شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۳ - Dec 9, 2006
محمد رضا باهنر:
اصولگرايان با دو فهرست
وارد انتخابات شوراها مي شوند
گروه سياسي - محمدرضا باهنر با اعلام خبر انصراف جبهه پيروان خط امام و رهبري از ارائه فهرست مستقل براي انتخابات شوراي شهر تهران گفت كه اين جبهه نهايتاً تصميم گرفت از دو فهرست ارائه شده در جبهه اصولگرايان به طور عام حمايت كند.
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري به فارس در خصوص انصراف اين جبهه از ارائه فهرست مستقل در انتخابات شوراي شهر تهران گفت: تلاش هاي زيادي كرديم تا جبهه اصولگرايان به يك فهرست واحد برسد، ولي متأسفانه موفق به اين كار نشديم.
باهنر دليل ارائه نكردن فهرست مستقل را وجود 2 فهرست از سوي اصولگرايان دانست و افزود: بر اين اساس به اين جمع بندي رسيديم تا با عدم ارائه فهرست جداگانه از تعدد فهرست ها جلوگيري كنيم.
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري تأكيد كرد: نگراني ما اين بود كه فهرست جبهه منجر به يك فهرست سوم شود و مقداري فضا را مبهم تر كند؛ بنابراين از ارائه فهرست مستقل صرف نظر كرديم.
محسن كوهكن نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري هم دراين خصوص اظهار داشت: اين جبهه از مردم مي خواهد از بين افراد اصولگرا به 15 نفر آنها رأي دهند.
غلامحسين اميري رئيس ستاد انتخابات جبهه پيروان خط امام و رهبري هم در اين باره گفت: من اميدوارم در زمان باقيمانده اصولگرايان از تجربيات تاريخي استفاده كنند و به وحدت برسند چراكه اين امر به نفع تمام گروههاي اصولگراست.
سخنگوي جمعيت آبادگران جوان هم تاكيد كرد: جمعيت آبادگران جوان از هر گروهي كه در انتخابات پيش رو مديريت آن با شخص مهندس چمران باشد حمايت خواهد كرد لذا در انتخابات شوراها تنها از فهرست اعلامي چمران حمايت مي كنيم.
در اين حال، نشست ستاد هاي انتخاباتي ائتلاف بزرگ اصولگرايان با حضور 15 كانديدا ي اين ائتلاف در انتخابات شوراي شهر تهران روز گذشته برگزار شد. مهدي چمران، رئيس اين ائتلاف در انتخابات شوراي شهر تهران، در نشست مسئولان ستادهاي انتخاباتي ائتلاف بزرگ اصولگرايان در تالار تفاهم، با اشاره به اهميت انتخابات شوراها تأكيد كرد: ما مي خواهيم شهر و كشوري كه شايسته ظهور امام زمان(عج) باشد، بسازيم؛ بنابراين هدف و تلاش ما براي اين انتخابات بايد بسيار بلند باشد.
بنابر اين گزارش، همچنين مسئولان ستادهاي انتخاباتي ائتلاف بزرگ اصولگرايان به همراه نامزدهاي اين ائتلاف در نماز جمعه تهران حضور يافتند.
همايش حاميان دولت اسلامي (رايحه خوش خدمت) هم عصر پنج شنبه در محل ورزشگاه شهيد شيرودي تهران با حضور 15 نامزد اين ائتلاف انتخاباتي و هواداران آنها برگزار شد. در اين مراسم نسرين سلطانخواه يكي از اعضاي شوراي شهر فعلي و از نامزدهاي ائتلاف رايحه خوش خدمت به قرائت ميثاق نامه اين اتئلاف پرداخت. در ادامه اين مراسم مهرداد بذرپاش طي سخنان كوتاهي به معرفي نامزدهاي 15 گانه ائتلاف رايحه خوش خدمت پرداخت و گفت: همان ستادهاي مردمي دكتر احمدي نژاد به اين ليست رسيده اند، براي ما چهره ها مهم نيستند، بلكه مردم مهم هستند و ما سعي نكرديم با ارائه چهره هاي خاص آراي مردم را جلب كنيم.

محمود احمدي نژاد:
جمعه، صحنه سرنوشت سازي است
گروه سياسي - رئيس جمهوري با اشاره به برگزاري انتخابات مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي  خاطرنشان كرد: جمعه صحنه بزرگ و سرنوشت سازي در انتظار ملت ايران است.
محمود احمدي نژاد طي سخناني در جمع مردم بابلسر كه ايسنا خبر آن را منتشر كرد، با تأكيد بر اين كه بايد در شوراها انسان هايي پاك حضور داشته باشند، اظهار داشت: براي آنكه شهرها و روستاها آبادتر شوند و كشور به سمت جلو حركت كند بايد افرادي صالح، با ايمان، خدمتگزار و متعهد انتخاب شوند.
وي تأكيد كرد: مطمئنم ملت ايران جمعه آينده با حضور پرشور و حماسي خود يكبار ديگر عظمت و اقتدار خود را به رخ جهانيان خواهد كشيد و با انتخاب افرادي صالح شوراهايي خدوم و كارآمد انتخاب مي كند.
شوراي خدمتگزار
محمود احمدي نژاد در جمع مردم قائم شهر هم گفت: شهرداري ها كه برآمده از شوراها هستند، بايد خدمتگزار مردم باشند و نبايد به دنبال كار گروهي، سياسي و پركردن جيب خود باشند.رئيس جمهوري گفت: شوراها و عضويت در شورا، پست اداري، سياسي و نمايندگي يك گروه سياسي نيست، بلكه نمايندگي مردم براي خدمت و خدمتگزاري است.
وي با بيان اين كه شهردار متعلق به همه است، اظهار داشت: شوراها بايد مردمي ترين نهاد و در كنار مردم براي خدمت باشند و درهاي اتاق خود را به سوي مردم باز كنند و با مردم به طور مستقيم، ارتباط داشته باشند.
بيان علل گراني ها
رئيس جمهوري در جمع مردم بابل نيز گفت: به زودي درخصوص گراني ها با مردم صحبت و ريشه ها و عواملي را كه علاقه مند ند ملت ايران حركت توفنده خود را ادامه ندهد، بيان مي كنم. محمود احمدي نژاد با بيان اين كه دولت درباره رفع بيكاري و ايجاد اشتغال، تلاش خود را خواهد كرد، اظهار داشت: دولت تلاش مي كند با توزيع عادلانه و ارزان  قيمت تسهيلات بنگاههاي زودبازده در جهت تأمين اشتغال و رفع بيكاري، اقدامات خود را انجام دهد، كه سهم جوانان بابلي از اين تشكيلات، 77 ميليارد تومان است.
رئيس جمهوري همچنين با مردم شهرهاي آمل و محمودآباد هم ديدار كرد.
۲۲ جلسه استاني
بيست و دومين جلسه هيأت دولت در استان مازندران براي حل مشكلات اين استان با تصويب 120 بند و مصوبه پنجشنبه شب در استانداري مازندران برگزار شد.
محمود احمدي نژاد در جمع خبرنگاران درباره مهمترين مصوبات جلسه هيأت دولت و دستاوردهاي بيست و دومين سفر استاني هيأت دولت به استان مازندران گفت: مصوبه اي در رابطه با ساماندهي سواحل درياي خزر آماده شده بود كه نواقصي داشت.كارگروهي در اين جلسه مشخص شد تا اين مسأله را بررسي كند، تا استفاده از سواحل درياي خزر براي همه فراهم شود، مجتمع هاي وابسته به شركت هاي دولتي در سواحل دريا بايد آزاد و در اختيار مردم قرار گيرد.
وي افزود: دولت تصميم گرفته است به موازات تأسيس بزرگراه تهران شمال به همه شهرهايي كه در مسير اين بزرگراه قرار دارند و با توجه به جمعيت فراواني كه در طول سال در اين شهرها حضور پيدا مي كنند توجه ويژه اي داشته باشد و امكانات گردشگري مورد نياز اين شهرها را تأمين كند.

متكي خطاب به غربي ها:
به چارچوب توافقات لاريجاني و سولانا باز گرديد
005289.jpg
گروه سياسي- منوچهر متكي با بيان اين كه ايران تا به حال پيش از 1700 نفر روز بازرسان آژانس را در طول يكسال پذيرفته و حدود هزار صفحه سند ارايه داده است گفت: غرب بايد به چارچوب توافقات سولانا و لاريجاني باز گردد. وزير امور خارجه كشورمان كه در نشستي با حضور بيش از 40 سفير خارجي حاضر در هلند سخن مي گفت افزود: گرچه سيستم كلي هسته اي ايران به نحوي پيش مي رود كه نسبت به صلح آميز بودن آن شكي وجود ندارد، اما ما آماده استارت دوباره گفتگو درباره تك تك مباحث مطرح شده از جمله تعليق هستيم اما در چارچوب توافقات بحث كم اهميت تعليق فقط بخش كوچكي از مسائلي است كه مي تواند مورد بحث قرار بگيرد.وي افزود: زمان اتكاي كشورها به بمب اتمي گذشته است و اگر اين بمب ها موجب بقاي حكومت ها بودند رژيم بزرگ شوروي سابق به يكباره و آنچنان سريع فرو نمي ريخت.
به گزارش مهر، وي در خصوص پيشنهادات اروپا ادامه داد: ما بيش از 2 سال كل فعاليتهاي هسته  اي مان را به خاطر نشان دادن حسن نيت و به درخواست اروپا تعليق كرديم اما به يكباره غربي ها پرونده را بردند شوراي امنيت و قطعنامه صادر كردند. متكي همچنين در ديدار با مديركل سازمان منع گسترش سلاح هاي شيميايي از اين سازمان خواست تا با فشار سياسي رژيم صهيونيستي را وادار به پذيرش كنوانسيون CWC كنند.
منوچهر متكي همچنين با همتاي هلندي خود برنارد بوت ديدار و گفتگو كرد. در اين ملاقات پيرامون موضوعات روابط دو جانبه، تحولات عراق، افغانستان، لبنان و پرونده هسته اي كشورمان بحث و تبادل نظر شد.

ديدارهاي هنيه
در تهران
گروه سياسي معاون اول رئيس جمهوري پنجشنبه شب با اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين ديدار و گفت وگو كرد.پرويز داودي در اين ديدار كه فارس خبر آن را انتشار داد، پيروزي مردم و مقاومت ملت فلسطين در برابر رژيم صهيونيستي را براساس وعده هاي الهي قطعي دانست و تاكيد كرد: حمايت مسلمانان و ملت هاي آزاده و مستقل جهان از دولت مردمي فلسطين به دليل اتخاذ مواضع حق طلبانه و ايستادگي هاي بي نظير اين دولت در برابر اشغالگران و زورگويان صهيونيستي و حاميان اين رژيم جعلي است.
اسماعيل هنيه نخست وزير فلسطين نيز در اين ديدار با اشاره به محاصره و تحريم هاي دولت مردمي فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي و حاميان آن به ويژه آمريكا به منظور گرفتن امتيازهاي سياسي و ايجاد بازوي امنيتي براي اين رژيم جعلي تاكيد كرد: دولت منتخب مردم فلسطين نه تنها مشروعيت اشغالگران را به رسميت نشناخته بلكه مقاومت را حق طبيعي ملت فلسطين در برابر اشغالگران مي داند و از آن حمايت مي كند.
نخست وزير فلسطين همچنين در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران تصريح كرد: فلسطين داراي عمق استراتژيكي به نام جمهوري اسلامي ايران است كه پشتيبان همه ملل اسلامي است.

دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي:
مذاكره با ايران را آغاز كنيد
005292.jpg
گروه سياسي - ولاديمير پوتين با اذعان به اين كه تفاوت هاي جدي ميان برنامه هسته  اي كره  شمالي و ايران وجود دارد، تاكيد كرد: تاكنون آژانس بين المللي انرژي اتمي، قادر نبوده انحرافي در برنامه صلح آميز هسته  اي ايران بيابد.
رئيس جمهور روسيه كه روز پنجشنبه در گفت وگويي با يك نشريه مكزيكي سخن مي گفت، ادامه داد:  با اين حال نمي توان گفت كه آژانس هيچ گونه سوال جدي درخصوص جوانب فعاليت هاي هسته اي سابق ايران ندارد يا توانسته است عدم وجود برنامه هاي اعلام نشده در ايران را تأييد كند. ايران بايد به سوالاتي كه آژانس هنوز دارد پاسخ دهد و با اين كار در زمينه ماهيت فعاليت هسته اي اش اعتمادسازي كند.
در همين حال محمد البرداعي، ديروز خواستار ازسرگيري مذاكرات براي حل بحران هاي مربوط به مسايل هسته  اي كره شمالي و ايران شد.
دبيركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه در اندونزي بسر مي برد،  در يك كنفرانس مطبوعاتي افزود: مشتاقانه در انتظار ازسرگيري مذاكرات مي باشد.
وي تاكيد كرد: همانطور كه قبلا گفته ام تحريم ها خود به تنهايي نمي توانند راه حل مناسبي براي حل مساله هسته اي تهران باشند.
فرانسه كه هم در طي هفته گذشته به اصلي ترين هوادار تحريم ايران تبديل شده، بار ديگر اعلام كرد: ايران به خاطر اجتناب از توقف برنامه هسته اي اش تحريم خواهد شد. اما سران عالي رتبه  هنوز درباره دامنه اين تحريم ها به توافق نرسيده اند.
فيليپ دوست بلازي، وزير خارجه  فرانسه به راديو
آر.تي .ال گفت: اينكه ايران تحريم خواهد شد، قطعي است، اما مساله اصلي دامنه اين تحريم هاست. وي پس از ملاقات با وزير خارجه  رژيم صهيونيستي افزود: آيا ما عجله داريم؟ بله. آيا حاضريد تا مرحله تحريم پيش برويم؟ بله.
جرج بوش هم اعلام نمود كه شرط آغاز مذاكرات مستقيم آمريكا با ايران، انصراف تهران از غني سازي اورانيوم است.
به گزارش مهر به نقل از شبكه الجزيره ، رئيس جمهور آمريكا كه در كنفرانس مطبوعاتي با توني بلر نخست وزير انگليس در واشنگتن به سؤالات خبرنگاران پاسخ مي گفت اظهار داشت : اگر ايراني ها مي خواهند با آمريكا تعامل داشته باشند، بايد برنامه خود در زمينه غني سازي اورانيوم را متوقف كنند.
وي افزود : ما به روشني به ايرانيان گفته ايم كه در سياست آمريكا در قبال ايران ممكن است تغييراتي صورت گيرد.

...تا انتخابات
* مرتضي طلايي در ديدار مديران مسئول نشريات دانشجويي با ذكر اين نكته كه مديريت شهري نيازمند اعتماد مخاطبان است گفت: 6 سال تجربه خدمت در تهران كوله باري از آسيب شناسي ها، فرصت شناسي ها و راهكارها را در اختيار بنده قرار داد و شايد بتوانم ادعا كنم كه يك دايره المعارف به
تمام معنا از شهر تهران و نيازها و مشكلات و راهكارهاي آن هستم. مرتضي طلايي نامزد انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در يك كنفرانس مطبوعاتي كه عصر پنج شنبه در محل كميته دانشجويي ستاد وي برگزار شد، اظهار داشت: تقويت محله محوري براي مديريت شهري يك ضرورت اجتناب ناپذير است و غفلت از اين حوزه زمينه آسيب هاي امروز را در جامعه فراهم كرده است. طلايي گفت: اگر ما شوراها را داراي ماهيت فرهنگي اجتماعي ببينيم مفهوم آن خدمت كردن است اما اگر شورا را با يك مفهوم سياسي ببينيم مفهوم آن رسيدن به قدرت است.
* دبيركل حزب اعتماد ملي از آحاد ملت خواست براي تجلي مشروعيت نظام جمهوري اسلامي بر مبناي اراده ملي و دفاع از انديشه اي كه پاسدار حقوق اساسي و شهروندي آنهاست در انتخابات جمعه شركت كنند. مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي كه عصر پنج شنبه در آئين گشايش ستاد مركزي انتخابات حزب اعتماد ملي سخن مي گفت، با تاكيد بر اين كه حضور مردم در عرصه انتخابات و آراي آنها تثبيت تفكري است كه معتقد به جمهوري اسلامي است از همه كساني كه از روند موجود ناراضي بوده و حتي نسبت به رفتارهاي فعالان سياسي اعتراض دارند خواست كه براي دفاع از انديشه اي كه پاسدار حقوق اساسي و شهروندي آحاد ملت بوده و آراي آنها را در تعيين سرنوشت كشور موثر مي داند در انتخابات شركت كنند.
* سخنگوي ستاد انتخاباتي حزب اعتدال و توسعه از مشخص  شدن نامزدهاي مورد حمايت جنبش اعتدال گرايان با محوريت حزب متبوعش و 25 حزب و تشكل رسمي ديگر خبر داد. حميد رضايي از محمدعلي نجفي، عباس شيباني، احمد مسجدجامعي، مهدي چمران، هادي ساعي، رسول خادم، معصومه ابتكار، صفيه شهرياري، ناهيد جلالي، علي نوذرپور، مرتضي طلايي، ابراهيم حكيم فعال، محمدعلي تبرايي، محمد برزگر و سيد صابر ميرعطايي به عنوان 15 كانديداي مورد حمايت جنبش اعتدال گرايان نام برد.

هاشمي رفسنجاني:
ساختار تعيين ولايت نبايد مخدوش شود
گروه سياسي - رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد : عقلا و شرعا و عرفا و از نظر مصلحت، ساختار ولايت (تعيين رهبري) بهترين روند و از افتخارات انقلاب اسلامي است كه كم هزينه و پرفايده است و نبايد اجازه داد اين ساختار مخدوش شود.
اكبر هاشمي رفسنجاني كه ظهر پنج شنبه در جمع روحانيون شهر ري در تالار شيخ صدوق حرم مطهر عبدالعظيم حسني سخن مي گفت و مهر خبر آن را منتشر كرد، اظهار داشت: امروز استكبار جهاني و دشمنان ايران اسلامي كه از نقش روحانيت در جامعه ما غافل هستند تلاش مي كنند مانند صدر اسلام جوامع اسلامي و شيعي را با كودتاي خزنده و به صورت تدريجي از اين پشتوانه عظيم محروم كنند.
هاشمي رفسنجاني در خصوص وظايف مجلس خبرگان رهبري به عنوان عالي ترين نهاد كشور اظهار داشت: خبرگان ملت به عنوان ناظر بر عملكرد مقام معظم رهبري مي توانند اجرايي شدن سياست هاي ابلاغي از سوي عالي ترين مقام نظام را پيگيري كرده و از دستگاههاي اجرايي و سازمانها توضيح خواسته و يا از مجمع تشخيص مصلحت نظام بخواهند در اين زمينه نظارت كند اما اصلي ترين مسئوليت آنها تعيين رهبري و حركت او در مسير درست است و به همين علت دشمنان اسلام به دنبال تضعيف اين نهاد مهم هستند. وي در بخش ديگري از سخنان خود به بررسي تحولات روز جهان و ايران پرداخت و تاكيد كرد: ايران محكم ترين نظام سياسي ديني در منطقه خاورميانه را دارد و به همين علت همواره مورد خشم و كينه دشمنان خود قرار گرفته است.

سياسي
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |