شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۳ - Dec 9, 2006
،۴۱براي سارق خانه هاي اشرافي نحس بود
005313.jpg
گروه حوادث- سارق سابقه دار كه براي سرقت از خانه هاي اعياني از خودروهاي گرانقيمت و مدل بالا استفاده مي كردبراي دومين بار پس از دستبرد به 41 خانه در شمال و غرب تهران بار ديگر دستگير شد.
اين مرد پيش از اين نيز به اتهام سركردگي يك باند سرقت از خانه ها، دستگير و به سرقت از 41 خانه اعياني در شمال تهران اعتراف كرده بود.
جست و جوي كارآگاهان پايگاه يكم آگاهي تهران براي دستگيري اين سارق حرفه اي زماني آغاز شد كه شكايت هاي مختلفي مبني بر سرقت شبانه از خانه ها در اختيار مأموران قرار گرفت. با بررسي اين شكايت ها پليس به سرنخ هايي دست يافت كه از فعاليت يك باند حرفه اي خانه روي به سركردگي مردي به نام فريد حكايت داشت. سوابق موجود از اين سارق سابقه دار نشان مي داد كه او و ديگر همدستانش سال گذشته پس از دستبرد به 41 خانه در شمال تهران دستگير شده اند، ولي فريد با سپردن وثيقه اي سنگين از زندان آزاد شده است.
با گزارش اين ماجرا به علي رضا روستا طسوجي ، بازپرس شعبه 8 دادسراي شميران ، وي دستور زير نظر قرار دادن اين مرد را صادر كرد و مأموران در تحقيقات نامحسوس خود دريافتند كه فريد پس از آزادي از زندان اقدام به تشكيل باند ديگري كرده و فعاليت مجرمانه خود را از سر گرفته است. اين تحقيقات نشان مي داد كه فريد براي آنكه پليس به وي شك نكند در سرقت از خانه ها از خودروهاي مدل بالا نظير ماكسيما، هيونداي ، زانتيا، مزدا، پژو پرشيا، سمند و پژو 206 استفاده مي كند و پس از هر سرقت نيز خودروي مورد استفاده را عوض مي كند. با پيدا شدن ردپاي اين سارق سابقه دار در سرقت از خانه هاي شمال تهران و همچنين شهرستان قم، دستگيري وي در دستور كار پليس قرار گرفت اما در حالي كه مأموران در حال شناسايي مخفيگاه هاي او بودند، متوجه شدند كه اين مرد به اتهام سرقت از خانه هاي غرب تهران از سوي مأموران پايگاه چهارم آگاهي دستگير و در آنجا به سرقت از 11 خانه اعتراف كرده است.
بنابراين به دستور بازپرس روستا طسوجي اين مرد به پايگاه يكم پليس انتقال يافت و در بازجويي ها به 30 فقره سرقت ديگر از خانه هاي منطقه ولنجك، يوسف آباد، و امير آباد شمالي اعتراف كرد. فريد در اعترافات خود گفت كه در يكي از اين سرقت ها پا به خانه يكي از مسئولان رده بالاي كشور گذاشته اما تنها مقداري مدارك و اسناد نصيبش شده است. پس از اعترافات اين مرد بازپرس شعبه 8 دادسراي شميران براي او قرار بازداشت صادر كرد و تحقيقات پليس براي دستگيري ديگر همدستان فريد آغاز شد.

اشباح سياهپوش
پرايد سرقت مي كردند
گروه حوادث- دو جوان سياهپوش كه با حمله وحشيانه به رانندگان پرايد ، خودروي آنها را به سرقت مي بردند ، از سوي مأموران پليس آگاهي اصفهان به دام افتادند.
رسيدگي به اين پرونده زماني آغاز شد كه اوايل آذرماه ، مردي كه از ناحيه سرو صورت زخمي شده بود به پاسگاه پليس رفت و از سرقت خودرواش توسط دو مرد سياهپوش خبر داد. وي در توضيح ماجرا گفت: ساعتي قبل در ميدان لاله اصفهان دو مرد كه سراپا مشكي پوشيده بودند به عنوان مسافر سوار خودرو ام شدند، اما هنوز مسافت كوتاهي طي نكرده بودم كه آنها به سرعت نقاب سياهي روي صورتشان كشيده و با تهديد چاقو از من خواستند بدون مقاومت از خودروام پياده شوم، اما هنگامي كه قصد مقاومت داشتم آنها مرا با چاقو مجروح كرده و با بيرون انداختن من از خودروام به سرعت فرار كردند. در حالي كه رديابي ها براي شناسايي و دستگيري دو مرد سياهپوش كه راننده پرايد مشخصات آنها را در اختيار پليس قرار داده بود، ادامه داشت كارآگاهان پليس با تماس مسئولان يكي از بيمارستان هاي اصفهان در مقابل حادثه اي مشابه قرار گرفتند كه در جريان آ ن راننده ديگري پس از مقاومت دربرابر مسافران سياه پوش به شدت مجروح شده بود.
با گزارش اين حادثه، تيم ويژه اي از كارآگاهان بررسي هاي تخصصي براي يافتن سرنخي از سارقان شب را آغاز كردند، در نخستين بررسي ها مشخص شد دو شبح سياهپوش نيمه هاي شب به عنوان مسافر دربستي در چند خيابان تاريك سوار خودروهاي پرايد شده و در طي مسير با تهديد چاقو خودرو را به سرقت مي برند.
با سرنخ  هاي به دست آمده درباره خيابانهايي كه سارقان در آنجا كمين مي كردند، چند نفر از مأموران پليس در پوشش راننده مسافركش منطقه را تحت كنترل قرار دادند، هنگامي كه نيمه شب دهم آذر ماه يكي از اين مأموران در تماسي كوتاه به مركز پليس اعلام كرد سارقان را شناسايي كرده است، كارآگاهان پليس بلافاصله در مسير آن قرار گرفتند و توانستند دو مسافر سياه پوش را در يك درگيري به دام بيندازند.
رضا صالحي پژوه- مسئول مركز اطلاع رساني دادگستري اصفهان- با تأييد اين خبر گفت: در بازرسي بدني از متهمان سابقه  دار كه مهران و اسماعيل نام دارند دو عدد چاقو و دو كلاه مشكي رنگ كشف شد.

پس از تصادف با تريلر رخ داد
مرگ 4 نفر در آتش سوزي پژو 405
تصاوير حادثه مرگبار در كردستان
005310.jpg
گروه حوادث بسته شدن درهاي پژو 405 پس از تصادف با يك تريلر، باعث حادثه وحشتناكي شد كه در جريان آن 4 سرنشين خودرو زنده زنده در آتش سوختند، در پي اين حادثه سرپرست پليس راه كشور، مديرعامل ايران خودرو را به علت قصور در ايمني خودرو مقصر حادثه معرفي كرد.
ساعت 17 و 45 دقيقه پنجشنبه گذشته، يك دستگاه تريلر كه در محور مشهد به تربت جام در حركت بود در 45 كيلومتري فريمان به علت انحراف به چپ با دو دستگاه خودروي سواري كه از روبروي آن در حركت بودند برخورد كرد. در پي اين برخورد در حالي كه گمان مي رفت، اين تصادف فقط مقدار اندكي خسارات مالي در بر داشته باشد، ناگهان درهاي پژو۴۰۵ قفل شدو۴سرنشين آن هرچه تلاش كردند نتوانستند از آن خارج شوند و زنده زنده در آتش سوختند .در پي اين تصادف كارشناسان پليس راه خراسان رضوي با حضور در محل حادثه به بررسي هاي تخصصي دست زده و علت تصادف را انحراف به چپ از سوي راننده تريلر و قصور و تعلل در رعايت نظامات دولتي و ايمني در توليد پژو 405 اعلام كردند.سرپرست پليس راه كشور در پي بروز اين حادثه به خبرگزاري فارس گفت : مدير عامل شركت ايران خودرو مقصر اصلي حادثه است. سرهنگ سيد هادي هاشمي در خصوص اين تصادف اظهار داشت: اين تصادف مي توانست تنها يك تصادف جرحي باشد اما به دليل آتش گرفتن خودروي پژو 405 منجر به سوختن 4نفر از سرنشينان اين خودرو شد. وي ادامه داد: طي دو هفته اخير سه تصادف در استان هاي كردستان، خراسان شمالي و خراسان جنوبي به وقوع پيوست كه در اين تصادفات خودروهاي پژو 405 به دليل قفل شدن درها و آتش سوزي باعث كشته شدن 15 نفر شدند كه تمامي اين افراد زنده در آتش سوختند.
در همين حال منوچهر منطقي مديرعامل ايران خودرو خبر آتش سوزي اخير پژو 405 را نادرست خواند و افزود: اين سانحه ناشي از تصادف بوده است نه آتش سوزي. وي گفت: ايران خودرو چند كميسيون تخصصي را تشكيل داده و كار وسيعي را شروع كرده تا تمامي حوادث جاده اي را بررسي و برآورد كند چنددرصد حوادث ناشي از نقص فني خودروها است.

دوئل راننده و سارق با كيف دستي
گروه حوادث- ضربه محكم راننده زانتيا با كيف دستي اش باعث شد سارق مسلح گيج و منگ از نقشه خود منصرف شده و فرار كند.
عصر پنجشنبه گذشته، هنگامي كه راننده جوان خودرو زانتيا،جلوي كيوسك تلفني درخيابان سامان توقف كرد و بدون قفل كردن درهاي خودرو از آن پياده شد، موقعيت طلايي اي را در اختيار سارق مسلحي قرار داد كه سرقت خودرو در يك لحظه به ذهنش خطور كرده بود.
مرد مسلح به سرعت براي اجراي نقشه خود به سمت خودرو حركت كرد، اما راننده خودرو با مشاهده پرسه زدن اين مرد در نزديكي خودرواش با صداي بلند از وي خواست از خودرو دور شود كه همين موضوع شروع درگيري وي با سارق مسلح بود .
مالك خودرو زانتيا هنگامي كه متوجه اسلحه مرد سارق شد، با كيفي كه در دست داشت، ضربه محكمي به سر سارق وارد آورد كه اين ضربه باعث گيج و منگ شدن سارق شده و اسلحه به سمتي پرت شد و در همين فرصت رهگذران كه متوجه درگيري اين دو مرد شده بودند براي كمك به راننده و دستگيري سارق خود را به محل رساندند، اما سارق مسلح كه با از دست دادن اسلحه اش خود را در چند قدمي بازداشت مي ديد پا به فرار گذاشته و متواري شد.
محمد تورنگ رئيس مركز اطلاع رساني پليس روز گذشته با تأييد اين خبر گفت :پليس ساعت 21و۳۰دقيقه پنجشنبه از وقوع اين سرقت مسلحانه ناكام با خبرشد و با حضور شاكي در اداره آگاهي تهران عمليات چهره نگاري از سارق مسلح صورت گرفته و جستجو براي دستگيري وي آغازشده است.

نقره  داغ كردن مرد ميوه فروش
به بهانه ازدواج
گروه حوادث - زن جواني كه به بهانه ازدواج، مرد ميوه فروش را فريف داده و دست به كلاهبرداري زده بود تحت تعقيب دادسراي صادقيه تهران قرار گرفت.
چند روز پيش مردي به شعبه 8 بازپرسي در دادسراي صادقيه رفت و از زني كه به بهانه ازدواج پول هاي او را به سرقت برده بود شكايت كرد.
اين مرد به بازپرس قلي پور گفت: مدتي پيش به زن جواني كه براي خريد ميوه به مغازه ام مي آمد علاقمند شدم و از آنجايي كه اين زن وانمود مي كرد مجرد است به او پيشنهاد ازدواج دادم. او هم با پيشنهاد من موافقت كرد اما مدتي زمان خواست تا اين مساله را با خانواده اش مطرح كند. در اين مدت، اين زن كه ادعا مي كرد آرايشگر است و به دنبال مكاني براي راه انداختن آرايشگاه مي گردد، با چرب زباني توانست اعتماد مرا به خود جلب كند و من كه فكر مي كردم او اهل زندگي است و به گفته خودش مي تواند با آرايشگري پول خوبي به دست بياورد فريب وي را خوردم. به اين ترتيب تمام پولي را كه پس انداز كرده بودم ، براي اجاره آرايشگاه و تهيه لوازم آرايشگري در اختيارش گذاشتم اما مدتي بعد متوجه شدم كه اين زن به طرز مرموزي ناپديد شده است.اين مرد در ادامه گفت: بعد از آنكه از ناپديد شدن اين زن نگران شده بودم چندين بار با تلفن همراهش تماس گرفتم، اما او با لحني بسيار عصبي در حالي كه وانمود مي كرد به هيچ وجه مرا نمي شناسد مدعي شد سالهاست متأهل است و اگر يك بار ديگر با وي تماس بگيرم از من شكايت خواهد كرد.پس از اظهارات مرد ميوه فروش، بازپرس قلي پور دستورات قضايي در اين باره را صادر كرد و از آنجا كه پرونده فريب مرد ميوه فروش حقوقي قلمداد مي شد پرونده براي رسيدگي به دادگاه حقوقي ارسال شد.

پرونده توزيع فيلم سياه روي ميز دادگاه
گروه حوادث- مردي كه با فيلمبرداري ازروابط ناسالم خود با يك زن،اقدام به توزيع آن در جنوب تهران كرده بود، به زودي در شعبه 72 دادگاه كيفري استان پاي ميز محاكمه قرار خواهد گرفت.
رسيدگي به اين پرونده زماني آغاز شد كه مأموران امر به معروف و نهي از منكر جنوب پايتخت، متوجه انتشار گسترده يك سي دي غيراخلاقي در جنوب تهران شدند.با آغاز بررسي هاي نامحسوس ، مأموران ابتدا يكي از توزيع كنندگان اصلي اين سي  دي را در يك عمليات پيچيده دستگير كردند و با انجام بازجويي از اين جوان به مردي به نام احمد رسيدند كه شباهت زيادي با فردي كه تصاوير او در سي دي بود داشت . با دستگيري اين مرد و آغاز بازجويي ها، اين مرد با قبول اتهام توزيع سي دي مدعي شد: مدتي قبل در حال مسافركشي بودم كه با زني به نام سميه آشنا شدم، پس از مدتي با او ارتباط برقرار كردم و پس از آن با توافق او براي به دست آوردن پول هنگفت اقدام به توزيع اين سي  دي كرديم.
با صدور كيفرخواست براي اين متهم از سوي دادسراي بعثت، پرونده دو متهم براي برگزاري جلسه محاكمه به شعبه 72 دادگاه كيفري استان ارسال شد و قاضي پرونده با تعيين وقت فوق  العاده به زودي به اين پرونده سياه رسيدگي خواهد كرد.

كشف 35 كيلو ترياك درجعبه هاي مبل
گروه حوادث - پليس كانادا محموله 35 كيلو گرمي مواد مخدر را كه از ايران به تورنتو قاچاق شده بود كشف كرد. اين محموله به طرز ماهرانه اي در ميان جعبه هاي مبل كه قرار بود در شهر تورنتو به فروش برسند جاسازي شده بود.
به نوشته روزنامه تورنتواستار اين محموله كه ارزش آن 7/1 ميليون دلار تخمين زده شده است هنگام خروج از فرودگاه بين المللي پيرسون از سوي پليس فرودگاه كشف شد. رئيس بخش مواد مخدر آر سي ام تورنتو در يك نشست مطبوعاتي گفت: سه قاچاقي ايراني به نام هاي منصور، اصغر و محمد كه قصد داشتند اين محموله را در شهر تورنتو به فروش برسانند دستگير و هم اكنون تحقيقات پليس براي شناسايي ديگر همدستان آنها ادامه دارد.

حوادث
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |