شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۵۳ - Dec 9, 2006
بازي هاي آسيايي دوحه
چشم به جهش در جدول مدال ها
چين با دو مهاجم در مقابل ما بازي خواهد كرد. ژئوهابين بهترين گلزن چيني  ها و گائومين كه از سرعت خوبي برخوردار است، بهترين خط حمله چين هستند. اگر اين دو مهاجم توسط مدافعان ما مهار شوند پيروزي بر چين سخت نخواهد بود.
005298.jpg
علي شاكري - دوحه: پانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي نيمي از راه خود را پيمود و به نيمه راه رقابت هاي خود رسيد. در شرايطي كه چيني ها شمار مدال هاي طلايشان از مرز 100 هم در حال گذشتن است، كاروان ورزشي ايران همچنان پس از طلاي حسين رضازاده دل به مدال هاي در راه ورزش هاي رزمي (تكواندو، كاراته، ووشو و كشتي) بسته است تا با جهشي تدريجي بتواند موقعيت خود را در ميان كشورهاي آسيايي استحكام بخشد. عصر پنج شنبه يكي از بخت هاي مسلم مدال طلا، رنگ مدالش به برنز تغيير يافت و هادي ساعي قهرمان شاخص ما در بازي هاي المپيك آتن نتوانست برآورنده انتظارات باشد. حال جدا از آنكه مسئولان تكواندو مصدوميت  هادي را پس از مبارزه با قهرمان اردني و ناداوري را دلايل ناكامي اين قهرمان ارزنده اعلام كردند بايد گفت: ساعي تمركز و آمادگي آرماني هميشگي را نداشت و اين واقعيت بخوبي در خلال پيكارهايش با قهرمانان چين تايپه و كره اي ديده شد.
با نگاهي به جدول مدال ها بايد يادآور شد كه 13 كشور بالاي جدول توزيع مدال ها با مشاركت جدي بانوان ورزشكارخود توانسته اند موقعيت بهتري براي خود دست و پا كنند. بانوان ورزشكار ايران تا پايان روز هفتم رنگ مدال و عنوان را به خود نديدند و نتوانستند بدرخشند. تازه در برخي از رشته ها چون بدمينتون ورزشكاران آن اصلا آمادگي حضور در چنين رويداد مهمي را نداشتند.
داستان ناكامي هاي ورزش ما در رشته هاي پرمدال بماند براي بعد، اما پيش بيني مي شود كه با شروع پيكارهاي كشتي فرنگي و آزاد، كاراته، ووشو وضعيت كاروان ورزشي ايران بهبود مي يابد. از سوي ديگر در ورزش هاي اجتماعي و گروهي اگرچه هيچ چيز به طور قطعي روشن نيست، اما مي توان به فوتبال، بسكتبال، واليبال و واترپلو خوش بين بود. فوتبال امروز در مرحله يك چهارم نهايي به ديدار چين مي رود. به جز ايران، تايلند، قطر، ازبكستان، عراق، كره جنوبي و شمالي هم به اين مرحله رسيدند كه برخورد دو كره مي تواند جذاب ترين بازي مرحله يك چهارم نهايي باشد. در بسكتبال تيم ايران با وجود دو باخت و حضور در جدول حذفي يك چهارم نهايي مي تواند با يك برد شيرين مقابل چين يا ژاپن جبران مافات كند. ايران در برابر قطر خوب ظاهر نشد جالب است بدانيد كه اردن حريف روز اول ما تيم كره جنوبي را شكست داد تا در كنار قطر يكي از بخت هاي راهيابي به مرحله نيمه پاياني باشد. در كبدي تيم ايران كه يكبار بنگلادش را برده بود بر سر كسب مدال برنز مغلوب اين تيم شد تا واقعيت ها در اين ورزش بيشتر نمايان شود. در هندبال در شروع بازي هاي مرحله دوم به قطر باختيم ولي دلخوش به برتري مقابل عربستان و سوريه هستيم. اگر اينچنين شود دومين بار است كه هندبال به مرحله نيمه نهايي بازي هاي آسيايي صعود خواهد كرد. در سپك تاكرا كه خيلي روي آن و موفقيتش تبليغ شده است در گام نخست مغلوب تيم ميانمار شديم.
در آغاز رقابت هاي دووميداني ديروز محمد ارزنده در پرش طول پس از دو خطا با پرشي به طول 92/6 و كسب مقام هشتم از راهيابي به مرحله نهايي باز ماند. در دووميداني همه نگاهها به احسان حدادي و عباس صميمي است، ضمن آنكه بوغدار، مهاجر شجاعي و سجاد مرادي از كسب مدال و عنوان صحبت مي كنند. در پرورش اندام مافياي حاكم بر اين رشته بيت الله عباسپور را به دلايل واهي حذف كرد و سامان سرابي امروز شنبه به مرحله نهايي راه يافت. و در آغاز پيكارهاي كشتي فرنگي علي اشكاني، داود عابدين زاده و مسعود هاشم زاده در اوزان 60، 74 و 96 كيلوگرم به روي تشك مي روند. هر سه كشتي گير در زمره كشتي  گيران باتجربه اند و از جمله بخت هاي مدال اين رشته به حساب مي آيند.
پيروزي بر چين دشوار نخواهد بود
تيم فوتبال اميد ايران براي رسيدن به مرحله نيمه نهايي بايد امروز به مصاف چين برود. چين صدرنشين گروه پنجم پس از سه پيروزي در مقابل عراق، مالزي و عمان توانست با 9 امتياز به مرحله يك چهارم برسد. چيني ها شش گل زدند و دو گل خوردند. ايران نيز با سه پيروزي در مقابل مالديو، هنگ كنگ و هندوستان و با كسب 9 امتياز و هفت گل زده و دو گل خورده صعود كرد. در مقايسه با چين، ايران حريفان آسانتري داشت. عراق، عمان و مالزي به مراتب قوي تر از مالديو، هنگ كنگ و هندوستان به حساب مي آيند. چين با آرايش (2- 4-4) به ميدان مي آيد. ژئوهابين با شماره 20 و گائولين با شماره 9 دو مهاجم چين خواهند بود. بهترين گلزن چيني ها ژئوهابين است كه در مقابل عراق و مالزي موفق به زدن گلهاي حساس شد.
رائومير دويكوويچ مربي چين است. چيني ها در خط دفاع نيز از وانگ واليد درون دروازه و ليويو، ژياتينگ، ژائومينگ و كي ژانگ استفاده خواهد كرد. ژائوژوري، ژنگ ژي، چين تائو، سان ژيانگ نيز در خط مياني بازي مي كنند.
شكست دادن اين تيم چين كار دشواري نيست، خط دفاعي كم سرعت اين امكان را به برهاني و اولادي خواهد داد كه خود را راحت تر به دروازه حريف نزديك كنند. تيم اميد ايران بدون شيث رضايي كه دو اخطاره است از ماهيني و حسيني در دفاع مياني بهره خواهد برد. كار خط مياني ما به رهبري زارع مي تواند برتري را به تيم ما بدهد. در صورت پيروزي بر چين در نيمه نهايي به ديدار برنده قطر و تايلند مي رويم. اميد داريم كه امروز تيم ما در ورزشگاه الريان در ساعت 30/16 به وقت تهران به پيروزي برسد.

پيام مقام معظم رهبري
به مناسبت قهرماني حسين  رضازاده
مقام معظم رهبري در پيامي خطاب به حسين  رضازاده فرمودند: از اين كه ملت ايران را خوشحال كرديد،  صميمانه از شما متشكرم.
در پيام مقام معظم رهبري به مناسبت قهرماني حسين  رضازاده در بازي  هاي آسيايي دوحه، آمده است:
بسم  الله الرحمن الرحيم
صحنه را ديدم. از اين كه ملت ايران را خوشحال كرديد، صميمانه از شما متشكرم.
ان شاءالله موفق باشيد.
سيدعلي خامنه اي
۱۵ آذر 1385

برنامه بازي هاي امروز ورزشكاران ايران
* بسكتبال: ايران - سوريه ساعت۱۷.45 بوقت تهران
* بوكس: مهدي قرباني در 81 كيلوگرم و جاسم دلاوري در وزن به اضافه 91 كيلوگرم.
* فوتبال مرحله يك چهارم نهايي: ايران - چين ساعت 30.16 بوقت تهران در ورزشگاه الريان
* دوچرخه سواري: مسابقات 4 كيلومتر تعقيبي تيم ايران متشكل از حسين عسگري، عليرضا حقي، مهدي سهرابي و حسين ناطقي
*1 كيلومتر تايم تريل انفرادي: عليرضا احمدي و حسن علي ورپشتي
* سپك تاكرا: ايران - تايلند ساعت 30.9 صبح و ايران - مالزي ساعت 30.15 بعدازظهر بوقت تهران
* تكواندو: مسابقات در اوزان 55 و 72 كيلوي زنان و 84 كيلوگرم مردان انجام خواهد شد كه به ترتيب زينب حيدري، مهروز ساعي و يوسف كرمي نمايندگان ايران خواهند بود.
* دووميداني: در رقابت هاي مقدماتي 800 متر سجاد مرادي، احسان مهاجر شجاعي و در 400 متر رضا بوغدار نمايندگان كشورمان هستند، ضمن آنكه محسن رباني در پرش با نيزه با رقباي خود پيكار مي كند.
* شمشيربازي: فلوره انفرادي (جواد رضايي و حامد صياد قنبري) به ميدان مي روند.
* هندبال: ايران - سوريه ساعت 30.20 بوقت تهران
* واترپلو: ايران - فيليپين ساعت 12 ظهر بوقت تهران

كاپيتان تيم واترپلو ايران از بازي فردا با كره مي گويد
005301.jpg
مهر : كاپيتان تيم ملي واترپلوي كشورمان مي گويد: ديدار مقابل كره جنوبي در سرنوشت صعود تيم ملي از گروه خود تعيين كننده خواهد بود و اميدواريم در اين ديدار به نتيجه مطلوب دست پيدا كنيم.محسن رضواني پس از پيروزي مقابل قطر با بيان اين مطلب افزود: بازي يك طرفه اي را مقابل قطر پشت سرگذاشتيم و پس از تساوي روحيه بخشي كه مقابل قزاقستان به دست آورديم، ديدار فردا مقابل كره جنوبي كه قطعاً ديدار سنگين و حساسي خواهد بود سرنوشت تيم صعود كننده از اين گروه را مشخص خواهد كرد.وي اضافه كرد: تيم ما تاكنون به نتايج مورد نظر در بازيهاي آسيايي دست يافته و اميدواري زيادي داريم تا در اين دوره بتوانيم در ميان چهار تيم برتر آسيا قرار بگيريم.

اخبار بازي هاي 2006 دوحه
مرگ در مانع هشتم
005295.jpg
گروه ورزشي - در ميان تلخي و شيريني رقابت قهرمانان كشورهاي آسيايي در رويداد پانزدهم، مرگ غم انگيز سواركار كره اي در روي پرش از مانع هشتم موجي از تأثر را در شهر دوحه برانگيخت. كيم هيونگ جيل هنگام پرش از مانع شماره 8 تعادلش را از دست داد و افتادن اسب روي او مرگي ناباورانه برايش رقم زد. او قبل از آنكه به بيمارستان حمد در نزديكي دهكده انتقال يابد، جان به جان آفرين تسليم كرد.
كريستو فرهاتسون نايب رئيس فدراسيون جهاني سواركاري بي درنگ شايعه خيس بودن زمين را در مرگ هيونگ جيل رد كرد. البته در تمامي يك هفته گذشته به جز لحظاتي محدود در شهر دوحه باران باريد و برگزاري چندين رويداد با تأخير انجام شد.ساموئل يانگر سر مربي كره اي گفت: البته صحنه مرگ كيم هيونگ را نديده ام و حتي نتوانستم نوار ويديويي اين ماجرا را ببينيم ولي ماجراي غم انگيزي بود كه از ياد بردنش سخت خواهد بود.كيم هيونگ جيل داراي همسر و يك پسر 7 ساله و دختري 13 ساله بود كه ديروز خانواده اش براي تحويل جنازه اش و ديدار با مقامات برگزاري بازي هاي آسيايي وارد شهر دوحه قطر شدند.
بازگشت رئيس كميته ملي المپيك از دوحه
005307.jpg
ايرنا:رئيس كميته ملي المپيك پس از چند روز حضور در دوحه محل بازي هاي آسيايي 2006، ديروز به تهران بازگشت. دكتر رضا قراخانلو كه از روز جمعه گذشته در دوحه حضور داشت، ضمن شركت در مجمع عمومي شوراي المپيك آسيا با برخي از رؤساي كميته ملي المپيك كشورهاي مختلف در راستاي گسترش روابط ورزشي ايران ديدار و گفتگو كرد.وي همچنين در اين مدت چندين بار از محل اسكان  تيم هاي ورزشي ايران در دهكده بازي هاي آسيايي بازديد و همچنين با سرپرستان تيم هاي ايراني گفت وگو كرد.
گفته مي شود، وي براي شركت در مراسم اختتاميه اين بازي ها دوباره به دوحه سفر خواهد كرد.

علي كفاشيان:ما مخالف حضور برخي از رشته ها در دوحه بوديم
005304.jpg
ايرنا: دبيركل  كميته  ملي  المپيك  ايران  گفت : اين  كميته  مخالف  اعزام  تيم هايي  نظير بدمينتون ، رويينگ  و تيراندازي  به  بازي هاي  آسيايي  2006 دوحه  بود.علي  كفاشيان  ديروز با بيان  اين  مطلب گفت : ما بر روي  اينگونه  رشته ها هيچ  حسابي  براي  كسب  مدال  باز نكرده  بوديم ، اين  رشته ها با اصرار مسئولان  خود تنها براي  ارزيابي  ورزشكارانشان  و ايجاد انگيزه  در اين  بازي ها شركت  كردند.
كفاشيان  افزود: ما به  خوبي  مي دانستيم  در چنين  رشته هايي  شانس  مدال نداريم  ولي  مسئولان  اين فدراسيون ها مصر بودند كه  در دوحه  حضور يابند.دبيركل  كميته  ملي  المپيك  در ادامه  اظهار داشت : در برخي  از رشته ها باكمبود پشتوانه  مواجه  هستيم  كه  خود مسئولان  به  خوبي  در دوحه  مشاهده  كردند.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |