پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۲۲ - Nov 2, 2006
جاعل حرفه اي به جاي پليس امضاء مي كرد
اين جاعل حرفه اي براي نقد كردن چك هاي مسروقه خود را مأمور ارشد پليس معرفي مي كرد
سردار زارعي نمونه هايي از امضاهاي جعل شده را نشان مي دهد
005580.jpg
گروه حوادث- سارق حرفه اي كه با جعل مهرهاي پليس استان تهران و سازمانهاي دولتي، اقدام به نقد كردن چكهاي مسروقه مي كرد، در عمليات تعقيب و گريز پليسي وبا شليك 15 گلوله به دام افتاد.
سردار زارعي- فرمانده نيروي انتظامي استان تهران- روز گذشته با اعلام خبر دستگيري يك جاعل حرفه اي كه خود را پليس معرفي مي كرده است گفت: شناسايي و دستگيري اين متهم هنگامي در دستور كار قرار گرفت كه شكايتهاي متعددي درباره اينكه فردي با جعل مدارك و مهرهاي ماموران پليس راهنمايي و رانندگي استان تهران، اقدام به دريافت تراول چك هاي مسروقه مي كند به پليس گزارش شد .
با شروع تحقيقات، ماموران اداره مبارزه با جعل و سرقت در بررسي هاي مقدماتي خود دريافتند، مرد تبهكار با مهارتي خاص مهرهاي جعلي را بر روي چك هاي مسروقه حك كرده و آنها را نقد مي كند.
فرمانده پليس استان تهران افزود: با توجه به اينكه اكثر چك هاي مسروقه در منطقه حصارك كرج نقد شده بود، كارآگاهان پليس مناطقي را كه احتمال داشت مرد جاعل به آنجا مراجعه كند، تحت مراقبتهاي نامحسوس قرار دادند تا اينكه چند روز قبل مردي كه شباهت زيادي به تصاوير جاعل حرفه اي داشت، هنگام ورود به بانك شناسايي شد.
به محض خروج اين مرد كه علي نام داشت ماموران به بانك مورد نظر رفتند و با مشاهده چكي كه وي نقد كرده بود دريافتند، وي با عنوان جعلي رئيس يكي از كلانتري ها اقدام به نقد كردن چك كرده است.
به اين ترتيب، وي تحت مراقبت قرار گرفت تا اينكه ظهر روز 27 مهرماه ماموران در حالي كه علي بار ديگر براي نقد كردن چك به يكي از بانك ها رفته بود، اقدام به دستگيري وي كردند، اما جاعل حرفه اي به محض مشاهده ماموران پليس، اقدام به فرار كرد كه ماموران در يك عمليات ضربتي و با شليك 15 تير هوايي وي را در منطقه حصارك دستگير كردند.
در بازرسي از خانه اين مرد دو قبضه سلاح كمري، مهرهاي متعددي كه به مقامات پليس استان تهران، آموزش و پرورش و ساير سازمانها تعلق داشت، كشف شد.
پنچري براي سرقت خودرو
سردار زارعي در ادامه بيان داشت: با دستگيري اين مرد وي به اداره مبارزه با جعل و سرقت انتقال يافت كه در جريان بازجويي ها تا كنون به 40 فقره سرقت داخل خودرو و جعل اعتراف كرده است.
اين جاعل 38 ساله مدعي شده است كه طعمه هاي خود را مقابل بانك ها و صرافي ها شناسايي كرده و با پنچر كردن خودروهاي آنها به قصد كمك كردن به راننده در فرصتي مناسب اقدام به سرقت كيف دستي و يا مدارك آنها مي كرده و سپس با جعل عنوان ماموران رده بالاي پليس اقدام به نقد كردن چك ها مي كرده است .
بر پايه اين گزارش، متهم هم اكنون در بازداشت به سر مي برد تا تحقيقات تكميلي درباره سرقت هاي احتمالي وي صورت گيرد.

قاتل زنان خياباني بيمار رواني نيست
005583.jpg
گروه حوادث- بررسي هاي صورت گرفته از سوي متخصصان پزشكي قانوني نشان داد كه مرد جواني كه مدعي قتل 16 زن خياباني بود از سلامت رواني و عقلي برخوردار است.
بازپرس حسين اصغرزاده روزگذشته درخصوص آخرين اقدامات پليس جنايي پايتخت در خصوص پرونده باند جنايتكاران افغاني كه مرتكب قتل زنان خياباني شده بودند گفت: يكي از اين متهمان به نام رسول در جريان بازجويي هاي پليسي به قتل 16فقره زنان خياباني اعتراف كرده بود كه تلاش كارآگاهان اداره دهم آگاهي تهران بزرگ براي فاش شدن هويت قربانيان ويا كشف اجساد آنان به بن بست رسيد وهمين امر موجب شد رسول به صورت تخصصي زير نظر روانشناسان تحت آزمايش قرار گيرد كه نتيجه اين آزمايش ها، سلامت عقلي متهم را تاييد مي كند.
اصغرزاده در ادامه گفت: رسول بعد از چند مرحله بازجويي تعداد قربانيان خود را كه مدعي است همگي از زنان خياباني بوده اند از 16 نفر به 5 نفر رساند اما هنوز اجساد اين 5نفر نيز كشف نشده است.
گفتگو با متهم
چند سال داري؟
25 سال و فرزند پرورشگاهي هستم ، مادر وپدرم وقتي 9ساله بودم از يكديگر جدا شدند و من به دليل اينكه هيچ كدام از آنان صلاحيت تربيتم رانداشتند به پرورشگاه سپرده شدم و
تا 18 سالگي آنجا بودم.
بعد از خروج از بهزيستي چه كردي ؟
هيچ حرفه اي درمدت زندگي دربهزيستي ياد نگرفتم وقتي 18 سالم شد مسئولان بهزيستي 400 هزار تومان به من دادند تا به دنبال زندگيم بروم.
وقتي از بهزيستي خارج شدم آواره شده بودم ، بعد از مدتي كفاشي را پيدا كردم كه به من كفاشي ياد داد ولي باز هم بيكار شدم. در آن زمان با آشنايي با يك زن خياباني به نام سوري كه اونيز اكنون در مسير رسيدگي اين پرونده بازداشت شده است.
با زنان خياباني آشنا شدم وبراي تامين مخارج زندگيم واسطه زنان خياباني ومردان افغاني شدم . چند ماه قبل، آن زن خياباني را كه كشف جسد اوباعث فاش شدن جنايتهاي اين پرونده شد، به آنجا بردم كه مردان افغاني اورا به قتل رسانده وجسدش رادر چاه انداخته بودند.
اما تو خودت به 16 قتل اعتراف كرده اي ؟
نه من فقط 5نفر راكشته ام!
پس چرا آنها شناسايي نشده اند؟
آنها زنان خياباني بي نام ونشان بودند.

پشيماني زن كودك آزار
زن كودك آزار كه پس از ضرب و شتم بچه هاي خردسال خود، آنها را در خيابان رها كرده بود به خاطر عذاب وجدان به كلانتري رفت تا فرزندانش را پس بگيرد.
مدتي پيش ساكنان خيابان شهيد محلاتي متوجه دو كودك خردسال شدند كه آثار كبودي روي بدن و صورتشان به چشم مي خورد و در خيابان رها شده بودند.
آنها وقتي ديدند اين دو كودك خردسال كسي را ندارند، ماجرا را به پليس اطلاع دادند و دقايقي بعد ماموران كلانتري سليمانيه هر دو كودك را به كلانتري منتقل كردند. هنوز ساعتي از اين ماجرا نگذشته بود كه زن جواني به كلانتري رفت و خود را مادر دو كودك رها شده معرفي كرد. او به ماموران گفت از زماني كه شوهرش در زندان به سر مي برد، كسي نيست كه خرج زندگي وي و كودكانشان را بدهد و به دليل مشكلات مالي مجبور شده است فرزندان خردسال خود را در خيابان رها كند.
پس از اظهارات اين زن هر دو كودك خردسال به دستور علي اكبر عموزاد داديار شعبه 14 دادسراي محلاتي به شيرخوارگاه انتقال يافتند و زن جوان به اتهام كودك آزاري تحويل مراجع قضايي شد.

سرقت كلكسيون قجري از خانه اشرافي
005589.jpg
گروه حوادث- راز باند بزرگ قاچاق كوكائين و اغفال زنان و دختران جوان با وقوع يك سرقت مسلحانه از خانه اشرافي در زعفرانيه تهران فاش شد.
سه ماه قبل كارآگاهان اداره يكم آگاهي تهران بزرگ از سرقت مسلحانه خانه اي اشرافي در منطقه زعفرانيه تهران مطلع شدند. مرد صاحبخانه كه از خانواده هاي قديمي و ثروتمند تهراني است در توضيح ماجراي سرقت به كارآگاهان گفت: زمان حادثه در خانه ام در حال استراحت بودم كه ناگهان چند سارق مسلح مرا غافلگير كرده و با تهديد اسلحه دستها و پاهايم را بستند ، آنها سپس با خونسردي اقدام به ربودن كلكسيون گرانقيمتي از عتيقه هاي متعلق به دوره قاجاريه و كتب تاريخي نفيس كرده و به سرعت فرار كردند. بعد از رفتن آنها به هر زحمتي بود طناب هاي دست و پايم را باز كرده و موضوع را به پليس اطلاع دادم. با اظهارات مرد مالباخته، كارآگاهان اداره يكم تحقيقات خود را براي شناسايي سارقان مسلح آغاز كردند، اما در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، چند هفته بعد از وقوع سرقت ماموران گشت آگاهي به سرنشينان يك دستگاه خودرو پژو در نزديكي پل سيدخندان مظنون شدند كه با متوقف كردن خودرو ، در جريان بازرسي ها يك قبضه سلاح كمري از سرنشينان خودرو كه دو مرد و يك زن به نامهاي،امير،علي و مريم بودند كشف شد و به اين ترتيب آنها به اداره يكم انتقال داده شدند.
عضو فراري باند كوكائين، سارق مسلح شد
كارآگاهان در مسير بازجويي تخصصي خود از امير متوجه شدند، وي از متهمان يك پرونده بزرگ قاچاق كوكائين و اغفال زنان ايراني وانتقال آنان به خارج از كشور است كه مدتي قبل بازداشت شده اما قبل از صدور حكم نهايي با قرار وثيقه آزاد شده و ديگر بازنگشته است.
با گذشت 3 ماه از وقوع سرقت، بازجويي از اين سه متهم راز باند سارقان حرفه اي را گشود. مريم در بازجويي ها به كارآگاهان اداره يكم گفت: چند سال قبل شاكي اين پرونده سرقت مسلحانه با چاپ آگهي در روزنامه درخواست مستخدم زن براي نظافت خانه خود در زعفرانيه را چاپ كرد. من براي يافتن كار به خانه آنها رفتم وهمين موضوع سرآغازآشنايي من با اين خانواده اشرافي شد. در آن زمان صاحبخانه با همسر دوم خود به نام آزيتا زندگي مي كرد كه بعد از مدتي آزيتا با فريب مرد صاحبخانه موفق شد بيش از نيم ميليارد تومان از او كلاهبرداري كرده و كشور را ترك كند .
بعد از رفتن او افراد زيادي به خانه اين مرد رفت و آمد مي كردند از جمله مرد ميانسالي به نام اكبر كه خود را به دروغ مشاور رييس دادگستري كل كشور معرفي مي كرد، يك فروشنده مواد مخدر به نام حسن نيز كه خود را از ورزشكاران مطرح كشور معرفي مي كرد نيز به خانه او رفت و آمد داشت كه ما با يكديگر اقدام به تشكيل يك باند كرديم.
من اطلاعات مربوط به اين خانه را در اختيار اعضاي باند قرار دادم كه نقشه اين سرقت را طراحي كرديم، اما من تصور مي كنم اجرا كننده اصلي نقشه سرقت از منزل، حسن بود؛ زيرا چند روز قبل از حادثه با مرد صاحبخانه بر سر يك بدهي درگير شد. روز گذشته بازپرس روشن ضمن اعلام اين خبر به همشهري گفت: امكان اينكه طراح اصلي نقشه اين سرقت ميلياردي آزيتا همسرسابق حسن باشد وجود دارد كه با توجه به اينكه مطلع شديم وي به ايران بازگشته است، دستور دستگيري او صادر شده است.

اتهام قتل كودك براي مادر جوان
005586.jpg
گروه حوادث- بررسي هاي بازپرس جنايي درباره انگيزه مادر جوان از قتل كودكش آغاز شد. بيست ودوم مهرماه بدن نيمه جان پسر بچه يك ساله اي به نام صادق به يكي از بيمارستان هاي پايتخت انتقال يافت.
مادركودك مدعي بود فرزندش دچار مسموميت شده است، درحاليكه تيم پزشكي تلاش براي نجات اين كودك را آغاز كرده بودند، بررسي هاي متخصصان نشان داد كه اين كودك دچار مرگ مغزي شده است و سرانجام وي پس از 10روز جدال با مرگ تسليم شد و روي تخت بيمارستان جان باخت. هنگاميكه خبر مرگ مشكوك كودك به بازپرس شاملو رئيس شعبه يكم دادسراي جنايي تهران گزارش شد وي با اين احتمال كه ممكن است وي به قتل رسيده باشد ، دستور تحقيقات در اين باره را صادركرد كه بررسي ها نشان داد مادر كودك احتمالا عامل وقوع مرگ مغزي فرزندش است.
پدر كودك به پزشكان گفت: همسرم مدعي بود صادق تنها دچار مسموميت شده است. روز گذشته مادر۲۵ ساله كودك بعد از انجام بازجويي از سوي بازپرس شاملو به اتهام قتل عمدي فرزندش بازداشت شد و براي انجام تحقيقات به اداره دهم آگاهي تهران بزرگ انتقال يافت.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
دانش
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   دانش   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |