چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره ۴۱۳۳ - Nov 15, 2006
تنها 3 درصد از بيمارستان هاي تهران
در برابر زلزله مقاوم اند
دبيرخانه كار گروه بهداشت و درمان درحوادث و سوانح غير مترقبه در وزارت كشور آغاز به كار كرد
001530.jpg
گروه اجتماعي تنها 3درصد بيمارستانهاي پايتخت در مقابل زلزله مقاومند و عمر بيش از 70 درصد بيمارستانهاي كشور بالاي 25 سال است كه در صورت بروز زلزله ،بيمارستانها، ساختمانهاي مراكز دولتي مهم و مدارس بيشترين آسيب را خواهند ديد.
به گزارش همشهري، ساختمان حدود پانصد بيمارستان از حدود هفتصد بيمارستان كشور، متولد دهه 1340 الي 50 و قبل از آن مي باشد.رييس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي وزارت بهداشت در اين خصوص گفت: عمر بيش از 70 درصد بيمارستان هاي كشور بالاي 25 سال است و اغلب آنها نمي توانند در مقابل زلزله مقاوم باشند لذا بايد به سازه هاي بيمارستاني توجه بيشتري شود و با توجه به اينكه ايران جزو شش كشور بلاخيز دنيا محسوب مي شود، بايد در فاز آمادگي كه مهمترين فاز مقابله با حوادث غير مترقبه است، حساس باشد.
وي افزود:كاهش عوارض و آسيب هاي حوادث غيرمترقبه، پاسخ دهي، بازگشت به زمان اوليه از جمله فازهايي است كه بايد براي مقابله با حوادث غير مترقبه، به آنها توجه داشت.وي با اشاره به آغاز به كار دبيرخانه كار گروه بهداشت و درمان درحوادث و سوانح غيرمترقبه در وزارت كشور گفت: اين كار گروه، پس از تصويب آيين نامه ها و شرح وظايف پيشنهادي كه در طرح امداد و نجات كشور مصوب شد، به عنوان يك كارگروه تخصصي عملياتي فعاليت خود را آغاز كرد كه با هدف كلي پيشگيري، كاهش آسيب، پاسخ مناسب و بازتواني عوارض ناشي از سوانح و حوادث غيرمترقبه، قبل، حين و بعد از بروز سانحه را پيگيري مي كند.تقويت و ارتقاي آمادگي در برابر حوادث غيرمترقبه به ويژه آمادگي بخش سلامت و تقويت و ارتقاي واكنش سريع، توسعه ساختار هاي مديريت حوادث از جمله اهداف دبيرخانه كار گروه بهداشت و درمان است.
هم اكنون طراحي و راه اندازي مراكز مديريت بحران ايجاد شده و قرار است در تمام دانشگاه هاي علوم پزشكي انجام شود كه وظيفه اين مركز، مانيتورينگ و اطلاع رساني دايم از حوادث است و اين مركز اطلاعات را از منابع مختلف اخذ كرده و به افراد ذيصلاح اطلاع مي دهد.
اتاق هدايت بحران، به امكاناتي همچون تلفن ماهواره اي، سيستم آن لاين ماهواره اي وجي.اي.اس و سيستم هاي پشتيباني ديگر نياز دارد كه هم اكنون در تهران و 3 استان ايجاد شده است.بر اساس تخمين كارشناسان در صورت بروز زلزله بين 20 تا 50 درصد بيمارستانها تخريب خواهند شد و تنها 3 درصد از بيمارستانهاي پايتخت در مقابل زلزله احتمالي 2/7 ريشتري مقاوم هستند.اين در حالي است كه بيمارستانها، در هر موقعيتي بايستي فعال و ايستا بوده و با قدرت به آسيب ديدگان رسيدگي كنند. بيمارستانهاي تهران به لحاظ فني و سازه اي ضريب ايمني بالايي در برابر زلزله ندارند و مقاومت برخي از آنها حتي در برابر زلزله 6 ريشتري نيز اندك است. اين گزارش حاكي است، بيمارستانها ساختمانهايي استراتژيك هستند كه در مقاطع زماني مختلف ساخته شده اند و بسته به آن زمان ها از لحاظ ساختاري اشكالات سازه اي بسياري دارند و با استاندارد 2800 زلزله مطابقت ندارند.همچنين علاوه بر مقاوم سازي ساختمانهاي بيمارستانها، بايد تجهيزات جانبي آنها هم ايمن سازي شود. نوع معماري بيمارستانهاي تهران غلط است براي مثال موقع حوادث بايد اورژانس، اتاق عمل و سي تي اسكن در طبقه همكف و در كنار هم باشند تا مجروحان با آسانسور كه بسيار خطرناك است منتقل نشوند در حالي كه اين مسأله در اكثر بيمارستانهاي فعلي رعايت نشده است.

طراحي سيستم رديابي در مرزهاي شمال شرق كشور
گروه اجتماعي - جانشين فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: براي اولين بار سيستمي طراحي و در آينده نزديك نصب مي شود كه اشرار مرزهاي شرقي توان مقاومت نيابند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، جانشين فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: با نصب اين سيستم راداري به صورت اتوماتيك تحركات اشرار مسلح رديابي و با آنها به شدت برخورد مي شود.
وي افزود: با توجه به وضعيت جغرافيايي خراسان رضوي كه حدود 970 كيلومتر مرز با تركمنستان و افغانستان دارد و به واسطه اهميت اين استان لازم است حساسيت نقاط مرزي را افزايش دهيم.
سردار بهمن اميري مقدم با اشاره به اينكه از ابتداي سال 164 درگيري با اشرار مسلح در نقاط مرزي داشته ايم افزود: 67 نفر از اشرار در اين درگيري ها به هلاكت رسيدند.
جانشين فرماندهي انتظامي خراسان رضوي با بيان اينكه تا به حال 29 تن مواد مخدر در درگيري مرزي كشف شده است اضافه كرد: به واسطه سيستم ها و اقدامات كنترلي در رديابي اشرار مي توان گفت مرزهاي خراسان رضوي از امنيت قابل قبولي برخوردار است و اشرار و متخلفان معترض هيچ نقطه امني براي شرارت پيدا نخواهند كرد و نيروي انتظامي با توان بالا از نظر فني و توان رزمي برخوردهاي محكمي با اشرار مسلح و متعرضان خواهند داشت و از اين نظر فكر تعرض به مرزهاي شمال شرقي را نداشته باشند.

مديركل سلامت سازمان مديريت اعلام كرد:
رشد 400 درصدي جمعيت در حاشيه شهرها به علت مهاجرت
فارس: در حالي كه بر اساس آخرين اعلام وزارت بهداشت، رشد جمعيت به طور متوسط در كشور حدود 2/1 درصد است، مهاجرت بي رويه به حاشيه شهرها، رشد جمعيت اين مناطق را تا 400 درصد هم رسانده است.
مديركل سلامت سازمان مديريت با اعلام اين مطلب افزود: متاسفانه مهاجرت بي رويه به حاشيه شهرهايي مانند تهران، رشد جمعيت در اين مناطق را به شدت بالا برده است.
به عنوان مثال در حال حاضر جمعيت شهريار كه در نزديكي تهران است با رشدي در حدود۴۰۰ درصد در حال افزايش است و اين مسئله برنامه ريزي براي توسعه، تامين نيازهاي مردم و ارائه خدمات شهري و بهداشتي- درماني به اين مناطق را با مشكل مواجه كرده است.
حميد پوراصغر اضافه كرد: رشد جمعيت ناشي از زاد و ولد در كشور به طور كلي بين يك برابر در برخي استانها مانند يزد تا حدود 2 برابر در سيستان و بلوچستان متغير است و اين طيف رشد جمعيت البته در شهرهاي مختلف هر استان نيز متفاوت است اما مسئله مهاجرت بي رويه افزايش جمعيت را در مناطق حاشيه اي بسيار بيش از زاد و ولد در اين مناطق نشان مي دهد.
وي گفت: از نظر توزيع امكانات به خصوص در حوزه سلامت اين افزايش شديد جمعيت دولت را در تامين نيازهاي مردم حاشيه نشين با مشكل مواجه كرده است.

آغاز بكار همايش به سوي ثبت نوين
گروه اجتماعي- همايش 2روزه علمي كاربردي به سوي ثبت نوين با همكاري دانشگاه هاي تهران، تربيت مدرس، دانشكده علوم قضايي، دانشگاه ملبورن استراليا، سازمان نقشه برداري، كانون سردفتران و دفتر ياران و UDP امروز و با حضور آيت الله هاشمي رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام آغاز به كار مي كند.
اميري رئيس سازمان ثبت، ثبت را بستر و عامل توسعه پايدار در كشور عنوان كرد و گفت: در ايجاد توسعه پايدار نمي توان نقش سازمان ثبت و خدمات آن را ناديده گرفت اگر به دادرسي عادلانه و كم هزينه و جايگزيني حقوق صلح به جاي حقوق ترافعي در نظام حقوقي كشور اعتقاد داريم، بايد به سازمان ثبت و نقش آن توجه كرد.
وي گفت: اميدواريم كه با كسب نظر انديشمندان و اهل علم و تحقيق، همگام با تحولات ملي و بين المللي، اهداف برنامه چشم انداز 20ساله نظام در رابطه با امور ثبتي محقق شود. معاون اول قوه قضائيه نيز گفت: ثبت نوين در گرو بازنگري در قوانين و مقررات ثبتي، شفاف سازي متناسب با وضعيت روز جامعه و نو شدن روش ها و كارآمد ساختن روش ها است.
حجت الا سلام والمسلمين رئيسي با بيان اين كه در تحول سازماني به قانون و فناوري نياز است، اظهار داشت: علاوه بر دو عامل قانون و فناوري، مديران كارآمد و نيروي انساني تحول خواه نيز در دستيابي به تحول نقش اساسي دارند.
وي با اشاره به تلاش هايي كه بعد از انقلاب اسلامي در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور صورت گرفته، ثبت مكانيزه را پشتيبان توسعه پايدار دانست و با تاكيد بر نقش آفريني تمام اجزا و فرآيندها در تحول سازمان ثبت گفت: سازمان ثبت به تحول نياز دارد و با اين نگاه جديد و ايجاد انگيزه در تمام لايه هاي اين سازمان، تحقق آرمان تحول دست يافتني است. معاون اول قوه قضائيه مكانيزه كردن امور ثبتي را يك ضرورت اساسي بر شمرد و افزود: اعمال مباحث حقوقي در دنياي امروز، ايجاب مي كند كه ثبت در مباحث تجاري و مالكيت پيشگام باشد و اجراي كاداستر، فناوري و اتوماسيون اداري، ثبت نوين را شكل مي دهد. معاون اول قوه قضائيه، معضل جعل را تهديدكننده اصالت اسناد دانست و گفت: جريان هاي سازمان يافته اي با جعل سند، اعتماد و آرامش مردم را در معرض تهديد قرار مي دهند.
معاون قوه قضائيه و رييس سازمان ثبت نيز گفت: بستر و باور، دو عامل مهم تحول و نوآوري است و نمايشگاه سراسري به سوي ثبت نوين فرصتي براي طرح اين بحث است كه در سازمان ثبت، بستر و باور به تحول و حركت به سوي ثبت نوين ايجاد شده است. اميري افزود: توسعه و نوانديشي و به روز شدن ارائه خدمات ثبتي به بستري نياز دارد كه در سال گذشته بسترهاي مناسبي براي بالندگي امور ثبتي فراهم شد.
وي برگزاري دو دوره طرح آموزشي مديران فردا و مآب را در راستاي ايجاد تحول در نيروي انساني سازمان ثبت ذكر كرد و گفت: گام هاي بلندي براي حركت به سوي ثبت نوين و ايجاد يك ثبت مكانيزه برداشته شده است كه از جمله مي توان به اصلاح فرآيندها ، قوانين و مقررات ثبتي و مكانيزه كردن برخي امور ثبتي اشاره كرد.

لايحه برخورد با عوامل تكثير فيلم هاي خصوصي
ارائه نشده است
فارس: رئيس كميسيون قضايي مجلس گفت: قوه قضاييه تاكنون در خصوص برخورد با عوامل افشا و تكثير فيلم هاي شخصي و خانوادگي مردم هيچ گونه لايحه اي ارائه نكرده است و مجلس منتظر ارائه چنين لايحه اي است.
محصل همداني افزود: تاكنون در خصوص برخورد قاطع با عوامل افشاي فيلم هاي شخصي و خانوادگي مردم كه به تازگي از سوي برخي از افراد سودجو انجام مي شود، قوه قضاييه و يا نهادهاي ذي ربط هيچ گونه لايحه اي را ارائه نكرده اند و بنابراين مجلس و مخصوصاً كميسيون قضايي خواهان ارائه لايحه اي در اين خصوص است. وي در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به اين كه مطابق قانون فعلي مجازات عاملين تكثير فيلم  هاي خانوادگي مردم بسيار ناچيز است و بنابراين آيا مجلس خود رأساً طرحي را بررسي نخواهد كرد، گفت: با توجه به حساسيت هاي اين موضوع مجلس نيز در صدد است تا با دعوت از كارشناسان طرحي را در اين مورد بررسي كند و اين اقدام نيز به زودي انجام مي شود.

تقدير 36 كشور از مبارزه ايران با مواد مخدر
001533.jpg
گروه اجتماعي - سفرا و ديپلمات هاي گروه دوبلين ( كشورهاي عضو اتحاديه اروپا و تركيه، كانادا، استراليا، نيوزيلند و ژاپن) از مرز هاي شرقي ايران بازديد كردند.
مالكي، دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر در اين ديدار از افزايش توليد مواد مخدر در افغانستان ابراز نگراني كرد و گفت : هزينه هاي ايران در مبارزه با قاچاق بسيار بالا است و ايران خواهان كمك هاي ويژه از مجامع بين المللي به ويژه گروه دوبلين است.
وي افزود :كشور ايران 25پاسگاه براي پليس افغانستان احداث كرده است و نيروهاي پليس افغانستان را آموزش داده است .
وي گفت : در نه ماهه سال 2006، 300تن مواد مخدر در جمهوري اسلامي كشف شده، 100هزار نفر به جرم قاچاق دستگير كه 2533 نفر آنها اتباع بيگانه بوده در همين حال 1417 عمليات عليه قاچاق مواد مخدر در كشور انجام شده و 1615 باند قاچاق مواد مخدر در كشور متلاشي شده و 31 نفر شهيد داده ايم .
حبيب الله ده مرده، استاندار سيستان و بلوچستان نيز همزمان با استقبال از اين هيأت، با اشاره به اين كه پس از حضور معاون دبيركل و مدير اجرايي دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل توافق هايي بر روي كاغذ صورت گرفته كه هنوز عملياتي نشده است، گفت: در بخش مبارزه با مواد مخدر همه جهان به ويژه كشورهاي اروپايي بايد مشاركت داشته باشند؛ چراكه تاكنون ايران در اين حوزه به تنهايي وارد عمل شده است.
وي تصريح كرد: تمام كساني كه براي انسانيت دل مي سوزانند و وجود پديده اي به نام قاچاق مواد مخدر را نيز تاييد نمي كنند، بايد دست به دست هم داده و تمام وظايف را يك تنه به دوش ايران نگذارند. وي با بيان اين كه ايران تاكنون به تنهايي در حوزه مبارزه با مواد مخدر وارد عمل شده است، اظهار كرد: از نظر نيروي انساني تا كنون 3 هزار و 500 شهيد و 10 هزار جانباز داده ايم كه براي خسارت هاي وارده از اين محل نمي توان عدد و رقم تعيين كرد. استاندار سيستان و بلوچستان گفت: عليرغم اين كه كشورهاي حاضر در افغانستان شعار دادند كه براي كمك به كاهش مواد مخدر در افغانستان حضور يافته اند، اما امسال شاهد افزايش سطح زير كشت مزارع خشخاش افغانستان بوده ايم كه از 4 هزار تن به 6 هزار تن رسيده است. وي با بيان اين كه ايران تنها كشوري است كه بيشترين مرز را با افغانستان و پاكستان دارد، تصريح كرد: براي ما حقوق بشر و انسانها مهم هستند ، لذا در حوزه مبارزه با مواد مخدر به تنهايي وارد عمل شده ايم و درخواست داريم كه همه مدافعان حقوق بشر به ايران كمك كنند.
اميدواريم جايگزين معيشتي مناسبي در افغانستان ايجاد شود
سفير انگلستان در ايران نيز گفت: اميدواريم جايگزين معيشتي مناسبي در افغانستان ايجاد شود تا مشكلي براي ساير كشورها به ويژه كشورهاي همجوار افغانستان ايجاد نشود.
جفري آدامز، سفير انگلستان در ايران، در حاشيه سفر به استان سيستان و بلوچستان، در جمع خبرنگاران گفت: وضعيت افغانستان بسيار پيچيده است و عليرغم آنكه در بعضي جنبه ژها مانند برگزاري انتخابات دموكراتيك موفق بوده، اما هنوز موضوع مواد مخدر مشكلي جدي براي جامعه جهاني محسوب مي ژشود. وي افزود: ايجاد امنيت در افغانستان بسيار ضروري است، زيرا امنيت كليد توسعه اقتصادي است و بنابراين بايد به وضعيت معيشتي افغانستان توجه شود.
به گفته وي، همه كشورها بايد براي كنترل قاچاق مواد مخدر در افغانستان تلاش كنند و ما نيز براي كنترل قاچاق مواد مخدر نهايت تلاش خود را به كار مي ژگيريم.
نمايندگان گروه دوبلين
از تلاش ايران در مبارزه با مواد مخدر قدرداني كردند
سفير بريتانيا در تهران و عضو گروه دوبلين همچنين از تلاش ها و اقدام هاي جمهوري اسلامي ايران در راه مبارزه با مواد مخدر قدرداني كرد.
جفري آدامز گفت: در اين سفر يك گروه عالي رتبه از نمايندگان كشورهاي مختلف كه در معرض خطر موادمخدر قرار دارند، با حضور در ايران براي مبارزه با اين پديده ضد بشري تلاش مي كنند.
وي افزود: براي مبارزه با موادمخدر نياز به ارتباط و همكاري فردي و گروهي با جمهوري اسلامي ايران داريم و اميد است اين همكاري ها ادامه داشته باشد.
سفير ايتاليا نيز در اين ديدار خطاب به استاندار سيستان و بلوچستان گفت : حضور اين هيأت در اين منطقه نشان دهنده همبستگي ما با شما در مبارزه با پديده مواد مخدر است. توسكانو با قدرداني از تلاش هاي ايران و مسئولان استان افزود : اين مبارزه اي كه شما در خط مقدم آن قرار گرفته ايد، مبارزه مشترك است و ما وظيفه اخلاقي داريم كه اين همبستگي را تبديل به كمك منسجم كنيم.
نماينده سازمان ملل متحد (UODC)در تهران نيز گفت: تلاش هاي نيروي انتظامي ايران در مبارزه با موادمخدر و اهداي بيش از 3500شهيد قابل ستايش است.
كنوت افزود: همان گونه كه جانشين فرمانده قرارگاه رسول اكرم(ص) سردار رضايي اعلام كرد، اين قرارگاه يك قرارگاه مقدم سازمان ملل در جبهه مبارزه با مواد مخدر است.
وي ادامه داد: سازمان ملل نيز براي مبارزه قاطع با قاچاقچيان مواد مخدر تمايل به همكاري و كمك به اين قرارگاه دارد.
او اضافه كرد: مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اقدام هاي نظامي نيازمند اقدام هاي ديگري نظير توسعه است كه بايد در اين زمينه نيز همكاري هاي لازم با استان سيستان و بلوچستان و ايران انجام شود.
كنوت ضمن تقدير از تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: 16 آژانس سازمان ملل متحد اكنون در ايران فعاليت مي كنند كه به طور غيرمستقيم در مبارزه با مواد مخدر مشاركت دارند. وي گفت: اگر مبارزه هاي گسترده براي جلوگيري از مواد مخدر به نتيجه مطلوب نرسيده علتش اين است كه معضل مواد مخدر يك مشكل و پديده دشواري است كه نياز به همكاري گسترده جامعه جهاني دارد. وي تنها راهكار حل اين معضل را همكاري كليه اعضاي سازمان ملل متحد دانست و گفت: تلاش مشترك جامعه جهاني مي تواند ريشه اين معضل را خشك كند.
نماينده (UODC)دفتر اجرايي مبارزه با جرم و موادمخدر سازمان ملل متحد در تهران نيز مراتب قدرداني معاون دبيركل سازمان ملل متحد از جمهوري اسلامي ايران را به سبب مبارزه قاطع با مواد مخدر اعلام كرد.
آربيت ريو در اين ديدار گفت: از ستاد مبارزه با مواد مخدر و پليس ايران كه در كار مبارزه با مواد مخدر فعاليت هاي بسيار چشمگيري داشته و دارند، قدرداني مي كنيم. او با اشاره به حضور نمايندگان و سفرا 36كشور جهان در اين نشست گفت: حضور و گردهمايي اين افراد نشان از عزم جدي براي همكاري در مبارزه با مواد مخدر است و ما اين همكاري و احساس تعهد را ضروري مي دانيم.
سفير فنلاند نيز در ادامه گفت: مواد مخدر يك معضل مشترك براي همه ماست و متأسفانه اين مواد از مناطق هم مرز با ايران توليد و سرچشمه مي گيرد.
وي افزود: ما براي تلاش و فعاليت هاي ايران در مبارزه با مواد مخدر ارزش و احترام قايليم و نيازمند همكاري مشترك اتحاديه اروپا و ايران هستيم.

وزير بهداشت:
۹۷ درصد داروي مصرفي كشور توليد داخل است
گروه اجتماعي- وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: در حال حاضر 97درصد داروي مصرفي كشور در داخل توليد و تنها سه درصد آن وارداتي است.
دكتر كامران باقري لنكراني در حاشيه اجلاس روساي دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور، افزود: با اين وجود، اين سه درصد داروي وارداتي از لحاظ ارزش اقتصادي حدود 40درصد ارزش اقتصادي بازار دارويي كشور را تشكيل مي دهد. به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه سالانه حدود 224 ميليارد تومان يارانه دارويي پرداخت مي كنيم، گفت: متاسفانه اين رقم طي سه سال اخير هيچ افزايشي نيافته، اين در حاليست كه بطور متوسط قيمت داروها سالانه 15درصد افزايش داشته است.
وي در خصوص توليد داروي بيماران ام اس در داخل كشور گفت: پس از توليد اين دارو در داخل كشور، حدود دو سال مطالعات آن بطول انجاميد و پس از اخذ نتايج مطلوب از مطالعات آزمايشگاهي و حيواني، اجازه مطالعه محدود انساني اين دارو داده و مشخص شد اين دارو از لحاظ اثرگذاري تفاوتي با مشابه خارجي ندارد، لذا از حدود سه ماه پيش اجازه ورود آن به بازار را داديم.
افزايش 50درصدي مصرف داروي ام اس
معاون غذا و داروي وزارت بهداشت گفت: ادعاي پايين بودن كيفيت داروهاي ايراني نسبت به داروهاي خارجي، نادرست است و داروهاي توليد داخل كيفيت مطلوبي دارند.
ديناروند افزود: در مورد شرايط كنترل كيفيت داروها چه داخلي و چه خارجي، ضوابطي يكسان را اعمال مي كنيم كه مشابه ضوابط بين المللي هستند.
معاون وزير بهداشت با اشاره به رشد 50درصدي مصرف اين دارو در سال جاري و يارانه سنگيني كه وزارت بهداشت براي اين دارو مي پردازد، اظهار داشت: اين در حالي است كه تعداد بيماران ام اس به اين ميزان افزايش نيافته است.

دوازدهمين همايش فصلي مديران پزشكي
قانوني كشور برگزار مي شود
گروه اجتماعي-دوازدهمين همايش فصلي سراسري مديران سازمان پزشكي قانوني كشور با عنوان پزشكي قانوني ايران در عرصه كشورهاي اسلامي از 24 لغايت 26 آبان ماه سال جاري در استان هرمزگان گشايش مي يابد.
در اين همايش در خصوص پيشرفت هاي پزشكي قانوني كشور در عرصه هاي داخلي و خارجي، راهكارهاي بهبود ارائه خدمات و همچنين موانع و معضلات پيشرو، بحث و تبادل نظر خواهد شد.در اين همايش سه روزه درباره مباحثي همچون: استانداردسازي خدمات سازمان در حوزه هاي مختلف، آشنايي با فناوري هاي نوين پزشكي قانوني، آخرين بررسي ها و نظرات كارشناسي درخصوص چگونگي تعيين ارش و ديه و ... بررسي خواهد شد.
شايان ذكر است اين همايش ها به صورت فصلي در يكي از استان هاي كشور برگزار مي شود و هدف از برگزاري آن، تبادل نظر و تجربيات مديران اين سازمان در جهت اصلاح فرآيندهاي كاري و رفع مشكلات مبتلابه پزشكي قانوني در سراسر كشور مي باشد.

با مردم
كميابي كود شيميايي به قيمت دولتي
@ كود شيميايي در اين فصل كشت و زرع به قيمت دولتي همچنان كمياب است و كشاورزان به ناچار آن را با بهاي گران در بازار آزاد تهيه مي كنند. نظارت دقيق تر براي عرضه و فروش عادلانه كودشيميايي ضروري است.
حسن نوده فراهاني-آشتيان
قدرداني
@ براي دريافت وام ازدواج صندوق مهر امام رضا(ع) به بانك ملت شعبه مجيديه جنوبي مراجعه كردم كه با برخورد مناسب كاركنان، كارم سريعاً انجام شد كه مايه قدرداني است.
زوج جوان از تهران
با مردم: نام پيام دهندگان در همشهري محفوظ است.
مشكل كاربران اينترنت
@ در خيابان كارگر شمالي (اميرآباد) به خاطر قديمي بودن خطوط تلفن، استفاده مناسب از شبكه اينترنت ميسر نمي باشد. اميد است با همكاري شركت مخابرات اين نقص فني برطرف شود.
تشكري تهران
تأخير اتوبوس
در مسير خيابان وليعصر- راه آهن، اتوبوس هاي ريالي به موقع مي رسند، اما اتوبوس هاي بليتي تأخير دارند و مسافران آن منتظر مي مانند.
برادران- تهران
مشكل عابران پياده در بزرگراه 
با توجه به نرده كشي حريم اتوبان كردستان لازم است در مكان هاي رفت و آمد عابران پياده، گذرگاهي براي رفت و آمدهاي ضروري ايجاد شود.
بوستاني- تهران
هزينه سنگين بيمه اختياري
هزينه 170 هزار تومان بابت بيمه اختياري كه بايد هر دو ماه پرداخت شود، سنگين است و اقشار كم درآمد را از دستيابي به حمايت هاي بيمه اي محروم مي كند.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.
در غياب كنترل كيفيت
يك قوطي كنسرو كه به تازگي از نمايشگاه مواد غذايي در ميدان تره بار قزل قلعه خريداري كرده بودم، خود به خود و ناگهان دچار تركيدگي شد و محتويات آن بيرون ريخت.مسئوليت كنترل كيفيت اين محصول با كدام دستگاه است؟
ابراهيمي- تهران
با مردم: نام كارخانه توليدكننده كنسرو در همشهري محفوظ است.
تشكر از شهرداري
اصلاح پياده روهاي شهر تهران توسط شهرداري به صورتي كه درختان تحت حفاظت بيشتري قرار مي گيرند و رفت و آمد براي عابران راحت تر مي شود، موجب تشكر است.
فتاحي- تهران
تابلو نصب شود
برخي از كوچه ها به اندازه اي كم عرض هستند كه با نداشتن تابلو راهنمايي عبور دو خودرو از كنار هم در آنها غير ممكن است، از مسئولان خواهشمند است با نصب تابلوهاي مناسب از ايجاد گرفتاري براي خودروهاي عبوري جلوگيري نمايند.
كريمي نژاد
رها شدن فاضلاب در معابر
در منطقه پنج- خيابان مرادآباد- بلوار سيمون بوليوار، برج هايي وجود دارند كه متعلق به سازمان هاي مختلف مي باشد. متأسفانه فاضلاب هاي اين برج ها را به جوي ها و باغ هاي اطراف تخليه مي كنند كه اين وضع موجب ايجاد بوهاي نامساعد و آلودگي محيط مي شود. از سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت بهداشت خواستار رسيدگي سريع به اين مشكل بهداشتي و زيست محيطي هستم.
احمدي- تهران
دوربرگردان  در محل شيب تند
در بلوار 24 متري سعادت آباد، حدود پنج روز پيش در نبش خيابان هشتم شرقي دوربرگرداني احداث شده كه چون در سراشيبي قرار گرفته، با توجه به سرعت خودروها رفت و آمد را دچار مشكل كرده است.اين در حالي است كه درست 20 متر پايين تر و در نبش خيابان ششم دوربرگرداني است كه هم ديد كافي براي رانندگان وجود دارد و هم در محل مناسبي قرار گرفته است.
سيد محمد احمدي
تعويض به جاي آب بندي
با واحد خدمات پس از فروش شركت ... براي آب بندي دو پره از رادياتورهاي نصب شده تماس گرفتم، اما آنها اعلام كردند با توجه به اينكه 9سال از ساخت اين رادياتور مي گذرد بهتر است آنها را تعويض كنيد، سؤال اين است اين همه تبليغ براي كيفيت اين رادياتورها تنها براي عمر مفيد 9 ساله آنهاست؟!
لاتراني- تهران

پزشك حضور نداشت
مادرم را به دليل جراحت شديد بر اثر حادثه به درمانگاه شبانه روزي تاكسيراني در خيابان ملك بردم، اما به علت نبود پزشك بي نتيجه آنجا را ترك كرديم. تأمين تجهيزات و كادر پزشكي درمانگاه هاي شبانه روزي با توجه به نياز شهروندان ضروري است.
اديب- تهران
بي توجهي به پارك خودرو
در شهرك قدس(غرب) روبه روي شركت صدرا ساكن هستيم. با توجه به اينكه ساختمان اين شركت چند طبقه پاركينگ دارد، كارمندان شاغل آن خودروهاي خود را در خيابان هاي محل سكونت ما پارك مي كنند. اين مسئله آسايش و آرامش ساكنان محل را سلب كرده است. اين مشكل بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.
كمالي تهران
اجراي ناقص بيمه تصادفات
پس از يك حادثه رانندگي، پليس ضمن بررسي، مرا مقصر دانست و يادآور شد با توجه به ميزان خسارات وارده كه كمتر از 200هزار تومان مي باشد، نياز به رسم كروكي نيست اما پس از مراجعه به بيمه، فقط 50هزار تومان بابت خسارت پرداخت شد. آيا بهتر نيست دستگاه هاي مسئول، هماهنگ عمل كنند.
شاپور حلمي- تهران
كمبود خط تلفن در بيمارستان ميلاد
براي مراجعه به بخش هاي مختلف بيمارستان ميلاد بايد قبلاً  با تماس تلفني وقت گرفته و سپس براي انجام امور بيمارستاني مراجعه شود و مردم تنها از ساعت 8صبح تا 12ظهر و از ساعت 13 تا 15 اين فرصت را براي گرفتن وقت ويزيت پزشك دارند؛ در صورتي كه تنها يك خط تلفن، پاسخگوي تعداد كثيري از بيماران اين بيمارستان بزرگ مي باشد كه جوابگو نيست. اين كمبود بايد به نحو ممكن جبران شود.
فراهاني- تهران
موتورسواران در پياده روها
عبور و مرور موتورسواران و ورود غيرمجاز آنها به حريم پياده روها، در تهران مشكلات گوناگوني ايجاد كرده است كه نياز به رسيدگي دقيق دارد.
فتاح زاده- تهران
محاسبه گر هاي خاموش
@ در تعدادي از پاركينگ هاي عمومي از جمله پاركينگ عمومي تجريش، نمايشگر هاي محاسبه هزينه پاركينگ خاموش مي  ماند و در نتيجه هزينه پارك، رقمي غيرواقعي و بيشتر از ميزان واقعي آن مي شود.اين مشكل نياز به رسيدگي دارد تا مردم بتوانند از ظرفيت هاي كامل پاركينگ ها استفاده كنند.
زماني- تهران
شرط سني را برداريد
اخيراً  كليات لايحه افزايش حق عائله مندي و اولاد بازنشستگان در مجلس به تصويب رسيده است. بنا به اخبار، اين قانون تنها شامل بازنشستگان بالاي شصت سال مي شود. از نمايندگان درخواست مي شود ضمن بررسي دوباره و تجديدنظر در اين مصوبه، شرط سني را براي ايجاد عدالت بردارند.
مسعود آريايي- تهران
پرداخت نشده است
بن غيرنقدي كاركنان سازمان اوقاف و امور خيريه در سه ماهه دوم پرداخت نشده است.
تهراني- تهران
قدرداني از كاركنان 137 شهرداري
از مسئولان و كاركنان محترم 137 منطقه ۷ شهرداري تهران در رابطه با انتقال يك دستگاه خودروي فرسوده از كوچه بنياد يزد كه بيش از دو سال در آن كوچه بلااستفاده پارك شده بود، تشكر مي كنيم.
نوري و جمعي از اهالي محل
تفاوت قيمت سيمان و رانت هنگفت! 
با توجه به تفاوت نرخ سيمان در كارخانه و بازار، يك رانت 3هزارميليارد توماني ايجاد شده كه به هر حال براي اقتصاد كشور زيان آور است. طبق وعده هاي اعلام شده، بايد سيمان وارد بورس فلزات شود.
رحيم پور تهران
ساعت كار جديد اجرا نمي شود
در روزنامه همشهري اعلام شده بود با توجه به توافق با رئيس كل بانك مركزي و وزير كشور، ساعات كار بانك ها در شهرستان ها به حالت اوليه بازگشت. در خرم آباد لرستان هنوز اين توافق عملي نشده و ساعات كار بانك ها به روال سابق است.
ملك شاهي- خرم آباد
كوچه ها با پاركينگ
در خيابان ميرداماد، روبه روي بانك مركزي ساكن هستيم. قرار بود ضلع شرقي بانك به خاطر كاهش ترافيك، پاركينگي ساخته شود كه شد، اما كارمندان بانك متأسفانه خودروهاي خود را در خارج از بانك و در كوچه هاي مجاور پارك مي كنند كه موجب بروز مشكلات زيادي براي مردم محل شده است. وقتي بانك پاركينگ دارد، روا نيست خودروهاي كاركنان آن، در كوچه ها سد معبر كنند.
ميرخان
كمبود ايستگاه
مسير اتوبوسراني شركت واحد از ميدان ونك به رسالت و بالعكس، در مقابل بانك مركزي ايستگاه ندارد. اميد است اين كمبود برطرف شود.
باقري- تهران
تقاضاي افزايش صندلي در ايستگاه هاي اتوبوس
انتظار مي رفت براي رفاه حال مردم- به ويژه سالمندان- صندلي هاي ايستگاه هاي شركت واحد را اضافه نمايند اما مشاهده مي شود در بعضي ايستگاه ها از جمله خط رسالت- پيچ شميران و هفت تير به شهدا و به محلاتي، تعداد صندلي ها كاهش يافته است.
محمدي- تهران

پاسخ مسئولان
با ورود قطارهاي جديد مشكل برطرف مي شود
احتراماً بازگشت به مطلب مندرج در صفحه 6 ستون با مردم مورخ 18/8/85 با عنوان كمبود قطار به اطلاع مي رساند: روزانه بيش از يك ميليون سفر توسط مترو انجام مي شود. علت ازدحام در ايستگاه هاي مترو و استقبال روزافزون مردم از آن نسبت به ديگر وسايل حمل و نقل عمومي شهري به دليل راحتي، ايمني و ارزاني اين وسيله نقليه عمومي مي باشد. اين شركت به دليل كمبود بودجه براي تامين قطار با مشكل مواجه است و بعد از گذشت 8 ماه از سال متاسفانه از طرف دولت از تبصره 13 مبغلي به مترو پرداخت نشده است. اميد است با پرداخت بودجه هاي تصويب شده به مترو، امكان خريد قطار فراهم گردد و قطعاً با ورود قطارهاي جديد اين ازدحام در ايستگاه هاي مترو برطرف خواهد شد و برنامه زمانبندي حركت قطارها منظم تر خواهد گرديد.
روابط عمومي شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |