چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۳ - Nov 15, 2006
فوتبال مقدماتي جام ملت هاي آسيا / كره جنوبي بدون لژيونرها در تهران
ايران با تمام قدرت به مصاف تيم كره جنوبي مي رود
001587.jpg
گروه ورزشي - فوتبال ايران امروز براي صدرنشيني در گروه دوم بازي هاي مقدماتي جام ملت هاي آسيا به ديدار كره جنوبي نزديك ترين رقيب خود مي رود. شرايط جدول به گونه اي است كه هر دو تيم با يازده امتياز براي صدرنشيني رقابت دارند اما تفاضل گل كره نسبت به ايران بهتر است و نتيجه مساوي كره را صدرنشين مي كند. به همين دليل ايران با تمام قوا و بهره گيري از تمام نيروي خود قصد دارد تا در اين بازي به سه امتياز لازم دست پيدا كند و كادر فني اين موفقيت را به عنوان يك امتياز در كارنامه خود ثبت كند. ايران و كره جنوبي نگاهي متفاوت به اين بازي دارند. كره اي ها در برنامه ريزي درازمدت خود روي اين تيم كه با نام اميدها به ايران آمده است حساب جداگانه اي باز كرده اند و قصد دارند با اين تيم در بازي هاي آسيايي دوحه به مقام قهرماني دست پيدا كنند و پشتوانه اي نيز براي تيم ملي آينده خود در جام جهاني ايجاد كنند، اما تيم ايران به اين بازي و پيروزي در آن فكر مي كند. به دليل شرايط موجود در فدراسيون فوتبال امكان برنامه ريزي از سوي كميته فني وجود ندارد و به همين دليل تصميمات مقطعي و تقريباً شخصي است و كادر فني مسئول آن است.
تيم ايران امروز رحمان رضايي و مهدي مهدوي كيا را به طور يقين در خدمت ندارد، اگر محمد نصرتي مصدوم و آندرانيك تيموريان را به عنوان مصدومان پنجاه درصدي به آن اضافه كنيم، از ضرب و قدرت ما در خط دفاع و مياني كمي كاسته مي شود.
مسلماً براي رحمان رضايي جانشين تعيين كردن كار ساده اي نيست و نصرتي را نيز نمي توان ناديده گرفت. مهدوي كيا و تيموريان نيز دو وزنه اساسي تيم ملي ما به حساب مي آيند كه خلأ و نبود هريك از اين دو بازيكن روي كيفيت تهاجمي و دفاعي ما تأثير غيرقابل انكاري مي گذارد. ديدار امروز با كره يك غايب هم درون دروازه دارد. ميرزاپور جاي خود را به يك دروازه بان ديگر (طالب لو يا رودباريان) مي دهد و در دفاع نيز صادقي جاي رحمان رضايي را مي گيرد و نيك بخت به چپ مي رود. فكري و شكوري نيز در وسط و راست قرار مي گيرند. نكونام، تيموريان (ابراهيم صادقي) كريمي و كاظميان در خط مياني و هاشميان و عنايتي به خط حمله مي روند. كادر فني روي رسول خطيبي نيز نظر مثبت دارد و هادي عقيلي نيز براي دفاع چپ در تمرينات نظرها را جلب كرده است. تيم ما با هر تركيب و آرايشي قادر است اين تيم كره جنوبي را شكست دهد. تيم ايران يك نيمه را براي شناخت شيوه بازي كره جنوبي با احتياط بازي خواهد كرد و در نيمه دوم با تغيير شيوه و اضافه كردن يك مهاجم عرصه را بر آنها تنگ خواهد كرد تا به هر شكل به پيروزي دست پيدا كند. آمار بازي ها حكايت از آن دارد كه كره اي ها طي نوزده بازي گذشته در مسابقات مختلف صاحب 10 پيروزي شده اند و ما تنها شش پيروزي به دست آورده ايم و سه بازي نيز به تساوي كشيده شده است. بهترين پيروزي ما در سال 1966 اتفاق افتاد كه با درخشش علي دايي شش بار دروازه كره جنوبي را باز كرديم. اين پيروزي در تاريخ فوتبال ايران يك نقطه درخشان به حساب مي آيد. شكست پنج بر صفر ما در مقابل كره جنوبي در سال 1958 ميلادي نيز تلخ ترين شكست ما در مقابل كره است.
ديدار امروز را يك داور بحريني به نام ابراهيم عبدالمجيد سوت خواهد زد .هر دو كمك داور نيز از بحرين خواهند بود (حسين اكبرحسين علي و ابراهيم سمير عبدالله احمد). اين بازي امروز ساعت 30/15 در ورزشگاه آزادي انجام خواهد شد.
يادمان باشد كه كره اي ها حتي يك بازيكن از لژيونرهاي خود را نيز همراه نياورده اند.

شكست ذوب آهن برابر فجر شهيد سپاسي
گروه ورزشي - تيم فوتبال فجر شهيد سپاسي شيراز در ورزشگاه حافظيه شيراز تيم ذوب آهن اصفهان را شكست داد.
اين ديدار معوقه كه از هفته پنجم مسابقات فوتبال برتر باشگاه هاي ايران جام خليج فارس برگزار شد تيم ميزبان با نتيجه يك بر صفر به برتري دست يافت.تنها گل اين بازي را مصطفي صبري در دقيقه 7 به ثمر رساند.
علي محمد دهقان، اميدرضا روانخواه و غلامرضا رضايي از تيم فجر شهيد سپاسي شيراز از داوربازي، كارت زرد دريافت كردند.
سعيد مظفري به كمك كورش مصطفوي و جواد سالك زاده قضاوت اين ديدار را به عهده داشت.
حدود سه هزار تماشاگر از اين بازي ديدن كردند.

اعمال نفوذ قطري ها در واليبال
همه چيز به ضرر ايران و شرق آسيا شد
001590.jpg
گروه ورزشي- جدول مسابقات واليبال بازيهاي آسيايي دوحه، با اعمال نفوذ قطري ها شرايطي متفاوت با برنامه ريزي قبلي پيدا كرد. در جدول قبلي قرار بود در پايان دو مرحله از بازيها، پنج تيم آسيايي حاضر در مسابقات جهاني ژاپن به همراه سه تيم برتر دورهاي مقدماتي در جدول حذفي تكليف تيم هاي صعودكننده به مرحله نيمه پاياني را مشخص سازند كه حريف اصلي ايران براي راهيابي به نيمه نهايي قزاقستان بود. در تغييرات جديد صورت گرفته تيم هاي آسيايي حاضر در مسابقات قهرماني جهان بر اساس رتبه شان در دو گروه مرحله پاياني قرار مي گيرند و اين در حالي است كه خود قطري ها كه هرگز در واليبال آسيا موقعيتي نداشته اند با استفاده از امتيازات ميزباني و مرعوب  كردن كميته برگزاري بازيهاي واليبال شرايط را به گونه اي رديف كرده اند كه با برخورد با يكي از دو تيم تايلند و بحرين به راحتي وارد بازيهاي نيمه نهايي خواهند شد. در رقابت هاي واليبال بازيهاي آسيايي ابتدا 13 تيم حاضر در چهار گروه بازي خواهند كرد كه تيم هاي اول و دوم هر گروه به دور دوم صعود مي كنند. در دور دوم دو تيم تايلند و هند هم به جمع تيم هاي اين مرحله اضافه خواهند شد كه در خاتمه دو تيم اول هر گروه به دور سوم خواهند رسيد.با ورود نمايندگان آسيا از مسابقات قهرماني جهان در ژاپن جدول حذفي 8 تيمي در مرحله يك چهارم نهايي شكل مي گيرد.
گروه اول: 1- قطر (سرگروه) 2- تيم دوم آسيا در جهان 3- تيم چهارم آسيا در جهان 4- هند
گروه دوم: 1- تيم اول آسيا (سه گروه) 2- تيم سوم آسيا در جهان 3- تيم پنجم آسيا در جهان 4- يكي از دو تيم تايلند و بحرين
در اين مرحله كه بازيها به صورت حذفي خواهد بود. تيم اول هر گروه با تيم چهارم گروه مقابل و تيم دوم هر گروه با تيم سوم گروه مقابل بازي خواهند كرد و تيم هاي برنده جواز صعود به مرحله نيمه پاياني را مي گيرند. با اين جدول تنها صعود قطري هاي ميزبان از پيش قطعي به نظر مي رسد و با خاتمه مسابقات جهاني و مقام هاي كه تيم هاي ايران، قزاقستان، ژاپن، چين و كره به دست مي آورند، موقعيت شان براي كسب عنوان مشخص خواهد شد. جدول جديد كاملاً به ضرر ايران و ساير مدعيان شرق آسيا تمام شد.

سفر كشتي گيران ايران به آمريكا منتفي شد
گروه ورزشي- عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي ايران سفر كشتي گيران ايران به آمريكا را منتفي دانسته و مي گويد: به دليل آن كه آمريكايي ها بابت حضور كشتي گيران ايران در جام ديويد شولتز و سفر به اين كشور تضميني در خصوص عدم انجام انگشت نگاري نمي دهند و براي حضور هر كشتي گير 65 دلار درخواست كرده  اند، دليلي ندارد در ميداني كه نفعي براي ما ندارد شركت كنيم. امروز آخرين مهلت براي اعلام آمادگي تيم كشتي آزاد ايران و سفر به آمريكا بود

رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان
استقلال امروز به مصاف صادرات مي رود
گروه ورزشي - رقابت هاي فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري امروز با انجام 5 بازي در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي برگزار مي شود. رقابت هاي امروز به نام عزت الله جانملكي مدافع اسبق تيم هاي فوتبال ايران و استقلال پيگيري مي شود.برنامه بازي هاي امروز به شرح ذيل مي باشد
ساعت 00/13 كيان با اكباتان (40 سال)
ساعت 00/14 آرارات با سازمان آب (50 سال)
ساعت 00/15 كيان با بانك ملت (50 سال)
ساعت 00/16 استقلال با بانك صادرات (55 سال)
ساعت 00/17 هنرمندان با ياران دهداري (40 سال)

افشارزاده شنبه به علي آبادي برنامه مي دهد
گروه ورزشي - بهرام افشارزاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري مترصد آن است تا برنامه ها و ديدگاههاي خود براي آينده وزنه برداري را روز شنبه آينده به محمد علي آبادي رئيس سازمان تربيت بدني ارائه كند. وي براي انجام اين كار از رؤساي هيأت هاي وزنه برداري استان هاي كشور خواسته است تا با سفر به تهران در جلسه اي كه صبح روز شنبه آينده در سالن كنفرانس سازمان تربيت بدني برگزار مي شود حاضر شوند.

پيشكسوتان ورزش صاحب خانه شدند
گروه ورزشي - به منظور احترام به پيشكسوتان ورزش كشور خانه پيشكسوتان ورزش در استان تهران راه اندازي مي شود.جمشيد تقي زاده مدير كل تربيت بدني استان تهران با اعلام اين خبر افزود: در راستاي تحقق رهنمودهاي رئيس جمهوري مبني بر ارج نهادن به پيشكسوتان ورزش كشور اين خانه راه اندازي مي شود.

پژوهشگران، تاريخ ورزش ايران را بررسي مي كنند
گروه ورزشي - نخستين همايش هم انديشي بين المللي تاريخ ورزش ايران با حضور پژوهشگران از 29 آبان ماه جاري در تهران برگزار مي شود.اين همايش با هدف شناخت بيشتر پيشينه و ريشه هاي تاريخي ورزش كشور برگزار مي شود. بيش از 80 مقاله به دبيرخانه اين همايش رسيده كه 46 مقاله پذيرفته شده و 40 مقاله آن نيز خارجي است.

خبرهاي فوتبال جهان
بكن بائر از نامزدي رياست يوفا كنار كشيد
001581.jpg
گروه ورزشي- فرانتس بكن بائر اعلام كرد كه ديگر تمايلي به رياست بر اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) ندارد. وي در پاسخ به سئوالي در مورد رياست فيفا نيز گفت: فقط مي خواهم از فرزندانم مراقبت كنم و در كنار آنها باشم. بكن بائر اضافه كرد: در صورت حضور مجدد لنارت يوهانسون بعيد است كه من رئيس يوفا شوم. انتخابات رياست يوفا در تاريخ۲۷ ژانويه سال 2007 در شهر دوسلدورف آلمان انجام خواهد شد. درحال حاضر اصلي ترين رقيب يوهانسون، ميشل پلاتيني فرانسوي مي باشد.
درگيري روني و يك عكاس
001578.jpg
وين روني ملي پوش انگليسي منچستر يونايتد در بازگشت به خانه با يك عكاس درگير شد. به گزارش پليس منچستر وي بايد در اداره پليس حاضر شده و به سئوالات آنها پاسخ دهد. روني در مراسم بزرگداشت جوكا لذاق، قهرمان پيشين بوكس جهان در كلوب حضور داشت و هنگام ترك آنجا در ساعات صبح با اين عكاس درگير شده و وي را زخمي كرد.
مسي  و سه ماه دوري از فوتبال
001584.jpg
بارسلونا، قهرمان باشگاه هاي اسپانيا مجبور است سه ماه از مهاجم خود ليونل مسي صرف نظر  كند. ستاره 19 ساله آرژانتيني با شكستگي در پاي چپ مواجه شده و در ديدار مهم بارسلون در روز 5 دسامبر در مقابل وردربرمن از سري مسابقات ليگ قهرمانان اروپا حاضر نخواهد بود. در كنار مسي بارسلونا مدتي است كه ساموئل اتوئو ديگر مهاجم خود را نيز در اختيار ندارد.مسي در ديدار مقابل رئال ساراگوزا مصدوم شد و مجبور شد در دقيقه 23 ميدان را ترك كند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |