يكشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۰ - Dec 17, 2006
ليگ برتر (جام خليج فارس)
رويا رويي استقلال با پيكان براي صدرنشيني
006489.jpg
گروه ورزشي- رقابت هاي ليگ برتر از امروز گرماي تازه اي به فوتبال كشور مي بخشد. در حال حاضر تيم هاي استقلال و سايپا رقابت تنگاتنگي با يكديگر دارند و در هفته سيزدهم اين دو تيم طي امروز و فردا به ميدان خواهند رفت. دو رقيب تهراني هفته بعد هم در مقابل يكديگر قرار مي گيرند تا عيار آنها در ليگ سنجيده شود.
در حالي كه استقلال و سايپا در صدر جدول در كنار يكديگر حركت مي كنند پرسپوليس و استقلال اهواز نيز با فاصله امتيازي نزديك، در صدد جبران اين فاصله هستند.
رقابت هاي هفته سيزدهم طي دو روز برگزار مي شود كه طي آن امروز 3 بازي و فردا نيز 5 بازي انجام خواهد شد. برگزاري بازي ها در ميانه هفته به فوتبال لطمه مي زند و مانع حضور بيشتر علاقه مندان به فوتبال مي شود. با توجه به حساسيت موضوع مسئولين ليگ برتر بايد بازي ها را در آخر هفته برگزار نمايند تا به حضور تماشاگران لطمه وارد نشود.
تيم فوتبال استقلال امروز در مهمترين بازي به مصاف پيكان مي رود. مرفاوي با استقلال در ليگ برتر نشان داد آينده درخشاني در پيش دارد. استقلال ساده فوتبال بازي مي كند و خوب نتيجه مي گيرد. اين تيم حتي در بدترين شرايط كمبود بازيكن نيز با استفاده درست از بازيكنان ذخيره اش انسجام خود را از دست نداده است.
استقلال در بازي امروز با تركيب كامل مقابل پيكان صف آرايي خواهد كرد. با راي  شوراي استيناف مبني بر بخشش سياوش اكبرپور او مي تواند در خط حمله استقلال حضوري دوباره داشته باشد. اكبرپور يك بازيكن كليدي استقلال است و بايد دقت بيشتري بر رفتارهاي داخل ميدان خود داشته باشد تا با محروميت هاي بيهوده مواجه نشود. استقلال در صورت كسب نتيجه مساوي يا پيروزي موقتاً به صدر جدول مي رود تا در انتظار نتيجه ديدار سايپا و پاس باشد كه فردا برگزار مي شود.
در آن سوي ميدان پيكان حريف آساني براي استقلال نخواهد بود.
خط حمله پيكان با حضور محسن بياتي نيا توانايي مقابله با حريف را دارد. استقلال در حال حاضر با 27 امتياز و تفاضل گل كمتر در رتبه دوم جدول قرار دارد. در جدول پيكان با 16 امتياز هشتم است.
در فولاد شهر ذوب آهن امروز ميزبان راه آهن است. اصفهاني ها در اين ديدار خلعتبري مدافع خود را بدليل سه اخطاره بودن در اختيار ندارند و استراتولات نيز به مولداوي سفر كرده. ذوب آهن بعد از نتايج بدآغاز فصل به تدريج در جاده موفقيت قرار گرفته است.راه آهن با حضور اكبر ميثاقيان اميدوار است بتواند ناكامي هاي گذشته را جبران كند.
راه آهن كه دو فصل قبل به سختي به ليگ برتر راه يافت از جمله تيم هاي ريشه دار در فوتبال ايران است كه در اين فصل چهره  رنگ پريده اي از خود ارائه داده است.در آخرين بازي امروز صباباتري ميزبان ابومسلم است. صباباتري اولين تيم در ليگ برتر بود كه به دليل نتايج ضعيف سرمربي خود را اخراج كرد و اكنون با ضيايي به آرامش نسبي رسيده ولي بايد براي دورشدن از منطقه خطر تلاش بيشتري بخرج دهد.
مشهدي ها از اين شرايط صباباتري آگاه هستند و مي خواهند ضربه ديگري را به حريف وارد كنند. در حال حاضر ابومسلم با 17 امتياز در مكان ششم جدول ايستاده و صباباتري سيزدهم است.
برنامه بازي هاي امروز
ساعت 15/14، ذوب آهن- راه آهن
ساعت 15/14، استقلال- پيكان
ساعت 15/14، صباباتري- ابومسلم

تست دوپينگ ورزشكاران ايران در دوحه منفي شد
ايرنا- سرپرست فدراسيون پزشكي ايران گفت: در طول برگزاري بازيهاي آسيايي از ??نفر از ورزشكاران كشورمان تست دوپينگ به عمل آمد كه تست تمامي  ورزشكاران كشورمان منفي اعلام شد.
دكتر كرم الله علي مرادي اظهار داشت: از بيش از 90 درصد مدال آوران كشورمان آزمايش دوپينگ به عمل آمد كه خوشبختانه هيچكدام از آنان با مشكلي مواجه نبودند و تمامي تست ها منفي بوده است.
وي همچنين اظهار داشت: در بازيهاي آسيايي و اقيانوسيه معلولان ( فسپيك) نيز از?? نفر از ورزشكاران كشورمان آزمايش دوپينگ به عمل آمد كه تست هيچكدام از آنان مثبت نبود.
علي مرادي همچنين اظهار داشت: در بازيهاي آسيايي دوحه قطر از ???? ورزشكار از كشورهاي مختلف آزمايش دوپينگ به عمل آمده است.

ليگ برتر كشتي به تعويق مي افتد
گروه ورزشي- پيش از اين قرار بود كه پيكارهاي ليگ برتر كشتي آزاد ايران از روز سي ام آذرماه جاري با شركت 10 تيم آغاز شود، اما زمزمه هايي شنيده مي شود مبني بر اينكه احتمالا اين رقابت ها با يك تاخير يك ماهه آغاز خواهد شد.
ديروز تورج لارودي رئيس سازمان ليگ كشتي هم تلويحا اين شايعات را تاييد و گفت: تيم ها درخواست هايي دارند، اما تاكنون حرفي مبني بر تعويق ليگ برتر نزده ايم.
لارودي اضافه كرد: درحال بررسي هستيم.

تلاش براي كسب مدال خوش رنگ تر
گروه ورزشي – بانوان دارنده مدال هاي برنز تكواندو در بازي هاي آسيايي دوحه گفته اند كه با انگيزه بيشتر و براي كسب مدال خوش رنگ تر در بازي هاي آينده تلاش خواهند كرد.مهروز ساعي به خبرنگار ما گفت: قبل از اعزام به دوحه يك سال و نيم تمرين منظم داشتم اما به دليل تجربيات بيشتري كه رقبا داشتند، نتوانستم مدال بهتري بگيرم. وي گفت: درصورتي كه تكواندوكاران ما بتوانند با ورزشكاران بهتر از خود تمرين كنند، مي توانند در آينده موفق تر عمل كنند.افسانه شيخي نيز گفت: دوحه ميدان سختي براي تكواندوكاران زن كشورمان بود و مدال ها به سادگي به دست نيامد.وي گفت: از هم اكنون براي كسب مدال خوش رنگ تر در المپيك 2008 پكن تلاش مي كنم و اميدوارم كه در اين رقابت ها نيز زنان تكواندوكار ايران با تمرين و آماده سازي بيشتر و حمايت فدراسيون به نتايج بهتري دست يابند.

خداحافظي كاپيتان تيم ملي بسكتبال
006498.jpg
گروه ورزشي- كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران در پي كسب عنوان سومي تيم كشورمان در بازي هاي آسيايي دوحه از تيم ملي خداحافظي كرد.
وي در اين ارتباط به خبرنگار ما گفت : در اوج كارم از تيم ملي خداحافظي كردم تا ميدان را به جوانترها بسپارم. مي خواهم بيشتر به تمرينات باشگاهي بپردازم و در كنار خانواده ام باشم.احمديان در زمينه موفقيت بسكتبال و كسب مدال برنز در بازي هاي آسيايي هم گفت:  با انگيزه، صفا، يكرنگي و همت و تلاش همه بازيكنان توانستيم نتيجه بسيار خوبي در آسيا بگيريم و من از حس همكاري همه تشكر مي كنم. اين نتيجه تلاش و زحمات همه اعضاي تيم ملي از كادر فني تا بازيكنان و مسئولان بوده است.

نتايج فوتبال پيشكسوتان
گروه ورزشي – بيست و دومين روز مسابقات فوتبال پيشكسوتان جام يونس شكوري در مجموعه ورزشي شهيد شيرودي برگزار شد كه طي 5 بازي انجام شده اين نتايج به دست آمد:
ياران 3- علوم انتظامي ۱ ( 0 5 سال)
ياران 5- هنرمندان 2 (40 سال)
استقلال 4 – بانك سپه صفر (55 سال)
شاهين صفر – كيان يك (55 سال)
راه آهن 5- بانك ملت 4 (40سال)
اين بازي ها همچنان ادامه دارد.

برگزاري دومين مسابقات واترپلو قهرماني بانوان
گروه ورزشي – دومين دوره مسابقات واترپلوي قهرماني بانوان كشور با حضور 6 تيم در كرمانشاه آغاز شد.اين رقابت ها كه از شب جمعه آغاز شده است تا 27 آذرماه ادامه مي يابد و در آن تيم هاي تهران، آذربايجان شرقي، زنجان، كرمانشاه، فارس، پالايش نفت آبادان با يكديگر رقابت خواهند كرد. نخستين دوره اين مسابقات، سال گذشته در قم برگزار شد.

رئيس كميته ملي المپيك:
از رشته هاي ورزشي موفق حمايت خواهيم كرد
006486.jpg
گروه ورزشي: رضا قراخانلو رئيس كميته ملي المپيك در بازگشت از دوحه گفت: كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي دوحه از هر نظر در حد بسيار خوبي كار كرد. از لحاظ فرهنگي و اخلاقي كاروان ايران شايسته ترين گروه مسابقات بود و از نظر فني نيز نسبت به دوره گذشته چهار رتبه در جدول رده بندي مدال ها رشد داشت.
وي افزود: سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك مصمم هستند از تمامي رشته هاي موفق در بازي هاي آسيايي دوحه حمايت كنند.

دلايل شكست واليبال در قطر از زبان يك كارشناس
گروه ورزشي- خسرو ابراهيم يكي از كارشناسان واليبال كشور در رابطه با ناكامي تيم ملي واليبال در بازي هاي آسيايي دوحه مي گويد: شكست هاي تيم ملي واليبال در قطر دلايل متعددي دارد كه هيچ يك از آنها به تغييرات مديريتي اخير در فدراسيون واليبال بازنمي گردد.
وي افزود: به اعتقاد من بزرگ ترين مشكل تيم ملي وجود بازيكنان باتجربه، اما مسن و جوان، اما كم تجربه بود.
عضو اسبق تيم ملي واليبال ايران اضافه كرد: تيم ملي در حدود 10 سال است كه با يك تركيب تقريبا ثابت در ميادين بين المللي حضور مي يابد. اين براي واليبال ما يك سم مهلك بوده كه امروز تيم ملي را از پاي انداخته است.

خبرهاي فوتبال جهان
ممنوعيت نقل و انتقالات در سريA ايتاليا

گروه ورزشي بخش بزرگي از باشگاه هاي دسته اول ايتاليا اجازه خريد و فروش بازيكن را در فصل نقل و انتقالات زمستاني ندارند. علت اين تغيير قانون نيز وضعيت اقتصادي باشگاه ها عنوان شده است. تنها آتالانتا، كاتانيا، امپولي، ليوورنو، پالرمو، پارما، تورينو و رجينا داراي چنين شرايطي هستند و قانونا بدهي هاي آنها نبايد بيش از يك سوم درآمدشان باشد. طبيعي است كه در چنين وضعيتي اينترميلان، آ.ث.ميلان، رم و لاتزيو نيز اجازه چنين كاري را نخواهند داشت.

قرارداد جديد براي فان درسار
006492.jpg
منچستريونايتد در فصل آينده نيز از فان درسار در درون دروازه اش استفاده خواهد كرد. دروازه بان تيم ملي هلند قراردادش را براي يك سال ديگر و تا ژوئن سال 2008 تمديد كرد.وي تاكنون 53 بار با پيراهن منچستر در ليگ برتر و 12 مرتبه در ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده است.وي از سال 1990 تا 1999 براي آژاكس آمستردام، از 1999 تا 2001 براي يوونتوس تورين، تا سال 2005 براي فولهام و از اين تاريخ براي منچستريونايتد به ميدان رفته است.

سويا ، لمان را مي خواهد
006495.jpg
اف.ث.سويا باشگاه دسته اولي اسپانيا مي خواهد پس از آندرياس هنكل يك ملي پوش آلماني ديگر را نيز به خدمت بگيرد. قهرمان جام يوفا اكنون علاقه مند به جذب ينس لمان دروازه بان اف.ث.آرسنال لندن است. سويا قراردادي دوساله تا سال 2007 را به وي پيشنهاد داده است. درمقابل، آرسنال به دروازه بان 37 ساله خود پيشنهاد داده تا قرارداد وي را كه در پايان فصل به اتمام مي رسد تا 30 ژوئن 2008 تمديد نمايد.

ورزش
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
شهري
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |