سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۰ - Dec 5, 2006
آخرين گزارش ها از صعود سهام شركت هاي معدني
معادن، خودروسازان بورس را پشت سر گذاشتند
004677.jpg
گروه بورس- صعود سهام معادن، موضوعي محتمل بود اما شتاب حركت اين سهام در پاييز امسال غيرقابل پيش بيني مي نمود.به گزارش همشهري، تازه ترين آمار دريافتي نشان مي دهد، در روزهاي پاياني پاييز 85 سهام معادن، صعودي جالب توجه را به نمايش گذاشتند و براي نخستين بار در طول 40 سال فعاليت بورس اوراق بهادار به جمع 5 شركت اول بازار سرمايه پيوستند. در اين ميان حتي ايران خودرو نيز زير سايه سهام شركت هاي معدني فعال در بورس قرار گرفته است.در آغاز پاييز امسال حركت شركت پتروشيمي خارك موجب شد ايران خودرو پله سوم جدول بزرگان بورس را از كف دهد. حال در روزهاي پاياني پاييز چادرملو و گل گهر رتبه هاي چهارم و پنجم را نيز در اختيار خود گرفته اند تا ايران خودرو به ششمين شركت بورس بدل شود.
نزول خودرو
شرايط بازار سهام به گونه اي است كه به نظر مي رسد در زمستان امسال سايپا ديگر خودروساز بزرگ فعال در بورس تهران هم جايگاه خود را در رتبه دوم از دست دهد. سايپا تا تابستان امسال بزرگترين شركت بورس اوراق بهادار به حساب مي آمد. اين شركت در حال حاضر به رتبه دوم جدول بزرگان بورس قناعت كرده است. در اين ميان پتروشيمي خارك كه اوايل پاييز زمينه سقوط سهام ايران خودرو را فراهم آورد، سايه به سايه سايپا حركت مي كند، به نظر مي رسد ظرف چند ماه آينده پتروشيمي خارك به سوي رتبه دوم و اول بورس تهران حركت تازه اي را آغاز كند.
بزرگان
در حال حاضر شركت سرمايه گذاري غدير به لطف قفل شدن كامل بازار سهامش با ارزش بازاري معادل 20 هزار و 600 ميليارد ريال بزرگترين شركت بورس تهران است. به باور كارشناسان در صورت آزادسازي سقف نوسان و حذف حجم مبنا و روان شدن صف هاي عرضه و تقاضا، غدير قطعاً به رتبه هاي پايين تر نزول خواهد كرد.
گزارش هاي تكميلي نشان مي دهد: ظرف 6 ماه گذشته از ارزش سهام خودرو سازان بورس تهران 15 هزار ميليارد ريال كاسته شده است كه بخش بزرگي از اين نزول تاريخي به افت ارزش سهام سايپا و ايران خودرو پيوند خورده است.براين اساس ارزش سهام سايپا كه در مقاطعي از سال جاري تا سقف 26 هزار ميليارد ريال افزايش يافته بوده حالا در حد 17 هزار ميليارد ريال متوقف مانده است.
معادن
براساس اين گزارش در حال حاضر ارزش سهام چادرملو در بورس تهران به مرز 14 هزار ميليارد ريال رسيده و اين شركت 4 درصد كل ارزش هاي موجود در بورس را به خود اختصاص داده است. گل گهر هم با توجه به ارزش 11 هزار و 700 ميليارد ريالي اش 5/3 درصد كل ارزش هاي بورس را در اختيار دارد.

مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي بورس اعلام كرد:
تازه ترين برنامه هاي بورس
براي اداره سبد دارايي سهامداران
004620.jpg
گروه بورس- با آغاز فعاليت شركت سپرده گذاري مركزي سهامداران قادر خواهند بود اطلاعات سهام خود را به صورت اينترنتي مشاهده و سود سهام خود را به صورت الكترونيك در حساب خود دريافت كنند.
به گزارش همشهري، همه خدماتي كه قرار است پس از انجام معاملات سهامداران ارائه شود به شركت سپرده گذاري مركزي واگذار شده و اين شركت برنامه هاي خود را با عملياتي شدن نرم افزار جديد بورس اجرايي خواهد كرد. علي حاجي نوروز مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي در اين باره به همشهري گفت: اين شركت در دي ماه سال گذشته رسماً به ثبت رسيد و از ابتداي اسفند سال 84 همه عمليات پاياپاي وجوه، از سازمان بورس به اين شركت واگذار شد.
وي در خصوص خدماتي كه قرار است اين شركت در آينده به سهامداران ارائه دهد گفت: از جمله امكاناتي كه در آينده در اختيار سهامداران قرار خواهد گرفت، امكان كنترل سبد سهام از طريق اينترنت است. يعني اين كه از طريق سايت اينترنتي كه ايجاد خواهد شد سهامداران قادر خواهند بود با ضريب امنيتي بالا همه اطلاعات مربوط به موجودي پورتفوليو يا سبد سهام خود را مشاهده كنند.
وي افزود: همچنين در حال مذاكره با سازمان بورس هستيم تا بتوانيم عمليات توزيع سود را به حساب بانكي سهامداران انجام دهيم. حاجي نوروز تصريح كرد: بر اساس اين طرح سود سهام سهامداران به صورت خودكار به حساب بانكي سهامداران واريز خواهد شد كه البته اين موضوع به پيش زمينه هايي از جمله حساب الكترونيك نياز دارد.
مديرعامل شركت سپرده گذاري مركزي تأكيد كرد: ما در اين طرح نياز داريم تا شماره حساب بانكي همه سهامداران را داشته باشيم كه در اين زمينه بايد با سازمان بورس هماهنگ شود.
وي تأكيد كرد: البته اجرايي شدن اين طرح ها همگي مستلزم اجرايي شدن نرم افزار جديد بورس است و تا زماني كه اين نرم افزار عملياتي نشود ما قادر به انجام اين طرح ها نيستيم.
وي با رد اين گفته كه سهامداران مي توانند بر اساس طرح هاي آتي اين شركت با كارت هاي بانكي عضو شتاب از دستگاه هاي عابربانك اطلاعات سهام و سود خود را دريافت كنند گفت: هدف ما اين است تا از طريق اينترنت و با ايجاد پايانه هايي در برخي اماكن و مناطق از جمله دفاتر مختلف كارگزاري به سهامداران اين امكان را بدهيم كه بتوانند اطلاعات سهام خود را دريافت كنند. يعني اين كه بتوانند با ورود كارت و وارد كردن رمز آن در اين پايانه ها اطلاعات خود را مشاهده كنند.

تعيين قيمت  ۷ شركت دولتي در هيات عالي واگذاري
ايسنا: به دنبال بازاريابي براي شركت هايي هم چون صنايع هوايي ايران و روكش چوبي ايران هستيم كه ظرف يك ماه آينده مزايده آن ها برگزار خواهد شد.
سيد مهدي عقدايي، معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي، به مزايده 2 شركت دولتي (داروسازي الحاوي و مشعل سازي ايران ) از سوي سازمان خصوصي سازي در هفته گذشته اشاره كرد و گفت: براي چهار شركت ديگر خريداري وجود نداشت، اما به دنبال بازاريابي براي شركت هايي همچون صنايع هوايي ايران و روكش چوبي ايران هستيم كه ظرف يك ماه آينده مزايده آنها برگزار خواهد شد.
او از تعيين قيمت هفت شركت براي ورود به بخش خصوصي خبر داد و افزود: در اين هفته قيمت سهام شركت هايي همچون ريسندگي پروين اصفهان، شيشه سازي مينا، گروه توليدي تهران، ايران پويا، پارس متال، صنعتي جنرال و نساجي قائمشهر در هيات عالي واگذاري تعيين خواهد شد.
عقدايي همچنين به آماده سازي سهام بانك ها و بيمه ها اشاره كرد و گفت: در مرحله دوم سهام عدالت واگذاري اين سهم را خواهيم داشت كه در حال حاضر به آماده سازي آنها مي پردازيم.
معاون واگذاري سازمان خصوصي سازي به افزايش مبلغ سهام ترجيحي به كارگران از يك ميليون به 2ميليون تومان اشاره كرد و گفت: در اين هفته در هيات عالي واگذاري اين مبلغ به تصويب خواهد رسيد.

سقف 9 هزار و 800 هم شكست
گروه بورس- در مبادلات روز گذشته بورس تهران شاخص كل از مرز 9 هزار و 800 واحد گذشت.
به گزارش همشهري، اگرچه در دادوستدهاي ديروز بازار سهام كاهش بي سابقه ارزش سهام چادر ملو كه در طول چند ماه گذشته بي سابقه بود، منجر شد تا شاخص 7 واحد افت كند اما در نهايت افزايش ارزش سهام ديگر شركت هاي معدني در بورس منجر شد تا شاخص كل با 2 واحد افزايش به سلامت از مرز 9 هزار و۸۰۰ واحد عبور كند. ديروز شاخص بازده بازار 7 واحد و شاخص واسطه گري هاي مالي 4 واحد افزايش يافتند. شاخص صنعت نيز با يك پله صعود روبه رو شد. مبادلات روز گذشته بازار سهام در حالي رقم خورد كه دو شركت سنگ آهن گل گهر و توسعه معادن روي بيشترين تأثير را در صعود شاخص داشتند.
در حالي كه چادر ملو 7 واحد شاخص را پايين كشيد، سنگ آهن گل گهر به همين ميزان منجر به صعود شاخص شد. پس از گل گهر شركت توسعه معادن روي كه اين روزها توجه بازار را به سوي خود معطوف كرده است توانست 3 واحد شاخص بورس را مثبت كند.
باما، پتروشيمي اراك و سرمايه گذاري مسكن نيز در مجموع 5/4 واحد شاخص بورس را بالا كشيدند كه در اين ميان سهم با ارز ديگران بيشتر بود. اما در حالي كه ديروز شركت هاي معدني شاخص را افزايش دادند دو شركت ايران خودرو و سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي در كنار چادر ملو در كاهش شاخص سهم داشتند، به طوري كه پس از چادر ملو ايران خودرو با 5/2 واحد كاهش شاخص در جايگاه بعدي جاي گرفت و كاهش ارزش سهام سرمايه گذاري صندوق بازنشستگي نيز منجر به افت 5/1 واحد شاخص شد.

حركت نقدينگي بازار براي خريد سهام پتروشيمي
004617.jpg
گروه بورس- در معاملات روز گذشته بورس تهران بيشتر نقدينگي بازار روانه خريد سهام پتروشيمي شد.
به گزارش همشهري، مبادلات ديروز بورس تهران در حالي رقم خورد كه۱۵۰ هزار ميليون ريال از وجوه بازار براي خريد سهام پتروشيمي واريز شد.ديروز سهامداران براي خريد 5/13 ميليون سهم پتروشيمي اراك و شيراز 1400 تقاضا پر كردند.
ديروز صف هاي خريد سهام توسعه معادن روي نيز به 5/6 ميليون سهم رسيد.صف هاي خريد براي سهام باما و سنگ آهن گل گهر نيز سنگين بود. اين گزارش حاكي است در معاملات روز گذشته دو شركت سرمايه گذاري شاهد و توكا فولاد از جمله سهام تازه وارد به جدول تقاضا بودند و سهامداران براي خريد سهام اين دو شركت صف 5/2 ميليون سهمي تشكيل دادند.
بانك كارآفرين و اقتصاد نوين نيز ديروز با اقبال بازار مواجه بودند و سهامداران براي خريد سهام اين دو بانك صف بستند.بر پايه اين گزارش، صف هاي خريد سهام در حالي تشكيل شده بود كه ديروز سهامداران براي فروش سهام چادرملو صف بستند.
اين شركت طي ماه هاي گذشته همواره از پرطرفدارترين شركت هاي بورس بود و سهامداران براي خريد اين سهم صف هاي سنگين تشكيل مي دادند. از طرف ديگر ديروز شركت ملي سرب و روي ايران نيز در جمع شركت هاي حاضر در جدول عرضه قرار گرفت و۲۰۰ تقاضا براي فروش 5/1 ميليون سهم اين شركت به ثبت رسيد.صف هاي فروش سهام زامياد و سايپا ديزل نيز همچنان پابرجا بود.

برنامه شركت بورس براي رقابت با بانك ها
004623.jpg
گروه بورس- مديرعامل شركت بورس بر توجه بازار سرمايه به بازار پول و الگوبرداري از ويژگي هاي مثبت آن تأكيد كرد.
به گزارش اطلاع رساني بورس، علي رحماني گفت: حجم نقدينگي كه بانك ها از مردم گرفته اند 102هزار ميليارد تومان است در حالي كه حجم بازار سرمايه 5/34هزار ميليارد تومان و بدون در نظر گرفتن سرمايه گذاري متقابل بانك ها در بازار سرمايه 28 هزار ميليارد تومان مي شود. بحث ما اين است كه قابل مقايسه با بازار پول باشيم و به علت  مراجعه مردم به اين بازار توجه كنيم.
رحماني با اشاره به وي‍ژگي هاي بازار پول خاطرنشان كرد: در بازار پول دسترسي بسيار راحت است و توسعه شبكه هاي الكترونيك كارها را راحت كرده و در بازار سرمايه هم بايد امكان ايجاد دفاتر كارگزاران در شهرستان ها فراهم شود.
وي تصريح كرد: نقدشوندگي از ديگر ويژگي هاي مهم بازار پول است كه در هر زماني امكان مطالبه پول وجود دارد ولي در بازار سرمايه بسته شدن نمادها و نبود اطلاع رساني شركت ها مشكل ايجاد مي كند كه بايد در همايشي با مديران مالي يا اعضاي هيأت  مديره شركت ها، واقف شوند كه منابع و اعتبار آنها از طريق بازار سرمايه تأمين مي شود و نسبت به اين مسئله حساس شوند.
مديرعامل شركت بورس با بيان اينكه نوسان بازار پول كم و ريسك آن نزديك به صفر است تأكيد كرد: بايد از طريق صندوق ها و سبدهاي سرمايه گذاري كه در تابلو درج مي شود محصول كم ريسك تري به مردم ارائه شود تا گرايش به بازار سرمايه بيشتر شود.

نمايندگان بورس هاي كالا به كانون كارگزاران اضافه مي شوند
گروه بورس- در دومين گام براي ادغام كانون هاي كارگزاري در بورس هاي اوراق بهادار و كالا، نمايندگان بورس هاي كالا هم به هيأت مؤسس كانون كارگزاران پيوستند. طبق اطلاعات دريافتي، اساسنامه پيشنهادي كانون كارگزاران، بررسي و اصلاحات اوليه در آن انجام شده، اين اساسنامه بايد بار ديگر به هيأت مؤسس ارجاع و دوباره بررسي شود. اين گزارش حاكي است: قرار است به درخواست بورس فلزات، دو نماينده از بورس هاي كشاورزي و فلزات در روزهاي آينده به هيأت مؤسس كانون كارگزاران اضافه شود. در حال حاضر، خسرو پورمعمار، اكبر زرگاني نژاد، حسين خزلي خرازي، محمدابراهيم قرباني فريد و زينت مرادي نيا هيأت مؤسس كانون كارگزاران بورس را تشكيل مي دهند.

شاخص بورس به كدام سو مي رود
004680.jpg
گروه بورس- به نظر مي رسد، افزايش انتظارات سرمايه گذاران بازار سرمايه در نمودار شاخص كل نمايان شده، عبور رقم شاخص كل از سطح 9700، تحليل گران را نسبت به تغييرات مثبت بازار سرمايه، خوش بين كرده و باعث افزايش انتظارات سرمايه گذاران شده است.
بررسي هاي يك گروه تحليل گر در بازار سهم نشان مي دهد: بعد از كاهش شاخص كل به سطح 9080 واحد، روند كوتاه مدت افزايشي شكل گرفته، نكته حائز اهميتي كه بايد متذكر شد، اين است كه روند افزايشي كوتاه مدت توانسته از خط روند نزولي عبور كند. شاخص كل در اوايل شهريور توانست با عبور از سطح 9400 واحد از سطح خط روند داخلي عبور كند. عبور از خط روند نمي تواند تأييدي بر پايان يا برگشت روند باشد اما مي تواند بيانگر كاهش سرعت نزولي و تمايل به افزايش باشد.طبق بررسي هاي بورس نگر، نمودار شاخص كل خط روند كاهشي را شكسته اين موضوع مي تواند مقدمات لازم براي افزايشي شدن روند بازار را در ميان مدت فراهم كند اما مادامي كه منحني شاخص كل تا سطح 10500 واحد افزايش نيابد نمي توان تداوم روند افزايشي شاخص را در ميان مدت تأييد كرد.اگر شاخص كل تا سطح تقريبي 10450 واحد افزايش يابد، بايد آن را موقتي دانست.بررسي ها ثابت كرده، معمولاً  روندهاي انگيزشي در بازار از 5 موج تشكيل مي شوند كه 2 موج آن اصلاحي و 3 موج آن انگيزشي و در جهت اصلي بازار شكل مي گيرد. با توجه به اين مطلب مي توان به نكته جالبي دست يافت.
شاخص كل، پس از برخورد با سطح 9070 روند افزايشي كوتاه مدت خود را آغاز كرده است. انتظار مي رود كه شاخص كل بتواند مقدار محسوسي از ريزش هاي سال اخير خود را جبران كند. البته شكل گيري موج اصلاحي ممكن است، چند ماه و يا حتي چند سال زمان ببرد.
نتيجه گيري
با توجه به بررسي هاي انجام شده بالا، مي توان به نكته مهمي دست يافت و آن اين كه روند كوتاه مدت افزايشي شاخص كل آغاز شده است و انتظار مي رود كه ادامه يابد.به دليل قوي بودن موج سوم انگيزش، موج اصلاحي قوي تري شكل خواهد گرفت. مدت زمان شكل گيري اين موج ممكن است، چندين ماه طول بكشد. بنابراين مي توان نتيجه  گرفت، مادامي كه شاخص كل در حال تشكيل موج اصلاحي باشد بازار سرمايه ايران با روند نسبتاً مثبتي همراه خواهد بود. هرچند در ماه هاي آينده نمي توان انتظار رشد و رونق چشمگيري از بازار سرمايه داشت، اما تشكيل روند اصلاحي و افزايش هاي موقتي براي تشكيل روند اصلاحي، مي تواند اندكي رونق و نبود ركود جدي را به بازار سرمايه ايران نويد دهد.

روندها
پيشتازي سهام روي
گروه بورس - صنعت روي با فشار تقاضاي روزافزون بازار چين همچنان با رشد قيمتهاي جهاني و رشد بي سابقه حاشيه سودآوري شركتهاي توليدكننده روبرو است.
از مهمترين تحولات شركتهاي توليدكننده روي در بورس اوراق بهادار به موارد زير مي توان اشاره كرد:
باما: اين شركت بودجه خود را بر مبناي روي 3هزار دلار و سرب 950 دلار در هر تن بسته است و در عملكرد واقعي 8 ماهه۵،هزارو 355 ريال از سود 6هزارو 627 ريالي خود را پوشش داده است (پوشش 80.8 درصدي). همچنين متوسط نرخ فروش شمش روي و سرب اين شركت در 8 ماهه اول به ترتيب 3هزارو۴۰۰و يكهزارو۳۰۰دلار در هر تن بوده است. شركت اعلام كرده، در صورت فروش شمش روي و سرب در قيمتهاي 4هزارو۲۰۰ دلار و يكهزارو۵۰۰ دلار در هر تن در چهار ماه پاياني سال مي تواند سود 8هزارو۹۴ ريالي را پوشش دهد. در حال حاضر قيمت جهاني شمش روي و سرب به ترتيب 4هزارو۳۹۰ دلار و يكهزارو۶۷۴دلار است. همچنين شايعات حاكي از تبديل شركت باما به هلدينگ روي در گروه صنعتي و معدني امير است.
فرآوري مواد معدني: در حال حاضر نماد اين شركت براي تعديل پيش بيني سود متوقف شده، اين شركت سود خود را به 9۰۴۰، ريال افزايش داده است كه مورد موافقت سازمان بورس قرار نگرفته است و هم اكنون شركت با شايعه تعديل تا مرز 11هزار ريال مواجه است.
كالسيمين: در حال حاضر نماد اين شركت براي تعديل پيش بيني سود متوقف است. اين شركت سود خود را به 4هزارو۳۹۹ ريال افزايش داده است ولي ظاهرا مورد موافقت سازمان بورس قرار نگرفته و اين شركت دوباره سود را به 4هزارو۸۶۰ ريال تعديل داده است.
ملي سرب و روي ايران: اين شركت با شايعه افزايش 100 درصدي توليد شمش روي خود از اواسط سال آينده مواجه است كه اين امر در كنار حل مشكلات نقدينگي شركت براي خريد خاك روي و جايگزين كردن توليد كارمزدي به توليد غير كارمزدي از پتانسيل هاي بنيادي خوبي برخوردار است. به نظر مي رسد اين سهم در اواسط زمستان امسال روند صعودي خود را آغاز كند و در گزارش 9 ماهه خود با تعديل اندكي مواجه باشد.
توسعه معادن روي ايران: اين شركت مالك 50.4 درصد كالسيمين، 53 درصد ملي سرب و روي و 57.4 درصد فرآوري مواد معدني ايران مي باشد. در حال حاضر سود اين شركت بر مبناي سود 9۰۴۰، ريالي فرآوري و 4339 ريالي كالسيمين، 1251 ريالي اعلام كرده است. اين شركت تحت تاثير تعديل مجدد سود كالسيمين و فرآوري مواد معدني ايران با تعديل 110 ريالي سود خود مواجه است. پيرو بازديد گروهي از كارشناسان و فعالان بازار در 30 آبان ماه از معدن انگوران و بازگشت روند استخراج از معدن انگوران با اقبال خريداران مواجه شد و از آن موقع تا كنون سهام اين شركت با صف خريد مواجه است.
در مجموع با توجه به اينكه كارشناسان قيمت جهاني شمش روي و سرب را به ترتيب 5?هزار دلار و 1800 دلار پيش بيني مي كنند، امكان ادامه روند روبه رشد شركتهاي توليدكننده روي همچنان وجود دارد.
بررسي صنعت دارو را فردا در ستون روندها مرور كنيد.
.IraTahlil.com

موانع عرضه سهام
شركت مس و فولاد مباركه
گروه بورس- مشاور رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مانع اصلي براي عرضه سهام شركت ملي صنايع مس ايران،  ارايه نشدن اطلاعات طرح هاي اين شركت به اين سازمان است.به گزارش اطلاع رساني بورس، هادي بيدختي افزود: افزايش سرمايه اين شركت از۳۷۰ به 580?ميليارد تومان و بحث هايي كه درباره آن وجود داشت حل شده است اما مسأله ديگر جزييات طرح هاي اين شركت است كه بايد قبل از عرضه سهام، اعلام شود.وي تأكيد كرد: سازمان بورس و اوراق بهادار ترجيح مي دهد اطلاعات اين شركت هرچه سريع تر ارسال شود تا زمينه عرضه سهام آن  نيز ايجاد شود.
بيدختي درباره ديگر شركت هاي مشمول اصل 44 كه براي عرضه عمومي آماده مي شوند يادآور شد: شركت فولاد مباركه نيز وضعيتي مشابه با شركت مس ايران دارد و اطلاعات طرح هاي آن ارائه نشده است.
اطلاع  رساني بازار اوليه اينترنتي مي شود
گروه بورس- طبق برنامه هاي بورس تهران، اطلاع رساني در حوزه بازار اوليه اينترنتي مي شود.بهروز زارع ،مدير بازار اوليه سازمان بورس،گفت: اطلاعاتي كه از شركت هاي بازار اوليه اخذ مي شود در قالب فرم هايي به نام بيانيه ثبت منتشر مي شود.انتشار بيانيه هاي ثبت از طريق پايگاه اطلاع رساني سازمان بورس و اوراق بهادار و نيز پايگاه هاي اينترنتي خود شركت ها قابل دسترس براي عموم خواهد شد.زارع تأكيد كرد: در اعلاميه پذيره نويسي اشاره مي شود كه نشاني اينترنتي پايگاه هاي انتشار اطلاعات تكميلي شركت ها كدام است.با توجه به اين كه انتشار و چاپ اين اطلاعات به صورتي كه در اختيار همه اشخاص قرار بگيرد كاري مشكل است، استفاده از فضاي مجازي و پايگاه هاي اينترنتي بهترين راهكار براي اين موضوع است.
اولين كنفرانس سراسري
بورس الكترونيك
ايسنا: اولين كنفرانس سراسري بورس الكترونيك 14 دي ماه برگزار مي شود. اركان و ساز و كار هاي بورس الكترونيك، مزايا، راهكار ها و راهبردهاي پياده سازي بورس الكترونيك در ايران، موانع و چالش هاي اجراي بورس الكترونيك در ايران، آخرين استاندارد هاي جهاني بورس الكترونيك، بررسي نظام بانكي كشور در ارتباط با بورس الكترونيك، امنيت سرمايه در بورس الكترونيك، جايگاه كارگزاران و شركت هاي كارگزاري در بورس الكترونيك و فن آوري اطلاعات و بورس الكترونيك از محور هاي اين همايش است. همچنين در اين همايش به بررسي بومي سازي بورس الكترونيك، ارتباط دولت و تجارت الكترونيك و بورس الكترونيك، دولت، دانشگاه، صنعت جامعه و بورس الكترونيك، بررسي امكان سنجي بورس الكترونيك در ايران، مزاياي اجرا و پياده سازي بورس الكترونيك در ايران، مباحث قانوني مربوط به بورس الكترونيك، الگوهاي موفق بورس الكترونيك در كشور هاي دنيا، استراتژي هاي ملي براي بورس الكترونيك و جهاني سازي بورس الكترونيك ايران پرداخته مي شود.

تغييرات قيمت سهام
004662.jpg
004665.jpg
004668.jpg
004671.jpg

بـورس
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بورس
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |