يكشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - سال چهاردهم - شماره۴۱۶۰ - Dec 17, 2006
پاكسازي 90 درصد تبليغات انتخاباتي در 12 ساعت
تقاطع همت با آزادراه
تهران- شمال تابستان آينده گشايش مي يابد
006474.jpg
006477.jpg
006480.jpg
گروه شهري - تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد همت با آزاد راه تهران- شمال در نيمه اول سال 86 افتتاح خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مهندس مسعود نصرآزاداني مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: عمليات اجرايي احداث تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد همت با آزاد راه تهران- شمال با همكاري شهرداري تهران و وزارت راه و ترابري در حال انجام است.
وي افزود: به دليل وجود معارضين، عمليات اجرايي احداث اين تقاطع آن طور كه بايد و شايد پيش نمي رود به همين دليل رفع معارضين، مهمترين گام در راستاي احداث تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد همت با آزاد راه تهران - شمال محسوب مي شود.

نگاه
006528.jpg
ابوالفضل محترمي

گام بزرگ به سوي تحقق شهر الكترونيك
شهرداري تهران تا پايان امسال به سيستم
يكپارچه شهرسازي مجهز مي شود
گروه شهري- تا پايان امسال با هدف ايجاد بانك اطلاعات شهر، شهرداري تهران به سيستم يكپارچه شهرسازي مجهز خواهد شد.
فرزان شيروان بيگي مديركل تدوين ضوابط و نظارت و صدور پروانه شهرسازي به همشهري گفت: شهروندان مي توانند تا پايان سال با ارسال پيش درخواست هاي شهرسازي خود از طريق اينترنت ابتدا نسبت به عملي يا غيرعملي بودن درخواست خود آگاه شوند و در صورت جواب مثبت نسبت به نوع مدارك و محل مراجعه خود آگاهي يابند.
وي افزود: حتي شهروندان مي توانند از طريق وب مراحل رسيدگي به درخواست پرونده خود در شهرسازي را بدون نياز به مراجعه حضوري پيگيري نمايند.
در نخستين اقدام تا 10 روز ديگر در منطقه 21 شهر تهران به عنوان نمونه (پايلوت) طرح تشكيل پرونده يكسان ، بايگاني يكسان ، بازديدهاي يكسان و آرشيو الكترونيك واحد به مرحله اجرا در خواهد آمد.
شيروان بيگي در توضيح اين مطلب گفت: تاكنون در شهرسازي پرونده هاي مختلفي از يك پلاك ثبتي در ادارات مختلف تشكيل مي شد كه با اجراي اين طرح نه تنها در امر تشكيل پرونده كه بايگاني الكترونيك و بازديد از يك پلاك ثبتي به صورت متمركز اقدام خواهد شد و تمام اطلاعات مربوط به نامه نگاري ها ، راي ها ، استعلام و پاسخ استعلام ، تغيير كاربري و پايان كار و پروانه ساخت در برنامه اي تحت عنوان پويانگار در سيستم آرشيو الكترونيك به روز نگهداري خواهد شد.
وي افزود: ظرف مدت 2 ماه از مدت اجراي اين سيستم در منطقه 21 و رفع اشكالات احتمالي، اين سيستم به تدريج به كل مناطق 22 گانه شهر تهران تسري خواهد يافت.
وي عملياتي شدن اين طرح را پس از يك سال كار فشرده و سنگين مديون دوره جديد مديريت شهري دانست. اين در حالي است كه پيش از اين كارهاي مربوط به طراحي و مطالعات، ورود اطلاعات ، پالايش اطلاعات و آماده سازي نرم افزاري 4 سال به درازا انجاميده بود.
بنا براين گزارش با اجراي اين سيستم اطلاعات گسسته و پرونده هاي مختلف در سطح شهر متمركز خواهد شد و كار تصميم سازي به عنوان يك اصل براي مديريت شهري تسهيل شده ميلياردها ريال صرفه جويي به دنبال خواهد داشت علاوه براين اجراي سيستم يك پارچه سازي شهرسازي براي شهروندان نيز كاهش رفت و آمدهاي شهري ،كاهش اتلاف وقت ، صرفه جويي اقتصادي و كاهش نارضايتي ، كاهش
نامه نگاري ها بين ادارات مختلف و كاستن از آسيب هاي مرتبط با نظام بوروكراسي را به دنبال خواهد داشت .
در اين شرايط به گفته شيروان بيگي چنانچه درگذشته تقاضاي تشكيل پرونده اي در بخش نوسازي دست كم حدود 6 ماه به طول مي انجاميد با اجراي اين طرح اين مدت به يك هشتم كاهش خواهد يافت و شهروندان به جاي مراجعه به 4 اداره مختلف تنها نيازمند مراجعه به يك مركز براي رسيدگي به امور مرتبط شهرسازي خواهند بود.
وي همچنين خبر داد: شهرداري تهران در نظر دارد از طريق توزيع بروشور ، نصب تابلوهاي اطلاع رساني و اينترنت فرمول محاسبه عوارض نوسازي، بيمه كارگران ، عوارض مازاد تراكم، صدور پروانه و زير بنا ، تغيير كاربري، عوارض پاركينگ و كسب و پيشه را بر اساس ضوابط و مقررات به مردم ارائه دهد. شهرداري تهران با اين اقدام در نظر دارد ضمن شفاف سازي امور از احتمال بروز خطاي انساني در نحوه محاسبه عوارض جلوگيري و فراهم شدن زمينه احقاق حقوق شهروندان را موجب شود.

به منظور تكميل زنجيره جمع آوري مكانيزه زباله انجام مي شود
نصب 10 هزار مخزن جديد جمع آوري زباله
در تهران طي چند روز آينده
006531.jpg
گروه شهري - مديرعامل سازمان خدمات موتوري شهرداري تهران از توزيع 10هزار مخزن جمع آوري زباله در سطح مناطق و نواحي شهر تهران طي چند روز آينده خبرداد و گفت: از زمان آغاز اجراي طرح مكانيزاسيون خدمات شهري در پايتخت تاكنون 40 هزار مخزن جمع آوري زباله نصب شده است.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران مصطفي سليمي با بيان اينكه براي نظافت و جمع آوري مطلوب زباله هاي شهر تهران حداقل به حدود 50 هزار مخزن زباله نياز داريم، تصريح كرد: بر اين اساس و در راستاي نصب مخازن جديد زباله در سطح شهر همزمان با اجراي طرح مكانيزاسيون خدمات شهري در پايتخت، طي چند ماه اخير قرارداد خريد 50 هزار مخزن جديد جمع آوري زباله با كارخانجات توليدكننده داخلي و خارجي منعقد شده كه تاكنون 40 هزار مخزن تحويل و در سطح شهر نصب شده و 10 هزار مخزن باقيمانده نيز تا زمان تكميل اجراي طرح مكانيزه خدمات شهري در 120 ناحيه، طي چند روز آينده در مناطق و نواحي مورد نياز نصب خواهند شد.
وي با تاكيد بر اينكه 10 هزار مخزن جديد جمع آوري زباله، كمبود تعدادي از نواحي قبلي را پوشش خواهد داد، تصريح كرد: در خريد مخازن جمع آوري زباله تلاش مي شود كه از بهترين و با كيفيت ترين محصولات استفاده شود تا ضمن حفظ دوام و ماندگاري طولاني مخازن، نياز كمتري به تعويض آنها در كوتاه مدت باشد.

با تلاش چشمگير كاركنان حوزه خدمات شهري
چهره شهر از تبليغات انتخاباتي پاك شد
گروه شهري - مديركل خدمات شهري شهرداري تهران اعلام كرد: عمليات پاكسازي ديوارها و بدنه خيابانها و معابر پايتخت از پوسترهاي انتخاباتي از ساعت 11 شب جمعه همزمان با اتمام زمان راي گيري در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز شده و همچنان بدون وقفه ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران محسن صادقيان مديركل خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اين مطلب افزود: كار پاكسازي پوسترهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي از ساعت 11 جمعه شب همزمان با اتمام زمان راي گيري با بكارگيري 10 هزار نيروي خدمات شهري در سطح مناطق 22گانه شهر تهران آغاز شده و همچنان بدون وقفه ادامه دارد. به گفته وي تا صبح امروز تمام مسيرهاي اصلي از پوسترها پاكسازي شده و تا غروب چهره شهر از كليه آثار تبليغات انتخاباتي پاك مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه پاكسازي تبليغات انتخاباتي از سطح شهر 10 ميليارد ريال هزينه مي برد، تصريح كرد: پيش بيني مي شود پاكسازي بدنه شهر از پوسترهاي انتخاباتي حداكثر طي روزهاي آينده كامل شود.
صادقيا ن همچنين گفت كه خدمات شهري پس از پاكسازي فضاي شهري از تبليغات انتخابات تا آخر هفته اقدام به رنگ آميزي و اصلاح المان هاي تبليغاتي مي كند.

مشكل پرشدن كانتر
دكتر ناصركرمي
تلفن همراه در ايران از جمله گرانترين و بي كيفيت ترين كالاهاست. گرانترين از اين جهت كه هم نرخ مكالمه آن بالاست و هم وديعه چندصد هزار توماني كه بابت آن مي گيرند در جهان بي سابقه است و موضوع كيفيت آن هم كه نياز به گفتن ندارد. اما جالب است كه فروشنده انحصاري اين كالاي گران و بي كيفيت تعهدي هم در قبال ارائه خدمات پس از فروش مناسب ندارد. به عنوان مصداقي براي اين موضوع، اشاره مي شود به مشكلي به نام پرشدن كانتر سيم كارت . ظاهراً ظرفيت هر سيم كارت پس از مدتي استفاده پر شده و متعاقب اين مسئله بايد براي تعويض آن اقدام كرد. اما نكته اين است كه بروز اين مسئله بدون هيچ اخطار قبلي صورت مي گيرد. يعني ناگهان تلفن شما از دسترس شبكه خارج مي شود. نوع پيام دريافتي از شبكه هم در اين زمان راهنماي شما به علت ماجرا نيست. مراكز خدمات تلفن سيار هم در وهله اول احتمال وجود بدهي هاي قبلي را مطرح مي كنند و شما ناچار مي شويد خارج از روال قبضي كه پرداخت آن بي شباهت به اهداي مساعده به شبكه مخابرات نيست! را بپردازيد.
اما دو سه روز مي گذرد باز هم تلفن همچنان قطع است تلفن هايي مثل 118 ۱۷، يا 09990 هم بدون هيچ كمكي فقط شما را سردرگم مي كنند و در نهايت با مراجعه به مركز شبكه در مي يابيد كه موضوع چيست. بعيد است كه شبكه مخابرات نتواند از چند روز قبل به مشترك اطلاع دهد كانتر سيم كارت او در حال پرشدن است. اما اين كار را نمي كند و نتيجه آن چند روز سردرگمي مشترك نگون بخت، رفت و آمدهاي زائد شهري و البته زيان هاي مرتبط است.
جالب است كه شركت محترم مخابرات البته حق خود مي داند كه به محض اينكه شما در پرداخت قبض تلفن خود تأخير كرديد بدون اطلاع قبلي خط شما را قطع كند و جالبتر اين است كه همين شركت هميشه در مقابل واگذاري شبكه تلفن سيار به بخش خصوصي مقاومت كرده است.

با ميزباني شركت راه آهن شهري تهران و حومه انجام شد
برگزاري اولين دوره آموزشي سيستم هاي حمل و نقل عمومي


گروه شهري – دوره آموزشي ابعاد مديريتي و سياستگذاري سيستم هاي حمل و نقل عمومي با حضور اساتيدي از اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي (UITP) جهت آموزش مديران ارشد و مياني و كارشناسان صنعت حمل و نقل عمومي كشور به ميزباني شركت متروي تهران از بيستم تا بيست و دوم آذرماه در سالن كنفرانس مركز فرمان متروي تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي مترو در اين دوره مديران و كارشناسان ارشد از شهرداري هاي شهرهاي بزرگ كشور، شركت واحد اتوبوسراني تهران، شركت هاي قطار شهري كشور، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران و شركت هاي مرتبط در امور حمل و نقل و ترافيك شركت داشتند.شايان ذكر است با توافق هاي انجام شده با اتحاديه بين المللي حمل و نقل عمومي (UITP) متروي تهران به عنوان پايگاه آموزشي اين اتحاديه در منطقه خاورميانه و شمال آفريقا تعيين شده است.

توسعه پيك بادپا در دور اول طرح جهادي 137
گروه شهري – شركت حمل و نقل كالاي تهران پيك بادپا در دور اول طرح جهادي 137 توانست حدود 30 شعبه به شعب خود در سطح شهر تهران بيفزايد. مديرعامل شركت پيك بادپا در اين زمينه اعلام كرد: از آنجا كه طرح جهادي 137 بسترساز توسعه محلي بوده و بسيار نيز مورد تاكيد شهردار تهران است، لذا در طرح جهادي 137 تلاش شد تا موافقت مناطق براي احداث 30 شعبه جديد در نقاط مختلف تهران جلب شود. علي اكبر گلرخي ضمن بيان اينكه طرح جهادي 137 يكي از بسترهايي بود كه در آن مشكلات محله ها بررسي مي شد، افزود: اين شركت در طرح جهادي 137 در مناطق ضمن حضور در نمايشگاه هاي مربوطه توانست زمينه هاي توافق توسعه شعب را فراهم نمايد.
مديرعامل پيك بادپا همچنين اظهار اميدواري كرد؛ با راه اندازي و فعاليت 30 شعبه مزبور، 390 هزار سفر از مجموع سفرهاي زائد شهر ي تهران كم شود.

شهري
اجتماعي
ادب و هنر
اقتصادي
دانش فناوري
بـورس
زادبوم
حوادث
بين الملل
فرهنگ و آموزش
سياسي
شهر تماشا
سلامت
ورزش
صفحه آخر
همشهري ضميمه
|  اجتماعي   |   ادب و هنر   |   اقتصادي   |   دانش فناوري   |   بـورس   |   زادبوم   |   حوادث   |   بين الملل   |  
|  فرهنگ و آموزش   |   سياسي   |   شهر تماشا   |   سلامت   |   شهري   |   ورزش   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |