آرتروز هستند. آرتروز يك بيماري پيش رونده و مزمن است كه بهبودي قطعي ندارد و تمام گروه هاي سني را گرفتار مي كند و افرادي كه در محيط هاي مرطوب زندگي مي كنند بيشتر در معرض ابتلا به آرتروز هستند. اين بيماري نه تنها باعث شكل غيرعادي مفاصل مي شود، بلكه افراد را دچار معلوليت و ناتواني كرده و طول عمر آنها را بين 10 تا 15 سال كاهش مي دهد.
كارشناسان معتقدند، بهترين راه پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، محافظت از بدن در برابر حملات سرما و رطوبت، انجام تمرينات ورزشي، مصرف كمتر گوشت و مصرف بيشتر سبزيجات است.
طبق آمار سازمان جهاني بهداشت تقريبا 355 ميليون نفر امروزه در سراسر جهان به بيماري آرتروز مبتلا هستند كه از اين تعداد 190 ميليون نفر دچار عارضه اوستئو آرتريت و بيش از 5/16 ميليون نفر نيز دچار آرتريت روماتوئيد هستند. كه براي تشخيص آن روش هاي مختلفي چون معاينات كلينيكي، آزمايش خون، آزمايش مايع مفصلي، تصاوير راديولوژي، MRS و CT مي باشد.

ممنوعيت كار كودكان در هند
ايسنا: بر اساس قانون جديدي كه در هند به تصويب رسيده است، از اين پس كار كودكان ممنوع خواهد بود و با خاطيان، برخورد جدي خواهد شد. با اين حال اين قانون جديد موجب نگراني هزاران خانوار هندي شده است.
بسياري از كودكان كارگر در مناطق روستايي و ساحلي هند كه از راه پاك كردن شيشه ها، شست وشوي اتومبيل ها و جمع آوري زباله ها امرار معاش مي كرده اند، از تصويب اين قانون حمايتي ناراحت هستند.
تصويب اين قانون جديد در حالي صورت گرفته است كه ميليون ها كودك هندي نقش تامين كننده مخارج خانواده هاي خود را ايفا مي كنند.
بر اساس اين قانون، استفاده از كودكان 14سال به پايين به عنوان كارگر در منازل، رستوران ها، كافي شاپ ها، هتل ها و اماكني از اين دست ممنوع است.
در حال حاضر تخمين زده مي شود كه 13ميليون كودك در هند مشغول به كار باشند كه عمدتا از فرصت هاي شغلي خطرناك امرار معاش مي كنند.
مقامات هندي اميد دارند كه اين قانون جديد موجب سروسامان گرفتن زندگي آنها و افزايش اميدواري نسبت به تحصيل آنها در مدارس شود.
بر اساس اين قانون، خاطيان با مجازات هايي همچون حبس در زندان تا يك سال و جريمه نقدي تا 217دلار روبه رو خواهند شد.

ممنوعيت حمل بيمار اورژانسي با آمبولانس هاي خصوصي
ايسنا: معاون حوادث و عمليات اورژانس كشور با اعلام اين كه بر اساس آيين نامه جديد، آمبولانس هاي خصوصي حق حمل بيمار اورژانسي را ندارند، در ادامه از اجراي طرح پايلوت راه اندازي ديسپچ مركزي براي هدايت و هماهنگي فعاليت  مراكز آمبولانس خصوصي در تهران طي 2 ماه آينده خبر داد.
دكتر محمد حسن ناصح با بيان اين كه با راه اندازي ديسپچ مركزي شماره تلفن 4 رقمي  جهت تقاضاي آمبولانس خصوصي اعلام مي شود، بعد از تعيين مسير و ابلاغ آن به مراكز آمبولانس خصوصي در كوتاهترين زمان ممكن آمبولانس اعزام مي شود، اظهار كرد: با راه اندازي اين مركز، شفاف سازي لازم براي متقاضي دريافت خدمت صورت مي گيرد، به نحوي كه ميزان وجه دريافتي و شماره آمبولانس اعزام شده اعلام مي شود و بدين ترتيب افزون بر اين كه امكان هرگونه تخلف و سوءاستفاده سلب مي شود، شرايط را براي نظارت صحيح بر پروسه ماموريت مراكز آمبولانس خصوصي فراهم مي كند.
وي در ادامه توضيح داد: هرچند انجام هر ماموريت 115 (زميني و هوايي) هزينه اي بالغ بر 80 تا 90 هزار تومان را تحميل مي كند اما طبق قانون انتقال رايگان بيمار اورژانسي به مراكز درماني بر عهده اورژانس 115 (پيش بيمارستاني) است و مراكز آمبولانس خصوصي حق انتقال بيمار اورژانسي و دخالت در حيطه اورژانس پيش بيمارستاني را ندارند و فقط مجاز به حمل بيماران غير اورژانسي هستند.

با مردم
نيازهاي فرهنگي چابهار
بندر چابهار در طول دو دهه اخير از لحاظ اقتصادي و فعاليت بازرگاني توسعه قابل توجهي داشته است، اما به نيازهاي فرهنگي اينجا كمتر توجه شده است. اميدوارم اين نيازها نيز مورد توجه واقع شود.
آقاي كاويان چابهار
افزايش كارمزد بانكي
در رابطه با افزايش نرخ كارمزد تسهيلات وام مسكن نزد بانكهاي خصوصي، اين سئوال پيش مي آيد آيا بانك مركزي نظارتي بر كار بانكهاي خصوصي ندارد و اگر دارد علت افزايش نرخ كارمزد چيست؟
صالحي تهران
سروصداي نظافت پارك
در پارك رضوان خيابان كميل صبح ها ساعت چهار اقدام به نظافت پارك با دستگاه مكانيزه مي كنند كه سروصداي زياد ايجاد كرده و موجب سلب آرامش مردم اين محل مي شود. بهتر است در صورت امكان در زمان نظافت پارك تغيير داده شود.
كرمي تهران
كمك هزينه بيماران سرطاني
از بازنشستگان نيروهاي مسلح هستم كه مبتلا به بيماري سرطان شده ام. مقرر شده بود سازمان تأمين اجتماعي نيروهاي مسلح كمك هزينه بيماري سرطان را پرداخت نمايد، اما هنوز اين كار عملي نشده است در حالي كه بيماران سرطاني به دليل هزينه هاي سنگين درمان نياز به حمايت جدي بيمه اي دارند.
مسعود تهران
سد معبر سوپر ماركت ها
فروشگاههاي موادغذايي و سوپرماركت ها بيش از ديگران سد معبر مي كنند و اغلب آنها با اشغال بخشي از پياده روها مانع عبور و مرور افراد پياده مي شوند. يكي از اصول شهرنشيني رعايت اين مقررات توسط اصناف و پيشه وران است.
رضا پور تهران
تشكر و يك يادآوري
از شهرداري بابت ادامه آسفالت كاري كوچه و خيابانها قدرداني مي كنم و از مسئولان اداره هاي مخابرات و برق تقاضا دارد دريچه هاي فلزي را هم سطح آسفالت كار بگذارند چراكه اختلافات سطح منجر به آسيب رساني جلوبندي خودروها مي شود.
دلخوش تهران
درخواست تفكيك صدور و مجوز ساخت
حدود 15 سال قبل، تعدادي تعاوني، زمينهايي را در مارليك كرج براي ساخت منازل مسكوني خريداري كرده اند، اما پس از گذشت اين همه سال، تفكيك زمينها انجام نشده و مجوز ساخت نيز صادر نگشته است، از شهرداري كرج تقاضا دارم در اين باره اقدام كند.
توكلي زاده كرج
لوله هاي بدون آب!
در شهريار منطقه فردوسيه- بيش از هفت سال است كه لوله كشي آب شده، اما هنوز امكان استفاده از آب لوله كشي را نداشته ايم.
مسعود حسني شهريار
پيشنهاد در مورد آموزش فرهنگيان
@ اميدوارم در آموزش ضمن خدمت فرهنگيان تا مقطع دكترا كه قرار است بار ديگر در دانشگاه پيام نور برگزار شود، با توجه به تجارب گذشته، طوري ارزشيابي گردد كه تنها مدرك گرايي نباشد و فرهنگيان بتوانند به معناي واقعي از امتيازات آن برخوردار شوند.
علي جوادي- تهران
پراكندگي زباله
@ براي نصب مخازن جديد، سطل هاي ثابت جمع آوري زباله از خيابان هفدهم تهرانسر جمع آوري شده و باعث پراكندگي زباله شده است.
حسين شكرخدايي- تهران
با مردم: اسامي پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
خصوصي سازي و كاركنان
در روند خصوصي سازي گاهي به گونه اي عمل مي شود كه سوابق شغلي و حقوق قانوني عده اي از كاركنان به هر دليل ناديده گرفته مي شود، لازم است در اين موارد پيش بيني هاي لازم به عمل آيد.
خانم جباري- تهران
تعيين حقوق بر مبناي تورم
اگر در تعيين دستمزد و حقوق واقعي حقوق بگيران در كشور ما به موقع اقدام شود و اين كار بر مبناي رشد تورم سالانه انجام شود، شاهد مشكلات روزافزون اقتصادي اقشار حقوق بگير بخصوص كم درآمدها نخواهيم بود.
خانم اميدي- تهران
به جاي يارانه بنزين
پيشنهاد مي كنم به جاي اختصاص يارانه براي بنزين براي آنهايي كه وسيله نقليه در اختيار ندارند، يارانه منظور و به آنها پرداخت گردد تا صرف اياب و ذهاب خود كنند.
آقاي افضلي اراك

پاسخ مسئولان
طرح ارزشيابي در حال بازنگري است
در پاسخ مطلب مندرج در صفحه سخنگاه مورخ 15/5/85 با عنوان طرح جديد ارزشيابي كادر آموزشي به اطلاع مي رساند:
-1 طرح جديد ارزشيابي، در چارچوب طرح ارزشيابي ارايه شده از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و پس از دريافت نظريات كارشناسان و همكاران محترم شاغل در واحدهاي آموزشي، تدوين و در 3 استان كشور به صورت آزمايشي اجرا و با تاييد سازمان مذكور ابلاغ شده است و هر گونه تغيير با ارايه پيشنهادهاي منطقي و علمي، امكان پذير است.
-2 ارزشيابي يكي از وظايف مهم مديران است، شناخت نقاط قوت و ضعف برنامه ها و اقدامات انجام شده توسط مديران و كاركنان از اهداف ارزشيابي است و بديهي است زماني ارزشيابي به هدف خود دست مي يابد كه از نتايج ارزشيابي براي اصلاح امور استفاده شود.
-3 هدف از ارزشيابي افزايش فوق العاده شغل، اعطاي گروه تشويقي و... نيست، بلكه موارد فوق، وسيله اي براي تشويق كاركنان ساعي به منظور ايجاد انگيزه، ادامه فعاليت مطلوب و تلاش براي بهبود امور است.
-4 دقت و توجه بيشتر، اجراي دقيق قوانين،  احساس مسئوليت و رعايت عدالت توسط ارزشيابي كنندگان، جزو اصول اوليه و مهم ارزشيابي است. در سال هاي گذشته تمامي امتياز با نظر ارزشيابي كننده اعطا مي گرديد و در حال حاضر حدوداً 70 درصد از امتيازات، مانند سابق با نظر ارزشيابي كننده و تقريباً 30?درصد از امتيازات بر مبناي شاخص هاي كمي قابل احتساب است.
-5 با صدور بخشنامه شماره 44/710 مورخ 24/5/85 اين اداره كل، پاره اي از مشكلات مشمولان طرح مسير ارتقاء شغلي معلمان و كارشناسان مرتفع شده كه براي اجرا ابلاغ شده است.
با اين وصف به اطلاع مي رساند: طرح جديد ارزشيابي در حال بازنگري است و تاحد امكان پيشنهادهاي همكاران مورد توجه قرار خواهد گرفت و پس از حصول نتيجه مراتب ابلاغ خواهد شد.
اداره كل روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |