سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۰ - Dec 5, 2006
جزئيات مرحله دوم ساماندهي معتادان اعلام شد
معتادان يك ماه فرصت دارند خود را معرفي كنند
004638.jpg
گروه اجتماعي- مهلت 3ماهه معتادان حاد، رها شده و پرخطر براي معرفي خود به مراكز درماني يك ماه ديگر با آغاز فاز دو طرح ملي جمع آوري، ساماندهي، درمان و بازتواني اين دسته از معتادان پس از اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر، به پايان  رسيده و آن دسته از معتاداني كه به هر علت موفق به معرفي خود به دستگاههاي درماني نشده و كارت شناسايي اين مراكز مبني بر تحت درمان بودن را دريافت نكرده اند، در پايان مهلت اعلامي از سوي نيروي انتظامي جمع آوري مي شوند.
بر اين اساس معتادان دستگير شده در سيستم درمان دادگاه مدار با اولويت اول معرفي خود به مراكز درماني مواجه مي شوند و چنانچه حاضر به اين كار نباشند به مراكز اقامتي كه تمامي شرايط لازم در آنها از سوي وزارت بهداشت و سازمانهاي بهزيستي، فني و حرفه اي و زندانها تامين شده است، منتقل مي شوند.
طرح ملي جمع آوري، ساماندهي، درمان و بازتواني معتادان حاد، رها شده و پرخطر در دو مرحله و با هدف ساماندهي و درمان آن دسته از معتادان داراي اعتياد حاد، رها شده و پرخطر و با مشاركت وزارت بهداشت، نيروي انتظامي، سازمانهاي بهزيستي، زندانها و فني و حرفه اي از حدود 5/1 ماه پيش در كشور اجرايي شده است.
بر اين اساس در مرحله اول طرح كه محوريت با وزارت بهداشت بوده و چهار دستگاه ديگر به عنوان همكار تلقي مي شوند، شاهد اجراي منظم و هماهنگ آخرين شيوه هاي درماني، كاهش آسيب، بازتواني و حرفه آموزي معتادان در سطح كشور خواهيم بود.
اعلام جزئيات مرحله دوم طرح ساماندهي معتادان پرخطر
دين پرست، سرپرست دفتر برنامه ريزي ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت وگويي با ايسنا ضمن تشريح روند اجراي طرح ملي جمع آوري، ساماندهي، درمان و بازتواني معتادان حاد، رها شده و پرخطر گفت: مدت زمان اجراي مرحله اول اين طرح از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر 3 ماه تعيين شده است كه اگر تاريخ ابلاغ دستورالعمل و زمان تخصيص اعتبارات را كه اوايل مهرماه بوده است ملاك عمل قرار دهيم، هم اكنون دستگاه ها تقريبا يك ماه براي پايان مرحله اول فرصت دارند. وي ضمن تأكيد بر اين كه تاريخ دقيق پايان مرحله اول طرح و شروع مرحله دوم از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر تعيين مي شود، ادامه داد: در خصوص تمديد مرحله اول هنوز ستاد تصميمي نگرفته است؛ لذا فعلا مهلت دستگاه هاي درماني و معتادان، يك ماه است و نهايتا ستاد در اين خصوص ارزيابي  لازم را خواهد كرد.
معتادان تحت درمان
كارت هاي شناسايي دريافت مي كنند
وي با اشاره به اين كه محوريت اجراي طرح در مرحله دوم با نيروي انتظامي بوده و 4 دستگاه ديگر، همكار تلقي مي شوند، تصريح كرد: بر اين اساس دستگاهها موظف شدند سريعا اطلاع رساني دقيق در خصوص اعلام برنامه هاي مرحله اول، آدرس مناطق و مراكز درماني، محلها و تيمهاي استقرار يافته در سطح كشور انجام دهند. دين پرست خبر داد: از مهمترين مباحث براي كنترل دقيق مكانيزم اجرايي طرح، ايجاد بانك اطلاعاتي متمركز درمان، بازتواني و حرفه آموزي معتادان براي حصول از اطمينان اجراي طرح است.
وي گفت: تمامي معتادان مشمولي كه در مرحله اول از خدمات طرح استفاده و به مراكز درماني و كاهش آسيب مراجعه كردند، كارتهاي شناسايي يكساني دريافت مي كنند، لذا در مرحله دوم معتاداني كه كارت شناسايي مورد نظر را نداشته باشند، توسط نيروي انتظامي دستگير مي شوند.

سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با
همكاري وايپو سمينار ملي برگزار مي كند
گروه اجتماعي - اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با همكاري سازمان جهاني مالكيت معنوي (WIPO)، سمينار ملي وايپو را در خصوص علايم تجاري، سيستم مادريد، ثبت بين المللي علايم تجاري و نشانه هاي جغرافيايي برگزار مي كند.
اين سمينار روزهاي بيستم و۲۱ آذرماه در محل اتاق بازرگاني صنايع و معادن ايران برگزار مي شود.بر اساس اين گزارش در مراسم افتتاحيه اين سمينار علاوه بر حسينعلي اميري، معاون قوه قضائيه و حسين مويدالدين معاون دفتر توسعه اقتصادي آسيا و اقيانوسيه سازمان جهاني مالكيت معنوي، متخصصان داخلي و خارجي نيز حضور خواهند داشت.
در اين سمينار ملي درباره ساختار حقوقي و پيشرفت هاي اخير در ارتباط با ثبت علايم تجاري تحت سيستم مادريد و نشانه هاي جغرافيايي در جمهوري اسلامي ايران، اهميت علايم تجاري در تجارت جهاني و حمايت بين المللي، نشانه هاي جغرافيايي و رابطه آن با علائم حمايت از فرش هاي دستباف ايراني بر اساس نشانه هاي جغرافيايي و عملكرد مؤثر سيستم مادريد سخنراني و بحث و تبادل نظر خواهد شد.

اعزام به حج تمتع فقط با گذرنامه بين المللي
004641.jpg
گروه اجتماعي- بنا بر اطلاعيه پليس مهاجرت و اتباع خارجي نيروي انتظامي در سال 85 ، اعزام به حج تمتع فقط با گذرنامه بين المللي صورت مي گيرد.
پليس مهاجرت و اتباع خارجي نيروي انتظامي طي اطلاعيه اي اعلام كرد؛ اين مساله با استناد به مصوبه شوراي عالي حج صورت مي گيرد.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به مصوبه شوراي عالي حج و سياست دولت، خروج افراد واجد شرايط اعزام به حج تمتع در سال 85 (از اول ذيقعده تا پايان مراسم حج) صرفاً با گذرنامه بين المللي و از طريق سازمان حج و زيارت انجام مي گيرد.لذا از خروج افرادي كه خارج از روال قانوني فوق ويزا اخذ نموده و قصد مسافرت به كشور عربستان در ايام مذكور را داشته باشند، ممانعت به عمل مي آيد.

اردوهاي هجرت سال آينده گسترش مي يابد
گروه اجتماعيعضو هيات رئيسه كميسيون اجتماعي مجلس گفت: با توجه به نتايج به دست آمده از اردوهاي هجرت بسيج سازندگي، اعتبارات برگزاري اين اردوها در سال 86 افزايش مي يابد.
محمد عباسپور عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: بهترين تاثير اردوهاي هجرت آشنايي با فرهنگ كار و فعاليت در زمينه هاي مختلف و اساسي زندگي از جمله كشاورزي، بهداشت و درمان و عمران و آباداني است.
وي همچنين گفت: اردوهاي هجرت بسيج سازندگي تفريح، گردش و آشنايي با مهارتهاي زندگي كه فايده فردي آن است را به صورت هم زمان براي جوانان مهيا كرده است.
عباسپور در ادامه افزود: دانش آموزان، دانشجويان و بسياري از متخصصان و پزشكان با داشتن عالي ترين مدرك تحصيلي، سخت ترين كارهاي اجرايي را در اردوهاي هجرت انجام داده اند.
عضو هيات رئيسه كميسيون اجتماعي مجلس با اشاره به اين كه امسال اولين دوره برگزاري اردوهاي هجرت است، نتايج اردوها و آشنا شدن جوانان با عرصه كار و فعاليت و سازندگي مناطق محروم را مثبت خواند و اظهار داشت:  مجلس بايد امسال بودجه بيشتري را براساس قابليت هاي سازمان بسيج سازندگي اختصاص دهد.
وي افزود: براي رسيدن به موفقيت لازم است فرهنگ سازي كار گروهي از دوران نوجواني آغاز شود.

سازمان تامين اجتماعي نيازمند ياري دولت است
گروه اجتماعي- سازمان تامين اجتماعي براي اصلاحات قانوني نيازمند ياري دولت و مجلس شوراي اسلامي است.
داوود مددي رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با اشاره به يكي شدن حداكثر و حداقل پرداخت هاي اين سازمان تاكيد كرد: همين امر شأنيت اجتماعي را از بين برده، ما نيازمند ياري مجلس شوراي اسلامي در زمينه اصلاحات قانوني و صرف هزينه هايي در اين خصوص هستيم.
وي آمادگي سازمان تامين اجتماعي را جهت ارائه نظرات كارشناسي اعلام كرده و افزود: به طور مثال اصلاح منحني پرداخت حقوق بازنشستگان از موارد قابل توجه بوده و كسي كه بر پايه حداقل بيمه پرداخت كرده بايستي بر پايه حداقل بازنشسته شود و كسي هم كه بر پايه حداكثر پرداختي داشته نيز بايد بر اساس حداكثر بازنشسته شود و بر همين مبنا ادامه يابد.
به گفته وي ايران بيشترين سرويس بيمه اي را با 18 نوع تعهدات بيمه اي ارائه مي دهد، ولي مسائل حمايتي تعهدات اين سازمان را تحت الشعاع قرار داده است.
مددي با تاكيد بر اين كه يكي از افتخارات اين سازمان تحت پوشش قرار دادن شريف ترين و زحمتكش ترين اقشار جامعه است، تصريح كرد: در انجام امور بيمه اي براي افراد جامعه هيچ گونه ريسكي وجود ندارد كه كم دريافت مي كنند، زيرا ميانگين دريافتي از بيمه شده 6/16 سال بوده و پرداختي آن 31 سال مي باشد، چون در اين ميان تعداد زيادي از پرونده هاي مستمري مربوط به افرادي است كه فوت كرده و يا از كار افتاده شده اند و سابقه بسيار كمي از نظر پرداخت حق بيمه دارند. بايد در نظر داشت كه علت پايداري اين سازمان در تداوم گردش آن است چرا كه امروزي ها براي ديروزي ها مي پردازند.

به بهانه روز جهاني داوطلب (5 دسامبر 14 آذر ماه)
انتقال پيام هاي بهداشتي،توسط رابطين بهداشت،
نقش مهمي در ارتقاي سلامت جامعه دارد
004644.jpg
گروه اجتماعي با توجه به افزايش بيماري رفتاري غيرواگير در جامعه، مشاركت رابطين بهداشتي (به دليل زندگي در ميان مردم و انتقال موثرتر و بهتر پيام هاي سلامت) در كنترل و پيشگيري اين بيماري ها و ارتقاي سلامت جامعه اهميت ويژه اي دارد.
خدمات رابطين بهداشت وضعيت بهداشت و سلامت مردم و جامعه را بهبود مي بخشد و در بعضي مقاطع زماني در جلوگيري از شيوع برخي بيماري ها مثل وبا نقش موثري را ايفا مي كنند. ارتقاء سلامت جامعه به ويژه حاشيه نشينان، ارايه فعال خدمات بهداشتي در مناطق شهري و بهره گيري از امكانات موجود جامعه در راستاي حفظ و ارتقاي سلامتي از اهداف برنامه داوطلبان سلامت است.
هر داوطلب سلامت (رابط بهداشت) حدود 50 خانوار را زير پوشش قرار مي دهد و از طريق برقراري ارتباط موثر با شركت در كلاسهاي آموزشي نسبت به يادگيري مفاهيم و مهارتهاي بهداشتي اوليه و انتقال آنها به مردم، تشويق خانوارها براي مراجعه به موقع به مراكز بهداشتي و انتقال پيام هاي مراكز بهداشتي درماني به مردم اقدام مي كنند.
به گزارش همشهري، طرح داوطلبان سلامت (رابطان بهداشت) از سال 1369 توسط وزارت بهداشت و درمان در يكي از مناطق جنوب شرق تهران اجرا شد و از سال 72 به كل استانهاي كشور رسيد و هدف آن مشاركت مردم در تصميم گيري، برنامه ريزي و همكاري در ارايه خدمات بهداشتي به مردم و شهرهاست.
با توجه به بروز بيماري هاي رفتاري غيرواگير نظير ديابت، فشار خون، بيماري هاي قلبي و عروقي، رفتارهاي پرخطر مثل اعتياد و ايدز، هپاتيت در سال هاي اخير كه آموزش و اطلاع رساني نقش بسيار مهمي را در جلوگيري از آنها دارد طرح ديگري به نام رابطين متخصص در كل كشور مطرح شده است.
ارايه مراقبتهاي اوليه بهداشتي توسط اين رابطين براي رسيدن به هدف سلامتي عبارتند از: آموزش بهداشت، بهبود تغذيه گروه هاي آسيب پذير، بهسازي محيط، بهداشت مادر كودك و تنظيم خانواده، ايمن سازي عمومي در مقابل بيماري هاي عمده عفوني، پيشگيري و كنترل بيماري هاي شايع و بومي، درمان مناسب بيماري هاي شايع و كمك هاي اوليه در زمينه حوادث و سوانح، تهيه و تدارك داروهاي مورد نياز براي مردم، مراقبت از كودكان و پايش رشد آنها، آموزش بهداشت و انجام مشاوره با مادران در زمينه هاي شيردهي، تنظيم خانواده و ساير مسايل بهداشتي از مهمترين فعاليت هاي داوطلبين و رابطين سلامت به شمار مي روند.

راه اندازي كتابخانه هاي سبدي در مهد كودك ها
فارس: مدير كل دفتر كودك و نوجوان سازمان بهزيستي اعلام كرد: به منظور ترويج فرهنگ مطالعه، كتابخانه هاي سبدي براي 500 هزار كودك زير 6 سال همه مهد كودكهاي سراسر كشور ايجاد مي شود.
محمدحسين جوادي افزود:  برنامه ريزي براي ايجاد اين كتابخانه ها با شوراي كتاب وزارت ارشاد انجام شده و همه كتابهاي گروه سني زير 6 سال نيز شناسايي شده است و اكنون به دنبال جذب منابع مالي براي تجهيز مهد كودكها به اين كتابخانه ها هستيم. وي اضافه كرد:  شاخص اين كتابخانه ها اين است كه ديگر نياز به قفسه بندي و هزينه مضاعف براي تشكيل يك فضاي كتابخانه اي ندارند و گر چه اصول كتابداري براي نگهداري آنها رعايت مي شود اما فضاي سمبليكي به عنوان كتابخانه در مهد كودكها وجود نخواهد داشت.

اعطاي پروانه وكالت براساس ماده 187 غيرقانوني است
گروه اجتماعي- هفتمين همايش اتحاديه سراسري كانون هاي وكلاي دادگستري ايران (اسكودا) از هفتم تا نهم آذرماه 1385 در شهر اهواز تشكيل شد.
در بيانيه پاياني اين همايش آمده است:
اتحاديه به عنوان نهاد منحصري كه در برگيرنده تمامي كانون هاي مستقل وكلا در ايران است، اعلام مي كند: آئين نامه اخير التصويب تعرفه حق الوكاله به سبب فقدان ضوابط كارشناسي اساسي، عدم بررسي و ممارست دقيق حقوقي و عدم قابليت اجرا و اينكه بر مبناي پيشنهاد كارشناسانه كانون هاي وكلاي دادگستري تنظيم نشده است، بايد اصلاح شود. همچنين تنظيم آئين نامه و دستور العمل براي امور وكالتي در صورتيكه با دخالت و مشورت كانون هاي وكلا نباشد نظر به صلاحيت ابتدايي و انحصاري كانون هاي وكلا در تنظيم و پيشنهاد آئين نامه اجرائي لايحه استقلال مستنداً به ماده 22 آن لايحه خلاف قانون و غيرقابل اجرا خواهد بود.
در بخشي ديگر از بيانيه آمده است تقسيم غيرقانوني كانون مستقر در هر استان بدون توجه به نص ماده يك لايحه استقلال و مفهوم روشن تبصره 2 ماده 6 قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت، غيرقابل قبول و غيرقابل توجيه است. كانون وكلا همچنين اعلام كرده است در تشكيل كانون هاي جديد و برگزاري انتخابات كانون هاي وكلاء رعايت ضوابط لايحه استقلال و آئين نامه مربوط و قانون كيفيت اخذ پروانه وكالت از هر جهت، بويژه از نظر شرايط انتخاب شوندگان و تشكيل هيأت نظارت ضروري است. در غير اينصورت اقدامات انجام شده نظير آنچه در زنجان اتفاق افتاده، فاقد مشروعيت قانوني مي باشد. در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: جذب و گزينش افراد و اعطاي پروانه مشاوره حقوقي به آنها به استناد ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه اجتماعي، اقتصادي و سياسي با توجه به انقضاي مهلت اجراي اين قانون در پايان سال 1383 و عدم تمديد آن از طرف مراجع تقنيني و وجود ادله متقنه بر انصراف قانون گزار از ادامه اجراي اين ماده، غيرقانوني، مردود و محكوم است. اتحاديه كانونهاي وكلا در پايان بيانيه با اشاره به ميثاق هاي بين المللي هر گونه تعرض به وكلاي دادگستري به جهت امور وكالتي با عنايت به اينكه در هيچ حالتي وكيل نبايد به لحاظ دفاع از موكل همسو و موافق با اقدامات يا عقايد او تلقي شود، مردود و غيرقابل توجيه دانسته و از مقامات عالي قضائي خواستار اقدام مؤثر جهت ممانعت از اين گونه برخوردها، شده است.

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:
اختصاص۱۶ ميليارد تومان اعتبار براي
اجراي طرح كنترل معتادان تزريقي پر خطر
گروه اجتماعي- بيش از 16 ميليارد تومان اعتبار جهت سرمايه گذاري مالي، تبليغاتي و اطلاعاتي در خصوص استفاده از آخرين دستاوردهاي علمي راههاي كنترل معتادان تزريقي به وزارت بهداشت اختصاص يافت.
فدا حسين مالكي دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن اعلام اين مطلب در مراسم افتتاح نمايشگاه عكس كنترل مواد مخدر ايران توسط سفير حسن نيت دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد گفت: بايد تدابير جديدي در خصوص معتادان پرخطر كه نهايت آنها منجر به ايدز مي شود اتخاذ كرد.
وي ادامه داد: ايدز از بيماريهاي مهلك و خطرناكي است كه جوامع بشري با آن مواجهند و لذا مسؤوليت سنگيني بر عهده مسؤولان و مردم است و بايد با توجه به موقعيت ايران در اين زمينه با حساسيت بيشتري به موضوع پرداخت.
وي با اعلام اين كه در جلسه اي با حضور رييس جمهوري و 5 نفر از وزراي دولت به اين نتيجه رسيديم كه طرحي در خصوص سرمايه گذاري مالي، تبليغاتي و اطلاعاتي در خصوص راههاي كنترل معتادان تزريقي جهت كاهش آسيب و كاهش بيماري ايدز پيش بيني شود، تصريح كرد: پس از دو دهه براي اولين بار در كشور به اين نتيجه رسيديم كه كاهش آسيب را جدي بگيريم و سازمانهاي دولتي را به همراه نهادهاي مردمي در اين موضوع درگير كنيم.
مالكي با اعلام استاني شدن اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بايد از توان بالقوه سازمانهاي غير دولتي در سطح كشور استفاده كرد و احساس مي كنيم به اين سازمانها عليرغم اين كه حرفي براي گفتن دارند، تا كنون توجه كمتري شده است. دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاكيد بر اين كه بايد سمت و سوي جامعه را به ايجاد نگاه جديدي نسبت به معتاد به خصوص معتادان تزريقي سوق داد، گفت: اگر عزم ملي نسبت به مبارزه با مواد مخدر داريم، بايد فرهنگ نفرت عمومي را در جامعه نهادينه كرد و اين به معناي ترساندن مردم نيست.
روبرتو آربيتريو، نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد نيز در اين مراسم با اشاره به اين كه UODC ايران را شريك عمده اي براي مبارزه با مواد مخدر در سطح منطقه مي داند، تصريح كرد: 25 درصد كشفيات ترياك دنيا در ايران صورت مي گيرد و اين كمك بزرگي در سطح منطقه است.
وي با بيان اين كه ايران بهاي بزرگي را در خصوص مبارزه با مواد مخدر مي پردازد اذعان كرد: اين بها، نه تنها به لحاظ تجهيزات و استحكامات است، بلكه از نظر منابع انساني نيز بيش از 50 هزار مجروح و زخمي و شهيد نيز به ايران هزينه تحميل شده است.
آربيتريو، سياستهاي ايران در حوزه پيشگيري و درمان و بازپروري را پيشرفته و جالب خواند و گفت: UODC همكاري خوبي در زمينه تدوين استراتژيهاي ايران داشته و از سياستهاي ايران و GO ها حمايت كرده است. وي افزود: سازمان ملل در سال 2005 جايزه جوامع مدني را به سازمانهاي غيردولتي ايران اعطا كرد و از آنجا كه اين جايزه به ندرت به كشورها اعطا مي شود، نشان از فعاليت فوق العاده ايران در حوزه بوده است.
جفري آدامز، رييس گروه دوبلين كوچك نيز در اين مراسم گفت: پروژه كنترل مرزها و همكاريهاي منطقه اي در حوزه مواد مخدر داراي اهميت بسياري براي كشورهاي جهان است. وي ادامه داد: تقاضا مشكل اصلي در بحث مواد مخدر است و اميدواريم برنامه هايي در اين خصوص تدوين شود.
كنوت اسبتي، نماينده مقيم سازمان ملل در ايران هم با تأكيد بر اين كه بايد سياستها طوري تدوين شود تا تمام مردم افغانستان تحت پوشش كشت جايگزين رفته و توليد خشخاش در سطح بالايي كاهش يابد، اذعان كرد: بسياري از كشاورزان به لحاظ اخلاقي تمايلي به كشت خشخاش ندارند اما چاره اي جز اين نداشته و تمايل دارند به جاي خشخاش نيز چيزي كشت كنند كه بازده مالي مشابه آن را داشته باشد.
نماينده مقيم سازمان ملل در ايران گفت: بايد به آموزش، بهداشت، امنيت و تقويت زيرساختها در افغانستان نيز توجه كرد.

با مردم
پيامدهاي اجراي يك قانون
از زماني كه قانون ارتقاي شغلي براي معلمان به تصويب رسيد، موجب شد تنها معلماني كه در حال تدريس هستند از اين قانون بهره مند شوند و تعداد زيادي از معلمان كه ناخواسته و به علت نبود كلاس موفق به تدريس نمي شوند و ناگزير در بخش هاي اداري مشغول به كار شده اند، از اين امكان بي بهره بمانند. به عنوان مثال پس از 25 سال سابقه حدود صد هزار تومان از معلماني كه حدود 8 سال سابقه كار دارند كمتر حقوق بگيرند. از آموزش و پرورش تقاضا دارد نسبت به رفع تبعيض و اجراي عدالت اقدام كند.
ثريا نيري
خرابي پمپ بنزين
خرابي بعضي از پمپ هاي بنزين، گاهي ارقام را غيرواقعي نشان مي دهد كه به زيان مصرف كننده مي باشد. به عنوان مثال اين مشكل در يكي از پمپ بنزين هاي خيابان فدائيان اسلام وجود دارد كه اميد است با نظارت و پيگيري دستگاه هاي ذي ربط برطرف شود.
محمدباقر آذرنيا- تهران
تقاضاي افزايش اتوبوس
تعداد اتوبوس هاي مسير تجريش- دارآباد و بالعكس پاسخگوي نياز مسافران اين مسير نيست. براي رفاه حال مسافران، بهتر است اين كمبود برطرف شود.
محمدرضا لطفي- تهران
مشكل برچسب هاي تبليغاتي
با توجه به نصب دوباره برچسب هاي تبليغاتي بر در و ديوار شهر به خصوص توسط مؤسسات تخليه چاه، به كارگيري الزامات قانوني براي بازداشتن متخلفان ضروري است.
محمدرسول پوراحمد- تهران
زمستان و پياده روهاي لغزنده
بارش نخستين برف سنگين در مناطق شمال تهران مشكلاتي را كه در ديگر فصل ها قابل رؤيت نمي باشد، برملا كرد؛ از جمله، سنگفرش كردن پياده رو مقابل خانه ها و مؤسسات آن هم با سنگ صاف و صيقلي گرانيت و مشابه آن، در زمستان باعث لغزندگي شديد پياده روها و حوادث ناگوار مي شود. شهرداري نبايد اجازه بدهد افراد مطابق سليقه خودشان و صرفاً به اعتبار تمكن مالي، پياده رو را براي مردم ناامن كنند. همچنين استفاده از سنگ هاي سفيد و كاملاً صاف براي پياده روهاي شهري با توجه به وضع اقليم و زمستان هاي تهران اصولي نمي باشد و بايد سطح پياده روها به هر طريق عاج دار باشد تا راه رفتن روي برف، براي مردم ايجاد خطر نكند.
ابوالقاسم ذوقي تهران
از ما كه گذشت، اما...
هنگام برگزاري جام جهاني فوتبال، به بهانه قرعه كشي پيش بيني نتايج مسابقات توسط مردم، كارت ها و سي دي هايي در سطح وسيع فروخته شد و هرگز قرعه كشي نيز برگزار نگرديد. اين قبيل سهل انگاري ها به اعتماد متقابل مردم و دستگاه هاي دولتي و غيردولتي آسيب مي زند. از من و ديگران كه زيان ديدند گذشت اما از اين پس حداقل مسئوليت اين قبيل قرعه كشي ها و وعده ها را يك سازمان برعهده بگيرد تا از سوءاستفاده هاي احتمالي و پيامدهاي ناگوار آن بر افكار عمومي جلوگيري شود.
ابوتراب ص تهران
با شهرداري همكاري كنيم
همگام با شهرداري تهران كه با نصب سطل هاي جديد جمع آوري زباله گام مهمي براي ساماندهي زباله هاي شهري برداشته است، ما شهروندان نيز بايد دقت كنيم تا زباله ها را حتماً در داخل اين مخازن بريزيم و آنها را در اطراف مخزن پخش نكنيم. پاكيزگي يك شهر نياز به همكاري دوجانبه شهرداري و شهروندان دارد.
مراد صدفي سعادت آباد تهران
مشكل واحدهاي صافكاري
پراكندگي واحدهاي صافكاري در شمال شرق تهران- از جمله در محله مجيديه شمالي- باعث ايجاد آلودگي هاي صوتي و به طور كلي، آلودگي محيط زيست مي شود.بهتر است شهرداري محترم تهران براي ساماندهي اين مشاغل كه در رديف حرفه هاي همراه با آلودگي صوتي مي باشد، يك طرح اساسي را به اجرا درآورد.
بهرامي تهران
مجوز توليد و فروش موادغذايي و يك پيشنهاد
وزارت بهداشت اعلام كرده كه توليدكنندگان و فروشندگان موادغذايي يك گواهي آموزش اصناف و بهداشت محيط بگيرند؛ در غير اين صورت مجوز فعاليت نخواهند داشت.پيشنهاد مي كنم در مرحله نخست، تسهيلات رايگان براي برخورداري اين افراد از آموزش فراهم شود تا انگيزه كافي براي قانونمندشدن اين قبيل مجوزها فراهم گردد.
ولي الله فاضلي تهران
پيشنهاد يك جانباز
يك جانباز شيميايي هستم و حداقل دو بار در ماه، نياز به كپسول اكسيژن دارم. تقاضا دارم حداقل هزينه آنها را تامين كنند چون خريد اين كپسول ها واقعاً از عهده ام خارج است.
ش. كاكاوند تهران
كاهش عرضه
چند روزي است كه عرضه ميوه و تره بار در ميدان ميوه و تره بار مجيديه به شدت كاهش يافته است. با توجه به نياز اين محله پرجمعيت، انتظار داريم كه به اين مركز عرضه و فروش ميوه و تره بار توجه بيشتري شود.
مهران فر تهران
عمر كوتاه اعتبار يك كارت
براي كارمندان بازنشسته بالاي 60سال، شركت واحد اتوبوسراني تهران اقدام به صدور كارت منزلت براي استفاده مجاني آنها از اتوبوس ها كرده است اما گويي اعتبار اين كارت، مشمول مرور زمان شده، چون تعدادي از اتوبوس ها دارندگان كارت منزلت را سوار نمي كنند!
سيدرضا ميرسعيدقاضي تهران
درخواست نصب سرعت گير
در بلوار شهرزيبا، به علت مسدودشدن ابتداي خيابان آسيا اغلب خودروها به سمت انتهاي شهر زيبا حركت مي كنند كه به خاطر نبود سرعت گير، با سرعت زيادي تردد مي كنند كه با توجه به وجود چند مدرسه در اين گذرگاه ضروري است.
حيدر پيدايش تهران
عدم تحويل فيش حقوقي
از بازنشستگان دانشگاه شهيد بهشتي هستم. مدت هاست فيش مربوط به حقوق در اختيار بازنشستگان قرار نمي گيرد و هنوز پاسخ مشخصي از سوي سازمان بازنشستگي در اين مورد داده نشده است.
رضواني تهران
ديوار فرسوده و زيبايي بصري
در خيابان شريعتي، خيابان معلم، كوچه قليچ خاني، ديوار متعلق به ساختمان اداري يكي از ارگان ها، به علت فرسودگي ظاهر نازيبايي پيدا كرده است. بهتر است با همكاري سازمان زيباسازي شهر تهران، اين ديوار به لحاظ بصري وضع بهتري بيايد.
احمديان تهران
درخواست راه اندازي خط اتوبوسراني
از مسئولان محترم شركت واحد تقاضا مي شود جهت رفاه حال مردم و ساكنان شهرك، از شهر جديد هشتگرد به ايستگاه مترو صادقيه، يك خط اتوبوسراني راه اندازي نمايند.
رحمتي شهر جديد هشتگرد
توقف گاه كاميون در محل مسكوني
خيابان بيست متري مسجد در قنات كوثر تهرانپارس تبديل به توقف گاه كاميون ها شده كه اغلب تا نيمه شب با ايجاد سروصدا و دود گازوئيل براي ساكنان محل ايجاد مزاحمت براي افراد ساكن محل مي كنند. ضمن ارج نهادن به اين حرفه و زحمت و تلاش رانندگان محترم، تقاضا داريم به طريق ممكن از اين آلودگي صوتي و محيطي جلوگيري شود.
م جهاني تهران
تقدير و سپاس از وزير محترم بهداشت
براي حل مشكلي تقاضاي ملاقات با وزير بهداشت داشتم كه به سادگي انجام شد و اين ديدار در حل مشكل من موثر بود. ضمن تشكر، اميدوارم، تسهيلاتي از اين قبيل، در تمام وزارتخانه ها و از سوي مسئولان محترم مهيا شود تا متقاضيان نيازمند، طبق ضوابط بتوانند با مسئولان، ملاقات داشته باشند.
نام محفوظ
با مردم: نام پيام دهنده در همشهري محفوظ است.

پاسخ مسئولان
روشنايي تأمين گرديد
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 29/8/85 تحت عنوان اين كوچه روشن نيست به آگاهي اهالي محترم كوچه شهيد كاشاني واقع در حد فاصل خيابان سراج و دلاوران مي رساند كه نسبت به سرويس شبكه اقدام و روشنايي معابر آن محل به نحو مطلوب تأمين گرديد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالشرق تهران
مشكل برطرف شد
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون با مردم روزنامه همشهري مورخ 30/8/85 تحت عنوان چراغ هاي روشن در روز به آگاهي اهالي محترم خيابان شهيد حسن طاهري و بلوكات واقع در نارمك مي رساند كه نسبت به رفع اتصالي شبكه اقدام و مشكل آن محل برطرف گرديد.
روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمالشرق تهران

اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |