يكشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۰ - Dec 17, 2006
از امروز در دهمين جشنواره بين المللي قصه گويي تهران
۱۰ قصه گوي خارجي براي كودكان ايراني قصه مي گويند
006438.jpg
گروه ادب و هنر- از امروز 10 قصه گوي خارجي با حضور در كتابخانه هاي شهر تهران قصه هاي كشورهاي مختلف دنيا را براي كودكان ايراني تعريف مي كنند.
به گزارش همشهري، اين 10 قصه گو كه از كشورهاي ژاپن، نروژ، هند، انگلستان و سوئد براي حضور در دهمين جشنواره بين المللي قصه گويي كشور به تهران آمده اند علاوه بر قصه گويي براي كودكان، كارگاه هاي قصه گويي ويژه مربيان را نيز در چهار كتابخانه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار مي كنند.
يكي از اين قصه گويان كه از ژاپن در جشنواره قصه گويي امسال حضور دارد ميكي ساكوراي قصه گوي سرشناس ژاپني و مؤسس انجمن داستان گويان ژاپن است كه به عنوان مشاور در شبكه هاي مختلف تلويزيوني در عرصه قصه و ادبيات فعاليت دارد.
جورجيانا كيبل قصه گوي ديگري است كه ميهمان دهمين جشنواره قصه گويي ايران است. او كه از انگلستان به تهران سفر كرده است عضو گروه هنرمندان متخصص انگلستان، پايه گذار داستان گويي زنده در دهه 80 لندن، مشاور برنامه قصه گويي شبكه بي بي سي، رئيس سابق جشنواره قصه گويي بين المللي و استاد قصه گويي است كه چند فيلمنامه سينمايي را نيز در كارنامه دارد.پانوراما جافا قصه گوي مشهور هندي نيز از ديگر ميهمانان دهمين جشنواره قصه گويي است كه از امروز براي كودكان ايراني قصه مي گويد. پانوراما جافا نويسنده 65 كتاب داستان كودك و رئيس پروژه سوادآموزي در هند، رئيس هيأت داوري جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان اصفهان در سال 1368، برنامه ريز پروژه كتاب براي كودكان افغاني و برنده جايزه منگادوي ادبيات است كه بيش از 600 داستان، مقاله و پژوهش درباره ادبيات كودكان را در كارنامه دارد. ماري اولزبرگ مدير جشنواره داستان نويسي در اسلو، معلم، مربي مهدكودك و تصويرگر سوئدي و پرجاستين آرماند استاد قصه گوي نروژي از ديگر افرادي هستند كه ضمن شركت در اين جشنواره براي كودكان ايراني قصه مي گويند.
از ديگر قصه گويان و ميهمانان ويژه شركت كننده در اين جشنواره مي توان به مت رنمن نويسنده مدير هنري جشنواره بين المللي فابولا، استاد و تصويرگر كتاب هاي قصه، كرستي استابي قصه گوي سوئدي، متخصص در داستان گويي، خوانندگي و استاد موسيقي كرستي بيوركمن نويسنده سرشناس نروژي و استاد قصه گويي و هنرمند بازيگر سينما، تئاتر و تلويزيون نروژ و هلگا سام ست ديگر استاد قصه گويي نروژ اشاره كرد.اين قصه گويان از امروز در مركز شماره 15 كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان واقع در پارك كميل مركز شماره 16 كانون در پارك زعفرانيه، مركز شماره 21 كانون در پارك فدك، مركز شماره 20 كانون بالاتر از فلكه سوم تهران پارس و روزهاي سه  شنبه و چهارشنبه در محل برگزاري جشنواره قصه گويي واقع در مركز آفرينش هاي فرهنگي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به اجراي برنامه مي پردازند.
بر اساس اين گزارش دهمين جشنواره قصه گويي از 27 تا 30 آذر در مركز كانون خيابان حجاب تهران برگزار مي شود.

فيلم هاي ستاره است ، سفر به هيدالو و يك شب اكران مي شوند
آغاز اكران زمستاني با نمايش 3 فيلم
006444.jpg
گروه ادب و هنر- اكران زمستاني سينما، با نمايش سه فيلم آغاز مي شود. ستاره است ، سفر به هيدالو و يك شب به زودي به نمايش عمومي در مي آيند.اين سه فيلم در حالي در سينماي تهران به نمايش درمي آيند كه از هفته گذشته تله ساخته سيروس الوند اكران شده است.
ستاره است ساخته فريدون جيراني احتمالاً از صبح چهارشنبه 29 آذر ماه به نمايش عمومي درخواهد آمد. پيش از اين قرار بود ستاره مي شود به اكران عمومي درآيد. فيلمي كه پس از نمايش در جشنواره فيلم فجر، با واكنش هاي متفاوت اهالي سينما روبه رو شد. حاصل اين واكنش ها كه عموماً هم منفي بودند كوتاه شدن بيش از 20 دقيقه از فيلم بود. هر چند ستاره مي شود با اين جرح و تعديل ها هم نتوانست رنگ پرده را ببيند. قرار بود از دو هفته پيش به جاي اين فيلم كه قراردادش هم با سينماها امضا شده بود، ستاره است اكران شود، منتها اين اتفاق هم نيفتاد. حالا با چند هفته تأخير، جلد دوم سه گانه ستاره ها روي پرده خواهد آمد.نيكي كريمي، امين حيايي و انديشه فولادوند بازيگران اصلي اين فيلم هستند. ستاره است روايتگر ماجراي فرزانه مشرقي ستاره مشهور سينماست كه قرار است در يك فيلم نقش يك زن معتاد و توزيع كننده مواد مخدر را بازي كند. او با لباس معتادان به پاركي واقع در جنوب شهر رفته و پس از آشنايي با يك زن جوان، وارد زندگي اين زن شده و با اتفاقات تازه اي مواجه مي شود. ستاره است قرار است در گروه سينمايي فرهنگ به نمايش عمومي در آيد. سفر به هيدالو ساخته مجتبي راعي ديگر فيلمي است كه از چهارشنبه اين هفته اكران خواهد شد.اين فيلم در سينماهاي فرهنگ، ايران و فلسطين به نمايش عمومي در مي آيد. سفر به هيدالو در باره يك استاد دانشگاه است كه آخرين كتابش در مرحله چاپ قرار دارد. از طرف ديگر روابط او با همسرش به دليل نداشتن فرزند روز به روز به سردي گرايش پيدا كرده و سكته قلبي مشكلاتش را دو چندان مي كند.محمود پاك نيت، پروانه معصومي و مهناز افضلي بازيگران اين فيلم هستند. سفر به هيدالو سال گذشته در جشنواره فجر به نمايش درآمد و برنده سيمرغ بلورين هنر و تجربه شد. اين فيلم قرار بود تابستان به نمايش درآيد كه اكرانش به تعويق افتاد. يك شب اولين ساخته بلند سينمايي نيكي كريمي هم مثل سفر به هيدالو اكراني محدود را تجربه خواهد كرد. اين فيلم هم مثل كار راعي در سه سالن سينما به اكران درخواهد آمد. به گفته نيكي كريمي، يك شب از اوايل دي ماه در سه سالن فرهنگ، استقلال و عصر جديد به نمايش درخواهد آمد. يك شب ماجراي دختر جواني است كه شبي را صبح خارج از منزل سر مي كند و با آدم هاي متفاوتي مواجه مي شود.هانيه توسلي و سعيد ابراهيمي فر نقش هاي محوري يك شب را بازي كرده اند. اين فيلم كه سال گذشته در بخش جشنواره جشنواره هاي جشنواره فجر به نمايش درآمد در فستيوال هاي متعددي چون كن، تورين، مونترال، مونيخ و تسالونيكي حضور داشته است.

۵ نمايش جديد روي صحنه تئاتر شهر
006435.jpg
گروه ادب و هنر– مجموعه تئاتر شهر هفته جاري با به روي صحنه رفتن 5 نمايش جديد فعاليت خود را آغاز مي كند.
به گزارش واحد اطلاع رساني مجموعه تئاترشهر، نمايش دنياي ديوانه ديوانه ديوانه به نويسندگي و كارگرداني بهزاد فراهاني ساعت 30/18 در تالار اصلي به روي صحنه مي رود.در تالار چهارسو نيز نمايش نواي اسرارآميز نوشته اريك امانوئل اشميت و به كارگرداني سهراب سليمي ساعت 19 ميزبان
علاقه مندان به تئاتر خواهد بود.
در تالار قشقايي نيز از امروز دو نمايش به روي صحنه مي رود. شوايك در ساعت 18 و در همين تالار در ساعت 45/19 نمايش مرگ دستفروش به كارگرداني نادر برهاني مرند به صحنه مي آيد.
در تالار سايه نيز از سه شنبه دو نمايش تهران پرندك به كارگرداني سپيده نظري پور و در ساعت 30/19 آنكه گفت نه، آنكه گفت آري كار مهرداد راياني مخصوص پذيراي علاقه مندان به تئاتر است.
نمايش سكوت ميراث تبار من است ساعت 20 در تالار كوچك به روي صحنه مي رود. در تالار نو هم نمايش وكيل تسخيري نوشته جان مورتيمر به كارگرداني گلرخ ميلاني ساعت 20 پذيراي دوستداران تئاتر است.
گاهي بخند دراكولا به كارگرداني بابك دقيقي هر روز ساعت 15/20 در كارگاه نمايش به روي صحنه مي رود.
در سالن انتظار تالار چهار سو نيز نمايش مرگ مبارك ساعت 15/17 اجراي رايگان دارد.

ناصر عبداللهي همچنان در كما
گروه ادب و هنر- ناصر عبداللهي بعد از گذشت چند هفته همچنان در حالت كما به سر مي برد و از بندرعباس به بخش آي سي يو بيمارستان شهيد هاشمي نژاد منتقل شده است.
به گزارش روابط عمومي دفتر موسيقي و شعر، محمد حسين احمدي مديركل دفتر موسيقي و شعر از ناصر عبداللهي عيادت و اعلام كرد: پي گير وضعيت درمان ناصر عبداللهي هستيم.
او در اين ديدار ضمن آرزوي بهبودي براي اين هنرمند از او و ساير هنرمندان كشور به عنوان چشم و چراغ فرهنگ و هنر ايران نام برد و افزود:  ما با جديت پي گير وضعيت درمان عبداللهي هستيم و از هرگونه مساعدت، همكاري و حمايت معنوي و مادي براي بهبود وضعيت عمومي اين هنرمند موسيقي كشور دريغ نخواهيم كرد.

برگزاري نخستين جشنواره نمايشنامه نويسي نسيم رحمت
فارس: نخستين جشنواره سراسري نمايشنامه نويسي و داستان نويسي با عنوان نسيم رحمت به مناسبت بزرگداشت سال پيامبر اعظم و با هدف پاسداشت ارزش هاي ديني و اخلاقي به همت سازمان عقيدتي سياسي ارتش برگزار مي شود.
اين سازمان با مشاركت مركز هنرهاي نمايشي و سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران در نظر دارد امسال جشنواره نمايشنامه نويسي نسيم رحمت را در سطح ملي برگزار كند. اين برنامه در سه بخش متون نمايشي و داستاني ويژه زندگاني رسول اكرم يا صحابه بزرگوار ايشان متون نمايشي و داستاني ويژه ارتش و بخش سوم نيز متون نمايشي و داستاني ويژه سرباز برگزار مي شود.
متقاضيان بايد نمايشنامه هاي خود را حداكثر تا تاريخ پانزدهم بهمن ماه به نشاني دبيرخانه جشنواره ارسال كنند و آثار برگزيده نيز در اسفندماه 85 معرفي خواهد شد ضمن اينكه در اين جشنواره به تمام كساني كه برابر شرايط اعلام شده آثاري را ارائه كنند هديه اي به رسم يادبود اهدا مي شود.
در بخش ويژه پيامبر اعظم موضوعات نمايشنامه و داستان بايد به زندگاني پربركت نبي اكرم يا رابطه صحابه با ايشان و يا زندگي شخصي صحابه بپردازد و در صورت استفاده از وقايع تاريخي اسلام و احاديث و روايات ذكر منابع الزامي است.

جشنواره عكس و پوستر در دهه فجر
ادب و هنر- اولين جشنواره عكس و پوستر انقلاب اسلامي در روزهاي دهه فجر برگزار مي شود.
كريمي مديركل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين جشنواره در راستاي اهداف و برنامه هاي مصوب ستاد برگزاري مراسم دهه فجر انقلاب اسلامي و به منظور تجليل از آثار و فعاليت هاي فرهنگي و تبليغي انجام شده در ايام دهه فجر انقلاب اسلامي در انظار عمومي برگزار مي شود.
در بخش نمايشگاهي مجموعه اي از آثار طراحي شده گرافيكي به صورت پوستر در ايام دهه هاي فجر سال هاي گذشته و نيز عكس هاي منتخب عكاسان از لحظات پرشور پيروزي انقلاب اسلامي و موضوعاتي همچون راهپيمايي ها، اعتصابات، درگيري  هاي شهري، استقبال از حضرت امام (ره)، تسخير لانه جاسوسي و... به نمايش در خواهد آمد.

اخبار كوتاه
بر ديوار نگارخانه ها
نگارخانه شهرزاد: نمايشگاه نقاشي سودابه بديعي‎/ تا 30 آذر‎/ نياوران، كاشانك، صبوري، 15 غربي، شماره 2/ تلفن: 22812390.
نگارخانه شيرين: نمايشگاه نقاشي ميشا جلالي‎/ تا 30 آذر‎/ تجريش، فناخسرو، پلاك 120/ تلفن: 22746758.
موزه هنرهاي زيبا: نمايشگاه نقاشي ويدا طياري‎/ تا اول دي‎/ زعفرانيه، فلاحي، طاهري، مجموعه فرهنگي سعدآباد‎/ تلفن: 22282031.
گالري ضرابي: نمايشگاه كارت هاي فانتزي سارا جعفري‎/ 1تا 6 دي‎/ پاسداران، بوستان 2، عراقي شمالي، گلزار غربي، پلاك 61/ تلفن: 22309054.
آغاز نمايش فيلم هاي 137ثانيه اي: همزمان با آغاز دومين جشنواره بين المللي فيلم شهر، نمايش فيلم هاي 137ثانيه اي روي سايت جشنواره آغاز شد.آن دسته از علاقه منداني كه فيلم هاي خود را با موضوع فوريت هاي خدمات شهري در مدت زمان 137ثانيه ساخته و به دفتر جشنواره ارسال كرده اند، از امروز مي توانند شاهد نمايش فيلم هاي خود و ديگر ساخته هاي 137ثانيه اي روي سايت جشنواره به نشاني: www.urbafilmfest.org باشند.
مرور آثار شاخص هنري: كانون فيلم و انديشه دانشگاه تهران از ديروز با نمايش آثاري از آنجلو پلوس و ويم وندرس ، مروري بر آثار شاخص سينماي هنري جهان را آغاز كرد.   برنامه بررسي سينماي هنري جهان از  ۲۵ لغايت  ۲۸ آذرماه هر روز در دو سانس  ۳۰‎/۱۴ و  ۳۰‎/۱۶ برگزار خواهد شد.
اسكار براي موريكونه: انيو موريكونه -آهنگساز ايتاليايي- كه فيلم هايي همچون سينما پاراديزو و تسخيرناپذيران را در كارنامه خود دارد، جايزه اسكار افتخاري دريافت مي كند.اين آهنگساز 78ساله كه طي 45سال فعاليت حرفه اي خود، موسيقي بيش از 300فيلم را ساخته، در مراسم اهداي جوايز اسكار كه روز 25فوريه(6اسفند) برگزار مي شود، اسكار افتخاري دريافت خواهد كرد.
جشنواره باكو: سه فيلم مستند دانشجويي جمهوري اسلامي ايران در سومين جشنواره بين المللي فيلم دانشجويان سينماگر استارت در باكو پايتخت جمهوري آذربايجان به نمايش درآمد. اين فيلم ها شامل پدر ساخته كريم عظيمي  ، كارد ساخته بابك كلانتري و انگشت ساخته پيمان براهين است.
چهارشنبه سوري برگزيده جشنواره كرالا: در يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم كرالا هند، جايزه بهترين كارگرداني به اصغر فرهادي كارگردان
006429.jpg
چهارشنبه سوري رسيد. علاوه بر اهداي تنديس ويژه اين جشنواره به اصغر فرهادي، جايزه نقدي 300هزار روپيه اي نيز به او اهدا شد. اصغر فرهادي خود در اين مراسم حضور نداشت.
ديدار شاعران ايراني و ترك: در جريان سفر بيش از 50شاعر معاصر ايراني به كشور تركيه، روز بيست وهشتم آذرماه سال جاري، عصر شعر مشترك شاعران دو كشور ايران و تركيه در قونيه برگزار مي شود. در اين ضيافت ادبي، تعدادي از شاعران ايراني و ادباي تركيه، ضمن قرائت تازه ترين اشعار خود، به بررسي راه هاي همكاري و تعامل ادبي و فرهنگي شاعران و نويسندگان دو كشور مي پردازند.
دو نمايشنامه از چخوف: علي اكبر عليزاد -كارگردان و مدرس تئاتر- دو نمايشنامه تك پرده اي از آنتوان چخوف را اجرا مي كند. عليزاد دو نمايشنامه جشن سالگرد و آواز قو را با گروهي از دانشجويان دانشكده سينما تئاتر در دهمين جشنواره تئاتر دانشگاهي اجرا مي كند.
چه گوارا در تالار مولوي: كامبيز اسدي  كارگردان نمايش چه گوارا از اجراي اين نمايش در تالار مولوي خبر داد. او كه انصراف خود را از اجراي اين نمايش اعلام كرده بود، گفت: در پي انتشار آن خبر، افراد گوناگوني با گروه ما مذاكره كردند و به نوعي مشكل نمايش ما حل شد؛ به همين جهت قرار شد نمايش را از روز يكشنبه اجرا كنيم.
006441.jpg
پرسش و پاسخ وكيل تسخيري: جلسه پرسش و پاسخ وكيل تسخيري به كارگرداني گلرخ ميلاني، امروز با حضور كارگردان و ساير عوامل، در تالار نو تئاتر شهر برگزار مي شود.در اين نمايش بهرام ابراهيمي و خسرو احمدي به عنوان بازيگر حضور دارند.اين نمايش كه طنز تلخي دارد، توسط سيروس ابراهيم زاده به فارسي ترجمه شده است.
جشنواره  توس كورت فرانسه: فيلم كوتاه چيزي شبيه چشم هايم ساخته هوشنگ ميرزايي جايزه ويژه نقدي هيات داوران بيست و چهارمين جشنواره بين المللي توس كورت فرانسه را دريافت كرد. اين جشنواره  كه طي چند روز گذشته با معرفي برگزيدگان به پايان رسيد، علاوه بر جايزه ويژه نقدي، هزينه هاي كامل ساخت يك فيلم كوتاه 35ميلي متري و جوايز سنتر ايميج و ساين دياسون و ليبارس كامنيكيشن را به فيلم كوتاه هوشنگ ميرزايي اهدا كرد.
جشنواره سراسري نعت خوانان: به مناسبت سال پيامبر اعظم (ص)، نعت خوانان و مناجات خوانان كشور به اجراي برنامه مي پردازند.اين جشنواره در سه شب برگزار مي شود و در روزهاي 27 و 28 آذر هنرمنداني از نواحي يزد، گيلان، قشم، گلستان، خوزستان و... برنامه خواهند داشت.
كارگاه گريم: نخستين كارگاه آموزشي هنر نقاشي صورت از 28 آذر با حضور يكي از گريمورهاي برجسته هاليوود در فرهنگسراي هنر برگزار مي شود. در اين كارگاه انواع گريم جلوه هاي ويژه، شخصيت، ترسناك و فانتزي آموزش داده مي شود.

۵۰ فيلم در برنامه امروز جشنواره شهر
واحد مركزي خبر: در دومين روز جشنواره بين المللي فيلم شهر، بيش از 50 فيلم در بخشهاي مختلف اين جشنواره اكران مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، فردا و در دومين روز برپايي جشنواره كه در سينما فلسطين برگزار مي شود، 36 فيلم در بخش مسابقه فيلمهاي كوتاه و بلند، 7 فيلم در بخش نمايش ويژه بيروت ،مقاومت، 4 فيلم در بخش نمايش ويژه فيلمهاي بلند، 2 فيلم در بخش  نمايش ويژه فيلمهاي سينمايي و 2 فيلم در بخش نمايش ويژه فيلم هاي بني اعتماد نمايش داده خواهد شد. در بخش مسابقات فيلم هاي كوتاه در دسترس دوگانگي از هلند، تختخواب از بلژيك، بگيرش يا ولش كن از اسپانيا ودر اعلان از ايران در سالن يك نمايش داده مي شود.
فيلم هاي كوتاه جي 23 از سنگاپور، تصميم يكسره از سوئد، تماس از هلند، پسري كه به گربه ها غذا مي دهد از استراليا، پايتخت از هلند و گذر شهر بر آب از ايران در نوبت سوم سالن يك از ساعت 15 تا 17 و فيلم هاي روشنايي از اسپانيا، چرخش از آلمان، ناپيدا از انگليس، سگ غمگين از هلند، خرگوش ها و خرس ها از كره جنوبي، شب زنده دارها از كانادا و پيرمرد و خط از ايران در سانس پنجم اين سالن از ساعت 19 تا 21 به نمايش درمي آيد. فيلم هاي بلند هفت جزيره و يك ابرشهر محصول هند، الزا و فرد محصول اسپانيا و تقاطع از ايران به ترتيب در سانس هاي دوم، چهارم و ششم اين سالن در بخش مسابقه نمايش داده مي شود.
در سالن سه نيز نوبت اول به نمايش فيلم  بلند هملت از انگلستان، نوبت دم به نمايش ويژه فيلم هاي سينمايي، نوبت سوم به نمايش فيلم بلند شهر زيبا از ايران، نوبت چهارم به نمايش ويژه فيلم هاي بيروت، مقاومت، نوبت پنجم فيلم بلند برخورد از آمريكا و نوبت پاياني به نمايش ويژه فيلم هاي بني اعتماد اختصاص دارد.

ديدگاه
تعامل سينما و ادبيات
006432.jpg
محمدرضا مرعشي پور معتقد است: برداشت هاي ادبي در سينماي ايران به ندرت انجام مي شوند.
اين مترجم ادبي با بيان اين كه اقتباس و برداشت از آثار ادبي در سينماي ايران، آن طور كه بايد، باب نشده است، گفت: در سال هاي پيش ناصر تقوايي آرامش در حضور ديگران را براساس يكي از داستان هاي غلامحسين ساعدي و مسعود كيميايي هم خاك   را از روي يكي از داستان هاي محمود دولت آبادي ساخت. بعد از آن سال ها، كمتر كار سينمايي ديده ايم كه با برداشت هاي ادبي ساخته شده باشد. البته از روي كارهاي هوشنگ مرادي كرماني فيلم هاي مرباي شيرين و ميهمان مامان توسط مرضيه برومند و داريوش مهرجويي ساخته شدند؛ اما به طور كلي تعامل سينما و ادبيات در ايران بسيار كم است. كارهايي كه انجام شده، خوب بوده اند، اما بسيار كم اند. بايد سعي كنيم به جاي سناريوهاي مبتذلي كه مدتي است باب شده اند، از آثار ادبي براي سينما بيشتر استفاده كنيم. طبيعي است كه كارگردان مي تواند از يك اثر ادبي برداشت خودش را داشته باشد و لازم نيست آن اثر را كپي كند. به هر حال، تصوير و نوشتار دو مقوله متفاوت هستند.
وي افزود: نويسنده فيلمنامه يا كارگردان فيلم مي تواند اثر ادبي را مبنا قرار دهد و با برداشت تصويري خودش يك اثر جديد بسازد. اين در كشورهاي ديگر هم باب است و بر اين اساس، آثار سينمايي بسيار موفقي هم ساخته مي شوند.
مرعشي پور خاطرنشان كرد: البته برداشت هاي ما از آثار ادبي نبايد به شكلي باشند كه مضمون و دست مايه خراب شود. به همين دليل هم هست كه مي گويم بهتر است ميان نويسنده يك اثر ادبي و نويسنده فيلمنامه يا كارگردان تعامل وجود داشته باشد. البته اين جا چون كارگردان عامل است، مي تواند نظر نويسنده را بداند، اما برداشت خودش را اعمال كند.
او در ادامه تاكيد كرد: از آن جا كه اساس سينما بر تصوير است،  كارگردان ممكن است نيازي به جمله هاي كتاب و ديالوگ هاي آن نداشته باشد، اما اگر كارگرداني در ساخت فيلم خود ديالوگ را مهم بداند و اين بخش مهمي از كارش باشد، مي تواند به نسبت تصويرهاي فيلم، يا از نويسنده در نگارش ديالوگ ها كمك بگيرد و يا خود آنها را بنويسد؛ مثل زنده ياد علي حاتمي كه علاوه بر زيبايي تصوير، ديالوگ در فيلم هايش نقش بسيار اساسي دارد و اين ديالوگ ها را هم خودش نوشته  است، كه ارزش ادبي بالايي دارند.
منبع: ايسنا

ادب و هنر
اجتماعي
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |