چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۱۲ - Oct 18, 2006
هشدار آمريكا درباره آزمايش هسته اي دوم كره شمالي
003822.jpg
گروه بين الملل- يك هفته بعد از انجام آزمايش هسته اي جنجالي توسط كره شمالي، تحركات ديپلماتيك آمريكا شدت گرفته است. كاندوليزا رايس وزير خارجه آمريكا ديروز سفر به چند كشور آسيايي را آغاز كرد تا درباره شيوه اجراي قطعنامه تحريم شوراي امنيت عليه كره شمالي گفتگو كند.
رايس پيش از ترك واشنگتن به كره شمالي درباره انجام آزمايش دوم هشدار داد و گفت، اين كار به انزواي بيشتر پيونگ يانگ منجر مي شود.
رسانه هاي آمريكا ديروز گزارش دادند كه ماهواره هاي جاسوسي اين كشور در محل انجام آزمايش هسته اي اخير در كره شمالي تحركات جديدي را ثبت كرده اند. اين تحركات مي تواند نشانه اي از انجام يك آزمايش هسته اي ديگر باشد. كره جنوبي و ژاپن هم وجود اين تحركات را تأييد كرده اند و اكنون مشغول تحليل اين گزارش ها هستند. يك مقام آگاه در دولت كره جنوبي ديروز گفت، هنوز اطلاعات موثق و روشن و قطعي درباره آزمايش هسته اي دوم وجود ندارد اما گزارش هايي دريافت شده است. در همين حال مقامات دولت آمريكا ديروز اعلام كردند آزمايش نمونه هاي جمع آوري شده از منطقه انجام آزمايش هسته اي در كره شمالي انجام اين آزمايش را تأييد مي كند. پيش از اين واشنگتن اين آزمايش را فقط يك ادعا خوانده بود و از تأييد آن خودداري مي كرد. هواپيماهاي آمريكايي دو روز بعد از انجام آزمايش هسته اي در محل حاضر شدند و مقداري از هواي آنجا را به عنوان نمونه برداشتند تا آزمايش كنند.
وزارت خارجه كره شمالي ديروز در بيانيه اي قطعنامه تحريم شوراي امنيت را نوعي اعلام جنگ به اين كشور دانست و گفت، پيونگ يانگ خواهان صلح است اما از جنگ هيچ هراسي ندارد.
قطعنامه اي كه كره شمالي آن را اعلام جنگ عليه خود مي داند بعد از چند روز بحث و گمانه  زني در شوراي امنيت تصويب شد اما هنوز اجرايي نشده است. رايس از ديروز عازم ژاپن، روسيه، كره جنوبي و چين شد تا درباره شرايط اجراي اين قطعنامه با مقامات اين كشورها گفتگو كند. رايس پيش از اين سفر درباره شيوه همكاري چين در تحريم كره شمالي گفت، شكي نيست كه چين به اين قطعنامه راي داده و به آن پايبند خواهد ماند.
به گزارش همشهري آنلاين خبرگزاري رسمي كره شمالي با انتشار بيانيه وزارت خارجه كره شمالي نوشته است: كره شمالي خواستار صلح است اما از جنگ نيز نمي هراسد، در ادامه اين بيانيه نسبت به ايجاد موجي از حملات بي رحمانه عليه هر كشوري كه تماميت ارضي كره شمالي را تحت الشعاع قرار دهد، هشدار داده شده است.
به گزارش آسوشيتد پرس، وزارت امور خارجه كره شمالي در ادامه اين بيانيه اعمال تحريم ها را ناشي از سياست خصمانه آمريكا عليه كره شمالي دانسته است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: كره شمالي به دقت رفتار آمريكا را زير نظر دارد و با توجه به  آن تدابير سياسي خود را اتخاذ مي كند.
در اين بيانيه به تدابير مورد نظر كره شمالي اشاره اي نشده  است.

حمايت علني سران عشاير سني عراق از صدام
گروه بين الملل شدت خشونت و ناامني در عراق به حدي رسيده است كه اكنون تعدادي از گروهها و شخصيت هاي اين كشور كه از پيش وابستگي سياسي و اقتصادي به رژيم بعث داشتند به صورت علني، همبستگي و پيوستگي خود با صدام و رژيم گذشته را اعلام مي دارند.
در همين خصوصي منابع وزارت دفاع آمريكا از وجود ارتباط ميان سران عشاير سني عراق با اعضاي حزب منحله بعث و افسران سابق ارتش عراق خبر دادند.
منابع وزارت دفاع آمريكا از وجود ارتباطاتي ميان سران عشاير سني عراق با اعضاي حزب بعث منحل شده و افسران سابق ارتش عراق خبر دادند.
به گفته منابع وزارت دفاع آمريكا سران عشاير سني عراق بعد از انتخابات اخير با بازنگري در راه حل هايشان بر اين باورند كه فرصت براي انجام مذاكره با گروه هاي مسلح ميانه رو بيش از گذشته فراهم شده است.
اين منابع افزودند: ارتباطات ميان برخي گروه هاي شورشي در عراق امر تازه اي براي آمريكا نيست. چرا كه دونالد رامسفلد وزير دفاع و جورج كيسي، فرمانده  نيروهاي چند مليتي در عراق بارها اين مساله را مطرح كرده اند.
از سوي ديگر روزنامه الوطن چاپ كويت - نيز نوشت: سران عشاير اهل سنت عراق در نشستي در كركوك علناً به صدام اعلام وفاداري كردند.در اين نشست كه اعضاي حزب بعث و گروه هاي مسلح نيز حضور داشتند بر آزادي صدام تأكيد شد.يكي از اعضاي حزب اعلام كرد: اين نشست با هدف حفظ وحدت و بازنگري در وحدت ميان سران عشاير سني و درخواست براي آزادي صدام برگزار شد.
ادامه درگيري ها
چهار روز درگيري هاي شديد فرقه اي در شهر بلد واقع در شمال بغداد به كشته شدن دست كم 91 تن انجاميد.
همچنين حملات در ديگر نقاط به كشته شدن 60 عراقي انجاميد و 16 جسد شكنجه شده كشف شد.
فرماندهي ارتش آمريكا گفت كه در تازه ترين درگيري ها در عراق هفت سرباز آمريكايي كشته شدند.
بدين ترتيب آمار تلفات ارتش آمريكا در دو هفته اول ماه اكتبر به 58 تن رسيد.
آمار تلفات عراقي ها نيز بسيار بالا است. بر اساس آمار خبرگزاري آسوشيتدپرس، 708 عراقي در خشونت هاي طي ماه جاري كشته شده اند.
ارتش آمريكا در شهر بلد كه درگيري هاي آن از روز جمعه و با كشته شدن 17 كارگر شيعه آغاز شد، حضور چنداني از خود نشان نداده است.
يك سخنگوي آمريكايي به اين سئوال كه آيا دولت عراق براي كاهش دادن خشونت ها از ارتش آمريكا درخواست كمك كرده يا خير، به طور مستقيم پاسخ نداد.
سرهنگ كريستوفر گارور، سخنگوي آمريكايي گفت: نيروهاي ائتلاف با همكاري يگان هاي پليس و ارتش عراق درگير عمليات هاي حوالي شهر بلد هستند. ارتش و پليس عراق فرماندهي عمليات هاي حوالي بلد را بر عهده   دارند.
همچنين عماد الفارون، برادر دادستان اصلي در دومين جلسه محاكمه صدام از جمله 60 كشته شده شهر بلد است.
بدترين حمله كه 20 كشته و 27 زخمي بر جاي گذاشت، زماني بود كه يك عامل انتحاري خودروي پر از مواد منفجره را بسوي محلي كه مراسم تدفين شيعيان در منطقه عور واقع در شرق بغداد در حال برگزاري بود، هدايت كرد.
انفجار يك خودروي بمب گذاري شده ديگر در منطقه صويره در جنوب بغداد نيز به كشته شدن 9 تن و زخمي شدن 35 تن ديگر انجاميد. همچنين رئيس پليس بغداد گفت: اجساد 11 تن كه هدف گلوله قرار گرفته و شكنجه شده بودند در يك زباله داني در بغداد كشف شد.

اسرائيل به استفاده از سلاحهاي غيرمجاز
عليه فلسطيني ها اعتراف كرد
003825.jpg
گروه بين الملل- اسرائيل كه در جنگ با مردم لبنان از بمب هاي نامتعارف استفاده كرده بود سرانجام مجبور شد به استفاده از سلاح هاي نامتعارف در مقابل مردم فلسطين نيز اعتراف كند.
بدنبال انتشار گزارش تلويزيون ايتاليا درباره بكارگيري سلاح جديد عليه فلسطيني ها كه موجب سوختگي شديد و گسترده و جدا شدن اعضاي بدن فرد مورد اصابت مي شود ارتش اسرائيل نيز به شكل ضمني بدين مساله اعتراف كرد.
اين گزارش حاكيست ارتش صهيونيستي ماههاست كه از اين سلاح بر ضدفلسطيني ها استفاده مي كند و اين سلاح نوع تكامل يافته سلاحي است كه آمريكايي ها با نام دايم در عراق آن را به كار مي برند.
گزارش پزشكان فلسطيني و اتحاديه پزشكان براي سازمان حقوق بشر حاكيست تعداد زيادي از مجروحان فلسطيني مورد اصابت قرار گرفته اعضا بدنشان قطع شده و يا سوخته است، اما هيچگونه آثار تركش در بدن آنها نيست.
اين سلاح جديد اسرائيل توسط هواپيماهاي بدون سرنشين به سوي فلسطيني ها شليك مي شود و استفاده از سلاح هاي غيرقانوني شيميايي و يا آزمايش ابزارهاي كشنده بر ضد فلسطيني ها كه مستندات عيني و قانوني آن براي مراجع مختلف قابل دسترسي است.
ويژگي  اصلي اين سلاح كه توسط ژنرال اسحاق بن اسرائيل رئيس بخش تكامل و ارتقاء كيفي تسليحات در ارتش اسرائيل عنوان شده است اين است كه موجب وارد آمدن بيشترين آسيب در فرد مورد اصابت مي شود، اما به محيط پيرامون وي خسارتي وارد نمي كند.
آنچه در اين سلاح جديد قابل توجه است ايجاد سوختگي شديد و از سوي ديگر وارد كردن امواج انفجار بسيار شديد به فرد مورد اصابت است.
به طوري كه موجب جدا شدن بخشهايي از بدن و يا حتي قطع شدن مفاصل و يا جدا شدن گوشت از استخوان مي شود.اين سلاح از انواع سلاح هاي هسته اي تاكتيكي است كه اورانيوم با غناي محدودي در آن به كار رفته است و به جاي آثار ياد شده بر روي افراد زخمي آثار زيست محيطي نيز به جاي خواهد گذاشت.
هنوز محافل بين المللي و حقوق بشر واكنش جدي نسبت به اين اقدام اسرائيل نشان نداده اند.
بيش از 5500 زن و كودك فلسطيني از آغاز انتفاضه دستگير شده اند
منابع فلسطيني اعلام كردند كه رژيم اشغالگر صهيونيستي از زمان شروع انتفاضه الاقصي در سپتامبر 2000 تا كنون بيش از 500 زن و 5 هزار كودك فلسطيني را دستگير كرده است.
به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه القدس العربي - چاپ لندن - وزارت امور اسرا و زندانيان فلسطيني اعلام كرد كه طي شش سال گذشته نيروهاي رژيم اشغالگر قدس سياست هاي شديدي را درخصوص دستگيري مردم فلسطين اعمال مي كنند، به طوري كه طي انتفاضه الاقصي بيش از 500 زن و 5 هزار كودك دستگير شده اند.به علاوه هزاران فلسطيني نيز براي مدت هاي كوتاه يا حتي طولاني در اماكن عمومي مانند دانشگاه ها، مدارس و غيره بازداشت شده اند.
در اين گزارش آمده است: از زمان اشغالگري اسرائيل در فلسطين اقدامات اين رژيم در دستگيري افراد سياست خاصي را دنبال نكرده است، به گونه اي كه جريان دستگيري ها به گروه سني خاص و يا اقشار خاصي محدود نمي شود، بلكه حتي كودكان، افراد سالخورده، جوانان، زنان و دختران و گاهي تمامي افراد يك خانواده و حتي مجروحان، بيماران و عقب افتادگان را نيز در بر مي گيرد.
هشدار جبهه خلق براي آزادي فلسطين به اسرائيل
گردان ابوعلي مصطفي، شاخه نظامي جبهه خلق براي آزادي فلسطين آماده باش كامل مبارزانشان را براي مقابله با اقدامات تجاوزكارانه اسرائيل اعلام كرد.اين گردان در بيانيه اي اعلام كرد: هر وجب از خاك نوار غزه عرصه درگيري هايي خواهد بود كه از پيروزي در ميدان جنگ الهام مي گيرد.
اين بيانيه در ادامه تمامي ملت فلسطين و مبارزان خود را به يكپارچگي و وحدت در برابر اقدامات اسرائيل و كنار گذاشتن تمامي گونه هاي اختلافات داخلي دعوت كرده است.
به گفته برخي منابع فلسطيني نيروهاي اسرائيلي خود را براي اجراي يك عمليات نظامي گسترده در نوار غزه كه ظاهراً بعد از عيد فطر است، آماده مي كنند.
به گفته اين منابع رژيم صهيونيستي به طرف هاي منطقه اي و بين المللي اعلام كرده كه در صورت ادامه بازداشت گلعاد شليط، سرباز اسرائيلي توسط حماس و همچنين پرتاب موشك هاي دست ساز از نوار غزه به اسرائيل اين رژيم حملات گسترده اي را عليه نوار غزه آغاز خواهد كرد.

رقابت ونزوئلا و گواتمالا براي كرسي شوراي امنيت
گروه بين الملل- گواتمالا و ونزوئلا پس از ?دور رأي گيري نتوانستند آراي لازم را براي كسب كرسي غيردائم شوراي امنيت براي يك دوره دوساله به دست آورند.
در جريان ?دور رأي گيري فقط در يك مرحله، آراي دو كشور مساوي شد و در بقيه موارد گواتمالا همچنان پيشتاز بود.
آمريكا تمامي  آبرو و قدرت خود را براي كسب پيروزي گواتمالا هزينه كرد و حتي شنيده شد كه ادامه همكاري و امضاي قراردادهاي جديد با برخي كشورها را منوط به دادن رأي منفي به ونزوئلا كرده است.
مجمع عمومي سازمان ملل در دور اول انتخابات، چهار عضو غيردائم شوراي امنيت را براي يك دوره دوساله برگزيد و رقابت براي كرسي آمريكاي جنوبي بين ونزوئلا و گواتمالا به دورهاي بعدي كشيده شد.
به گزارش ايرنا آفريقاي جنوبي با ???رأي، اندونزي با ???رأي، بلژيك با ???رأي و ايتاليا با ???رأي موفق شدند در نخستين دور انتخابات، سه چهارم آرا را از آن خود كنند.
آسيا، آفريقا، اروپاي غربي و آمريكاي لاتين طبق سهميه هاي خود در اين انتخابات، نامزد معرفي كرده بودند.
تانزانيا، آرژانتين، كنگو، دانمارك، غنا، يونان، ژاپن، پرو، قطر و اسلواكي در حال حاضر ??عضو غيردائم شوراي امنيت هستند.
به اين ترتيب تانزانيا، دانمارك، يونان، ژاپن و آرژانتين از اول ژانويه ???? ( 11ديماه امسال) جاي خود را به اعضاي جديد مي دهند.
هر ساله انتخابات براي ?عضو غيردائم شوراي امنيت برگزار مي شود.
اين انتخابات بصورت محرمانه برگزار شد و كشور برنده سه چهارم و به تعبيري دوسوم آراي مأخوذه را بايد به خود اختصاص مي داد.
نامزدهاي آسيا، آفريقا و اروپاي غربي در انتخابات امسال، تقريبا بدون رقابت جدي بودند.
از حوزه آسيا براي كسب يك كرسي غيردائم شوراي امنيت، نپال، كره جنوبي و اندونزي نامزد شده بودند كه كره جنوبي به خاطر اينكه نامزدي را براي كسب كرسي دبيركلي سازمان ملل معرفي كرده بود، از شركت در اين رقابت انصراف داده بود.

نگاه
دوران سلطه آمريكا پايان يافته است
گروه بين الملل-پايگاه اينترنتي فايننشيال تايمز نوشت: دوره سلطه آمريكا بر خاورميانه رو به پايان يافتن است.
به نوشته اين روزنامه بيش از دو قرن قبل، لشكر ناپلئون به مصر رسيد، اما اكنون پس از گذشت بيش از ??سال از سقوط امپراتوري عثماني و گذشت ?? سال از زمان مستعمره سازي كشورها و گذشت قريب به ??سال از پايان جنگ سرد، دوره سلطه آمريكا بر خاورميانه رو به پايان است.
اين روزنامه افزود: پس از فروپاشي شوروي سابق، آمريكا از نفوذ و آزادي عمل بي سابقه اي در اين منطقه برخوردار شد، اما آن چه كه موجب اين شرايط شد، حمله آمريكا به عراق بود.
اين رسانه اينترنتي عامل دوم پايان سلطه آمريكا را شكست طرح به اصطلاح صلح خاور ميانه دانست و علت آن را عدم موفقيت سران كشورهاي عربي در برخورد با اسلام اصولگرا معرفي كرد.
اين روزنامه در معرفي عامل سومي كه در پايان دادن به دوره سلطه آمريكا در منطقه نقش اساسي داشته نوشت: آمريكا با قدرت هاي خارج از منطقه مانند چين، روسيه و اتحاديه اروپا نيز چالش هايي داشته كه منجر به كاستن نفوذ كاخ سفيد در منطقه نسبت گذشته شده است. از سوي ديگر هفته نامه آمريكايي نيوزويك در گزارشي نوشت: بي توجهي جرج بوش به كره شمالي تنها نمونه اي از هزينه هايي است كه مردم آمريكا بايد بپردازند تا به اصطلاح بوش اثبات كند، فردي لايق است.
نيوزويك در آخرين شماره خود نوشت: جمهوريخواهان شديداً نسبت به انتخابات ميان دوره اي كنگره نگران شده اند و به همين دليل بوش از محافظه كاران بي تفاوت خواسته تا براي جلوگيري از پيروزي دمكرات ها در انتخابات شركت كنند. به گزارش ايرنا اين هفته نامه به كنفرانس مطبوعاتي هفته گذشته بوش اشاره كرده و مي نويسد: او پس از پايان سخنراني خود به گونه اي به دستيارانش نگاه كرد كه گويي آنها او را مجبور كرده بودند در حالي كه او مي دانسته شركت در اين كنفرانس مطبوعاتي، ايده خوبي نبوده است.
نيوزويك به نقل از مايك مك كوري رئيس مطبوعات پيشين كاخ سفيد نوشته است: من به ياد دارم كه بيل كلينتون نيز چنين نگاه هايي را به ما مي كرد. در همين حال تام كيسي سناتوردمكرات آمريكا، در نشست نامزدهاي انتخابات كنگره اين كشور، دولت جمهوريخواه آمريكا را به شتاب در استفاده از اقدام نظامي به جاي ديپلماسي متهم كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از فيلادلفيا، كيسي گفت: به خاطر سياست هاي جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا، اين كشور در بدترين حالت نسبت به ايران و كره شمالي قرار دارد. وي افزود: به اعتقاد من، اين دولت بايد اطمينان دهد كه به توصيه هاي كارشناسان نظامي گوش مي كند، چيزي كه دولت بوش در رابطه با عراق به خوبي انجام نداد.

الجزاير هنوز خواهان عذرخواهي رسمي فرانسه
در سالهاي استعمار است
گروه بين الملل با اينكه افزون بر نيم قرن از پايان استعمار فرانسه در الجزاير مي گذرد، اما سران اين كشور براي برقراري دوستي با فرانسوي ها خواهان عذرخواهي رسمي آنها از اعمال گذشته خويش در الجزاير هستند.
اين موضوع بار ديگر پس از ارسال نامه از سوي ژاك شيراك، رئيس جمهور فرانسه به عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير در محافل خبري الجزاير مطرح شد.
به اين ترتيب، سماجت فرانسوي ها براي امضاي پيمان دوستي با الجزاير و اصرار الجزايري ها بر ضرورت عذرخواهي رسمي پاريس نسبت به جنايات دوران استعمار حلقه بسته اي است كه طي دو سال گذشته روابط دو كشور را تحت الشعاع خود قرار داده است.
نامه روز يكشنبه ژاك شيراك به بوتفليقه بار ديگر اين حلقه بسته را در كانون توجه محافل مطبوعاتي و سياسي قرار داد.
شيراك در نامه خود خواستار تكميل روند تقارب تاريخي بين دو كشور از طريق گفت و گو و همكاري بين دو كشور شد.
در اين نامه همچنين به تفصيل درخصوص آمادگي و علاقمندي فرانسه براي همكاري هاي دو جانبه و منطقه اي سخن گفته شده است.مطبوعات الجزاير روز دوشنبه در واكنش به اين نامه، از پاريس خواستند قبل از هر چيز نسبت به جنايات دوران استعمار رسماً عذرخواهي كند.
اين مطبوعات به اين نكته اشاره كردند كه شيراك درباره همه چيز جز آن چه كه بايد (اصرار الجزاير به عذرخواهي فرانسه) سخن گفته است.

كوتاه ازسياست جهان
دولت اسپانيا در انتظار اعلام خلع سلاح اتا
گروه بين الملل- دولت سوسياليست اسپانيا در انتظار گام علني و نهايي گروه جدايي طلب باسك (اتا) براي آغاز مذاكرات رسمي صلح در اين كشور جنوب غربي اروپا است.
روزنامه آب ث چاپ مادريد روز دوشنبه گزارش داد: دولت اسپانيا در انتظار اطلاعيه اتا در چند هفته آينده است كه در آن به وضوح و به صورت غير قابل بازگشت اعلام كند كه سلاح خود را بر زمين مي گذارد و از اعمال خشونت آميز دست بر مي دارد.
به گزارش ايرنا اين روزنامه افزود: در شرايط كنوني كه اغتشاشات خياباني در ايالت باسك ادامه دارد و حزب غيرقانوني باتاسونا كه آن را شاخه سياسي اتا معرفي مي كنند شرايط بازي دمكراتيكي را در صحنه سياسي نمي پذيرد، دولت هيچگونه حاشيه مانوري براي حل اين بحران ندارد.
دولت اسپانيا اعتقاد دارد بدون تعهد علني اتا در ترك مبارزات مسلحانه، شرايط ضروري براي روند برقراري صلح ايجاد نخواهد شد.

روسيه هشتاد فروند بالگرد نظامي به هند فروخت
ايرنا: دولت هند بر اساس يك قرارداد نظامي، ?? فروند بالگرد نظامي- باري ام.آي-??يك.ژ از روسيه خريداري كرد.
به نوشته روزنامه ماسكوفسكي كامسامولتس چاپ مسكو، تحويل اين بالگردها از سال ????ميلادي آغاز مي شود و يك سال بطول مي انجامد.
ارزش اين قرارداد اعلام نشده اما كارشناسان ، آن را ???ميليون دلار ارزيابي مي كنند.
به گفته مارشال پال تياگي رئيس ستاد كل نيروي هوايي هند، اين كشور قصد خريداري ???بالگرد براي نيروي زميني خود و ???فروند جنگنده چندمنظوره دارد.
روسيه در سالهاي اخير جنگنده هاي پيشرفته نظير سوخوي-??ام.كا و تانكهاي تي- ??اس به هند تحويل داده است.
براساس اطلاعات سازمان فدرال گمرك روسيه حجم مبادلات تجاري دو كشور در سال گذشته سه ميليارد و يكصد ميليون دلار بود.

سفر نخست وزير اسرائيل به مسكو
گروه بين الملل - ايهود اولمرت نخست وزير اسرائيل به منظور گفت و گو با مقامات روسيه درخصوص خريد گاز از مسكو و مسائل مربوط به فلسطين، لبنان و فعاليت هاي هسته اي ايران راهي مسكو شد.
در اين سفر المرت، با وزير امور خارجه و وزير دفاع روسيه ديدار خواهد داشت.
در همين حال به گزارش روزنامه واشنگتن پست، اولمرت قرار است در ديدار با پوتين، نگراني رژيم اسرائيل را از برنامه هسته اي ايران اعلام كند.
وي در ديدار خود با وزراي كابينه اش و در آستانه اين سفر دو روزه اعلام كرد: تهديد ايران و توسعه در زمينه راكتور هسته اي در كره شمالي بدون شك محور مذاكرات من با رئيس جمهوري روسيه خواهد بود.
مارك رگو سخنگوي وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي گفته است كه اولمرت در مسكو حمايت خود را از تحريم ها بر ضد ايران اعلام خواهد كرد.
از سوي ديگر، يك روزنامه روسي ديروز اعلام كرد كه افزايش فروش نفت و گاز روسيه به اسرائيل موضوع اصلي دستورالعمل روسيه براي ديدار اولمرت خواهد بود.
اين روزنامه روسي R.B.K به نقل از يوگني ساتانوسكي مدير انستيتو خاورميانه در مسكو نوشت: روسيه هم درخواستهاي خود را - كه احتمالا مورد توافق اولمرت واقع خواهد شد - مطرح خواهد كرد كه شامل برداشتن محدوديتها از روي شهروندان روسي است كه از اسرائيل ديدن مي كنند.
بر پايه اين گزارش، روسيه در حال حاضر بين 50 تا 60 درصد از نياز رژيم اسرائيل به نفت خام را تأمين مي كند كه درآغاز سال جاري نزديك به 220 هزار بشكه در روز برآورد شده است.
شركت گازپروم روسيه هم با اسرائيل درمورد ساخت يك خط لوله گفتگو مي كند كه 5/2 ميليارد متر مكعب ديگر را در يك كانال كه بين تركيه و اسرائيل امتداد يافته، تغذيه خواهد كرد.

نخست وزير لبنان دعوت اسرائيل
براي گفت و گو رارد كرد
گروه بين الملل نخست وزير لبنان با رد دعوت ايهود المرت نخست وزير اسرائيل براي ديدار و گفت و گوي مستقيم اعلام كرد كه كشورش آخرين كشور عربي خواهد بود كه با اسرائيل توافقنامه صلح امضا مي كند.
به گزارش روزنامه  الشرق الاوسط - چاپ لندن- نخست وزير لبنان در بيانيه اي كه از سوي دفتر اطلاع رساني نخست وزيري لبنان صادر شده در واكنش به اظهارات ايهود اولمرت، نخست وزير رژيم صهيونيستي جهت دعوت از وي براي ديدار و گفت وگو درباره  توافقنامه  صلح آورده است: مهم است كه اعلام كنيم صلح واقعي با موافقت اسرائيل با طرح صلح كشورهاي عربي امكان پذير است و لبنان آخرين كشور عربي خواهد بود كه اين توافقنامه را با اسرائيل امضا خواهد كرد.
اولمرت در نشست كنست از سينيوره جهت انجام مذاكرات صلح دعوت كرده وگفته بود از سينيوره مي خواهم تا به منظور تقويت صلح بين ما و لبنان ديدار مستقيمي داشته باشيم.
از سوي ديگر اميل لحود، رئيس جمهور لبنان در ديدار با كمال درفيش، معاون دبير كل سازمان ملل و رئيس برنامه  توسعه  سازمان ملل (UDP) در كاخ رياست جمهوري بيان داشت: لبنان به صلح اعتقاد داشته و در جهت تحقق آن در خاورميانه تلاش خواهد كرد. البته به شرط آنكه صلحي فراگير ، دايم و عادلانه باشد.
وي در ادامه نسبت به ناديده گرفتن قطعنامه هاي سازمان ملل از سوي اسرائيل و چشم پوشي هاي آمريكا از اين مسئله هشدار داد و گفت: اين امور موجب ادامه  بحران در منطقه و تضعيف موقعيت سازمان ملل خواهد شد.

بين الملل
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |