چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۳ - Nov 15, 2006
پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم مي فرمايد:
هر كه دوست دارد از همه مردم نيرومندتر باشد بايد به خدا
توكل كند.

(كنز ا لعمال، ج 3، ص 101، ح 5686)
امروز با حافظ
شب نشين كوي سربازان و رندانم چو شمع
در وفاي عشق تو، مشهور خوبانم چو شمع
بس كه در بيماري هجر تو گريانم چو شمع
روز و شب خوابم نمي آيد به چشم غم پرست
آب و هوا
001605.jpg

عكس روز
001611.jpg
عكس: رويترز‎/ روپاك دي چودري
كودكان، كنار مزارع چاي واقع در حومه شهر سيليگوري هند در انتظار بازگشت مادران شان از كار روزانه هستند

در شهر چه خبر
پيام كوتاه به حجاج
سازمان حج و زيارت اطلاعات مورد نياز زائرين حج تمتع سال جاري را به صورت پيام كوتاه براي آنها ارسال مي كند. زائريني كه تمايل به استفاده از اين خدمات را دارند مي توانند شماره گوشي تلفن همراه خود را به وسيله مديران كاروان ها به ادارات حج و زيارت استان ها تحويل دهند و از رومينگ رايگان آن برخوردار شوند. تا پيش از اين هزينه بالاي مكالمه و ارسال پيام كوتاه به ويژه از عربستان به ايران مشكلاتي را براي زائران و خانواده هاي آنان به همراه داشت كه با اجراي اين طرح اين مشكلات كاهش خواهد يافت.

دوقلوهاي سبز
بوستان چيتگر كه داراي طرفداران زيادي در ميان شهروندان است، داراي يك برادر دوقلوي ناشناخته است. ضلع غربي اين بوستان با وجود دارا بودن امكانات مناسب رايگان براي تفريح كودكان و بزرگسالان هنوز هم آن چنان شناخته شده نيست و در روزهاي تعطيل خانواده ها به شكلي متراكم فقط در ضلع شرقي پارك ازدحام مي كنند. با اين وجود شلوغي و هياهوي ضلع شرقي و آرامش و سكوت ضلع غربي شرايط متفاوتي را براي دوقلوهاي سبز رقم زده است. ظرف يك ماهه گذشته نيز خدمات رايگان امانت دوچرخه به علاقه مندان آغاز شده و مشكل كرايه دوچرخه براي بازديدكنندگان حل شده است.

كابل برگردان
عمليات كابل برگردان با هدف توسعه شبكه كابل در مراكز مخابراتي پيام نور، شهيد بختياري، حافظ، شهيد كلانتري، هجرت و شهيد سعادتمند آغاز شد. با اجراي اين عمليات ارتباط تلفني 475 مشترك در مركز پيام نور با پيش شماره هاي 4447 الي 4440 در محدوده خيابان نستري، شهيد عسگري مهر، 35متري جنت آباد، شهيد همت، 22 بهمن، عدل جنوب و اشرفي اصفهاني، در مركز مخابرات شهيد بختياري با پيش شماره 5520 و 5521 در محدوده خيابان نوروزي، پوردارايي، موسي بن جعفر و ميدان شهيد جعفري، در محدوده مركز مخابرات حافظ با پيش شماره 6670 تا 6674، 6676، 6667 در محدوده خيابان كامران صالح، انتخابيه، سي تير، شجاعي، در محدوده مركز مخابرات شهيد كلانتري با پيش شماره خيابان آرش، بزرگراه مدرس و آفريقا تقاطع آرش، در مركز مخابرات هجرت با پيش شماره هاي 3365، 6680 تا 3384، 3314، 3315 در محدوده 15 متري اول افسريه خيابان 21 بين اول و دوم و اتوبان در مركز مخابرات شهيد سعادتمند با پيش شماره 4420، 4428 با اختلال همراه است.

مراسم سوگواري
خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان براي گراميداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواري با حضور مداحان اهل بيت(ع) برگزار مي كند. علاقه مندان اين مراسم مذهبي مي توانند به نشاني نارمك، انتهاي خيابان گلستان، پارك تسليحات، خانه فرهنگ و كتابخانه فرزانگان مراجعه كنند و يا براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 77820544 تماس بگيرند.

بره اي در پوست گرگ
نمايش شاد و موزيكال بره اي در پوست گرگ ويژه كودكان و نوجوانان در سالن فجر فرهنگسراي انقلاب اجرا مي شود. اين نمايش به كارگرداني امير حيدري از 25 آبان به مدت 10 روز در سه سانس، 15، 16 و 17 به روي صحنه خواهد بود. نمايش بره اي در پوست گرگ ضمن شاد و موزيكال  بودن داراي نكات آموزنده و اخلاقي براي كودكان است. روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب از دانش آموزان دعوت مي كند، براي ديدن اين نمايش به فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي خيابان كميل شرقي مراجعه كنند و يا براي رزرو با شماره تلفن هاي 9-55419057 تماس بگيرند.

بازار
001626.jpg
وارونه شدن روال تغيير قيمت ها

شركت مخابرات ايران اختلال ارتباط تلفني همراه را در 27 بزرگراه تهران به صفر رساند. در اين بزرگراه ها كه اسامي آن ها اعلام نشده مغايرت طراحي با اجراي پروژه دليل عمده مشكلات پيشين و در دسترس نبودن مشترك ها عنوان شد.
در حال حاضر بزرگراه ها از اولويت ويژه اي براي رفع مشكلات مربوط به آنتن دهي برخوردارند و به همين منظور كاربران تلفن همراه با مشاهده هرگونه مشكل ارتباطي در محدوده بزرگراه ها مي توانند مراتب را به شماره تلفن 09990 واحد ارتباطات مردمي شركت مخابرات اعلام كنند. در بازار خريد و فروش سيم كارت نيز روال پيشين قيمت ها وارونه شده است؛ به طوري كه قيمت كدهاي 3، 5 و 6 حدود 10 هزار تومان كاهش يافته و در مقابل سيم كارت كد 4 به همين ميزان گران تر خريد و فروش مي شود.

سكه، طلا و ارز
001629.jpg

كلاس زبان
افرادي كه تاكنون موفق به ثبت نام در كلاس هاي زبان انگليسي فرهنگسراي دانشجو نشده اند تا پايان آبان ماه فرصت ثبت نام دارند.
اين كلاس ها به صورت مقدماتي تا پيشرفته در 15 جلسه و در سه رده سني شامل كودكان، نوجوانان و بزرگسالان و در روزهاي فرد و زوج هفته اي 2 جلسه برگزار مي شود. علاقه مندان به شركت در اين كلاس ها مي توانند به خيابان سيد جمال الدين اسدآبادي خيابان 21 بوستان شفق- فرهنگسراي دانشجو مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 88712839 تماس بگيرند.

چهره هاي ماندگار
برگزيدگان همايش چهره هاي ماندگار
ايرنا: ششمين همايش چهره هاي ماندگار دوشنبه شب در سالن همايش هاي بين المللي  سازمان صدا و سيما برگزار شد كه در اين همايش از خدمات علمي و فرهنگي 22 شخصيت داخلي و 2 شخصيت خارجي تجليل شد.
اسامي اين چهره هاي برگزيده به اين شرح است:
استاد محمد نوري رشته موسيقي
استاد محمود ماهرالنقش رشته هنرهاي تجسمي
دكتر علي محمد حق شناس رشته زبانشناسي
- دكتر علي رضاييان رشته مديريت
- دكتر افسانه صفوي رشته شيمي
- استاد جمشيد مشايخي رشته سينما
- استاد يدالله كابلي خوانساري رشته خوشنويسي
- آيت الله عباسعلي عميد زنجاني رشته حقوق
- دكتر جليل تجليل رشته ادبيات
- دكتر غلامحسين شكوهي رشته تعليم و تربيت
- دكتر سيدعلي موسوي گرمارودي رشته شعر
- دكتر منصور نيك خواه بهرامي رشته مكانيك
- دكتر كارو لوكس رشته مهندسي برق
- دكتر غلامعلي افروز رشته روانشناسي
- دكتر هاشم رفيعي تبار رشته فيزيك نظري
- دكتر صادق آيينه وند رشته تاريخ
- استاد احمد رسول زاده رشته دوبلاژ
- پروفسور مجيد سميعي رشته مغز و اعصاب
- مهندس پرويز فتاح رشته سدسازي
۰ - دكتر علي اسلامي رشته دامپزشكي
- دكتر محمد حسين تمدن رشته اقتصاد
- دكتر غلامرضا پورمند رشته اورلوژي
- علي بابا حاجي زاده رشته ايرانشناسي از جمهوري آذربايجان
- دكتر ميخاييل بوگالوبوف رشته زبان و ادبيات فارسي از روسيه
همايش چهره هاي ماندگار از سال 1380 برگزار مي شود.

سينما
001617.jpg
ميم مثل مادر
كارگردان: رسول ملاقلي پور
بازيگران: گلشيفته فراهاني، حسين ياري، جمشيد هاشم پور،  شراره دولت آبادي و سحر دولتشاهي
سينماهاي نمايش دهنده: استقلال، پيروزي، جوان، سپيده، فرهنگ و مركزي .
خلاصه داستان: پزشكان دليل بيماري فرزند سپيده را ناشي از استنشاق گازهاي شيميايي توسط وي مي دانند. سهيل اصرار دارد تا فرزند را به آسايشگاه تحويل  دهند اما سپيده مقاومت مي كند.

تلويزيون
001632.jpg

آلودگي هواي تهران
001608.jpg

شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: موسسه همشهري
مدير مسئول : حسين انتظامي
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶۵۶۳۵۳ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵

نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۶۶۴۹۸۳۸۱

داستانك
عروسي
ميهمانان مجلس عروسي دست مي زدند. داماد سعي مي كرد طبيعي بخندد. وقتي آخر شب همگي ميهمانان رفتند. با عروس خانم برآورد تخميني قيمت هديه ها را انجام داد. خيالش راحت شد. قسط اول مخارج عروسي را از فروش هديه ها مي توانست بدهد. اين بار از ته دل خنديد.
رضا جلاليان

گشتي در دنياي خبرها
سارق خواب آلود
زاگرب: يك سارق خواب آلود در كرواسي به دام پليس افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه وي تصميم گرفت از ساختمان اداري يك قبرستان در اين كشور سرقت كند. به همين دليل وي در يك روز تعطيل وارد اين مكان شد اما چون چيزي براي سرقت در اين ساختمان وجود نداشت حوصله اش سر رفت و به خواب عميقي فرو رفت. چند ساعت بعد هنگامي كه كاركنان قبرستان به محل كار خود مراجعه كردند متوجه شدند كه در ساختمان باز است. به همين دليل پليس را خبر كردند. مأموران هم پس از ورود به ساختمان با سارقي مواجه شدند كه در خواب عميقي فرو رفته بود.
صف براي سفر به فضا
مسكو: با آنكه هزينه سفر به فضا بسيار سنگين است اما كليه بليت هاي سفر به فضا تا سال 2009 پيش فروش شده و جالب اينكه ليست انتظار مسافران نيز شلوغ است. آژانس فضايي روسيه اعلام كرد، تقاضا براي سفر به فضا در چند ماه اخير به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و به دليل همين افزايش تقاضا، تمام سفرها ي فضايي تا سال 2009 رزرو شده است. هزينه سفر به فضا در حدود 20 ميليون دلار است.
مشكلات خانم ها در رانندگي
برلين: آنجلا مركل صدر اعظم آلمان اعتراف كرد در پارك كردن خودرواش  مشكل دارد و به همين دليل ترجيح مي دهد خودرو يي كوچك خريداري كند تا پارك كردن آن آسان باشد. وي كه در جمع خودرو سازان سخن مي گفت همچنين به مشكلات خانم هاي راننده در پارك كردن خودروهايشان اشاره كرد. وي در بخشي ديگر از سخنراني خود گفت: من براي شركت در آزمون دريافت گواهينامه رانندگي مجبور شدم به مدت 38 ساعت در كلاس هاي آموزشي شركت كنم در حالي كه مردم به طور متوسط با 10 تا 15 ساعت آموزش، رانندگي را فرا مي گيرند. مركل در سن 26 سالگي گواهينامه گرفت.
شير شتر
دهلي نو: پزشكان اين روزها مصرف شير شتر را به جاي شير گاو توصيه مي كنند به ويژه براي افرادي كه مبتلا به ديابت هستند. به گفته اين پزشكان، در شير شتر سه برابر بيشتر از شير گاو ويتامين سي وجود دارد. همچنين مقادير آهن و ويتامين بي موجود در اين نوع شير بسيار قابل توجه است. به همين دليل مقامات يكي از ايالت هاي هند با اجراي يك پروژه دو ساله قصد توجه بيشتر مردم به شير شتر را دارند. هدف از اجراي اين پروژه افزايش جمعيت شتر است تا اينكه از شير اين حيوان بستني كم كالري تهيه و در هتل ها به جهانگردان و بيماران ديابتي عرضه شود.
پاكت پرماجرا
نيويورك: چهار ماه پيش يك كارگر شهرداري در آمريكا كه در مركز بازيافت زباله كار مي كند با يك پاكت در انبار زباله ها مواجه شد. هنگامي كه وي اين پاكت را گشود متوجه شد كه داخل آن 1900 دلار پول نقد وجود دارد، به همين دليل آن را تحويل پليس داد. بر اساس قانون در صورتي كه تا 90 روز صاحب پول پيدا نشود بايد آن را تحويل يابنده داد. با آنكه در مدت زمان مقرر صاحب پول براي دريافت آن مراجعه نكرده بود به همين دليل اين كارگر انتظار داشت كه پليس پاكت حاوي پول را به او بازگرداند، اما شهرداري مدعي شده با توجه به اينكه پاكت مورد نظر در مكاني كه متعلق به اين سازمان است پيدا شده ، به همين دليل به شهرداري تعلق مي گيرد. از سوي ديگر كارگر اعلام كرده كه عليه اين اقدام شهرداري به دادگاه شكايت خواهد كرد.
يك صعود ديگر براي مرد عنكبوتي
001614.jpg
ليسبون: يك مرد 44 ساله فرانسوي كه به مرد عنكبوتي مشهور است از يك ساختمان 145 متري در پرتغال بالا رفت. اين مرد تا كنون بدون كمك از ابزار و وسايل امنيتي از 70 ساختمان مرتفع در سراسر جهان بالا رفته است كه در اغلب مواقع پليس وي را پس از صعود دستگير كرده است. او قصد دارد در آينده اي نزديك از يك ساختمان مرتفع در شهر مكزيكو سيتي بالا برود.

صفحه آخر
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
همشهري ضميمه
شناسنامه
داستانك
دنياي خبرها
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |